Panasonic Lumix GH5s - zdjęcia przykładowe
Nie najpiękniejsza zimowa pogoda nie przeszkodziła nam w wykonaniu zdjęć przykładowych Lumixa GH5s, który niedługo po premierze trafił do naszej redakcji. Wszystkie zdjęcia wykonaliśmy przy najniższym poziomie odszumiania i wyostrzania. Użyliśmy obiektywu Panasonic Lumix G X Vario 12-35 mm f/2.8 ASPH./POWER O.I.S.
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 25 mm, f/8.0, exp. 1/25 sek., ISO 80 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 3.91 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 25 mm, f/8.0, exp. 1/30 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 3.85 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 25 mm, f/8.0, exp. 1/50 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 3.95 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 25 mm, f/8.0, exp. 1/60 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 25 mm, f/8.0, exp. 1/125 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.18 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 25 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.5 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 25 mm, f/8.0, exp. 1/500 sek., ISO 1600 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.6 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 25 mm, f/8.0, exp. 1/1000 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.75 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 25 mm, f/8.0, exp. 1/2000 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.85 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 25 mm, f/8.0, exp. 1/4000 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.67 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 25 mm, f/8.0, exp. 1/8000 sek., ISO 25600 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.32 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 25 mm, f/8.0, exp. 1/16000 sek., ISO 51200 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.55 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 25 mm, f/11.0, exp. 1/16000 sek., ISO 102400 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.84 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 25 mm, f/16.0, exp. 1/16000 sek., ISO 204800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.64 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/80 sek., ISO 800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.22 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/100 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.12 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/80 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 2.03 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 35 mm, f/4.0, exp. 1/200 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.65 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 35 mm, f/4.0, exp. 1/100 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 3.67 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.31 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 3.19 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 3.74 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/80 sek., ISO 16000 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.74 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 26 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.24 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/80 sek., ISO 800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.16 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 32 mm, f/4.0, exp. 1/125 sek., ISO 800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.7 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 21 mm, f/4.0, exp. 1/60 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.26 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/100 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.24 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/200 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.19 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/400 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.14 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 25600 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.37 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 35 mm, f/2.8, exp. 1/60 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.07 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 35 mm, f/2.8, exp. 1/60 sek., ISO 1600 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.59 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 35 mm, f/2.8, exp. 1/125 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.19 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 26 mm, f/2.8, exp. 1/100 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.64 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/2.8, exp. 1/50 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.34 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/15 sek., ISO 800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.05 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/30 sek., ISO 1600 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.09 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/60 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.35 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/125 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.2 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/250 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.02 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/500 sek., ISO 25600 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.37 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/1000 sek., ISO 51200 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.44 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/2000 sek., ISO 102400 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.7 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/4000 sek., ISO 204800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.33 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/50 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.18 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 35 mm, f/4.0, exp. 1/125 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.34 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 19 mm, f/4.0, exp. 1/80 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.27 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 31 mm, f/4.0, exp. 1/40 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.07 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 21 mm, f/4.0, exp. 1/50 sek., ISO 1600 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.35 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 17 mm, f/4.0, exp. 1/60 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.77 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 17 mm, f/4.0, exp. 1/125 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 4.85 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 17 mm, f/4.0, exp. 1/200 sek., ISO 25600 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.35 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 35 mm, f/4.0, exp. 1/60 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.6 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 15 mm, f/4.0, exp. 1/50 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.47 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 35 mm, f/4.0, exp. 1/50 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.33 MB |
Aparat: Panasonic Lumix GH5s
Parametry: 35 mm, f/4.0, exp. 1/50 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, 3680 x 2760 pix, 5.49 MB |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
brak skrzynki ??? a poważniej to kiedy zdjęcia butelek i ewentualnie inne standardowe będą porównywalne na stronie obok siebie ? ilośc osób którym się chce robić to ręcznie jest podejrzewam co najwyżej promilem czytających
A nie lepiej byłoby wrzucić przykładowe ujęcia video? Przecież nikt normalny nie kupi tego aparatu do zdjęć. Jakoś tak chodzicie utartymi schematami.
@mokipera przykładowe filmy będą w teście
No, no.. wydaje się, że rekordowe osiągi matrycy jak na m43.
Taki poziom szumów pomiędzy nikonem D700 a sony A7s (przynajmniej dla 6400)
Po tych zdjęciach za wiele wniosków nie jestem w stanie wyciągnąć, ale te sample video, które po sieci krążą sugerują, że jest to REALNA konkurencja dla A7SII, co samo w sobie jest bardzo zaskakujące.
>> Przecież nikt normalny nie kupi tego aparatu do zdjęć.
Ciekawe dlaczego? 10 Mpx to już wystarczająco dużo do robienia dobrych, bogatych w szczegóły zdjęć, a tu matryca jeszcze przy ISO 12K daje całkiem ładne zdjęcia.
dla A7s na pewno będzie to konkurencyjny aparat ze względu na kodeki, możliwości itd. ale jeśli chodzi o wysokie ISO, to a7s jest wciąż nie do pobicia.
link
Sytuacja na wysokim ISO zmienia się jednak na korzyść Panasonica w przypadku zapisu w logu. Słyszałem opinie, że V-logL należy eksponować w punkt, w przeciwieństwie np do Slog2, który w 8 bitowych aparatach najlepiej wychodzi eksponowany +2EV (i wtedy ziarno znika). Do tego dochodzi 10bit.
link
@kleofas
wkleiłeś linkt do porównywarki zdjęć, nie filmów. Co w kontekście GH5s jest pozbawione jakiegokolwiek sensu. Ja również uważam, że nikt normalny tego aparatu nie kupi do zdjęć.
@JdG
"Ciekawe dlaczego? 10 Mpx to już wystarczająco dużo do robienia dobrych, bogatych w szczegóły zdjęć, a tu matryca jeszcze przy ISO 12K daje całkiem ładne zdjęcia."
To, że nie ma sensu go kupować do zdjęć, nie znaczy że nie można ;) I pewnie niejedna osoba która kupi go do filmów, będzie robić nim też zdjęcia.
A co do szumu to owszem, daje on mniejszy szum per pixel, jeśli można tak to ująć. Ale założę się, że oceniając szum na zdjęcie będzie on podobny do fotek z gh5 przeskalowanych do 10mpix. Detal zawsze możesz przehandlować na odszumianie. W filmach to już nie działa, bo póki co górna granica sztywna dla wszystkich.
@kleofas
"Sytuacja na wysokim ISO zmienia się jednak na korzyść Panasonica w przypadku zapisu w logu. Słyszałem opinie, że V-logL należy eksponować w punkt, w przeciwieństwie np do Slog2, który w 8 bitowych aparatach najlepiej wychodzi eksponowany +2EV (i wtedy ziarno znika). Do tego dochodzi 10bit.
link"
EKspozycję każdego loga ustawiasz tak wysoko, żeby nie przepalić świateł, czasami jest to 2ev, czasami ciężko o 0,3 podbić. I ziarno nie znika wtedy samo z siebie, tylko po odpowiednim ściemnieniu w postprodukcji jest mniej widoczne. Jest ono w ciemnych obszarach bardzo widoczne, dlatego właśnie eksponujesz na plus, żeby nie musieć nic z cieni wyciągać, bo to przepis na katastrofę ;)
Na V-logL nigdy nie pracowałem, ale o Slog2 (i 3) mam jak najgorsze zdanie. Jeśli korzystam to tylko w ostatecznej ostateczności.
@matzll
Nie powiedziałeś niczego czego bym nie wiedział, ale mniejsza z tym. Użyłem skrótu myślowego, Ty czepiłeś się słowa "znika". Tak, masz rację, ono nie znika, ono - po zjechaniu suwakiem ekspozycji (lub założeniu LUTa z korekcją EV) - staje się po prostu niewidoczne. Zadowolony?
O S-log3 w 8 bit też mam jak najgorsze zdanie (w 10 bit na FS7 działa znakomicie), natomiast z S-log2 sporadycznie korzystam. Są sytuacje (np las w słoneczny dzień), w których profil ten jest jedynym wyjściem. Wszystkie inne sytuacje gram jednak w innych gammach (głównie cine2 bo jest w legal range).
@kleofas
nie unoś się, napisałeś że znika to się do tego odniosłem. Czepialstwem bym to nazwał wtedy, gdyby całą "kontrę" wokół tego słówka sformuował. Fajnie, że oblatany w temacie jesteś, ale jakby nie patrzeć jest to forum publiczne i ciężko założyć, że coś jest skrótem myślowym w momencie, gdy wygląda na powtarzanie jakiegoś mitu :) ALe mniejsza z tym.
Niestety nie mam dostępu do kamer typu FS7, nei wiem jak slogi radzą sobie w 10bitowym kodeku. Działałem z A7SII, A7RII, A6500 i nawet rx100v (tam wsadzony hcyba w formie żartu). Wszędzie okropny banding i (przde wszystkim) znaczna utrata detali. Pomijam już nawet ten szum... Też preferuję Cine2.
Wracając do Lumixa to materiały porównawcze z a7sii wyglądają naprawdę dobrze. Przewaga Sony zaczyna się malować dopiero powyżej 12800, czyli w rejestrach które nikomu do niczego potrzebne nie są ;) Jeśli Sony nadal będzie się ociągać z wypuszczeniem trzeciej generacji a7s z działającym autofocusem to ten lumix może być naprawdę fajną alternatywą.
@matzll
A ja przepraszam za swój poprzedni ton.
Jestem użytkownikiem Sony a6300, ale mocno kibicuję Panasonicowi. Niedawno przez 3 dni pracowałem na GH5 i jestem bardzo zadowolony zarówno z materiałów, jak i komfortu pracy. Kilka ujęć zrobiłem w 10bitach i V-logL (eksponowałem w punkt), i wyszły dobrze, skleiły się bez problemu z S-log3 z FS7. Myślę, że GH5s się świetnie sprzeda.
"fajnie że jesteś oblatany w temacie jesteś"
"Przepraszam za swój poprzedni ton".
Panowie chyba Wam się fora pomyliły, to jest optyczne.pl ja chcę widzieć krew!!
Rewolucji na wysokich czułościach nie będzie, ale po przeskalowaniu wygląda na to, że to najmniej szumiący sensor m43. Poziom średniaków apsc, do Nikona d500 jednak brakuje wiele link
JdG
"Ciekawe dlaczego? 10 Mpx to już wystarczająco dużo do robienia dobrych, bogatych w szczegóły zdjęć."
Otóż to, dlatego myślę, że Canon mógłby ten pomysł Panasonica powtórzyć w którymś z nowych modeli M (wykorzystując swoje matryce 4k z kamer Cinema), to - nie dla wszystkich, ale dla wielu, myślę - byłaby ciekawa opcja.
@staytuned
"Rewolucji na wysokich czułościach nie będzie, ale po przeskalowaniu wygląda na to, że to najmniej szumiący sensor m43. Poziom średniaków apsc, do Nikona d500 jednak brakuje wiele"
zdjęciowo pewnie masz rację, ale raz jeszcze wspomnę - to jest do filmowania ;) Szum w filmach a szum na zdjęciach to kwestie nieprzeliczalne. Po tym co widziałem nie zdziwi mnie, jeśli w filmach GH5s pokaże mniejszy szum niż jakakolwiek puszka aps-c. Na to się zanosi przynajmniej.
@kleofas
"Jestem użytkownikiem Sony a6300, ale mocno kibicuję Panasonicowi. Niedawno przez 3 dni pracowałem na GH5 i jestem bardzo zadowolony zarówno z materiałów, jak i komfortu pracy. "
U mnie podobnie, jestem w Sony dość mocno (3 puszki), ale wolałbym żeby te same efekty były dostępne z panasonica :)
Ten aparat ma jeszcze jedną bardzo ciekawą funkcję: Hybrid Log Gamma. Jak dotąd nie robiłem żadnych materiałów w tej technologii, ale staje się coraz powszechniejsza, więc prędzej czy później się z nią zapoznam. Tu ciekawy artykuł na ten temat:
link
Litości!
link
link
Log srog, sony, iso... *****! Multi aspekt wrócił.
@PDamian
litości raz to Ty nam podaruj nieco, bo trolisz tymi linkami kolejny raz. Co kogo jakość zdjęć obchodzi w tym wypadku?
Aktualności
Panasonic Lumix GH5s - zdjęcia przykładowe
@ matzll
No przecież to oczywiste dla mnie że GH są do filmowania i jakość zdjęć nic nie mówi o możliwościach sensora w video
@PDamian
czyli jak temat "zdjęcia przykładowe" to dyskutujemy o zdjeciach przykładowych tylko, tak prawilnie. Słuszna idea, bądź tak łaskawy i daj przykład! Tu i w każdym innym :)
@gietrzy
"Log srog, sony, iso... *****! Multi aspekt wrócił."
A wiesz może jak to jest rozwiązane? Sensor jest fizycznie większy niż standardowy 4/3?
tu jest porównanie video A7sII vs GH5s
link
Żaden przełom się nie dokonał.
GH5s szumi bardziej od wiekowych Nikon D7000 i Canon 7D -tego z kultową matrycą 18mpix. ;)
link
... link
to samo z G9 link
Wciąż wielkość matrycy się liczy.
[Canon 7D jest z 2009 roku, a Nikon D7000 z 2010 roku]
@JdG
>> Przecież nikt normalny nie kupi tego aparatu do zdjęć.
Ciekawe dlaczego? 10 Mpx to już wystarczająco dużo do robienia dobrych, bogatych w szczegóły zdjęć, a tu matryca jeszcze przy ISO 12K daje całkiem ładne zdjęcia.
Może 10 lat temu... Trudno powiedzieć o zdjęciach 10 mpix z Panasonica, że są szczegółowe gdy najtańsze lustrzanki czy bezusterkowce mają matryce o dwa razy wyższej rozdzielczości. Nie zaklinajmy rzeczywistość.
Tym bardziej jako ktoś miał do czynienia z apartami klasy serii A7R czy D850.
@PDamian
Obejrzyj film imaging-resource.com, który jest w artykule zalinkowanym przeze mnie. Do ISO 6400 A7sII i GH5s idą łeb w łeb, dopiero powyżej tej granicy przewagę ma A7s. Z własnego zawodowego doświadczenia wiem, że mając jasne szkła rzadko kiedy jest powód aby nagrywać na wyższych czułościach. Na swoim a6300 tylko raz nagrywałem na wyższych czułościach, do testów, a w praktyce staram się nie wychodzić ponad 3200. Jeśli to zestawimy z możliwościami jakie daje ten aparat, gdybym miał dzisiaj wybrać A7sII vs GH5s wybrałbym Panasonica, nawet pomimo braku stabilizacji. Ograniczenie w Sony do 8 bit 4:2:0, brak Timecode In, znacznie większy rolling shutter, konieczność użycia większych szkieł a co za tym idzie większa waga (co staje się problemem np w gimbalu), i kilka innych powodów powoduje, że do filmowania wybrałbym GH5s. Głębia ostrości to nie wszystko. Przez całe lata powstawały filmy na Super16, a to przecież mniej niż 1-calowe matryce i jakoś nikt nie narzekał. Mikro Cztery Trzecie do zdjęć zapewne nie jest atrakcyjną ofertą dla zawodowego fotografa, ale jest wystarczająco ciekawą ofertą dla zawodowego operatora.
@matzll
0:59
link
ps. no cross no crown - powrót godny multi aspektu :)
Tu jeszcze jedno porównanie A7sII i GH5s. Wszystkie najważniejsze różnice są wymienione. Autor artykułu do codziennego użytkowania także wybiera GH5s, natomiast A7sII rekomenduje do ekstremalnie trudnych oświetleniowych sytuacji i tam gdzie głębia ostrości jest priorytetem.
link
@PDamian
Przełącz się na wersję ze sztucznym oświetleniem, które bardziej odpowiada pracy z wysokim ISO i tutaj to już wygląda trochę inaczej: link
keton,
to chyba kwestia przesunięcia ekspozycji.
Popatrz na jasne powierzchnie link
Ja bym chciał zwrócić uwagę na jeszcze jeden aspekt szumu w filmowaniu. Takie porównania na ISO 6400 i wyżej są ważne dla testujących, kupujących i wszelkiej maści internetowych pieniaczy. Może jeszcze jakis ślubniacy, "reportażyści" i mały odsetek vlogerów potrzebuje takich parametrów. Dla kogoś kto faktycznie filmuje komercyjnie takimi aparatami (czyli budżetowe teledyski, proste reklamówki, filmy promocyjne, korporacyjne itp) liczy się przesunięcie granicy powyżej której trzeba doświetlać. To dzięki czemu A7S (także a6300 i a7rII i oczywiście a7sii) tak ładnie się przyjął to super czyste ISO1600. Nie "używalne" 6400 czy 12800. Tylko czysty obrazek na 1600 czy nawet 3200. GH4 miał tę granicę na 400. GH5 może na 800. Nie znam nikogo kto by oddał klientowi zaszumiony film. Praktycznie każda komercyjna robota to doświetlanie albo odpowiednie wykorzystanie światła zastanego. Lepsze możliwości puszki pozwalają na większą elastyczność.
Tylko tak jak wspomniałem wyżej - są to wartości w których obrazek jest czysty, całkiem czysty. GH5s dzięki dotrzymywaniu kroku soniakom do wartości +/- 6400 bardzo mocno wbija się w rynek, przynajmniej jako realna alternatywa. A dodatkowe bajery tylko umacniają jego pozycję.
tam w tym porównaniu możliwości GH5s i A7sII facet wspomina też o gwarantowanej wytrzymałości do -10 stopni Celcjusza. Kilka dni temu byłem na zdjęciach na Kasprowym Wierchu. Podobno było -7 stopni, ale czułem jakby było z -15. Fs7 działało bez zarzutu przez cały czas (3 godziny tam spędziliśmy) na 1 baterii, natomiast aparat po 10 minutach zdechł. Bateria 0%. Po zjechaniu na dół i ponownym włączeniu aparatu poziom baterii wynosił 80%. W zeszłym roku w czerwcu byłem w Iranie, temperatura miejscami dochodziła do 45 stopni - aparat często po włączeniu od razu sygnalizował przegrzanie. To są rzeczy, które w zawodowej produkcji mają decydujące znaczenie. Co z tego, że masz pełną klatkę, jak Ci na Kasprowym Wierchu padnie po 10 minutach?
"GH5s dzięki dotrzymywaniu kroku soniakom do wartości +/- 6400 bardzo mocno wbija się w rynek."
Popatrz na powiększeniu na ten czerwony materiał w gałązki.
ISO 100 link
link -na Panasie nikną w oczach.
Zakon m4/3 już nam wmawia że ten aparat to jest do filmowania :)
Jakość zdjęć - jak napisane powyżej - za matrycami APS-C z 2010 roku :)
link
@PDamian
kolejny raz dowodzisz, że o filmowaniu masz pojęcie zerowe.
TO o czym piszesz jest może widoczne na zdjęciu (zrzucie), przy pixel peepingu. Oglądając film nie robisz zbliżeń. Nawet jak składasz. Klient to pewnie nawet nie wie jak przybliżyć. Patrząc na obrazek w całości, tak jak oglądasz film, nie widać różnicy między a7sii a lumixem, przynajmniej na tych materiałach które są dostępne.
@thorgal
tak, ten aparat jest w głównej mierze do filmowania. Mózg rozjebany o.O
@PDamian nie mam pojęcia z czego to wynika (czy z przesunięcia ekspozycji) ale jest to dość ciekawe zjawisko.
Co do znaczenia tej matrycy dla jakości fotek to po takich pobieżnych fotkach przykładowych jak te tutaj czy na DPR czy IR wiele powiedzieć nie można, oprócz tego, że na wyższych czułościach GH5S to nowa jakość i spokojnie może konkurować z najlepszymi APS-C, odstawiając Canona i pozostałem aparaty m4/3.
link
A z tym parciem na megapiksele to niespecjalnie to rozumiem. Ok, 10mp to trochę mało, ale osobiście spokojnie mógłbym żyć z 13-14mp. Dla mnie przesiadka z 16 na 20mp była praktycznie nieodczuwalna i w sumie mi wszystko jedno. Jak ktoś na poważnie tego potrzebuje to jest mały obrazek i średni format, gdzie wysokie rozdzielczości to normalka. I i z mniejszych matryc w wielu sytuacjach bez problemu można wyciągnąć bardzo wysokie rozdzielczości, tylko trochę więcej zachodu.
No i nie oszukujmy się, że te 40-50mp to naprawdę jest coś co zrobi różnicę między zdjęciem słabym a świetnym. Nie ma takiej ilości pikseli, która by zrekompensowała braki fotografa. Powyżej pewnego poziomu, megapiksele to albo zwyczajna marketingowa papka dla mas albo nisza dla niewielkiego grona specjalistów.
@thorgal
"Jakość zdjęć - jak napisane powyżej - za matrycami APS-C z 2010 roku :)"
Jakość zdjęć zapewne tak, ale jeśli chodzi o jakość filmów, to może się z tą KAMERĄ mierzyć jedynie pełnoklatkowy A7s i w pewnych sprawach (ISO powyżej 6400) ją przewyższa, a w pewnych (np log w wysokim ISO, 10 bit 4:2:2) jest wyraźnie słabszy. Z segmentu APS-C żaden aparat nie ma lepszych możliwości. W moim a6300 górna granica to 6400, a w tym GH5s oceniam górną granicę na 12800. Jeśli ktoś kupi ten aparat do robienia zdjęć, to będzie po prostu snobem. To już wolałbym GH5, ma stabilizację, no i zdjęcia mają przyzwoitą rozdzielczość. GH5s jest kamerą i to, że zniesiono limit nagrywania, wiele mówi. Ma dodatkową opcję robienia zdjęć, ale de facto jest to kamera
Witam
Myślę że ten model dla klienta szukającego zadowolenia z trybu filmowego jest aktualnie jedną z lepszych o ile nie najlepszą ofertą na rynku.
Wybór szkieł do tego systemu w porównaniu do innych systemów jest ogromny i bardzo zróżnicowany jak by nie było największy system szkieł aktualnie na świecie.
Osobiście wolę fote od filma i czekam z niecierpliwością na test G9 oraz zdjęcia w high resie.
Pozdrawiam serdecznie
thorgal
"Zakon m4/3 "
chłopie, ile ty masz lat? 15?
@człowiek
"jak by nie było największy system szkieł aktualnie na świecie."
O czym znowu majaczysz?
Witam
@mate
Piszesz w wątku Panasonic Lumix GH5s...
czyli o systemie bez lustra zwany m4/3.
Więc logiczne jest że w tym wątku piszemy o tym czego on dotyczy ...
a dotyczy systemu który oferuje największy wybór obiektywów do ,, bezlusterkowców,, .
Pozdrawiam serdecznie
@człowiek
"Więc logiczne jest że w tym wątku piszemy o tym czego on dotyczy ... "
Dotyczy aparatu fotograficznego z wymienną optyką i w tym kontekście m4/3 nie jest najbardziej rozbudowanym systemem szkiel
Z 240 klatkami na sekundę Panasonic GH5s rynku nie zawojuje. link
@mate
"Dotyczy aparatu fotograficznego z wymienną optyką i w tym kontekście m4/3 nie jest najbardziej rozbudowanym systemem szkiel "
-------------------------
+1
@człowiek
"a dotyczy systemu który oferuje największy wybór obiektywów do ,, bezlusterkowców,, . "
Na szczęscie dalej nie masz racji, to nie jest system bezlusterkowy do którego można podpiąć najwiekszy wybór obiektów.
Jak widać dobrze sobie radzi z wysokim iso, 12800 i praktycznie nic.