Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tokina ATX-i 11-16 mm f/2.8 CF APS-C DSLR

Tokina ATX-i 11-16 mm f/2.8 CF APS-C DSLR
17 października
2019 11:26

Tokina zaprezentowała nowy, szerokokątny zoom przeznaczony na matryce APS-C. Obiektyw jest dostępny z lustrzankowymi mocowaniami Canona i Nikona, a na jego budowę składa się 13 soczewek w 11 grupach. Można go już zamawiać w przedsprzedaży w cenie 449 dolarów.

Specyfikacja obiektywu dostępna jest w naszej bazie:

  • Specyfikacja Tokina ATX-i 11–16mm f/2.8 CF APS-C DSLR

    Schemat optyczny obiektywy przedstawiony jest poniżej.

    Tokina ATX-i 11-16 mm f/2.8 CF APS-C DSLR

    Zauważymy tutaj dwa elementy asferyczne oraz dwa SD o obniżonej dyspersji. Soczewki pokryte są powłokami wielowarstwowymi. 9-listkową przysłonę przymkniemy do f/22.

    Obiektyw wyposażony jest w autofokus, a minimalna odległość ostrzenia wynosi 30 cm. Jego wymiary to 84×91.7 mm, a waga – 555 gramów. Na przodzie zamocujemy filtry o średnicy 77 mm.

    W przypadku mocowania Canon EF-S obiektyw w ekwiwalencie dla pełnej klatki daje ogniskowe 17.6–25.6 mm. W przypadku mocowania Nikon F będzie się zachowywał jak obiektyw o ogniskowych 16.5–24 mm.

    Tokina ATX-i 11-16 mm f/2.8 CF APS-C DSLR

    Tokina ATX-i 11-16 mm f/2.8 CF APS-C DSLR

    Tokiny ATX-i 11–16mm f/2.8 CF APS-C DSLR nie znajdziemy jak na razie w polskiej dystrybucji. Za granicą, w przedsprzedaży, kosztuje 449 dolarów. Wysyłka rozpocznie się 6 listopada.


  • Komentarze czytelników (17)
    1. LarsikOwen
      LarsikOwen 17 października 2019, 11:54

      Nikoniarze mają słabego Nikon Nikkor AF-P DX 10-20 mm f/4.5-5.6G VR.
      Ale dla mnie 11-16 wystarczy, bo mam zaraz potem dobry obiektyw od 17mm.
      Tokina legendarnie źle pracuje pod światło a ciężko tak szeroko nie złapać jakiegoś źródła światła.

    2. Matt
      Matt 17 października 2019, 11:56

      A czym konkretnie ten obiektyw różni się od pozostałych Tokin? Nawet autofocus został chyba po staremu, bez ultradźwięków.

    3. PDamian
      PDamian 17 października 2019, 12:19

      Odgrzewany kotlet

      Tokina 11-16mm f/2.8:

      2007 link

      2012 link

      2019 link

    4. Deadi
      Deadi 17 października 2019, 12:46

      Po co jak jest Sigma 10-20 f/3.5 :)

    5. olaieryk
      olaieryk 17 października 2019, 13:54

      Deadi
      Ten jest od f/2.8 ale mft raczej nie przekonują.

    6. Deadi
      Deadi 17 października 2019, 15:13

      Na szerokiem kącie 2.8 jest tak potrzebne jak Januszowi lustrzanka ;)

    7. PDamian
      PDamian 17 października 2019, 15:32

      Akurat jest potrzebne bo zasięg fleszy jest większy.

    8. focjusz
      focjusz 17 października 2019, 15:58

      Czyżby nagle lepsze światło przestało być potrzebne ? Przypominam że to zawsze można PRZYMKNĄĆ !

      Niestety brak zmian w konstrukcji dobrze nie wróźy - może choć lepsze powłoki zastosują. Wtedy było by jak znalazł ( ciekawe jak z kryciem FF - gdyby dawał radę od 14-15mm to było by coś )

    9. komor
      komor 17 października 2019, 17:14

      @PDamian: „Akurat jest potrzebne bo zasięg fleszy jest większy.” – przez ostatnie parę lat zwiększyło się użyteczne ISO, więc można skompensować te 2/3 EV różnicy między f/3.5 a f/2.8. A milimetra mniej na ogniskowej nie skompensuje. ;) No i na długim końcu 10-20 też dłuższe.

    10. PDamian
      PDamian 17 października 2019, 17:35

      Nie o to mi chodziło.
      Odnosiłem się bardziej ogólnie do: po co ci jasność w uwa?

      Idąc waszym tokiem rozumowania w UWA:
      f/2.8 -niepotrzebne,
      f/3.5 -potrzebne [nagle? -przecież to tylko 2/3 EV różnicy]😛
      A co z f/4, f/4.5 np. link ?

      Modyfikator żeby z reporterskiej lampy wypełnić światłem kadr szerokiego końca [czyli początku] też zasięg "zeżre".

    11. ktojack
      ktojack 17 października 2019, 19:16

      @LarsikOwen
      Nikkor AF-P DX 10-20 mm f/4.5-5.6, nie jest wcale taki słaby jak Ci się wydaje. Widać że go nie miałeś w rękach.
      Do tego Nikon ma bardzo dobrego 10-24mm; f3,5-4,5. Czyżbyś miał jakiś kompleks???

    12. LarsikOwen
      LarsikOwen 17 października 2019, 19:37

      @ktojack
      Tak, słusznie. Focę Nikonami 15 lat i składam się z samych kompleksów.

    13. waldi72
      waldi72 18 października 2019, 07:47

      Dlaczego kupować Tokinę 11-16 f/2,8 jak jest dobra i o większym zakresie 11-20 f/2,8? Jedynym co przemawia za 11-16 to nieco niższa cena i mniejsza średnica filtrów. Porównanie: link

    14. Jonny
      Jonny 18 października 2019, 07:57

      Z szerokich zoomów pod DX, dopiero Tokina AT-X 14-20mm F2 PRO po przymknięciu do f/2.8 daje w miarę równo ostry obrazek w całym kadrze.

    15. komor
      komor 18 października 2019, 15:04

      @PDamian: „Nie o to mi chodziło. Odnosiłem się bardziej ogólnie do: po co ci jasność w UWA?” – a, to rozumiem. Ja mam Tamrona 15-30/2.8 na Fufu, wiem, że przydaje się jasność w repo. Ale na APS-C zdecydowałbym się na Sigmę 10-20 f/3.5, a nie Tokinę 11-16 f/2.8, właśnie ze względu na ten milimetr, tym bardziej, że ogólnie ta Tokina chyba od Sigmy jakościowo lepsza nie jest.

    16. marc88
      marc88 18 października 2019, 15:30

      @komor
      Wg danych Sigma ma mniejsze pole widzenia niż Tokina...
      link

    17. PDamian
      PDamian 18 października 2019, 17:44

      Bo to kąty dla aps-c Canona.

      109.7 - 70.7° link

      104°-82° link

    Napisz komentarz

    Komentarz można dodać po zalogowaniu.


    Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.