Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Aparat Sony ZV-1 i kamera FDR-AX43

Aparat Sony ZV-1 i kamera FDR-AX43
26 maja
2020 16:00

W ofercie firmy Sony pojawił się przeznaczony dla osób nagrywających vlogi aparat ZV-1 oraz niewielka kamera 4K FDR-AX43 wyposażona w zaawansowane technologie stabilizacji obrazu.

INFORMACJA PRASOWA

26 maja 2020 r. - Sony powiększa ofertę rozwiązań dla wideoblogerów o nowy aparat ZV-1 i miniaturową kamerę 4K Handycam®FDR-AX43

Aparat ZV-1 reprezentuje nowo powstałą kategorię urządzeń przeznaczonych specjalnie dla twórców filmów, a kamera AX43 to nowy, miniaturowy model 4K Handycam z zaawansowanymi technologiami stabilizacji obrazu

Aparat dla wideoblogerów ZV-1

Firma Sony poinformowała, że w jej ofercie pojawi się kieszonkowy aparat dla wideoblogerów ZV-1 (nazywany dalej ZV-1) , będący lekkim, kompaktowym rozwiązaniem typu „wszystko w jednym”. To zaprojektowane od podstaw urządzenie łączy łatwość użycia z zaawansowanymi technologiami przetwarzania obrazu. Stanowi doskonałe narzędzie dla wideoblogerów i autorów filmów, niezależnie od poziomu umiejętności.

Aparat Sony ZV-1 i kamera FDR-AX43

Nowy aparat Sony ZV-1 zaprojektowano ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań autorów filmów — mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. — Jest wielu użytkowników, których nie zadowalają produkty hybrydowe. Kierując się ich opiniami i życzeniami, zaprojektowaliśmy nowy model dla osób stawiających na pierwszym miejscu proces tworzenia. Ma on nowatorską konstrukcję i wiele nowych technologii, ustawień i trybów, które pozwalają tworzyć treści niedostępnymi wcześniej metodami. Chodzi o to, żeby obiekt utrwalany aparatem ZV-1 w każdych warunkach wyglądał olśniewająco. Wszystkie właściwości i funkcje zoptymalizowano więc do codziennego tworzenia wideoblogów.

Aparat ZV-1 jest wyposażony w przetwornik obrazu CMOS Exmor RS® z własnym układem pamięci DRAM. Połączono go z obiektywem ZEISS® Vario-Sonnar T* 24–70 mmi F1.8–2.8, który dzięki dużemu otworowi przysłony tworzy piękny efekt bokeh (rozmycie tła), umożliwiając wyeksponowanie głównego motywu. Za szybkie i dokładne ustawianie ostrości i śledzenie obiektów odpowiada najnowocześniejszy system AF Sony. W modelu ZV-1 zastosowano także procesor obrazu BIONZ X™ najnowszej generacji oraz specjalizowany układ o dużej skali integracji. Zapewniają one wysoką rozdzielczość i niski poziom szumów, co przekłada się na lepszą jakość obrazu. Te wyjątkowe technologie uzupełniono uniwersalnymi funkcjami audio o wysokim standardzie. ZV-1 to także pierwszy aparat kompaktowy Sony z odchylanym na bok ekranem dotykowym LCD, który ułatwia komponowanie ujęć autoportretowych przy podłączaniu zewnętrznych akcesoriów audio. Aby spełnić zróżnicowane potrzeby twórców, wprowadzono wiele zaawansowanych funkcji filmowych, takich jak nagrywanie filmów 4Kii czy stabilizacja obrazu w aparacie.

Aparat Sony ZV-1 i kamera FDR-AX43

Dostosowany do potrzeb twórców

Szybkie przełączanie między dwoma trybami efektu bokeh
Aparat ZV-1 ma funkcję przełączania efektu bokeh. Pozwala ona szybko zmienić wielkość przysłony optycznej, powodując mniejsze lub większe rozmycie tła (bokeh) bez utraty ostrości głównego motywu. Przycisk przełącznika bokeh znajduje się na górze aparatu, jest więc łatwo dostępny, co znacznie ułatwia ujęcia autoportretowe.

Ustawianie ostrości na odpowiedni obiekt
Aparat ZV-1 pozwala z niespotykaną dotąd łatwością nagrywać recenzje produktów i podobne materiały wideo. Dzięki nowemu trybowi prezentacji produktu nie trzeba już umieszczać ręki za przedmiotem, na który ma być ustawiona ostrość — teraz możliwe jest szybkie i płynne przenoszenie ostrości z twarzy autora na obiekt przed obiektywem i odwrotnie.

Nowy aparat oparto na najbardziej zaawansowanej technologii automatyki ostrości (AF) opracowanej do aparatów α™ (Alpha™) i modeli z serii RX. Umożliwia ona szybkie i dokładne ustawianie ostrości podczas filmowania i utrzymywanie jej na obiekcie. Dzięki technologiom ustawiania ostrości na oko w czasie rzeczywistym (Real-time Eye AF)iii i śledzenia w czasie rzeczywistym aparat ZV-1 może utrzymywać ostrość na oku/twarzy filmowanej osoby lub sprawnie przenosić ją między różnymi obiektami, w razie potrzeby sterując szybkością działania systemu AF i czułością śledzenia.

Ustawianie ekspozycji na twarz
Aparat ZV-1 znakomicie radzi sobie z nagłymi zmianami oświetlenia, na przykład na dworze w słoneczny dzień lub przy przechodzeniu z jasnego miejsca do cienia. Jest to zasługa nowej funkcji automatycznej ekspozycji z priorytetem twarzy. Wykrywa ona twarz filmowanej osoby i dostosowuje ekspozycję w taki sposób, by twarz zawsze miała właściwą jasność. Technologia ta przeciwdziała także gwałtownym zmianom ekspozycji, gdy twarz zniknie z kadru. W rezultacie unika się niespodziewanego prześwietlenia lub mocnego niedoświetlenia ujęcia.

Naturalna kolorystyka
Aparat ZV-1 jest oparty na zaawansowanej technologii przetwarzania koloru, która optymalizuje wygląd skóry. Aby wyeksponować fotografowaną lub filmowaną twarz — zwłaszcza w trybie autoportretu — aparat ZV-1 nadaje cerze naturalny, gładki wygląd, zachowując ostrość ust i oczu.

Kryształowo czysty dźwięk
Materiał o wysokiej jakości to nie tylko obraz, ale i znakomity dźwięk. Aby go zapewnić, aparat ZV-1 wykorzystuje niezawodne i uniwersalne rozwiązania audio. Wbudowany mikrofon kierunkowy Sony z trzema kapsułami rejestruje dźwięk dobiegający od przodu, ułatwiając utrwalanie głosu filmowanej osoby i redukcję dźwięków z tła, zwłaszcza w trybie autoportretu. Uniwersalny aparat ZV-1 jest także wyposażony w gniazdo mikrofonowe 3,5 mm i stopkę Multi Interface Shoe™ (MI), do których można podłączać zewnętrzne mikrofony. Aby zredukować zakłócenia powodowane przez wiatr, można skorzystać z dostarczanej w zestawie osłony przeciwwiatrowejiv montowanej w stopce MI.

Konstrukcja i funkcjonalność zoptymalizowane do tworzenia wideoblogów
Aparat ZV-1 powstał z myślą o potrzebach wideoblogerów i autorów filmów. Poza małą wagą i wymiarami (około 294 g / 105,5 x 60,0 x 43,5 mm) wyróżnia go odchylany na bok ekran LCD. Rozwiązanie to jest nowością w aparatach kompaktowych Sony i pozwala zainstalować opcjonalny zewnętrzny mikrofon bezpośrednio w stopce MI, bez dodatkowych ramion montażowych.

Dzięki wygodnemu uchwytowi aparat ZV-1 można z łatwością obsługiwać jedną ręką. Duży przycisk REC na górze obudowy pozwala błyskawicznie rozpocząć nagrywanie filmu. W trakcie nagrywania z przodu aparatu pali się lampka nagrywania.

Znacznie ulepszono system stabilizacji. Teraz skoków obrazu unika się nawet wówczas, gdy użytkownik filmuje, idąc z aparatem ZV-1 trzymanym w ręku. W przypadku nagrywania w jakości HD (w trybie „Aktywny”) połączenie optycznych i elektronicznych metod stabilizacji kompensuje drgania nawet 11 razyv skuteczniej niż standardowy system SteadyShot™. Przy nagrywaniu filmu 4K z użyciem stabilizacji Optical SteadyShot (w trybie „Aktywny”) rezultat jest do 8 razy lepszyvi od zapewnianego przez standardowy system SteadyShot. Do aparatu ZV-1 można także podłączyć uchwyt z bezprzewodowym pilotem GP-VPT2BT. Zapewnia on większą stabilność i wygodę oraz bezprzewodowe połączenie.

Największe w tej klasie sprzętu możliwości audiowizualne
Mimo małych wymiarów aparat ma bogaty zestaw profesjonalnych funkcji do filmowania. Należą do nich:

  • Zapis filmów 4K z użyciem kodeka XAVC S™ o dużej przepływności, z indywidualnym odczytem wszystkich pikseli bez ich łączenia w grupyvii
  • Wejście mikrofonowe 3,5 mm, będące standardem w branży
  • Hybrid Log-Gamma (HDR)viii / S-Gamut3.Cine / S-Log3, S-Gamut3 / S-Log3
  • Funkcja nagrywania interwałowegoix do tworzenia animacji poklatkowychx
  • Tryb Super Slow Motionxi do nagrywania z szybkością do 1000 kl./sxii
  • Zgodność z dodatkiem „Movie Edit”xiii do aplikacji mobilnej Imaging Edge™ umożliwiającym stabilizację obrazuxiv przy montażu filmu
  • Funkcja edycji proporcji obrazu na potrzeby Instagrama itp.

Transmisje na żywo z aparatu ZV-1
Aparat ZV-1 to również kamera internetowa — wystarczy podłączyć go do portu USB komputeraxv. Twórca może więc komunikować się w czasie rzeczywistym ze swoimi obserwatorami, a równocześnie korzystać z zaawansowanej technologii przetwarzania obrazu i niepowtarzalnych właściwości aparatu. Odpowiednie oprogramowanie komputerowe Sony będzie dostępne w lipcu 2020 r.

Dostępność
Sprzedaż aparatu ZV-1 w Europie rozpocznie się w czerwcu 2020 r.

Aparat Sony ZV-1 i kamera FDR-AX43

FDR-AX43

Aparat Sony ZV-1 i kamera FDR-AX43

Firma Sony zapowiedziała także nową kamerę Handycam® o rozdzielczości 4Kxvi: FDR-AX43. Urządzenie jest wyposażone w technologię stabilizacji obrazu Balanced Optical SteadyShot™ z wewnętrznym mechanizmem gimbala, dzięki czemu nagrywa stabilny, naturalnie wyglądający obraz filmowy o wysokiej jakości. Nowy model opracowano z myślą o twórcach treści i autorach wideoblogów pragnących, by ich filmy przetrwały próbę czasu.

Kamera FDR-AX43 idealnie nadaje się dla osób pragnących utrwalać podróże i życie rodzinne, ale będzie także wydajnym i uniwersalnym narzędziem w domowym studiu wideoblogera nagrywającego prezentacje produktów.

Kamera FDR-AX43 jest oparta na najbardziej zaawansowanych technologiach Sony. Należą do nich:

  • Unikatowy stabilizator obrazu Balanced Optical SteadyShot z wewnętrznym mechanizmem gimbala, który pozwala uzyskać stabilny obraz nawet przy chodzeniu, bieganiu i filmowaniu w maksymalnym zbliżeniu
  • Zmiennoogniskowy obiektyw ZEISS® Vario-Sonnar T* o minimalnej ogniskowej 26,8 mmxvii
  • Zoom optyczny 20x i funkcja Clear Image Zoom (30x w 4K / 40x w HD)xviii
  • Przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ typu 1/2,5"xix i procesor obrazu BIONZ X™ zapewniające doskonały obraz nawet przy słabym świetle
  • Duża przepływność nagrywanego materiału (100 Mb/s dla formatu XAVC S™ 4K, 50 Mb/s dla XAVC S HD)xx
  • Szybki, inteligentny system AF do precyzyjnego rejestrowania obiektów
  • Mikrofon z trzema kapsułami przechwytującymi dźwięk o wysokiej jakościxxi
  • Uchylny ekran do zdjęć autoportretowych<
  • Wydajny akumulator (na maksymalnie 235 minut ciągłego nagrywania) i możliwość zasilania przez zasilacz sieciowy
  • Nowa funkcja „Kreator filmów z zaznaczenia” pozwalająca tworzyć w kamerze krótkie filmyxxii o rozdzielczości 4K lub HD bez potrzeby ich dalszej edycji. Filmy w formacie MP4 można łatwo udostępniać w serwisach społecznościowych przez smartfon.

Dostępność
Sprzedaż kamery FDR-AX43 w Europie rozpocznie się w lipcu 2020 r.

Pełne dane techniczne produktu są dostępne tutaj.

Artykuły, filmy i nowe materiały z najnowszych aparatów, kamer i innych produktów Sony można też znaleźć w serwisie

https://www.sony.pl/alphauniverse. Ten europejski portal fotograficzny Sony ma 22 wersje językowe i zawiera informacje o produktach i konkursach oraz aktualne listy krajowych wydarzeń związanych z produktami Sony.

i Kąt widzenia (w przeliczeniu na format 35 mm).
ii 4K (QFHD: 3840 × 2160)
iii System Real-time Eye AF do ustawiania ostrości na oczy zwierząt nie działa podczas filmowania.
iv Źródłem dźwięku jest wewnętrzny mikrofon aparatu, ale założenie na mikrofon osłony przeciwwiatrowej redukuje hałasy powodowane przez wiatr.
v Kąt stabilizacji obrazu przy minimalnej ogniskowej (najszerszym kącie obiektywu), tryb „Aktywny”
vi Kąt stabilizacji obrazu przy minimalnej ogniskowej (najszerszym kącie obiektywu), tryb „Aktywny”
vii Do nagrywania filmów w formacie XAVC S wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej. Do nagrywania przy przepływności 100 Mb/s wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC UHS-I (U3).
viii Aby wyświetlać filmy HDR (HLG), należy za pomocą przewodu USB podłączyć ten produkt do telewizora Sony zgodnego z HDR (HLG).
ix Podczas nagrywania interwałowego nie działa funkcja Wi-Fi.
x Film z animacją poklatkową można utworzyć na komputerze.
xi Nie jest możliwe nagrywanie dźwięku. Wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej.
xii W trybie PAL. Przełączanie trybów NTSC/PAL umożliwia system menu.
xiii Wymagana jest najnowsza wersja.
xiv Wymagana jest aplikacja Imaging Edge Mobile.
xv Windows® 10
xvi 3840 x 2160
xvii W przeliczeniu na format 35 mm, 16:9. Kiedy stabilizator obrazu SteadyShot pracuje w trybie standardowym lub jest wyłączony.
xviii Kiedy stabilizator obrazu SteadyShot pracuje w trybie aktywnym lub inteligentnym aktywnym.
xix Proporcje 16:9
xx Do nagrywania w formatach XAVC S 4K 60 Mb/s i XAVC S HD 50 Mb/s wymagana jest karta pamięci SDXC/SDHC klasy 10 lub wyższej. Do nagrywania w formacie XAVC S 4K 100 Mb/s wymagana jest karta pamięci SDXC/SDHC UHS-I klasy U3 lub wyższej.
xxi Nagrywanie dźwięku 5.1-kanałowego odbywa się w trybie AVCHD.
xxii Przy włączonej funkcji nagrywania filmu w dwóch formatach. Film MP4 ma rozdzielczość 1280 x 720.


Komentarze czytelników (48)
  1. PDamian
    PDamian 26 maja 2020, 16:32

    $799; CAD$999; £700; €800

  2. Bahrd
    Bahrd 26 maja 2020, 16:41

    Czym ZV różni się od ostatnich RX?

  3. Amadi
    Amadi 26 maja 2020, 16:43

    Nie ma wizjera, nie ma pierścienia na obiektywie, ekran się wygina na bok, a nie do góry, ma lepszy mikrofon. I w porównaniu z nowszymi RX-ami wrócili do obiektywu z krótszym zoomem i lepszym światłem.

  4. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 26 maja 2020, 16:51

    "Kryształowo czysty dźwięk"
    :)

  5. Paździoch
    Paździoch 26 maja 2020, 17:08

    Ta kamerka z wewnętrznym gimbalem to super pomysł bo eliminuje konieczność taszczenie wszędzie dodatkowego zajmującego sporo miejsca klamota.

  6. pzx
    pzx 26 maja 2020, 17:08

    Do RX100 MK5 z 2016 dodali uchylany ekran. W telefonach już matryce 48, 64 i 108 megapikseli. A tu nawet nie napisali że 20 mpx, może uznali że nieistotne. Ciężko to zrozumieć skoro wszyscy inni producenci chwalą się ilością mpx. Plus chyba większość użytkowników ma jakieś preferencje (mniej mpx mniej szumów lub jak najwyższa rozdzielczość dla których akurat rozdzielczość jest najważniejsza). Ja chciałbym dostać jakiś aparat około 100 mpx z obiektywem lepszym niż w telefonie komórkowym i w cenie dla amatora. A tak wrażenie że Sony chce na starej matrycy z 2016 zrobić biznes :(

    link

  7. tempor
    tempor 26 maja 2020, 17:13

    A dotykowego menu znowu nie dali. To się vlogerzy zdziwią.

  8. focjusz
    focjusz 26 maja 2020, 17:52

    @Amandi - pytanie powinno raczej brzmieć czym różni się od pierwszysch RX z dodatkowym mikrofonem nawet za 1000 będzie o połowe tańszy :)

  9. Stivenson
    Stivenson 26 maja 2020, 17:57

    "Kryształowo czysty dźwięk" na prawdę nie wiesz kto to pisał? :D
    ”poinformowała, że w jej ofercie pojawi się kieszonkowy” Kieszonkowiec
    Nie podał Szabla rozdzielczości. Za to powłoki obiektywu T* i stabilizacja 11 razy skuteczniejsza :) Instamatki będą zachwycone

  10. EuGen
    EuGen 26 maja 2020, 18:32

    @pzx: po co matryca 108 Mp do filmowania 4K? :)

  11. Amadi
    Amadi 26 maja 2020, 18:43

    @focjusz - 4K wprowadzili od RX100 mark IV, obracany do przodu ekran chyba jeszcze później, więc wcale aż tak różowo nie jest. I w moim nicku nie ma "n" ;)

    A matryca wystarczyłaby 16:9 i 8,3 megapiksela :P

  12. pzx
    pzx 26 maja 2020, 18:57

    @ EuGen
    Aby była możliwość po upgradzie software nagrywać 8k?
    Aby można było mieć dodatkowy zoom przy korzystaniu z centralnej części matrycy?
    Poza tym, jeżeli ma nagrywać tylko 4k to chyba wystarczy 8 mpx, jaki wiec sens 20 mpx? przy 108 mpx można się pochwalić technologią łącznia 4/8/12 pikseli w jeden.
    Przy 108 mpx można po prostu zaszaleć w taki lub inny sposób przy odrobinie kreatywności.

  13. ryszardo
    ryszardo 26 maja 2020, 18:58

    Z tej informacji prasowej zapamiętam:
    1. 22 adnotacje (to chyba lokalny rekord)
    2. Film prezentujący pracę gimbala, który jest tak dobry, że trzeba to było pokazać 3 razy :P

  14. Bahrd
    Bahrd 26 maja 2020, 19:02

    Amadi, dzięki - jaśniejszy obiektyw!

  15. EuGen
    EuGen 26 maja 2020, 19:03

    @pzx: 108 Mp to kiepska jakość w słabym świetle.

  16. MarcusByrd
    MarcusByrd 26 maja 2020, 19:30

    Nie potrafią mnie przekonać kompakty Sony, za bardzo w nich czuć rękę księgowych. Do wygodnego vlogovania stabilizacja i 24mm to niezbędne minimum, tutaj tego nie ma (crop przy stabilizacji), według mnie lepiej się tutaj sprawdzi gopro z media mod, a dla kogoś bardziej zaawansowanego np. Panasonic G80. Na materiale video widzę sporo wyostrzania, obraz ma "smartfonowy posmak". Podsumowując, obiektyw na szerokim kącie powinien mieć minimum 18mm (wtedy crop byłby do zniesienia), wydajniejsza bateria, brak limitu nagrywania w trybie 1080p i elektroniczny filtr ND, oraz możliwość wyłączenia agresywnego wyostrzania.

  17. PDamian
    PDamian 26 maja 2020, 19:46

    Podoba mi się
    ten mysi kłak link

  18. ***s***
    ***s*** 26 maja 2020, 20:24

    Bahrd26 maja 2020, 16:41 Czym ZV różni się od ostatnich RX?


    Polowe nizsza cena. Ciekawe gdzie haczyk? Chyba ze Sony idzie droga DJI ktory wypuszcza nowy model drona czy gimabala , ulepszony w stos do poprzedniego ale ... tanszy. Czym niezkle wkurzal tych co za szybko kupili starszy model.

  19. Wojt_wro
    Wojt_wro 26 maja 2020, 20:25

    @MarcusByrd Ponownie:) : Jeśli dobrze widzę to są 2 poziomy stabilizacji - steadyshot i opcjonalna dodatkowa cyfrowa i crop jest tylko przy włączonej dodatkowej cyfrowej stabilizacji, przy zwykłej optycznej nie ma cropa. Ale i tak zgadzam się, 24 mm jest tylko ok, ale nie urywa, 18 to byłaby bajka, i spokojnie można by skrócić coś z końca tele. Co do pozostałych info: limit nagrywania można wyłączyć, i ZV1 posiada wbudowany elektroniczny filtr ND (A jako że można ustawić różne profile obrazu, w tym wygładzający skórę, to być może można też poluzować wyostrzanie - może, tego nie wiem, pytanie do recenzentów). Osobiście mam inne zastrzeżenie - aparacik wygląda bajecznie przyjemnie do celów do których został stworzony, ale szkoda że nie pokusili się w końcu o chociaż jakąś opcje uproszczonego, ładnego menu, tylko dalej ten legendarny zagmatwany potworek. Udogodnienia w obsłudze "na zewnątrz" zupełnie nie korespondują z tym co w środku. A przecież mają niezłą bazę w postaci Ui z aplikacji aparatu Xperii 1 mark II, ponoć bardzo przyjaznej.

  20. ***s***
    ***s*** 26 maja 2020, 20:31

    pzx26 maja 2020, 17:08....iężko to zrozumieć skoro wszyscy inni producenci chwalą się ilością mpx.

    To jest seria aparatow dla tych ktorzy wiedza ze nie megapixelami zyje aparat.

  21. PDamian
    PDamian 26 maja 2020, 20:31

    "Recording limitations: By default, in 4K filming mode, the camera will stop recording after 5 minutes. (Overheating protection). To overcome this, change the settings under “Setup 2” – Auto Power OFF Temp, and apply “High”. Now recording up to 30 minutes should be possible."
    link

  22. ***s***
    ***s*** 26 maja 2020, 20:34

    MarcusByrd26 maja 2020, 19:30....Do wygodnego vlogovania stabilizacja i 24mm to niezbędne minimum, tutaj tego nie ma (crop przy stabilizacji),


    Tez sobie pomyslalem ze teraz trzeba poczekac na przystawke do DJI mobil laczaca go z tym aparatem lub dedykowany gimbal pod ten kompakt. Brakuje na rynku malego gimbala do malego dobrego aparatu jak RX100 czy ten wlasnie ale z takimi fukcjami jak zoom itp

  23. Wojt_wro
    Wojt_wro 26 maja 2020, 20:36

    Ogólnie ta kamerka to taki RX100 VIII z usprawnieniami pod vlogi, kosztem "mniej istotnych" elementów do normalnego łapania zdjęć. Śmieszne to podkreślanie po jakiś recenzjach że "bardzo duży przycisk nagrywania!" jakby to było jakieś killer-feature.... vlogerzy mają jakieś większe ręce, nie potrafią klikać, czy jak?:)

    Ale ogólnie parę rzeczy czy uproszczeń bardzo mi się podoba: dedykowany przycisk pod bokeh, dedykowany przycisk pod tryb płynnego autofokusa na najbliższy element z zignorowaniem eye Af (genialne w swojej prostocie), filtry ND, opcjonalna dodatkowa cyfrowa stabilizacja do steady shot, gorąca stopka i ta śmieszna mini peruka (jest wersja blond ala Trump?:P) pod mikrofony do wiatru (i ogólnie że usprawnione mikrofony kierunkowe), LED do oznaczania kiedy nagrywanie, flip-out-screen, profile obrazu, LOGi, zmiękczenia skóry... i chociaż parę rzeczy mi się nie podoba (żałosna bateria, mógłby być szerszy kąt, dalej ubogie opcje dotykowego ekranu), to do swojego celu - wygodnego, lekkiego vlogowania za niedużą kasę - fajna opcja. Naprawdę fajna.

    W życiu nie zamieniłbym tego za profesjonalną kamerę, ale dorzucić do niedużego bagażu na wakacje albo gdybym właśnie chciał kręcić szybkie, krótkie vlogi, jak najbardziej jestem na tak.

  24. ***s***
    ***s*** 26 maja 2020, 20:47

    Wojt_wro26 maja 2020, 20:25....... Udogodnienia w obsłudze "na zewnątrz" zupełnie nie korespondują z tym co w środku. A przecież mają niezłą bazę w postaci Ui z aplikacji aparatu Xperii 1 mark II, ponoć bardzo przyjaznej.


    No troche slabo nawet nie w aparacie.
    [x]Time-lapse movie creation is possible on a PC


    Mam nadzieje ze zgrabnie polaczyli choc aparat z telefonem i ze bedzie sie dalo sciagac filmy z aparatu na tablet czy telefon przez wifi.

    Jesli nie to znaczy ze nie kapneli jeszcze tego co potrzebuje obecny rynek.

  25. Wojt_wro
    Wojt_wro 26 maja 2020, 22:55

    Czytam komentarze pod artykułami tutaj od kilku miesięcy, i to przykre zaskoczenie jak toksyczne jest to środowisko ludzi zainteresowanych fotografią, od stron polskich po zagraniczne, pod informacjami o nowych fajnych konstrukcjach sprzętów które mają sprawiać nam i innym przyjemność, jest czasem więcej awantur niż pod jakimś rynsztokiem z Onetu. "Canikon się skończył!" "Po co bezlustra, znowu opłacona recenzja od Sony!" "Przesłony się nie przelicza!" "Tylko pełna klatka!" itp, itd + masa hejtu. Jak dzieci. Ja rozumiem że jak się 20 lat zbiera doświadczenie i sprzęt i wydaję w to lekko licząc paredziesiąt tysięcy, a potem się czyta na Facebooku że "mój telefon robi lepsze" to można być sfrustrowanym i się nóż w kieszeni otwiera, ale serio, wyluzujcie ludzie, cieszcie się fotografią, róbcie zdjęcia i przestańcie jechać po sobie... a jeśli ktoś palnie głupotę, to edukujcie i niech wasza praca będzie waszymi argumentami... taka dygresja, ale co ja ta wiem...

  26. JdG
    JdG 27 maja 2020, 00:00

    > jak toksyczne jest to środowisko ludzi zainteresowanych fotografią, ...[Wojt_wro]

    oj naiwny, naiwny! to jest raczej środowisko ludzi zainteresowanych sprzedażą i jakoś próbujących na tę sprzedaż wpłynąć. Aparat foto, czy obiektyw to taki sam towar jak buty, czy samochód. Choć pewnie oba te artykuły mają własną specyfikę marketingu i może wygląda to nieco inaczej, ale chodzi o to samo.

    Tu dodatkowo może chodzić o nakręcenie ruchu na stronie. No i jeden z asortymentów (sprzęt m4/3, zwłaszcza firmy Olympus) ma tu status szczególny. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę tzw. "charakter narodowy" i to może tyle w temacie.

  27. Bul_w_Dópiu
    Bul_w_Dópiu 27 maja 2020, 00:07

    I ma od razu wbudowanego mopa do czyszczeni ekranu. Podoba mi się...

  28. Bahrd
    Bahrd 27 maja 2020, 00:40

    ***s***: "Polowe nizsza cena. Ciekawe gdzie haczyk?"

    Na DPR napisali, że: "From a hardware perspective it's essentially an updated riff on the RX100 V(A)" - ale z procesorem, AF i 4K z wersji siódmej... [ link ]
    Miałby brak wyskakującego EVF robić taką różnicę?

  29. JdG
    JdG 27 maja 2020, 02:00

    > Miałby brak wyskakującego EVF robić taką różnicę?

    taki jest zapewne kosztowniejszy niż na stałe wmontowany. Poza tym, ten wyskakujący to był calkiem ponoć porządny wizjer.

    No i skoro ma konkurować z innymi (Canon, Fuji, Olympus, Panasonic), to nie może kosztować 5 tys. na starcie. Nawet jak ma to obiektyw o ekwiwalencie 24-200 (jak v. VI i VII).

  30. ad1216
    ad1216 27 maja 2020, 09:13

    Amadi: po co Sony ma wydawać sporą kasę na stworzenie nowej matrycy 8 mln pix 16;9 specjalnie do do tego aparatu skoro mają dobrą starą matrycę 20 mln, która vlogerom spokojnie wystarczy? Nawet do półprofesjonalnych kamer Sony wstawia przetwornik 1 cal 14 mln 16;9. Co do postulatu innych osób, aby ten kompakt miał obiektyw od 18 mm, to takie życzenia w stylu "a dlaczego firma X nie zrobi obiektywu 10-1000mm f/1.4 o wadze 0,5 kg i w cenie 1500 zł.?" pojawiają się na tym forum, ale pochodzą od zupełnych laików ;)

  31. pawel365
    pawel365 27 maja 2020, 09:59

    Widać ewidentnie, że Sony chciało skopiować Canona:) bardzo podobny aparat do G7x mk III, nawet ten dedykowany patyk taki jak w Canonie.

  32. Amadi
    Amadi 27 maja 2020, 10:02

    @ad1216
    Nikon kiedyś planował wypuścić model z calową matrycą i obiektywem o ekwiwalencie 18-50 mm, który przy tego rodzaju zastosowaniach sprawdziłby się odczuwalnie lepiej. Więc to 18 mm nie jest całkiem wyssane z kosmosu. Inna sprawa, że Nikon ten projekt zarzucił, więc może jednak opracowanie takiego szkła w zadanym budżecie okazało się za trudne. Tego się nigdy nie dowiemy.

    Tak naprawdę Sony mogłoby z tego wybrnąć wypuszczając dedykowany konwerter szerokokątny 0,7x i by się skończyło marudzenie. Choć podejrzewam, że jakość obrazu z konwerterem byłaby "taka se".

    A ta 20-calowa matryca nie jest generalnie zła, testowałem trochę sprzętu w nią wyposażonego i jak na taki rozmiar dawała radę. Mój komentarz był raczej kontrpropozycją do pojawiających się w dyskusji 100 megapikseli. Zresztą te 20 mpix ma taką zaletę, że obraz jest oversamplowany i w 4K w dobrym świetle serio jest "żyleta".

  33. Amadi
    Amadi 27 maja 2020, 10:04

    @pawel365 - Canon ma uniwersalny "patyk" z pilotem bluetooth, nazywa się Canon HG-100TBR. Ten od Sony pewnie też jest w miarę uniwersalny.

  34. lord13
    lord13 27 maja 2020, 10:53

    @JdG
    "No i skoro ma konkurować z innymi (Canon, Fuji, Olympus, Panasonic)"

    Fuji i Olympus nie mają czegokolwiek, co przy tych gabarytach mogłoby konkurować jakością i funkcjonalnością.

  35. EuGen
    EuGen 27 maja 2020, 11:40

    @pawel365: na szczęście to się nie udało, dzięki czemu ZV1 ma detekcję fazy na matrycy, profile filmowe i śledzenie położenia oka.

  36. sosin
    sosin 27 maja 2020, 13:06

    Jak nie dali dotykowego menu to duży przycisk do nagrywania na pewno się przyda.

  37. EuGen
    EuGen 27 maja 2020, 13:20

    Nagrywania i tak nie uruchamiało się z poziomu menu.

  38. komor
    komor 27 maja 2020, 13:32

    Całkiem fajna propozycja, choć nie bez wad. Proponuję obejrzeć mini-recenzję Jareda Polina na YT (jeśli ktoś trawi jego styl), bo dość sensownie odniósł się zarówno do mocnych stron jak i słabych tego ZV-1. Dla niektórych osób i niektórych zastosowań wydaje się ok, tym bardziej, że premierowa cena nie jest mocno wygórowana. Tak generalnie to proponuję więcej zwracać uwagi na te „drobne” detale typu sprawna detekcja oka oraz możliwość jej przerwania, gdy wstawimy rękę z jakimś obiektem przed aparat, a nie zajmować się rozmyślaniami, że zamiast 20 mpix lepsze byłoby 100 mpix itd. Ten większy przycisk nagrywania, choć niektórym wydaje się detalem, też w takim aparacie jest istotny.

  39. Wojt_wro
    Wojt_wro 27 maja 2020, 14:11

    @komor

    Dokładnie. To nie jest i nie ma być aparat idealny - i nie jest. Parę braków wybitnie irytujących, ale trzeba oddać że pomysł niezły. Takie wypośrodkowanie oczekiwań nowych młodszych użytkowników, z cenami na rynku i osobno jakąś tam wizją księgowych i analityków Sony, jako całość bardzo przyjemny.

    A tych detali ma więcej - te usprawnione mikrofony, nakładka futerko, led pokazujący włączone nagrywanie, gorąca stopka, gniazda, stabilizacja cyfrowa... nie jest źle. Pewnie mark II albo mark III uzupełni braki, doda kolejne fajne opcje i będzie super do swojego celu ale i wyraźnie droższy, przez co "zwykłym" vlogerom w zupełności będzie wystarczała ta wersja (szczególnie jak jeszcze spadnie z ceny), a jak ktoś będzie się upierał przy opcji "najlepszy" to będzie mógł wydać więcej w najlepszy. Fajne posunięcie ze strony Sony.
    Gdybym "vlogował" na poważnie (czyt. chciał lepszej jakości niż telefon), to bym poważnie rozważał.

    ...a do bardziej poważnej fotografii, cyferek i bajerów zobaczymy co przyniesie R5 i czy A7S III (jeśli faktycznie będzie ogłoszony za miesiąc). Ogólnie koniec miesiąca zapowiada się ciekawie. I halo, halo, gdzie jest Nikon, pobudka!:)

  40. Kmicic
    Kmicic 27 maja 2020, 14:25

    jak jeszcze skończy jak pierwszy rx100 albo a7 czyli 1/4 ceny premierowej to będzie się dobrze sprzedawał jeszcze do 2025-26 pewnie

  41. EuGen
    EuGen 27 maja 2020, 16:07

    Pierwszy RX100 staniał do 1/2 jedynie :)

  42. PDamian
    PDamian 27 maja 2020, 16:34

    @Amadi
    Ten Nikon był gotowy do produkcji link

    link
    Podobnie jak pozostałe
    link
    link

  43. ad1216
    ad1216 27 maja 2020, 20:00

    Amadi: Skoro żadna firma nie podobnych kompaktów z szerszym biektywem to znaczy że jest poważny powód. Może koszty, może zbyt duże wady optyczne, bo już teraz Rawy z RX 100 są na szerokim kącie fatalnej jakości i muszą być bardzo mocno korygowane elektronicznie. Przy 18 mm byłaby tragedia, której nawet amatorzy nie byliby w stanie zaakceptować i kupić. Małe rozmiary aparatu i obiektywu oraz dosyc duża matrycą 1 cal mocno ograniczają szeroki kąt.

  44. RobinsonR66
    RobinsonR66 27 maja 2020, 23:33

    A tu proszę nowa kamera! Która od chwili jest na rynku w US. Pytanie za satysfakcję - Czym poza brakiem wizjera różni się od AX53? Niczym! Nawet cena jest taka sama :D

  45. DonYoorando
    DonYoorando 28 maja 2020, 01:21

    szkoda że nie zostawili obiektywu z ostatnich rx, chociaż było tele.
    patrząc na premiery kompaktów z ostatnich lat, spadek sprzedaży ze 120mln egzemplarzy aparatów foto do 14mln w 2019 to najniższy wymiar karmy.
    na szczęście są coraz lepsze komórki. zdjęcia dają zadowalające rezultaty, ostatnio powszechne uwa, filmy są miodzio, coś się dzieje. a że nie nazywa się to jakoś dumnie i tradycyjnie... lepsza klęska urodzaju komórek z chin, niż posucha uczciwych nowości od świętych krów foto...

  46. EuGen
    EuGen 28 maja 2020, 07:42

    Sprzedaż aparatów wraca do normy, ot co.

  47. PDamian
    PDamian 28 maja 2020, 11:53

    Jakich norm
    -drugiego półrocza zeszłego roku?

  48. komor
    komor 30 maja 2020, 12:25

    Myślę, że chodziło koledze o normę sprzed boomu lustrzanek w latach cirka ~2010.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.