Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nowe systemy kamerowe od Sony

Nowe systemy kamerowe od Sony
14 września
2018 10:42

Sony zaprezentowało nowe systemy kamerowe przeznaczone do produkcji na żywo, w których m.in. zastosowany został, pracujący w standardzie 4K, przetwornik obrazu z trzema matrycami CMOS 2/3-cala i globalną migawką.

Informacja prasowa

Sony powiększa ofertę o nową generację systemów kamerowych do produkcji na żywo.
Sony wprowadza cztery nowe systemy kamerowe 4K/HD HDR - w tym modele z pierwszym na świecie przetwornikiem obrazu o rozdzielczości 4K z trzema matrycami CMOS typu 2/3" i globalną migawką - oraz nową jednostkę sterującą do kamery (CCU) współpracującą z rozwiązaniami IP.

Amsterdam, 14 września 2018 r. - Podczas targów IBC 2018 firma Sony ogłosiła cztery nowe systemy kamerowe do produkcji na żywo. Powiększają one rozwijającą się rodzinę produktów Sony z serii HDC, które cieszą się dobrą opinią wśród stacji telewizyjnych i mediów z całego świata. W nowej generacji systemów kamerowych zastosowano pierwszy na świecie* przetwornik obrazu o rozdzielczości 4K z trzema matrycami CMOS typu 2/3" i globalną migawką (HDC-P50 i HDC-3500) oraz nowo opracowany blok optyczny HD HDR (HDC-3100/HDC-3170). Wszystkie nowe modele zapewniają twórcom treści niespotykaną dotąd elastyczność i niezawodność oraz - jak można się spodziewać po rozwiązaniach Sony - najwyższą jakość obrazu 4K/HD HDR.

Nowe systemy kamerowe od Sony

* Według badań Sony z września 2018.

Nową rodzinę tworzą system kamerowy typu „Point of View” (POV) HDC-P50, przenośny system kamerowy HDC-3500 oraz przystępne cenowo systemy kamerowe z łączami światłowodowymi i Triax: HDC-3100 i HDC-3170. W ofercie Sony pojawi się także nowa jednostka sterująca do kamery (CCU) HDCU-3170 z łączem Triax. Ma ona wszystkie cechy wprowadzonej wcześniej w tym roku jednostki HDCU-3100.

Nowe systemy kamerowe od Sony

- Wprowadzając na rynek nową rodzinę systemów kamerowych do produkcji na żywo, oddajemy w ręce naszych klientów nowy system optyczny zapewniający znakomitą jakość obrazu, bardzo poręczną i mobilną kamerę POV oraz dodatkowe możliwości produkcji na żywo w standardzie HD i 4K, wynikające z efektywnego działania połączonego z bogatym zestawem opcji - wyjaśnia Norbert Paquet, dyrektor ds. zarządzania produktami w Sony Professional Solutions Europe. - Kierując się opiniami klientów, rozwinęliśmy ofertę kamer HDC do produkcji HD, 4K i HDR oraz umożliwiliśmy ich dobór do budżetu produkcji i infrastruktury. Pamiętając o większej grupie naszych klientów, zapewniliśmy pełną zgodność wstecz z poprzednimi generacjami, a zarazem wprowadziliśmy nowe możliwości: technologię transmisji przez łącza IP, standardy SMPTE ST2110, obraz 4K i HDR oraz współpracę z wydajniejszą infrastrukturą.

Nowe systemy kamerowe od Sony

Ofertę nowych systemów kamerowych i rozwiązań tworzą:

  • HDC-P50 - kompaktowy, lekki system kamerowy POV o szerszym zakresie dynamicznym zapewnianym przez pierwszy na świecie przetwornik obrazu o rozdzielczości 4K z trzema matrycami CMOS typu 2/3" i globalną migawką. Wyróżnikami tego modelu są bardzo precyzyjna technologia wyrównywania, trzy przetworniki 4K umieszczone na nowo opracowanym pryzmacie oraz obsługa studyjnego standardu rozszerzonej przestrzeni barw ITU-R BT.2020. W rezultacie kamera HDC-P50 pozwala uzyskać wyjątkowo wysoką jakość obrazu w najbardziej ambitnych produkcjach na żywo realizowanych w standardzie 4K HDR. Nowy system kamerowy reprodukuje sygnał 4K/HD HDR o wysokiej jakości bezpośrednio z korpusu. Umożliwia to wykorzystanie obrazu na żywo w różnych zastosowaniach: w połączeniu ze stabilizatorem obrazu, przy filmowaniu z ręki lub w trybie bezprzewodowym, a nawet podczas zdjęć lotniczych z helikoptera.
  • HDC-3500 - przenośne systemy kamerowe HDC-3500 rozszerzają możliwości obecnej serii HDC-2000 poprzez dodanie nowego systemu przetwornika obrazu o rozdzielczości 4K z trzema matrycami CMOS typu 2/3" i globalną migawką. Model HDC-3500 zapewnia duży zakres modulacji głębi w produkcjach HD i 4K oraz szerszy zakres dynamiczny. System jest zgodny ze standardami HD, HDR i 4K; współpracuje też z łączami IP. Elementem modelu HDC-3500 jest wymienny panel do transmisji sygnału. Użytkownicy mogą dostosować kamerę do własnych potrzeb, wybierając jeden z trzech oferowanych oddzielnie paneli: do transmisji przez łącze Triax, światłowodowe lub bezprzewodowe. Ich łatwe przełączanie umożliwia opracowany przez Sony, prosty w użyciu interfejs umieszczony z boku urządzenia.
  • HDC-3100 i HDC-3170 - nowe, przystępne cenowo systemy kamerowe z łączem światłowodowym (HDC-3100) lub Triax (HDC-3170) oraz przetwornikiem obrazu o rozdzielczości HD z trzema matrycami CMOS typu 2/3" i globalną migawką idealnie sprawdzą się w produkcjach realizowanych generalnie w standardzie HD, a okazjonalnie w 4K. Oba systemy są zgodne z HDR i SMPTE ST2110. Model HDC-3170 współpracuje z łączami cyfrowymi Triax 3. generacji i pozwala przesyłać sygnał na odległość do 1800 m.
  • HDCU-3170 — nowa jednostka sterująca do kamery (CCU) współpracuje z łączami cyfrowymi Triax 3. generacji i może być wyposażona w dostępne już karty rozszerzające do jednostki HDCU-3100 (światłowodowej). Urządzenie obsługuje różne systemy, jak 3G-SDI i SMPTE ST2110*, i umożliwia reprodukcję sygnałów wyjściowych HD, HDR* i SDR. Jednostka HDCU-3170 polecana jest dla użytkowników łączy Triax, ale można ją również wyposażyć w dodatkowe łącze światłowodowe (SMPTE* lub jednomodowe*). Model ten bardzo ułatwi działalność firmom producenckim obsługującym wydarzenia na żywo w różnych obiektach narzucających różne wymogi co do systemów transmisji.

* Wymagana jest sprzedawana oddzielnie karta rozszerzająca lub licencja.

Wszystkie nowe systemy kamerowe mogą być wykorzystywane w systemie organizacji pracy „SR Live for HDR”, pozwalającemu jednej ekipie równolegle realizować produkcje w standardach HDR i SDR. Nowe systemy światłowodowe są również zgodne wstecz z systemami kamerowymi z obecnej serii HDC-2000. Pozwolą dzięki temu w prosty sposób dodawać nowe modele do obecnych kamer i jednostek CCU.

Dodatkowe cechy

Nowo ogłoszone systemy pomagają działać sprawniej i w lepszym standardzie, zgodnie z reputacją i filozofią firmy Sony:

  • Trwałość i walory użytkowe serii HDC
    - Użytkownicy mogą w prosty sposób dołączać nowe systemy kamerowe do obecnie używanych produktów z serii HDC
    - Korpusy nowych modeli wykonane są z takiego samego stopu magnezu jak użyty w systemie HDC-2500. Zapewnia to ich wytrzymałość i lekkość
  • Wyświetlanie numeru kamery na papierze elektronicznym (tylko HDC-3500)
    - Numery przypisane poszczególnym kamerom pojawiają się na wyświetlaczu z papieru elektronicznego umieszczonym na korpusie kamery. W razie potrzeby można też wykorzystywać elementy graficzne. Po zmianie ustawień systemu istnieje możliwość automatycznego uaktualnienia informacji
  • Miernik pozycji ostrości
  • Umożliwia on użycie trzech kolorów RGB do graficznej prezentacji w wizjerze wstępnie zaprogramowanych i bieżących punktów ostrości. Ułatwia to operatorowi kamery dokładne ustawianie ostrości w różnych warunkach pracy.
  • Szersza część do chwytania
    - Część uchwytu przeznaczona do chwytania jest szersza niż w obecnych systemach kamerowych do produkcji na żywo. Ułatwia to trzymanie i noszenie kamery
  • Dokowanie adaptera HDLA (tylko HDC-3500) - Po dodaniu adaptera z serii HDLA-1500 można z łatwością montować masywne obiektywy o dużej krotności zoomu. Nie wiąże się to z koniecznością skomplikowanych regulacji mechanicznych
  • Firma Sony nadal będzie świadczyć usługi i pomoc techniczną na światowym poziomie, w skali globalnej i lokalnej. Do lokalnej produkcji w dalszym ciągu wykorzystywany będzie zakład Sony w Pencoed w Walii

Wszystkie produkty z serii HDC-3000 trafią do sprzedaży w październiku 2018 r. Dostawy systemu kamerowego POV HDC-P50 rozpoczną się w lutym 2019 r. Urządzenia te zostaną zaprezentowane na stoisku Sony na targach IBC. Będzie ono zlokalizowane na stanowisku 13.A10 w budynku Elicium w centrum ekspozycyjnym RAI w Amsterdamie.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem: www.pro.sony/ibc.


Komentarze czytelników (9)
  1. tomek__
    tomek__ 14 września 2018, 19:40

    Ta wielkość matrycy to jakiś żart

  2. szuu
    szuu 15 września 2018, 07:44

    chciałoby się takich przetworników bez bayera w sprzęcie popularnym ale nic z tego, więc przynajmniej napiszmy że profesjonaliści nie znają się na swojej pracy i używają matryc o złej wielkości ;-)

  3. mate
    mate 17 września 2018, 14:34

    @tomek_
    Twoja znajomość tematu to też jakiś żart.

  4. tomek__
    tomek__ 17 września 2018, 20:15

    Mate, oświeć mnie.

  5. pinto
    pinto 18 września 2018, 00:17

    @tomek__
    Tyle wiesz, ile zjesz.

  6. Vendeur
    Vendeur 18 września 2018, 03:23

    @tomek__

    Skoro jesteś taki geniusz, to sam się oświeć. Albo nie wypowiadaj na tematy, o których nie masz zielonego pojęcia.

  7. marcpro
    marcpro 18 września 2018, 07:13

    To ja się dołączam do prośby Tomka i też chciałbym się dowiedzieć w czym te matryce 2/3 cala są lepsze od np. jednocalowych?
    Czy ktoś mógłby mi/nam to wytłumaczyć?
    Zawsze mi się wydawało że im większa matrycą tym lepiej, a tutaj prosze: mniej znaczy lepiej.

  8. komor
    komor 18 września 2018, 10:16

    Pewnie jednocalowa jest lepsza niż taka 2/3 cala, ale przetwornik z trzema matrycami 2/3 i globalną migawką już niekoniecznie jest gorszy. A odpowiedź jak zwykle zależy od zastosowania.

  9. mate
    mate 18 września 2018, 10:57

    @marcpro
    "To ja się dołączam do prośby Tomka i też chciałbym się dowiedzieć w czym te matryce 2/3 cala są lepsze od np. jednocalowych?"

    Po pierwsze standard 2/3 cala jest jednym z najpowszechniejszych w tv, jeszcze od czasów widikonów. Po drugie tam są 3 matryce 2/3, każda rejestruje swoje pasmo.
    Po trzecie, a właściwie po pierwsze - obiektywy. Optyka telewizyjna w znakomitej większości jest zaprojektowana na 2/3", na większe formaty nie występuje. Popatrz sobie na jej parametry, gabaryty, ceny, to może zrozumiesz dlaczego. Nawet sprzęt studyjny opiera się na standardzie 2/3", a tutaj mówimy o kamerach i osprzęcie EFP.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.