Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tryb HFR dla kamery Sony Venice

Tryb HFR dla kamery Sony Venice
4 lutego
2019 13:07

Japoński producent udostępnił nowe oprogramowanie dla kamery Venice, rozszerzając możliwości kamery o opcję nagrywania obrazu z dużą liczbą klatek na sekundę (HFR - High Frame Rate).

Informacja prasowa

Tryb HFR w kamerze Sony VENICE: rejestracja obrazu 4K w tempie do 120 kl./s.

Luty 2019 r. - Firma Sony poinformowała o wydaniu kolejnej wersji wewnętrznego oprogramowania (firmware) kamery filmowej VENICE. Uaktualnienie to rozszerzy możliwości kamery o nagrywanie z dużą liczbą klatek na sekundę (HFR – High Frame Rate), zaawansowane funkcje zdalnego sterowania i obsługę rozszerzonych metadanych Cooke /i3. Niedawno udostępniona została wersja 3.0 wewnętrznego oprogramowania VENICE, a wkrótce odbędzie się premiera systemu rozszerzenia CBK-3610XS, który został opracowany we współpracy z należącą do Jamesa Camerona wytwórnią filmową Lightstorm Entertainment i jest obecnie wykorzystywany w produkcji sequeli filmu „Awatar”. Najnowsze uaktualnienie zapewni twórcom filmowym jeszcze większą swobodę twórczą i elastyczność.

Nowa, sprzedawana oddzielnie licencja na tryb HFR umożliwia rejestrację obrazu w formacie 4K 2,39:1 z szybkością do 120 kl./s, obrazu 6K 3:2 przy 60 kl./s, 4K 17:9 przy 110 kl./s i 4K 4:3 przy 72 kl./s, z użyciem obiektywów anamorficznych. Nowe szybkości klatek będą szczególnie przydatne przy produkcji filmów, seriali i reklam w rozdzielczości 4K i 6K, jak również w produkcjach 50/60p w rozdzielczości 6K i produkcjach VR z wykorzystaniem szerokiego kąta widzenia w formacie 6K 3:2 60p.

Wszystkie tryby HFR pozwalają na nagrywanie w formacie X-OCN, w tym jego wprowadzonej od wersji 3.0 odmianie X-OCN XT (z wyjątkiem formatu 6K 3:2 50p/60p). Nagrywając materiał HFR w tempie do 60 kl./s, można wybrać kodowanie XAVC 4K i ProRes.

- Firma Sony szczyci się ścisłą współpracą z klientami i partnerami. Owocuje ona rozwiązaniami, dzięki którym współcześni filmowcy mogą w pełni urzeczywistniać swoje twórcze zamysły. Wielu naszych klientów zgłaszało potrzebę filmowania w trybie HFR. Spełniając to oczekiwanie, udostępniamy funkcję dużej szybkości klatek nowym i obecnym użytkownikom kamer VENICE - wyjaśnia Sebastian Leske, menedżer ds. marketingu produktów kinematograficznych w Sony Professional Solutions Europe. - Podczas zeszłorocznych targów Cine Gear ogłosiliśmy, że wersja 4.0 umożliwi rejestrację 120 kl./s w 2K. Tym bardziej miło jest nam poinformować, że dzięki wysiłkowi naszego zespołu inżynierskiego wersja 4.0 pozwoli filmować w tempie 120 kl./s obraz o rozdzielczości 4K. W rezultacie nasza najnowocześniejsza kamera VENICE zyskuje jeszcze większy potencjał i będzie jeszcze chętniej wybierana przez filmowców, którym zależy na nadzwyczajnej jakości obrazu i utrwalaniu maksymalnej dawki emocji.

W wersji 4.0 wewnętrznego oprogramowania kamery VENICE pojawią się także:

  • Protokół 700 - protokół sterowania opracowany przez Sony na potrzeby łączenia kamery VENICE z modułami zdalnego sterowania (RM-B750 i RM-B170) oraz panelami zdalnego sterowania z serii RCP-1500. Taka konfiguracja dodatkowo ułatwi filmowcom urzeczywistnianie własnych wizji. Rozszerzenie obecnych możliwości zdalnego sterowania zapewni kontrolę nad takimi funkcjami kamery VENICE, jak sterowanie wyglądem obrazu (paint), ustawienie przysłony, rozpoczynanie/zatrzymywanie nagrywania czy zarządzanie ujęciami. Dodatkowe funkcje zdalnego sterowania ułatwią też wykorzystywanie VENICE w systemach z wieloma kamerami i podczas produkcji na żywo, na przykład na koncertach i pokazach mody.
  • Zgodność z technologią metadanych Cooke trzeciej generacji (i3) i technologią ZEISS eXtended Data (opartą na Cooke) - Rozszerzone metadane obiektywu można obecnie osadzać bezpośrednio w plikach RAW/X-OCN/XAVC oraz w sygnale wyjściowym HD-SDI, bez dodawania dodatkowego sprzętu obsługującego metadane. Ta nowa funkcja pozwala w prosty sposób korygować dystorsję i winietowanie w obrazie z obsługiwanych obiektywów, a przez to znacznie obniża koszty postprodukcji.

Z pozostałych nowości warto wymienić rozszerzone ustawienie Mask+Line w konfiguracji Frame line, możliwość wyboru funkcji przycisków programowalnych na wizjerze DVF-EL200 oraz reprodukcję czystego progresywnego sygnału HD-SDI w formatach 25p i 29p. Bezpłatna aktualizacja wewnętrznego oprogramowania do wersji 4.0 oraz sprzedawana oddzielnie licencja HFR będą dostępne w czerwcu 2019 r.

Zainteresowanych dodatkowymi informacjami o kamerze VENICE zapraszamy na stronę pro.sony/pl_PL/products/digital-cinema-cameras/venice.


Komentarze czytelników (0)
    Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

    Bądź pierwszy!

    Napisz komentarz
Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.