Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic GH5S dostępny w przedsprzedaży

Panasonic GH5S dostępny w przedsprzedaży
9 stycznia
2018 14:32

Osoby planujące zakup zaprezentowanego w poniedziałek aparatu Panasonic GH5S być może zainteresuje oferta firmy Foto-Plus, który ruszyła z przedsprzedażą tego modelu. Można dzięki temu otrzymać wydłużoną do 5 lat gwarancję.

Informacja prasowa

GH5S - ruszyła przedsprzedaż.

Jeszcze nie opadły emocje po zaprezentowaniu przez firmę Panasonic nowego modelu, a już wystartowała możliwość zamówienia GH5S w przedsprzedaży. Pierwsi szczęśliwcy dostaną aparat z wydłużoną do 5 lat gwarancją.

Niedawno poznaliśmy specyfikację nowego modelu od Panasonica – GH5S. Japoński producent przekonuje nas, że nowy sensor MOS zaoferuje nam znacznie lepsze efekty przy pracy w słabym oświetleniu. ISO rozszerzalne do wartości 102400 i 204800 zapowiada się interesująco, a po drugiej stronie wartość 80 może okazać się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Uwzględniając wszystkie możliwości, jakie dawał nam model GH5 jesteśmy mocno podekscytowani jego ulepszoną wersją. Żaden filmowiec na pewno nie będzie obojętny wobec informacji, że GH5S będzie wspierać HDR w trybie Hybrid Log Gamma, a ponadto będzie obsługiwać format Cinema 4K (4096 x 2160 px) nawet w 60 kl./s. Na twarzach fanów slow-motion z pewnością pojawił się uśmiech, po tym jak okazało się, że następca GH5 będzie kręcił z prędkością 240 kl./s w FullHD.

Jesteśmy przekonani, że zapoznaliście się już z wieloma artykułami dotyczącymi specyfikacji nowego bezlusterkowca. Nie chcąc Was zanudzać chcielibyśmy dodać jedynie informację, że właśnie ruszyła przedsprzedaż GH5S. Decydując się na zakup już teraz, będziecie mogli zgarnąć wydłużoną aż do 5 lat gwarancję. Dłuższa gwarancja będzie obowiązywać w tym samym zakresie, jak standardowa.

Panasonic GH5S dostępny w przedsprzedaży

Aby skorzystać z promocji musicie złożyć zamówienie w naszym sklepie do 31 stycznia. Następnie trzeba będzie cierpliwie poczekać na oficjalne rozpoczęcie sprzedaży (tak, wiemy, też chcielibyśmy mieć go już jutro :) ). Później zostanie tylko dokonanie zakupu i prawidłowe zarejestrowanie produktu na stronie producenta. Przypominamy, że promocja obowiązuje tylko do końca stycznia, więc nie zostało dużo czasu. Pod linkiem poniżej znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje i cały regulamin promocji.

https://www.fotoplus.pl/oferty-specjalne/lumix-gh5s

Zapraszamy!


Komentarze czytelników (24)
  1. Matt
    Matt 9 stycznia 2018, 11:55

    I ani słowem nie zająknęli się o cenie :)

  2. staryman
    staryman 9 stycznia 2018, 12:05

    Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach, oni je mają :)

  3. maciej.latallo
    maciej.latallo 9 stycznia 2018, 14:42

    Jest po kliknięciu w link : 10249 zł

  4. PDamian
    PDamian 9 stycznia 2018, 15:22

    Pewnie tak link nie potrafi. ;)

  5. deel77
    deel77 9 stycznia 2018, 15:42

    Za ok 2000 zł więcej można mieć SONY A7SII z pełną klatką i stabilizacją matrycy, a oszczędzając 2600 zł GH5 ze stabilizacją i wyższą rozdzielczością. Według mnie cena Panasonica jest zdecydowanie zbyt wysoka.

  6. PDamian
    PDamian 9 stycznia 2018, 15:42

    Piekło zamarza. 14-bitowe Rawy w m4/3.
    Ciekawe kiedy pojawią się w aparacie do zdjęć
    tzn. z większą ilością pikseli niż w telefonie.

  7. kleofas
    kleofas 9 stycznia 2018, 17:48

    Pełna klatka to duży rolling shutter, oraz większe i cięższe obiektywy, więc nie w każdym aspekcie własności matrycy Panasonic przegrywa z Sony. Druga sprawa to kodeki: tu Panasonic ma bardzo wyraźną przewagę. Trzecia: slow motion. Niedawno nagrywałem na GH5 w 180 kl/s - obrazek, pomimo 8 bitów, jest lepszej jakości niż 100p w Sony. Sony wciąż wygrywa dynamiką i pewnie jeszcze w kilku innych aspektach, ale ten Panasonic w wielu miejscach miażdży Sony (import kodu TC, 50p w 4K, tryb 4K DCI, tryb anamorficzny i inne) i myślę, że znajdzie bardzo wielu nabywców. Sam jestem posiadaczem Sony, ale mocno kibicuję Panasonicowi, bo robią świetny sprzęt do filmowania i dają to, czego reszta konkurencji skąpi (np. 10 bit).

  8. mate
    mate 9 stycznia 2018, 19:15

    @deel77
    "Za ok 2000 zł więcej można mieć SONY A7SII z pełną klatką i stabilizacją matrycy"

    No i? Kiedy w końcu niektórzy zrozumieją, że sam koszt matrycy, to jest niewielki procent finalnej ceny produktu?
    Pełna klatka w filmie nie zawsze jest panaceum na wszystko. Ultra płytkiej GO się w filmie praktycznie nie używa, przez co na pełnej klatce często trzeba przymykać szkło, bo GO jest po prostu za mała. Pomijając kwestie samej wielkości matrycy, to w pozostałej części specyfikacji (dla filmowców równie ważnej) ten GH5s deklasuje A7s.

  9. tripper
    tripper 9 stycznia 2018, 19:58

    @deel77

    Tylko ten A7S II nie potrafi masy rzeczy, które portafi GH5S czy "zwykły" GH5 chociażby. O rolling shutter nie wspominając.

  10. druid
    druid 9 stycznia 2018, 21:37

    To jest sprzęt bardziej do filmowania użytkowego niż artystycznego. Mała matryca się nie grzeje więc można kręcić bardzo długie sekwencje filmowe, dużo GO nie przeszkadza przy takim przeznaczeniu, a wręcz pomaga. Pewnie jest super do nagrywania wszelkich blogów, konferencji, wywiadów itp.

  11. dARTi
    dARTi 9 stycznia 2018, 21:38

    W wysokim ISO ten malutki sensor pozamiatał wszystkim włącznie z A7s II szczególnie pod względem detalu bo ogólny hałas jest podobny.
    Tyle, że nie może być zbyt pięknie bo wycięli bezczelnie IBIS co w kamerze tego typu jest dla mnie niezrozumiałe...
    Tak czy owak szacun.

  12. f-nieobiektywny
    f-nieobiektywny 9 stycznia 2018, 23:12

    @dARTi
    Podejrzewam, że poświęcili IBIS na rzecz skuteczniejszego chłodzenia matrycy.

  13. PDamian
    PDamian 9 stycznia 2018, 23:30

    Ta matryca ma tak mało pikseli, że przy 17:9 prawie na styk.
    Cinema 4K: 4096 x 2160 px;
    a matryca IMX294CJK: 4168 X 2176

    Ni ma w czym wycinać.

    Dodatkowo przy proporcjach panoramicznych = wideo
    wykorzystuje 21,5 mm pola obrazowego.
    Nie ma kropa 2.2 (czy ile tam).

  14. PDamian
    PDamian 9 stycznia 2018, 23:36

    ...
    UHD: 3840 X 2160 px -czyli na wysokość tyle samo co C 4K.

    To samo pewnie w FHD, bo piszą, że do 180 klatek na sekundę nie kropuje.
    Krop jest dopiero przy 240 kl/s.

  15. mate
    mate 10 stycznia 2018, 08:41

    @f-nieobiektywny
    "Podejrzewam, że poświęcili IBIS na rzecz skuteczniejszego chłodzenia matrycy."

    Bądź ze względu na ograniczony zapas na ruchy matrycy. Tam matryca jest nieco większa niż 17,3x13 mm.

  16. 10 stycznia 2018, 10:45

    Bardzo smutci brak IBIS i braku poprawy AF. Tu jednak w obu wypadkach sony wygrywa. A szkoda bo używałem gh5 i podwójna stabilizacja wyłącza potrzebe posiadania gimbala..

  17. komor
    komor 10 stycznia 2018, 11:18

    @PDamian: "Ta matryca ma tak mało pikseli, że przy 17:9 prawie na styk. (...) Ni ma w czym wycinać." - ale przecież o to chyba chodziło?

  18. mate
    mate 10 stycznia 2018, 11:19

    @sorek
    "Tu jednak w obu wypadkach sony wygrywa."

    Które Sony? Bo A7s nie bardzo.

    "A szkoda bo używałem gh5 i podwójna stabilizacja wyłącza potrzebe posiadania gimbala.."

    Napisz, w jaki magiczny sposób stabilizacja w aparacie (jakakolwiek by nie była) zastępuje gimbal? Przecież to kompletnie różne sposoby stabilizacji ruchu.

  19. kleofas
    kleofas 10 stycznia 2018, 16:16

    @mate

    "Napisz, w jaki magiczny sposób stabilizacja w aparacie (jakakolwiek by nie była) zastępuje gimbal? Przecież to kompletnie różne sposoby stabilizacji ruchu."

    Najwidoczniej istnieją osoby traktujące gimbal jako zamiennik statywu i wtedy te dwa rodzaje stabilizacji, rzeczywiście niewiele się różnią :)

  20. focjusz
    focjusz 10 stycznia 2018, 22:07

    Nie wiem o ile większa jest matryca multiaspect ale na pewno jest mniejsza od APS-C. A tam od dawna Pentax umieszcza stabilizację w dosyć małych body - nie wspominając o a6500 gdzie body jest wyrażnie mniejsze.
    Ja nie rozumeim tego ruchu - no poza jedną możliwoscią. Że jest to model skierowany gtylko do zawodowych filmowców.
    Dla mnie to jednak porażka bo IBIS jest bardzo przydatny ( a ile zaoszczędzono na jego braku ??? ) i stanowi jedną z głównych przewag bezluster. Brak IBIS jest dla mnie jednąz głównych słabości systemu Fuji i Panas wracając do starego robi głupio ( IMHO)

  21. PDamian
    PDamian 11 stycznia 2018, 00:09

    A jak obiektywy m4/3 obrazują -rysują poza tymi 21mm pola obrazowego?

    Tu żeby wykropować trzeba by było z mniejszej rozdzielczości z matrycy zrobić większą -do tych C 4K czy UHD.

  22. 11 stycznia 2018, 04:04

    @mate: a7s II jest dużo lepsze pod każdym względem, a a6300/6500 na nie tyljo lepszy af ale iso performance.

    Chodzi o to że gimbala nie trzeba korzystać i można większość shotow robić z ręki. Miałem używałem, tu np. 140mm (280mm ff) z ręki:

    link

  23. mate
    mate 11 stycznia 2018, 13:13

    @sorek
    "a7s II jest dużo lepsze pod każdym względem"

    No nie bardzo, poza wysokim ISO cała reszta na korzyść GH5s. A i w tym wysokim ISO nie ma przepaści:
    link

    "Chodzi o to że gimbala nie trzeba korzystać i można większość shotow robić z ręki"

    Jeżeli ujęcia kręcone w miejscu to dla ciebie większość, to ok, ale są ludzie, którzy filmują w inny sposób i tutaj jakakolwiek stabilizacja matrycy czy w obiektywie nijak nie będzie nawet namiastką gimbala.

  24. rafalwspin
    rafalwspin 11 stycznia 2018, 22:43

    @sorek, nie shotow tylko ujęć. W zwolnionym tempie wszystko wygląda stabilniej, to jedna z podstawowych porad jak uzyskać stabilne ujęcie z ręki.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.