Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K

Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K
9 sierpnia
2019 09:45

Urządzenie wyposażono w matrycę Super 35 z podwójnym natywnym ISO odznaczającją się zakresem dynamicznym na poziomie 13 EV. Kamera może nagrywać wideo 6K RAW przy 50 kl/s.

Zastosowany w Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K sensor ma rozdzielczość 6144×3456 pix i działa ze wspomnianym już wcześniej zakresem dynamicznym do 13 EV. Urządzenie wspiera technologię HDR i może korzystać z funkcji dual native ISO (natywne ISO 400 oraz 3200). Operator może nagrywać wideo w jakości 6K przy 50 kl/s lub 2.8K 2868×1512 1.9:1 przy 120 kl/s, korzystając z obiektywów podpiętych do mocowania Canon EF. Co więcej, dostępny jest tryb anomorficzny 6:5 pozwalający na nagrywanie w 3.7K z prędkością 50 kl/s. Do tego dochodzi obecność specjalnego przycisku pozwalającego na szybkie wykonanie zdjęć. Pliki mogą być zapisane na nośniku SD, UHS-II lub CFast 2.0.

Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K

Mocowanie EF wspiera w pełni elektronika, a więc użytkownicy będą mogli sterować ostrością, przysłoną, a także korzystać ze stabilizacji obiektywów. Co więcej, kamera korzysta także z Canonowskiego akumulatora LP-E6 i może działać na pełnym ładowaniu do 45 minut. Slot USB-C umożliwia ładowanie kamery np. z powerbanka. Opcjonalny grip wspiera dwie dodatkowe baterie.

Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K

Na pokładzie znalazło się pełnowymiarowe złącze HDMI przesyłający 10-bitowe wideo, również HDR, a także: wyjście mini XLR 48 V, 3,5-milimetrowe wejście mikrofonowe, wyjście słuchawkowe o tej samej wielkości a także złącze zasilania kamery prądem stałym.

W Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K umieszczono 5-calowy dotykowy wyświetlacz. System operacyjny, z jakiego korzysta kamera, to Blackmagic OS.

Kamerą możemy wykonywać zdjęcia o rozdzielczości 21,2 megapikseli, które są zapisywane jako nieskompresowane pliki DNG.

Cena urządzenia została ustalona na 2495 dolarów. Na razie nie wiadomo, ile kamera będzie kosztować w Polsce.


Komentarze czytelników (30)
  1. matzll
    matzll 9 sierpnia 2019, 10:32

    Trochę szokująca specyfikacja :) w pozytywnym znaczeniu oczywiście. Cena również atrakcyjna.

  2. mate
    mate 9 sierpnia 2019, 10:39

    @matzll
    "Trochę szokująca specyfikacja :)"

    Ja wiem, czy taka szokująca? BM zawsze miało dobrą specyfikację i jeszcze lepszy stosunek specyfikacji do ceny.
    Mnie bardziej zastanawia jak pod względem prawnym wygląda kwestia zastosowania bagnetu Canona, czy BM, Panasonic lub RED wykupują licencję, czy sobie strugają sami jak Sigma i inni producenci adapterów oferujący gniazdo EF.

  3. deel77
    deel77 9 sierpnia 2019, 10:46

    Czy istnieje serwis urządzeń tej firmy w Polsce?

  4. Beginner
    Beginner 9 sierpnia 2019, 11:35

    @deel77
    Jeżeli nawet nie istnieje, to nawet lepiej. Najwyższy czas aby ten niedostatek uzupełnić i serwis powołać do życia.
    Otwiera się obiecujące pole do działania dla przedsiębiorczych, kreatywnych, kompetentnych, którzy będą mogli wypełnić tę niszę swoim działaniem.
    Przeglądając stronę optyczne.pl nie wątpię, że takich Kolegów nie brakuje.

  5. zbitooko
    zbitooko 9 sierpnia 2019, 11:36

    "Mocowanie EF wspiera w pełni elektronika, a więc użytkownicy będą mogli sterować ostrością, przysłoną, a także korzystać ze stabilizacji obiektywów."


    Co w tym przypadku oznacza "sterować ostrością"?

  6. aditoma
    aditoma 9 sierpnia 2019, 11:59

    @zbitooko

    niektóre szkła mają focus by wire i jak nie ma zasilania to nie działa nawet ręczne ostrzenie;]

  7. mate
    mate 9 sierpnia 2019, 12:13

    @zbitooko
    "Co w tym przypadku oznacza "sterować ostrością"?"

    Oznacza 2 rzeczy: możliwość korzystania z AF oraz w niektórych modelach możliwość sterowania obiektywem poprzez puszkę za pomocą chociażby kontrolerów zewnętrznych kontrolerów.

  8. mikmac
    mikmac 9 sierpnia 2019, 13:12

    kamera 6K w rawie i to 50 a nie 24p, za 2,5K$. Obłęd.

  9. PDamian
    PDamian 9 sierpnia 2019, 13:21

    "As far as auto focus is concerned. All BM has said is: When using a compatible auto focus lens with your camera, press the ‘focus’ button once to auto focus. By default the lens will auto focus in the center of the image, however you can select an alternate auto focus point by tapping on the LCD screen in the area that you want to focus. Double press the focus button to reset the focus point to the center of the screen.NOTE It’s important to know that while most lenses support electronic focus, some lenses can be set to manual or auto focus modes. In this case you need to confirm your lens is set to auto focus mode.

    There is no mention of continuous auto focus, and it may well be that the camera can only do one touch auto focus. If you are expecting the level of auto focus performance you would get with Canon’s DPAF, you are going to be disappointed." link

    "Jeśli chodzi o autofokus. Wszystko, co powiedział BM, to: Gdy używasz zgodnego obiektywu z automatyczną regulacją ostrości w aparacie, naciśnij raz przycisk „ostrości”, aby automatycznie ustawić ostrość. Domyślnie obiektyw automatycznie ustawia ostrość na środku obrazu, jednak możesz wybrać alternatywny punkt automatycznego ustawiania ostrości, dotykając ekranu LCD w obszarze, na którym chcesz ustawić ostrość. Dwukrotnie naciśnij przycisk ostrości, aby zresetować punkt ostrości na środek ekranu. UWAGA Ważne jest, aby wiedzieć, że chociaż większość obiektywów obsługuje elektroniczne ustawianie ostrości, niektóre obiektywy można ustawić w tryb ręczny lub automatyczny. W takim przypadku musisz potwierdzić, że obiektyw jest ustawiony w trybie automatycznego ustawiania ostrości.

    Nie ma wzmianki o ciągłym automatycznym ustawianiu ostrości i może się zdarzyć, że aparat może wykonać tylko automatyczne ustawianie ostrości jednym dotknięciem. Jeśli oczekujesz poziomu wydajności autofokusa, jaki uzyskasz dzięki DPAF firmy Canon, będziesz rozczarowany."

  10. zdebik
    zdebik 9 sierpnia 2019, 15:39

    mocy 48 volt - nie lepiej napisać phantom power ,żeby wszyscy wiedzieli o co chodzi?

  11. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 9 sierpnia 2019, 16:33

    Czyli nie ma technicznych przeciwwskazań żeby w tak małym body zrobić 4k szybsze nić 30kl/s?

  12. mate
    mate 9 sierpnia 2019, 16:46

    @MaciekKwarciak
    "Czyli nie ma technicznych przeciwwskazań żeby w tak małym body"

    W tak małym? PCC 4K i 6K są całkiem spore (w odniesieniu do aparatów oczywiście):
    link

  13. mikmac
    mikmac 9 sierpnia 2019, 16:54

    MaciekKwarciak -->
    ty widzialeś bmcc 4k na żywo? Jest ogromne, pękate i ma heatpipy wychodzące na zewnątrz pod ekranem.
    Body ma inne proporcje, ale bym powiedział, że kubaturę to ma większą niż duża lustrzanka.

  14. ***s***
    ***s*** 9 sierpnia 2019, 19:03

    Ciekawe czemu trzymaja sie tak kurczowo tego CF czy SD zamaist zrobic slot na M2 czy moze na jakis samsung T5

  15. 9 sierpnia 2019, 20:10

    ***s***

    Bo M2 będzie niekompatybilne z resztą sprzętu, akcesoriami, czytnikami etc.

  16. mikmac
    mikmac 9 sierpnia 2019, 22:11

    i w co se to m.2 wcisniesz? Rozbierzesz budę, wypniesz grafę rozpinając bloki wodne?

  17. domek
    domek 10 sierpnia 2019, 13:20

    ***s*** 9 sierpnia 2019, 19:03
    Ciekawe czemu trzymaja sie tak kurczowo tego CF czy SD zamaist zrobic slot na M2 czy moze na jakis samsung T5

    brak standartu wymiarów

  18. Vendeur
    Vendeur 10 sierpnia 2019, 21:33

    Proponuję nauczyć autora sprawdzania tekstu przed publikacją, aby wyeliminować idiotyczne literówki.

    Natomiast przede wszystkim, autor powinien zapoznać się z zasadami zapisu liczb w języku polskim, a konkretnie używaniu separatora dziesiętnego i tysięcznego.

    Jeśli dla autora zapis 3.5 mm, 21.2 Mpix oraz 2.495 dolarów nie są tożsame, czyli interpretuje separator w formie kropki dowolnie do sytuacji, to pozostaje mi pogratulować mu inteligencji, a raczej jej braku...

    link

    link

  19. pawelpiwowarczyk
    pawelpiwowarczyk 10 sierpnia 2019, 22:37

    @Vendeur - masz rację, ale można a nawet należało to napisać bez jadu, złośliwości i przytyków do inteligencji.
    Wracając do tematu, wzornictwo kamery rodem z wczesnych lat 90-tych ale mnie się podoba (urwa, wiem że zamiast "-tych" należało wstawić "kropkę", wówczas połowa by nie skumała ale byłoby poprawnie).

  20. Noname
    Noname 10 sierpnia 2019, 22:57

    Vendeur, ale inteligentnych ludzi to nie razi.

  21. Beginner
    Beginner 11 sierpnia 2019, 00:10

    @Vendeur
    Postaraj się skoncentrować i czytaj ze zrozumieniem.
    Załączone przez Ciebie linki nie kierują na strony usprawiedliwiające twoje niegrzeczne komentarze.
    Masz zauważalne braki w znajomości poprawnej polszczyzny.
    Staraj się pisać krótkie zdania. Będzie Ci łatwiej uniknąć błędów gramatycznych, które niestety obnażają twój poziom wiedzy.
    Na koniec jeszcze zagadka dla Ciebie. Zastanów się gdzie tkwi błąd gramatyczny w twoim zdaniu.

    "Natomiast przede wszystkim, autor powinien zapoznać się z zasadami zapisu liczb w języku polskim, a konkretnie używaniu separatora dziesiętnego i tysięcznego."

    Serdecznie pozdrawiam i życzę sukcesów w nauce języka ojczystego.

  22. gietrzy
    gietrzy 11 sierpnia 2019, 09:06

    @mikmac

    JMS583.

  23. komor
    komor 11 sierpnia 2019, 10:28

    @Vendeur, mylisz inteligencję z wiedzą. O poziomie kultury już Ci koledzy napisali.

  24. Szabla
    Szabla 11 sierpnia 2019, 11:12

    Faktem jest jednak nieprawidłowy zapis liczb.

  25. bursztyn
    bursztyn 11 sierpnia 2019, 11:41

    To jeszcze bym dorzucił:
    - 1.9:1 -> 1,9:1,
    - powerbanka -> powerbanku,
    - o mocy 48 volt -> o napięciu 48 woltów (tu aż 3 błędy - nieźle!),
    - raz kl./s, innym razem kl/s,
    - 2.495 dolarów -> 2 495 dolarów amerykańskich albo 2495 USD.

    Natomiast 2.8K i 3.7K wydaje mi się prawidłowe, jako przyjęte międzynarodowe nazwy.

  26. Vendeur
    Vendeur 11 sierpnia 2019, 13:37

    @Beginner

    Niestety nie mogłem edytować komentarza, bo Optyczne są bardzo zacofane pod względem funkcjonalności komentarzy.

    Ośmieszasz się. Owszem, na stronach, do których odnośniki umieściłem, jest wytłumaczone stosowanie separatorów dziesiętnych oraz tysięcznych. Nie przeczytałeś? Czy po prostu nie zrozumiałeś?

    Ty naprawdę zwracasz mi uwagę na błąd gramatyczny, podczas gdy sam nie potrafisz poprawnie posługiwać się polskim językiem? Zapewne nie wiesz, do czego piję, więc nakieruję - podszkol się z interpunkcji, mam na myśli podstawy...

    Brak argumentów rzeczowych w danym temacie i odwracanie kota ogonem, stosując bezsensowne ogólniki oraz popełniając błędy. Typowe.



    @komor

    Nie, to Ty mylisz inteligencję z wiedzą i nie czytasz ze zrozumieniem...

    Jakkolwiek kwestia stosowania separatorów jest cechą wiedzy, tak mój zarzut na temat inteligencji dotyczy już nie samego typu separatorów, a stosowania ich takiego samego typu do zupełnie odmiennych rodzajów liczb. Jeśli ktoś nie zauważa różnicy pomiędzy ułamkiem dziesiętnym i zwykłą liczbą, to już jest kwestia inteligencji. Bo naprawdę nie potrzeba wysokiej sprawności szarych komórek, aby zrozumieć, że zapisy 3.5 oraz 2.495 są zupełnie tożsame, wszak oba to ułamki dziesiętne... Podczas gdy drugi zapis powinien być w formie 2495.

    Poćwicz trochę czytanie ze zrozumieniem i myślenie logiczne.

    Poziom kultury? W większości przypadków, jeśli ktoś nie ma żadnych argumentów i nie potrafi dostrzec otaczającej nas i szerzącej się głupoty, najczęściej samemu będąc jej składową, zwala winę na rzekomy brak kultury, bo nie rozumie sedna sprawy.



    @bursztyn

    Otóż to. Błędów jest znacznie więcej, choćby interpunkcyjne, ale nie chciałem już aż tak gnębić, bo większość by i tak nie zrozumiała. Kwestia zapisu liczb natomiast powinna być oczywista. I jakkolwiek nie każdy, a wręcz mało kto, wyłapie błędy, o których Ty i ja wspominamy, tak są one niedopuszczalne na szanującym się portalu. Bowiem tak jak napisałem, aby wyłapać literówki w słowach (a są 3), wystarczy przeczytać tekst ponownie przed publikacją. Brak takich działań, to brak szacunku do czytelnika i brak profesjonalizmu.

  27. bursztyn
    bursztyn 11 sierpnia 2019, 14:03

    @Vendeur
    Zgadzam się. Zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach słowniki same znajdują literówki.
    Teraz widzę, że liczby poprawione, ale literówki nadal są. O interpunkcji to nie ma się nawet co wypowiadać ;) Dodatkowo jeszcze Canonowskiego powinno być z małej litery.

  28. TRI-X
    TRI-X 11 sierpnia 2019, 20:58

    Nowya camera RED o nazwie Komodo używa też mocowanie Canona ale nie EF ale RF co będzie pozwalac uzywanie objektywów EF z róznymi adapterami a szczególnie tym Canona z filtrem ND variable co jest ważną rzeczą dla filmowców.

  29. ***s***
    ***s*** 12 sierpnia 2019, 23:29

    domek 10 sierpnia 2019, 13:20......brak standartu wymiarów

    Widze ze pokazuja sie juz mocowania na Rigi do dyskow samsunga T5. Standard sam by sie stworzyl gdyby jakas firma pierwsza zrobila slot na taki np dysk

  30. mate
    mate 15 sierpnia 2019, 12:49

    @***s***
    "Widze ze pokazuja sie juz mocowania na Rigi do dyskow samsunga T5."

    I co to ma wspólnego z ustandaryzowanymi slotami na karty pamięci w aparatach?

    "Standard sam by sie stworzyl gdyby jakas firma pierwsza zrobila slot na taki np dysk"

    Nie, nie stworzyłby się, nawet obecnie w kompach nie ma jakiegokolwiek standardu i są dyski które nie podejdą fizycznie np. do laptopów ze względu właśnie na gabaryty. Ponadto jak już jesteśmy przy gabarytach, to chyba nie trzeba tłumaczyć, że podwójny slot na SD to znacznie mniej potrzebnego miejsca niż w przypadku dwóch dysków m.2. A dla filmowców, co potrzebują dużą przestrzeń dyskową są recordery i nieskompresowany sygnał po hdmi, to jest standard.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.