Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Pentax-D HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW - obiektyw oficjalnie zaprezentowany

Pentax-D HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW - obiektyw oficjalnie zaprezentowany
29 czerwca
2018 09:11

Już wcześniej firma Ricoh informowała o pracach nad obiektywem Pentax-D HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW. Model ten został w piątek oficjalnie zaprezentowany.

Pentax-D HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW należy do nowej generacji obiektywów z serii „Star”, które w założeniu producenta mają prezentować najwyższą jakość spośród linii optyki przeznaczonych do lustrzanek Pentax.

Wyposażony w mocowanie Pentax K model HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW to pełnokolatkowy obiektyw, na którego budowę optyczną składa się 15 soczewek ułożonych w 9 grupach (wśród nich są trzy elementy o niskiej dyspersji i jeden element asferyczny).

Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:

Pentax-D HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW - obiektyw oficjalnie zaprezentowany

Pole widzenia wynosi 47 stopni, a minimalny dystans ostrzenia to 40 cm. Do tego dochodzi nowo opracowany pierścieniowy, ultradźwiękowy silnik autofocusa o oznaczeniu SDM (Supersonic Direct-drive Motor), a także konstrukcja typu „All-Weather” chroniąca przed wilgocią i pyłem.

Obiektyw Pentax-D HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW ma trafić do sprzedaży w lipcu, w cenie wynoszącej ok. 1200 dolarów. Dodatkowe informacje na temat tego modelu można znaleźć na na stronie producenta.

Pentax-D HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW - obiektyw oficjalnie zaprezentowany


Komentarze czytelników (18)
  1. Youkin
    Youkin 29 czerwca 2018, 09:14

    Myślałem o przejściu do stajni Pentaxa.
    Jednak pozostanę przy canonie, Sigma 50 Art wystarcza mi (jakość i cena są OK.)

  2. Cichy
    Cichy 29 czerwca 2018, 09:31

    Czyli prawie 5 klocków ? Sporawo.

  3. PDamian
    PDamian 29 czerwca 2018, 09:41

    Czyli Tokina Opera będzie także ceną konkurować z Sigmą Art.
    link

  4. Marek B
    Marek B 29 czerwca 2018, 09:46

    Fajne jasne szkło. Posiadacze pełnoklatkowych Pentax'ów powinni być usatysfakcjonowani. A ceny - cóż tanio było i nie powróci. Przynajmniej w najbliższych nadchodzących latach :)

  5. Moriarty
    Moriarty 29 czerwca 2018, 09:50

    @Cichy
    No, sporawo, ale to, niestety, chyba ogólna plaga wśród systemowych szkieł - vide jeszcze droższe od tego Pentaksa 50/1.4 od Sony.

    Przynajmniej sample dobrze wróżą.

  6. paparazzi
    paparazzi 29 czerwca 2018, 09:54

    Czas pokaże czy uporali się już z SDM = Silent Death Motor

  7. mate
    mate 29 czerwca 2018, 10:02

    @Moriarty
    "vide jeszcze droższe od tego Pentaksa 50/1.4 od Sony."

    Tylko do Sony masz jeszcze alternatywy w postaci Samyanga AF 50/1.4 za 1900 zł czy Sigmy Art 50/1.4 za 3000 zł (piszę tylko o współczesnych konstrukcjach z af). Do Pentaksa alternatyw za bardzo nie masz.

  8. PDamian
    PDamian 29 czerwca 2018, 10:14

    No i dlatego Pentax może dowolnie ustalać ceny swoich i rebrandowanych obiektywów.

    Szczególnie, że przez ponad dwa lata od premiery K-1 nie było w tym systemie nowoczesnego -godnego pełnoklatkowej matrycy 36mpix obiektywu standardowego.

  9. LR
    LR 29 czerwca 2018, 10:35

    50mm pewnie będzie bardzo dobry ale to nie moja ogniskowa.
    Jak wypuszczą 20mm/2.8 z gwiazdką to biorę.

  10. sosin
    sosin 29 czerwca 2018, 12:57

    a ja narzekałem na ceny w nikonie :(

    Człowiek się łudzi, że cena byłaby chociaż w okolicy 2,5K a tu blada.


    @LR
    "Jak wypuszczą 20mm/2.8 z gwiazdką to biorę. "

    Takie coś jest chociaż w prognozie? No i czemu takie ciemne?


  11. Moriarty
    Moriarty 29 czerwca 2018, 13:10

    @mate
    Zgadza się. Byłoby fajnie, gdyby pojawiły się także jakieś tańsze alternatywy od firm trzecich. Skromny wybór nowoczesnych obiektywów, projektowanych już z myślą o możliwościach dzisiejszych matryc, to z pewnością nie jest najmocniejsza strona systemu Pentaksa :).

    Ale, tak czy owak, ten nowy 50/1.4 zapowiada się na bardzo sympatyczny obiektyw i chyba trudno jakoś szczególnie czepiać się producenta, że cena jest taka a nie inna. Złożona konstrukcja, solidna budowa... te nowoczesne, trochę za duże jak na mój gust, ale ciekawe optycznie szkła siłą rzeczy są droższe w produkcji od tradycyjnych "nifty-fifty". Pewnie za circa rok, półtora cena zjedzie poniżej tysiąca dolarów i wtedy będzie to już całkiem atrakcyjna propozycja. Spokojnie poczekam.

    Notabene mam nadzieję, że jeszcze się ktoś pojawi znienacka z tańszymi, rozsądnymi alternatywami, tak jak nagle zupełnie znikąd wziął się Irix z naprawdę ciekawą ofertą. Na razie wszyscy rzucili się na bezlusterkowce Sony, bo był duży popyt, ale ta nisza wydaje się już szczelnie wypełniona. Pentax to znacznie mniejszy rynek, ale też i znacznie mniejsza konkurencja, więc ktoś jeszcze może dojść do wniosku, że mu się opłaci.

    Dziś, w dobie relatywnie łatwego projektowania optyki ze skutecznym wspomaganiem komputerowym i możliwością zlecania produkcji w nie swoich fabrykach, tak jak to robi Irix w Korei, to już nie jest biznes równie hermetyczny jak kiedyś. Nagle pojawia się jakiś Irix czy Laowa i od razu ma ofertę, którą warto rozważyć. Ja jakąś niewielką, dobrą optycznie pięćdziesiątkę 1.8, a nawet 2.8 za rozsądną cenę chętnie bym przytulił :).

  12. Oxygenum
    Oxygenum 29 czerwca 2018, 20:08

    Moriaty przecież jest dobra optycznie 50 / F 1.8 Pentaxa za ok. 500 zł :-) tyle,że plastikowa. Cena tej zaprezentowanej tutaj jest "chora" , przynajmniej jeśli chodzi o polskie warunki i amatorskie użycie :-( Oprócz nówek plastików 35 i 50 nie kupuję nic ze stajni Pentaxa , z prostego powodu ich sprzęt jest zbyt drogi , szczególnie ceny szkieł. Wszystko można zastąpić "kundlami", bez kalibracji nie trafiają z AF ale tańsze są i to znacznie. Po skalibrowaniu taki Tamron 28-75 / F 2.8 może śmiało pełnić rolę podstawowego obiektywu nawet dla K-1.

  13. komor
    komor 29 czerwca 2018, 20:18

    Oxygenum, jakie kundle i z jakim korpusem Ci nie trafiają, że musisz kalibrować? Bo ja parę kundli z moimi aparatami przez 10 lat poużywałem i żadnego nie musiałem kalibrować. Obecnie mam 3 Sigmy, 1 Tamrona i 2 Canony, wszystkie pracują OK z piątym już aparatem.

  14. Oxygenum
    Oxygenum 29 czerwca 2018, 20:32

    Sigma 17-70 kalibruję sobie sam , T 90 działa idealnie, T 28-75 i T 70-200 dopiero po kalibracji zaczęły trafiać tam gdzie chcę ;-)

  15. Oxygenum
    Oxygenum 29 czerwca 2018, 20:36

    Korpusy Pentax K-50 i K-70...
    Co ciekawe każdy wymagał innej kalibracji ;-)

  16. mate
    mate 29 czerwca 2018, 23:36

    @Moriarty
    "Zgadza się. Byłoby fajnie, gdyby pojawiły się także jakieś tańsze alternatywy od firm trzecich. "

    Marne szanse. Sigma, Tamron (pod własną marką) i Tokina odpuściły sobie bagnet K już kilka lat temu.

    "Na razie wszyscy rzucili się na bezlusterkowce Sony, bo był duży popyt,"

    Przede wszystkim bo specyfikacja jest otwarta i raczej nie ma szans na takie "atrakcje" jak z Sigmą i Pentaksem, który zmienił kształt kominka nad kołnierzem bagnetu i obiektywy zaczęły zarysowywać korpus.

  17. komor
    komor 30 czerwca 2018, 14:07

    @Oxygenum, to może Twoje korpusy są przyczyną, a nie obiektywy, skoro każdy wymaga innej korekty i tylko jeden z czterech obiektywów działa prawidłowo?

  18. LR
    LR 2 lipca 2018, 09:43
Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.