Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

LAOWA 9 mm f/2.8 ZERO-D - wkrótce nowy obiektyw Venus Optics

LAOWA 9 mm f/2.8 ZERO-D - wkrótce nowy obiektyw Venus Optics
25 stycznia
2018 14:17

Do oferty chińskiej firmy Venus Optics ma dołączyć wkrótce nowy, szerokokątny obiektyw LAOWA 9 mm f/2.8 ZERO-D.

W środę opublikowaliśmy przykładowe zdjęcia wykonane obiektywem Venus Optics LAOWA 15 mm f/2 FE ZERO-D, a tymczasem u potwierdzonego źródła dowiedzieliśmy się, że chiński producent zamierza w marcu wypuścić na rynek nowy obiektyw - przeznaczony dla matryc APS-C model LAOWA 9 mm f/2.8 ZERO-D, oferujący pole widzenia na poziomie ok. 115 stopni. Ma być dostępny z mocowaniami Sony E, Canon EOS M oraz Fujifilm X.

Dodatkowych informacji na temat nowego produktu jeszcze nie ma. Wersja 9 mm f/2.8 dołączy do już obecnych w ofercie Venus Optics modeli 15 mm f/2 ZERO-D oraz 12 mm f/2.8 ZERO-D, czyli linii obiektywów o niemal zerowej dystorsji („Close-to-Zero Distortion” - wg producenta).

Na zdjęciu widoczny jest model 15 mm f/2 ZERO-D.


Komentarze czytelników (29)
  1. PDamian
    PDamian 25 stycznia 2018, 14:34
  2. qqrq
    qqrq 25 stycznia 2018, 15:32

    "Na zdjęciu widoczny jest model 15 mm f/2 ZERO-D"

    Eee... Oooook...

  3. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 25 stycznia 2018, 16:03

    ciemny

  4. PDamian
    PDamian 25 stycznia 2018, 16:40

    No i dzięki temu będzie wielkości tego mniejszego link
    i jest "ZERO-D" w przeciwieństwie do 7.5mm MTF.

    Fuji zapowiedziało klocka 8-16mm f/2.8 link
    -powodzenia.

  5. PDamian
    PDamian 25 stycznia 2018, 16:48
  6. Arek
    Arek 25 stycznia 2018, 17:50

    Klocek, bo to zoom i na dodatek z jeszcze większym polem widzenia oraz z autofokusem. Ja tam bym tego klocka z przyjemnością przygarnął.

  7. PDamian
    PDamian 25 stycznia 2018, 18:21

    Wierzę.

    Poddaję tylko w wątpliwość sens kupowania do formatów mniejszych obiektywów, które będą większe niż ekwiwalentne z przeznaczeniem do aparatów z większą matrycą.
    Większe matryce lepiej wykorzystują obiektywy -mają m.in. większe rozdzielczości.

    Producenci próbują sprzedać wszystko no i są ograniczeni swoim systemem. -Użytkownicy mniej i raczej patrzą czy za większą, czy podobną, kwotę nie skompletują sobie zestawu który da mniej.

    linklink
    link

  8. JdG
    JdG 25 stycznia 2018, 18:25

    >> i jest "ZERO-D" w przeciwieństwie do 7.5mm MTF. (by Troll)

    7.5mm MTF też jest "ZERO-D". Po prostu to "ZERO-D" należy rozumieć ca "ZERO-D".

  9. PDamian
    PDamian 25 stycznia 2018, 18:50

    ^
    "nasze pomiary dystorsji pokazały dokładnie taki sam wynik dla obu typów plików i wyniósł on −2.45%. Przy tak dużym kącie widzenia jest to wynik umiarkowany, choć widzieliśmy mniejsze i to u stałek o podobnym kącie widzenia przeznaczonych na pełną klatkę (np. Irix 2.4/15)." link


    ...
    Fuji popełniło już parę klocków -16-55/2.8 (bez stabilizacji) wielkości 24-70/2.8 ze stabilizacją pod pełną klatkę,
    90/2 i 80 makro -większe i cięższe od pełnoklatkowych obiektywów. link
    link
    100-400mm -też link

  10. JdG
    JdG 25 stycznia 2018, 19:41

    ^
    to może poczekajmy na test tej Laowy i wtedy będziemy wiedzieli jak się ma jej "ZERO-D" wobec zera.

  11. ciszy
    ciszy 25 stycznia 2018, 20:19

    @PDamian
    Ty masz jakąś manie na punkcie wielkości matrycy czy obiektywów. Duże matryce też mają swoje wady (jakość na bokach) a żeby zrobić pod ff świetny obiektyw też musi być klockowaty. Tak to już jest. Nie ma czegoś takiego jak mały obiektyw bez wad (przynajmniej na tą chwilę). Więc klocek ma jak najbardziej uzasadnienie a do jakiego systemu i jakiej wielkości jest matryca...? to już sprawa właściciela. Jak ktoś używa np aps-c czy m43 i chce mieć jakiś świetny obiektyw to co musi kupić ff bo inaczej to nie estetycznie wygląda czy co? Jakie wy macie problemy ludzie?

  12. PDamian
    PDamian 25 stycznia 2018, 20:39

    Lepiej popatrz na testowe MTFy na brzegu tych Fujinonów.
    Zobacz ile im do rekordów brakuje mimo że mniejsza matryca.

  13. Doc1965
    Doc1965 25 stycznia 2018, 21:25

    @Ciszy
    To chyba nie mania. To musi być jakiś kompleks 😂😂😂

  14. cissic
    cissic 25 stycznia 2018, 22:16

    Uwielbiam te techniczne dyskusje :)

  15. JdG
    JdG 25 stycznia 2018, 23:26

    >> Uwielbiam te techniczne dyskusje :)

    w tym wypadku pikanterii dodaje fakt, że ów obiektyw jeszcze nie zdążył się objawić na rynku.

  16. cissic
    cissic 25 stycznia 2018, 23:35

    >> w tym wypadku pikanterii dodaje fakt, że ów obiektyw jeszcze nie zdążył się objawić na rynku.

    Zdecydowanie. Jest moc

  17. JdG
    JdG 25 stycznia 2018, 23:43

    Może końcówkę tego newsa [... ZERO-D, czyli linii obiektywów o niemal zerowej dystorsji („Close-to-Zero Distortion” - wg producenta)] autor powinien "wytłuszczyć"? ale i to pewnie nie powstrzymałoby trolla przed poruszeniem tematyki m4/3 (dokładniej zaś: jak bardzo "do bani" jest m4/3), która najwyraźniej dla tego miejsca jest fundamentalna.

  18. PDamian
    PDamian 26 stycznia 2018, 04:44

    Venus nigdzie nie opisuje Laowa 7.5mm f/2 MFT jako ZERO-D link
    w przeciwieństwie do 15mm f/2 FE Zero-D: "It features a close-to-zero distortion..." link

    Z resztą piszą wprost:
    "Close-to-Zero Distortion
    The Laowa 15mm f/2 FE Zero-D is the second member of the Close-to-Zero distortion line-up from Venus Optics, followed the launch of 12mm f/2.8 Zero-D last year." link

    -"Laowa 15 mm f / 2 FE Zero-D jest drugim członkiem linii zniekształcenia Close-to-Zero od Venus Optics, po premierze 12 mm f / 2.8 Zero-D w zeszłym roku."

    Jak 12/2.8 był pierwszy, 15/2 -drugi
    a w międzyczasie przedstawili właśnie 7.5mm f/2 MFT...

    Może to za trudne dla ciebie JdG.

  19. PDamian
    PDamian 26 stycznia 2018, 05:35


    No i będzie C-Dreamer link

  20. 26 stycznia 2018, 09:51

    ,,Venus nigdzie nie opisuje Laowa 7.5mm f/2 MFT jako ZERO-D''
    No i w tutejszym teście wyszło 2,5% beczki. Niby niewiele, ale na zdjęciach budynków taka wartość może już przeszkadzać. Dlatego bardzo ciekawe jest jak te ZERO-D mają się do 0.

  21. pgi
    pgi 26 stycznia 2018, 10:35

    gigantyczna aberracja chromatyczna tych obiektywów na pewno ma nawet dwa 0 + niezerową cyfrę przed

  22. PDamian
    PDamian 26 stycznia 2018, 11:24

    TS,
    15/2 i 12/2.8 mają coś około 1%.

  23. PDamian
    PDamian 26 stycznia 2018, 11:49

    link ;)

  24. goornik
    goornik 26 stycznia 2018, 12:20

    Alleluja! doczekałem się! :)

  25. Pader
    Pader 26 stycznia 2018, 13:50

    Wydaje mi się ze ludzie tj. Np ja wiec może to trochę subiektywne ale, kupują tego typu obiektywy dla ich niewątpliwych zalet i do takich celów gdzie ich wady nie maja aż takiego znaczenia ewentualnie spokojnie można je zminimalizować jak nie wyeliminować całkowicie kilkoma kliknięciami w Lightroomie. Na ten moment nie ma i nie będzie obiektywów o takich cechach jak ultra szeroki kat widzenia ponad 100 stopni z dobrym światłem, praktycznie zerowa dystorsją beczkowa/poduszkową i podobnej cenie. Nie rozumiem Swar głupich na temat producenta z Chin który dopiero raczkuje na rynku i marudzenia, zamiast cieszyc się ze jest coś co wychodzi niektórym na przeciw ich oczekiwań co do instrumentów optycznych w przeciwieństwie do topowych producentów którzy to olali. Venus optics znalaz świetna nisze i klientów. Nie jeden plastikowy obiektyw od ulubionego producenta jaki większość gdzieś tam ma może na te Laowy patrzeć z zazdrością jak są wykonane.

  26. PDamian
    PDamian 26 stycznia 2018, 14:24

    Właśnie
    link
    link 15/4

  27. JdG
    JdG 26 stycznia 2018, 14:35

    >> Może to za trudne dla ciebie JdG

    Może za trudne, ale przede wszystkim zbędne. Obie te dotychczasowe “Zero-D(istortion)” Laowy miały trochę dystorsji, mało, ale jednak.

    Jedna z opinii np.:

    "Despite the “Zero-D(istortion)” in the name of the lens there is some slight barrel distortion visible even at infinity. Nevertheless, it is still very low for a lens this wide with a retrofocus design ..." link

    A znany tu DPReview pisze tak:

    "We previously encountered Laowa when we produced a sample gallery of the full-frame Zero-D 12mm F2.8 – a lens that claims zero distortion and has exceptionally well corrected barrelling for any focal length let alone one with such a dramatic angle of view. This 7.5mm F2 lens is designed for Micro Four Thirds cameras and makes no such distortion claims, but is one of the widest focal lengths for the system and certainly stands out for its combination of wide angle and wide maximum aperture."

    >> No i w tutejszym teście wyszło 2,5% beczki. Niby niewiele, ale na zdjęciach budynków taka wartość może już przeszkadzać. (by TS)

    fakt, czasem może szkodzić. W tej kwestii przydałyby się pomiary, zwłaszcza Optycznych, skoro już Troll narzucił taki problem. Na razie tylko ta MTF Laowa ma test.

  28. PDamian
    PDamian 26 stycznia 2018, 14:46

    "And what about distortion? Our tests using DxO Analyzer 6.1 showed 0.17% (Slight) barrel distortion—not zero, but our test standards are higher than most, and our procedures differ from those Venus uses. At any rate, the Laowa controlled distortion much better than all the competitive lenses we tested, the range going from 0.27% (Slight) for the Canon 14mm to 0.55% (Visible) for the Tamron at 15mm. Kudos to Venus Optics for an outstanding distortion result for such a wide-angle lens." link

    Może optyczni zmierzyliby też dystorsję na nieskończoności?
    "The lens is specially designed to remove the optical distortion commonly exist in wide angle lenses at infinity focus." link

  29. PDamian
    PDamian 26 stycznia 2018, 14:51

    * The aforementioned close-to-zero distortion rate is measured from shooting objects at infinity focus. The distortion rate may vary for shorter object distance. Only Optical Distortion (Barrel/ Pincushion/ Moustache) is covered here.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.