Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic Lumix GX9

Panasonic Lumix GX9
13 lutego
2018 15:09

Firma Panasonic zaprezentowała dziś model GX9 wyposażony w 20-megapikselowy sensor CMOS formatu Mikro 4/3, pozbawiony filtra antyaliasingowego. Firma chwali się zastosowaniem migawki o zredukowanym poziomie wibracji oraz stabilizacją o skuteczności 4 EV.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Przedstawiamy aparat GX9:
najnowocześniejsza technika w kompaktowym wydaniu

Panasonic Lumix GX9

Palma de Mallorca, Hiszpania (13 lutego 2018 r.) — Panasonic wprowadził dziś do swojej oferty nowy bezlusterkowy aparat cyfrowy (Digital Single Lens Mirrorless, DSLM) w eleganckiej kompaktowej obudowie. Aparat Lumix GX9 umożliwia wykonywanie wysokiej jakości zdjęć o realistycznych szczegółach dzięki doskonałej rozdzielczości, idealnemu odwzorowaniu obrazu i reprodukcji kolorów. Model Lumix GX9, który czerpie z bogatego doświadczenia projektantów i nawiązuje do sukcesów wcześniejszych znakomitych aparatów DSLM, oferuje szeroką paletę użytecznych funkcji. Aparat ten adresowany jest do amatorów fotografii, którzy teraz mogą się poczuć jak zawodowi fotografowie. Połączenie kompaktowego korpusu z wysokiej klasy techniką sprawia, że Lumix GX9 wspaniale nadaje się do tworzenia autentycznej fotografii ulicznej.

Z matrycy MOS Digital Live o rozdzielczości 20,3 megapiksela wyeliminowany został filtr dolnoprzepustowy, co pozwala uchwycić nawet najdrobniejsze szczegóły, a zoptymalizowane ustawienie gradacji zapewnia szeroki zakres dynamiczny. Technologia Three Dimensional Colour Control wykrywa nie tylko odcień i nasycenie, lecz także jasność. Zapewnia bogactwo reprodukowanych barw — od najciemniejszych do najjaśniejszych fragmentów obrazu, co przede wszystkim poprawia ekspresję kolorów nieba lub ludzkiej skóry. Dzięki procesorowi obrazu Venus Engine zdjęcia cechują się nie tylko wysoką precyzją, lecz także naturalnością. Nawet przy słabym oświetleniu funkcja wieloprocesowej redukcji szumów aparatu Lumix GX9, która dokładnie rozpoznaje szum i precyzyjnie odwzorowuje szczegóły, gwarantuje wyraźny i czysty obraz.

Panasonic Lumix GX9

Uwiecznij ulotne chwile dzięki szybkości i precyzji

System autofokusu opartego na detekcji kontrastu wykorzystuje technikę DFD (Depth From Defocus — uzyskiwanie głębi obrazu przez zmniejszenie ostrości) i zapewnia najwyższą szybkość i dokładność dzięki przesyłaniu sygnału cyfrowego między aparatem a obiektywem z szybkością maksymalnie 240 klatek na sekundę1. W efekcie autofokus aparatu Lumix GX9 działa w czasie ok. 0,07 s2, a zdjęcia seryjne mogą być wykonywane z szybkością 9 kl/s (AFS)/6 kl/s (AFC), co pozwala robić ostre zdjęcia szybko poruszających się obiektów.

Szeroki zestaw funkcji autofokusu ― w tym wykrywanie twarzy/oka i popularny autofokus punktowy — podnosi funkcjonalność aparatu w różnych sytuacjach. Zaawansowany autofokus przy słabym oświetleniu bardziej precyzyjnie ustawia ostrość na obiekcie nawet bez zapalania światła pomocniczego w warunkach skrajnego niedoświetlenia (na poziomie −4EV). Ponadto dzięki funkcji Starlight AF można z użyciem autofokusu fotografować gwiazdy na niebie. Jest to możliwe dzięki dokładnym obliczeniom wartości kontrastu w mniejszej strefie autofokusu.

Aby zapewnić najwyższą jakość wykonywanych zdjęć, aparat Lumix GX9 wyposażono w nowy wizjer LVF (Live View Finder), który można odchylać do góry o 80 stopni. Pozwala to na nietypowy sposób fotografowania, szczególnie gdy obiekty znajdują się poniżej poziomu oczu. Autofokus z czujnikiem oka, będący funkcją wizjera LVF, zaczyna automatycznie ustawiać ostrość, gdy tylko się go użyje — dzięki temu nie przepadnie żadna okazja do wykonania zdjęcia. Szeroki ekran wizjera LVF w formacie 16:9, o wysokiej rozdzielczości (2760 tys. punktów) i niemal stuprocentowym odwzorowaniu kolorów, zapewnia powiększenie 1,39/0,7 raza (odpowiednik aparatu 35 mm) i pełne pole widzenia.

Panasonic Lumix GX9

Z myślą o oszczędzaniu energii w aparacie przewidziano funkcję automatycznego przechodzenia w tryb uśpienia po wykryciu, że fotografujący nie patrzy na czujnik okna w wizjerze LVF. Do trybu fotografowania można szybko powrócić, naciskając do połowy przycisk migawki. Dzięki funkcji oszczędzania energii przez wizjer LVF po jednym naładowaniu akumulatora można zrobić około 900 zdjęć3.

Nowy ekran dotykowy o przekątnej 3,0 cala i wysokiej rozdzielczości (1240 tys. punktów) może być odchylany w górę o 80 stopni i w dół o 45 stopni, co ułatwia fotografowanie z różnych perspektyw. Natomiast funkcja Live View Boost umożliwia sprawdzanie kompozycji kadru nawet w całkowitej ciemności poprzez zwiększenie czułości.

Panasonic Lumix GX9

Stabilizacja obrazu — świetne zdjęcia w ruchu

Dla poprawy precyzji aparat Lumix GX9 wyposażono w 5-osiowy system podwójnej stabilizacji obrazu (Dual I.S.), który skutecznie ogranicza rozmazywanie obrazu. Pięcioosiowy system Dual I.S., łączący funkcję O.I.S. (2-osiowa optyczna stabilizacja obrazu) i B.I.S. (5-osiowa stabilizacja obrazu w korpusie), kompensuje ruchy w szerszym zakresie, co pozwala na stosowanie 4-krotnie dłuższych czasów otwarcia migawki4. Na zdjęciach i filmach wykonanych obiektywem szerokokątnym lub teleobiektywem nie ma rozmycia nawet przy słabym oświetleniu.

Pięcioosiowy system Dual I.S. działa podczas robienia zdjęć, jak i podczas nagrywania filmów, w tym wideo w jakości 4K. Jednoobiektywowe bezlusterkowe aparaty cyfrowe Panasonic Lumix G mogą być wyposażone w wiele obiektywów cyfrowych, z których większość obsługuje 5-osiowy system Dual I.S. zastosowany w aparacie Lumix GX95. Z kolei system stabilizacji B.I.S. kompensuje poruszenia aparatem nawet z zamontowanym obiektywem bez systemu stabilizacji O.I.S.

Panasonic Lumix GX9

Aby dodatkowo zredukować rozmycie na skutek ruchu, układ migawki aparatu Lumix GX9 wyposażono w napęd elektromagnetyczny, który ogranicza ryzyko wstrząsu migawki o ok. 90%6. Z myślą o miłośnikach fotografii ulicznej, unikających rozpraszania modeli, wyciszono także dźwięk migawki mechanicznej. W celu dodatkowego wyciszenia w trybie cichym migawka przełącza się z trybu mechanicznego do trybu elektronicznego, a aparat wycisza wszystkie dźwięki (autofokus, odgłos pracy aparatu). Redukuje także moc światła pomocniczego autofokusu i lampy błyskowej. Ten tryb, przydatny w szczególnych sytuacjach, jest dostępny z poziomu jednego ustawienia.

1 – System autofokusa opartego na detekcji kontrastu z technologią DFD działa tylko z obiektywami Panasonic Mikro Cztery Trzecie.
2 – W trybie AFS, przy szerokim kącie obiektywu H-FS14140 (CIPA).
3 – W warunkach testowych określonych przez firmę Panasonic na podstawie standardu stowarzyszenia Camera & Imaging Products Association. Kiedy czas przejścia do trybu uśpienia jest ustawiony na 1 s.
4 – Zgodnie ze standardem stowarzyszenia Camera & Imaging Products Association dotyczącym wahania/kołysania: odległość ostrzenia f = 32 mm (odpowiednik w przypadku aparatu 35 mm: f = 64 mm) przy korzystaniu z obiektywu H-FS12032.
5 – W przypadku niektórych obiektywów wymagana jest aktualizacja oprogramowania sprzętowego.
6 – W porównaniu z aparatem LUMIX GX8.

Zaawansowane możliwości w rozdzielczości 4K

Dzięki szybkiemu odczytowi sygnału i przetwarzaniu go przez procesor obrazu aparat Lumix GX9 może nagrywać film w standardzie 4K w rozdzielczości 3840×2160 z szybkością 30p/25p (50 Hz) lub 24p w formacie MP4. Dzięki technologii 4K użytkownicy mogą także uwieczniać ulotne chwile z szybkością 30 kl/s w rozdzielczości 8 megapikseli i zapisywać je jako zdjęcia w formacie 4K PHOTO.

Dzięki nowej funkcji Auto Marking wybieranie najlepszego zdjęcia spośród setek klatek jest teraz jeszcze łatwiejsze. Umożliwia ona przejście do klatki, która w oczywisty sposób różni się od bieżącej, aby skrócić czas wybierania najlepszego zdjęcia.

Funkcja Sequence Composition umożliwia utworzenie zdjęcia typu stromotion poprzez połączenie wielu równo oddalonych od siebie klatek zarejestrowanych za pomocą funkcji 4K PHOTO. Niepowtarzalne zdjęcie odtwarzające ruch obiektu można łatwo uzyskać w aparacie bez konieczności specjalnego retuszowania.

Aparat Lumix GX9 wyposażono także w funkcję Post Focus, która pozwala na wybranie obszaru do wyostrzenia nawet po wykonaniu zdjęcia. Jest to pomocne na przykład przy makrofotografii, która wymaga dokładnego ustawienia ostrości, lub w sytuacji dynamicznej, gdzie mamy do czynienia ze zmianą wyostrzonego obiektu.

Funkcja Focus Stacking pozwala użytkownikom na ustawienie głębi ostrości już po wykonaniu zdjęcia. Jest to możliwie dzięki połączeniu wielu zdjęć zrobionych za pomocą funkcji Post Focus w aparacie. Nie trzeba dokładnie ustawiać ostrości podczas fotografowania, ponieważ żądany poziom rozmycia można uzyskać później. Użytkownik może zmienić ustawienie poziomu ostrości, wybierając obszar poddawany wyostrzeniu już po zrobieniu zdjęcia. Jest to niezwykle pomocne przy wykonywaniu zdjęć makro małych obiektów, owadów itp.

Aparat Lumix GX9 wyposażono także w funkcję Light Composition — jest to nowa opcja w trybie 4K PHOTO. Aparat łączy obrazy, wybierając i zapisując jaśniejsze piksele. Pozwala to na uzyskanie lepiej doświetlonych, ekspresyjnych zdjęć w takich sytuacjach, jak pokaz sztucznych ogni czy ujęcia nocnych scenerii.

Ale to jeszcze nie wszystko — Lumix GX9 oferuje także funkcję przycinania 4K Live Cropping podczas nagrywania filmów, aby zapewnić stabilność panoramowania lub efektów zoomu. W celu uzyskania efektu panoramowania wystarczy ustawić kąt widzenia, by otrzymać płynne panoramowanie bez użycia specjalistycznego sprzętu, takiego jak slider. Można również zacząć od ustawienia kąta widzenia po zastosowaniu zoomu, tak aby obiekt był doskonale widoczny w kadrze. Efekty te na zdjęciach prezentują się płynnie, ponieważ obiektyw nie porusza się fizycznie.

*1 Informacje dotyczące rejestracji sekwencji filmowych/zdjęć w rozdzielczości 4K - Przy nagrywaniu wideo należy korzystać z karty SD z klasą szybkości 4 lub wyższą.
- Przy nagrywaniu wideo [MP4] w trybie [4K] lub [4K PHOTO] należy korzystać z karty SD z klasą szybkości „UHS-I UHS Speed Class 3 (U3)” (klasa szybkości karty SD określa standard szybkości ciągłego zapisu).
- Rejestracja zostaje przerwana, gdy czas ciągłego zapisu przekroczy 29 minut i 59 sekund w przypadku [AVCHD] w Europie.
- Rejestracja zostaje przerwana, gdy czas ciągłego nagrywania przekroczy 29 minut i 59 sekund w przypadku [MP4] w jakości [FHD] [HD]. Można kontynuować rejestrację bez przerwy, nawet jeżeli rozmiar pliku przekroczy 4 GB, ale plik wideo zostanie podzielony i zapisany/odtworzony oddzielnie.
- Rejestracja zostaje przerwana, gdy czas ciągłego zapisu przekroczy 29 minut i 59 sekund w przypadku [MP4] w jakości [4K].
– Przy korzystaniu z karty pamięci SDHC: można kontynuować rejestrację bez przerwy, nawet jeżeli rozmiar pliku przekroczy 4 GB, ale plik wideo zostanie podzielony i zapisany/odtworzony oddzielnie.
– Przy korzystaniu z karty pamięci SDXC: można zapisać sekwencję wideo w pojedynczym pliku.
- Gdy temperatura otoczenia jest wysoka lub prowadzony jest ciągły zapis obrazu, aparat może zatrzymać nagrywanie w celu samoczynnej ochrony. Należy zaczekać, aż aparat ostygnie.
*2 Do wyjścia wideo [4K] należy używać kabla HDMI z logo HDMI i opisanego jako „kompatybilny z 4K”.

Kreatywność dzięki intuicyjnej obsłudze — dopracowane elementy korpusy, nowy filtr

Aby jeszcze bardziej ułatwić obsługę aparatu, wyposażono go w pokrętło ekspozycji pozwalające na szybką zmianę odpowiedniego ustawienia. Z tyłu aparatu dodano także dźwignię ustawiania ostrości, pozwalającą na przechodzenie między trybami AFS (AFF), AFC i ręcznym ustawianiem ostrości bez otwierania menu.

Z myślą o swobodzie tworzenia zapewniono funkcję bracketingu ostrości i przysłony. W trybie bracketingu ostrości można wykonać maksymalnie 999 zdjęć z różną odległością ogniskową. Z kolei bracketing przysłony pozwala na wykonanie wielu zdjęć z różną głębią ostrości. Potem można wybrać zdjęcie z najlepszym ustawieniem ostrości lub głębi ostrości.

Nowością w aparacie Lumix GX9 jest również możliwość jednoczesnego fotografowania z włączonymi i wyłączonymi filtrami kreatywnymi. Zdjęcia w formacie RAW można poddać obróbce na poziomie aparatu, dzięki czemu użytkownik nie jest zależny od dostępu do komputera. W aparacie Lumix GX9 dostępne są ponadto takie zaawansowane tryby, jak wielokrotna ekspozycja i tryb filmu poklatkowego / animacji poklatkowej.

Łączność

Aparat Lumix GX9 ma zintegrowaną łączność Bluetooth i Wi-Fi®, co zapewnia większą elastyczność podczas wykonywania zdjęć i umożliwia ich natychmiastowe udostępnianie. Po podłączeniu aparatu do smartfona lub tabletu z zainstalowaną aplikacją Panasonic Image App dla systemów iOS/Android można wykonywać, przeglądać i udostępniać zdjęcia w trybie zdalnym. Kompatybilność ze standardem Bluetooth 4.2 (zwanym BLE: Bluetooth Low Energy — Bluetooth z niskim poborem energii) pozwala na ciągłe połączenie ze smartfonem/tabletem przy minimalnym zużyciu energii. Dzięki temu aparat może być w prosty sposób uaktywniany za pomocą smartfona lub tabletu, może też automatycznie dodawać do zdjęć tag geograficzny GPS.

Lumix GX9, wyznaczający nowy standard aparatów DSLM firmy Panasonic, to doskonałe narzędzie do uwieczniania chwil i kreatywnego wyrażania codzienności.

Akcesoria

  • Muszla oczna DMW-EC5 (sprzedawana oddzielnie). LUMIX GX9 jest zgodny z wieloma opcjonalnymi akcesoriami poszerzającymi możliwości fotografowania. Muszla oczna DMW-EC5 sprawia, że patrzenie przez wizjer LVF jest teraz jeszcze wygodniejsze.
  • Uchwyt ręczny DMW-HGR2 (sprzedawany oddzielnie) pozwala pewniej trzymać aparat, co zwiększa stabilność fotografowania, szczególnie w sytuacjach, gdy konieczne jest użycie bardzo silnego teleobiektywu lub obiektywu o dużej średnicy. Zaprojektowano go tak, aby pasował do eleganckiego korpusu aparatu.
  • Futerały na aparat serii DMW: na ramię, kompaktowy na ramię i plecak (wszystkie sprzedawane oddzielnie) Każdy futerał to doskonały sposób zabezpieczenia aparatu LUMIX GX9. Wszystkie modele są bardzo trwałe, wyposażone w wodoodporną komorę, ochronną klapę, szybko działające sprzączki i boczne rozciągane kieszenie.

Panasonic Lumix GX9

- Android i Google Play są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Google Inc.
- IOS jest znakiem towarowym lub zarejestrowanym znakiem towarowym Cisco w USA i innych państwach i został tu użyty na podstawie licencji.
- Wszystkie inne nazwy spółek i produktów są znakami towarowymi odpowiednich podmiotów.
- Niektóre akcesoria nie są dostępne we wszystkich krajach.
- Korzystanie z zapisanych lub wydrukowanych materiałów chronionych prawem autorskim dla celów innych niż prywatne jest zakazane, ponieważ narusza prawa autorskie posiadacza.
- Stylistyka i specyfikacje mogą ulec zmianie bez zapowiedzi.


Komentarze czytelników (50)
  1. cedrys
    cedrys 13 lutego 2018, 15:19

    Nie dość że wykastrowali wizjer i filtr AA to jeszcze wibracje. Co im te wibracje przeszkadzały? Grał czy brzęczał?

  2. cedrys
    cedrys 13 lutego 2018, 15:38

    Sorry, wygłupiłem się, to całkiem porządny aparat.

  3. LarsikOwen
    LarsikOwen 13 lutego 2018, 15:39

    Co to jest cyt. "doskonała rozdzielczość"? Rozdzielczość matrycy to po prostu liczba.
    20 milionów to więcej niż na przykład π ale mniej niż prędkość światła. Jak w tym kontekście mówić o doskonałości?

  4. cedrys
    cedrys 13 lutego 2018, 15:49

    Larsik, filozofujesz. To znaczy w sam raz, nie za duża, nie za mała.

  5. focjusz
    focjusz 13 lutego 2018, 16:00

    Nie czytałem całego tego marketingu ale wyglada że włozyli do niego to co trzeba i w dodatku DOBRZE ( 999$) wycenili na start !
    Myślę że zapowiada się kawał ciekawego aparatu. Myślę że żaden apator nie potrzebuje nic więcej jak coś takiego jakieś 12-60 ( ewentualnie też jakieś tele jeśli okazjonalnie to wystarczy taniutkie 45-150mm).

  6. Bahrd
    Bahrd 13 lutego 2018, 16:02

    "Technologia Three Dimensional Colour Control wykrywa nie tylko odcień i nasycenie, lecz także jasność."

    A tego, przyznaję, nie rozumiem... Czy to się kiedyś nie nazywało HSL/HSV?

  7. cyberant
    cyberant 13 lutego 2018, 16:14

    jak dla mnie bajeczka... żeby canon coś takiego wypuścił, eh.. marzenie ściętej głowy.

  8. ryszardo
    ryszardo 13 lutego 2018, 17:03

    " GX9 wyposażono w 5-osiowy system podwójnej stabilizacji obrazu...
    ...kompensuje ruchy w szerszym zakresie, co pozwala na stosowanie 4-krotnie dłuższych czasów otwarcia migawki"

    4-krotnie dłuższe czasy to 2 EV. Mam nadzieję, że to tylko nieudolne tłumaczenie informacji prasowej :/

  9. android
    android 13 lutego 2018, 17:54

    Już się bałem, że Panas porzucił małe na rzecz dużych sprzętów np. GH5, GX8, G9 - ale jest dobrze. Zaawansowany i nie za wielki - podoba mi się...

  10. Fennec
    Fennec 13 lutego 2018, 17:56

    Prawie taki ładny jak mój x100F;]

  11. cedrys
    cedrys 13 lutego 2018, 18:00

    Bahrd,
    Nasycenie powiązane jest z jasnością, nie zauważyłeś korygując nasycenie?

  12. staytuned
    staytuned 13 lutego 2018, 18:11

    Warto zwrócić uwagę, że Panas wysłuchał krytyki i następca GX8 przedtał być cegłą i wrócił do rozmiarów GX7. Brawo i pierwszy plus premiery 😀

  13. staytuned
    staytuned 13 lutego 2018, 18:19

    O, niestety jednocześnie wrócił przestarzały wizjer z GX7 , zniknęły uszczelki i zmarniał czas pracy na baterii do żenujących 250 strzałów 🙂 Na plus- wróciła lampa błyskowa

  14. mate
    mate 13 lutego 2018, 18:21

    No i jeden z nielicznych przykładów (o ile nie jedyny) z ostatnich lat, gdzie następca jest zauważalnie tańszy od poprzednika.

  15. tripper
    tripper 13 lutego 2018, 18:44

    No bo to nie jest następca GX8. Jedynie z nazwy.

  16. staytuned
    staytuned 13 lutego 2018, 20:05

    @tripper
    Wydaje się, że masz rację. Panas chyba połączył dwie linie cyfrowych dalmierzy; wyższą GX8 i budżetową GX80 w jedną. Czyli powrót do źródeł - GX1 / 7. Coś wycięli, coś dodali, ciekawe czy chociaż obudowa jest metalowa

  17. Bahrd
    Bahrd 13 lutego 2018, 20:35

    cedrys
    "Nasycenie powiązane jest z jasnością, nie zauważyłeś korygując nasycenie? "

    Ano. Szukałem, jak działa Panasonikowy algorytm, ale nie znalazłem.

  18. NocnyMarek
    NocnyMarek 13 lutego 2018, 22:08

    UWAGA NA MIGAWKĘ W PANASACH!!!

    Jakby ktoś chciał kupić panasa to sprawdzajcie dobrze migawki bo maja feler a Panas rżnie głupa. Migawka mechaniczna często pracuje do prędkości 1/1000 tylko. Jak ustawi się krótsze czasy to procesor bierze je pod uwagę ale migawka realnie naświetla max 1/1000 co powoduje prześwietlanie zdjęć. W cywilizowanych krajach wymieniali aparaty na nowe.

    Zdjęcia + opis tematu tutaj:
    link

  19. NocnyMarek
    NocnyMarek 13 lutego 2018, 22:37

    DP rewiev podaje wydajność baterii na 260 zdjęć + brak uszczelnień.
    @tripper masz rację to nie ta linia co GX8 poza nazwą. Może puszczą za rok dwa GX10 z lepszym wypasem.
    Co do ceny hmmm, GX8 można było wychaczyć za 3000 pln - w sumie jak na kastrata to te ok 4000 pln - szału nie ma.

  20. waldi72
    waldi72 14 lutego 2018, 07:36

    Wygląda na następcę GX7. Ale niepokoi to, że Panasonic w dalszym ciągu nie może opanować technologii fazowego AF i zastosował w tym modelu detekcję kontrastu. Olympus, Fuji, Sony, Canon już mają w swoich bezlusterkowcach. Nikon też chyba miał w serii

  21. człowiek
    człowiek 14 lutego 2018, 08:27

    Witam

    Agresywna i odważana polityka wprowadzania nowych modeli w tym
    systemie dowodzi tylko że prawo popytu i podaży działa doskonale i
    kształtuje ofertę rynkową.

    Osobiście mnie ciekawi czy Panasonic sam produkuje swe matryce czy
    korzysta jak Olympus z matryc wyprodukowanych dla nich w fabrykach
    należących do firmy Sony ?

    Pozdrawiam serdecznie

  22. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 14 lutego 2018, 08:46

    @waldi72,

    Bo ma dfd.

  23. tripper
    tripper 14 lutego 2018, 08:56

    @waldi72

    A po co mają opanowywać fazowy AF w modelu ze średniej półki skoro ich kontrastowy jest prawie tak samo dobry a w niektórych przypadkach i lepszy?

    Obecnie jedyna znacząca przewaga fazowego jest w AF podczas filmowania, ale to też obecnie jedynie u Sony i Canona. Ale nawet w wideo Panas ma lepszy AF niż wszyscy z wyjątkiem wspomnianych powyżej.

  24. Szabla
    Szabla 14 lutego 2018, 09:29

    Lepszy - dopóki obiekt się nie rusza zbyt szybko.

  25. MatthiasWro
    MatthiasWro 14 lutego 2018, 09:30

    @tripper
    "Obecnie jedyna znacząca przewaga fazowego jest w AF podczas filmowania, ale to też obecnie jedynie u Sony i Canona."
    i w Fuji X-T2 i X-Pro2. W tych modelach ślędzący AF jest na poziomie Sony A6500.

  26. MatthiasWro
    MatthiasWro 14 lutego 2018, 09:31

    PS: Żeby nie było wątpliwości, to tak, piszę o filmowaniu. Wiem, że u nas z racji tego że ludzie nie mają kasy na eksperymenty z innymi systemami, stare mity umierają długo, obecnie frazes "Fuji nie umie w filmowanie" jest tak samo aktualny jak niegdysiejszy "jak filmowanie aparatem to tylko Canon".

  27. MatthiasWro
    MatthiasWro 14 lutego 2018, 09:35

    A sam Panasonic GX9 zapowiada się fajnie. Biorąc pod uwagę obecną ofertę modelową Panasonica, bardzo dobrze się wpasowali. Trzeba przyznać że półkę średnią (jest jeszcze świetny G80, który obecnie kosztuje 3 tysiące, to chyba najlepsza propozycja w M43) mają obstawioną bardzo dobrze, moim zdaniem dużo lepiej od Olympusa.

  28. NocnyMarek
    NocnyMarek 14 lutego 2018, 11:19

    @człowiek

    20 MP to matryca sony taka sama jak w EM1mk2 Olympusa.
    Panas niby od lat pracuje nad jakąś super nieszumiącą technologią matryc organicznych ale do produkcji daleko. Mogą być kłopoty bo Sony zapowiedziało że zgasi światło w sklepiku z matrycami gdzie zaopatruje się konkurencja....

  29. NocnyMarek
    NocnyMarek 14 lutego 2018, 11:22

    @tripper

    Kontrastowy AF w Panasach działa super w słoneczny dzień i w statycznych ujęciach. Jak jest niski kontrast jest średnio. Jak obiekt się rusza i jest ciemno jest dramat.
    DFD to jednak trochę marketing w dodatku działający tylko ze szkłami Panasa. Sony jednak poszło duuuużo dalej. Gdyby tylko Soniak przestał upierać się przy tym niewygodnym monitorku.

  30. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 14 lutego 2018, 12:00

    @NocnyMarek,

    "Panas niby od lat pracuje nad jakąś super nieszumiącą technologią matryc organicznych"

    pod matryce organiczne będzie nowy system. To nie krzem, koszt wytworzenia większe matrycy nie rośnie tak bardzo z wielkością. możliwe, że są(z Fuji) już blisko, bo Fuji wypuściło MF.

    "Kontrastowy AF w Panasach działa super w słoneczny dzień i w statycznych ujęciach."

    Czytałeś test G9 na dpreview?

  31. keton
    keton 14 lutego 2018, 12:03

    Na Tokio 2020 zapowiedzieli 8k. Chyba dadzą radę: link

    Ale czy to trafi do korpusów m4/3 na 2020 - może...

  32. Canonier79
    Canonier79 14 lutego 2018, 13:27

    Fajny sprzęt ale wykastrowali uszczelnienia , no to czekam niecierpliwie na LX200 oraz FZ3000

  33. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 14 lutego 2018, 14:06

    Czy NocnyMarek to drugi alias Szabli? Mial zmnienac nick, a tu prosze, zamiast zmienic, rozmnozyl sie. Sony to, Sony tamto, Sony sramto, Sony odetnie, Sony poszlo, Sony umie.

    Tyle bzdur od jednej osonby dawno nie przeczytalem. Mysle sobie - kolejny nawiedzony troll, 100 postow jeden po drugim o SOny, ale po tym nie zdzierzylem:
    "Kontrastowy AF w Panasach działa super w słoneczny dzień i w statycznych ujęciach" - Kontrastowy AF w Panasonicu dzialal znakomicie w kazdych warunkach w GH1. teraz to jest rakieta i to tam, gdzie prawie wszystko inne wymieka. Kazde warunki oswietlenowe.

    Sa dwie opcje - jestes buraczanym fanboyem innej marki, lub nawiedzonym dyletantem ktory cos kiedys przeczytal w internetach.

  34. Bahrd
    Bahrd 14 lutego 2018, 14:23

    Z zasady działania DfD wynika, że potrzebne są minimum dwa pomiary (czyli średnio co drugi raz zdarzy się jedno przesunięcie obiektywu nie w tę stronę, co trzeba).
    W fazowym, zasadniczo, wystarcza jeden - stąd owa przewaga przy obiektach ruchomych i filmowaniu.

  35. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 14 lutego 2018, 16:09

    @Bahrd,

    Nawet jeśli zdarzy się przesuniecie nie w ta stronę na początku śledzenia, potem tego problemu nie ma. Nawet jeśli obiekt się przesunie aparat wie(odczytując matryce 480 razy na sekundę) w którym kierunku i o ile przesunąć soczewki - tak jak w fazowym:

    "DFD technology is a technology that calculates the direction and the amount to move the focus lens at a single movement by predicting it with 2 images that have different depth of field."

    link

    Dlatego tez owej przewagi nad AF fazowym nie ma.

  36. Szabla
    Szabla 14 lutego 2018, 17:09

    @komisarz_ryba: pasujesz do współczesnej Polski jak ulał :P

  37. Bahrd
    Bahrd 14 lutego 2018, 17:49

    Grzegorz_maj, ale w fazowym informację, o ile i w którym kierunku przesunąć, masz z pojedynczego pomiaru (zresztą na filmie Panas pisze wyraźnie, że to CD AF + DfD).

    Przypuśćmy, że aparat wykonuje dwa zdjęcia w punktach ostrości A i B. I niech ruchomy obiekt w drugim pomiarze będzie w B*. Skąd wiadomo, gdzie będzie za chwilę? Przed B, czy za B?

    ---
    * Zakładam, że w pierwszym pomiarze nie był w A.

  38. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 14 lutego 2018, 18:39

    Szabla - odbieram to jako komplement.

    @Bahrd - powiedz skad sie bierze back i frontfocus w olympusie e-m1 2? Fazowy przeciez jest na sensorze...

  39. Bahrd
    Bahrd 14 lutego 2018, 19:47

    Panie Komisarzu, jeżeli dobrze rozumiem, to chodzi o tego Olka z "Hybrydowym AF" link i wyniki z testu AF w trybie śledzenia?

    Jeśli tak, to zakładając, że u Olka również na matrycy tylko niektóre piksele są zasłonięte do połowy link to może się zdarzyć, że dla danej sceny:
    * są za rzadko rozstawione i wyznaczone na ich podstawie "przesunięcie" będzie nieprawidłowe.
    * nałożą się na siebie dwa różne przesunięcia: tła i obiektu. I wtedy bez dodatkowej informacji (np. ostrzymy na białe, zielone uznajemy za tło) też możemy się pomylić.


  40. NocnyMarek
    NocnyMarek 14 lutego 2018, 20:27

    @komisarz_ryba

    - nie jestem fanboyem żadnej marki a już na pewno nie Sony wręcz bym powiedział że ich nie lubię za politykę cenowo-mocarstwową jednak staram się być obiektywny i mam wielki szacunek dla Sony ponieważ to brand który pcha branże do przodu.

    - przepraszam jeśli ilość postów wprawiła szanownego kolegę w zakłopotanie ale starałem się podzielić je tematyczne żeby zachować czytelność wypowiedzi.

    - prosiłbym o nieco mniej definitywny i obcesowy ton w wypowiedziach dzięki czemu będziemy mogli poznać lepiej nasze punkty widzenia w interesującym nas temacie.

    - BARDZO CIEKAWY NEWS O POLITYCE (no niestety) SONY ;)

  41. NocnyMarek
    NocnyMarek 14 lutego 2018, 20:42

    @GRZEGORZ MAJ

    tak widziałem test G9 na DPrewiev. Oni twierdzą że G9 ma najlepszy autofocus z bezluster, być może tak jest choć nie mają jakiejś jednej ustalonej procedury testowej. Z moich doświadczeń wynika że to dobrze działa w miare statycznych scenach z dobrym kontrastem. Zdjęcia na koncercie gdzie muzyk potrząsa głową, chodzi po scenie i na dodatek zmieniają się światła są utrudnione bo to się gubi.
    Ludzie przemieszczający się po klimatycznej ciemnawej knajpce - również. Aczkolwiek moje doświadczenia sięgają GX8, G9 nie miałem w ręce.

    Zdjęcia / filmy testowe z DPR to relatywnie dobre warunki - gościu rusza głową powoli i światło jest w miarę. Natomiast zdjęcie rowerzysty - wydaje mi się że trafiało bardziej w kamizelkę ew granićę między kamizelką a twarzą czyli "głębokościowo" w połowę policzka.

    Trzeba tylko podkreślić że AF Panasa śmiga fajnie z ich szkłami. Mix GX8 + 60tka makro Olympusa - dramat.

    Żeby nie było M43 używam (równolegle z czymś innym) od 2009 od GH1 i wbrew temu co wielu tu pisze uważam że to bardzo fajna idea jak się rozsądnie przeanalizuje wszystkie plusy i minusy. Panas jest w miarę ok chcoć ręce do nich opadają bo każdy korpus ma coś zmaszczone. GX8 jawiło się jak turystyczny dalmierz marzeń a potem okazało się że :
    - migawka za wolna;
    - wali migawką tak mocno że trzęsie matrycą;
    - w manulau nie działa korekcja ekspozycji i parę tam innych.
    Teraz robią niby następcę ale wycięli OLED EVF, raczej wycięli uszczelnienia i magnez tylko cena niebezpiecznie się zbliża do GX8. Szkoda że nie dopracowują tych konstrukcji.


  42. NocnyMarek
    NocnyMarek 14 lutego 2018, 20:46

    Sorry zapomniałem linka wkleić...................
    - BARDZO CIEKAWY NEWS O POLITYCE (no niestety) SONY ;)

    link

  43. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 15 lutego 2018, 03:48

    @Bahrd,

    "w fazowym informację, o ile i w którym kierunku przesunąć, masz z pojedynczego pomiaru"

    i tu jest tak samo poza pierwszym ustawieniem ostrości. Jeśli ostrość ustawiona jest na obiekcie, i obiekt się poruszył, po 1/480s wykonywany jest kolejny odczyt matrycy i mamy już dwa odczyty matrycy na podstawie których aparat wie w którą stronę i o ile przesunąć soczewki. Decyzja podejmowana jest na podstawie jednego pomiaru, bo poprzedni jest w pamięci.

    "Przypuśćmy, że aparat wykonuje dwa zdjęcia w punktach ostrości A i B. I niech ruchomy obiekt w drugim pomiarze będzie w B*. Skąd wiadomo, gdzie będzie za chwilę? Przed B, czy za B?"

    Nawet robiąc 20 fps, to między klatkami są 24 odczyty matrycy, więc pomiędzy A i B aparat cały czas koryguje ostrość zbliżając się do B.

  44. Bahrd
    Bahrd 15 lutego 2018, 08:20

    Grzegorz: "Nawet robiąc 20 fps, to między klatkami są 24 odczyty matrycy, więc pomiędzy A i B aparat cały czas koryguje ostrość zbliżając się do B. "

    Zgoda, chodziło mi tylko o istotę różnicy w działaniu (sam pomysł na DfD jest genialny, bo nie wymaga zmiany w sprzęcie).

  45. NocnyMarek
    NocnyMarek 15 lutego 2018, 14:22

    @grzegorz maj, Bahrd

    tylko czemu DFD nie działa z innymi obiektywami (Oly) skoro całość jest generowana na linii matryca - procesor?

  46. kasiutek
    kasiutek 15 lutego 2018, 16:20

    świetnie wygląda, ciekawa jestem jak się pracuje z takim wizjerem w praktyce ;)

  47. Bahrd
    Bahrd 15 lutego 2018, 17:34

    NocnyMarku, tutaj ładnie wszystko piszą: link

    Kluczowe jest to, że: "Basically, the camera has to have a detailed understanding of the lens' bokeh, across the full range of out of focus conditions, at all focal lengths (in the case of a zoom lens), and all apertures."

  48. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 15 lutego 2018, 17:44

    @NocnyMarek,

    Wydaje mi się, że na podstawie rozmycia szacuje kierunek przesunięcia obiektu, tzn czy jest to FF, czy BF.

  49. matzll
    matzll 16 lutego 2018, 08:16

    @NocnyMarek

    Pod kolejnym tematem o Panasonicu wklejasz dokładnie ten sam komentarz ("UWAGA NA MIGAWKĘ W PANASACH!!!..."). Bez żadnego zainteresowania tematem, po prostu żeby przytrollować. Odpisałem Ci na to ostatnio dość konkretnie, zignorowałeś. Teraz to samo. Równie dobrze mógłbyś napisać "UWAGA NA OLEJ W NIKONACH". Albo "UWAGA NA KOROZJĘ W LEICA".
    Sam się zdefiniowałeś jako rasowego trolla.

  50. NocnyMarek
    NocnyMarek 26 lutego 2018, 18:24

    @matzl
    Szanowny kolego - co do komentarzy o migawce - skoro Panasonic wyprodukował bubla i dobrze im z tym na tyle że nie ogłosili żadnej akcji naprawczej tylko liczą na niewiedzę / nieuwagę klientów. Dlatego też będę informował wszystkich potencjalnych klientów, którzy rozważają zakup aparatu tej marki o możliwych problemach jak również o podejściu do klienta. nie jest to żadne trolling po prostu pomagam Panasonikowi wypełniać elementarne standardy.
    Z olejem w Nikonach nie miałem osobiście problemu więc nie ostrzegam.

    Co do odpowiadania bądż nie na jakies posty - jeśli dyskusja osiąga poziom jakiego nie akceptuje - dotyczy poziomu adwersarza bądź meritum sprawy - nie kontynuuję jej.

    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.