Tokina Opera 16-28 mm f/2.8 i 50 mm f/1.4 - obiektywy dostępne w Polsce
Do sprzedaży trafiły obiektywy Tokina Opera 16-28 mm f/2.8 oraz Opera 50 mm f/1.4. Pierwszy z nich miał premierę w lutym. Model 50 mm zaprezentowano we wrześniu ubiegłego roku.
Informacja prasowa
Firma Next77, wyłączny dystrybutor japońskiej marki Tokina na terenie Polski, informuje o wprowadzeniu do oferty dwóch najnowszych obiektywów japońskiego producenta.
Tokina Opera 16-28mm F/2.8 to nowa, zmodyfikowana wersja znanej i lubianej przez fotografów konstrukcji marki Tokina, na której złożoną konstrukcję optyczną składa się 15 elementów w 13 grupach. Zastosowano między innymi 3 soczewki typu asferycznego, oraz elementy ze szkła o niskiej dyspersji SD, co pozwala na skuteczne tłumienie aberracji chromatycznych i sferycznych. Taka konstrukcja optyczna pozwala na uzyskanie wysokiej rozdzielczość już przy szeroko otwartej przysłonie. Inżynierowie dołożyli wszelkich starań, aby osiągnąć wysoki poziom kontrastu i bogatą kolorystykę obrazu, tak aby obiektyw był odpowiedni do zdjęć krajobrazowych oraz fotografii czarno-białej. Warto również podkreślić, że ze względu na dobrze kontrolowaną aberrację sferyczną, nowa Tokina zapewnia delikatny bokeh szczególnie widoczny przy ogniskowej 28 mm, czym wyróżnia się na tle innych super szerokokątnych konstrukcji.
Nowa Tokina Opera 16-28mm F/2.8 została zaprojektowana tak, aby zapewnić fotografowi komfort i precyzję podczas robienia zdjęć. Kierunek obrotu pierścienia ostrości jest zgodny z kierunkiem obrotu obiektywów Nikon oraz Canon. Obiektyw wykorzystuje także nowo opracowany napęd układu AF, który pozwala na ustawienie ostrości szybciej i ciszej niż poprzednie generacje. Ten silnik prądu stałego, w połączeniu z nowym magnetycznym czujnikiem AF GMR, pozwala na poprawienie szybkości i dokładności działania układu AF.
Obiektyw posiada również charakterystyczny dla marki Tokina mechanizm sprzęgła One-Touch Focus, który umożliwia fotografowi wygodne przełączanie między trybami AF i MF, po prostu przyciągając pierścień ustawiania ostrości do przodu i do tyłu.
Tokina Opera 16-28mm F/2,8 zyskała uznanie organizacji TIPA, która przyznała jej tytył najlepszego szerokokątnego obiektywu zoom do lustrzanek roku 2019 (Best DSLR Wide Angle Zoom Lens).
- Specyfikacja:Ogniskowa: 16-28mm
- Minimalna przysłona: F2.8
- Maksymalna przysłona: F22
- Format: Pełno-klatkowy (FF)
- Konstrukcja optyczna: 15/13 (elementów/grup)
- Kąt widzenia: 107.1° ~ 76.87°
- Minimalna odległość ostrzenia: 0.28m
- Współczynnik makro: 1:5.26
- Ilość listków przysłony: 9
- Rozmiar filtra: brak
- Całkowita długość: Nikon: 133,5mm, Canon: 136,0mm
- Maksymalna średnica: 89mm
- Waga: Nikon: 940g / Canon: 950g
- Osłona przeciwsłoneczna: wbudowana
Sugerowana cena detaliczna obiektywu: 3145 zł.
Tokina Opera 50mm F/1.4 to obiektyw który został zaprojektowany został zgodnie z najnowszymi trendami. Na jego budowę optyczną składają się między innymi trzy soczewki wykonane ze szkła o super niskiej dyspersji (SD) oraz soczewka asferyczna nowej generacji umieszczona w tylnej grupie odpowiedzialnej za ogniskowanie. Mechanizm przysłony posiada zaokrąglone listki co pozwala cieszyć się naturalnym efektem rozmycia tła. Sama przysłona sterowana jest elektronicznie.
Na specjalną uwagę zasługuje nowa generacja powłok antyrefleksyjnych wykorzystanych w tej konstrukcji - Tokina ELR (Extremly Low Reflection). Za ich sprawą udało się zminimalizować refleksy świetlne oraz flary generowane przez obiektyw nawet w bardzo trudnych warunkach oświetleniowych. Obiektyw Tokina Opera 50mm F/1.4 FF wyposażony został w uszczelnienia pozwalające na pracę w mokrym lub zapylonym środowisku bez obawy o jego uszkodzenie. Warto również podkreślić że do napędu systemu AF wykorzystano nowej generacji silnik ultradźwiękowy w kształcie pierścienia. Za jego sprawą wydajność układu automatycznego ustawienia ostrości jest na najwyższym poziomie. Silnik pracuje też niezwykle cicho.
- Ogniskowa: 50mm
- Minimalna przysłona: F1.4
- Maksymalna przysłona: F16
- Format: Pełno-klatkowy (FF)
- Konstrukcja optyczna: 15/9 (elementów/grup)
- Kąt widzenia: 47,4°
- Minimalna odległość ostrzenia: 0.4m
- Współczynnik makro: 0,18x
- Ilość listków przysłony: 9
- Rozmiar filtra: 72mm
- Całkowita długość: 107,5mm
- Maksymalna średnica: 80mm
- Waga: 950g
- Osłona przeciwsłoneczna: bagnetowa BH-726
Sugerowana cena detaliczna: 4175 zł.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Współczynnik makro: 0,18x to będzie skala odwzorowania 1:5,55 ?
@Negatyw
Owszem. Parametr podany chyba wyłącznie z rozpędu i/lub z nawyku.
Równie dobrze można by podać np. średni ciężar właściwy komponentów. Niby wszystko prawda, a bezużyteczne.
"◾Współczynnik makro: 0,18x " - coz za potworek lingwistyczno-logiczny
makro oznacza " duza skala"
a wiec " wspolczynnik duzej skali " - Maslo maslane , skala jest rodzajem wspolczynnika
- "wspolczynnik powiekszenia , odwzorowania" ," skala odwzorowania , powiekszenia" - ale nie wspolczynnik makro. Nigdy " wspolczynnik duzej skali"
ani to logiczne , ani to uzywane .
analogicznie - " duza szybkosc" - " wspolczynnik duzej szybkosci " !? - nie - "szybkosc"
ewentualnie " makro 0,18"
@LarsikOwen
"Niby wszystko prawda, a bezużyteczne."
Według mnie jak najbardziej użyteczne. Tylko akurat ja posługuję się skalą odwzorowania bo częściej w tej formie zapisywany jest ten parametr. Na upartego powinno się go dać policzyć z podanych danych:
- Minimalnej odległość ostrzenia: 0,4m
- Ogniskowej: 50mm
@Negatyw
"Na upartego powinno się go dać policzyć z podanych danych:
- Minimalnej odległość ostrzenia: 0,4m
- Ogniskowej: 50mm"
Tylko że ogniskowa jest podawana dla nieskończoności.
Tego typu obiektywy nie zmieniają ogniskowej, co innego typowe obiektywy makro. To co dzieje się w tym obiektywie przy ostrzeniu na bliską odległość można zasymulować obiektywem 50 mm z jedną soczewką. A wiadomo, że jak nie zmieniają się wymiary geometryczne soczewki to jej ogniskowa się nie zmienia.
@Negatyw, z informacji prasowej link wynika, że za ogniskowanie odpowiada grupa gdzieś z tyłu. Dasz zatem głowę, że ogniskowa się nie zmienia?
@Negatyw
"A wiadomo, że jak nie zmieniają się wymiary geometryczne soczewki to jej ogniskowa się nie zmienia."
To nie jest prawdą, IF nie jest gwarantem, że szkło nie oddycha.
odpowiedz jest natychmiastowa:
obiektywy z wewnetrznym ogniskowaniem maja zmienna ogniskowa.
jesli odleglosc 40 cm podawana jest do plaszczyzny matrycy
to dla skali odwzorowania 1:5,55 ogniskowa wynosi 51,7 mm
jesli przyjac, ze ogniskowa = 50 mm to skala odwzorowania wynosilaby 1:5,83
@Pokora
"obiektywy z wewnetrznym ogniskowaniem maja zmienna ogniskowa. "
To czy obiektyw zmienia ogniskową czy nie wraz ze zmianą płaszczyzny ostrości nie zależy od sposobu ogniskowania.
@komor
"@Negatyw, z informacji prasowej link wynika, że za ogniskowanie odpowiada grupa gdzieś z tyłu. Dasz zatem głowę, że ogniskowa się nie zmienia?"
Zwykle tak się konstruuje obiektywy stałoogniskowe by ogniskowa była stała. Nie dotyczy to obiektywów makro. W nich przy dużej skali odwzorowania celowo ogniskowa ulega skróceniu. Gdyby nie ulegała skróceniu to ilość światła wynikającego z nastawionej przysłony a ta docierająca na matrycę za bardzo by się rozjechała. Poza tym gdyby ogniskowa się nie skracała to wprawdzie odległość obiektu od płaszczyzny matrycy była by większa, ale odległość obiektu do soczewki zbliżona bo obiektyw byłby dłuższy.
Negatyw
25 kwietnia 2019, 11:57
@komor
"@Negatyw, z informacji prasowej link wynika, że za ogniskowanie odpowiada grupa gdzieś z tyłu. Dasz zatem głowę, że ogniskowa się nie zmienia?"
Zwykle tak się konstruuje obiektywy stałoogniskowe by ogniskowa była stała
-------------
tak bylo w czasach obiektywow MF - przyblizano / oddalano cala optyke.
Inaczej Jest w obiektywach AF , gdzie wystepuje ogniskowanie wewnetrzne , a to jest realizowane wlasnie przez zmiane ogniskowej .
wysuwanie calej optyki wymagaloby zbyt wielkiej mocy napedu , a co za tym idzie wiekszego poboru pradu , wiekszych rozmiarow napedu..
Przesuwanie tylko czesci optyki jak w AF wymaga mniejszej mocy , zas przy takiej samej mocy zasilania , byloby znaczaco szybsze.
Nie wiem czy istnieje jakikolwiek obiektyw AF z innym ogniskowaniem niz wewnetrznym , przestawia sie tylko Jakis czlon optyki.
Nie ma mocowania Pentax ? Ziew... ;-)