Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony - rejestracja w trybie pełnoklatkowym dla kamery VENICE

Sony - rejestracja w trybie pełnoklatkowym dla kamery VENICE
16 listopada
2017 13:53

Przy okazji festiwalu Camerimage w Bydgoszczy firma Sony ogłosiła, że w lutym przyszłego roku kamera CineAlta VENICE zyska możliwość rejestracji obrazu 6K w trybie pełnoklatkowym (24 x 36 mm).

Informacja prasowa

Sony umożliwi użytkownikom cyfrowej kamery kinematograficznej VENICE rejestrację w trybie pełnoklatkowym (24 x 36 mm) już od lutego 2018 r.
Kierując się opiniami filmowców i specjalistów z dziedziny produkcji, firma Sony z przyjemnością ogłasza dostępność pełnoklatkowego trybu rejestracji obrazu w najnowszej kamerze CineAlta VENICE, już od pierwszego dnia jej dostaw w lutym 2018 roku.

Listopad 2017 r. - Po udanej premierze cyfrowej kamery filmowej nowej generacji CineAlta VENICE oraz późniejszych intensywnych konsultacjach z filmowcami firma Sony spełnia powszechne oczekiwanie, by pełnoklatkowy tryb rejestracji obrazu dostępny był już od pierwszego dnia dostaw, które rozpoczną się w lutym 2018 r.

Właściwość ta pozwoli filmowcom w pełni wykorzystać potencjał kamery VENICE poprzez rejestrację obrazu o rozdzielczości 6K w trybie pełnoklatkowym (24 x 36 mm) oraz jego zapis w opracowanym przez Sony, 16-bitowym formacie X-OCNi. Poza rejestracją w trybie pełnoklatkowym Sony zamierza wprowadzić cały szereg innych funkcji. Będą one dodawane w kolejnych wersjach wewnętrznego oprogramowania, które pojawią się w przyszłości zgodnie z planem rozwoju produktu.

- Opracowanie platformy cyfrowej kamery filmowej VENICE świadczy o zaangażowaniu firmy Sony w zapewnianie filmowcom nowych możliwości rejestracji obrazu filmowego, zwłaszcza w takich aspektach, jak zakres dynamiczny, odwzorowanie kolorów oraz swoboda wyboru współczynnika kształtu obrazu z dużej matrycy. System VENICE pokazuje nasze dążenie do tworzenia narzędzi, dzięki którym reżyser i operator łatwiej przeniosą swoją wizję na duży ekran - mówi Claus Pfeifer, dyrektor ds. technicznych aspektów sprzedaży w jednostce Broadcast & Cinematography Sony Professional Solutions Europe. - Ogłoszenie tej możliwości potwierdza nasze dobre relacje z filmowcami z całego świata, którzy będą mogli zapewnić moc emocji klatka po klatce.

Rozpoczęcie dostaw systemu cyfrowej kamery kinematograficznej CineAlta VENICE jest zaplanowane na luty 2018 r. Dalsze informacje o platformie VENICE można uzyskać pod adresem www.sony.net/pro/VENICE.

Firma Sony obecna jest na festiwalu Camerimage w dniach 11–18 listopada. Informacje o firmie Sony w czasie trwania imprezy można śledzić na profilu @SonyCineAltaEU oraz używając hasztagu #CineAltaVENICE.


Komentarze czytelników (6)
  1. handlowiecupc
    handlowiecupc 16 listopada 2017, 15:24

    Wprawdzie temat kamer Profi jest mi obcy, ale jesem pod wrażeniem. 18Mpx x "?" klatek w 16 bit to i procek musi być nieziemski i akumulatory wielkości wiader. Szacun dla firmy i ciekawe kiedy tego typu rozwiązania pojawią się w A99mk?

  2. 16 listopada 2017, 16:36

    Problemem nie jest moc obliczeniowa bo ta jest wystarczająca nawet w sprzęcie konsumenckim tylko wydzielanie ciepła. Obudowa profesjonalnej kamery to w zasadzie wielki metalowy radiator wokół, którego montowana jest cała elektronika.

  3. Zorr
    Zorr 17 listopada 2017, 08:19

    @Borat
    moc obliczeniowa i wydzielanie ciepła to dwie strony tego samego medalu, w którym to "kantem" jest zapotrzebowanie na energię.

  4. 17 listopada 2017, 09:59

    @Zoor

    Różnica jest taka, że elektronika aparatu wykorzystuje pełną moc obliczeniową chwilowo maksymalnie przez kilka minut. Kamera filmowa może pracować nawet kilka godzin bez przerwy.

  5. adawro
    adawro 17 listopada 2017, 12:56

    fragment ze strony producenta:
    "Odpowiednie licencje pozwolą powiększyć możliwości urządzenia między innymi o zapis obrazu 4K w formacie anamorficznym i pełnoklatkowym*.

    * Wymagana aktualizacja wewnętrznego oprogramowania "

    Czyli za dodatkową opłatą włączą coś co już w kamerze jest ?!
    Coś podobnego już było w kamerach Canona (odpłatny firmware dla DP-AF)

  6. 18 listopada 2017, 12:58

    @adawro

    Na tego typu soft są opłaty licencyjne dlatego nie ma tego w standardzie a aktualizacja dająca taką możliwość jest płatna.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.