Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Voigtländer Color-Skopar 21 mm f/3.5 i Ultron 35 mm f/2 dla Leiki M

Voigtländer Color-Skopar 21 mm f/3.5 i Ultron 35 mm f/2 dla Leiki M
27 listopada
2018 13:16

Japońska firma Cosina wprowadziła do oferty nowe, manualne obiektywy Voigtländer z serii Vintage Line, wyposażone w mocowanie Leica M. Trafią one do sprzedaży na początku przyszłego roku.

Chodzi o modele Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical VM i Ultron 35 mm f/2 Aspherical VM. Oba pojawiły się z mocowaniem Leica M w ramach serii Vintage Line. W przypadku pierwszego modelu mamy do czynienia z budową optyczną, na którą składa się 9 soczewek ułożonych w 8 grupach.

Voigtländer Color-Skopar 21 mm f/3.5 i Ultron 35 mm f/2 dla Leiki M

Pole widzenia wynosi 91.5 stopnia, a minimalny dystans ostrzenia to 50 cm. Przysłona składa się z 10 listków.

Voigtländer Color-Skopar 21 mm f/3.5 i Ultron 35 mm f/2 dla Leiki M

Ultron 35 mm f/2 to z kolei obiektyw, w którym znalazło się 8 soczewek ułożonych w 5 grupach. Pole widzenia to 62.5 stopnia, obiektyw ostrzy z odległości 58 cm. Jest też 10 listkowa przysłona.

Voigtländer Color-Skopar 21 mm f/3.5 i Ultron 35 mm f/2 dla Leiki M

Oba modele trafią do sprzedaży na początku 2019 r. Ich ceny nie będą się mocno od siebie różnić, mają się kształtować na poziomie 90-95 tys. jenów (ok. 3 tys. zł).

Specyfikacje obiektywów są dostępne w naszej bazie:

Na stronie Cosiny dostępne są przykładowe zdjęcia wykonane tymi obiektywami:

Informacja prasowa

W 2013 roku pojawił się pierwszy obiektyw Voigtländer z serii „Vintage Line” - NOKTON 50 mm f/1,5 Aspherical. Zarówno to szkło, jak i kolejne: ULTRON 35 mm f/1,7 Aspherical i HELIAR 50 mm f/3,5 zostały dobrze przyjęte przez użytkowników. Dlatego z tym większą przyjemnością prezentujemy dwa nowe modele obiektywów z tej serii:

  • ULTRON Vintage Line 35 mm f/2,0 Aspherical VM
  • COLOR-SKOPAR Vintage Line 21 mm f/3,5 Aspherical VM

Główne atuty:

  • klasyczny design nawiązujący do lat 50. XX wieku
  • niezwykle solidna, całkowicie metalowa budowa
  • kompaktowe rozmiary
  • ręczne ustawianie ostrości dla jeszcze większej precyzji
  • asferyczna konstrukcja gwarantująca wysoką ostrość przy w pełni otwartej przysłonie
  • dziesięciolistkowa przysłona zapewniająca piękny bokeh

ULTRON Vintage Line 35 mm f/2,0 Aspherical VM

Voigtländer Color-Skopar 21 mm f/3.5 i Ultron 35 mm f/2 dla Leiki M

  • Mocowanie: VM-mount
  • Ogniskowa: 35 mm
  • Przysłona minimalna: f/2,0
  • Przysłona maksymalna: f/16
  • Konstrukcja: 8 elementów w 5 grupach
  • Kąt widzenia: 62,5o
  • Liczba listków przysłony: 10
  • Minimalna odległość ostrzenia: 0,58 m
  • Wymiary (średnica x długość): 52 mm x 28,1 mm
  • Średnica filtra: 39 mm
  • Waga: 170 g
  • Opcjonalne akcesoria: osłona przeciwsłoneczna LH-12 lub LH-4

COLOR-SKOPAR Vintage Line 21 mm f/3,5 Aspherical VM

Voigtländer Color-Skopar 21 mm f/3.5 i Ultron 35 mm f/2 dla Leiki M

  • Mocowanie: VM-mount
  • Ogniskowa: 21 mm
  • Przysłona minimalna: f/3,5
  • Przysłona maksymalna: f/22
  • Konstrukcja: 9 elementów w 8 grupach
  • Kąt widzenia: 91,2o
  • Liczba listków przysłony: 10
  • Minimalna odległość ostrzenia: 0,5 m
  • Wymiary (średnica x długość): 52 mm x 29,95 mm
  • Średnica filtra: 39 mm
  • Waga: 180 g
  • Opcjonalne akcesoria: osłona przeciwsłoneczna LH-11


Komentarze czytelników (19)
  1. Emilian
    Emilian 27 listopada 2018, 20:38

    Pomylone zdjęcia przy opisach technicznych.

  2. JdG
    JdG 28 listopada 2018, 00:42

    Fakt. Ale obiektywy bardzo podobne do siebie.
    Fajne, poniżej 200 g, metalowe i - jak się to mówi - "pełnoklatkowe". Super!

  3. MR.X
    MR.X 28 listopada 2018, 13:17

    Idealny uzupelnienie Noktona 35 f/1.2. Na to czekalem - konkurencja dla summicrona 35 :)

  4. ikit
    ikit 28 listopada 2018, 17:03

    Ciekaw jestem czy zrobią wersję 35/2 pod FE i jak się będzie miała do loxi.

  5. mate
    mate 29 listopada 2018, 09:24

    @ikit
    Do FE jest niewiele większy 35/1.4. A jak ktoś bardzo chce wersje do M, to można podpiąć przez adapter.

  6. RobKoz
    RobKoz 29 listopada 2018, 14:00

    Z czasów analogowych pamiętam taki przesąd (a może to ma jakieś podstawy naukowe) że nieparzysta liczba listków przesłony (5,7,9,11) daje lepszy bokeh niż parzysta.

    A tu widzę 10 w klasyku.

    Coś źle pamiętam, czy może to złudzenie wynikające z tego że parzysta to zwykle było 6 a nieparzysta 7 więc wiadomo więcej = lepiej?

  7. ikit
    ikit 29 listopada 2018, 16:46

    @ mate
    ''Do FE jest niewiele większy 35/1.4. A jak ktoś bardzo chce wersje do M, to można podpiąć przez adapter. ''

    CV35/1,4 jest dość marny.
    Z kolei przez adapter nie ma danych obiektywu, wsparcia ostrzenia czy poprawnej stabilizacji z body więc to słaba opcja. I jak przez adapter to już jest świetny CV35/1.7 ale zero elektroniki to jednak nie na te czasy za te pieniądze;)

  8. mate
    mate 29 listopada 2018, 22:27

    @RobKoz
    "Z czasów analogowych pamiętam taki przesąd (a może to ma jakieś podstawy naukowe) że nieparzysta liczba listków przesłony (5,7,9,11) daje lepszy bokeh niż parzysta. "

    No raczej nie. Po pierwsze co to znaczy "lepszy bokeh"? Bardziej zaokrąglony, gładszy? To tutaj liczba listków (a nie parzystość) i ich kształt będą miały znaczenie (no i oczywiście sama konstrukcja optyczna obiektywu).
    Parzystość bądź nie listków ma znaczenie przy efekcie gwiazdek (starburst lub sunburst). Parzysta liczba listków przysłony da tyle promieni ile listków, nieparzysta daje 2 razy więcej niż jest listków przysłony, no ale efekt końcowy to rzecz gustu a nie lepszy/gorszy.

  9. Cichy
    Cichy 30 listopada 2018, 09:38

    @ikit

    No tak, marny :) f/1.4: link

  10. mate
    mate 30 listopada 2018, 09:59

    @ikit
    "Z kolei przez adapter nie ma danych obiektywu, wsparcia ostrzenia"

    ?? Przecież szkła z mocowaniem M nie mają styków, więc o co chodzi?

    "czy poprawnej stabilizacji z body"

    Przecież ogniskową możesz podać w ustawieniach stabilizacji. Przy szkłach stałoogniskowych to żaden problem.

  11. Cichy
    Cichy 30 listopada 2018, 10:41

    No chyba, że się ma 10 szkieł. Ja zazwyczaj używam 1, no góra 2 manuale, więc zmienić ogniskową pod klawiszem funkcyjnym nie problem. W ogóle nie widzę żadnych niedogodności związanych z brakiem elektroniki, wręcz przeciwnie, szkła których używałem wcześniej z M nabrały nowego życia (stabilizacja).

  12. mate
    mate 30 listopada 2018, 10:43

    @Cichy
    "szkła których używałem wcześniej z M nabrały nowego życia (stabilizacja)."

    Ba, mogą dostać nawet AF :)

  13. Michel
    Michel 30 listopada 2018, 12:33

    @mate - mówisz o adapterze od Techartu? Nie wiem, jak jest teraz, ale kiedy go testowałem ponad 2 lata temu, ten AF był... no był i tyle ;-)
    Na centralnym czujniku jeszcze jako tako działał, ale im dalej od centrum, tym dalej od prawidłowego ustawienia ostrości...
    Poprawili to jakoś?

  14. Cichy
    Cichy 30 listopada 2018, 12:40

    Gdyby ten Techart był taki cudny, to by był bardziej popularny. Tak myślę. Dla mnie na chwilę obecną nie ma racji bytu, podobno żre baterię jak smok, a bateria na wagę złota..

  15. Michel
    Michel 30 listopada 2018, 13:24

    Gdyby ten AF był sensowny, to przeżyłbym prądożerność. Możliwość uzyskania z AF z praktycznie każdym manualem (przez kolejny adapter) to bardzo fajna sprawa.

  16. RobKoz
    RobKoz 30 listopada 2018, 13:35

    @mate

    "No raczej nie. Po pierwsze co to znaczy "lepszy bokeh"? Bardziej zaokrąglony, gładszy? "

    O bardziej płynnych przejściach. Nie jak to się czasem określa "nerwowy" .

    "Parzystość bądź nie listków ma znaczenie przy efekcie gwiazdek (starburst lub sunburst). Parzysta liczba listków przysłony da tyle promieni ile listków, nieparzysta daje 2 razy więcej niż jest listków przysłony, no ale efekt końcowy to rzecz gustu a nie lepszy/gorszy."

    O widzisz! Może o to chodziło! Zupełnie zapomniałem o gwiazdkach.

  17. mate
    mate 30 listopada 2018, 13:52

    @Michel
    "mówisz o adapterze od Techartu? Nie wiem, jak jest teraz, ale kiedy go testowałem ponad 2 lata temu, ten AF był... no był i tyle ;-) "

    No przecież nie twierdziłem, że ten AF będzie cud, miód i orzeszki, wiadomo, że nawet nie ma co porównywać do szkieł natywnych, czy nawet przez adapter, ale które mają własny silnik AF (obiektywy w sensie).
    A propos, jest jeszcze Fotodiox, ale zdaje się jest na mniej więcej tym samym poziomie co TA.

  18. mate
    mate 30 listopada 2018, 13:56

    @RobKoz
    "O bardziej płynnych przejściach. Nie jak to się czasem określa "nerwowy"

    Nie, to nie zależy od parzystości listków. Sposób renderowania światła w rozogniskowanych krążkach zależy od konstrukcji optycznej, korygowania aberracji sferycznej czy zastosowania soczewek asferycznych (dają cebulowy bokeh). Obwódka wokół punktów świetlnych, powstająca po domknięciu przysłony również nie zależy od parzystej bądź nie liczby listków.

  19. ikit
    ikit 1 grudnia 2018, 13:52

    @ Cichy
    ''No tak, marny :) f/1.4: link''

    No i jest ledwo ostry na tych 2.6MP, a spróbuj na 24MP to f1.4 i może trochę poza centrum...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.