Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon Z50 - Roadshow

Nikon Z50 - Roadshow
13 listopada
2019 14:46

Nikon zaprasza do udziału w spotkaniach z serii Roadshow. Uczestnicy będą mieli zapoznać się z możliwościami pierwszego aparatu w linii Z wyposażonego w matrycę APS-C w salonach fotograficznych AB FOTO w 13 miastach w całej Polsce, w listopadzie i grudniu

Informacja prasowa

Nikon Z50 wyrusza w podróż po Polsce

Już 15 listopada 2019 roku Nikon po raz kolejny wyruszy w fotograficzną podróż po Polsce. To już czwarta edycja pokazów bezlusterkowych aparatów serii Z. Tym razem patronuje jej najnowszy model – Nikon Z50. W listopadzie i grudniu spotkania odbędą się w salonach fotograficznych AB FOTO w 13 miastach w całej Polsce. Wszyscy oddani miłośnicy fotografii i ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z robieniem zdjęć, będą mogli osobiście przetestować możliwości nowej „zetki”.

Podczas poprzednich edycji przedstawiciele marki Nikon przemierzyli dziesiątki tysięcy kilometrów, odwiedzili setki miast, a bezlusterkowe aparaty serii Z zobaczyło tysiące miłośników fotografii w całym kraju. Czwarta odsłona akcji to kolejna okazja dla wszystkich zainteresowanych fotografią do spotkania z najnowszym bezlusterkowym modelem popularnej serii.

Aparat Nikon Z50 to przede wszystkim bardzo lekki i poręczny model, wyposażony w hybrydowy autofokus i automatyczne dobieranie czułości, które pomogą wykonać idealne zdjęcie nawet w ekstremalnych warunkach – zarówno w dzień, jak i w nocy. Nowy model posiada także tryb bezgłośnego fotografowania. Świetnie sprawdzi się dla osób uwielbiających tworzyć filmy w wysokiej rozdzielczości FULL HD oraz 4K.

Pokazy są doskonałą okazją nie tylko do przetestowania i zakupu sprzętu, ale także do rozmowy i wymiany doświadczeń z ekspertami i innymi pasjonatami fotografii.

Spotkania zaplanowane na listopad i grudzień odbędą się w wybranych salonach AB Foto w godzinach 12:00-20:00. Akcja potrwa do połowy lutego 2020 roku.

    15 listopada br. (piątek)
  • AB FOTO Pasaż Grunwaldzki - Wrocław
    16 listopada br. (sobota)
  • AB FOTO Galeria Młociny – Warszawa
    22 listopada br. (piątek)
  • AB FOTO Zielone Wzgórze – Białystok
    23 listopada br. (sobota)
  • AB FOTO Manufaktura – Łódź
    24 listopada br. (niedziela)
  • AB FOTO Bonarka City Center – Kraków
    29 listopada br. (piątek)
  • AB FOTO Silesia City Center – Katowice
    30 listopada br. (sobota)
  • AB FOTO – Jastrzębie
    3 grudnia br. (wtorek)
  • AB FOTO Copernicus – Toruń
    4 grudnia br. (środa)
  • AB FOTO Arkadia – Warszawa
    6 grudnia br. (piątek)
  • AB FOTO Aura – Olsztyn
    7 grudnia br. (sobota)
  • AB FOTO Galeria Gdańska – Gdańsk
    10 grudnia br. (wtorek)
  • AB FOTO Galeria Mokotów – Warszawa
    11 grudnia br. (środa)
  • AB FOTO Posnania – Poznań
    13 grudnia br. (piątek)
  • AB FOTO Galeria Korona – Kielce
    14 grudnia br. (sobota)
  • AB FOTO Lublin VIVO! – Lublin


Komentarze czytelników (24)
  1. focjusz
    focjusz 13 listopada 2019, 16:51

    Zrobi największy bagnet na rynku i po wypuszczenie jednego pół amatorskiego modelu wypuszczać drugi jeszcze bardziej amatorski z matrycą jak paznokieć (u nogi ;)


    PS. Nikon miał już małe bezlustra których właścicieli zostawił po chamsku na lodzie. A to jak najbardziej sensowny i potrzebny segment ( na dołączenie do m4/3 nie ma co liczyć niestety) . Obecnie żaden zestaw Nikona nie mieści się w bagażu podręcznym i ta premiera tego nie zmieni.

  2. Myszowor
    Myszowor 13 listopada 2019, 17:26

    Mijasz się tyle razy z prawdą że szkoda gadać, matrycę DX nazywasz paznokciem? m4/3 jest przecież mniejsze...
    Z6 i Z7 mieszczą się spokojnie jako podręczne, do tego 24-70/4 i 14-30/4 - małe, ostre obiektywy na wycieczki super zestaw.

  3. ktojack
    ktojack 13 listopada 2019, 17:30

    Oooo..., chętnie obejrzę.
    Tylko nie ma linku do zapisów.

  4. 2marekm
    2marekm 13 listopada 2019, 17:42

    Mam przesyt sprzętem foto, chyba zaprzestanę na pięć lat czytać o wszelkich nowościach i "odświerzanych kotletach". Po tym czasie zobaczę co się zmieniło. Czy Wy też tak macie ?

  5. ktojack
    ktojack 13 listopada 2019, 17:47

    Nie. Ja lubię nowości.
    Nie znaczy to że muszę zaraz coś kupować, ale gdy już się na coś decyduję, to chcę wiedzieć wcześniej jak najwięcej o możliwym wyborze.

  6. komor
    komor 13 listopada 2019, 21:03

    @focjusz: „Obecnie żaden zestaw Nikona nie mieści się w bagażu podręcznym” – nie wiem, co nazywasz zestawem, ale moje 6D z kilkoma obiektywami w plecaku mieści się w bagażu podręcznym. Jeszcze laptop wchodzi.

  7. Cichy
    Cichy 13 listopada 2019, 21:11

    APSC za ponad 4 klocki... No Nikonie, tak jeszcze jak byście wymyślili wehikuł czasu to w 2009 roku ten korpus zrobiłby szał ;)

  8. 3xN
    3xN 13 listopada 2019, 22:21

    @Cichy
    Nikon nie jedyny - patrz Sony A6100-6600, Canon M6II, Olympus E-M5III, Fuji X-T3, Panasonic G9.
    Ale do Z50 przypniesz przynajmniej całą szklarnię Z bez adaptera.
    (Tak, wiem, do Sony APS-C można podpiąć również FE :P)

  9. DarkRaptor
    DarkRaptor 14 listopada 2019, 08:11

    @focjusz
    (...)
    Obecnie żaden zestaw Nikona nie mieści się w bagażu podręcznym i ta premiera tego nie zmieni.
    ----

    Ja rozumiem, że to kiepski żart? Zabieram najczęściej do podręcznego 2 większe korpusy DSLR z gripami i kilka wcale nie małych szkieł :D

  10. lord13
    lord13 14 listopada 2019, 08:44

    @3xN
    Porównywanie tego Nikona do topowych puszek aps-c w innych systemach jest trochę nie na miejscu :) Poza tym w każdym z wyżej wymienionych systemów masz też korpusy znacznie tańsze niż ów Z50.

    "Ale do Z50 przypniesz przynajmniej całą szklarnię Z bez adaptera."

    No to tak jak w przypadku każdego innego systemu, gdzie też przypniesz tamte szkła natywne bez adaptera, z tą różnicą że jest znacznie większy wybór :)

  11. sanescobar
    sanescobar 14 listopada 2019, 09:20


    @DarkRaptor, napisał:
    "Ja rozumiem, że to kiepski żart?"


    Nie :)

    @focjusz podróżuje w kufrze Rumburaka wraz z magiczną kulą do wróżenia, tam jest mało miejsca na sprzęt, stąd dość spore ograniczenia.

  12. BlindClick
    BlindClick 14 listopada 2019, 10:33

    Lol, oni z tym gdzies jada, nie moglbym tak, przeciez jakby do mnie przyjechali to bym ich wysmial ze by sie poszczali z zalu.
    Za co ludzie robia takie glupie aparaty.

  13. Hamlet7
    Hamlet7 14 listopada 2019, 11:24

    Ciekawe ilu z Was miało jakąś Z-etkę w rękach?

    @BlindClick
    "Głupie aparaty" czuje się jakbym był w podstawówce.

    Wszystko to kwestia upodobań i gustu. Po to jest tyle firm aby każdy coś wybrał dla siebie. Z-etka musi się zadomowić na dobre na rynku i wtedy będzie można coś powiedzieć na temat tego sprzętu. Generalnie gdyby Z6 miało trochę szybszy AF, to przestałbym już prawie używać mojego D5, poza tym to świetny sprzęt.
    A co do Z50, to sam się przekonam na co stać tą puszkę i wtedy będę mógł krytykować co w nim jest nie tak.
    Niektórym radze jednak się nie wypowiadać, bo tylko się ośmieszacie :)

  14. 3xN
    3xN 14 listopada 2019, 11:38

    @lord13
    "Porównywanie tego Nikona do topowych puszek aps-c w innych systemach jest trochę nie na miejscu :)"

    A czego Ci w niej brakuje w porównaniu do ww.?
    Mi "przeszkadza" tylko brak IBIS i 1/8000s

    "No to tak jak w przypadku każdego innego systemu, gdzie też przypniesz tamte szkła natywne bez adaptera"

    Nie każdy, EF-M odpada, a reszta to APS-C i m43 – wiadomo ;-)

    A odnośnie wyboru: brakuje tak naprawdę tylko 70-200 f2.8/f4.
    Masz UWA, uniw. zoomy f2.8/f4/f3.5-6.3, stałki 24, 35, 50, 85.
    A cena? Spadnie, jak zawsze.
    Moim zdaniem Z50 w połączeniu z optyką Z da najlepszy obrazek w APS-C.

  15. lord13
    lord13 14 listopada 2019, 12:34

    @3xN
    "Nie każdy, EF-M odpada, a reszta to APS-C i m43 – wiadomo ;-)"

    Znaczy co odpada? Do aparatu EF-M nie podepniesz obiektywów EF-M bez adaptera? Bo w takim stylu pisałeś o "zaletach" aparatu z mocowaniem Z, że można podpiąć do niego szkła z bagnetem Z bez adaptera.

    "Masz UWA"

    Masz w systemie Z UWA na aps-c? Ok, jest Laowa 10-18, tylko po co marnować potencjał szkieł ff (zwłaszcza w kontekście UWA) na cropa?

    "Moim zdaniem Z50 w połączeniu z optyką Z da najlepszy obrazek w APS-C."

    Dość mocno dyskusyjne i Fuji, a także w mniejszym stopniu Sony E też mają mocne argumenty.

  16. tempor
    tempor 14 listopada 2019, 12:57

    3xN
    "Moim zdaniem Z50 w połączeniu z optyką Z da najlepszy obrazek w APS-C."
    Są na to duże szanse, ale za to sterowanie w wielu Nikonach to tradycyjnie "pain in the ass" - tylko w Sony jest gorzej.
    Np. tradycyjnie brak skrótów na wybieraku i nie można używać dotykowego ekranu do wybierania punktów AF podczas korzystania z wizjera.
    link

    Z doświadczenia wiem, że kiepska ergonomia może znacznie bardziej wpływać na końcowy efekt niż dobre technikalia.

  17. 3xN
    3xN 14 listopada 2019, 13:08

    @lord13
    Chodziło mi o to, że w Sony i Nikonie możesz podpiąć szkła ML FF pod ML APS-C.
    U Canona nie jest to – z oczywistych względów – możliwe.

    W Sony i Nikonie Z masz jeden bagnet i dwa formaty matryc - moim zdaniem praktyczne. Zwłaszcza jeżeli posiada się lub planuje wejście w FF.

    Odnośnie UWA: zgadza się, 14-30 na APS-C to jeszcze nie to.

    Tak, po testach Z50 i optyki Z będzie o czym dyskutować ;-)

  18. DarkRaptor
    DarkRaptor 14 listopada 2019, 13:18

    @sanescobar

    Dobre ;)


    Jeśli chodzi o "Zetki". To na razie tylko przyglądam się z zainteresowaniem. Jak mój D800 się trochę zestarzeje, czyli minimum 3-4 lata, to być może będę miał dylemat, czy wchodzić w ML czy jednak zastąpić go D850. Dla mnie najważniejszy jest rynek wtórny, bo nigdy nie kupowałem nowego korpusu... przynajmniej dla siebie ;)

  19. lord13
    lord13 14 listopada 2019, 13:27

    @3xN
    "W Sony i Nikonie Z masz jeden bagnet i dwa formaty matryc - moim zdaniem praktyczne. Zwłaszcza jeżeli posiada się lub planuje wejście w FF."

    Z drugiej strony kupowanie aps-c do używania ze szkłami ff (w kontekście Sony i Nikona) obecnie moim zdaniem mija się z celem, bo różnice cenowe między puszkami z róznymi wielkościowo matrycami są na tyle nieduże, że naprawdę trzeba się mocno zastanowić, co się zyskuje, a co traci.

  20. 3xN
    3xN 14 listopada 2019, 14:08

    @lord13
    Masz rację.
    Z trzeciej strony różnica między Z6 a Z50 to nadal 2340 PLN (gdyby nie ponowny cashback na Z6 to byłoby aż 3200).
    Z czwartej strony Z50+16-50 może być fajnym aparatem "zawsze przy sobie" i na wyjazdy/urlopy, zwłaszcza z gibanym do dołu ekranikiem.
    Trzeba po prostu poczekać, aż cena Z50 spadnie do przyzwoitego poziomu.

  21. lord13
    lord13 14 listopada 2019, 14:36

    @3xN
    "Z trzeciej strony różnica między Z6 a Z50 to nadal 2340 PLN"

    Pod warunkiem, że kupujemy osobno "klocki". Mając na uwadze fakt, że Z6 jest też oferowany w kicie z 24-70/4, a do Z50 trzeba go kupić osobno, to zestaw Z6 + 24-70/4 jest TAŃSZY niż Z50 + 24-70/4 :)

    "Z czwartej strony Z50+16-50 może być fajnym aparatem "zawsze przy sobie" i na wyjazdy/urlopy, zwłaszcza z gibanym do dołu ekranikiem."

    Owszem, tylko u konkurencji póki co można mieć podobnie i znacznie taniej.

  22. 3xN
    3xN 14 listopada 2019, 14:58

    @lord13
    1) Kombinacji jest wiele…

    2) No gorszy (Z16-50) od Sony PZ16-50 raczej nie będzie, ale to też żaden wyczyn :P

    BTW: Przy obecnych cenach nowości z matrycą 1" i APS-C, to ten Z50 ma dość przystępną cenę, ale kto co woli ;-)

  23. staytuned
    staytuned 14 listopada 2019, 17:15

    Nie wiem, co Nikon chce osiągnąć premierą Z50 bez planów zaprezentowania obiektywów pod apsc w najbliższych latach. Szkoda fajnej puchy, z dwoma zoomami to nie ma prawa się udać

  24. Jonny
    Jonny 16 listopada 2019, 08:48

    W sumie sam jestem ciekaw, czy Nikon przez dodanie czujników PDAF nie spieprzył przy okazji dobrego sensora (IMX-321), tak jak to zrobił w Z7 (IMX-309-AQJ), czy Z6 (IMX-128).

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.