Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Firma Sigma opublikowała aktualizację oprogramowania dla pełnoklatkowego obiektywu 14-24 mm f/2.8 w wersji na bagnet Sony E.
W ramach aktualizacji poprawiono działanie funkcji usuwania winietowania w korpusach aparatów oraz usunięto występujący w rzadkich przypadkach problem skokowego "migotania" przysłony przy filmowaniu.
Oprogramowanie oznaczone numerem 02 można pobrać stąd.
Mam to szkło. Przesiadka ze starego Samyanga 14 2.8. Polecam zdecydowanie bo różnica jest kosmiczna. Największy dla mnie atut to ostrość od brzegu do brzegu. Wszystko inne mogę skorygować chociaż nawet na pierwszym sofcie nie widzę takiej potrzeby. Profil działa dobrze i nie muszę nic poprawiać. Mimo korekt profilu narożniki są genialne. Nie trzeba walczyć z krzywizną płaszczyzny ostrości co było największą bolączką Samyanga. Jakość wykonania zachwyca. AF w trybie S trochę słychać i tu nadal niesłabnący podziw dla Sigmy 24-70 2.8 pod Sony. Tamten obiektyw jest niewiarygodny pod tym względem. Testowałem go w wyciszonym pomieszczeniu. Sprawiał wrażenie jakby nie działał. A on działał i to świetnie. Nie wydawał z siebie nawet najmniejszych odgłosów. 14-24 słychać choć jest to dźwięk przyjemny, miękki. A trybie AF-C jest dużo lepiej. Trzeba się wsłuchać. W trybie wideo jest najciszej bo tam już trzeba ucho nadstawić przy obiektywie. Szybkość w trybie AF-S spokojnie wystarcza do wszystkiego. W trybie AF-C trzyma obiekt bardzo ładnie, nie gubi się. Ostrość - miazga. O ile Samyang 14 2.8 potrafił wyostrzyć ładnie w centrum lub przyzwoicie w narożniku to nie dało się tego złapać na jednym zdjęciu i trzeba było iść na kompromis. Przyzwoity brzeg był okupiony średnim centrum. Ostre centrum sprawiało, że brzegi trzeba było ciąć do rozmiaru APS-C. Masakra. tu jest ekstra. Rozmycie tła przy bliskim fokusie całkiem przyjemne i użyteczne. Polecam każdemu. Testowany na A7III.
@Stivenson po obejrzeniu sampli i testów wyszło mi, że stałka nie zaoferuje mi nic więcej może poza mniejszą winietą która akurat jeszcze nigdy mi nie przeszkodziła. Poza tym większa jasność w UWA mi nie jest potrzebna a zakres od 14 do 24 miałem nieobstawiony więc wybór dla mnie był oczywisty. Przewaga 1.8 chyba tylko do astro którego zasadniczo nie uprawiam. Podstawą wyboru były ostre narożniki i to mam. link Cena + adapter. Brak zalet jak dla mnie.
Dziękuję za opinię. Początkowo również kusiło mnie to szkło ale jednak pozostałem przy starym samyangu. Przyznam jednak że taka ogniskowa 18 lub 16 z światłem 1.8 była by bardziej kusząca dla mnie. Uwielbiam 20 1.4 Sigmy choć brakuje jej czasami te kilkanaście stopni. No i jak bym sprzedał 20 było by miejsce dla Zeissa Distagona 21 :D Może kiedyś wypożyczę 14-tkę albo kupię na próbę
Ja astro praktycznie nie robię a ten zakres ogniskowych i tak zazwyczaj przymykam bo plastyka przy UWA częściej przeszkadza wyglądając jak brak ostrości niż pomaga. Sony 12-24 4 jest droższe i nie tak dobre. Jest jedynie mniejsze i lżejsze ale ja robiąc np wnętrza mam to gdzieś. Liczy się ostrość narożnika.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Mam to szkło. Przesiadka ze starego Samyanga 14 2.8. Polecam zdecydowanie bo różnica jest kosmiczna. Największy dla mnie atut to ostrość od brzegu do brzegu. Wszystko inne mogę skorygować chociaż nawet na pierwszym sofcie nie widzę takiej potrzeby. Profil działa dobrze i nie muszę nic poprawiać. Mimo korekt profilu narożniki są genialne. Nie trzeba walczyć z krzywizną płaszczyzny ostrości co było największą bolączką Samyanga. Jakość wykonania zachwyca. AF w trybie S trochę słychać i tu nadal niesłabnący podziw dla Sigmy 24-70 2.8 pod Sony. Tamten obiektyw jest niewiarygodny pod tym względem. Testowałem go w wyciszonym pomieszczeniu. Sprawiał wrażenie jakby nie działał. A on działał i to świetnie. Nie wydawał z siebie nawet najmniejszych odgłosów. 14-24 słychać choć jest to dźwięk przyjemny, miękki. A trybie AF-C jest dużo lepiej. Trzeba się wsłuchać. W trybie wideo jest najciszej bo tam już trzeba ucho nadstawić przy obiektywie. Szybkość w trybie AF-S spokojnie wystarcza do wszystkiego. W trybie AF-C trzyma obiekt bardzo ładnie, nie gubi się. Ostrość - miazga. O ile Samyang 14 2.8 potrafił wyostrzyć ładnie w centrum lub przyzwoicie w narożniku to nie dało się tego złapać na jednym zdjęciu i trzeba było iść na kompromis. Przyzwoity brzeg był okupiony średnim centrum. Ostre centrum sprawiało, że brzegi trzeba było ciąć do rozmiaru APS-C. Masakra. tu jest ekstra. Rozmycie tła przy bliskim fokusie całkiem przyjemne i użyteczne. Polecam każdemu. Testowany na A7III.
@Darti
A na Sigmę 14 f1.8 się nie skusiłeś?
@Stivenson po obejrzeniu sampli i testów wyszło mi, że stałka nie zaoferuje mi nic więcej może poza mniejszą winietą która akurat jeszcze nigdy mi nie przeszkodziła. Poza tym większa jasność w UWA mi nie jest potrzebna a zakres od 14 do 24 miałem nieobstawiony więc wybór dla mnie był oczywisty. Przewaga 1.8 chyba tylko do astro którego zasadniczo nie uprawiam. Podstawą wyboru były ostre narożniki i to mam. link
Cena + adapter. Brak zalet jak dla mnie.
Dziękuję za opinię. Początkowo również kusiło mnie to szkło ale jednak pozostałem przy starym samyangu. Przyznam jednak że taka ogniskowa 18 lub 16 z światłem 1.8 była by bardziej kusząca dla mnie. Uwielbiam 20 1.4 Sigmy choć brakuje jej czasami te kilkanaście stopni. No i jak bym sprzedał 20 było by miejsce dla Zeissa Distagona 21 :D Może kiedyś wypożyczę 14-tkę albo kupię na próbę
Ja astro praktycznie nie robię a ten zakres ogniskowych i tak zazwyczaj przymykam bo plastyka przy UWA częściej przeszkadza wyglądając jak brak ostrości niż pomaga. Sony 12-24 4 jest droższe i nie tak dobre. Jest jedynie mniejsze i lżejsze ale ja robiąc np wnętrza mam to gdzieś. Liczy się ostrość narożnika.