O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Za nami zakupowe szaleństwo związane z promocjami oferowanymi przy okazji tzw. "Black Friday" i "Cyber Monday". A przed nami kilka interesujących premier, o których możecie przeczytać w naszym kolejnym zestawieniu najciekawszych plotek.
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
Canon
Coś dla miłośników patentów
W sieci pojawiły się kolejne wnioski patentowe złożone przez firmę Canon. Jeden z dokumentów opisuje obiektywy z soczewkami dyfrakcyjnymi 300 mm f/2.8 DO oraz 400 mm f/2.8 DO. Drugi z wniosków poświęcony jest konwerterowi, który skraca ogniskową obiektywu z mocowaniem EF i zwiększa jego światłosiłę. Speedbooster w wykonaniu Canona będzie pozwalał przekształcić obiektyw EF 50 mm f/1.4 w 40 mm f/1.2 po podpięciu całości do bezlusterkowca EOS-M.Nowy EOS R
Kolejne źródła potwierdzają, że Canon nie planuje na razie prezentować kolejnych wersji lustrzanek EOS 5Ds i 5Ds R, a zamiast tego pracuje nad bardziej zaawansowanym pełnoklatkowym bezlusterkowcem EOS R, który ma zostać wyposażony w matrycę o rozdzielczości powyżej 75 Mpix.Nikon
Nikon D6
Pojawiają się doniesienia na temat nadchodzącej lustrzanki Nikon D6. Już w lutym ma ona podobno trafić na testy do ambasadorów, a pierwsze oficjalne informacje zapowiadające nowy aparat zostaną ujawnione na początku stycznia przy okazji targów CES. Kilka miesięcy później ma odbyć się jego oficjalna premiera.Olympus
Olympus E-M1X
Podobno mający mieć swoją premierę w styczniu flagowy bezlusterkowiec Olympusa będzie mógł pochwalić się dwukrotnie większą mocą obliczeniową niż E-M1 Mark II.M.Zuiko 150-400 mm
Anonimowe źródła donoszą, że w styczniu zostanie zaprezentowany nowy obiektyw M.Zuiko. Będzie to zoom o zakresie ogniskowych 150-400 mm i stałym świetle f/4 lub f/4.5.Panasonic
Ceny pełnoklatkowych bezlusterkowców
Podobno nadchodzące pełnoklatkowe bezlusterkowce Panasonika mają kosztować w okolicach 4500 USD, czyli znacznie więcej niż konkurencyjne produkty od Sony, Nikona i Canona.Sigma
Coś dla miłośników patentów
Wygląda na to, że Sigma przygotowuje kolejny obiektyw z serii Art. Będzie to model szerokokątny o ogniskowej 12 mm i świetle f/2.8, bowiem właśnie taką konstrukcję producent przedstawił w swoim najnowszym wniosku patentowym.Sony
Nowa matryca pełnoklatkowa
Podobno Sony pracuje nad nową matrycą. Będzie to pełnoklatkowy odpowiednik sensora zastosowanego w A6500, którego rozdzielczość wyniesie 54 Mpix.Tamron
Coś dla miłośników patentów
Do sieci trafiły dwa nowe wnioski patentowe złożone przez firmę Tamron. Opisano w nich nowe wersje obiektywów 100-400 mm f/4.5 - 6.3 Di VC USD oraz 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Przestraszyłem się, że Canon będzie walczył z fizyką. Warto doprecyzować, że "przyspieszacz" światłosiły jest przeznaczony dla bezlusterkowców z serii M, z matrycą APS-C.
@ophiuchus - doprecyzowane
"flagowy bezlusterkowiec Olympusa będzie mógł pochwalić się dwukrotnie większą mocą obliczeniową niż E-M1 Mark II"
-Będzie teraz w stanie policzyć ekwiwalenty przysłon?
:p
> Będzie teraz w stanie policzyć ekwiwalenty przysłon? [PDamian]
jak go kupisz, to może będzie ci łatwiej szło to przeliczanie i wyniki pewnie też będą lepsze.
to ladnie , ze canon pracuje nad R 75 mpx , bedzie sie masowo sprzedawal gdy cena spadnie w okolice 2000 eu , co pare lat potrwa . Moze do tej pory zechcialby wypusci R z 30 mpx z poprawiona obsluga ?
no właśnie R to świetnie pomyślany system - nowatorski, świetny bagnet, na start extra szkła. Tylko muszą się wyjajić z procesorami i zrobić w końcu dobre body.
Bo jak na razie to do 4k/60 albo 14fps to załadowali 2 głowne procki i 1 dodatkowy do AFa, bo główne by nie dały rady.
Jak tylko sobie z tym poradzą, to dogonią sony w opcjach i możliwościach, a przegonią o lata świetilne w jakości i wygodzie.
Potrzebują teraz dwa dobre body dla pro: szybkie i średnio rozdzielcze oraz wysoko rozdzielcze studyjne. 75mpix do studia brzmi jak poezja, nawet z funkcjonalnościa aktualnego R - ani video, ani prędkość mu nie będzie potrzebne.
Porównanie Canona R, Nikona Z6 i Sony A7 III:
link
link
Witam
,, Podobno nadchodzące pełnoklatkowe bezlusterkowce Panasonika mają kosztować w okolicach 4500 USD, czyli znacznie więcej niż konkurencyjne produkty od Sony, Nikona i Canona.,,
Lekkie zaskoczenie, liczyłem że Panasonic zacznie konkurować z Sony
a tu jakby się umówili ....
I co tu wybrać ?
Pozdrawiam
Czy można zrobić "speedbooster", który będzie jednocześnie adapterem RF -> M?
@Bahrd
Nie bardzo. Za mało miejsca
@człowiek
Rzuć kością.
Jak wypadnie 1 to Canon.
Jak wypadnie 2 to Nikon
Jak wypadnei 3 to Panasonic
Jak wypadnie 4, 5, 6 to Sony :)
Oczywiście żartuje :)
w canonie martwi mnie cena ponad 70 milionów pikseli ciekawe ile to by kosztowało hasselblad ma mały obrazek w granicach coś 6 tysi po przecenie to bu była 10 tysi ze szkłem ?
mgkiler
2 grudnia 2018, 19:16
@człowiek
Rzuć kością.
Jak wypadnie 1 to Canon.
Jak wypadnie 2 to Nikon
Jak wypadnei 3 to Panasonic
Jak wypadnie 4, 5, 6 to Sony :)
Oczywiście żartuje :)
jak wypadnie od 1 do 5 to canon jak 6 to niekupuj wcale a jak 7 to smartfona :P
Ciekawe co z następcą D750.
@mate
"Nie bardzo. Za mało miejsca"
W wypadku przejściówek z optyką miejsce nie jest problemem.
@człowiek
> "Podobno nadchodzące pełnoklatkowe bezlusterkowce Panasonika mają kosztować w okolicach 4500 USD"
> Lekkie zaskoczenie, liczyłem że Panasonic zacznie konkurować z Sony
a tu jakby się umówili ....
Panasonic zapowiedział dwa modele. Przecież oba nie będą kosztować tyle samo. A $4.5k za S1R który Nikona Z7 i A7R III zje przecież na śniadanie to nie będzie żadne zaskoczenie.
@banc
"W wypadku przejściówek z optyką miejsce nie jest problemem."
Jest, patrz wyjaśnienia inżynierów z Metabones, dlaczego nigdy nie powstał speedbooster na bagnet NX.
Panasoniki mają nie mieć AF fazowego na matrycy.
Dzisiaj to dość awangardowe podejście do tematu.
Mogą wmawiać nabywcom bezlusterkowców m4/3 że to niepotrzebne*,
ale w FF?
*tylko po co w takim razie jest Dual FAST AF system w E-M1 II?
A te nowe Panasoniki kiedy mają być?
W styczniu? Marcu?
Bo coś przeoczyłem.
Fajnie czytać o aparatach przyszłości zjadających na śniadanie aparaty przeszłości :)))
To takie "Śniadanie na trawie;)”.
Do obsługi szkieł Zuiko (lustrzankowych) 😛
Nie prawda.
"When a Micro Four Thirds lens is attached
Still image:
S-AF: Hybrid (On-chip Phase Detection AF and Contrast AF)
C-AF: On-chip Phase Detection AF
Video: Hybrid (On-chip Phase Detection AF and Contrast AF)"
link
"when a Micro Four Thirds lens is attached to the E-M1 the camera utilises both Contrast and phase detection AF for higher speed and more accurate auto-focusing" link
Łącznie: nieprawda. ;)
To w końcu jak, nie prawda czy nieprawda? Bo sam już nie wiem 😛
"Podobno nadchodzące pełnoklatkowe bezlusterkowce Panasonika mają kosztować w okolicach 4500 USD, czyli znacznie więcej niż konkurencyjne produkty od Sony, Nikona i Canona."
Rozumiem, że oprócz robienia zdjęć będą umiały też prać i gotować?
Ciekawa strategia marketingowa Panasonica. Zaoferuje najdroższe w porównaniu z konkurencją body do systemu, który dopiero zacznie budować. Tylko dlaczego potencjalny klient miałby przepłacić za Panasonica jak ma w czym wybierać i to niższej cenie?
@Borat
Bo Panasonik ma być lepszy od Canona R i Nikona Z6/Z7.
Jedynie pytanie czy będzie mieć lepszy AF.
Podobno Panasonic ma kosztować mniej od Sony, Canona i Nikon :))
Nikona
Wzorem Fujifilm zaczną od modelu pro
a wypadałoby pewne rozwiązania przetestować na mniej wymagających odbiorcach.
Jak sobie przypomnę AF w X-Pro1... i jeszcze parę kwiatków.
Zamiast trzech, C, N i S, wystarczy wziąć jednego Panasonica, będzie taniej.
@mgkiler
Canon ma spore braki szczególnie w wideo ale Nikon już nie tak bardzo. Poza tym jest jeszcze Sony wiec co ma niby mieć ten Panas żeby być znacząco lepszy?
Canon i Nikon pozwalają na użycie obiektywów do ich lustrzanek
a Panasonic -Lajki link -buhaha.
Może będzie miał sztuczną inteligencję?
@Borat
Dokładnie nie wiem.
Nikon ustępuje od Sony A7 III. Sony A7 III ma:
693 AF vs 273 (o ile ma to znaczenie)
2 sloty na kartę pamięci
Za to Nikon ma:
lepszy LCD i EVF
Większe poręczniejsze body
W sumie nie ma dużo różnic.
Pewnie Panasonik będzie mieć zalety jednego i drugiego.
Jest pewne, że będzie mieć duże poręczne body i 2 sloty na karty pamięci.
link
A i Nikon ma jeszcze Top LCD i dłuższą prace na bateriach.
Panasonik też chyba ma mieć górny LCD, ale nie wiem na pewno.
A kto produkuje sensory dla Panasa? On sam? Czy Sony?
Może nie będzie efektu brandingu w związku z awangardowym podejściem link
Ma wyglądać jak powiększony Lumix G9 ma mieć górny LCD link
@mgkiler
Nikon Z ma jeszcze 10 bit 4:2:2 video - dla pewnych użytkowników bardzo ważne.
@mikmac - a co w nim ( R) takiego nowatorskiego ? Po tylu latach samo wypuszczenie wreszcie nowego bagnetu to żadna zasługa - a w porównaniu wydaje się że Nikon zrobil to lepiej ( choć okupi to większymi rozmiarami body )
Jak na razie to Sony ma to mocowanie najbardziej uniwersalne i w dodatku przystepne cenowo.
Ciekaw jestem jeszcze Panasa i stałek f/95 Nikona wtedy można będzie orzekać które rozwiązanie jest najlepsze.
Borat
2 grudnia 2018, 22:19
@mgkiler
Canon ma spore braki szczególnie w wideo ale Nikon już nie tak bardzo. Poza tym jest jeszcze Sony wiec co ma niby mieć ten Panas żeby być znacząco lepszy?
wiesz naprzykład 4k w rawah przy 60 kna sekunde i obiektyw parafokalny z zembatkami stabilizacją zoom taki 30 100 w cenie ponizej 4000 albo stałki anamorficzne wiesz no teoretycznie moze mieć mnustwo fajnych zabawek
Nie sadzę, żeby Canon miał takie braki w wideo - raczej nie potrafi za bardzo sie zdecydować, w jakim pójść kierunku. Canon produkuje przecież także kamery cyfrowe, które można śmiało zaklasyfikować jako amatorskie, oczywiście patrząc na to pod kątem zarobków zachodnioeuropejskich.
A może właśnie Canon dobrze wie, co robi? Mamy za mało danych do takich wniosków.
Co do informacji - cieszy mnie, że wygląda na to, że Canon nie skanibalizuje własnych aparatów EOS-M. Zobaczymy po działaniach w tym i przyszłym roku, jak to będzie wyglądać.
@ag
"Canon produkuje przecież także kamery cyfrowe, które można śmiało zaklasyfikować jako amatorskie, oczywiście patrząc na to pod kątem zarobków zachodnioeuropejskich. "
Sony i Panasonic też i co z tego? Czy to przeszkadzało, aby ich bezlustra były świetne również w wideo?
@ag
A propos jeszcze tych amatorskich i przystępnych cenowo kamer. Ile kosztuje najtańsza kamera z linii EOS Cinema z matrycą ff?
Genialny formularz konkursowy. Jak się źle poda kod obrazka, trzeba wpisywać wszystko od nowa.
@thorgal
"Nikon Z ma jeszcze 10 bit 4:2:2 video"
Na zewnętrzny rekorder.
@tripper
"A $4.5k za S1R który Nikona Z7 i A7R III zje przecież na śniadanie"
Podasz numery jutrzejszego losowania Lotto?
Jeżeli Panas nie da dobrego AF fazowego, to pod względem fotograficznym będzie mocno odstawać od Canona, Nikona i Sony. DfD nie daje rady w AF-C.
Pod względem filmowym z pewnością będzie wypas, ale reszta nie zasypuje gruszek w popiele. Poniżej domniemana specyfikacja IMX435AQJ, czyli sensora, który znajdzie się w A7s III:
link
To jak z tym zjadaniem?
Mate nie wiem jak ze zjadaniem sensorów ale jeśli chodzi o gruszki w popiele, to choć dziwnie to brzmi, to się je zasypia.
link
@mate.
Od kiedy to kamera wideo musi mieć full frame? Nawet filmy kinowe o budżecie kilkuset milionów dolarów i wysokobudżetowe seriale kręci się kropami RED. A podstawą są szkła, których Canonowi nie brakuje. Mało które filmy mają papierową głębię ostrości, w większości przypadków to przeszkadza. Przejdź się kiedyś do kina na film, zobacz i policz sceny z papierową głębią. W kamerze z kropem do płytkiej głębi ostrości w filmie wystarcza T1,5. Ceny kamer z linii Eos Cinema za model HD zaczynają się od 2 tys. zielonych:
link
a za model 4K od 6 tys. zielonych.
link
@nexsrex
Fakt :)
@waldi72
"Od kiedy to kamera wideo musi mieć full frame? Nawet filmy kinowe o budżecie kilkuset milionów dolarów i wysokobudżetowe seriale kręci się kropami RED."
To po co te najdroższe mają matryce ff?
"A podstawą są szkła, których Canonowi nie brakuje."
Podstawą są szkła kinematograficzne, najlepiej nieoddychające i parafokalne (w przypadku zoomów), a te bez problemu są dostępne dla bezluster.
"Mało które filmy mają papierową głębię ostrości"
Nie chodzi głównie o papierową GO, są jeszcze chociażby zakres i dynamika tonalna, czy niskie szumy. Popatrz sobie na materiał z A7s II na wysokim ISO.
"a za model 4K od 6 tys. zielonych."
A7s II kosztuje 2 tys. USD, więc zostaje 4 tys. $ na osprzęt (rekorder, rig z gimbalem itp.) i masz zestaw o możliwościach i jakości nieosiągalnej dla tego C200.
@mate
To dla ciebie jak niewiele jest profesjonalnych kamer wideo mających większy sensor niż FF
link
Porównując C200 z A7II już sam sobie stawiasz notę.
Widać z z tobą dyskusja to jak bicie grochem o ścianę
@mate.
Gdyby A7II nadawało się do poważniejszego produkcyjnego filmowania to samo Sony nie miałoby np. modelu FS 7 - Z KROPEM SUPER 35.
@waldi72
"To dla ciebie jak niewiele jest profesjonalnych kamer wideo mających większy sensor niż FF "
Nie większy, tylko równy ff.
Modeli aparatów cropowych też jest więcej niż ff, czy to oznacza, że ff nie mają sensu?
"Porównując C200 z A7II już sam sobie stawiasz notę."
Nie umiejąc przeczytać ze zrozumieniem kilku zdań już sam sobie wystawiasz notę.
Wszyscy dookoła już dużo lepiej ogarnęli filmowanie w aparatach, a w przypadku Canona ciągle to tłumaczenie o istnieniu linii Cinema. Jak pisałem Sony czy Panasonic to dużo bardziej liczące się firmy w świecie filmowania i jakoś nie przeszkadza im to dawać co najlepsze do aparatów.
EOS Cinema na szerszą skalę w świecie filmowym praktycznie nie istnieje, bo w dużych studiach produkcyjnych dominują RED, Arri, Sony i Panasonic, z kolei budżetowi twórcy przeszli właśnie na filmujące aparaty bo dostają świetną jakość za ułamek ceny kamer.
Link nie wszedł, oto poprawiony:
link
@waldi72
"Gdyby A7II nadawało się do poważniejszego produkcyjnego filmowania to samo Sony nie miałoby np. modelu FS 7 - Z KROPEM SUPER 35."
Przecież nigdzie nie twierdziłem, że aparaty są podstawowym sprzętem na plan filmowy, chociaż studia filmowe używają ich jako sprzęt uzupełniający do niektórych zastosowań. Ale właśnie dla małych twórców świetnie się nadają jako sprzęt uniwersalny fotograficzno-filmowy praktycznie do każdych zastosowań.
@mate
najpopularniejszy na świecie festiwal filmów niezależnych "Sundance" i co było filmowane na jakim sprzęcie:
90 filmów na ARRI, 37 na Canonie, 28 na Sony, 15 na RED, 1 na Panasonic.
link
Panasoniki mają obecnie najgorszy ciągły AF ze wszystkich bezlusterkowców.
Zwiększenie matrycy pogłębi problemy.
Sie dzieje - Canon rezygnuje z lustrzanek, moze oprocz modelu sportowego. Szybko sie przestawili.
Olympus tradycyjnie gleboko w czelusci. Nowy flagowiec bedzie dysponowal dwukrotnie wieksza moca obliczeniowa niz E-M II? Przeciez tamten byla tacy mocarny czterordzeniowy, a szybkosc i jakosc af daleko za "prymitywnymi" lustrzankami canona...
@waldi72
Kino niezależne nie wyklucza z definicji wysokobudżetowych produkcji.
Popatrz na wyposażenie mniejszych agencji, rynek reklamy, teledyski, filmowanie podróżnicze itd.
Co do Panasonica cena jest nieprecyzyjna i nie ma potrzeby wróżyć którego modelu dotyczy. Co do obiektywów to na razie jest ich rzeczywiście mało a te od Leica których cena zaczyna się od 20 tyś zł nie zachęcą do kupna tego aparatu. Jedynie nadzieja w Sigmie która zapowiedziała,że najpierw zrobi adapter typu MC-11 z mocowania canon na L oraz Sigma /L a potem cała seria stałek Art tak jak w przypadku Sony E, tak więc nie powinno być źle a raczej powiedziałbym że będzie bardzo dobrze.Mają jeszcze być zoomy do bezluster - w pierwszej kolejności szerokie bo je łatwiej zrobić.
Co do obiektywu 12/2.8 to jest on zaprojektowany do bezluster i prawdopodobnie nie ujrzy się go w wersji standardowej.
@waldi72
"najpopularniejszy na świecie festiwal filmów niezależnych "Sundance" i co było filmowane na jakim sprzęcie:
90 filmów na ARRI, 37 na Canonie, 28 na Sony, 15 na RED, 1 na Panasonic."
Dodaj jeszcze że najpopularniejsze obiektywy to EF. I to dopełnia obrazu rzekomego nieistnienia Canona w amatorskim świecie filmowym :-)
A na tym forum nadal pod każdym tematem będziemy czytać wypowiedzi przedtsawicieli jedynego słusznego systemu że Canon się nie liczy...
@RobKoz
"Dodaj jeszcze że najpopularniejsze obiektywy to EF"
Nikt nie pisał o szkłach tylko o puszkach.
Tutaj masz sprzęt używany przez jednego z większych polskich producentów, widzisz gdzieś Canona?
link
@RobKoz
"A na tym forum nadal pod każdym tematem będziemy czytać wypowiedzi przedtsawicieli jedynego słusznego systemu"
No i którego jedynego słusznego? Bo pod względem filmowania w aparatach to Canona wyprzedzili (kolejność alfabetyczna): Fuji, Nikon, Olympus, Panasonic, Sony.
@mate - wyprzedzili w internecie. W praktyce sa daleko z tylu.
@komisarz_ryba
Taa...
@domek
Teoretycznie to wszystko może mieć każdy aparat dowolnego producenta.
Aparat Panasonica jeszcze się nie pojawił a już według niektórych wszystko w nim będzie najlepsze ze wszystkich. Normalnie kiler nad kilery, który zawojuje rynek i zgarnie udziały w rynku :)
@ waldi72
Gdyby A7II nadawało się do poważniejszego produkcyjnego filmowania to samo Sony nie miałoby np. modelu FS 7 - Z KROPEM SUPER 35.
Te aparaty są wykorzystywane powszechnie np. do ujęć w autach czy motocyklach bo aparat jest mały lekki. Łatwiej go umocować w ciasnym wnętrzu samochodu czy na zewnętrznym uchwycie. Poza tym w razie jakiego fuckupu uszkodzenie takiego sprzętu nie będzie tak kosztowne jak zniszczenie REDa czy ARRI.
Kiedyś widziałem A7 przejechane przez samochód miało być ujęcie jak auto przejeżdża nad kamera a trafili kołem :)
@mate
Tak, zgadza się - na zewnętrzny rekorder.
A do Sony możesz podpiąć i 56 zewnętrznych rekorderów i nadal nie będziesz miał 10 bit :)))))))
Widzisz teraz różnicę :)
Speedbooster Canona ef-efm jest teraz trochę bez sensu, bo speedbooster Viltroxa jest już od miesiąca w sprzedaży, kosztuje tylko 150$ i sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Canon zaśpiewa pewnie 2-3 razy tyle.
Jeżeli w nowych FF od Panasonica będzie tylko AF oparty na DFD, to cena 4500$ jest zupełnie niezrozumiała... Niezależnie od wszystkich innych ficzerów, to jest strzał w kolano. To będzie najdroższy bezlusterkowiec FF z najgorszym AF...
@Tal
"Zamiast trzech, C, N i S, wystarczy wziąć jednego Panasonica, będzie taniej."
Wystarczy focic tym co sie ma i nie zmieniac puszki, szkiel ani systemu ;)
Szabla@
"Fajnie czytać o aparatach przyszłości zjadających na śniadanie aparaty przeszłości :)))"
A ludzie beda z tego generowali material na stone www lub foty w 300 DPI 10x15 do albumu ;)