Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD

Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD
22 lutego
2018 08:00

W ofercie firmy Tamron pojawi się wkrótce pełnoklatowy obiektyw typu zoom z mocowaniem Sony E. Model 28-75 mm f/2.8 Di III RXD (A036) wyposażono w nowy silnik AF o nazwie „Rapid eXtra-silent stepping Drive”.

Nowy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD powinien pojawić się na rynku najpóźniej w połowie tego roku (nad obiektywem trwają jeszcze prace). Cena pozostaje na razie nieznana.

Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

28-75mm F/2.8 Di III RXD (Model A036).

22 lutego 2018 r., Saitama, Japonia - Tamron Co., Ltd. (prezes i dyrektor generalny: Shiro Ajisaka, siedzibą główna: Saitama City), wiodący producent optyki , zapowiada opracowanie nowego obiektywu zmiennoogniskowego do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych 28-75 mm F/2.8 Di III RXD (model A036).

Model A036 zapewnia doskonałą wydajność optyczną, w tym wyjątkową jakość obrazu oraz piękny efekt rozmycia tła (bokeh). Minimalna odległość obiektu wynosi 0,19 m przy zastosowaniu szerokokątnej ogniskowej. Funkcjonalność obiektywu zwiększają kompaktowy wymiar 117,8 mm oraz waga 550 g. Model A036 zawiera całkowicie nowy, szybki i precyzyjny system sterowania AF. System RXD (Rapid eXtra-silent stepping Drive), działa niezwykłe cicho, dzięki czemu obiektyw idealnie nadaje się do nagrywania filmów. Posiada konstrukcję odporną na wilgoć, a także hydrofobową powłoką fluorową, która jest wysoce odporna na odciski palców. Ponadto A036 jest zgodny z funkcją systemu "Direct Manual Focus (DMF)" w aparatach Sony, dzięki czemu ten nowy zoom pozwala w pełni korzystać z zaawansowanych funkcji tej marki.

Główne cechy

  • Doskonała wydajność optyczna, w tym zarówno wyjątkowa jakość obrazu, jak i piękne efekty rozmycia tła (bokeh) zapewniane przez przysłonę F/2.8.
  • Lekka waga 550 g i kompaktowa wielkość - 117,8 mm.
  • Close-focusing; Minimalna odległość ostrzenia: 0,19 m przy ustawieniu szerokokątnym i 0,39 m w pozycji teleobiektywu.
  • Całkowicie nowy silnik "RXD" jest bardzo cichy i dlatego jest idealny do nagrywania.
  • Nowoczesne wzornictwo zachowujące spójną ideologie marki.
  • Konstrukcja odporna na wilgoć i powłoka fluorowa dla ochrony przed złymi warunkami pogodowymi.
  • Kompatybilny z funkcją "Bezpośredniego ręcznego ustawiania ostrości (DMF)", która umożliwia aparatom Sony natychmiastowe przełączanie między autofokusem a manualnym ustawianiem ostrości.

* Dane techniczne, wygląd, funkcjonalność itp. mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia.


Komentarze czytelników (41)
  1. aroo
    aroo 22 lutego 2018, 08:37

    W końcu pojawi się jakaś alternatywa dla Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM :)

  2. 22 lutego 2018, 08:51

    Jeszcze przydało by się coś dla "lotników" z zakresu 100-400 w ludzkiej cenie.

  3. Szabla
    Szabla 22 lutego 2018, 08:52

    No i gitara :)

  4. sloma_p
    sloma_p 22 lutego 2018, 08:52

    Nie wiem, czy optycznie to będzie alternatywa, ale wielkość jest super.

  5. matzll
    matzll 22 lutego 2018, 09:32

    Świetnie. 24-70GM dupy nie urywa, mówiąc najdelikatniej. Chętnie spróbuję tego Tamrona, oby tylko AF działał lepiej niż w Samyangach pod FE. 24mm na szerokim przeboleję. Jeśli nei pojawią się jakieś niepokojące recenzje to kupię na premierę.

  6. goornik
    goornik 22 lutego 2018, 09:52

    "Rapid eXrtra-silent stepping Drive"? - nie wiem co tam palą w dziale marketingu, ale nazwę silnika wyczarowali z kosmosu :)

  7. gnieciuch
    gnieciuch 22 lutego 2018, 09:55

    @goornik no lipy nie palą ...

  8. PDamian
    PDamian 22 lutego 2018, 09:59

    matzll
    "24-70GM dupy nie urywa, mówiąc najdelikatniej."

    Trollować to trzeba umieć.
    Na jakiej podstawie tak sądzisz ???

    Sony Goes World Class: The 24-70mm f/2.8 GM MTF and Variance Tests
    link

  9. matzll
    matzll 22 lutego 2018, 10:12

    @PDamian
    "24-70GM dupy nie urywa, mówiąc najdelikatniej."

    Trollować to trzeba umieć.
    Na jakiej podstawie tak sądzisz ???

    Rozumiem, że Ty mógłbyś mnie nauczyć trollować porządnie? :D

    A teraz odpowiem Ci na jakiej podstawie tak sądzę, choć możesz być troszkę zdziwiony, zdaje się, że taka podstawa jest Ci zupełnei obca...

    Twierdzę tak na podstawie własnych doświadczeń. Posiadam tego zooma, kupiłem wchodząc w system Sony. Szok, prawda? Można wysnuwać wnioski w oparciu o własny sprzęt, kto by pomyślał :)

    Ja ogólnei jestem więcej niż zadowolony ze swojej szklarni Sony - mój ulubiony obiektyw ever, czlyi 28/2, ulubiona portretówka/standard 55/1.8, macro 90mm, obie 85-tki, równie świetny 70-200gm (chyba najlepsza na rynku 70-200?)... Jedyne "zawody" jakie doświadczyłem w tym systemie to 35/1.4 (choć tutaj sobie chyba sam "pupsułem" odbiór, bo porównywałem do Sigmy ART) i właśnie 24-70.

    Na żadnej z ogniskowych dupy nie urywa, jeśli porównasz z dowolną stałką, a korzystam z tych, które nie uchodza za rekordzistów. CO jednak bardziej zastanawia to podłączenie Canona 24-70 przez MC-11. Jest wyraźnie ostrzejszy na każdej konfiguracji ogniskowej i przysłony, a na 70mm jest to różnica wyraźna.

    Zaobserwowane oczami włąsnymi, nie wykresami cudzymi. Chcesz sprawdzić sam? Zapraszam w każdej chwili.

  10. upsss
    upsss 22 lutego 2018, 10:36

    Jaką cenę obstawiacie?

  11. PDamian
    PDamian 22 lutego 2018, 10:38

    1100$ -?

  12. Arek
    Arek 22 lutego 2018, 11:08

    matzll - no to zastrzeliłeś naszego mistrza linków :)

  13. sloma_p
    sloma_p 22 lutego 2018, 11:10

    Nikkor 70-200FL jest neico leszy od 70-200GM, ale to kosmetyka. Jak ten Tami bedzie w okolicach 3-3.5 tysi to kupie, na gimbala idealny (500 gr...)

  14. Blue
    Blue 22 lutego 2018, 11:41

    Cenę obstawiam między 4 a 5 tys zł

  15. sloma_p
    sloma_p 22 lutego 2018, 12:17

    to by było terytorium Zeissa 24-70/4

  16. Blue
    Blue 22 lutego 2018, 12:18

    @sloma_pl
    terytorium f/4 ;).

  17. focjusz
    focjusz 22 lutego 2018, 12:31

    start od 28mm to jakiś powrót do przeszłości ?
    zdaje się technologia poszła do przodu i oczekiwał bym zoomów standardowych od 22 a może nawet 20mm a nie kurna 28 !

    PS Jeśli byłby o połowę tańszy od zwykłych to może - choć też chyba wolałbym używkę ...

  18. sloma_p
    sloma_p 22 lutego 2018, 12:31

    Tak, ale wiesz jak to ludzie mają - tu Ori, Zeiss, a tu 2.8. Stary Tami 28-75 do DSLR kosztował $400 na promocjach ostatnio ;)

  19. qqrq
    qqrq 22 lutego 2018, 13:03

    @focjusz
    Oczekiwania jedno, a rzeczywistość drugie...
    Ja oczekiwałbym, że dorosły obywatel będzie wiedział jak pisze się "oczekiwałbym", a tu kicha :P

  20. dARTi
    dARTi 22 lutego 2018, 15:36

    matzll 22
    "24-70GM dupy nie urywa, mówiąc najdelikatniej."

    Na żadnej z ogniskowych dupy nie urywa [...] CO jednak bardziej zastanawia to podłączenie Canona 24-70 przez MC-11. Jest wyraźnie ostrzejszy na każdej konfiguracji ogniskowej i przysłony, a na 70mm jest to różnica wyraźna.

    Zaobserwowane oczami włąsnymi, nie wykresami cudzymi. Chcesz sprawdzić sam? Zapraszam w każdej chwili.

    I tu jest pewien problem jeżeli nie potwierdza się to z tym co zaobserwowali lnni porównujący. I to w jeszcze bardziej wymagających zestawieniach sprzętowych bo nie podpinali Canona przez przejściówkę do A7 tylko np do 5DsR.
    Zakładając, że MC11 nie poprawia w cudowny sposób pracy obiektywu (a można to założyć z blisko 100% pewnością ;) ) to może masz uszkodzony egzemplarz i warto go reklamować. To szkło za bardzo duże pieniądze i tak zwyczajnie wziąłeś na klatę fakt, że jest mydlany i położyłeś w szufladzie?
    Wyłączałeś stabilizację podczas testów?
    Rozumiem Janusza który będąc niezadowolonym z aparatu FF za niemałe pieniądze zanosi go do przedszkola i daje dzieciom do zabawy i popsucia. Ten typ tak ma. Ale Ty? To dziwne. Nie sądzisz? U innych ten zoom działa bardzo dobrze. Nie mam ochoty bronić czy cokolwiek. Sam nie mam. Takie szkła nie leżą w kręgu moich zainteresowań. Podobnie zresztą jak w/w Tamron.

  21. człowiek
    człowiek 22 lutego 2018, 15:54

    witam

    dlaczego na optyczne jest tak mało testów
    obiektywów Sony, szczególnie serii G ?

    Pozdrawiam serdecznie

  22. matzll
    matzll 22 lutego 2018, 16:46

    @dARTi
    skąd wniosek, że jest mydlany? NIe jest, bynajmniej. I działa dobrze. W porównaniu np. do zeissa f/4 jest przepaść.
    Problemy w mojej opinii są jednak takie
    -pogorszenie jakości na długim końcu przy f/2.8. O ile między 24 a 50mm wygląda to bardzo równo, tak im bliżej końca tym się pogarsza wyraźniej. A uważam, że 70/2.8 jest dużo bardziej istotne niż 24/2.8.
    -Canon przez adapter (co, przyjmijmy, też jakości nie poprawia) jest naprawdę ostrzejszy. A na 70mm dość wyraźnie, co wynika z punktu powyżej. NIe będę udwaał, że widziałem co innego, tylko dlatego, że wydałem kupę kasy na GM...
    -Nikonowy 24-70, z pamięci przywołując, nie ustępował stałkom. GM ustępuje.
    -nie wygląda za dobrze przy innych zoomach GM, czyli 16-35 i 70-200, które w pełni wykorzystują możłiwości matrycy.
    -sumując powyższe, w zestawieniu z ceną (przyjmując jako odniesienie ceny w systemie, bez stękania że drogo w Sony) uważam, że nie jest to najlepszy deal. I mi zwyczajnie to nie pasuje. Od GM oczekuję topowej jakości, tymczasem najwazniejszy punkt tej linii jest jej najsłabszym.

    I znam też testy, różne. Oglądałe i czytałem je przed zakupem całego systemu. Są w nich po prostu różne wnioski wyciągane. Tej obiektyw był neiwątpliwie bardzo potrzebny systemowi, niewątpliwie jest wyraźnym krokiem naprzód względem zeissa, ale nadal... Canon jest zauważalnie lepszy. Tyle, że nie można myślęć na poważnie o korzystaniu z takiego narzędzia przez adapter. DLatego Sony jest mi potrzebny i nie zastąpię go Canonem.

    @Arek
    "matzll - no to zastrzeliłeś naszego mistrza linków :)"

    :)

  23. PDamian
    PDamian 22 lutego 2018, 16:57

    Roger sprawdził na 10 egzemplarzach każdego.
    70mm link

    "Like the Canon and Nikon, the Sony did have more variation at 70mm. But the Sony doesn’t worsen more than the others, they all end up fairly similar. As an aside, we also checked variance in the middle of the zoom range and the Sony was really quite good there. In other words, if your copy has problems, it will almost certainly be at 70mm, but if you buy a Sony 24-70mm f/2.8 you are no more likely to have an issue than you would with a Canon or Nikon.

    Summary
    When the Canon 24-70 f/2.8 Mk II came out a couple of years ago, I hailed it as dramatically better than what had ever been available in this range. Sony FE shooters now have it’s equal in a native-mount lens. Sure the fanboys can split hairs about this or that, but the differences in the lenses themselves are tiny. Of course, the proof is in the image, but early reports from reviewers seem to agree the new Sony performs just as well in the field as it does on the MTF bench. Well done, Sony!" link

    Mnie zoomy standardowe słabo interesują.

  24. PDamian
    PDamian 22 lutego 2018, 16:59

    "None of these lenses are quite as strong at 70mm as they were at the wider portion of the zoom range. Again the Sony is at least as good as the others. It has, by a tiny hair the best center resolution, and while it isn’t quite as flat across the image as the Nikon, it is better in that regard than the Canon. It does have just a bit more astigmatism / lateral color on the MTF bench, though." link

  25. Dżozef
    Dżozef 22 lutego 2018, 17:09

    28-75 !!! a cóż to za średniowieczny zakres ogniskowych.

  26. dARTi
    dARTi 22 lutego 2018, 17:30

    matzll 22 lutego 2018, 16:46
    @dARTi

    -Nikonowy 24-70, z pamięci przywołując, nie ustępował stałkom. GM ustępuje.

    Hahahaha akurat stałkom Nikona wcale nie jest trudno dorównać bo szczytem szału nie są ;). A jak czytam jakie stałki Sonego masz i lubisz to jeśli z nimi porównałeś to wszystko przepadnie w takim porównaniu :D

  27. matzll
    matzll 22 lutego 2018, 19:05

    @dARTi
    z tym nikonem to może masz rację, nei upieram się, jak wspomniałem to z pamięci, a ta potrafi być zawodna.

    Wracając do SOny i cudzych testów, skoro własne oczy mało wiarygodne ;)
    Chciałem wkleić linki do dxo,
    link

    link


    które pamiętam że obrazowały mniej więcej to o co mi się rozchodzi (w kategorii sharpness->field map), ale przy okazji natknąłem się na coś zupełnei świeżego:

    link

    Gołym okiem widać o co chodzi.
    Chciałbym na marginesie zaznaczyć, że ani dxo ani tym bardziej T.Nothrupa nie traktuję jako wyrocznię, przeciwnie. Po prostu na takie trafiłem, a chyba bez podpierania się linkami nie można tutaj dyskutować :D


    OCZYWIŚĆIE ZGADZAM SIĘ, ŻE JEST TO DZIELENIE WŁOSA NA CZWORO, żeby nie było wątpliwości. Ale każda burza tutaj o to się rozgrywa, cały hejt na m4/3 ma przecież takie podłoże :)

  28. qqrq
    qqrq 22 lutego 2018, 20:46

    @człowiek
    "dlaczego na optyczne jest tak mało testów obiektywów Sony"

    Bo po co inwestować czas i pieniądze w testy sprzętu pod "UMIERAJĄCY" system "UMIERAJĄCEGO" producenta? :P

  29. rsaw
    rsaw 23 lutego 2018, 00:53

    To, że przy Tamronie trwa dyskusja o Sony 24-70 mm f/2.8 GM pewnie nie powinno mnie dziwić :).

    @matzll i inni,
    o osobistych wrażeniach z używania Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM.

    O ile na A9 rzuciłem się natychmiast, to wybór szkieł do niego to była osobna sprawa. Do tego 24-70 mm f/2.8 GM podchodziłem jak do jeża, ale miło się rozczarowałem.
    Nie piszę o żadnych porównaniach, tylko o osobistych wrażeniach ze zrobionych zdjęć - a przynajmniej tego, co zależy od obiektywu - i oceniam ten konkretny bardzo dobrze. Może mi się trafił przypadkiem jakiś trefny ;) egzemplarz.

    P.S.
    Ale może też być, że ślepy już jestem. Ma to pewne potwierdzenie w tym, że ostatnio ogólnie dziewczyny są jakby ladniejsze...

  30. człowiek
    człowiek 23 lutego 2018, 07:10

    Witam

    @qqrq

    Pytanie jak najbardziej zasadne
    Nie zrozumiała jest dla mnie polityka Sony Poland
    Lokowanie oraz reklama A..7-9 .. jak najbardziej widoczna
    docierająca, widoczne działanie rynkowe przedstawiciela producenta.
    Użyczenie sprzętowe do testów pod względem body jak najbardziej
    Użyczenie do testów obiektywów, promowanych, zachwalanych - BRAK NA STANIE Sony Poland !!
    Dziwne podejście i chyba lekko kłamliwe, wystarczy uczestniczyć w jakiś
    warsztatach organizowanych przez Sony Poland , szkieł do wyboru i koloru.

    Czego się boją ?
    A może nie wolno dawać do testów ?

    W firmach zajmujących się wypożyczeniem tych obiektywów też posucha
    i nie będę tu przytaczał zdania ich dlaczego nie można wypożyczyć obiektywów
    Sony a inne można ....

    Pozdrawiam serdecznie

  31. mate
    mate 23 lutego 2018, 08:21

    @człowiek
    "Użyczenie do testów obiektywów, promowanych, zachwalanych - BRAK NA STANIE Sony Poland !! "

    O czym znowu piszesz? Powód braku testów obiektywów do Sony jest znany, to był opór redakcji Optycznych, bo twierdzili, że nie ma na czym testować tych szkieł ze względu na niesymetryczność filtra AA w puszkach. Sytuacja zmieniła się dopiero po wypuszczeniu A7R II, jednak zanim redakcja zanabyła nową puszkę, to trochę czasu minęło. Nie da się teraz w krótkim czasie nadrobić kilkuletnich zaległości w testowaniu szkieł.

  32. człowiek
    człowiek 23 lutego 2018, 10:38

    Witam

    @mate

    ..,, Powód braku testów obiektywów do Sony jest znany, to był opór redakcji Optycznych, bo twierdzili, że nie ma na czym testować tych szkieł ..,,

    Oczekiwałem odpowiedzi na moje pytanie, ciekawość
    Mam tylko jeszcze pytanie do ciebie, czy odpowiadając na me pytanie
    reprezentujesz stanowisko
    A - swoje własne
    B - redakcji optyczne
    C - Sony Poland

    Pozdrawiam serdecznie

  33. cedrys
    cedrys 23 lutego 2018, 11:07

    @człowiek,
    A nie mógłbyś tak przestać witać i pozdrawiać? Jeszcze od tego dostanę jakiegoś liszaja..

  34. mate
    mate 23 lutego 2018, 11:56

    @człowiek
    "czy odpowiadając na me pytanie
    reprezentujesz stanowisko "

    Nie reprezentuję niczyjego stanowiska, tylko przedstawiam fakty o których zresztą wspominał Arek, dlaczego nie testują szkieł do Sony E, było o tym nie raz tutaj na portalu, poszukaj zamiast zawracać gitarę głupimi pytaniami.

  35. matzll
    matzll 23 lutego 2018, 11:58

    @rsaw
    "To, że przy Tamronie trwa dyskusja o Sony 24-70 mm f/2.8 GM pewnie nie powinno mnie dziwić :). "

    Oczywiście, że nie powinno :) Powodów jest kilka
    -jesteśmy na optyczne.pl
    -tamrona jeszcze nie ma i oprócz zdjęcie nie ma o czym dyskutować
    -24-70 GM to jego jedyna konkurencja w tym systemie
    -raz jeszcze pkt. pierwszy ;)

    Ja się deklaruję - mogę redakcji pożyczać obiektywy do testów! :)

  36. PDamian
    PDamian 23 lutego 2018, 12:02

    Duży link

  37. darekcn4
    darekcn4 23 lutego 2018, 13:18

    Sony jest FE
    :D

  38. rsaw
    rsaw 23 lutego 2018, 18:49

    @matzll
    "Ja się deklaruję - mogę redakcji pożyczać obiektywy do testów! :)"

    Nawiasem tylko, sprawdziłem, że nie ma jeszcze na Optyczne testu tego Sony 24-70/2,8, ale nie wiem, czy odważyłbym się dać do testu swój.
    Obawa nie wynika z braku zaufania do astronomów, o nie. Wynika z tego, że wyjdzie im, że krzywy, i moje własne zdjęcia przestaną mi się już tak podobać :(.

  39. matzll
    matzll 24 lutego 2018, 10:07

    @rsaw
    "Nawiasem tylko, sprawdziłem, że nie ma jeszcze na Optyczne testu tego Sony 24-70/2,8, ale nie wiem, czy odważyłbym się dać do testu swój.
    Obawa nie wynika z braku zaufania do astronomów, o nie. Wynika z tego, że wyjdzie im, że krzywy, i moje własne zdjęcia przestaną mi się już tak podobać :(."

    To bardzo rozsądne z Twojej strony :) Ja bez bicia przyznam, że na swojego 24-70 też zacząłem patrzeć mniej łaskawie dopiero po porównaniu z canonem. Taka ludzka natura, niestety.

  40. cauchy
    cauchy 24 lutego 2018, 18:07

    myslałem, że standardowe zoomy od 28mm to już przeszłość :/ daliby 24-80 to można byłoby sie nad nim zastanawiać

  41. esterek
    esterek 22 maja 2018, 12:56

    matzll widzę że mógłbyś polecić kilka obiektywów do A7 III. Wchodzę w ten system i chciałbym się doradzić co kupić. Masz może jakiś e-mail ?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.