Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Philips 276E8VJSB - rozdzielczość 4K i matryca IPS

Philips 276E8VJSB - rozdzielczość 4K i matryca IPS
18 października
2018 13:00

Philips dołączył do oferty nowy, 27-calowy monitor, który może zainteresować m.in. osoby zajmujące się amatorską obróbką fotografii lub tworzeniem grafiki.

Informacja prasowa

Philips 276E8VJSB - elegancki monitor 4K z matrycą IPS w przystępnej cenie.

Kraków, 18 października 2018 r. - Philips zapowiada premierę nowego monitora, stanowiącego interesującą propozycję dla osób poszukujących rozdzielczości 4K w atrakcyjnej cenie. Philips 276E8VJSB wyposażony jest w 27-calową matrycę IPS w formacie 16:9 i sprawdzi się zarówno w użytku domowym, jak i bardziej zaawansowanych zadaniach.

Połączenie rozdzielczości 4K (3840 x 2160) z matrycą w technologii IPS sprawia, że Philips 276E8VJSB może stanowić narzędzie pracy dla amatorów fotografii i projektowania graficznego. Cechą monitora, którą docenią, jest także 10-bitowa głębia kolorów, pozwalająca na wyświetlanie 1,074 miliarda barw.

Philips 276E8VJSB - rozdzielczość 4K i matryca IPS

Ekran charakteryzuje się typowym współczynnikiem kontrastu wynoszącym 1000:1, jasnością do 350 cd/m2 oraz szerokimi kątami widzenia – 178 stopni. Model 276E8VJSB wyposażony jest również w technologie poprawiające komfort pracy, m.in. Flicker-Free – redukującą zmęczenie oczu poprzez ograniczenie migotania obrazu oraz LowBlue Mode – zmniejszającą emisję potencjalnie szkodliwego światła niebieskiego. Ponadto użytkownicy monitora będą mogli wykorzystać technologię Multiview umożliwiającą wyświetlanie obok siebie obrazu z dwóch źródeł jednocześnie, np. z komputera stacjonarnego i laptopa.

Philips 276E8VJSB wyposażony jest w złącza: 2x HDMI 2.0, DisplayPort 1.2 oraz złącze audio.

Cena i dostępność

Premiera modelu Philips 276E8VJSB planowana jest na listopad 2018 roku. Sugerowana cena detaliczna wynosi 1249 zł.

Philips 276E8VJSB - rozdzielczość 4K i matryca IPS

Specyfikacja techniczna

  • Model: PHILIPS 276E8VJSB
  • Typ panelu LCD: IPS
  • Typ podświetlenia: System W-LED
  • Rozmiar panelu: 27 cali / 68,6 cm
  • Natywna rozdzielczość, odświeżanie, format: 3840 x 2160 (UHD) @ 60 Hz / 16:9
  • Kąty widzenia: 178° (H) / 178° (V), @ C/R > 10
  • Maksymalna jasność podświetlenia: 350 cd/m²
  • Współczynnik kontrastu (typowy): 1000:1
  • Czas reakcji : 14 ms GtG (typowy), 5 ms GtG (SmartResponse)
  • Liczba wyświetlanych kolorów: 1,07 mld
  • Udogodnienia
    - Technologia Flicker-Free (redukcja migotania obrazu)
    - Technologia SmartImage Game (dynamiczna zmiana kontrastu, dostosowanie obrazu do potrzeb gracza)
    - LowBlue (tryb pracy ograniczający emisję niebieskiego światła)
    - Kensington Lock
  • Złącza obrazu oraz dźwięku
    - 2 x HDMI 2.0, 1 x DisplayPort 1.2, wyjście audio
  • Podstawa
    - Regulacja pochylenia: -5/+20 stopni
  • Wymiary, waga, obudowa i opakowanie
    - Monitor z podstawą: 613 x 466 x 189 mm
    - Monitor bez podstawy: 613 x 374 x 41 mm
    - Waga z podstawą: 4,84 kg
    - Waga bez podstawy: 4,23 kg
    - Kolor obudowy: czarny/spiżowy
    - Wykończenie: z połyskiem
    - Produkt nie zawiera rtęci i ołowiu, materiał opakowania zdatny do odzysku w 100%
    - Przewody w zestawie: HDMI, przewód zasilający
  • Zużycie energii
    - Normalne działanie: 38,80 W
    - Tryb gotowości: < 0,5 W
    - Tryb wyłączenia: < 0,3 W
  • Certyfikaty i atesty
    - CE, FCC Class B, CU-EAC, ISO9241-307, RCM, BSMI, EPA, WEEE, TCO Certified, CCC, CECP, VCCI, ICES-003, cETLus, MEPS, CEL, Bauart

Strona produktowa monitora Philips 276E8VJSB: https://www.philips.pl/c-p/276E8VJSB_00/monitor-lcd-4k-ultra-hd.

Więcej informacji nt. monitorów PHILIPS: http://www.philips.pl/c-m-pc/monitory.


Komentarze czytelników (43)
  1. LarsikOwen
    LarsikOwen 18 października 2018, 13:08

    Ma zewnętrzny zasilacz, jak sądzę oglądając zdjęcie tylnego panelu.
    Sorry, Iiyama‎, bye, bye.

  2. RobKoz
    RobKoz 18 października 2018, 13:20

    Z ciekawości jakie to ma znaczenie?

    Widziałem taki wymóg w przypadku wieszania monitora na ścianie (cieńszy kabel) ale akurat ten konkretny model do wieszania się nie nadaje bo złącza ma wyprowadzone do tyłu zamiast do dołu.

  3. LarsikOwen
    LarsikOwen 18 października 2018, 14:18

    @RobKoz
    Można zasilać wprost z instalacji stałoprądowej, której popularność będzie jak mniemam wciąż rosła.

  4. 18 października 2018, 14:32

    Przy tak małym rozmiarze plamki ciężko chyba robi się analizę szumu na foto przy rozmiarze 1:1 z takiej matrycy 24 lub 30Mpix? Moim zdaniem plamka 0.23mm to chyba najmniejsza jaka może być do komfortowej pracy? O skalowaniu chyba nie ma mowy.
    Drugi aspekt jaki mi się nasuwa to przy eksportowaniu zdjęć do typowych rozmiarów internetowych miedzy 1000 a 1600 pikseli takie zdjęcie na stronie będzie zbyt małe. Można włączyć skalowanie jednak po co wtedy wyostrzanie zdjęć robić. Stąd więc mogę stwierdzić że takie 4K na przestrzeni 27 cal do obróbki foto dla nas foto amatorów nie ma za bardzo praktycznego sensu.

  5. szuu
    szuu 18 października 2018, 14:53

    plamka to była w kineskopach.
    potem były piksele.
    teraz jest już tylko sam obraz bo pikseli nie widać.
    ale jeżeli chcesz je koniecznie zobaczyć to można obraz powiększyć i włączyć tryb bez interpolacji - wyjdą śliczne kwadraciki.

  6. RobKoz
    RobKoz 18 października 2018, 14:59

    Rozumiem, sam o tym myślałem budując dom, ale szybko się poddałem po sprawdzeniu możliwości.

    W 2015 roku:

    Oświetlenie na 12V wychodziło taniej tylko jeśli użyje się węży LED. Użycie normalnych lamp, przejściówek i żarówek LED na 12V wychodziło sporo drożej niż kupno żarówek LED na 230V. Nawet gdzie reflektorki na 12V (halogenowe i LED) były popularne jest jaka taka konkurencja taniej było kupić reflektorki LED na 230V.

    Pomijając wyższy koszt było to realizowalne. Dodatkowy plus jaki w tym widziałem to oświetlenie awaryjne - wystarczyło dołożyć jakiegoś starego UPS'a

    Z zasilaniem urządzeń było znacznie gorzej: Podstawowy problem to wybór napięcia.

    Po szybkim sprawdzeniu co chodzi na prądzie stałym wyszło mi że laptop potrzebuje 12V, routery 5 i 9V, golarka około 7,2V, maszynka do włosów 3 (albo 3,5) V. Ładowanie telefonu 5V.

    Najlogiczniej byłoby zrobić instalację na 12V ale wtedy nadal potrzeba "zasilaczy" (konkretniej regulatorów napięcia) do niemal wszystkich urządzeń. I pojawia się problem jakich gniazdek użyć.

    Druga możliwość to 5V i standardowe gniazda USB ale wtedy dałoby radę obsłużyć tylko telefony, tablety i małe laptopy.

    Dziś jest trochę lepiej - sporo sprzętu działa 5V i używa tych samych wtyczek micro USB. Ale duże laptopy, komputery PC i monitory ciągle wymagają 12V a przy tym używają różnych wtyczek. I raczej nie zanosi się na szybką zmianę. Myślę że prędzej dojdziemy do etapu że małe urządzenia będą bezprzewodowe. Np. odkurzacze bezprzewodowe już osiągnęły wystarczającą moc. Dyson w tym roku zapowiedział zakończenie wszelkich prac rozwojowych przy tradycyjnych odkurzaczach.

    Natomiast duże urządzenia (pralka, zmywarka, kuchenka) wymagają takich mocy ze robienie instalacji stałoprądowej mija się z celem. Gdzieś pomiędzy jest lodówka która mogłaby chodzić na 12V ale akurat ona potrzebuje prostego silnika który jest tańszy przy prądzie zmiennym.

  7. LarsikOwen
    LarsikOwen 18 października 2018, 15:22

    @RobKoz
    Tak, teoretyk zawsze wygra z praktykiem w dyskusji na argumenty.
    Ja po prostu tak mieszkam, z komputerami, lodówkami, pralkami i instalacją w większości stałoprądową, gdzieniegdzie tylko dualną.

  8. zwirek210
    zwirek210 18 października 2018, 15:24

    RobKoz - Czy ty trolujesz ?
    A tak na serio to który parametr sugeruje iż ten monitor moze nadawać sie do obóbki foto ?

  9. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 18 października 2018, 16:04

    mrooq
    Pamiętam jak w 2010r nikomu nie było potrzebne FHD bo i tak strony internetowe były w szerokości 600 pikseli.

  10. RobKoz
    RobKoz 18 października 2018, 16:07

    @LarsikOwen

    @RobKoz
    Tak, teoretyk zawsze wygra z praktykiem w dyskusji na argumenty.

    Fajnie, a czy ja gdzieś napisałem że się nie da? Sam to rozważałem i napisałem dlaczego _ja_ tego nie zrobiłem w _moim_ domu. Masz linka do tej stałoprądowej pralki i lodówki?

    @zwirek210

    "RobKoz - Czy ty trolujesz ? "

    Nie było to moim zamiarem. Jeśli tak wyszło to przepraszam.

    "A tak na serio to który parametr sugeruje iż ten monitor może nadawać się do obróbki foto ?"

    Najważniejsze to rodzaj matrycy - IPS. To minimum. Niektórzy wolą VA grunt że nie jest to TN. Reszta zależy od tego co robisz jak pracujesz dla drukarni przydałby się monitor z WG i sprzętową kalibracją. Jak przygotowujesz materiał na WWW to najczęściej wystarczy sRGB i fabrycznie skalibrowany dobry monitor.

  11. 18 października 2018, 16:59

    @LarsikOwen

    A jaki model pralki, lodówki, piekarnika, mikrofalówki, ekspresu, odkurzacza czy innego urządzania AGD ma zasilanie prądem stałym?

  12. handlowiecupc
    handlowiecupc 18 października 2018, 17:25

    Domowa instalacja elektryczna na prąd stały? Takie coś to magą sobie zrobić chyba tylko osoby z wykształceniem humanistycznym. Z korzyścią dla producentów i instalatorów takiego wynalazku, czyli absolwentów szkół technicznych.
    Oj ktoś nie uważał na lekcjach fizyki... albo ma za dużo kasy.

  13. thorgal
    thorgal 18 października 2018, 17:37

    W Hollywood robią chyba film o Tesli?

  14. jacq
    jacq 18 października 2018, 17:38

    ja tak sie zastanawiam nad tymi wywodami ze plamka, ze rozdzielczosc ...
    Jezeli nie ma sie odpowiednich relacji z potencjalnym odbiorca to nic zdadza sie jakiekolwiek zabiegi techniczne.

  15. 18 października 2018, 17:49

    "Liczba wyświetlanych kolorów: 1,07 mld" nie można napisać, ile % pokrywa AdobeRGB czy też całe sRGB? Te miliardy nic mi nie mówią...

  16. Bul_w_Dópiu
    Bul_w_Dópiu 18 października 2018, 18:07

    nie mogą bo to nie ma nic wspólnego ;-P To tylko precyzja sterowania -może wpłynąc co najwyżej na gładkość przejśc tonalnych i to tylko pod warunkiem posiadania całego toru zdolnego do wyświetlania 10bit/kolor (kompatybilny software, karta grafiki...).
    Nie mówiąc o tym że ten monitor nie ma możliwości kalibracji.
    A podświetlenie W(hite)-LED? Nie potrzeba więcej żeby mieć pewność że gamut to co najwyżej sRGB - nie ma o czym pisać...

  17. 18 października 2018, 18:24

    Nie doprecyzowałem a na ledach się nie znam...

  18. komor
    komor 18 października 2018, 18:56

    Czy złącza VGA i DVI widoczne na ostatnim zdjęciu to jest jakiś prima aprilis w październiku?

  19. veto
    veto 18 października 2018, 19:36

    Faktycznie chinole długo czaszkowali z tymi wejściami . Czysto chińskich produktów nie kupię , nie ustawiam .nie pomagam jak je wyregulować . Nawet jak będzie to kolega .

  20. Beginner
    Beginner 18 października 2018, 20:49

    @veto
    "Czysto chińskich produktów nie kupię"
    Zaiste intrygującym wielce zagadnieniem jest na jakich wyrafinowanych metodach badawczych oparte są te diagnozy rozstrzygające o czystej lub nieczystej chińskości ocenianego produktu.

  21. komor
    komor 18 października 2018, 21:00

    A Phillips to jest teraz chiński?

  22. Amator79
    Amator79 18 października 2018, 21:22

    27 cali i 4K?
    No nie wiem. Od kilku dni mam 27cali QHD (2560x1440) i żeby z jego rozdzielczości skorzystać, muszę przysuwać na 70cm. Z 1m nie odróżniam od FHD(a w każdym razie z trudem).
    Tak samo nie rozumiem tych wysokorozdzielczych ekranów w telefonach 5 cali i 2xFHD? Znam tylko jedno zastosowanie dla takich ekranów - VR. Ale jest to dość wąskie zastosowanie i nie na co dzień używane przez większość użytkowników tych telefonów.

  23. Lipen
    Lipen 18 października 2018, 21:40

    Oczywiście. Marketing robi swoje.

  24. komor
    komor 18 października 2018, 23:46

    @Amator79, @Lipen, takie duże rozdzielczości są po to, żebyś przestał widzieć piksele i nie jest to żaden marketing, tylko naprawdę spora zaleta dla oczu. Jeśli chodzi o monitor, to sam mam też 2560x1440 (tyle że 25 cali) i to jest standardowa gęstość. Jak na taki obszar wrzucisz 4K, masz Retinę/HiDPI, co oczywiście wymaga ustawienia odpowiedniego trybu wyświetlania w systemie operacyjnym, żebyś nie miał małych literek i ikonek, tylko wszystko w wyższej gęstości pikseli, tak żeby ich praktycznie nie było widać.

  25. waldi72
    waldi72 19 października 2018, 05:54

    Kto robi ekrany Philipsowi? LG?

  26. handlowiecupc
    handlowiecupc 19 października 2018, 07:22

    Biorą od kogo się da. Lepsze od LG, słabsze od AUO. Wcześniej od Sharpa.

  27. dARTi
    dARTi 19 października 2018, 09:28

    Ja paczam w 31MU97 czyli 4096x2160 w standardowych ustawieniach bez skalowania. Wielkość literek jest akceptowalna jak blisko się siedzi. Zaleta to powierzchnia użyteczna. Wielkość piksela w sumie pomijalna bo obraz jest krystaliczny. Wymagał przyzwyczajenia na początku ale teraz ciężko lubić coś mniejszego ;)

    Wrażenia portretu wyświetlonego na pełnym ekranie w ustawieniu pivot pion bezcenne!!

  28. subiluru
    subiluru 19 października 2018, 10:16

    Żeby amatorsko obrabiac fotografie i wyswietlic te miliard kolorow, którymi sie tak ten monitor reklamuje trzeba jeszcze zaopatrzyc sie w profesjonalna karte graficzna i używać Adobe lub Capture One. Wszelkie gforcy odpadaja.

  29. anduel57
    anduel57 19 października 2018, 10:21

    Tego chyba nie kupię bo do wyświetlania 4K musiałbym pewnie zmienić kartę graficzną i zastanawiam się jak można skorzystać z 10 bitów na kolor skoro JPG ma ich osiem. Ponieważ artykuł wywołał temat monitorów to mam pytanie: jakie parametry monitora mają decydujące znaczenie dla fotoamatora? Co do 1 tys zł jest przyzwoitym sprzętem? Pewnie IPS, FHD, 24-28 cali - to raczej jest pewne, ale jaka marka i jaki model ma przyzwoitą paletę kolorów?

  30. subiluru
    subiluru 19 października 2018, 10:27


    anduel57 jpg ma 8 ale RAW ma 16. Monitory maja 8, lub 8+czary mary marketing lub 10.

  31. anduel57
    anduel57 19 października 2018, 10:52

    @subiluru
    RAW ma 12 lub 14 ale naprawdę każdy mieści się w 10 jest tylko przesunięty w górę lub w dół (jasno/ciemno). Nie wiem czy karta graficzna w komputerze wysyła więcej niż 8 na kolor. Sygnał TV PAL to 6 bitów.

  32. tempor
    tempor 19 października 2018, 11:00

    @anduel57
    Jako amator, równie dobrze możesz wybrać coś na VA, chyba że siedzisz na tyle blisko ekranu, że znaczenie mają kąty patrzenia. Nieprofesjonalne IPS-y często mają problemy z równomiernością podświetlenia, srebrzeniem czerni, rzeczywistym zakresem kolorów. No i oczywiście kontrast (chociaż akurat przy edycji zdjęć można to przeboleć) - tutaj w IPS od wielu lat nie ma postępu, pod tym względem nawet tanie VA za kilkaset zł wygrywają nieraz o kilka długości z profesjonalnymi monitorami po 10 tysi.

  33. subiluru
    subiluru 19 października 2018, 11:19

    anduel57

    Karty graficzne wysyłaja po 10bitow na kanal przez display port.
    Wtedy direct X wyswietla je tylko w grach
    Kiedy masz karte z serii Nvidia Quadro lub Radeon Pro to mozesz te 10 bitow uzyc w open GL o ile masz prawdziwe 10bitow na monitorze i oprogramowanie graficzne obslugujace 10bit w open GL.

    Podsumowujac, zeby wykorzystac 10 bit do fotografii trzeba miec
    1) Nvidia Quadro lub Radeon Pro
    2)monitor 10bit
    3) oprogramowanie graficzne wykorzystujace open gl

  34. komor
    komor 19 października 2018, 12:34

    Obsługa 10-bitowego koloru jest co najmniej od Adobe CS6, w zależności od kombinacji sprzętowej i systemu operacyjnego. Ba, 10-bitowy kolor jest już nawet w tabletach i telefonach (zwykle marketingowo nazywają to HDR).

  35. Cichy
    Cichy 19 października 2018, 15:33

    Eeeee … 1200 zł ? Biere.

  36. handlowiecupc
    handlowiecupc 19 października 2018, 19:42

    @cichy
    I tle w temacie. Wszyscy brandzluja się o paletę barw, wielkość piksela i czym to napędzić, a nie dostrzegają, że w tej cenie inni robią ledwie FHD.

  37. komor
    komor 19 października 2018, 20:04

    @handlowiecupc, gdzieś musi być haczyk, skoro taka cena. Może rzeczywiście to ma tylko złącza DVI i VGA, jak na tym nieszczęsnym zdjęciu, które jest chyba żartem grafika… :) No dobra, jeszcze HDMI widać, ale i tak nie ma to nic wspólnego z tym, co jest napisane w opisie danych technicznych.

  38. barnaba
    barnaba 19 października 2018, 23:53

    10 bitów w monitorze jest potrzebne do kalibracji kolorów na poziomie karty graficznej.

  39. Cichy
    Cichy 20 października 2018, 10:35

    Czym to uciągnąć ? Proszę Was. W laptopie mam UHD i ciągnie to grafa zintegrowana bez problemu. Nawet jeśli okaże się, że do zdjęć będzie kiepski, to wezmę go sobie do pracy biurowej żeby nie męczyć Eizo. A jeśli zaś chodzi o kwestię rozdzielczości - po co i na co - po prostu wszystko jest takie gładziutkie, czcionki jak z drukareczki bez widocznych pikseli. Jedyny minus to oglądanie zdjęć 1:1, to już nigdy nie będzie takie samo.

  40. veto
    veto 21 października 2018, 07:34

    Beginner
    "Zaiste intrygującym wielce zagadnieniem jest na jakich wyrafinowanych metodach badawczych oparte są te diagnozy rozstrzygające o czystej lub nieczystej chińskości ocenianego produktu."
    PHILPS od 2014 roku dział paneli do wyświetlania obrazu jest pod 100% kontrolą chinoli . "TPV będzie wypłacać holenderskiemu koncernowi 2,2 proc. dochodów ze sprzedaży - za używanie nazwy Philips."
    Więc w CHRL musi być tanio, ponieważ system tak każe . Proszę pojechać do pracy i po 12 miesiącach wrócić z zarobionymi yuanami ! :-)
    Panowie z portalu Optyczne.pl ,4K to jest 4096 pikseli UHD to jest 3.75K(3840) .
    Gołe IPSy to jest męka w oglądaniu i koniec .

  41. Lipen
    Lipen 23 października 2018, 14:44

    Człowiek rozróżnia ok milion kolorów. Nawet gdyby rozróżniał 100 razy więcej to jakie ma praktyczne znaczenie, że monitor pokazuje miliard kolorów? Komuś to jest naprawdę potrzebne?

  42. jausmas
    jausmas 24 października 2018, 10:25

    @Lipen
    Dam tutaj taki przykład – kalibrujesz standardowy monitor i fotograficzny. Stawiasz je obok siebie z uruchomionym tym samym obrazem, jednak na obu wygląda on inaczej – kolory wpadają w inne odcienie, kontrast jest różny, a na tym tańszym nie dość że nasycenie kolorów jest mniejsze, to próżno szukać łagodnych przejść tonalnych i delikatnych plam na skórze modelki. W dodatku przesuwając portret po ekranie, kolor cery zmienia się w zależności od miejsca, w którym zdjęcie jest w danej chwili. Jakby tego było mało, to fotografie czarno-białe dostają dziwnych zafarbów. W uproszczeniu można powiedzieć, że obrabiając na czymś takim zdjęcie, po prostu nie do końca wiadomo co się robi – to co ogląda użytkownik jest dalekie od stanu faktycznego. Pamiętajcie też, że nie chodzi o to, żeby zdjęcie wyglądało „fajnie”, tylko tak jak rzeczywiście wyglądam.

    Patrząc teraz na swoje zdjęcia z przeszłości, widzę jak wiele niedociągnięć mają. Nie dość, że jasność, kolor skóry i kontrast są źle dobrane, to jest też pełno żółtych, czerwonych i zielonych zafarbów na skórze, których moje wcześniejsze ekrany po prostu nie były w stanie pokazać. Na wydrukach wszystko to będzie widoczne (nie mylcie wydruków z odbitkami z minilabów – te drugie mają fatalną jakość w porównaniu do tego, co można uzyskać drukując).

    Czy warto inwestować w dobry monitor?
    Oczywiście że warto, aczkolwiek to trochę jak z telewizorami – jednej osobie wystarczy LCD z czernią koloru szarego, gdzie obraz będzie pozbawiony jakichkolwiek szczegółów i całość będzie się składała z większych bądź mniejszych plam, a ktoś inny wybierze skalibrowaną plazmę, ze znakomitą czernią i obrazem pełnym detalu. Nie musze chyba mówić, że jak się filmy także robi, a nie tylko ogląda, to niewidzenie tych detali będzie ogromnym problemem. Podobnie jest w fotografii.

    Ja sam uważałem kiedyś, że topowe IPS-y i PVA takich firm jak Dell czy LG, są dobre do zdjęć. Teraz wiem, że po prostu moja wiedza była na żenującym poziomie i nie miałem pojęcia ile tracę, oraz jak mało detali widzę w porównaniu do tego, ile mógłbym zobaczyć na lepszym sprzęcie. Nie mówiąc o tym, że finalnie zdjęcie wyglądało zupełnie inaczej niż powinno. Gdy w moje ręce trafił magazyn z sesją, którą retuszowałem na Dellu 2408, to byłem bliski stanowi przedzawałowemu. Oczywiście później, mając lepszy monitor, musiałem wszystkie zdjęcia ze swojego portfolio obrobić ponownie. To coś takiego, do czego każdy sam musi dojść w swoim tempie, podobnie jak z samym robieniem zdjęć. Jedni zostaną przy robieniu ślubów kitem, inni postanowią się rozwijać, robić coraz lepsze zdjęcia i uderzać w bardziej wymagających klientów i wielokrotnie wyższe stawki, ale raczej będą do tego potrzebowali lepszych obiektywów. link

  43. jausmas
    jausmas 24 października 2018, 10:28

    To cytat, na końcu masz link do źródła.

    A jeśli faktycznie celujemy w coś taniego i przyzwoitego to od Benq można mieć VA w przedziale 1000-2000 zł

    Jeśli ktoś chce IPSa to lepiej brać coś bezpośrednio od LG niż tandetę chińskiego Philipsa bo zaoszczędzimy 200-300 zł

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.