Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Poznaliśmy już sugerowaną cenę bezlusterkowca Fujifilm X-H1, a także przybliżony termin pojawienia się tego aparatu na rynku.
Z informacji, które do nas dotarły wynika, że sugerowana cena aparatu Fujifilm X-H1 wynosić będzie w Polsce 7999 zł. Bezlusterkowiec ma trafić do sprzedaży na przełomie marca i kwietnia.
Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:
@zgred Już od początku listopada X-T2 jest do dostania za ok. 6,5k PLN (najpierw cashbacki, w tym podwójne, od niedawna jest nowy rabat przy zakupie dowolnego obiektywu czyli w praktyce 6,1k PLN. Jakbym miał strzelać to od momentu dostępności X-H1 ta cena X-T2 już taka zostanie: będzie 2k PLN różnicy, moim zdaniem rozsądnie.
Jednak obstawiam spadek cen X-T2 do poziomu 4 tysiaków lub nieznacznie powyżej.
Będzie wtedy podobna gradacja cen jak u Olympusa: X-T10 --- E-M10 X-T2 --- E-M5 (II) X-H1 --- E-M1
Zresztą, X-T1 też kosztował ca 4 tysie, a nawet mniej gdy w promocji udało się go upolować. --- pożyjemy zobaczymy, ja nie jestem specjalistą od marketingu więc moje gdybania są najprawdopodobniej mylne :)
romeczek link Powstalo juz kilka adapterow roznych firm dla aparatow fuji. Lista w artykule. I z tego co widzialem na wrzucanych filmikach autofocus dziala calkiem sprawnie.
Tylko ? to dlatego były ostatnio przeceny X-T2 ! Biorąc pod uwagę że to nowość to taka wycena jest nie tylko atrakcyjna ale nawet super ( jak ktoś jest w systemie zwłaszcza )
@zgred37 No nie wiem, w tej analogii do Olympusa nie gra mi to, że EM5 mark ii, pomimo tego, że nazwa to sugeruje, to nie jest ta sama generacja co EM1 mark ii. Jak wyjdzie EM5 mark iii, na 20MPixowej matrycy, to wtedy będziemy mieli odpowiednika X-T2. Tyle że ten Olek na bank nie będzie kosztował 4 tysięcy, tylko pewnie gdzieś w okolicach 6. Ale to oczywiście taka spekulacja tylko, pożyjemy zobaczymy.
@LiSzajFujj - dzieki za linka. Ale to całkiem sprawnie tzn że w ogóle działa czy też że nadaje się do fotografowania dzieci ?
Swoją drogą to dziwne że nikt nie powtórzył patentu Nikona z N1 - zanim uda się udoskonalić AF do poziomu luster to przecież można zrobić parę zdjęci z róznymi ustawieniami ( focus stacking ) i wybierać najlepsze ...
Obojętne, co powiedzą czy napiszą inni, ja uważam że te ceny ustawiane przez firmy czy marketingowców są chore. Zawsze uważałem, że za postęp trzeba płacić, ale teraz to co się dzieje to przesada.
8 koła... Ciekawe ile zaproponuje Sony za A7III Domyślam się, że będzie podobnie :/ i wtedy będzie dylemat A7RII czy A7III Szczęśliwie dylematy związane z Fuji będą mnie obchodziły prawie tak samo mało jak m4/3 :D
Dodajesz Baveyes EF-FX AF 0.7x do Fuji i korzystasz ze szkieł Canona z AF i pokryciem pełnej klatki plus jedna działka światła więcej. To samo będzie do szkieł Nikona więc i ze stosowaniem Sigmy Art nie będzie problemów. Robi się bardzo ciekawa opcja Imho.
@mate Wszystko jest ciekawe do czasu takiej konfrontacji :D Ponowię pytanie zadane gdzie indziej: Dla portrecisty w zamian za FE55 1.8 i FE85 1.8 co mi zaoferuje taki drogi system z ładnym body? Podbiję jeszcze stawkę o Samyanga 135 2.0.
Hmm... wielkie to i ciężkie prawie jak lustro FF a z kolei matryca tylko nieco większa niż M43 , jakościowo podobnie ;) a szkła praktycznie tylko systemowe i drogie.
Za mniejsze pieniądze było jest FF Sony A7II a mam nadzieję że za porównywalne będzie wkrótce A7III a jednak możliwości inne....
Choć z drugiej strony to pierwsze naprawdę fajne Fuji, XT2 ma za mały grip IMO.
Wszyscy gadają jakie to Sony wspaniałe och i ach - tyle tylko że ten system dla kogoś chcącego wydać mało pieniędzy oferuje poza 28/2 i 85/1.8 same albo ciemne albo kiepskie szkła. I wtedy się okazuje, że zysk z większej matrycy idzie jak para w gwizdek.
Optyczne powinno rozważyć możliwość by przy każdym zalogowanym użytkowniku winny pojawiać się dane jakiego sprzętu aktualnie używa lub używał. Wyeliminuje stronnicze wypowiedzi
Czytając wypowiedzi co niektórych zaczynam podejrzewać że wypowiadają się o produktach z klasy jakiej nigdy nie posiadali a nawet nie mieli w rękach.
@mate "Bo Fuji to za pół darmo rozdaje szkła, nie? " nie, ale w okolicach 2tys można kupić ciemne i lekkie stałki. (1.8 / 2.0 etc) Drogo przy porównaniu z ciemnymi odpowiednikami Canon/Nikon ale przynajmniej są, czego nie można powiedzieć o Sony FE.
@człowiek: sugerujesz, że redaktorzy Optycznych powinni nachodzić po domach wszystkich użytkowników zarejestrowanych na portalu i sprawdzać, co mają w szufladach? Bo jak użytkownicy mają sobie sami wpisywać, co użytkują, to każdy wpisze sobie co chce...
@człowiek, jak możesz zakładać uczciwość u ludzi, których posądzasz o stronniczość w wypowiedziach? Ja wiem, że niektórzy są stronniczy nieumyślnie, taka natura człowieka, ale w konfrontacji z koniecznością zadeklarowania się przynależności do systemu fotograficznego trudno liczyć na uczciwość u tych, którzy zaciekle czegoś bronią.
@Matt "poza 28/2 i 85/1.8 same albo ciemne albo kiepskie szkła" Które to te szkła takie do dupy? Fakt tanich niewiele ale jakichś grubych wpadek nie kojarzę. Nawet kitem FE można zrobić bardzo przyzwoite zdjęcia. Z drugiej strony Samyang popełnił już kilka szkieł AF natywnych do tego systemu. Za niewiele ponad 2 tyś 35 F1.4 który idzie łeb w łeb z 3x droższym Zeissem praktycznie w każdej kategorii to mocny argument. Sigma tez za chwilę coś pokaże. Ból dupy największy z braku rynku wtórnego. Ale akurat taniutkiej plastikowej padliny typu 50 1.8 Canona w ogóle mi nie brak bo tam światło 1.8 jest tylko z nazwy. I teraz pytanie który to system rozdaje dobre szkła pełnosprawne od pełnego otworu za śmieszne pieniądze? Jak Canonowi uda się zrobić coś dobrego to zaprawdę potrafi to wycenić ambitnie -> patrz 11-24 F4 i tu ciekawostka - za nieco więcej niż pół ceny tego Canona masz w sony 12-24 F4 który jest gorszy tylko o ten 1mm na szerokim końcu. Do tego całość jest lekko 2 razy mniejsza i penie lżejsza.
@zorr dlaczego porownujesz szkła pod apsc z tymi pod ff? I jeszcze stare i plastikowe konstrukcje do nowych i lepiej zbudowanych i dziwisz się rozbieżnością cen.
Jak będzie miał dynamikę tonalną na poziomie X-T1 to zmieniam. Na razie (głównie wyjazdy) nie ma sensu na nic zmieniać. Dla mnie nowa matryca to krok wstecz...
@ Janusz.Z "Apsc to trochę za duża matryca dla uniwersalnych zastosowań." - dobrze wiedzieć, prawie bym kupił i wtopił sporo kasy. Biere m43 i rozpier... system!
Co do wtopienia kasy...aparat jest bardzo tani jak na możliwości obrazowania, które oferuje. A to chyba jest najważniejsze w fotografii. Relatywnie do tych 8000 zł za Fuji Sony A9 powinien kosztować 2000 zł.
@AG - no wlasnie, 8 tys za apsc to szalenstwo... no ale produkcja chyba maleje, a koszty R&D spore wiec trzeba je rozlozyc na mniejsza sprzedaz. taniej chyba nie bedzie.
dobre aparaty beda coraz drozsze, a 99% ludzi bedzie focic tylko komorkami.
Nie wiem czy wiesz Januszu ale trollowanie jest skuteczne kiedy jest wyważone i z głową. A na Ciebie i tak już nikt nie zwraca uwagi :) Jeśli wykonujesz tę pracę za kasę to płaci Ci idiota lub ewentualnie ludzie z Olympusa. Oni płacą za wszystko i wszystkim bo mają tak kiepski i przewartościowany sprzęt, że inaczej nic by nie sprzedali. A jeżeli robisz to dla jaj to bardzo się już zgrałeś :) Z przekonania nie mógłbyś - przy takim poziomie nie odróżniałbyś klawiatury od nocnika.
@dARTi, ja lubie jak reszta kochających inaczej m4/3 wyjada mu z dzióbka a potem mają zwałe przechodzącą w amnezję, że dali z siebie zrobić idiotów...
@dARTi "Oni płacą za wszystko i wszystkim bo mają tak kiepski i przewartościowany sprzęt, że inaczej nic by nie sprzedali."
Widać, że miałeś nieprzyjemność słuchać bełkotu na prezentacjach olka :)
Ps. do kochajacych m4/3, przy pisaniu tego komentarza nie ucierpiała żadna matryca m43 ani nic związanego z tym system, komentarz nie miał na celu obrażenie kogoś konkretnego ani umiejszenie genialnemu rozwiązaniu zastosowania odpowiedniego i jedynego słusznego rozmiaru sensora jaki znajduję się w systemie m4/3.
prześledziłem dział aktualności przez ostatnie kilka miesięcy pod względem informacji o nowych produktach .................... daje do myślenia i wnioski same się nasuwają.
Rynek ,,bezlusterkowców,, rozwija się bardzo dynamicznie wielokrotnie szybciej i agresywniej dzieli na większe kawałki tort zwanego rynkiem dla siebie.
Szkoda że N i C nie spostrzegli jak duży potencjał w nim drzemie. I mimo wielu różnych opinii nie da się nie zauważyć jak szybko bezlusterkowce opanowały ogromną część rynku, w każdym segmencie. Przy okazji tematu o H1 to dodatkowy system szybko się rozwijający poszerzający ofertę bezlusterkowców na rynku. Szkoda że N i C w odpowiednim czasie nie zareagowali na potrzeby rynku Aktualne działania C i N są znacznie spóźnione. I modele aktualnie promowane nowych bezlusterkowców są w dużej mierze skierowane do grup zawodowych. Młodzi ludzie szybko i bez problemowo się przesiadają na wygodniejsze systemy dla nich, wierność i zamiłowanie do marki u nich nie istnieje. Takim starym grzybom jak ja ciężko się przesiąść na inną markę(plecaki,czapki, koszulki,torby,paski itp z logo swej firmy). Przesiadając się z 4/3 na m4/3 płakać mi się chciało jak patrzyłem jak szkła klasy pro z 4/3 spadają na łeb na szyję w cenach , lecz mogłem je jeszcze długo używać z systemem m4/3 poprzez MMF-3, większość lamp systemowych działa z nowymi korpusami. I z biegiem czasu nie żałuję pozbycia się E3 czy E5, warto było. Uświadomiłem sobie że Olympus tak wprowadził m4/3 że mogłem się bez problemu z całą szafą sprzętu z 4/3 przesiąść na nowy system bez konieczności wymiany wszystkiego i na raz. O ile N i C da taka samą możliwość swym użytkownikom to wybór między większym i cięższym a mniejszym i lżejszym będzie prosty. Nie piszę tego by wsadzić kij w mrowisko, ani by coś udowodnić. To są fakty i naprawdę smuci mnie N i C swą niezrozumiałą politykom.
Bez względu na to jakiego sprzętu producenta używamy łączy nas pasja I nie powinna dzielić głupota.
Nie mogę czytać tych pierdół. Litości ludziki, sony to nie jest system dla tych, co groszem nie śmierdzą. Prosty przykład: Fujinon 16-55 ze światłem f2.8 kosztuje ok. 4,5 tyś. co przy kropie w przeliczeniu na pełną klatkę, daje nawet większy zakres ogniskowych (24-82,5) niż systemowy sony 24-70 f2.8, który kosztuje ok. 9 tyś. Drugi przykład Fujinon 10-24 f4 dla ff (15-36) kosztuje około 4 tyś. natomiast sony 16-35 f4 można dostać za 5,5 tyś. No jak dla kogoś tj. w pierwszym przypadku 4,5 tyś. lub drugim 1,5 tysiąca złotych nie robi różnicy, to po prostu jesteś kasiasty i dalsza dyskusja nie ma sensu. System sony jest bardzo drogi i tyle. Jeżeli kogoś stać to ok. jak najbardziej, natomiast Fujifilm jest o wiele tańszym systemem i o wiele bardziej sprawdzi się u osób z ograniczonym budżetem. Jednym słowem odpowiednia cena do jakości. Ja używam Fuji i polecam, jestem mega zadowolony. Natomiast, nie interesują mnie jakieś inne obiektywy spoza systemu: Sigma, Samyang itp. tych obiektywów nie ma zbyt wiele, a nawet jak jakieś są to ceny są już bardzo zbliżone do tych systemowych więc różnicy nie ma :), a nie będę kupował np. Sony A7 III, który kosztuje 10 tyś. i podpinał do niego jakiś tanich kitów, albo chińskich obiektywów, które jakościowo są kiepskie i prawdopodobnie ulegną awarii :D to tak jakby do ferrari zamontować gaz, bo nie stać nas na wahę/ elo
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Ech, gdyby jeszcze Sigma robiła szkła pod ten system...
Że niby niecały tysiak droższy od X-T2? Nie rozumiem.
Bo albo X-T2 spadnie do 4 tys. i w tej cenie znajdzie sporo nabywców, albo zostanie wycofany z oferty.
@zgred
Już od początku listopada X-T2 jest do dostania za ok. 6,5k PLN (najpierw cashbacki, w tym podwójne, od niedawna jest nowy rabat przy zakupie dowolnego obiektywu czyli w praktyce 6,1k PLN. Jakbym miał strzelać to od momentu dostępności X-H1 ta cena X-T2 już taka zostanie: będzie 2k PLN różnicy, moim zdaniem rozsądnie.
Jednak obstawiam spadek cen X-T2 do poziomu 4 tysiaków lub nieznacznie powyżej.
Będzie wtedy podobna gradacja cen jak u Olympusa:
X-T10 --- E-M10
X-T2 --- E-M5 (II)
X-H1 --- E-M1
Zresztą, X-T1 też kosztował ca 4 tysie, a nawet mniej gdy w promocji udało się go upolować.
---
pożyjemy zobaczymy, ja nie jestem specjalistą od marketingu więc moje gdybania są najprawdopodobniej mylne :)
Na fotokinie będzie T3.
T3 - zdjęcia bez IBIS
H1 - filmowanie z IBIS
Xpro3 - entuzjaści streeta bez IBIS
GFX 100 - MF studyjny
GFXR - MF "rangefinder"
romeczek
link
Powstalo juz kilka adapterow roznych firm dla aparatow fuji. Lista w artykule.
I z tego co widzialem na wrzucanych filmikach autofocus dziala calkiem sprawnie.
Dziwna cena za APSC!!
Gdybym miał na dziś wchodzić w system to jest wielce prawdopodobne że padło by na Fuji.
Tylko ? to dlatego były ostatnio przeceny X-T2 !
Biorąc pod uwagę że to nowość to taka wycena jest nie tylko atrakcyjna ale nawet super ( jak ktoś jest w systemie zwłaszcza )
@zgred37
No nie wiem, w tej analogii do Olympusa nie gra mi to, że EM5 mark ii, pomimo tego, że nazwa to sugeruje, to nie jest ta sama generacja co EM1 mark ii. Jak wyjdzie EM5 mark iii, na 20MPixowej matrycy, to wtedy będziemy mieli odpowiednika X-T2. Tyle że ten Olek na bank nie będzie kosztował 4 tysięcy, tylko pewnie gdzieś w okolicach 6.
Ale to oczywiście taka spekulacja tylko, pożyjemy zobaczymy.
@LiSzajFujj - dzieki za linka. Ale to całkiem sprawnie tzn że w ogóle działa czy też że nadaje się do fotografowania dzieci ?
Swoją drogą to dziwne że nikt nie powtórzył patentu Nikona z N1 - zanim uda się udoskonalić AF do poziomu luster to przecież można zrobić parę zdjęci z róznymi ustawieniami ( focus stacking ) i wybierać najlepsze ...
Obojętne, co powiedzą czy napiszą inni, ja uważam że te ceny ustawiane przez firmy czy marketingowców są chore. Zawsze uważałem, że za postęp trzeba płacić, ale teraz to co się dzieje to przesada.
8 koła... Ciekawe ile zaproponuje Sony za A7III Domyślam się, że będzie podobnie :/ i wtedy będzie dylemat A7RII czy A7III
Szczęśliwie dylematy związane z Fuji będą mnie obchodziły prawie tak samo mało jak m4/3 :D
Dodajesz Baveyes EF-FX AF 0.7x do Fuji i korzystasz ze szkieł Canona z AF i pokryciem pełnej klatki plus jedna działka światła więcej. To samo będzie do szkieł Nikona więc i ze stosowaniem Sigmy Art nie będzie problemów. Robi się bardzo ciekawa opcja Imho.
@focjusz
"można zrobić parę zdjęci z róznymi ustawieniami ( focus stacking ) i wybierać najlepsze ..."
Przecież Panasonic ma coś takiego, ale jak zwykle musisz pociskać "mądrości".
@Flash69
"Dodajesz Baveyes EF-FX AF 0.7x do Fuji i korzystasz ze szkieł Canona z AF i pokryciem pełnej klatki plus jedna działka światła więcej."
Tylko, że taniej masz pełnoklatkowe Sony, bez kombinowania z adapterami z optyką korygującą.
@mate
Wszystko jest ciekawe do czasu takiej konfrontacji :D
Ponowię pytanie zadane gdzie indziej:
Dla portrecisty w zamian za FE55 1.8 i FE85 1.8 co mi zaoferuje taki drogi system z ładnym body?
Podbiję jeszcze stawkę o Samyanga 135 2.0.
Za co te 8 tysiecy? 4k tylko 30fps? Powoli doganiaja samsung z 2014 roku czy stare Panasy.
Znowu jakies bezsensowne komentarze o adapterach?
@dARTi - ten fuji nawet ladny nie jest.
Dziekujemy Ci o komisarzu, ze orzekles jakie komentarze sa bezsensowne i przepraszamy, ze sie ich dopuscilismy. To sie juz wiecej nie powtorzy.
@ag:
a jaka jest twoja propozycja ustalania cen?
Partyjna komisja państwowa robiąca audyt kosztów i dokładająca domiar nie większy niż?
@dARTi gdzie można Twoje portrety zobaczyć?
MatthiasWro za połowę ceny tego cuda można ff kupić !
Fuji jak zwykle ceni sie wysoko.
Ciekawe jak bedzie sie sprawdzal w praktyce.
Gdzie jest DCS - PDamian ????!!!!!!
@Fennec
link
www.dARTi.maxmodels.pl
link
porozrzucane - nie umiem utrzymać porządku..
Hmm...
wielkie to i ciężkie prawie jak lustro FF a z kolei matryca tylko nieco większa niż M43 , jakościowo podobnie ;) a szkła praktycznie tylko systemowe i drogie.
Za mniejsze pieniądze było jest FF Sony A7II a mam nadzieję że za porównywalne będzie wkrótce A7III a jednak możliwości inne....
Choć z drugiej strony to pierwsze naprawdę fajne Fuji, XT2 ma za mały grip IMO.
Wszyscy gadają jakie to Sony wspaniałe och i ach - tyle tylko że ten system dla kogoś chcącego wydać mało pieniędzy oferuje poza 28/2 i 85/1.8 same albo ciemne albo kiepskie szkła. I wtedy się okazuje, że zysk z większej matrycy idzie jak para w gwizdek.
Matt kak ktoś chce wydać mało pieniędzy to kupi kompakta za 200 zł.
Jak miało być.
@Matt
"tyle tylko że ten system dla kogoś chcącego wydać mało pieniędzy oferuje poza 28/2 i 85/1.8 same albo ciemne albo kiepskie szkła."
Bo Fuji to za pół darmo rozdaje szkła, nie?
Witam
Optyczne powinno rozważyć możliwość by przy każdym zalogowanym
użytkowniku winny pojawiać się dane jakiego sprzętu aktualnie używa lub używał.
Wyeliminuje stronnicze wypowiedzi
Czytając wypowiedzi co niektórych zaczynam podejrzewać że wypowiadają
się o produktach z klasy jakiej nigdy nie posiadali a nawet nie mieli w rękach.
Pozdrawiam serdecznie
@mate
"Bo Fuji to za pół darmo rozdaje szkła, nie? "
nie, ale w okolicach 2tys można kupić ciemne i lekkie stałki. (1.8 / 2.0 etc)
Drogo przy porównaniu z ciemnymi odpowiednikami Canon/Nikon
ale przynajmniej są, czego nie można powiedzieć o Sony FE.
@Zorr
"Drogo przy porównaniu z ciemnymi odpowiednikami Canon/Nikon
ale przynajmniej są, czego nie można powiedzieć o Sony FE."
Acha, czyli takie szkła jak 28/2, 50/1.8, 85/1.8 nie istnieją?
Klockowate DX w cenie FF.
Zawsze to konkurencja, która dobrze wszystkim zrobi ;)
@człowiek: sugerujesz, że redaktorzy Optycznych powinni nachodzić po domach wszystkich użytkowników zarejestrowanych na portalu i sprawdzać, co mają w szufladach? Bo jak użytkownicy mają sobie sami wpisywać, co użytkują, to każdy wpisze sobie co chce...
Człowiek!!
Lustracja majątkowa sprzętu fotograficznego :)
Napewno chętni by się znaleźli do wprowadzenia takiego przepisu.
:))
Witam
@komor
zakładam u każdego użytkownika cechę zwaną uczciwością
Pozdrawiam serdecznie
Matt
Przeciwieństwo tego co napisałeś czyli dobra i jasna optyka jest właśnie drogie. W każdym systemie.
8K za APS-C? Który mamy rok? 2005?
@człowiek, jak możesz zakładać uczciwość u ludzi, których posądzasz o stronniczość w wypowiedziach? Ja wiem, że niektórzy są stronniczy nieumyślnie, taka natura człowieka, ale w konfrontacji z koniecznością zadeklarowania się przynależności do systemu fotograficznego trudno liczyć na uczciwość u tych, którzy zaciekle czegoś bronią.
@Szabla
To nie konkurencja. To zaprzeczenie konkurencji.
Co niektórym tutaj pasuje ta cena i są zadowoleni. Jakbym pracował w Fuji to bym ją podniósł do 10K PLN :)
@thorgal
"8K za APS-C? Który mamy rok? 2005?"
Zapytam jeszcze raz, bo poprzednio unikałeś odpowiedzi. Przypomnisz ile Nikon krzyknął na starcie (w 2016 r.) za D500 i ile kosztuje teraz?
@człowiek
"zakładam u każdego użytkownika cechę zwaną uczciwością "
No przecież przed chwilą zakładałeś stronniczość, zdecyduj się.
Witam
@mate
stronniczość z punktu widzenia posiadania sprzętu ,,jednej i słusznej marki ,,
uczciwość z punktu widzenia podawania danych dotyczących sprzętu
proste i logiczne
Pozdrawiam serdecznie
@Matt
"poza 28/2 i 85/1.8 same albo ciemne albo kiepskie szkła"
Które to te szkła takie do dupy? Fakt tanich niewiele ale jakichś grubych wpadek nie kojarzę. Nawet kitem FE można zrobić bardzo przyzwoite zdjęcia. Z drugiej strony Samyang popełnił już kilka szkieł AF natywnych do tego systemu. Za niewiele ponad 2 tyś 35 F1.4 który idzie łeb w łeb z 3x droższym Zeissem praktycznie w każdej kategorii to mocny argument. Sigma tez za chwilę coś pokaże. Ból dupy największy z braku rynku wtórnego. Ale akurat taniutkiej plastikowej padliny typu 50 1.8 Canona w ogóle mi nie brak bo tam światło 1.8 jest tylko z nazwy. I teraz pytanie który to system rozdaje dobre szkła pełnosprawne od pełnego otworu za śmieszne pieniądze? Jak Canonowi uda się zrobić coś dobrego to zaprawdę potrafi to wycenić ambitnie -> patrz 11-24 F4 i tu ciekawostka - za nieco więcej niż pół ceny tego Canona masz w sony 12-24 F4 który jest gorszy tylko o ten 1mm na szerokim końcu. Do tego całość jest lekko 2 razy mniejsza i penie lżejsza.
@mate
Nie wiem ile kosztował Nikon D500 w dniu premiery. Mnie lustrzanki APS-C Nikona totalnie nie interesują.
@zorr dlaczego porownujesz szkła pod apsc z tymi pod ff? I jeszcze stare i plastikowe konstrukcje do nowych i lepiej zbudowanych i dziwisz się rozbieżnością cen.
@thorgal
Kosztował 9500 zł na starcie, jakoś nie ciskałeś się wtedy.
@mate
Potrafisz czytać ze zrozumieniem? Mnie lustrzanki APS-C nie interesują.
@thorgal
"Mnie lustrzanki APS-C nie interesują."
Bezlustra z mniejszymi niż ff matrycami też nie, co nie przeszkadza ci trolować pod niemal każdym artykułem na ich temat.
Jak będzie miał dynamikę tonalną na poziomie X-T1 to zmieniam. Na razie (głównie wyjazdy) nie ma sensu na nic zmieniać. Dla mnie nowa matryca to krok wstecz...
@dARTi, "Nawet kitem FE można zrobić bardzo przyzwoite zdjęcia" - ale stałkami f/1.8 Canona/Nikona już nie można, prawda? :)
@komor no jasne, że można. Świetne zdjęcia można robić nawet Heliosem. Napisałem o kicie w konwencji pytania jakie to szła są tak bardzo od dupy.
SR5 na SAR
A7III przewidywana data zapowiedzi 26 lutego
Prawdopodobna specyfikacja:
24 mpx sensor.
7 fps.
425 contrast points.
167 phase detection.
joystick.
Z batterie.
touch screen.
4k recording 24 .25 and 30 fps.
1080p 24.25.30 and 60.fps.
Przewidywana cena dokładnie jak w powyższym Fuji 1899$
Jak pięknie i logicznie rozwija się ten system.
Szkoda tylko, że nie jest to m4/3.
Apsc to trochę za duża matryca dla uniwersalnych zastosowań.
@ Janusz.Z
"Apsc to trochę za duża matryca dla uniwersalnych zastosowań." - dobrze wiedzieć, prawie bym kupił i wtopił sporo kasy. Biere m43 i rozpier... system!
Napisałem "dla uniwersalnych zastosowań" Obecnie wydaje się, że matryce 1" są optymalne dla pełnej uniwersalności.
Co do wtopienia kasy...aparat jest bardzo tani jak na możliwości obrazowania, które oferuje. A to chyba jest najważniejsze w fotografii.
Relatywnie do tych 8000 zł za Fuji Sony A9 powinien kosztować 2000 zł.
Janusze portali internetowych łączcie się! :D
Gdyby miał tylko mniejszą matrycę!!!
@AG - no wlasnie, 8 tys za apsc to szalenstwo... no ale produkcja chyba maleje, a koszty R&D spore wiec trzeba je rozlozyc na mniejsza sprzedaz. taniej chyba nie bedzie.
dobre aparaty beda coraz drozsze, a 99% ludzi bedzie focic tylko komorkami.
Nie wiem czy wiesz Januszu ale trollowanie jest skuteczne kiedy jest wyważone i z głową. A na Ciebie i tak już nikt nie zwraca uwagi :) Jeśli wykonujesz tę pracę za kasę to płaci Ci idiota lub ewentualnie ludzie z Olympusa. Oni płacą za wszystko i wszystkim bo mają tak kiepski i przewartościowany sprzęt, że inaczej nic by nie sprzedali. A jeżeli robisz to dla jaj to bardzo się już zgrałeś :) Z przekonania nie mógłbyś - przy takim poziomie nie odróżniałbyś klawiatury od nocnika.
@dARTi, ja lubie jak reszta kochających inaczej m4/3 wyjada mu z dzióbka a potem mają zwałe przechodzącą w amnezję, że dali z siebie zrobić idiotów...
@dARTi
"Oni płacą za wszystko i wszystkim bo mają tak kiepski i przewartościowany sprzęt, że inaczej nic by nie sprzedali."
Widać, że miałeś nieprzyjemność słuchać bełkotu na prezentacjach olka :)
Ps. do kochajacych m4/3, przy pisaniu tego komentarza nie ucierpiała żadna matryca m43 ani nic związanego z tym system, komentarz nie miał na celu obrażenie kogoś konkretnego ani umiejszenie genialnemu rozwiązaniu zastosowania odpowiedniego i jedynego słusznego rozmiaru sensora jaki znajduję się w systemie m4/3.
Witam
prześledziłem dział aktualności przez ostatnie kilka miesięcy pod względem
informacji o nowych produktach .................... daje do myślenia i wnioski
same się nasuwają.
Rynek ,,bezlusterkowców,, rozwija się bardzo dynamicznie wielokrotnie
szybciej i agresywniej dzieli na większe kawałki tort zwanego rynkiem
dla siebie.
Szkoda że N i C nie spostrzegli jak duży potencjał w nim drzemie.
I mimo wielu różnych opinii nie da się nie zauważyć jak szybko bezlusterkowce
opanowały ogromną część rynku, w każdym segmencie.
Przy okazji tematu o H1 to dodatkowy system szybko się rozwijający poszerzający ofertę bezlusterkowców na rynku.
Szkoda że N i C w odpowiednim czasie nie zareagowali na potrzeby rynku
Aktualne działania C i N są znacznie spóźnione.
I modele aktualnie promowane nowych bezlusterkowców są w dużej mierze
skierowane do grup zawodowych.
Młodzi ludzie szybko i bez problemowo się przesiadają na wygodniejsze systemy dla nich, wierność i zamiłowanie do marki u nich nie istnieje.
Takim starym grzybom jak ja ciężko się przesiąść na inną markę(plecaki,czapki,
koszulki,torby,paski itp z logo swej firmy).
Przesiadając się z 4/3 na m4/3 płakać mi się chciało jak patrzyłem jak szkła klasy pro z 4/3 spadają na łeb na szyję w cenach , lecz mogłem je jeszcze długo używać z systemem m4/3 poprzez MMF-3, większość lamp systemowych
działa z nowymi korpusami.
I z biegiem czasu nie żałuję pozbycia się E3 czy E5, warto było.
Uświadomiłem sobie że Olympus tak wprowadził m4/3 że mogłem się bez
problemu z całą szafą sprzętu z 4/3 przesiąść na nowy system bez konieczności wymiany wszystkiego i na raz.
O ile N i C da taka samą możliwość swym użytkownikom to wybór między większym i cięższym a mniejszym i lżejszym będzie prosty.
Nie piszę tego by wsadzić kij w mrowisko, ani by coś udowodnić.
To są fakty i naprawdę smuci mnie N i C swą niezrozumiałą politykom.
Bez względu na to jakiego sprzętu producenta używamy łączy nas pasja
I nie powinna dzielić głupota.
Pozdrawiam serdecznie
Fuji w końcu się ugnie i wypuści FF. Póki co czekam na A73, dobrych szkiełek już coraz więcej, a za pasem kolejne nowości (Sigma, Samyang, Tamron).
@mate
"Bezlustra z mniejszymi niż ff matrycami też nie"
No co Ty nie powiesz :) Akurat mam aparat z matrycą m4/3 :)
@thorgal, tam nie ma błędu logicznego, bezlustra z mniejszą matrycą niż FF to np. bezlustra aps-c o którym jest ten nius.
@thorgal
"No co Ty nie powiesz :) Akurat mam aparat z matrycą m4/3 :) "
@thorgal, to super, nikt się nie domyślił przyglądając się twojej aktywności.
@dARTi
dARTi 16 lutego 2018, 17:30
SR5 na SAR
A7III przewidywana data zapowiedzi 26 lutego
Prawdopodobna specyfikacja:
24 mpx sensor.
7 fps.
425 contrast points.
167 phase detection.
joystick.
Z batterie.
touch screen.
4k recording 24 .25 and 30 fps.
1080p 24.25.30 and 60.fps.
Przewidywana cena dokładnie jak w powyższym Fuji 1899$
No właśnie. Wobec tego kto normalny kupi Fuji w tej cenie? Tym bardziej ze ich szkła sa dość wielkie przy oka,mi tego ze drogie.
Kto? Niemała grupa użytkowników bagnetu X.
Nie mogę czytać tych pierdół. Litości ludziki, sony to nie jest system dla tych, co groszem nie śmierdzą. Prosty przykład: Fujinon 16-55 ze światłem f2.8 kosztuje ok. 4,5 tyś. co przy kropie w przeliczeniu na pełną klatkę, daje nawet większy zakres ogniskowych (24-82,5) niż systemowy sony 24-70 f2.8, który kosztuje ok. 9 tyś. Drugi przykład Fujinon 10-24 f4 dla ff (15-36) kosztuje około 4 tyś. natomiast sony 16-35 f4 można dostać za 5,5 tyś. No jak dla kogoś tj. w pierwszym przypadku 4,5 tyś. lub drugim 1,5 tysiąca złotych nie robi różnicy, to po prostu jesteś kasiasty i dalsza dyskusja nie ma sensu. System sony jest bardzo drogi i tyle. Jeżeli kogoś stać to ok. jak najbardziej, natomiast Fujifilm jest o wiele tańszym systemem i o wiele bardziej sprawdzi się u osób z ograniczonym budżetem. Jednym słowem odpowiednia cena do jakości. Ja używam Fuji i polecam, jestem mega zadowolony. Natomiast, nie interesują mnie jakieś inne obiektywy spoza systemu: Sigma, Samyang itp. tych obiektywów nie ma zbyt wiele, a nawet jak jakieś są to ceny są już bardzo zbliżone do tych systemowych więc różnicy nie ma :), a nie będę kupował np. Sony A7 III, który kosztuje 10 tyś. i podpinał do niego jakiś tanich kitów, albo chińskich obiektywów, które jakościowo są kiepskie i prawdopodobnie ulegną awarii :D to tak jakby do ferrari zamontować gaz, bo nie stać nas na wahę/ elo