Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Samsung Galaxy S10 Lite i Note10 Lite

Samsung Galaxy S10 Lite i Note10 Lite
3 stycznia
2020 17:55

Samsung prezentuje dwa smartfony będące uzupełnieniem linii S10 - S10 Lite oraz Note10 Lite. Urządzenia, a zwłaszcza S10 Lite pod względem fotograficznym prezentują się całkiem ciekawie. Oferuje on bowiem aparat główny z sensorem Tetracell o rozdzielczości 48 Mpix z nową optyczną stabilizacją obrazu Super Steady OIS , a także moduł ultraszerokokątny i makro.

Informacja prasowa

Samsung prezentuje Galaxy S10 Lite i Note10 Lite

Firma Samsung Electronics ogłosiła wprowadzenie na rynek nowych urządzeń Galaxy S10 Lite i Galaxy Note10 Lite. Nowe smartfony, stanowiące kontynuację osiągnięć serii Galaxy S i Note, pozwolą doświadczyć jeszcze szerszemu gronu odbiorców funkcji klasy premium, m.in. najnowszych technologii aparatu fotograficznego, rysika S Pen, znakomitych wyświetlaczy i długo działającej baterii.

„Przez 10 lat serie Galaxy S i Galaxy Note odnosiły sukcesy na całym świecie. Stanowią one ukoronowanie naszych nieustających wysiłków mających na celu dostarczenie wiodących w branży innowacji” – powiedział DJ Koh, President i CEO, IT & Mobile Communications Division, Samsung Electronics – „Galaxy S10 Lite i Galaxy Note10 Lite zapewnią kluczowe funkcje klasy premium osobom pragnącym doświadczyć tego, co najlepsze w Samsung Galaxy.”

Najwyższej klasy profesjonalny aparat – idealne zdjęcia i nieporuszone wideo

Samsung Galaxy S10 Lite i Note10 Lite

W urządzeniach Galaxy Lite wykorzystano wiodące w branży technologie stworzone przez firmę Samsung, by zaoferować szerszemu gronu użytkowników zestaw doskonałych funkcji i możliwości. Gwarantujące wysoką rozdzielczość aparaty przednie i tylne pozwalają uchwycić niemal każdy szczegół z krystalicznie czystą ostrością. Galaxy S10 Lite oferuje bowiem nie tylko aparat główny, ultraszerokokątny i makro, ale także nową optyczną stabilizację obrazu Super Steady OIS. W połączeniu z trybem Super Steady rozwiązanie to zapewnia większą stabilność dynamicznych zdjęć i filmów. Aparat ultraszerokokątny jest z kolei wyposażony w obiektyw o polu widzenia wynoszącym 123°, a zatem analogicznym do tego, jakim dysponuje ludzkie oko.

Zwiększona produktywność – zawsze i wszędzie

Galaxy Note10 Lite pozwala doświadczyć jeszcze większej produktywności dzięki rysikowi S Pen. Obsługa Bluetooth Low Energy (BLE) umożliwia sterowanie prezentacją, kontrolowanie wideo lub robienie zdjęć, a wszystko to za pomocą jednego kliknięcia rysika S Pen. Air Command zapewnia szybki i łatwy dostęp do głównych funkcji rysika. Prosta w obsłudze aplikacja Samsung Notes znacząco usprawnia robienie notatek. Co więcej, Galaxy Note10 Lite przekształca odręczne zapiski w tekst cyfrowy, gotowy do edycji i udostępnienia.

Wszystko, czego oczekujesz od Galaxy

Dzięki Galaxy S10 Lite i Galaxy Note10 Lite jeszcze więcej użytkowników może mieć dostęp do najwyższej jakości funkcji oferowanych przez urządzenia Samsung Galaxy.

Samsung Galaxy S10 Lite i Note10 Lite

Znakomite wrażenia wizualne: Galaxy S10 Lite oraz Galaxy Note10 Lite oferują rozciągający się od brzegu do brzegu wyświetlacz Super AMOLED Infinity-O. Ekran o przekątnej 6,7 cala zapewnia wspaniałe, wciągające doznania, pozwalając w pełni cieszyć się ulubionymi treściami multimedialnymi. Pojemniejsza i dłużej działająca bateria: Galaxy S10 Lite i Galaxy Note10 Lite wyposażono w dużą baterię o pojemności 4500 mAh obsługującą superszybkie ładowanie. Teraz użytkownicy mogą jeszcze dłużej pozostawać w kontakcie i spędzać więcej czasu na robieniu tego, co lubią najbardziej. Dostęp do inteligentnych aplikacji i usług: Oba smartfony stanowią element ekosystemu inteligentnych aplikacji i usług Samsung obejmującego m.in. Bixby (Vision, Lens, Routines) czy Samsung Health. Urządzenia są również chronione za pomocą Samsung Knox – kompleksowej platformy zabezpieczeń stworzonej przez firmę Samsung.

Galaxy S10 Lite jest dostępny w kolorach Prism White, Prism Black i Prism Blue, natomiast Galaxy Note10 Lite oferowany jest w kolorach Aura Glow, Aura Black i Aura Red. Galaxy S10 Lite i Galaxy Note10 Lite będą prezentowane podczas targów CES 2020. Najnowsze smartfony Samsung będzie można zobaczyć na stoisku Samsung (nr 15006) w Las Vegas Convention Center w dniach 7-10 stycznia 2020 r.


Komentarze czytelników (41)
  1. Soniak10
    Soniak10 3 stycznia 2020, 20:07

    Jako nowoczesnego fotografa interesuje mnie tylko jedno: jaki BOKEH dają te aparaty/obiektywy? Reszta to szajs!

  2. Soniak10
    Soniak10 3 stycznia 2020, 20:10

    Ps: Optyczni, uprośćcie wszystkie procedury testowe sprzętu jedynie do testu BOKEHU i to przy czułości nastawionej na 12800 ISO lub więcej, bo przy niższej, wg większości piszących tu profi-znawców, nie ma sensu "uprawiać fotografii". W końcu fotografia przy względnie dobrym oświetleniu to przeżytek, hę?

  3. Jonny
    Jonny 3 stycznia 2020, 20:41

    Odczep się od bokeh*, bo co ono ma do rzeczy ? ;-)

    A obrazki porównuj na najniższej wartości ISO, a nie na 12800, bo wtedy dopiero widać różnice.
    W praktyce, sensory pracują w dosyć wąskim zakresie, tak mniej więcej od 100 do 1000 ISO, a reszta jest uzyskiwana programowo.
    Tak przynajmniej wynika z ustaleń optycznych.

  4. mason
    mason 3 stycznia 2020, 22:15

    Nastały takie czasy, że szklarniarze udowadniać wyższość swojego przepłaconego sprzętu mogą tylko w specyficznych zastosowaniach.

    A co do nowych Samsungów, to widzę, że będą słabsze fotograficznie od flagowców bo obiektyw 2.0 a nie 1.5 ze zmienną przysłoną. Szerokokątny też słabszy. No ale to oczywiste, nie po to ludzie kupują flagowce, by lighty miałby lepsze parametry.

  5. tempor
    tempor 3 stycznia 2020, 22:49

    @mason
    Jasny obiektyw czy zmienna przysłona nie robi żadnej różnicy, kiedy Samsung masakruje zdjęcia ekstremalnym odszumianiem połykającym wszelkie szczegóły.
    W testach syntetycznych punktuje, a przy bliższym przyjrzeniu - akwarela na poziomie dolnej półki.

  6. mason
    mason 3 stycznia 2020, 23:02

    @tempor
    No dobra ale po co "bliżej przyglądasz"?. Ładną dziewczynę też oglądasz pod lupą czy nie ma jakichś pieprzyków na plecach? ;-) Nie lepiej cieszyć się z całokształtu? ;-)

  7. underfrykte
    underfrykte 3 stycznia 2020, 23:09

    @mason ladna dziewczyne chetnie ogladam z bliska tez ;) a w temacie to zdjecia z pixela 3a zdecydowanie daja rade i przy powiekszeniach.

  8. mason
    mason 3 stycznia 2020, 23:10

    Dodam jeszcze, że Samsung wygrywa w cuglach w ślepych testach flagowców:
    link
    link

    co z tego że Huawei robi bardziej szczegółowe? Rozdzielczość to tylko fragment jakości, wcale nie najistotniejszy.

  9. mason
    mason 3 stycznia 2020, 23:11

    @underfrykte
    jak ma piękną twarz i figurę olejesz znamię na plecach a grubasce nie pomogą piękne włosy i jedwabiście gładka skóra ;-)

  10. underfrykte
    underfrykte 3 stycznia 2020, 23:26

    @mason oczywiscie, jak 'caloksztalt' marny to szczegol nie pomoze - i odwrotnie, nie zaszkodzi przy nie-marnym. A zdjecia to z Nikona lepsze, owszem, ale Pixel mnie nieustajaco zaskakuje. Przez to zrezygnowalem z planow na RX100v, pewnie za to kupie jakis wiekszy tele do Nikona.

  11. mason
    mason 3 stycznia 2020, 23:32

    @underfrykte
    Ja jestem rozdarty (mam G7x II) czy kupić G7x III, rx100 V czy poświęcić wygodę na rzecz OMD-EM10 II z naleśnikiem. Jeszcze kusi E-PL8 z naleśnikiem i dodatkowo 50-200mm (można w zestawie wyhaczyć za 1700zł)

  12. underfrykte
    underfrykte 4 stycznia 2020, 00:10

    @mason a ja na razie zostaje przy swoim d7500 - i Pixel do zastosowan kieszonkowych. Z twojej listy to musisz sobie odpowiedziec na pytanie czy wazniejszy rozmiar czy ergonomia - EM10II jest super ale mocno wiekszy. Bardzo lubie form factor Sony RX, mam HX90 zreszta ktory jest podobny ale jakosc szalu nie robi.

  13. handlowiecupc
    handlowiecupc 4 stycznia 2020, 07:08

    Jeśli ktoś chce ze smartfona wydobyć to co on naprawdę potrafi, to powinien skorzystać z oprogramowania GCam a nie sprzętowego. Nagle okazuje się, że Xiaomi daje lepszy obrazek od Pixela. Że jest z tym trochę zachodu? Owszem, ale warto.

  14. maestro
    maestro 4 stycznia 2020, 09:44

    W LG to jednak pracują idioci ... byli pionierami ultra szerokiego kąta w G5 to było około 135 stopni - co było rewelacją, wystarczyło poprawiać jakość tego obiektywu w kolejnych odsłonach topowych modeli. NIE ! Zwężali z każdym modelem, obecnie G8 ma gorszy kąt niż konkurencja, 116 stopni :)
    A konkurencja nie śpi...
    Apple, Samsung wszyscy teraz ochy i achy nad szerokim kątem, do tego dobry marketing i w każdym aparacie niemal każdego producenta jest już szerzej niż w LG. Szkoda. To był ich atut, którego nie docenili.

  15. 2marekm
    2marekm 4 stycznia 2020, 10:26

    Q... ich mać. Kiedy wreszcie chociaż jeden na dziesięć co chwilę prezentowanych modeli , będzie poniżej 6 cali ? Wielgachne patelnie są dobre dla kobiet, które mogą nosić taki tablet w torebce. Ujdzie jeszcze jesienią lub zimą, nosząc w kieszeni kurtki, ale latem to już tragedia.

  16. EuGen
    EuGen 4 stycznia 2020, 11:03

    Nieważny calaż. Ważna szerokość. :)

  17. mason
    mason 4 stycznia 2020, 11:15

    Prawdopodobnie w mniejszej obudowie brakuje miejsca na całą tę elektronikę nie mówiąc o problemach z chłodzeniem. Zobacz jak aparaty kompaktowe się przegrzewają przy 4K. W Sony z tego powodu chyba ograniczenie do 5min. Poza tym więcej elektroniki, szybszy procesor, więcej pamięci to większe zapotrzebowanie na prąd. Te 5-amperowe baterie muszą zajmować miejsce.

    No i bardzo wielu użytkowników regularnie ogląda na nich filmy i gra a tutaj im większy ekran tym lepiej.

  18. Bahrd
    Bahrd 4 stycznia 2020, 11:39

    2marekm, wniosek z tego prosty - takich ja Ty (i na przykład ja, dla którego Nokia 820/iPhone SE są w sam raz) jest zbyt niewielu, żeby o nich myśleć.

    Jakąś nadzieję można jednak wiązać ze "składakami": [ link ], o ile za bardzo nie przegną z ekranami... ;)

  19. MX-1
    MX-1 4 stycznia 2020, 11:49

    @2marekm Samsung Galaxy S10e
    pierwsza lepsza recenzja link

  20. karuzel
    karuzel 4 stycznia 2020, 16:09

    sami latają z Canon EOS-1D X Mark III, a nam zawracają głowę samsungiem ;)

  21. Bahrd
    Bahrd 4 stycznia 2020, 17:00

    :D

    Canon taktownie wyznaczył datę premiery na poniedziałek, więc Mk III się jeszcze na weekendowe plotki zdąży załapać!

  22. tempor
    tempor 4 stycznia 2020, 18:36

    @Bahrd
    W plotkach nie pisną o nim ani słówka, bo NDA.
    Ale o czym tu plotkować, kiedy wszystko wiadomo.
    link

  23. Soniak10
    Soniak10 4 stycznia 2020, 19:30

    @2marekm 4 stycznia 2020, 10:26 
    Kiedy wreszcie chociaż jeden na dziesięć co chwilę prezentowanych modeli , będzie poniżej 6 cali ? Wielgachne patelnie są dobre dla kobiet, które mogą nosić taki tablet w torebce. Ujdzie jeszcze jesienią lub zimą, nosząc w kieszeni kurtki, ale latem to już tragedia.

    Ergonomia smartfonów jako aparatów fotograficznych jest bliska zeru, bez względu na ich wielkość. Ja np. dostaję białej gorączki, jak mam czymś takim zrobić zdjęcie: jak to-to chwycić, żeby nie zasłonić łapa obiektywu, albo żeby przypadkiem nie nacisnąć jakiegoś przycisku z boku obudowy, uruchamiając funkcje, których nie chcę. Na koniec, jak już trzymam, to w każdej chwili może mi się "przekręcić w ręku" i po zabawie. Tragedia.

  24. Bahrd
    Bahrd 4 stycznia 2020, 20:10

    tempor: "Ale o czym tu plotkować?"

    No cóż, z pustego Salomon ponoć nie umiał nalać, ale to przecież nie znaczy, że nie można zrobić awantury z niczego! :D

    Np. można by trollować o (zapewne poważnych) ograniczeniach, które nie pozwoliły Canonowi pogodzić najwyższych trybów wideo z DP AF.... Jak to wygląda w specyfikacji?!

    Soniak10, ale kilka miliardów ludzi jakoś sobie z tym radzi, więc podejrzewam, że "po prostu i zwyczajnie" nie lubisz. ;)

  25. mason
    mason 4 stycznia 2020, 20:12

    @Soniak10
    Racja. Dlatego od lat używam takiego typu etui: link

    W 100% chroni przed upadkiem, nie przeszkadza przy rozmawianiu (jak te zamykane książkowo), daje pewny chwyt, mogę wrzucić do torby z ostrymi przedmiotami i nie martwić się o ekran i w ogóle nie palcują się obiektywy z tyłu.

  26. Soniak10
    Soniak10 4 stycznia 2020, 20:21

    @Bahrd: no bo jak to lubić? Do komunikowania się i jako namiastka komputerka jest OK, ale do focenia? Musiałbym nigdy nie mieć w ręku normalnego aparatu, żeby mi się smartfon podobał jako narzędzie fotografii.

  27. Soniak10
    Soniak10 4 stycznia 2020, 20:24

    @mason: takie etui zabezpiecza przed uszkodzeniem, ale nie poprawia ergonomii fotografowania takim czymś. Aparat to jednak aparat.

  28. mason
    mason 4 stycznia 2020, 20:31

    @Soniak10
    W takim etui ergonomia jest w porządku. Trzymasz w dłoni za pomocą palca środkowego i kciuka a wskazującym naciskasz na ekranie "spust" migawki (lub wybierasz wcześniej punkt ostrości). Ewentualnie trzymasz analogicznie również drugą dłonią gdy czas naświetlania jest długi albo robisz panoramę. Dzięki etui telefon jest gruby i nie śliski więc nawet jak ktoś Cię potrąci, to urządzenie nie wyleci z ręki. Nawet kadrowanie jest przyjemne dzięki dużemu i świetnemu ekranowi.

  29. 4 stycznia 2020, 22:45

    Nie rozumiem o co chodzi w tym trendzie wydłużania smartfonów kosztem szerokości. Pewnie większa przekątna lepiej brzmi? W praktyce wolę mojego Samsunga A5 2017 niż smuklejszy S8 małżonki. Żałuję, że mój stary A3 2016 z ekranem chyba 4.7'' nie został odświeżony.

    Co do etui - zgadzam się, że bardzo poprawia chwyt. Do niedawna wolałem książkowe, ale ostatnio dostałem otwierane na krótszym boku i dało się przyzwyczaić. Ale rodzaj etui nie zmienia faktu, że aparatem, nawet bez wizjera, nadal dużo wygodniej robi się zdjęcia. Nawet jak to ma być tylko wciskanie spustu migawki (choćby dlatego, że jest duży i z wyraźnie zarysowanym dwuklikiem)

  30. handlowiecupc
    handlowiecupc 5 stycznia 2020, 08:44

    Dlatego w smarkfonach Sony jest na obudowie oddzielny klawisz do "spustu migawki". Dokładnie tak, gdzie we wszystkich puszkach.

  31. Jonny
    Jonny 5 stycznia 2020, 09:33

    Dużo łatwiej pozbyć się telefonu w etui z pionową klapką, jako że po jej otwarciu, zwisa ona swobodnie i aż prosi jakiegoś amatora cudzej własności, aby za nią szarpnąć.

    Etui typu flip (książeczkowe), o tyle lepiej chronią, że przy telefonowaniu, zakłada się klapkę na plecy telefonu, a przy fotografowaniu, trzyma się za klapkę.

    No i estetyka też nie jest bez znaczenia.

  32. 2marekm
    2marekm 5 stycznia 2020, 11:46

    Gdyby były małe telefony, nie patelnie do smażenia w kieszeni jajek mężczyźnianych, nie byłoby problemu z wypadnięciem. Ja póki co ma Samsunga A3 - 4,7 cala i jest o.k.

  33. komor
    komor 5 stycznia 2020, 13:38

    @TS: „Nie rozumiem o co chodzi w tym trendzie wydłużania smartfonów kosztem szerokości.” – to bardzo proste: szersze telefony uniemożliwiają ich obsługę jedną ręką, za pomocą kciuka, podczas kiedy pozostałe palce służą za chwyt. Ja mam stosunkowo krótkie palce i mam już duży problem z jednoręczną obsługą mojego XS, podczas gdy (niby niewiele różniący się rozmiarami) model 7 jeszcze bez problemu chwytałem i obsługiwałem jedną ręką.

  34. focjusz
    focjusz 5 stycznia 2020, 15:37

    @mastro - faktycznie LG spieprzyło sprawę koncertowo ( nie pierwszy raz zresztą ) Podobnie jak Sony, HTC czy BB.
    Przy czym należy zauważyć że czasem też przez ogłupienie klientów którzy nie kupowali świetnych modeli wybierajac gorsze ok konkurencji. W sumie to jest na parę doktoratów z marketingu i ekonomi :)

  35. ciagle
    ciagle 5 stycznia 2020, 15:49

    a ić pan w ch.... z robieniem zdjęć i filmowaniem smartfonem w czasie zimy.
    Ręce marzną, dzień krótki więc wybieram aparat. Ten klamot to można nawet w
    rękawicach narciarskich używać! No i ma dziurkę pod spodem, jakby co to można
    do statywu przytwierdzić. A smartfon? Bezpośrednio nie da się.
    Aparat - uniwersalniejszy. Zastosowanie smartfonów jest zawężone bardziej do specyficznych warunków niż zastosowanie aparatów foto. Obok dobrze znanych
    warunków oświetleniowych dochodzą warunki pogodowe!

    Z życia wzięte :))

  36. grzegorzg
    grzegorzg 5 stycznia 2020, 16:13

    Pewnie zaraz się znowu zacznie... ;))
    A smartfona mozna za to recepturką... :) ;) Absolutnie nie wzięte z życia, co najwyżej z rzyci...;)

  37. 5 stycznia 2020, 17:14

    @komor, a na to bym nie wpadł. Faktycznie jednoreczna obsługa ekranu może być dla kogos zaletą, ale będzie to kosztem czytelności. Ja zawsze używam drugiej ręki (palca wskazujacego), bo kciuk jest za mało precyzyjny.

  38. EuGen
    EuGen 6 stycznia 2020, 10:05

    Po obrocie do poziomu czytelność znacznie wzrasta :)

  39. TRI-X
    TRI-X 6 stycznia 2020, 12:46

    Gzieś widziałem test porównawczy Huawei 30pro i iPhona11pro. Mnie interesuje jakość ultraszerokoątnego i wygłądało na to, że Huawei miał większą ostrość detali. Czyżby to wpływ optyki Leitza?

  40. EuGen
    EuGen 6 stycznia 2020, 16:43

    Tak, ręcznie szlifowane soczewki ;)

  41. Jackiller
    Jackiller 3 lutego 2020, 00:10

    Hmmm...
    Kupiłem Note 10+...
    Ok, zabrałem do Aten na sylwestra Lumixa ale nawet go nie wyjąłem z walizki.
    Ale z tego co czytam, to właśnie w tej chwili powinienem dokonać samounicestwienia. Nie mam bokeh, nie mogę robić w zimę... ale niestety nie zrobię tego. Za to chętnie wymienię poglądy z kimś, kto choć przez chwilę miał to cacko w rękach i ma jakiekolwiek pojęcie w temacie...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.