Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon PowerShot G1 X Mark III

Canon PowerShot G1 X Mark III
16 października
2017 08:31

Ledwo wczoraj pisaliśmy o nim w plotkach, a aparat ujrzał właśnie światło dzienne. Firma Canon zaprezentowała swój flagowy kompakt z linii PowerShot G - model G1 X Mark III. W środku znajdziemy m.in. matrycę APS-C o rozdzielczości 24 Mpix, procesor DIGIC 7 oraz technologię Dual Pixel CMOS AF.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Canon PowerShot G1 X Mark III - najnowszy flagowy kompakt Canon.

16 października 2017 – Canon zaprezentował aparat PowerShot G1 X Mark III – najnowszy flagowy model z linii PowerShot G. Zastępuje on G1 X Mark II i stanowi niezrównane połączenie jakości obrazu znanej z lustrzanek cyfrowych Canon z łatwością obsługi i kompaktową budową aparatów PowerShot. Nowy model wyposażony jest w precyzyjny obiektyw z 3x zoomem optycznym, matrycę APS-C oraz wysokiej klasy procesor Canon DIGIC 7, dzięki czemu oferuje wszechstronność pozwalającą wykonywać wysokiej jakości zdjęcia miejskie i tworzyć wizualne opowieści w stylu dokumentalnym.

Canon PowerShot G1 X Mark III

Najwyższa jakość obrazu, niezawodna prędkość

Najnowszy przedstawiciel linii PowerShot G to idealny wybór dla miłośników fotografii, którym zależy na połączeniu jakości obrazu lustrzanek cyfrowych i kompaktowej konstrukcji. Niewielkie rozmiary aparatu sprawiają, że idealnie nadaje się do tego, aby dyskretnie uchwycić wyjątkowe chwile. W aparacie zastosowano matrycę (podobną do tej wykorzystywanej w lustrzance EOS 80D), która pozwala wykonywać zdjęcia w zakresie czułości ISO od 100 do 25 600. Aparat może także sprawnie wykonywać wysokiej jakości zdjęcia w różnorodnych warunkach. PowerShot G1 X Mark III pozwala uchwycić obrazy zarówno w sceneriach z wysokim kontrastem, np. w pomieszczeniu, gdzie kluczowymi aspektami są detale, jak i przy niskim kontraście, np. w mglisty dzień. Procesor DIGIC 7 zapewnia najwyższą jakość obrazu bezpośrednio z aparatu, częściowo eliminując koniecnzość edycji dzięki funkcjom Auto Lighting Optimizer (automatyczny optymalizator jasności) i korekcji dyfrakcji, znanej z profesjonalnej lustrzanki EOS-1D X Mark II.

Niezależnie od tego, czy użytkownik robi portrety, czy też zdjęcia w dużym zbliżeniu, obiektyw z 3-krotnym zoomem, zakresie ogniskowej 24-72 mm (odpowiednik 35 mm) i minimalnej odległości ogniskowania zaledwie 10 cm daje szerokie spektrum możliwości tworzenia różnorodnych fotografii, od makro po portretową czy krajobrazową. Mała głębia pola tworzona jest dzięki matrycy APS-C i obiektywowi o dużej jasności f/2.8 – 5.6. Obiektyw PowerShot G1 X Mark III starannie zaprojektowano pod matrycę aparatu, dzięki czemu może on zredukować skutki niechcianych efektów, które potrafią zepsuć fotografię, np. oślepiającego światła. 9-listkowa przysłona pozwala także osiągnąć interesujące efekty rozmytego tła oraz efekt bokeh, minimalizując nadmiar elementów w tle i uwypuklając dodatkowe aspekty fotografowanego obiektu.

Canon PowerShot G1 X Mark III

PowerShot G1 X Mark III to pierwszy kompaktowy aparat Canon z technologią Dual Pixel CMOS AF. Czterostopniowa stabilizacja obrazu (IS) pozwala zatrzymać obraz na dynamicznych ujęciach – podczas karnawału na ulicy, w tłumie lub podczas festiwalu muzycznego – a także zapewnia wysokiej jakości obraz w warunkach słabego oświetlenia. Technologia Dual Pixel CMOS AF pozwala osiągnąć precyzyjne ostrzenie obrazu w zaledwie 0,09 s, a czas reakcji, prędkość działania i niezawodność umożliwiają wykonywanie spontanicznych zdjęć niemal natychmiast.

Przyjemna obsługa i stabilne wykonywanie zdjęć

Mimo kompaktowych wymiarów, z aparatem PowerShot G1 X Mark III pracuje się tak, jak z aparatem EOS. Komfort obsługi połączony jest z instynktownym sterowaniem znanym z cyfrowych lustrzanek, a dodatkowo aparat można dostosować do własnych potrzeb. PowerShot G1 X Mark III posiada centralny, wbudowany wizjer elektroniczny (EVF), zoptymalizowany pod kątem wyświetlacza Organic EL o wysokiej rozdzielczości z 2,36 mln pikseli. Nowy aparat pozwala z łatwością wykonać zarówno zdjęcia w ruchu, jak i portret rodzinny, a dzięki funkcji Drag Auto Focus (AF) możesz kontrolować fotografowaną scenę intuicyjnie ustawiając punkt automatycznego ostrzenia, dzięki czemu masz pewność, że obraz będzie miał wymaganą ostrość.

Canon PowerShot G1 X Mark III

Kompaktowy i lekki PowerShot G1 X Mark III waży zaledwie 399 gramów i jest o 14,8 mm cieńszy oraz ok. 16% mniejszy od modelu G1X Mark II, co stanowi wielką zaletę podczas podróży i pozwala zmieścić go łatwo w torbie z akcesoriami. Użytkownicy korzystający z aparatów Canon serii EOS pokochają PowerShot G1 X Mark III za jego obsługę i sterowanie. Doskonała ergonomia, charakterystyczna dla linii PowerShot G sprawia, że użytkownicy będą swobodnie posługiwać się wszystkimi funkcjami manualnymi – od pierścienia sterowania obiektywem do przycisku zwolnienia migawki.

PowerShot G1 X Mark III to doskonały wybór także dla fotografów kochających przygodę, ponieważ posiada uszczelnienie zabezpieczające przed skutkami trudnych warunków atmosferycznych1, a także zapewnia wyższy poziom pyłoszczelności i zabezpieczenia przed wilgocią. Jest to jedyny aparat cyfrowy firmy Canon posiadający czujnik APS-C, który można sparować z opcjonalną, wodoszczelną obudową2, dzięki czemu PowerShot G1 X Mark III może być wykorzystywany do zdjęć pod wodą do głębokości 40 m, co daje ogromne możliwości podczas pracy przy projektach fotograficznych na dużych głębokościach.

Rozszerzone funkcje kreatywne, bardziej zaawansowana łączność

Dzięki 5-osiowej zaawansowanej dynamicznej stabilizacji obrazu (Advanced Dynamic IS) oraz technologii Dual Pixel CMOS AF, PowerShot G1 X Mark III nagrywa filmy w formacie MP4 w jakości Full HD 60p ze stabilnym obrazem. Dzięki temu obraz podczas filmowania pozostaje nieporuszony, a ostrość utrzymana na obiekcie. PowerShot G1 X Mark III jest pierwszym kompaktowym aparatem Canon z funkcją nagrywania filmów poklatkowych Timelapse oraz trybem panoramicznym. Jedno naciśnięcie przycisku i przesunięcie aparatu w pionie lub poziomie sprawia, że można bez wysiłku wykonywać wspaniałe zdjęcia panoramiczne wysokiej jakości ze wszystkimi detalami.

Canon PowerShot G1 X Mark III

Tryb pracy Eco aparatu PowerShot G1 X Mark III pozwala na dłuższy aż o 25% czas pracy baterii. Aparat można też wygodnie naładować ładowarką do smartfonów przez port USB lub zestawem akumulatorów kompatybilnym z USB.

PowerShot G1 X Mark III posiada także szereg funkcji łączności, takich jak Wi-Fi i Dynamic NFC, dzięki czemu jednym dotknięciem można go połączyć z kompatybilnymi urządzeniami elektronicznymi. Aparat można również zdalnie aktywować z trybu czuwania za pośrednictwem smartfona z Bluetooth®3, który działa jako pilot Bluetooth®4. Za pośrednictwem Wi-Fi można także sterować funkcjami ręcznie, np. zobaczyć podgląd zdjęcia na smartfonie, co pozwala np. monitorować i wykonywać zdjęcia zwierzętom bez zakłócania ich funkcjonowania w naturalnym środowisku.

1. Aby zmaksymalizować pyłoszczelność i odporność na wilgoć aparatu należy szczelnie zamykać osłonę korpusu, karty pamięci, baterii i inne osłony. Aparat został zaprojektowany z myślą o zabezpieczeniu go przed przypadkowym dostaniem się do środka kurzu, pyłu, brudy lub wody, jednak nie jest możliwe całkowite wyeliminowanie tego ryzyka.
2. Wodoszczelna obudowa WP-DC56.
3. Znak słowny i logotypy Bluetooth® są zarejestrowanymi znakami towarowymi Bluetooth SIG, Inc., a wykorzystanie tych znaków przez Canon Inc. regulują postanowienia licencyjne. Pozostałe znaki towarowe i nazwy handlowe należą do ich właścicieli. Kompatybilne urządzenie elektroniczne musi być wyposażone w port Bluetooth 4.0 (lub nowszy). Wymagany jest także system operacyjny iOS 8.4 (lub nowszy) lub Android 5.0 (lub nowszy).
4. Zawsze aktywne połączenie między urządzeniem elektronicznym a aparatem za pośrednictwem Bluetooth® wymaga wstępnej konfiguracji z aplikacją Canon Camera Connect. Stabilność połączenia Bluetooth® zależy od modelu urządzenia elektronicznego i innych czynników środowiskowych. Znak słowny i logotypy Bluetooth® są zarejestrowanymi znakami towarowymi Bluetooth SIG, Inc., a wykorzystanie tych znaków przez Canon Inc. regulują postanowienia licencyjne. Pozostałe znaki towarowe i nazwy handlowe należą do ich właścicieli. Kompatybilne urządzenie elektroniczne musi być wyposażone w port Bluetooth 4 (lub nowszy). Wymagany jest także system operacyjny iOS 8.4 (lub nowszy) lub Android 5.0 (lub nowszy) z zainstalowaną aplikacją Canon Camera Connect (aplikacja dostępna w Apple App Store lub Google Play).


Komentarze czytelników (68)
  1. 16 października 2017, 08:39

    Bełkot zamiast specyfikacji...

  2. adawro
    adawro 16 października 2017, 08:44

    Bardzo jestem ciekaw osiągów w kwestii AF.

  3. Jonny
    Jonny 16 października 2017, 08:51

    Taką podają, to taka jest: link

  4. goornik
    goornik 16 października 2017, 09:05

    Światło zooma f/2,8-5,6 nie rzuca na kolana, ale pewnie ciężko pogodzić kompaktowość aparatu z matrycą APS-C....

  5. zelik76
    zelik76 16 października 2017, 09:18

    49 pkt. AF, tyle co w 80D. No no tu zaszaleli, spodziewałem się raczej 9 pkt. AF a oni od razu z grubej rury. To niepodobne do Canona :-) Do tego DP który sprawdza się świetnie. Fajny aparacik na wycieczki. To teraz czekamy co zaproponuje konkurencja. Były narzekania że Canon nie robi nic nowego a tu proszę - wyskoczył z takim "bezlustrem" APSC z przyspawanym obiektywem o rozsądnej jasności na szerokim. No tego jeszcze nie było... Co z tego że konkurencja ma lepsze matryce? Nikt im nie broni tworzyć takich aparatów jak ten. Gdyby Nikon czy Sony wypuściło coś podobnego byłaby inna rozmowa.

  6. 16 października 2017, 09:18

    Mogli dać mniejszy zakres. W zupełności wystarczyłby 25/28-50/55 otwierając tym samym drogę do większej światłosiły i pewnie lepszych właściwości optycznych przy tym samym rozmiarze.

  7. mate
    mate 16 października 2017, 10:13

    Wbrew pozorom ten Canon będzie mieć całkiem sporą konkurencję. Z jednej strony bezlustra z kitowymi szkłami jak M5 czy a6000/6300, które nie są wiele większe, za to zauważalnie tańsze i pozwalają dodatkowo na rozbudowę systemu. Z drugiej strony są kompakty z nieco mniejszymi matrycami, za to wyraźnie jaśniejszymi szkłami, które niwelują przewagę rozmiaru matrycy. Mam tu na myśli chociażby Panasa LX100, Sony RX100 IV/V czy Canon G5 X, a wszystko to również w zauważalnie niższych cenach.

  8. Bahrd
    Bahrd 16 października 2017, 10:22

    Mate, na to liczę, bo, jakkolwiek nie ma 4K, to na pewno będzie za dużo więcej... ;)

  9. mate
    mate 16 października 2017, 10:24

    @Bahrd
    Ale na co liczysz? Cena tego Canona jest znana ($1299), cena konkurentów też.

  10. Bahrd
    Bahrd 16 października 2017, 10:35

    Że w powodu tej konkurencji szybko spadnie.

  11. cyberant
    cyberant 16 października 2017, 10:46

    mam starszą wersje, obiektyw rozpadł się po 3 latach średnio intensywnego użytkowania. (ok 1000 zdjęć rocznie na średnio 3-4 wyjazdach) nie wysuwa się. nowy może by mnie zainteresował... jakby na 70mm miał z f4 a nie 5,6... , przysłonę f5.6 to można zaakceptować przy ekwiwalencie 120mm a nie 70mm :(

  12. hijax_pl
    hijax_pl 16 października 2017, 10:53

    Jest tryb panoramy! Rewolucja :)

  13. goornik
    goornik 16 października 2017, 10:58

    Ciekawe czy dali też samowyzwalacz. Podobno niektóre Canony mają!.... :)

  14. FalconPL
    FalconPL 16 października 2017, 11:10

    @mate: RX100 z calową matrcą to fajny aparacik, (mam v3) ale jednak dynamika i ogólnie pojęta plastyka obrazu z matycy 1" ma dziś bliżej do nowego iphona niż do FF.

    Ja osobiście jestem bardzo ciekaw tego aparatu. Dla mnie taki model jest dokładnie w środku pomiędzy RX100 a D750+24-120, którymi obecnie fotografuję i jeśli testy nie pokażą jakiejś istotnej wady, to chyba RX100 pójdzie w odstawkę.

  15. mate
    mate 16 października 2017, 11:25

    @FalconPL
    "RX100 z calową matrcą to fajny aparacik, (mam v3) ale jednak dynamika i ogólnie pojęta plastyka obrazu z matycy 1" ma dziś bliżej do nowego iphona niż do FF. "

    A z tego Canona będzie lepiej? Przecież to będzie jak z każdego kita do aps-c na f/5.6 na długim końcu. Przeliczając GO na ff,to ten Canon jest f/4.5-9. Dla RX-a to będzie f/4.9-7.5, a taki LX100 da ekwiwalent f/3.7-6.2.

  16. tadeusz69
    tadeusz69 16 października 2017, 11:40

    Apparat ma uszczelnienia i 5 osiową stabilizację ( optyczną ? ) !
    Ciekawe czy ma dodatkowo znaną z eos automatyczną funkcje czyszczenia matrycy gdyż w aparatach różnych producentów z wbudowanym na stałe obiektywem zdarzały się paprochy i trzeba było wysyłać do serwisu .

    Przestańcie tu biadolić że szkoda że taki ciemny obiektyw , że zakres ogniskowych nie ten co trzeba … nie da się połączyć kompaktowych rozmiarów , matrycy aps-c i jasnego zooma !

  17. FalconPL
    FalconPL 16 października 2017, 11:49

    @mate Nie wiem czy będzie lepiej - czekam na pierwsze testy :)

    Poza tym nie samym GO człowiek żyje, pojemność pojedynczego pixela a za tym dynamika powinna być znacznie większa, szumy powinny być mniejsze. Nawet jeśli to będzie tylko 1EV, to jeśli otrzymam nieprzepalone chmurki to już powód żeby RX100 poszedł w odstawkę.

    Jednak świadomość trzeba mieć ze na szerokim, to tam będzie pewnie spora programowa korekcja dystorsji, co Arek pewnikiem zauważy w testach.

  18. mate
    mate 16 października 2017, 11:51

    @tadeusz69
    "Przestańcie tu biadolić że szkoda że taki ciemny obiektyw , że zakres ogniskowych nie ten co trzeba … nie da się połączyć kompaktowych rozmiarów , matrycy aps-c i jasnego zooma !"

    To po co wtedy skazywać się na przyspawany na stałe obiektyw, skoro w niższej cenie i zbliżonych gabarytach można mieć aparat z wymienną optyką i obiektywem o takim samym zakresie ogniskowych i zbliżonej jasności, gdzie różnicą jest tylko szeroki koniec? A w razie potrzeby można założyć jasną stałkę?

  19. mate
    mate 16 października 2017, 12:00

    @FalconPL
    "Nie wiem czy będzie lepiej - czekam na pierwsze testy :) "

    No ale jaki będzie zakres operowania GO to wiadomo i bez testów.

    "Poza tym nie samym GO człowiek żyje, pojemność pojedynczego pixela a za tym dynamika powinna być znacznie większa"

    Ok. 1 EV na bazowym ISO. Jak się zrobi ciemniej, to cała przewaga spada ze względu na ciemniejsze szkło.

  20. Didżejs
    Didżejs 16 października 2017, 12:03

    Generalnie bardzo ciekawa solidna konstrukcja. Na wycieczki nawet w trudnych warunkach jak znalazł. Z VAT-em ok. 5700 PLN - cmok, cmok, fiu, fiu ale może szybko do nowego sezonu wakacyjnego skruszeje. Porównywanie 1:1 z np. A6000 itp. w/g mnie nieuzasadnione - te aparaty są do innych zastosowań na gruncie.

  21. Rafiki
    Rafiki 16 października 2017, 12:04

    @ FalconPL
    "Poza tym nie samym GO człowiek żyje, pojemność pojedynczego pixela a za tym dynamika powinna być znacznie większa, szumy powinny być mniejsze. Nawet jeśli to będzie tylko 1EV, to jeśli otrzymam nieprzepalone chmurki to już powód żeby RX100 poszedł w odstawkę. "
    To co zyskasz na większej matrycy stracisz na ciemniejszym obiektywie
    F1.8-2.8 vs 2.8-5.6
    Na 70mm tam gdzie RX użyje ISO400 Canon będzie musiał ustawić ISO1600

    Mam wrażenie ze nadal matryce typu 1"są optymalne do kompaktów.
    Pozdrawiam :)

  22. tadeusz69
    tadeusz69 16 października 2017, 12:09

    @ mate ja osobiście też wybrałbym małą lustrzankę np. 200d i 24 ef-s 2.8 + 50 1.8 ( nie tylko że taniej ale że gdy się coś zepsuje to nie wszystko na raz )
    ale nie oto w tym momencie chodzi .

  23. mate
    mate 16 października 2017, 12:14

    @Didżejs
    "Porównywanie 1:1 z np. A6000 itp. w/g mnie nieuzasadnione - te aparaty są do innych zastosowań na gruncie."

    Mógłbyś nieco jaśniej?

  24. FalconPL
    FalconPL 16 października 2017, 12:20

    @Rafiki - masz rację, ale po pierwsze będziesz musiał ustawić 1600 tylko jak będzie ciemno, poza tym dziś ISO1600 z APSC jet całkiem rozsądne, a ISO400 z RX100 jest już lekko dyskusyjne.

    Zobaczymy po testach :)

  25. android
    android 16 października 2017, 12:29

    Co by nie mówić, na długim końcu obiektyw jest za ciemny...

  26. mate
    mate 16 października 2017, 12:32

    @FalconPL
    "poza tym dziś ISO1600 z APSC jet całkiem rozsądne, a ISO400 z RX100 jest już lekko dyskusyjne."

    Yhy. Eos M5 (a więc taka sama matryca) 5.4 EV na ISO 1600, RX100 IV jakieś 6,6 EV na ISO 400. To w kontekście dynamiki.

  27. JdG
    JdG 16 października 2017, 12:39

    zelik76 (Fajny aparacik na wycieczki. To teraz czekamy co zaproponuje konkurencja... APSC z przyspawanym obiektywem o rozsądnej jasności na szerokim):

    konkurencja już dawno zaproponowała - patrz co napisał np. *mate* na ten temat. co do obiektywu, to warto spojrzeć na jasność (ciemność?) na drugim końcu. To może znaczyć, że jak często bywa w tego rodzaju konstrukcjach, zwłaszcza u Canona, to 2,8 szybko przechodzi w 4 i w ogóle szeroki kont jest nieco wirtualny, obarczony dużymi wadami optycznymi.

    Ale miejmy nadzieję, że skoro dali taki relatywnie ciemny obiektyw, to może jednak się przyłożyli i optycznie będzie lepszy niż u poprzednika np. Bo sam aparacik jest mniejszy nieznacznie od Nikona P7800, który dla mnie jest granicznym wyznacznikiem "kieszonkowości", i tylko nieco większy od Canona G 5 X (jego prototyp), czyli mimo tych różnych rzeczy wystających z obudowy powinien być poręczny w użyciu.

    Ale cena - u nas pewnie ponad 4 tys. PLN - nie wróży mu dobrze, mimo uszczelnień.
    @tadeusz69 (Apparat ma uszczelnienia i 5 osiową stabilizację ( optyczną ? ) !

    no, tylko w filmie, czyli to jakiś elektroniczny patent pewnie. Tak normalnie to ta optyczna stabilizacja ma 4-stopniową (4EV) "moc" stabilizującą (wg specyfikacji).

  28. ciszy
    ciszy 16 października 2017, 12:40

    "Mała głębia pola tworzona jest dzięki matrycy APS-C i obiektywowi o dużej jasności f/2.8 – 5.6" Marketingowy beukot poziom master. O ile 2.8 jest spoko to te 5.6 nie nazwal bym jasnym a tym bardziej "duzej jasnosci" chyba sobie jaja robia. Ok chcieli zachowac rozmiar ale niech glupot nie pisza... Poza tym wszystko inne (jak dla mnie poza wygladem) zapowiada sie spoko, az dziw jak na canona no ale w sumie to "dzielo" zwieczone jest odpowiednia cena. I w tej cenie brak 4k co jest standardem na dzisiejsze czasy to troszke boli...

  29. 16 października 2017, 12:40

    Dajcie spokój przecież to śmiech na sali żeby zapłacić prawie 6 koła za kompakt z ciemnym kitem.

    Za niecałe 2 tyś. zł kupimy belusterkowaca z matrycą APS-C i i podobnym szkłem. Rozmiarowo i wagowo będzie niewiele większy za to trzy razy tańszy a w razie potrzeby zapniemy jakieś jasne 35 czy 50 mm.

  30. Rafiki
    Rafiki 16 października 2017, 12:40

    @FalconPL
    ISO400 z RX100M3 zupełnie nie jest dyskusyjne, Na odbitce 30x40 ciężko (bardzo ciężko) odróżnialne ze zdjęciem na tym samym ISO z matrycy APSC...

    ",,,będziesz musiał ustawić 1600 tylko jak będzie ciemno"
    Jak jest jasno to rzeczywiście i smartfony dają radę :D

  31. JdG
    JdG 16 października 2017, 12:42

    O! "kont" mi wyszedł! widać pisuję "na słuch"

  32. efrem1
    efrem1 16 października 2017, 13:18

    @Rafiki
    Smartfony, to i tak mają jaśniejszy obiektyw niż ten Canon i w dodatku stałkę ;)

  33. druid
    druid 16 października 2017, 13:27

    Ja naprawdę nie rozumiem co może kierować osobą kupującą taki aparat w dodatku w takiej cenie. Podstawowa lustrzanka, nawet 100D z jakimś zoomem typu Sigma 17-70 2.8-4 da nieporównywalnie lepsze efekty i możliwości za mniejsze pieniądze.
    Owszem aparat jest mały, ale co z tego skoro ma ciemny obiektyw z małym zakresem ogniskowych. Na wycieczki taki zakres jest bardzo średni, ani UWA ani Tele.

  34. druid
    druid 16 października 2017, 13:28

    Ps. O braku 4K to nawet szkoda pisać. Kamerka za 100$ daje większe możliwości filmowe niż aparat za 1200$ :D

  35. mate
    mate 16 października 2017, 13:50

    @druid
    "Podstawowa lustrzanka, nawet 100D z jakimś zoomem typu Sigma 17-70 2.8-4 da nieporównywalnie lepsze efekty i możliwości za mniejsze pieniądze."

    U Canona (na cropie) jest jeden problem, praktycznie nie ma szkieł uniwersalnych zaczynających się od ekw. 24 mm. Jest drogi 15-85 i tani 15-45 w systemie EF-M. Jednak właśnie ten drugi w połączeniu z M5 wciąż jest $250 tańszy od omawianego kompaktu, a różnica w świetle obiektywu symboliczna).
    No i nie zapominajmy o konkurencji. A6300 w zestawie z 16-50, zapasową baterią, kartą i torbą kosztuje poniżej $1000, a A6000 z 16-50 kosztuje połowę tego kompakta.

  36. szafir51
    szafir51 16 października 2017, 14:05

    mate
    dokładnie, A6k z 16-50 jest mniejszy, lżejszy! i dużo, dużo tańszy od tego Canona.

    Co zyskujemy kupując tego Canona zamiast zestawu A6k z 16-50? f/2.8 na krótkim? Bez jaj.

  37. zentaurus
    zentaurus 16 października 2017, 14:35

    W sprzęcie za około 1200$ w 2017 roku filmowanie w 4K powinno być w standarcie, tym bardziej że jest to sprzęt w sam raz do użytkowania podczas podróży. Tłumaczenie że aparat jest do robienia zdjęć a nie filmowania jest bez sensu, bo jeżeli tak to po co mamy w tym Canonie trym filmowania w full hd?

  38. mate
    mate 16 października 2017, 14:41

    @zentaurus
    "W sprzęcie za około 1200$ w 2017 roku"

    W sprzęcie za 1300$ pod koniec 2017 r. :)

  39. focjusz
    focjusz 16 października 2017, 14:58

    @goornik - zależy co nazywasz dużą bo chyba nie Canona.
    Ona jest po prostu większa od m4/3 ale też wyrażnie mniejsza od APS-C.
    Problemem jest że ma proporcje 2/3 co w przeciwieństwie do 4/3 wyraźnie gorzej wykorzystuje dostepne koło obrazowe obiektywów. A gęstość upakowania pixeli jest identyczna jak w starych 16mpix Olympusa.

  40. focjusz
    focjusz 16 października 2017, 15:11

    @Rafki - optymalne są 4/3 :) - RX100 jest bardzo fajny ( choć ma zbyt upakowaną matrycę ) ale spokojnie mógłby być ciut wiekszy. Dla moich wcale nie największych rąk jest za mały i cięzko się nim operuje. Choć oczywiście doceniam że mieści się ( prawie) wszędzie.

  41. 16 października 2017, 15:45

    Ręce opadają jak się czyta niektóre wpisy...
    Ja się okazuje w fotografii kluczowe są takie rzeczy jak:
    1. 4k - bez tego nie da się robić zdjęć
    2. płytka głębia ostrości - wszak jeśli w drugim planie, albo o zgrozo w trzecim, znajdują się jakieś rozpoznawalne elementy, to dyskwalifikuje zdjęcie.
    3. wysokie ISO - bo 99,9% fotografii powstaje w ciemności i bez statywu.
    4. wymienne obiektywy - bo przecież w zakresie 24-72 to się prawie nic nie da zrobić...

    To z całą pewnością nie jest aparat dla wszystkich i na każdą okazję. Dlaczego niektórym tak trudno to zrozumieć?

  42. 16 października 2017, 15:58

    @bladyrunner

    Tan aparat oferuje to co tej samej wielkości bezlusterkowiec z przed 3 lat za połowę ceny. W ogóle to dziwie się, że ktoś to jeszcze kupuje za tak absurdalne pinądze.

  43. 16 października 2017, 16:06

    @Borat

    Ile z tych bezlusterkowców miało obiektyw chowany w uszczelniony korpus?

  44. 16 października 2017, 16:07

    A tak na marginesie dzisiaj 4K jest już standardem w sprzęcie do rejestracji obrazu i jakoś każdy producent to rozumie tylko betonowi marketingowcy Canona nie mogą tego pojąć sprzedając ludziom przestarzałe aparaty w dwukrotnie zawyżonej cenie.

  45. mate
    mate 16 października 2017, 16:16

    @bladyrunner
    Skoro wszystko powyższe co napisałeś nie jest takie istotne, to napisz jaki jest sens wydawać $1300 zamiast nie kupić czegoś znacznie tańszego (nawet od Canona)?:
    link

  46. 16 października 2017, 16:30

    @bladyrunner

    Litości uważasz, że tych parę uszczelek w tym byle jakim zoomie jest warte 2500 zł? Bo tyle mniej więcej trzeba dopłacić za te kilka gumek w stosunku do aparatów konkurencji o przypodobnych parametrach.

  47. 16 października 2017, 16:58

    @borat
    Uważam, że funkcjonalność aparatu z chowanym obiektywem jest nieporównywalna z niczym. Po pierwsze zajmuje mniej miejsca, po drugie nie trzeba się pieprzyć z dekielkiem, po trzecie nie haczy tak obiektywem - wygodniej sięgo chowa i wyjmuje z kieszeni/torby, po czwarte ograniczenie do ogniskowych jakie "fabryka dała" bywa bardzo miłą odmianą, bo łatwiej skupić się na kadrowaniu, jak się nie trzeba zastanawiać czy aby wybrałem najstosowniejszy obiektyw do sytuacji.
    Za to bez oporów jestem skłonny dopłacić.

    @mate
    Nie ma na razie innego aparatu który łączyłby matrycę APS-C z bardzo uniwersalnym zakresem ogniskowych, tak małymi rozmiarami, chowanym obiektywem. Ten aparat został zaprojektowany z myślą o osobach, dla których taka kompilacja cech jest istotna. Ktoś kto nie uważa ich za istotne nie jest w stanie zrozumieć sensu tego aparatu. Nic na to nie poradzę i nie pomogę. To wynika z praktyki i pewnych przyzwyczajeń.

  48. ikit
    ikit 16 października 2017, 17:45

    bladyrunner - przecież ten canon ma prawie identyczne rozmiary po schowaniu obiektywu jak a6000 po schowaniu 16-50:D Do tego piramidka z wizjerem na górze jest dużo gorsza dla kompaktowości... Pokazujesz że nie masz pojęcia o czym w ogóle piszesz ale byle dobrze o tym canonie...

    Wyciąganie niedomagań jako przewagi to jakaś kpina... Równie dobrze można napisać że ''czym gorsza matryca tym bardziej trzeba się starać aby kadr jakoś wyszedł więc to tylko zaleta dla aparatu''...

    I pierwsze słyszę o ograniczaniu się które zmusza do myślenia o kadrze... za pomocą standardowego zooma:D:D Zaprawdę ciekawa ekstrapolacja podejścia używania tylko jednej stałki. Taka w sam raz na dzisiejsze czasy aby się ograniczyć nie ograniczając za bardzo bo to za trudne...

  49. focjusz
    focjusz 16 października 2017, 18:02

    Tak w dzisiejszych czasach nie trzeba być hejterem aby móc wytykać wady Canonowi. Wszystko co wypuszcza ma jakieś istotne braki - i to nie z powodów technologicznych tylko jakiejś głupawej polityki marketingowej.
    Chwalenie się większą matrycą ma zerowy sens kiedy jest ona połączona z ciemnym obiektywem ( na 24mm akurat najrzadziej jest potrzebna płytka głębia ostrości)

  50. 16 października 2017, 18:13

    @bladyrunner

    Można by się zgodzić z twoja argumentacją gdyby ten aparat kosztował 2500 zł ale on kosztuje 5000 zł! Dzisiaj gdy za pół ceny kupimy podobne gabarytowo aparat tego typu kompakty nie mają żadnego sensu.

  51. mate
    mate 16 października 2017, 19:33

    @bladyrunner
    "Nie ma na razie innego aparatu który łączyłby matrycę APS-C z bardzo uniwersalnym zakresem ogniskowych, tak małymi rozmiarami, chowanym obiektywem."

    Ale co ci po tej matrycy aps-c, skoro do niej jest przyspawany obiektyw o parametrach kita z innych systemów bezlustrowych?
    Dałem ci linki do kompaktów z 1-calową matrycą, które są wyraźnie tańsze a dzięki jasnemu obiektywowi oferują nawet więcej chociażby w zakresie kontroli GO, a taki LX100 za połowę ceny oferuje znacznie więcej, więc jeszcze raz zapytam, gdzie ten sens?

  52. PDamian
    PDamian 16 października 2017, 21:28

    Canon zamienił obiektyw "24-120mm" o światłosile [tu już bez ekwiwalentu] f/2.8-4 na obiektyw "24-72mm" [prawie jak w Panasonic link ] -O ŚWATŁOSILE f/2.8-5.6 I TO MA BYĆ JAKIŚ POSTĘP?

  53. 17 października 2017, 00:42

    @ikit
    Przykro mi to pisać, ale jedyne co udowadnia Twoja wypowiedź, to fakt że jesteś chamem. Z chamami nie rozmawiam.

    @Focjusz
    Ja nie widzę sensu ganić za specyfikację. Ona jest skrojona pod konkretny zamysł. Nie ma 4k? Miałem w LX100 którego używałem przez rok. W tym czasie nie nakręciłem ani jednego filmu, a aparat mocno mi nie podpasywał. Obiektywnie rzecz biorąc istotnie, dziś 4k powinno być standardem i znajdować się w każdym nowym aparacie, ale subiektywnie mam to gdzieś bo nawet jak będę miał 16k to i tak nie będę kręcił filmów.
    Ocena tego aparatu powinna zależeć od tego na ile jest on dopracowany i realizuje swoje założenia, a nie na ocenie samych założeń, bo te są skrojone nie pod każdego.

    @Borat
    Na razie zestawiasz aparat o którym już wszystko wiadomo z aparatem, który dopiero miał premierę, poczekaj aż będzie o nim wiadomo coś więcej. To ile jest w nim sensu wyjdzie w użytkowaniu, a nie w porównaniach specyfikacji, a ceny premier są zawsze przeszacowane.

    @mate
    80-90% zdjęć wykonuję na ISO 100 i przysłonie 5,6. Jedyne co mógłby mi dać jaśniejszy obiektyw to możliwość przymknięcia przysłony, tak żeby zmniejszyły się niektóre wady optyczne. Nic mi więc po małych matrycach z jasnymi obiektywami. Próbowałem tego i nie byłem usatysfakcjonowany z efektów.

    @PDamian
    Nie samą jasnością obiektywu człowiek żyje. Tu nie chodzi o postęp, ale o różnorodność. Chodzi o to, żeby z tych samych klocków układać różne konfiguracje, tak żeby konsument miał jak najbardziej zróżnicowany wybór.
    Tym bardziej cenię konstrukcje, które są tylko dla wąskiej grupy konsumentów.

  54. PDamian
    PDamian 17 października 2017, 02:34


    Canon G1 X Mark II ma jednak obiektyw o jasności f/2–3.9, który na "ogniskowej 72mm" ma jasność f/3.5.

  55. mate
    mate 17 października 2017, 08:10

    @bladyrunner
    "80-90% zdjęć wykonuję na ISO 100 i przysłonie 5,6."

    Zakładam, że chodzi o ostrość i GO, tak?

    "Nic mi więc po małych matrycach z jasnymi obiektywami."

    Jak to nic? Przecież mniej więcej to samo uzyskasz na matrycy 1" @f/3.5, tyle, że za znacznie mniejsze pieniądze. Nie widzisz, że jakby wymagania, które stawiasz przeczą sensowi większej matrycy?

  56. korab
    korab 17 października 2017, 08:14

    Słowem podsumowania.
    Świetny aparat w cenie 2500.
    Godny polecenia w cenie 3000.
    Do rozważenia w cenie 3500
    Od 3501 jako ciekawostka.
    Cena tu jest kluczowa i tyle.

  57. mate
    mate 17 października 2017, 08:18

    @korab
    No oczywiście, że cena jest ważna, ale tak jest w przypadku praktycznie wszystkiego. Po prostu przy odpowiednio niskiej cenie pewne niedociągnięcia można przeboleć.

  58. Bahrd
    Bahrd 17 października 2017, 09:39

    Zgadzając się z treścią (i tonem) wypowiedzi Bladyrunnera i Koraba, dodam od siebie, że dla mnie kluczowe jest to, co aparat oferuje, a mianowicie poręczny i (zakładam) celny i szybki AF i możliwość wrzucenia go do sakwy, plecaka bez zbytnich ceregieli.

    DP AF w 70D nie jest aż tak szybki, jakby się chciało (ale być może dlatego, że zapinam mu najczęściej setkę makro USM albo długie tele Tamrona). Tutaj obiektyw jest krótszy i ciemniejszy, no i (znów zakładam) zapewne nie ograniczyli się tylko do "dospawania" go, ale również dopasowali pod kątem mechanicznym właściwy silnik i jego sterowanie.

    PS
    Można przyjąć, że dwa-trzy lata temu, kiedy rozpoczęły się prace nad Mk III, Canon miał jakiś plan i kalkulacje dotyczącą tej części rynku. Nie wiem, czy już wtedy wiadomo było, że smartfon wymiotą kompakty z małymi matrycami, ale po drodze wyszedł dodatkowo (w pewnym sensie równoważny) G5 X i ponoć niedługo ma się pojawić następca - też z matrycą 1'', ale już od Canona, z DP AF.
    Rodzina G1/3/5/7/9 X jest dosyć liczna, a rynek - niegdyś obszerny - skurczył się do niszy, stąd może taki niekorzystny stosunek ceny do parametrów?

  59. FalconPL
    FalconPL 17 października 2017, 09:43

    @Bahrd - dokładnie, od 40 wpisów, bicie piany że aparat nie ma 4K, ale o tym, że Canon pokazał APS-C z dualpixel, które się mieści w kieszeni cisza. Oczywiście cały czas powtarzam - poczekajmy na testy, ale nadzieja jest.

    Panowie - ten aparat za rok, na rynku wtórnym będzie kosztował 600$ i co wtedy? Będzie pasował do kieszeni czy nie?

  60. mate
    mate 17 października 2017, 10:02

    @FalconPL
    "dokładnie, od 40 wpisów, bicie piany że aparat nie ma 4K"

    Raczej o tym, że nie ma kilku rzeczy przy cenie, jaką Canon za niego sobie życzy.

    "ten aparat za rok, na rynku wtórnym będzie kosztował 600$ i co wtedy? Będzie pasował do kieszeni czy nie?"

    Wciąż nie da nic więcej, niż wspomniane aparaty konkurencji, które będą jeszcze tańsze.

  61. 17 października 2017, 10:18

    @Bahrd

    Ale poręczność, szybki AF i możliwość wrzucenia do sakwy masz w aparacie za pół ceny tego Canona.

    @FalconPL

    Ale ten aparat tyle powinien kosztować w chwili obecnej a nie jako używka po latach na rynku wtórnym.


    Na zagranicznych stronach internetowych też jest wszyscy piszą, że to fajny aparat ale w cenie 600-700$ a nie za 1300$. Zresztą jak pojawiają się kolejne aparaty Canona na rynku to mam wrażenie jakby marketingowcy tej firmy żyli w jakiejś alternatywnej rzeczywistości. Każdy kolejny aparat ma specyfikację z przed 3 lat ale ceną wyprzedza swoją epokę :)

  62. Bahrd
    Bahrd 17 października 2017, 10:38

    Borat
    "Ale poręczność, szybki AF i możliwość wrzucenia do sakwy masz w aparacie za pół ceny tego Canona. "
    Niby tak - ale... ;)

    "Zresztą jak pojawiają się kolejne aparaty Canona na rynku to mam wrażenie jakby marketingowcy tej firmy żyli w jakiejś alternatywnej rzeczywistości. "

    I nad tym (i przyczynami) w sumie można by podyskutować. Można oczywiście podawać przykład upadku Nokii, ale przecież w Canonie też go znają.

  63. 17 października 2017, 12:13

    @mate

    "Zakładam, że chodzi o ostrość i GO, tak?"

    Także o maksymalne wykorzystanie możliwości matrycy.

    "Jak to nic? Przecież mniej więcej to samo uzyskasz na matrycy 1" @f/3.5, tyle, że za znacznie mniejsze pieniądze. Nie widzisz, że jakby wymagania, które stawiasz przeczą sensowi większej matrycy? "

    Matryca Canona będzie miała ze 3 razy większą powierzchnię i trochę więcej mpix, pod względem dynamiki czy elastyczności w obróbce powinna dać zauważalnie więcej. Testowałem już mniejsze matryce i nie byłem zadowolony z efektów, więc w tym wypadku "prawie" robi dużą różnicę. Ale to oczywiście kwestia indywidualna.


    A tak jeszcze ogólnie, to dużo osób pomstuje na cenę tego aparatu. Poniekąd słusznie. Patrząc jednak na to w szerszej perspektywie, trzeba by stwierdzić, że generalnie ceny prawie wszystkich aparatów są mocno przeszacowane. Producenci zdzierają z nas strasznie, a na starcie wszystko ma zaporowe ceny tak żeby wybadać granicę wytrzymałości konsumenta i broń boże nie sprzedać mu czegoś taniej niż byłby w stanie zapłacić.
    Z tego właśnie powodu dawno przestałem kupować nowości i tym samym przestał być to dla mnie problem. Jeśli G1X mark III okaże się dobrym i dopracowanym aparatem, to jest duża szansa że go kupię za dwa lata na rynku wtórnym. Bedzie wtedy kosztował tyle ile powinien.

    Na razie nie ma się czym ekscytować zarówno za jak i przeciw.
    Nie wiadomo jak dobra okaże się matryca (Canon jest tu bardzo nierówny).
    Nie wiadomo jak szybko aparat będzie gotowy do pierwszego zdjęcia (np w Panasonicu LX100 była pod tym względem jakaś rozpacz).
    Nie wiadomo też na ile dobry optycznie jest zastosowany obiektyw.
    Nie wiadomo na ile poręczna i intuicyjna będzie obsługa aparatu.
    itd., itp.

    Na razie ocenić można wygląd Canona i delikatnie mówiąc nie jest on specjalnie finezyjny.
    Niezbyt sensowne wydaje mi się umieszczenie wizjera, wolałbym mniejszy ekran LCD i żeby wizjer nie wystawał ponad korpus.
    Zastanawia mnie też pokrętło korekty ekspozycji podobne do tego z X100 i podobnie umieszczone. Nie widać żadnej blokady, a więc jeśli chodzi równie lekko jak w Fuji to jest problem, bo byle muśnięciem można je przestawić i jest to maga upierdliwe gdyż po wyjęciu aparatu z torby czy kieszeni trzeba zawsze sprawdzić ten parametr.
    Nie jestem też przekonany do pokrętła znajdującego się na przodzie korpusu poniżej spustu migawki, ale może to wygodne, bez wzięcia do ręki trudno coś więcej powiedzieć.

  64. mate
    mate 17 października 2017, 12:51

    @bladyrunner
    "pod względem dynamiki czy elastyczności w obróbce powinna dać zauważalnie więcej."

    Akurat pod tym względem Canon goni ogon reszty stawki, więc cudów się nie spodziewaj. Zresztą to ten sam sensor co w EOSach M5 i M6. W dynamice, to takie A6300 wciąż zauważalnie lepsze.

  65. 17 października 2017, 13:51

    @mate

    Może tak być jak piszesz, jest to nawet wielce prawdopodobne, ja będę miał zdanie w tej kwestii jak sam obrobię trochę rawów z G1X.

    A6300 być może będzie lepsze (choć na razie to mające podstawy, lecz jednak, przypuszczenia), ale i cięższe (samo body tyle co canon). Lepszy i cięższy aparat to już mam, co prawda masa większa o 100-150 g nie jest jakąś tragedią i pewnie dla większości różnica ta jest w zasadzie pomijalna, jednak większość to nie wszyscy.

  66. ciemny
    ciemny 17 października 2017, 23:06

    Ciekawe jak wypadnie porównanie jakości obrazu z G7x

  67. Didżejs
    Didżejs 19 października 2017, 16:52

    @mate
    Aparat z wymienną optyka vs kompakt. W wypadku tego pierwszego możliwość uzbrajania obiektywów o ekstremalnych możliwościach tak współczesnych jak i kolejnych generacji daje możliwość przy również kolejnych aktualizacjach firmware`u oddać maksymalne korzyści z jakości optyki, matrycy i oprogramowania niekoniecznie w każdych warunkach ze względu na brak np. uszczelnień. Kompakt ograniczony jest wieloma kompromisami jak chociażby optyka, której uniwersalność wymaga "ofiar" na polu jakości i uniemożliwia maksymalne wykorzystanie potencjału matrycy i oprogramowania. Kompakt jest odpowiedzią na uniwersalny wycieczkowiec nie uzurpujący sobie praw do wyśrubowanych parametrów a bezlusterkowiec zaspokaja już bardziej ambitne zastosowania ograniczając uniwersalność i kieszonkowość. Oba są zaprojektowane dla innego docelowego klienta o ściśle spersonalizowanych oczekiwaniach. Dlatego napisałem to co wcześniej.

  68. 3xN
    3xN 20 października 2017, 11:35

    24-72 2.8-5.6 + FHD za 5 kafli? Śmiech na sali...
    Są o wiele lepsze (optycznie i cenowo) opcje:
    RX100III/IV - szeroko, jasno, kompaktowo i o wiele taniej, do tego w IV mamy 4K
    a6xxx + 16-50 - Alfy 6k są bardzo okay, tylko ten 16-50 jest g*wniany
    Panas GX80 + 12-32 - szeroko, taniej, 4K
    Fuji T20 + 16-50 - szeroko, taniej, 4K
    M5 + 15-45 - możliwość zmiany obiektywów
    Nawet używany Samsung NX500 + 16-50 jest lepszą opcją.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.