Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
15 października
2017 10:27

Jednymi z ważniejszych wydarzeń kończącego się tygodnia były premiery - obiektywu Samyang AF 35 mm f/1.4 FE oraz kamery DJI Zenmuse X7 z matrycą Super 35 mm. A co słychać w plotkach?

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

Canon

Następcy modeli EOS 5Ds i 5Ds R?

Według informacji serwisu Canon Rumors, w przypadku pojawienia się następców lustrzanek Canon 5Ds i 5Ds R raczej nie musimy spodziewać się dużego wzrostu, jeśli chodzi o rozdzielczość matrycy, a już na pewno nie takiego, jaki mogliśmy zaobserwować przy pojawieniu się tych dwóch wspomnianych aparatów w istniejącej wówczas linii lustrzanek EOS 5D. Swoją drogą, według pewnych plotek, aparat Canon 5Ds Mark II może zostać zaprezentowany w 2018 r.

Canon PowerShot G1 X Mark III

Pojawiła się nieoficjalna specyfikacja aparatu Canon PowerShot G1 X Mark III, który według plotek będzie kosztować 1299 dolarów:

  • Matryca 24.2 Mpix, APS-C CMOS (22.3 x 14.9 mm)
  • Obsługa czułości ISO 100-25600
  • Technologia Dual Pixel CMOS AF
  • Obiektyw 24-72 mm f/2.8-5.6
  • Minimalny dystans ostrzenia 10 cm
  • Procesor DIGIC 7
  • Nagrywanie wideo w jakości Full HD (60 kl./s)
  • Tryb seryjny 9 kl./s
  • Elektroniczny wizjer 0.39-cala (2.36 mln punktów)
  • 3-calowy ekran (1.04 mln punktów)
  • Łączność Wi-Fi, Bluetooth, NFC
  • Bateria NB-13L (do 200 zdjęć w trybie normalnym)
  • Slot na kartę pamięci SD/SDHC/SDXC
  • Wymiary: 115.0 x 77.9 x 51.4 mm
  • Waga 375 g (tylko body)

Irix

Nowy produkt

Firma TH Swiss pojawi się ze swoim stoiskiem na zaplanowanych pod koniec października targach PhotoPlus Expo 2017 w Nowym Jorku. Plotki głoszą, że zaprezentuje tam nowym produkt marki Irix. Nie będzie to jednak obiektyw.

Leica

Thambar-M 90 mm f/2.2

Wspominaliśmy już o tym, że firma Leica zaprezentuje wkrótce obiektyw Thambar-M 90 mm f/2.2. Jego zdjęcie wyciekło już do sieci:

The rumored Leica THAMBAR-M 90mm f/2.2 lens (via @chi_rol_leica)

Post udostępniony przez LeicaRumors 🔴 (@leicarumors)

Inne nowości od Leiki

Są też dodatkowe (krótkie) informacje odnośnie innych, spodziewanych jeszcze produktów marki Leica:

  • Leica Q Silver Chrome
  • Nowy bezlusterkowiec z mocowaniem L i elektronicznym wizjerem
  • Leica APO-Summicron-SL 75 mm f/2 ASPH
  • Okolicznościowa Leica APO-Summicron 50 mm LHSA (zdjęcie poniżej)
  • Aparat Leica Sofort - edycja „LimoLand by Jean Pigozzi”
  • Aparat Zenit-Leica...
  • Aparat - edycja specjalna Andy Summers
  • Smartfony Huawei Mate 10 i Mate 10 Pro z podwójnym aparatem Leica

Nikon

Coś dla miłośników patentów

W portfolio firmy Nikon pojawił się patent na sensor z pikselami ułożonymi według specjalnego wzoru (split pixel patterns) i obecnością technologii PDAF (autofocus pracujący w oparciu o detekcję fazy).

Trochę o bezlusterkowcach...

Serwis Nikon Rumors donosił ostatnio o pracach firmy Nikon nad nowymi bezlusterkowcami - jednym formatu DX (są głosy, że projekt zostanie zarzucony), dwoma formatu FX. Jeśli chodzi o rzekome rozdzielczości matryc, to według plotek mogą to być np. sensory 21 i 45 Mpix. Dużo pracy japoński producent ma też poświęcać wizjerowi obecnemu w nowych aparatach. Więcej informacji tutaj.

Olympus

Olympus rejestruje nowy aprat

Serwis 43 Rumors informuje, że firma Olympus zarejestrowała na Tajwanie nowy aparat oznaczony symbolem IM008. Na jego temat wiadomo niewiele (np. zastosowana bateria to BLS-50). Zdaniem serwisu będzie to nowy model z linii PEN, który zostanie zaprezentowany na początku przyszłego roku.

Panasonic

Premiera w listopadzie

Serwis 43 Rumors donosi, że prawdopodobnie w okolicy 8 listopada firma Panasonic zaprezentuje nowy, zaawansowany aparat. Jest też mowa o pojawieniu się obiektywu Leica (Panasonic) 50-200 mm f/2.8-4.0.

Sony

Premiera w październiku

Plotki głoszą, że 18 października (środa) firma Sony zaprezentuje nowy aparat. Spekuluje się, że może to być model A7S III, łączący zalety poprzednika A7S II (praca w kiepskich warunkach oświetleniowych) z możliwościami modelu A9.


Komentarze czytelników (61)
  1. PDamian
    PDamian 15 października 2017, 10:32

    Canon G1 X Mark III:
    1299 dolarów
    obiektyw f/2.8-5.6
    wideo Full HD

    -No, no...

  2. tempor
    tempor 15 października 2017, 10:49

    "The expectation is that if a DSLR user (OVF) picks up a Nikon mirrorless camera with an EVF, they should not notice any difference" - już się boję. Żeby przejście było bardziej płynne, Nikon zastosuje brak możliwości powiększenia, rozjaśnienia i odtwarzania w wizjerze oraz symulację klekotania i wibracji?
    Force-feedback EVF mógłby być hitem...

  3. zbitooko
    zbitooko 15 października 2017, 11:41

    PDamian

    Uprzedziłeś mnie. DIGIC 7 muszą "wyprzedać" ;), może wówczas pojawi się 4K. Żeby chociaż ten obiektyw był 2.8 - 4.0.

  4. Bahrd
    Bahrd 15 października 2017, 11:42

    Następny patent dla Dual Pixel będzie miał piksele dzielone po przekątnych? Swoją drogą, ciekawe, dlaczego Canon od razu nie zrobił tego tak, jak teraz proponuje Nikon?



    PDamian
    "Canon G1 X Mark III: $1299" - ale jeśli będzie ostro w całym zakresie, z uszczelnieniami (ekranik ma być odwracany!) - to biorę od razu... jak tylko cena spadnie. ;)

  5. Bahrd
    Bahrd 15 października 2017, 11:48

    Zbitooko, moim zdaniem, Canonowi chodziło o to, że G1 X III ma być rozmiaru G5 X. Widocznie poprzednik, G1 X II, który miał dłuższy i jaśniejszy koniec, nie sprzedawał się, bo był za duży ( link ).

  6. JdG
    JdG 15 października 2017, 11:58

    G1 X III wygląda niezachęcająco, mało kompaktowo. Przypomina to tzw. "bezlusterkowca" od Canona (M 5?).

  7. PDamian
    PDamian 15 października 2017, 12:00

    Canon dba o swoich starszych wiekiem fanów.
    -Specyfikacje prezentowanych aparatów nikomu nie podniosą (niebezpiecznie) ciśnienia.
    W nikim też nie wywoła podniecenia. [Wiadomo -podniecanie się sprzętem elektronicznym czy np. samochodami jest niezdrowe.]

    Jakby takiego G1 X przedstawili 3 lata temu -też by d nie urywał.

  8. JdG
    JdG 15 października 2017, 12:05

    A fakt, to raczej powiększony PowerShot G5 X.

  9. JdG
    JdG 15 października 2017, 12:14

    Fajne są te "zdjęcia" domniemanych bezlusterkowców Nikona - zaczyna się od przerobionego nieco Olympusa OMD E-M10 a dalej są warianty inspirowane wyraźnie aparatami FujiFil (głównie). No, przynajmniej wzory są dobre.

    Nb., taki typ aparatu w wypadku Nikona, specjalisty od lustrzanek, spokojnie można nazwać bezlusterkowcem, może nawet należałoby tę dość głupią nazwę do urządzeń tej firmy ograniczyć.

  10. PDamian
    PDamian 15 października 2017, 12:33

    Mamy lidera rynku, który jest firmą przerażająco nudną i nieinnowacyjną.
    Trudno wymienić technologie wprowadzone w np. ostatnich dziesięciu latach przez Canona poza Dual Pixel które dawałby mu technologiczną przewagę nad konkurencją -albo jak STM chociaż pozwalałby mu za nią nadążać.

    Sony: kolejne najlepsze matryce, najszybsze sczytywanie, fazowy na matrycy, 4K, full sensor readout, dowolne programowanie zakresu pracy AF, linia bezlusterkowców pełnoklatkowych, kompakty z calową matrycą...
    Olympus: wprowadzenie m4/3, świetna stabilizacja matrycy i Dual IS, Hi Res...
    Panasonic: 4K już od najprostszych modeli, rozbudowany tryb filmowy, Post Focus, Focus Stacking...
    ...

  11. matzll
    matzll 15 października 2017, 12:39

    A7SIII ma mieć ponoć 18mpix matrycę i af oparty na detekcji fazy (największy problem II generacji). Oby tylko baterię z a9 zaadaptowali.

  12. Jonny
    Jonny 15 października 2017, 12:48

    Coś ostatnio mało jest przecieków nt. bezlusterkowców od Nikona, tylko same plotki, a chciałoby się jakoś przygotować na te nowości, choćby finansowo. ;)

  13. Didżejs
    Didżejs 15 października 2017, 13:18

    G 1 X Mark III z wizjerem - no i gitara jak mówi klasyk.

  14. Bahrd
    Bahrd 15 października 2017, 15:37

    PDamian
    "Canon dba o swoich starszych wiekiem fanów. Specyfikacje prezentowanych aparatów nikomu nie podniosą (niebezpiecznie) ciśnienia."

    Dobre! :D

    Tylko dlaczego w takim razie podnoszą ciśnienie tym młodszym (nie fanom)? ;)

  15. bartix82
    bartix82 15 października 2017, 16:27


    @Bahrd
    "Tylko dlaczego w takim razie podnoszą ciśnienie tym młodszym (nie fanom)? ;)"

    To tylko plotki ale jak się popatrzy we wszystkie specki canona, tak to wygląda. Niezła padaka, specyfikacja jak z 2012 roku, emocje, emocje, emocje :P

    @Bahrd tylko nie pomyl ze: "zmiany, zmiany, zmiany" bo poczujesz rozczarowanie :P

  16. Bahrd
    Bahrd 15 października 2017, 17:39

    Bartix82,
    Ano właśnie - jak to tłumaczył de Niro Alowi Pacion w "Gorączce": "Don't let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner." ;)

    PS
    A to mój ulubiony komentarz na temat owych emocji:
    link

  17. Rotpil
    Rotpil 15 października 2017, 19:39

    Do każdej sztuki edycji limitowanej Leici (czyli do każdej Leici) powinni dołączać zestaw wilgotnych chusteczek i papieru toaletowego z czerwoną kropka żeby nabywca takiego wyjątkowego cuda mogl zadbać o higienę gdy już narobi w gacie ze szczęścia.

  18. FalconPL
    FalconPL 15 października 2017, 21:03

    Panowie... jadąc po tym canonie jakbyście zapominali że to jednak APS-C. Nikt chyba nie wyobrażał sobie, że wypuszczą odpowiednik 24-70/2.8 wielkości RX100.

    Ja jestem nadal ciekaw tego aparatu, bo wydaje się, że to może być idealny model podróżny.

  19. korab
    korab 15 października 2017, 21:27

    Taki model apsc jaki canon proponuje to półka sony a6000 z bodajże 2014r.

  20. FalconPL
    FalconPL 15 października 2017, 21:40

    A6000 to było jednak 16-50 3,5-5,6,wizjer 1MP, więc jeśli Canon nie będzie szumiał za nadto i AF będzie sprawny, to ja nie potrzebuję nic więcej. A czego tobie brakuje?

  21. FalconPL
    FalconPL 15 października 2017, 21:49

    Wróć... przecież ten obiektyw 16-50 to do A6000 to trzeba dopiero dokupić, nie wiem dlaczego pomyślałem, że on tam jest na stałe. To jednak zmienia nieco jego kategorię wagową. Choć nadal pozostaje całkiem ciekawą propozycją.

  22. 15 października 2017, 21:55

    Jeśli wierzyć nieoficjalnej specyfikacji to G1x Mark III będzie ważył mniej więcej tyle co sam korpus A6000, będzie też miał chowany obiektyw co wprowadza zupełnie inną funkcjonalność (dla niektórych ważną). Ten aparat Ma kiepską specyfikację? Pokażcie przykład mniejszej i łżejszej konstrukcji z matrycą aps-c i porównywalny lub szerszym zakresem ogniskowych. To jest aparat dla ludzi o pewnych konkretnych wymaganiach i wśród nich może cieszyć się sporym uznaniem, o ile oczywiście będzie konstrukcją udaną

  23. komor
    komor 15 października 2017, 22:23

    No dobrze, może waga, rozmiary i obiektyw spoko, ale czemu nadal pod względem "elektronicznym" kiepsko w tym Canonie? Brak 4K dzisiaj to już naprawdę powód do wstydu.

    Ale tak z drugiej mańki, @PDamian, jaką technologię innego producenta Canon goni swoim STM-em? Bo wydaje mi się, że to była właśnie ta jedna z nielicznych innowacji Canona.

  24. PDamian
    PDamian 15 października 2017, 22:29
  25. FalconPL
    FalconPL 15 października 2017, 22:42

    @komor: a po komu te 4k w takim aparacie. Oczywiście mogło by być, ale po co?

    Nie wartościowałbym aparatów po tym czy mają czy nie 4K, ale jakie robią zdjęcia, Ktoś kto ma zlecenie na materiał 4K raczej i tak nie wybierze takiego sprzętu.

  26. ad1216
    ad1216 15 października 2017, 22:56

    komor: Canon zachowuje 4K do swoich kamer np. nowych GX10, XF405 i XF400, które mają lepsze parametry np. od odpowiedników nowych kamer Sony PXW-Z90, NXCAM® HXR-NX80 oraz FDR-AX700, (np. 4k 50p, większy zoom itp). Widocznie przy takim podejściu zarabiają więcej, a że to się nie podoba wielu fotografom i wywołuje falę hejtu to zupełnie inna sprawa. Biznes prowadzi się dla zysków a nie po to żeby się podobać hejterom :)

  27. focjusz
    focjusz 15 października 2017, 23:47

    Obiektywy Leica jedak mają to coś - może nie mają najlepszych parametrów ale i tak przyciągają wzrok ( tu analogia do Pań ;)

  28. baron13
    baron13 16 października 2017, 08:16

    Wraca legenda tego 4K :-) Niestety jest chyba tak, że są producenci sprzętu dla robiących zdjęcia i dla gadżeciarzy. Ci pierwsi nie zainteresują się 4k, bo robią zdjęcia, a nie filmy. A ci drudzy nie robią ani zdjęć, ani filmów. Była tu już długa bijatyka i nikt nie potrafił pokazać jednego sensownego filmu. Już nie mówię o tym by uzasadnione było to 4k, ale żeby był zrobiony jakiś stanowiący całość filmik. No to jest ten gatunek, jęku stęku, to bym potestował tamto se włączył. Jak podczas zwiedzania muzeum lokomotyw można było se podzwonić dzwonkiem, ale, rozpacz, nie można pogwizdać gwizdkiem, bo nie ma pary w kotle.

  29. szafir51
    szafir51 16 października 2017, 08:27

    Bardzo podoba mi się konsekwencja Canona w tym co robi :)

  30. mate
    mate 16 października 2017, 08:44

    @bladyrunner
    "Pokażcie przykład mniejszej i łżejszej konstrukcji z matrycą aps-c i porównywalny lub szerszym zakresem ogniskowych."

    Panasonic LX100 zaprezentowany ponad 3 lata temu! Ok, matryca mniejsza, bo 4/3, ale światło obiektywu z powodzeniem kompensuje mniejszy rozmiar matrycy. Do tego pod względem parametrów (wideo, prędkość serii) ów leciwi Panasonic prezentuje się lepiej niż wypust Canona z 2017 r.

  31. mate
    mate 16 października 2017, 08:45

    @baron13
    "Była tu już długa bijatyka i nikt nie potrafił pokazać jednego sensownego filmu."

    Nie kłam, dostałeś wiele przykładów zastosowania 4K chociażby na postprocesing.

  32. sanescobar
    sanescobar 16 października 2017, 08:50

    @baron13
    "Była tu już długa bijatyka i nikt nie potrafił pokazać jednego sensownego filmu."

    Nie było żadnej bijatyki, własciwie wszyscy się śmiali z Ciebie że masz bana na google. Za to ci co się z Ciebie nie nabijali otwarcie szydzili z twojej ignoracji na temat downsample'owania 4k do 1080p. @baron13 był jeszcze czas, że opowiadałeś bajki, że właściwie nie ma na czym tego oglądać. Wszystkie te twoje rewelacje przypominają udowadnianie, że ziemia jest płaska i opiera się na 7 krokodylach.
    @baron13 zabrakłoby ci życia, żeby obejrzeć wszystkie ciekawe filmy w 4K :P

  33. szafir51
    szafir51 16 października 2017, 09:21

    widzę, że nie tylko Canon jest konsekwentny, hehe :)

  34. ad1216
    ad1216 16 października 2017, 09:24

    PDamian: skoro już wymieniasz innowacje Canona z ostatnich lat i narzekasz że "mamy lidera rynku, który jest firmą przerażająco nudną i nieinnowacyjną" to zapomniałeś, że oprócz technologii Dual Pixel i STM były jeszcze np.: 1D – pierwsza profesjonalna lustrzanka cyfrowa, 300D – pierwsza konsumencka lustrzanka cyfrowa, 5D – pierwsza konsumencka lustrzanka cyfrowa FF, 5D Mark II – pierwsza lustrzanka cyfrowa z możliwością filmowania w jakości FHD, 1DXII - pierwsza i jedyna lustrzanka z 4k 60p/50p (nawet najnowszy Nikon D850 nie ma tej technologii), DP RAW w 5DIV, Cinema RAW Light 4K/50P w kamerze C200 itp.

  35. bartix82
    bartix82 16 października 2017, 09:44

    @ad1216 a przypadkiem canon d30 nie był ponad 1,5 roku przed canonem 300D?

    @baron13
    "Już nie mówię o tym by uzasadnione było to 4k, ale żeby był zrobiony jakiś stanowiący całość filmik."

    Pewnie jak zgrywałeś internet na płytę dvd, to się filmy nie zmieściły ;)

  36. noob
    noob 16 października 2017, 09:47

    @baron13 ech... spróbuj tak: porzuć całą swą "wiedzę" i skamieniały światopogląd na moment, przez ten moment popatrz na dzisiejszy świat czystym umysłem, i nagle odnajdziesz miejsca na hd i 4k, na ovf i evf, zwyczajnie zobaczysz porządek wykraczający poza Twoje dwie szufladki na ludzi.

  37. rasterus
    rasterus 16 października 2017, 09:58

    @ad1216 pierwszą cyfrową lustrzanką FF był Contax N Digital.

  38. ad1216
    ad1216 16 października 2017, 10:55

    bartix - D30 był z 2000r. czyli przed 1D i przed 300D ale nie jest klasyfikowany przez Canona jako lustrzanka profi ani konsumencka (amatorska)

  39. ad1216
    ad1216 16 października 2017, 10:56

    rasterus: Contax N Digital wszedł do sprzedaży w 2002 r. czyli dwa lata po Canonie D30 i rok po Canonie 1D

  40. bartix82
    bartix82 16 października 2017, 12:03

    @ad1216
    "bartix - D30 był z 2000r. czyli przed 1D i przed 300D ale nie jest klasyfikowany przez Canona jako lustrzanka profi ani konsumencka (amatorska) "

    Niestety nie masz racji, to była jak najbardziej lustrzanka na rynek amatorski, jak obecnie seria XXD. Dla takiego zaawansowanego amatora, no i cena była jak najbardziej przystępna


    cyt.
    "Canon EOS D30 to jeden z pierwszych modeli cyfrowych lustrzanek przeznaczonych na rynek półprofesjonalny i amatorski. Wszystkie poprzednie konstrukcje skierowane były dla zawodowych reporterów" (źródło: link Pewnie jakby pogrzebać canon twierdzi to samo.


    @ad1216, contax wyszedł pod koniec roku 2000, a do sprzedaży trafił w 2002r. czyli trzy lata przed 5d I, chyba ci się fakty mylą i zacząłeś porównywać aps-c do FF. Wcześniej mówiłeś o 1 lustrzance dla mas, którym własnie był d30 a nie 300d, to samo tyczy sie pierwszego FF, którym canon 5d nie był. To w sumie nie istotne bo d30 też nie był 1 lustrem dla mas.
    Nie myl sukcesu sprzedażowego pierwszego dslr'a z pierwszym dslr'em w ogóle.

  41. wzrokowiec
    wzrokowiec 16 października 2017, 12:20

    @bartix82
    "Canon EOS D30 to jeden z pierwszych modeli cyfrowych lustrzanek przeznaczonych na rynek półprofesjonalny i amatorski. Wszystkie poprzednie konstrukcje skierowane były dla zawodowych reporterów"

    Nie znam się na Canonach, ale czym się różnił 30D od 10D, że 30D był amatorski a 10D profesjonalny???
    Pamiętam jeszcze, jak znajomy fotograf profesjonalny kupował używanego 10D za 4000 zł...

  42. bartix82
    bartix82 16 października 2017, 12:32


    @wzrokowiec
    "Nie znam się na Canonach, ale czym się różnił 30D od 10D, że 30D był amatorski a 10D profesjonalny???
    Pamiętam jeszcze, jak znajomy fotograf profesjonalny kupował używanego 10D za 4000 zł... "

    Prędzej półprofesjonalny, seria XXD nigdy nie była dla profi, chyba że w krajach demoludu. Nie chce wywoływać dyskusji, w kórej na potrzeby fotografii profesjonalnej, czyli np. zarobkowej mozna zrobić zdjęcia aparatem entry level ale canon tak nie pozycjonował modeli XXD.

  43. bartix82
    bartix82 16 października 2017, 12:35

    @wzrokowiec, ku sprostowaniu, nie cytowałeś mnie tylko konkurencyjny portal :)

  44. mgkiler
    mgkiler 16 października 2017, 12:46

    @bartix82:

    To Ty nie masz racji.

    Po pierwsze 300D to była pierwsza lustrzanka reklamowana jako lustrzanka dla amatroa i pierwsza która złamała bariere 1000 USD. W dniu premiery kosztował 999 USD.

    A Seria dwucyfrowa to jednak nie jest amatorska, tylko semi-pro.
    Czyli coś pomiędzy amatorską a pro.

    D30 to był pierwszy semi-pro
    5D pierwszy FF pro
    A 300D pierwszy amatorski.

    Wszystko się zgadza.


    A to, że jakiś aparat firmy Dynax był obecny w fazie prototypowej w 2000 roku, to nie ma znaczenia. Światło dzienne ujrzał w 2002 roku i koniec.

  45. mate
    mate 16 października 2017, 12:52

    @mgkiler
    "5D pierwszy FF pro"

    O czym bredzisz?
    5D pojawił się w 2005 r. Przed nim sam Canon miał puszki pełnoklatkowe w postaci 1Ds i 1Ds MkII, jeszcze wcześniej był wspomniany Contax czy Kodak DCS Pro 14n.

  46. ad1216
    ad1216 16 października 2017, 14:00

    Faktycznie pierwszą komercyjnie dostępną lustrzanką cyfrową był Kodak DCS z 1991 r. a nie DCS Pro 14n, który był w sprzedaży od 2003 r., czyli 12 lat później. Chociaż przez pierwsze 10 lat lustrzanki Kodaka produkowane na bazie i z bagnetami Nikona i Canona były produktami typowo niszowymi z ceną ok. 30 tys USD za samo body.
    Contax N Digital zapowiedziany był w 2000 r. ale po wielu opóźnieniach w sprzedaży pojawił się dopiero od 2002 r. a następnie został szybko wycofany ze sprzedaży po niespełna roku ze względu na swoje liczne wady.

  47. mate
    mate 16 października 2017, 14:16

    @ad1216
    "Faktycznie pierwszą komercyjnie dostępną lustrzanką cyfrową był Kodak DCS z 1991 r. a nie DCS Pro 14n, który był w sprzedaży od 2003 r.,"

    Ja pisałem o dslr ff, bo że wcześniej były już lustrzanki cropowe to wiadomo i przed pojawieniem się D30 (2000 r.) to i Nikon już miał pod swoją nazwą puszkę (D1), Minolta czy Fuji.

  48. focjusz
    focjusz 16 października 2017, 14:40

    @ad1216 -80% twoich przykładów to zamierzchłe czasy fotografi cyfrowej kiedy to Canon był OCZYWIŚCIE liderem - i dzięki temu właśnie jest dziś numerem jeden.
    Natomiast pozostałe to - poza DP - pseudo innowacje które albo są zupełnie nieprzydante albo ich przydatność jest marketingowa.

  49. focjusz
    focjusz 16 października 2017, 14:45

    @FalconPL - bo nie wypuszczą - tzn nie będize wielkości RX100 ( zwłaszcza obiektyw) - to plotka tylko ( niestety ) :P

  50. bartix82
    bartix82 16 października 2017, 15:56


    @ad1216
    "To Ty nie masz racji.

    Po pierwsze 300D to była pierwsza lustrzanka reklamowana jako lustrzanka dla amatroa i pierwsza która złamała bariere 1000 USD. W dniu premiery kosztował 999 USD. "

    może przeczytaj sobie link wyżej, ten z portalu konkurencyjnego i tak bardziej bez emocji, bo niepotrzebnie się unosisz, to samo jest na stronach canona tyle że po angielsku, ja ci spokojnie zacytuje, link z fotopolis.pl

    cyt.
    ""Canon EOS D30 to jeden z pierwszych modeli cyfrowych lustrzanek przeznaczonych na rynek półprofesjonalny i amatorski. Wszystkie poprzednie konstrukcje skierowane były dla zawodowych reporterów" "

    Mniej emocji więcej zrozumienia, niestety nie masz racji :)


    @ad1216
    "A Seria dwucyfrowa to jednak nie jest amatorska, tylko semi-pro.
    Czyli coś pomiędzy amatorską a pro. "

    Czyli jak wyżej było napisane? Może półprofi i zaawansowany amator?
    Wiesz o tym że canond30 powstawał to nie było jeszcze serii XXD?
    Właśnie ten aparat od canona to był pierwszy aparat pod "strzechy", seria XXD zaczęła się od 10D. Napiszę ci jeszcze raz, nie myl sukcesu marketingowego 300D z pierwszą lustrzanką od canona dla amatorów.

    @ad1216
    "Contax N Digital zapowiedziany był w 2000 r. ale po wielu opóźnieniach w sprzedaży pojawił się dopiero od 2002 r. a następnie został szybko wycofany ze sprzedaży po niespełna roku ze względu na swoje liczne wady. "

    To też nie jest prawda, on nie był zapowiedziany a był już wyprodukowany, natomiast ze względu na różne powikłania i przygotowanie do produkcji trafił do sprzedaży właśnie z tak dużym opóźnieniem czyli w 2002 roku, co nadal jest 3 lata wcześniej niż 5D1, bo do tego aparatu porównywałeś wcześniej contax'a gdyż to mniej więcej ta sama półka.


    @ad1216, uspokój emocje, no i więcej zrozumienia tego o czym sam piszesz, bo najwyraźniej się pogubiłeś. Może warto żebyś przeczytał test tego d30 i dlaczego napisano o nim, że to jeden z pierwszych dslr na rynek amatorski i półprofesjonalny. To, że w krajach demoludu używano go zawodowo nie oznacza, że był tak pozycjonowany.

    @focjusz
    "@ad1216 -80% twoich przykładów to zamierzchłe czasy fotografi cyfrowej kiedy to Canon był OCZYWIŚCIE liderem - i dzięki temu właśnie jest dziś numerem jeden."

    Dziś to chyba od końca :P NIe wiem jak ty ale ja używam canona, no i gdyby nie jedynki to canon nigdzie by nie gonił konkurencji. Mój nowy 6d2 nie daje rady w zestawieniu z tańszym d750 :P




  51. mgkiler
    mgkiler 16 października 2017, 16:03

    @bartix82

    Ale ja piszę normalnie, bez emocji. W przeciwieństwo do takiego @mate, który co chwila tylko "bredzisz" itp...

    Po pierwsze dalej nie rozumiesz co napisałem.

    Po drugie sam Canon reklamował Canona 300D jako pierwsza amatorska lustrzanka

    Po trzecie - sam napisałeś, że 30D to pół-profesjonalny sprzęt. I tak było. Nie było amatorskiego wtedy to napisali "na rynekpólprofesjonalny i amatorski" co nie jest to samo, co "aparat amatorski".
    Nie może być aparat jednocześnie półprofesjonalny i amatroski.
    30D jest półprofesjonalny
    300D amatorski.
    To są 2 osobne półki i nie można tych aparatów łączyć, że to to samo.

    To nie jest tak, że masz tylko aparaty dla zawodowców i nie zawodowców.
    Masz różne półki pośrednie i 30D jest półką pośrednią. Nie amatorską.

  52. mgkiler
    mgkiler 16 października 2017, 16:09

    @bartix82:

    Tu masz nawet tabelke, który model Canona to jaka linia.

    I wyraźnie D30, D60, 10D, 20D, 30D, 40D... są w tym samym rzędzie oznaczonym jako "Zaawansowane".

    Sam Canon nawet tak samo zrobił. Jak poczytasz to znajdziesz może informacje Canona, zę 10D jest następcą D60, a ten D30.

    300D nie jest następcą linii 30D i 60D. Tylko 10D.

  53. mate
    mate 16 października 2017, 16:24

    @mgkiler
    "I wyraźnie D30, D60, 10D, 20D, 30D, 40D... są w tym samym rzędzie oznaczonym jako "Zaawansowane"."
    ...
    "300D nie jest następcą linii 30D i 60D. Tylko 10D."

    No to weź się może zdecyduj, bo raz piszesz, że 10D jest z linii semipro, a za chwilę, że w pełni amatorski 300D był następcą 10D.
    Tak naprawdę 300D jest cyfrowym następcą analogowej linii 300, a następcą 10D był 20D.

  54. mgkiler
    mgkiler 16 października 2017, 16:38

    @mate

    A gdzie ja napisałem, że 300D jest następną 10D?

    300D Otworzył nową linie amatorską.

    I NIE JEST ON NASTĘPCĄ 10D.

    A Ty sie naucz w końcu czytać ze zrozumieniem. Bo jak narazie to tylko obrażanie ludzi najlepiej robisz.

    Wyraźnie napisałem, że linia zaawansowana to: 30D, 60D, 10D, 20D.
    A linia amatorska 300D.
    Już prościej się nie da napisać.
    Ale Ty i tak musisz coś się doczepić, bo nie zrozumiałeś.

  55. mgkiler
    mgkiler 16 października 2017, 16:42

    @mate:

    " Tylko 10D. "

    OK. Nie wiem skąd to zdanie się wzieło. Nie powinno go być.

    Napisałem kilka razy w każdym razie, że 300D to aparat amatorski. W ostatnim zdaniu jakiś chochlik się wdarł.

    A moja reakcja była taka a nie inna bo ciągle piszesz wypowiedzi typu "bredzisz".




  56. bartix82
    bartix82 16 października 2017, 16:53


    @mgkiler
    "Po trzecie - sam napisałeś, że 30D to pół-profesjonalny sprzęt. I tak było. Nie było amatorskiego wtedy to napisali "na rynekpólprofesjonalny i amatorski" co nie jest to samo, co "aparat amatorski". "

    Żadna z moich wypowiedzi w tym wątku nie miała na celu wszczęcia dyskusji z Tobą, niestety miałem nieprzyjemność prześledzić kilka twoich intelektualnych wypowiedzi na tym portalu. Wybacz, ja nie jestem w stanie kopać się z koniem

    Co twoim zdaniem jest napisane w artykule (teście z 2002 na fotopolis):
    cyt.
    "Canon EOS D30 to jeden z pierwszych modeli cyfrowych lustrzanek przeznaczonych na rynek półprofesjonalny i amatorski."

    Co jest niezrozumiałe w słowie amatorski i półprofesjonalny?

    30D może i jest linią zaawansowaną jak piszesz ale dla amtora :) bo seria XXD jest dla zaawansowanego amtora i tak też obecnie canon je klasyfikuje na oficjalnej stronie. Chcesz dyskutować z producentem jak klasyfikuje swoje produkty? Canon nazywa to linią dla entuzjasty. Możesz się z tym nie zgadzać, bo za długo mieszkasz kraju demoludu ale nie dyskutuj z faktami.
    link: link

    @mate, tobie naprawdę się chce tłumaczyć to wszystko :) masz człowieku cierpliwość, szacun. Ktoś kto nie miał w rękach 300V tego nie ogarnie.

  57. mate
    mate 16 października 2017, 19:29

    @mgkiler
    "A moja reakcja była taka a nie inna bo ciągle piszesz wypowiedzi typu "bredzisz"."

    A jak inaczej nazwać twoje wytwory w stylu, że 5D to pierwsze pro dslr ff, albo o owym następcu 10D? Jeżeli sam nie kontrolujesz tego co piszesz, to chociaż nie miej pretensji do innych, że ci błędy wytykają.

  58. PDamian
    PDamian 16 października 2017, 21:43

    Napisałem "Trudno wymienić technologie wprowadzone w np. ostatnich dziesięciu latach przez Canona..."
    -np. ostatnich 10 lat.

    ad1216: "5D Mark II – pierwsza lustrzanka cyfrowa z możliwością filmowania w jakości FHD,"

    -no i zaraz potem odwrócił się dupą do filmowców.

  59. wzrokowiec
    wzrokowiec 17 października 2017, 10:02

    @bartix82

    Sorry, ale ja wymiękam ;P
    Nie wiedziałem, że aż tak nie znam się na Canonach!
    To był i Canon D30 i Canon 30D ??? To są dwa różne aparaty?
    A myślałem, że to Sony ma nielogiczne oznaczenia aparatów...

  60. mate
    mate 17 października 2017, 10:34

    @wzrokowiec
    "To był i Canon D30 i Canon 30D ??? To są dwa różne aparaty?"

    Tak. Oczywiście nie w jednym czasie. Był też D60 i 60D :)

  61. bartix82
    bartix82 17 października 2017, 13:34


    @wzrokowiec

    "@bartix82
    Sorry, ale ja wymiękam ;P
    Nie wiedziałem, że aż tak nie znam się na Canonach!
    To był i Canon D30 i Canon 30D ??? To są dwa różne aparaty?

    Niestety tak było, to były dzikie czasy ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.