Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma MC-21 - znamy polską cenę

Sigma MC-21 - znamy polską cenę
29 marca
2019 06:08

W połowie kwietnia do sprzedaży w Polsce trafi adapter MC-21, pozwalający na podpięcie obiektywów Sigmy z mocowaniem Canon EF lub Sigma do aparatów z bagnetem L. Poznaliśmy też sugerowaną, polską cenę urządzenia.

Informacja prasowa

Znamy cenę oraz dostępność konwertera SIGMA MC-21.

Firma K-Consult, wyłączny dystrybutor produktów marki SIGMA w Polsce, ma przyjemność poinformować, że już w drugiej połowie kwietnia 2019 roku, w polskiej sprzedaży pojawi się długo wyczekiwany konwerter - SIGMA MC-21. Konwerter umożliwi użytkownikom aparatów LEICA, PANASONIC oraz SIGMA z mocowaniem L korzystanie z szerokiej puli obiektywów SIGMA. Sugerowana cena detaliczna MC-21 to 1099 zł brutto.

Sigma MC-21 - znamy polską cenę

Konwerter SIGMA MC-21 otworzy wielu fotografom drzwi do nowego systemu fotograficznego. Pozwala on bowiem na podłączenie obiektywów SIGMA z mocowaniem CANON EF lub SIGMA SA do aparatów, wyposażonych w bagnet L. Dzięki konwerterowi SIGMA MC-21 użytkownicy aparatów LEICA, PANASONIC oraz SIGMA z mocowaniem L, będą mogli korzystać z cenionych obiektywów SIGMA z linii ART, SPORT oraz CONTEMPORARY.

Konwertery SIGMA MC-21 mają zaimplementowane dane bazowe wszystkich obiektywów SIGMA. Oprogramowanie pozwala na skuteczne sterowanie przysłoną oraz stabilną pracą AutoFocusa. Szczegółowe dane, potrzebne do stabilnej pracy zestawu, są przechowywane w konkretnych obiektywach, dzięki czemu konwertery MC-21 nie wymagają aktualizowania oprogramowania nawet w przypadku pojawienia się nowych obiektywów w ofercie SIGMA. Ponadto konwertery MC-21 zapewniają współpracę z oprogramowaniem aparatów, korygującym winietowanie, aberrację chromatyczną czy dystorsję.

Konwerter MC-21 został wyposażony w gniazdo, umożliwiające mocowanie zestawu z obiektywem na statywie fotograficznym. W celu eliminacji niepożądanych blików i refleksów wnętrze konwertera wyłożone jest specjalnym, czarnym materiałem. Konwerter zapewnia rejestrację danych EXIF, m.in. rodzaj obiektywu, ogniskowa, wartość przysłony i innych.

Sugerowana cena detaliczna konwertera SIGMA MC-21 z mocowaniem CANON EF została ustalona na poziomie 1090 zł brutto.

Sigma MC-21 - znamy polską cenę

Jednocześnie, doceniając zaangażowanie użytkowników systemu SIGMA SA, przygotowaliśmy dla nich specjalną ofertę cenową na adapter SIGMA MC-21 z mocowaniem SIGMA SA. Jego cena w ofercie promocyjnej wyniesie 399 zł brutto.

Konwertery SIGMA MC-21 w wersji z mocowaniem CANON EF i SIGMA SA mają trafić do sprzedaży w drugiej połowie kwietnia bieżącego roku.


Komentarze czytelników (24)
  1. saturn
    saturn 29 marca 2019, 08:11

    Ha.....kolejna foto adopcja:-) Panasonic, Leica..... ale niema to jak optyka Canon'a. Nic dziwnego, ze Canon opycha tyle szkiel:-)
    Widac, ogolnie że ludzi kreci uzywanie ,,niefabrycznej'' optyki przez przejściówe za kafla :-)
    Canon to jest firma, sprzeda optyke nawet pod inny system!

  2. PASQD_PL
    PASQD_PL 29 marca 2019, 08:39

    Sądziłem, że to opcja dla tych co migrują z Canona.

  3. RobKoz
    RobKoz 29 marca 2019, 08:42

    Miły gest że dla "swoich" jest taniej.

    A ze jest też dla Canona? Wystarczy wejść na serwisy aukcyjne by zobaczyć jakich szkieł z AF jest najwięcej. Raczej całej szklarni na raz nie wypuszczą, a i zawsze znajdzie się ktoś kto będzie chciał pobawić się starymi tanimi szkiełkami. Bagnet EF choć teoretycznie zamknięty jest obecnie najpopularniejszy.

  4. PDamian
    PDamian 29 marca 2019, 08:48

    To opcja dla tych którym nie wystarcza 4K na kropiie
    lub dynamika tonalna matryc Canona.

  5. 3xN
    3xN 29 marca 2019, 08:59

    @PDamian

    Dokładnie, ja R/RP nie kupię, bo ML FF PanaSony oferują więcej…

    Sony ma większy wybór w szklarni niż Panas (co jest oczywiste), ale ML FF Panasa wygląda naprawdą na bezkompromisowe (nie to co u Canona).

    Bye bye Canon, miło było, ale się skończyło ;-)

  6. mate
    mate 29 marca 2019, 09:14

    @RobKoz
    "a i zawsze znajdzie się ktoś kto będzie chciał pobawić się starymi tanimi szkiełkami."

    Tak, z pewnością Sigma wypuszczała ten adapter z myślą o starych szkłach Canona.
    Przecież oni nawet ze swoimi starszymi szkłami nie dają kompatybilności, a co dopiero ze szkłami Canona. To, że jakieś szkła Canona działają z MC-11/21, to bonus, ale też loteria, bo może działać ale nie musi i nie ma co liczyć na jakiekolwiek wsparcie jak nie będzie działać.
    Jak ktoś chce się pobawić tanimi szkłami Canona to sobie kupi RP i firmowy adapter.

  7. Epikur
    Epikur 29 marca 2019, 09:33

    Przejściówka pod Sigmę to znak, że poważnie myślą o aparacie. I dzięki temu to może być naprawdę fajny uzupełniający się system, Body Panasa do reporterki i filmu, body Sigmy do studia i krajobrazu. Kompaktowe szkła Panasonica i jasne megasuperostre Sigmy. Mniam! Kiedyś ludzie przerabiali SD14 pod bagnet Canona żeby mieć takie możliwości.

    Sprzedaż Sigm SA może wręcz wzrosnąć, jeśli ktoś wchodzi w ten system od 0 (albo z Nikona, Sony etc.) i będzie chciał np 70-200 2.8 do Panasonica L, to opłaca się kupić z mocowaniem SA i przejściówką za 400 zł.

  8. człowiek
    człowiek 29 marca 2019, 09:37

    Witam

    powoli, powoli system L się budzi do życia
    jestem ciekaw jak S1 się odnajdzie w pośród wielu konkretów
    czekam na testy

    pozdrawiam serdecznie

  9. RobKoz
    RobKoz 29 marca 2019, 09:50

    @mate

    "Tak, z pewnością Sigma wypuszczała ten adapter z myślą o starych szkłach Canona. "

    Nie, specjalnie zrobili psikusa i wykrywają jakie szkło jest podpięte i blokują starsze niż 5 lat!

    "To, że jakieś szkła Canona działają z MC-11/21, to bonus"

    Aha. Zrobili przejściówkę specjalnie dla szkieł Canona a Ty piszesz że to tylko bonus. Ech ręce opadają...

    Powtórzę: Twoja nienawiść do Canona Cię zaślepia. Przemyśl to!

  10. mate
    mate 29 marca 2019, 09:56

    @Epikur
    "Body Panasa do reporterki i filmu"

    Póki co to w tym systemie nie ma ani jednej puszki z sensownym AF-C, więc z tą reporterką bym się nie rozpędzał. Ale z filmem to zgoda.

    "Kompaktowe szkła Panasonica"

    A o których kompaktowych szkłach Panasa piszesz? Bo taki 50/1.4 to waży prawie kilogram :)

    "Sprzedaż Sigm SA może wręcz wzrosnąć, jeśli ktoś wchodzi w ten system od 0"

    Mało prawdopodobne. Tak samo jak nie wzrosła po wejściu MC-11, bo ludzie woleli wersję EF ze względu na dostępność szkieł czy możliwość użycia z ff Canona. Bagnet SA to jednak nisza niszy.

    "i będzie chciał np 70-200 2.8 do Panasonica L, to opłaca się kupić z mocowaniem SA i przejściówką za 400 zł."

    Niekoniecznie. Te 600 zł różnicy to tak naprawdę nie jest żaden game changer przy cenie całego zestawu (S1+70-200/2.8+MC-21), a wersję z mocowaniem EF łatwiej kupić, ale przede wszystkim łatwiej będzie odsprzedać na rynku wtórnym.

  11. mate
    mate 29 marca 2019, 10:01

    @RobKoz
    "Nie, specjalnie zrobili psikusa i wykrywają jakie szkło jest podpięte i blokują starsze niż 5 lat! "

    Oczywiście, że adapter wykrywa jakie szkło jest podpięte i np. niektóre tryby AF nie działają ze szkłami spoza listy kompatybilności:
    link

    "Aha. Zrobili przejściówkę specjalnie dla szkieł Canona"

    To jest przejściówka dedykowana do szkieł Sigmy a nie Canona, o czym ty fantazjujesz? To, że jakieś szkło Canona czy Tamrona działa na adapterze, to bonus, ale nie ma żadnej gwarancji.

    "Powtórzę: Twoja nienawiść do Canona Cię zaślepia. Przemyśl to!"

    Jaka nienawiść? Bo napisałem, że do szkieł Canona lepsza będzie puszka i adapter Canona?

  12. Epikur
    Epikur 29 marca 2019, 10:38

    @mate

    "Póki co to w tym systemie nie ma ani jednej puszki z sensownym AF-C, więc z tą reporterką bym się nie rozpędzał. Ale z filmem to zgoda."
    Liczę że się rozwiną w tym zakresie, i tak są są bardziej "reporterskie" niż wybitnie kontemplacyjne puszki Sigmy.

    "A o których kompaktowych szkłach Panasa piszesz? Bo taki 50/1.4 to waży prawie kilogram :)"

    Dobre F1.4 musi ważyć, ale Panas ma też "ciemne zoomy":
    link
    link

    "Mało prawdopodobne. Tak samo jak nie wzrosła po wejściu MC-11, bo ludzie woleli wersję EF ze względu na dostępność szkieł czy możliwość użycia z ff Canona. Bagnet SA to jednak nisza niszy."

    Ale MC-11 SA>E kosztuje tyle co EF>E, A MC-21 jest prawie 700 tańszy, chociaż -
    "Niekoniecznie. Te 600 zł różnicy to tak naprawdę nie jest żaden game changer przy cenie całego zestawu (S1+70-200/2.8+MC-21), a wersję z mocowaniem EF łatwiej kupić, ale przede wszystkim łatwiej będzie odsprzedać na rynku wtórnym."
    - tutaj się mogę zgodzić.

  13. PDamian
    PDamian 29 marca 2019, 10:44


    "Special Order" link

  14. quadalcanal
    quadalcanal 29 marca 2019, 11:03

    Tak jak Epikur wspomniał mam oba systemy tzn: SD quattro i zostawię sobie do krajobrazów i studia a S1 do reszty. Kilka artów i mam mega zestaw do wszystkiego, do koloru do wyboru, dzięki dobrej strategii Sigmy...

  15. krisss
    krisss 29 marca 2019, 11:35

    Alternatywą do SD Quattro był Sony, gdzie przez przejściówkę można było podpiąć bagnet SA. Teraz lepszym pomysłem jest - jako drugi system - body z bagnetem L. Osobiście czekam na pełnoklatkowca Sigmy z bagnetem L (oczywiście z Foveonem). Obiektywy już mam a adapter tylko 4 stówy...
    A i bezlustro Panasa z L wygląda na wszystkomający korpus... pewnie się zainteresuję.

  16. BlindClick
    BlindClick 29 marca 2019, 13:38

    Wow, niezle posuniecie, jak zrobia dobre puszki to "wszystkie" szkla dostepne - po prostu genialne. Patrzac na patenty Canona szkla dopiero sie posypia.

    Aha, jestem gotow zostac Ambasadorem Marki !
    Gwarantuje mnostwo super pozytywnych komentarzy. ;P

  17. RobKoz
    RobKoz 29 marca 2019, 14:14

    @mate

    "Oczywiście, że adapter wykrywa jakie szkło jest podpięte i np. niektóre tryby AF nie działają ze szkłami spoza listy kompatybilności:"

    Nie odwracaj kota ogonem pokaż które szkła Canona Sigma blokuje ze względu na ich wiek.

    "To jest przejściówka dedykowana do szkieł Sigmy a nie Canona, o czym ty fantazjujesz?"

    Ja o niczym ale Ty najwyraźniej znowu czegoś nie doczytałeś to jest przejściówka do szkieł gadających po protokole _CANONA_ w ogólności nie ma znaczenia producent konkretnego szkła.

    Jest podobna przejściówka Sigmy do Sony i w ogólności nie ma problemów z dowolnym szkłem Canona. Problemem jest oczywiście szybkość AF ale to nie problem przejściówki - ona tylko przekazuje sygnały.

    "Jaka nienawiść?"

    Czepiasz się za każdym razem gdy wspomniany jest Canon.

  18. mate
    mate 29 marca 2019, 14:51

    @RobKoz
    "Nie odwracaj kota ogonem pokaż które szkła Canona Sigma blokuje ze względu na ich wiek."

    Ty naprawdę nie potrafisz czytać. Pokaż gdzie twierdziłem, że Sigma blokuje szkła Canona. Napisałem, że Sigma dedykuje ten adapter do swoich szkieł (i to nie wszystkich) i nie gwarantuje kompatybilności tak ze szkłami "obcymi" jak i nawet ze swoimi sprzed ery Artów, Sport i Contemporary.

    "w ogólności nie ma znaczenia producent konkretnego szkła. "

    Ma o tyle, że jak będzie problem z działaniem szkła kompatybilnego, to można się zwrócić do Sigmy, w przeciwnym razie bujaj się sam.

    "Jest podobna przejściówka Sigmy do Sony i w ogólności nie ma problemów z dowolnym szkłem Canona."

    I np. Eye AF działa ze wszystkimi? Oczywiście że nie.

    "ona tylko przekazuje sygnały. "

    Kolejna bzdura. Tak działa adapter z EF na R czy M, gdzie w adapterze jest tylko taśma do przekazywania sygnałów. MC-11/21 są warstwą translacyjną protokołów z własnym oprogramowaniem.

    "Czepiasz się za każdym razem gdy wspomniany jest Canon."

    Bredzisz.

  19. Dżozef
    Dżozef 29 marca 2019, 19:26

    Łata na łacie, a w łacie dziura!.

  20. miszak
    miszak 29 marca 2019, 21:46

    @RobKoz sigma Mc są do Sigma i szkła canona w zdecydowanej większości nie działają na nich tak jak sigma. Kup sobie Sony i sprawdź zamiast upierać się bez znajomości tematu.

    @Mate daj spokój są ludzie wg których bez canona nie nic...




  21. druid
    druid 30 marca 2019, 22:46

    Czyli najlepiej kupować szkła EF Canona. Stają się uniwersalne, przy zmianie systemu wystarczy zmienić tylko adapter :D

  22. sanescobar
    sanescobar 31 marca 2019, 11:18

    @miszak
    29 marca 2019, 21:46

    "@RobKoz sigma Mc są do Sigma i szkła canona w zdecydowanej większości nie działają na nich tak jak sigma. Kup sobie Sony i sprawdź zamiast upierać się bez znajomości tematu. "

    to jakby podsumowuje temat :)

    Mimo iż właśnie przejście z canona na sony to najbardziej naturalna droga migracji, właśnie ze względu na adaptery i szklarnie zdarzają się i takie sytuacje :)

    @RobKoz, nie kupuj sobie sony, świat ci runie.

  23. mav
    mav 1 kwietnia 2019, 09:15

    Ten dzyndzel od spodu adaptera to koszmarne utrudnienie!!!! nie mogli tego brzucha dać na górę, albo któryś bok?

    Dopasowanie do tego sensownej stopki to utrapienie, wsuwanie w statyw czy cokolwiek, jak to g...o haczy.
    Nie idźcie tą drogą!!

  24. Epikur
    Epikur 30 kwietnia 2019, 14:00

    @mav ten dzyndzel to stopka do statywu, nie była by zbyt przydatna z boku :D.
    Poza tym można toto odkręcić (kluczyk w zestawie) i wtedy nic nie wystaje tak jak w MC-11.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.