Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony E 18-135 mm f/3.5-5.6 OSS

Sony E 18-135 mm f/3.5-5.6 OSS
5 stycznia
2018 08:18

W ofercie firmy Sony pojawił się właśnie nowy obiektyw typu zoom z mocowaniem E, przeznaczony dla matryc APS-C. Model 18-135 mm f/3.5-5.6 OSS (SEL18135) trafi do sprzedaży w lutym.

Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Sony powiększa rodzinę obiektywów z mocowaniem typu E o nowy zmiennoogniskowy model 18–135 mm F3,5–5,6 przeznaczony do matryc APS-C i cechujący się wysoką jakością.

Nowy, lekki i zwarty obiektyw E 18–135 mm F3,5–5,6 OSS wyróżnia się dużą ostrością oraz szybkim, dokładnym oraz cichym systemem AF, dzięki czemu może służyć do wielu zastosowań fotograficznych i filmowych.

Firma Sony, światowy lider w technologii przetwarzania obrazu cyfrowego i największy na świecie producent przetworników obrazu, wprowadza do oferty 46. obiektyw z mocowaniem typu E. Nowy model jest przeznaczony do korpusów z matrycą APS-C. Ma uniwersalny zakres ogniskowych 18–135 mm, maksymalny otwór przysłony od F3,5 do F5,6 oraz stabilizator obrazu Optical SteadyShot™.

Sony E 18-135 mm f/3.5-5.6 OSS

Nowy obiektyw, oznaczony symbolem SEL18135, wyróżnia się zwartą i lekką konstrukcją. Jego małe wymiary — 67,2 x 88 mm — oraz waga zaledwie 325 g idą w parze z dużą, wynoszącą 7,5x krotnością zoomu optycznego. Zakres ogniskowych dla matrycy formatu APS-C wynosi 18–135 mm, co w przeliczeniu na format 35 mm daje 27–202,5 mm. Obiektyw doskonale pasuje do popularnych aparatów Sony z matrycą APS-C, w tym α6500, α6300 czy α6000. Stanowi bardzo przydatne narzędzie w wielu zastosowaniach, takich jak codzienne zdjęcia portretowe, krajobrazowe i przyrodnicze, a także fotografia podróżnicza.

Obiektyw E 18–135 mm F3,5–5,6 OSS wyróżnia się nieprzeciętną ostrością odwzorowania obrazu w całym kadrze, niezależnie od ustawienia ogniskowej. Jest to zasługa jego zaawansowanej, kompensującej aberrację konstrukcji z jedną soczewką asferyczną i dwiema ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji). Użytkownicy tego obiektywu mogą ponadto wykonywać zdjęcia zbliżeniowe z przyjemnie wyglądającym efektem bokeh, czyli miękko rozmytym tłem. Maksymalne powiększenie wynosi 0,29x, a minimalna odległość od fotografowanego obiektu — 0,45 m. W fotografowaniu z ręki pomaga wbudowany optyczny stabilizator obrazu.

Sony E 18-135 mm f/3.5-5.6 OSS

Ten zmiennoogniskowy model 18–135 mm F3,5–5,6 jest również wyposażony w szybki, dokładny i cichy system AF napędzany silnikiem liniowym. Znakomicie współpracuje dzięki temu z trybami zdjęć z dużą szybkością oraz imponującymi funkcjami wideo wielu aparatów bezlusterkowych Sony.

Obiektyw SEL18135 będzie sprzedawany w Europie od lutego 2018 r.


Komentarze czytelników (31)
  1. ikit
    ikit 5 stycznia 2018, 08:22

    Dobra wiadomość dla 'zaniedbanego' bagnetu:)

  2. dgal
    dgal 5 stycznia 2018, 08:53

    Dobra wiadomosc ze cos wypuscili. Tylko dlaczego taka ogniskowa jak jest 18-105 f4 i w dodatku tansze.

  3. dgal
    dgal 5 stycznia 2018, 08:55

    sadze ze wiecej ludzi czeka na cos w stylu 16/17 - 50 f2.8

  4. ikit
    ikit 5 stycznia 2018, 10:00

    Bo jest od 18-105 sporo mniejszy, lżejszy, ma większy zakres, nie każdemu potrzeba stałego f4, ma lepsze odwzorowanie (1:3 zamiast 1:9), a i nie wszyscy lubią powerzoomy.
    Skąd informacja o cenie?
    Swoją drogą sam bym wolał coś od 16mm.

  5. dgal
    dgal 5 stycznia 2018, 10:03

    na innych portalach pisza o cenie 599$ / 570£

  6. Misieq84
    Misieq84 5 stycznia 2018, 10:04

    Nie wiem znowu od 18 nie od 16
    Druga sprawa fajny bo mały i lekki ( jak na te parametry)
    ale porównanie z dobrym fuji x em pokazuje że będzie z tym obiektywem coś nie tak za mały jest i za lekki, będzie to pewnie wydłużony kit dla początkujących/niewymagających.

  7. tripper
    tripper 5 stycznia 2018, 10:20

    Ale święto, Sony wypuszcza szkło pod APS-C. Szok i niedowierzanie.

    Aczkolwiek parametry nie zaskakują i wpisują się ładnie w rolę jaką APS-C ma pełnić w stajni Sony. Szkoda, że nie pokusili się chociaż o wydłużenie zakresu o szerszy kąt. No i ciekawe, jak to będzie z tą "dużą ostrością".

    No ale nie ma co narzekać, darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda. A wielu już sądziło, że ten koń jest już do odstrzału :-)

  8. Lipen
    Lipen 5 stycznia 2018, 11:26

    Sony wypuszcza to maleństwo bo właśnie wie, że APS i tak odejdzie z czasem w niepamięć, więc po co inwestować dużo kasy w coś co nie ma przyszłości. Bo nie ma.

  9. 5 stycznia 2018, 12:14

    @tripper
    APS-C dokładnie taką samą rolę pełni w Canonie czy Nikonie.

  10. ikit
    ikit 5 stycznia 2018, 13:13

    @tripper
    ''Ale święto, Sony wypuszcza szkło pod APS-C. Szok i niedowierzanie. ''

    Tak z ciekawości - kiedy canon i nikon wypuszczali ostatnio całkiem nowe szkła apsc?

  11. PDamian
    PDamian 5 stycznia 2018, 13:19

    link

    Sony link

    Fuji link

    Canon link

  12. mkol
    mkol 5 stycznia 2018, 13:55

    Jeszcze kilka wpisów i niechybnie wyjdzie, że jakby nie patrzeć APSC Nikon D500 pełni tą samą rolę co Sony A6500 :)

    @ikit, a to chyba dość oczywiste, że alternatyw w C i N dla APSC jest trochę więcej niż w Sony E, więc nawet jak C i N nic ostatnio nie wypuściły to sytuacja jest trochę inna. Ew. można postawić pytanie ile szkieł APSC, uwzględniając Tamrony Sigmy i inne firmy zostało wypuszczonych dla C i N w 2017, a ile dla Sony E?

  13. Michel
    Michel 5 stycznia 2018, 15:03

    @mkol - a dlaczego tylko Tamrony i Sigmy? Czemu nie Samyang, Mitakon itd.?
    Bo jeśli uwzględnisz wszystkich producentów niezależnych, to możesz się mocno zdziwić...

  14. ikit
    ikit 5 stycznia 2018, 15:17

    @mkol
    ''@ikit, a to chyba dość oczywiste, że alternatyw w C i N dla APSC jest trochę więcej niż w Sony E, więc nawet jak C i N nic ostatnio nie wypuściły to sytuacja jest trochę inna. Ew. można postawić pytanie ile szkieł APSC, uwzględniając Tamrony Sigmy i inne firmy zostało wypuszczonych dla C i N w 2017, a ile dla Sony E? ''

    Ta, a do sony E dolicz szkła C, N, sony A, wszystkie swoje tamrony i sigmy bo wszystko się da podpiąć:p

    Jak tak liczę to sony ma w sony E 15 różnych szkieł. Canon ma pod swoje apsc z... 12 różnych. Nikon z 18 różnych. Więcej od sony ale o całe 3, a licząc z adapterami do sony na fisha i UWA to różnica to raptem jeden obiektyw. Z czego wszystkie E są relatywnie nowe;)

    Zresztą co za różnica, odnosiłem się do stwierdzenia trippera i pytałem tylko kiedy coś C/N wypuściły nowego w apsc, nie siedzę w nich a już szczególnie w ich apsc. Sigma, czy zeiss też wypuszczają szkła apsc pod sony E ale nie jest to dowód na to że sony dopieszcza typową szklarnię E (bo wiele szkieł FE jest całkiem zgrabnych czy nie ma sensu ich robić specjalnie pod apsc i nie ma problemu z ich używaniem w E).

  15. darekw1967
    darekw1967 5 stycznia 2018, 15:40

    Jednak wole E PZ 18-105/4 (foto + filmowanie bajka)
    Nowy obiektyw jest ciemniejszy i pewnie sa wieksze dystorsje no i nie ma PZ.
    Jak dla mnie mniej uniwersalny. Ale to kwestia co komu pasuje.

  16. 5 stycznia 2018, 15:50

    @mkol

    Wszyscy producenci taktują APS-C po macoszemu i jedno D500 tego nie zmieni.

    Najbardziej widać to na przykładzie Canona jak z biegiem lat korpusy nawet te z wyższych serii zostały wykastrowane a ich obudowy stały się plastikowe jak twarz Krzysztofa Ibisza. Jasne obiektyw systemowe AF-S można policzyć na palcach jednej ręki a system liczy sobie 20 lat.

  17. PDamian
    PDamian 5 stycznia 2018, 16:14

    Konsekwentnie aparatami aps-c i obiektywami E celują w średnią i niższą półkę. Nie wchodzili w zoomy f/2.8 i stałki poniżej f/1.8.

    Oferta w w tych dwóch segmentach cenowych wciąż nie jest kompletna.
    Brak jest stałoogniskowego obiektywu szerszego od 24mm średniej klasy.

    Brak taniego zooma UWA. link
    Brak też czegoś lepszego od E 55-210/4.5-6.3 ale nie tak drogiego jak FE 70-200/4 link
    link

  18. Szabla
    Szabla 5 stycznia 2018, 17:01

    Szerszego od 24 mm faktycznie nie ma, ale zastąpić go może nasadka szerokokątna na E 20/2,8 (daje kąt widzenia obiektywu 24 mm na FF).

  19. PDamian
    PDamian 5 stycznia 2018, 18:19

    Zastąpi Sigma DN 16/1.4 ;) choć E 16/1.8 albo /2 byłby mniejszy -bez OSS.

    Drugiego 70-200/4 -tańszego, pod aps-c [jako uzupełnienie 10-18/4 i 16-70/4] już nie zrobią.
    Odpowiedniki Fuji 55-200/3.5-4.8 i EF-M 11-22/4-5.6: 12-24/4-5.6 by się przydały.

  20. JdG
    JdG 5 stycznia 2018, 18:44

    Bardzo dobre posunięcie Sony, czas dowartościować APS-C, obiektywy dla FF są zbyt wielkie, żeby wygodnie ich używać, amatorzy mogą preferować bardziej poręczne instrumenty APS-C. A w amatorach cała nadzieja przemysłu.

    Sam obiektyw ma bardzo dobry, uniwersalny zakres ogniskowych i to jest jego duży plus. Od 16 mm byłby lepszy, ale widać tkwi tu jakiś szkopuł.

  21. darekw1967
    darekw1967 6 stycznia 2018, 08:27

    Szkopul tkwi w kompromisie gabaryty / zakres zooma / jakosc obrazu.
    W moim przypadku dla szkla 18-105/4 stala jasnosc f4 w zupelnosci wystarczy a na 104mm ladnie rozmywa sie tlo. Waga tego szkla jest niska a funkcjonalnosc wysoka + wysoka jakosc obrazu. Ciekawi mnie jakosc obrazu z tego nowego szkla 18-135. Czekam na testy... Nie zeszli z ogniskowa do 16mm bo 16-70 ma sie sprzedawac ;).

  22. ikit
    ikit 6 stycznia 2018, 15:26

    18-105 już miało ogromne zniekształcenia na obu końcach, strach pomyśleć co będzie po zwiększeniu z jednej strony do 135mm ale jeszcze większy by był jak by z drugiej zwiększyli do 16mm, do fisheye bez korekty by się pewnie nadał;)

  23. kazziz
    kazziz 7 stycznia 2018, 01:27

    A mnie przeraża średnica. 18-105/135 mają 67/72mm średnicę filtra, a tu jest 55?

  24. Szabla
    Szabla 7 stycznia 2018, 11:19

    Przeraża Cię 55 zamiast 72 mm? :)

  25. ros28
    ros28 7 stycznia 2018, 19:17

    @ikit
    "Jak tak liczę to sony ma w sony E 15 różnych szkieł. Canon ma pod swoje apsc z... 12 różnych. "
    Czeski błąd - Canon ma aktualnie 21.

  26. ikit
    ikit 8 stycznia 2018, 10:45

    Nie. Napisałem 'różnych'. Jak teraz liczę na spokojnie to potwierdza się że jest ich 12.
    W sumie pod apsc canon ma 23 modele ale w tym samych kitów 18-55 aż 8!! wariantów, a 18-135 i 55-250 po trzy, więc nie licząc świeżych modeli masz więc całe potężne 12 różnych obiektywów do wyboru. Przy 15 całkowicie różnych+ 2 adapterach w sony E (18-200 są dodatkowo ze 3 warianty). A już w ogóle ze stałek to canon ma pod apsc całe 3 szkła o jasności f2,8:D

  27. ros28
    ros28 8 stycznia 2018, 17:31

    Co do 18-55, to co jakiś czas zmieniali to i owo (nie tylko numer), bo to ki od czasów, gdy Sony jeszcze nie było na rynku.
    18-135 są 3, ale jak ktoś słusznie napisał, liczy się nie ogniskowa, a konstrukcja optyczna. A te są różne. Całe 3 stałki, to sie zgadza, tylko po co robić następne 50mm 1.4 czy 1.8, kiedy jest duża baza objektywów EF pasujących bez adaptera.
    Taki np. EF 35/f2 jest gabarytowo absolutnie strawny, więc po co robić nowy tylko pod APSC? Aby zaoszczędzić 50 gramów i ograniczyć podpinanie tylko do drugiego rzędu? APSC ma swoje zalety, tak jak ma je (inne) FF.
    Canon nie jest stajnią robiącą wszystko za wszelką cenę, tylko firmą mającą najwyrazniej dobry controlling, co widać w bilansach.
    Nikt nie zmusza do wchodzenia w ten system. Smieną też się fotografowało.

  28. Michel
    Michel 9 stycznia 2018, 14:16

    @ros28 - przeczytaj całą dyskusję, bo missujesz pointa ;-) Zaczęło się od tego, że ponoć "alternatyw w C i N dla APSC jest trochę więcej niż w Sony E".

    No i w E też jest parę szkieł FE, które z powodzeniem można używać do aparatów z mniejszą matrycą - choćby 35/2.8, 55/1.8, 50/1.8, 50/2.8 Macro, 28/2, 85/1.8, Batisy 18, 25, 85 mm i pewnie jeszcze jakieś się znajdą.

  29. ros28
    ros28 9 stycznia 2018, 17:16

    Może i minusuję. Nie jestem wcale przekonany, że jest jakiś jeden najlepszy system. Po prostu po latach pracy na Contax wszedłem na cyfrę w mainstream, bo miałem dość szukania optyki, a przedewszystkim osprzętu pasującego do puszek.
    Canon jest jaki jest, nie pcha co pół roku na rynek nowinek, ale mam wszystko pod ręką i wystarcza z nawiązką.
    Nikt nie potrzebuje tych 500 różnych, czasem i podobnych szieł , jaki są do wyboru pod Canona EF(-S), ale właśnie fakt, że są do wyboru, robi muzykę.
    Swoją drogą, dlaczego piszesz parę szkieł FE. FE i E mają tą samą odległość pracy z matrycą, wiec na APSC powinny pracować wszystkie FE, tak jak w Canonie Wszystkie EF idą bezproblemowo z APSC, a z firmowym adapterem również z serią M (też 18 milimetrowy odstęp jak w Sony E).

  30. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 2 kwietnia 2018, 09:12

    Nie ma się tu czym podniecać. Taki obiektyw to mogą w kicie sprzedawać z Sony A6000 lub A6300 i to wszystko. Ktoś kto ma 18-105 nie kupi już drugiego takiego zooma, bo najzwyczajniej w świecie jest to bez sensu. Brakuje obiektywów z krótką ogniskową do krajobrazów czy astrofotografii np 12-24 lub jakieś stałki 10mm lub 12mm z jasnym światłem.

  31. darekw1967
    darekw1967 31 lipca 2018, 16:27

    @boa ksztusiciel
    Masz do sony -> Samyang 12 mm f/2.0 ED AS NCS Sony E,
    Sony sel 10-18 f/4

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.