Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Aktualizacje oprogramowania dla aparatów Pentaxa

Aktualizacje oprogramowania dla aparatów Pentaxa
12 lipca
2018 15:34

Pentax wypuścił aktualizacje oprogramowania dla trzech aparatów: K-1, KP oraz K-3. Aktualizacje dotyczą współpracy z nowym obiektywem HD PENTAX-D FA* 50 mm f/1.4 SDM AW.

Najnowsze oprogramowanie, które dla aparatu K-1 oznaczone jest 1.50, dla KP 1.10 oraz dla K-3 1.40 dotyczy współpracy z obiektywem HD PENTAX-D FA* 50mm f/1.4 SDM AW, o którym pisaliśmy tutaj.

Firmware można pobrać tutaj:

Pentax K-1

Pentax KP

Pentax K-3


Komentarze czytelników (37)
  1. zbytek3
    zbytek3 12 lipca 2018, 15:53

    Ile egzemplarzy dotad kupiono u nas K1? - Ja szacuje to na 200 sztuk...
    kto ma tajne dane?

  2. Moriarty
    Moriarty 12 lipca 2018, 16:00

    Ciekawe, jak liczyłeś? Byłbyś uprzejmy zdradzić metodologię?

  3. LR
    LR 12 lipca 2018, 16:03

    @zbytek3
    Przez pierwszych kilka miesięcy sprzedawało się ponad 80 sztuk miesięcznie. później siadło ale sprzedaż była.
    Biorąc pod uwagę, że apart jest już ponad dwa lata na rynku to pewnie dużo więcej niż 200 ;-)

  4. kurdeniewiemco
    kurdeniewiemco 12 lipca 2018, 16:52

    200 sztuk? kto to kupował? :D

  5. 12 lipca 2018, 17:44

    Pentataliby brały po 5 sztuk żeby producent nie zamknął biznesu :)

  6. LR
    LR 12 lipca 2018, 17:51

    @kurdeniewiemco
    Kupowali ci którzy wiedzą co dobre ;-)

  7. PDamian
    PDamian 12 lipca 2018, 18:09

    Na PPD to takie kity im wciskają, że szkoda gadać. : )

  8. Negatyw
    Negatyw 12 lipca 2018, 19:30


    @kurdeniewiemco
    200 sztuk? kto to kupował? :D
    Nie no. Nikt 200 sztuk nie kupował. Kupowali po jednej sztuce. Może nieliczni po dwie.

  9. kurdeniewiemco
    kurdeniewiemco 12 lipca 2018, 20:12

    niewierze że mamy w Polsce 200 użytkownikó prywatnych którzy kupili sobie ten aparat :P

  10. MX-1
    MX-1 12 lipca 2018, 21:18

    @kurdeniewiemco
    ale dlaczego nie wierzysz? To bardzo dobry aparat za umiarkowaną cenę. Jak ktos mnie potrzebuje worka stałek z ogniskowa co 10mm to czemu nie? Jakość obrazka bliska D850

  11. LR
    LR 12 lipca 2018, 21:31

    @kurdeniewiemco
    Miałem wcześniej Canona ale cholera mnie brała jak na zdjęciach pojawiały się fioletowe frędzle w ciemniejszych strefach zdjęcia. przeszedłem na Pentaxa i problem się skończył.
    Mam K-5IIs - jest to super puszka z bardzo dużymi możliwościami i K-1.
    Jak zaczniesz się bawić K-1 to po godzinie dwóch czujesz, że ktoś naprawdę dobrze pomyślał nad tym aparatem z jego mnogością funkcji i niewielkim rozmiarem. A wisienką na torcie jak lubi się robić zdjęcia gdy już słabo widać jest lampeczka podświetlająca nad obiektywem. Wiele razy przy zmianie obiektywu korzystałem i uważam, że jest zajebiszcza ;-)

  12. kurdeniewiemco
    kurdeniewiemco 12 lipca 2018, 23:17

    Jako użytkownik większej marki zgrywam się :P

  13. Moriarty
    Moriarty 12 lipca 2018, 23:21

    @LR
    Daj spokój, nie wytłumaczysz, łatwiej zarechotać niż wyjść ze swojego pudełka uprzedzeń. Można się poczuć kimś lepszym, gdy się innych wyśmieje jako naiwnych głupków.

    Ja w takich wypadkach czasami pytam panów uprzejmie współczujących nabycia Pentaksa, czy mogą w swoim systemie wskazać podobny cenowo - lub tańszy - tandem, gwarantujący przy tym co najmniej równie dobrą jakość zdjęć pejzażowych, co K-1 + Irix 15/2.4 (nawet w droższej wersji Blackstone, bo fajnie nie bać się na szlaku deszczu ani pyłu).

    Jakoś cicho się wtedy robi ;)

    Pentax ma swoje słabe strony, to oczywiste - jak każdy system. Odradzałbym na przykład K-1 każdemu, kto chciałby fotografować sport. Ale gdy się wie, czego się oczekuje i to akurat pasuje do mocnych stron K-1, to jest to rewelacyjna pełna klatka. Zwłaszcza dla osób z mocno ograniczonym budżetem.


  14. PDamian
    PDamian 13 lipca 2018, 01:01

    Przeglądając fora to trzeba się bać o prawidłowo zmontowany egzemplarz zakupionego Irixa.

    Dlaczego na pentax.org.pl najpopularniejszym tematem jest od dawna: "Jaki tani samochod do intensywnej ekspoatacji."
    a ostatnio: "Jaka siekiera dla mygosi :) ???

  15. SKkamil
    SKkamil 13 lipca 2018, 07:47

    Duże aparaty są dla dorosłych czas wyrosnąć z tłumaczenia się dlaczego po co i jak , oczywiście można ponabijac się z innych ze kupili Nikona bo myśleli ze będą podpinac kilkanaście Sigm ale im kasy zabrakło ;

    Tak ogólnie to umówmy się; sprzet powyżej 600 g jest dla pro lub se mi pro zatem pro sze o umiar , chcemy się pochwalić - kupic smartfona mieszczącego się w kieszeni można go przypadkiem wyjąć w Biedronce czy Tesco , a nuż wzbudzi zainteresowanie , ewentualnie cos małego jak Fuji ,Sony itp.; Ta druga opcja ma tez zaletę ze możemy zdementować pogłoskę iż fotografujemy smartfonem " Aaaależ nie to bezluuuustrooo , EEEEffff EFFFF " ;

  16. Moriarty
    Moriarty 13 lipca 2018, 08:40

    @PDamian

    Tak, Irix miewał kłopoty z osiowością, ale to chyba były problemy wieku dziecięcego. 15/2.4 kupowałem w sklepie internetowym, który sprawdza ostrość obiektywu przed wysyłką (dają "gwarancję ostrości"). Przed kupnem wymieniłem z nimi maile, byli świadomi tego występującego w niektórych egzemplarzach przekoszenia osi, ale napisali mi, że to się teraz bardzo rzadko zdarza. Pewnie Irix rozwiązał ten problem na etapie produkcji.

    W każdym razie kupiony przeze mnie egzemplarz jest OK. Bardzo fajny obiektyw, świetnie wykonany, mocno się wyróżnia na tle plastików NiC.

  17. mate
    mate 13 lipca 2018, 08:43

    @Moriarty
    "Bardzo fajny obiektyw, świetnie wykonany, mocno się wyróżnia na tle plastików NiC. "

    Jak ja uwielbiam takie teksty. Piszesz, jakby ten Irix był produktem Pentaksa i dostępny był tylko z mocowaniem K.

  18. Moriarty
    Moriarty 13 lipca 2018, 08:58

    @mate

    Nie, nie jest dostępny tylko z mocowaniem K. Jest dostępny TAKŻE z mocowaniem K.

    A zdanie, które cytujesz, było odpowiedzią na krytykę PDamiana, któremu Irix swoim istnieniem najwyraźniej psuje humor równe skutecznie, co Pentax.

    Nie dorabiaj innym gęby, mate.

  19. SKkamil
    SKkamil 13 lipca 2018, 10:31

    Mnie najbardziej smieszy straszna niekonsekwencja użytkowników Sony przecież jak kupisz Sigmę do Sony to ona będzie o kilka cm wieksza czy można taką Sigmę wysłać do serwisu by zmienili mocowanie na Canona lub Nikona ..?

    Mój e pytanie jet dla dziwnnych fanbojów krótkiego rejestru :; Sigma specjalnie zrobiła u siebie mocowanie podobne do tych w lustrzankach by ten problem był rozwiązywany w serwisie za pomocą wymiany jakiegoś pierścienia a w tej wersji Sony wymienią 4 cm obiektywu ..?

  20. LR
    LR 13 lipca 2018, 10:50

    Już niedługo urlop i K-1 + DFA 24-70 + Irix 15 idą w ruch :-)

  21. mate
    mate 13 lipca 2018, 10:56

    @SKkamil
    "Mnie najbardziej smieszy straszna niekonsekwencja użytkowników Sony"

    A czym się objawia ta niekonsekwencja?

    "czy można taką Sigmę wysłać do serwisu by zmienili mocowanie na Canona lub Nikona ..? "

    Oczywiście, że tak.

    "Mój e pytanie jet dla dziwnnych fanbojów krótkiego rejestru :; Sigma specjalnie zrobiła u siebie mocowanie podobne do tych w lustrzankach"

    Nie podobne, tylko zastosowali swój bagnet SA, którego używają również w lustrzankach.

    "by ten problem był rozwiązywany w serwisie za pomocą wymiany jakiegoś pierścienia"

    Nie, nie dlatego.

    "a w tej wersji Sony wymienią 4 cm obiektywu ..? "

    No a w czym problem? Co za różnica, czy odkręcany element ma 2 czy 4 cm?

  22. SKkamil
    SKkamil 13 lipca 2018, 13:04

    Patrzę na te korpusy Sigmy i wydają mi się bardziej solidne właśnie dlatego ze jest ten środek ciężkości bardziej rozłożony pomiędzy korpus i obiektyw z matrycą Apsc H to chyba najlepszy bezlusterkowiec do pejzażu ;

  23. mate
    mate 13 lipca 2018, 13:17

    @SKkamil
    Tak, to są dobre korpusy, aczkolwiek z uwagi na matrycę mało uniwersalne. Stąd wiele głosów, że Sigma lepiej by zrobiła, jakby dali to bezlustro z jakimś istniejącym bagnetem (np. E), wtedy można mieć jeden korpus ogólnego przeznaczenia i drugi do zadań specjalnych z Foveonem i używać tej samej szklarni. Tyle, że użytkownicy Sony znowu nie są na straconej pozycji, bo mogą mieć szkła z bagnetem SA i MC-11 i używać szkła na jednym jak i drugim korpusie bez konieczności zmiany mocowania, a to wszystko dzięki "fanbojstwu krótkiego rejestru".

  24. komor
    komor 13 lipca 2018, 13:27

    @SKkamil, ale pamiętasz, że kiedyś wcześniej, przed bezlusterkowcami, Sigma robiła też lustrzanki z tym swoim bagnetem, stąd "specjalnie" ich rejest jest tak długi, żeby pomieścić lustro? link

  25. kapitan zoom
    kapitan zoom 13 lipca 2018, 13:38

    PentaKSa.

    Wpisów trolli nawet szkoda komentować. To muszą być nieszczęśliwi ludzie.

  26. SKkamil
    SKkamil 13 lipca 2018, 14:00

    No właśnie o tym mówimy że rejestr zachowany ten z lustrzanek pozwala w przyszłości zrobić zmienny rejestr ;

    Najlepiej komentować zdjęcia


    Oczywiście ze pamiętam ze sigma tak robiła tylko pamiętam ze jak wprowadziła do oferty bezlusterkowca to nie widziałem ani grama hejtu ;

    Na takiej zasadzie to możemy dojść do wniosku ze są równi i równiejsi ;

  27. mate
    mate 13 lipca 2018, 14:01

    @SKkamil
    "No właśnie o tym mówimy że rejestr zachowany ten z lustrzanek pozwala w przyszłości zrobić zmienny rejestr ; "

    O czym znowu majaczysz?

  28. SKkamil
    SKkamil 13 lipca 2018, 14:02

    No jak to o czym o przesuwanej matrycy ;

  29. mate
    mate 13 lipca 2018, 14:07

    @SKkamil
    No i jaki związek z tym ma zachowanie rejestru z lustrzanek w bezlusterkowcu Sigmy?
    Czy na bagnecie z nominalnym małym rejestrem nie można zrobić przesuwu matrycy i tego rejestru zwiększyć? Pomyśl zanim coś napiszesz.

  30. SKkamil
    SKkamil 13 lipca 2018, 14:08

    A słowo majaczysz to raczej używaj tam gdzie zazwyczaj to robisz - budka z piwem ;

  31. mate
    mate 13 lipca 2018, 14:09

    @SKkamil
    Jeżeli twoje "przemyślenia" są kompletnie odrealnione, to jak to nazwać?

  32. SKkamil
    SKkamil 13 lipca 2018, 14:14

    Mate
    no jasne ze możesz ale w to będzie możliwe przez zachowanie przestrzeni na przesuwanie matrycy wewnątrz korpusu ;

    Podnosisz lustro i przesuwasz ; Heheh

  33. SKkamil
    SKkamil 13 lipca 2018, 14:18

    Moje przemyślenia są bardzo urealnione tylko sa to moje przemyślenia a nie pana z działu marketingu ; Czego wszystkim życzę ..acha i dodatkowo worek sigm ;

  34. mate
    mate 13 lipca 2018, 22:30

    @SKkamil
    "Moje przemyślenia są bardzo urealnione"

    Z pewnością. Najpierw stwierdziłeś, że Sigma w swoim bezlustrze specjalnie skonstruowała bagnet zbliżony konstrukcyjnie do tych z lustrzanek, co jest bzdurą, bo to po prostu jest bagnet z lustrzanek Sigmy, stosowany od 1992 r. Nastepnie dorobiłeś do tego teorię, że ten "zbliżony" bagnet o podobnej odległości rejestrowej co inne lustrzanki zrobili po to, aby można było wymieniać mocowanie w obiektywach. Kolejna bzdura, bo odległość rejestrowa nie jest przeszkodą w wymianie mocowań, o czym świadczy fakt, że w Sigmach występujących z mocowaniem na lustrzanki i bezlustra bez problemu można wymienić bagnet z dużej odległości rejestrowej na małą i na odwrót.
    Jak ci więcej osób napisało, że bzdury klepiesz, to zacząłeś pociskać teorię, że Sigma zastosowała taki bagnet aby mieć możliwość suwania matrycą. No ręce opadają.
    Czy ty się czasami zastanawiasz co wypisujesz? Klepiesz kompletne bzdury nie mające poparcia w jakichkolwiek faktach. Jak zostaniesz sprostowany, to wymyślasz następne brednie i tak w kółko. Ja się pytam całkiem serio, ty masz jakieś badania stwierdzające poczytalność?

  35. SKkamil
    SKkamil 17 lipca 2018, 09:38

    Jak zawsze , w którym momecie napisałem ze Sigma cos specjalnie konstruowała ? napisałem tylko ileś tam miesięcy temu ze sony najpierw zrobiło bezlustro Apsc a potem z tym samym bagnetem FF nie widząc problemu ; Poczytaj o winietowaniu w Sony

    W Sigmach możesz wymieniać bagnet również na mocowanie K


  36. mate
    mate 17 lipca 2018, 09:46

    @SKkamil
    "Jak zawsze , w którym momecie napisałem ze Sigma cos specjalnie konstruowała ?"

    13 lipca o 10:31:
    "Sigma specjalnie zrobiła u siebie mocowanie podobne do tych w lustrzankach"

    Skoro to niby miało być mocowanie podobne do tych w lustrzankach, to znaczy że Sigma musiała je stworzyć od nowa.

    "W Sigmach możesz wymieniać bagnet również na mocowanie K "

    No i? A czy ktoś twierdził, że nie można?

  37. SKkamil
    SKkamil 17 lipca 2018, 11:10

    OK .
    Miałem na myśli tylko to ze Sigma poszła po najmniejszej linii oporu nic nie zmieniając ;

    A czy ja twierdziłem , ze twierdziłem ..? hihi

    Ale tak powaźnie to jakas cecha sprzętu przecież nie decyduje o tym czy warto ten sprzet kupowowac jeśli już to decyduje o tym ze n p taki sprżet jest mniej lub bardziej wszechstronny więc jeśli jest tak to raczej Twoje wypowiedzi pokazują ,że problem leży nie w marce sprzętu tylko w tym ,że ktoś ośmielił się coś napisać . Cóż dodać jeszcze ..? Powiedzmy sobie szczerze wypowiadanie się na optycznych dla rozsądnego człeka jest raczej rozrywką ludzie się aż tak nie spinają by przekonywać do swoich racji .. tak to traktuję i tyle

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.