Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

HD PENTAX-D FA 85 mm f/1.4 ED SDM AW - premiera w czerwcu

HD PENTAX-D FA 85 mm f/1.4 ED SDM AW - premiera w czerwcu
28 maja
2020 09:32

Według oficjalnej informacji producenta, obiektyw HD PENTAX-D FA 85 mm f/1.4 ED SDM AW zostanie wprowadzony oficjalnie do sprzedaży 26 czerwca 2020 r. Ogłoszono też cenę.

INFORMACJA PRASOWA

Warszawa, 28 maja 2020 r. – PENTAX-D FA85mm F1.4ED SDM AW drugi stałoogniskowy obiektyw z nowej generacji szkieł D FA zostanie wprowadzony oficjalnie do sprzedaży 26 czerwca 2020 r. Sugerowana przez producenta cena detaliczna wyniesie 8499zł. Obiektyw zbudowano z najwyższej jakości elementów optycznych, w tym soczewki asferycznej i Super ED (Extra-low Dispersion). Dzięki temu zminimalizowano występowanie aberracji chromatycznej i pozostałych zakłóceń. W tym modelu zastosowano nową generację silnika ultradźwiękowego, pozwala to na pewną i cichą pracę mechanizmu ostrzenia.

Główne cechy

1. Najwyższa jakość obrazu

Nowa generacja obiektywów z serii Star zapewnia najwyższą jakość obrazu nawet przy niskich wartościach przysłony. Pozwala na robienie zdjęć o wysokiej ostrości i kontraście kolorystycznym, czy uzyskanie pięknego efektu bokeh. Maksymalna przysłona F1.4 sprawdza się podczas fotografii portretowej oraz krajobrazowej.

2. Zaawansowana optyka

Obiektyw wyposażono w trzy szklane elementy Super ED i soczewkę asferyczną. Pozwala to skutecznie kompensować występowanie aberracji chromatycznej i sferycznej. Przy odległości ogniskowania wynoszącej 4 metry, zniekształcenia spowodowane dystorsją udało się wyeliminować niemal do zera. Soczewki pokryto wielowarstwowymi i zaawansowanymi powłokami HD Coating (High Definition). Te, w porównaniu do konwencjonalnych wielowarstwowych powłok, redukują o 50% refleksy w widzialnym zakresie światła a także poprawiają jego przepuszczalność.

3. Pierścieniowy silnik ultradźwiękowy SDM nowej generacji

Dla uzyskania najwyższej jakości obrazu obiektyw wyposażono w pierścieniowy silnik ultradźwiękowy SDM nowej generacji . Pozwala on na szybką i płynną pracę systemu ostrzenia. Jest to szczególnie ważne w przypadku skomplikowanej konstrukcji i większej liczby szklanych elementów optycznych zastosowanych w tym modelu. Dla porównania moment obrotowy tego silnika jest 1,3 raza szybszy niż w HD PENTAX-D FA50mm f1.4 SDM AW.

4. Konstrukcja odporna na kurz i zachlapanie

Ten model to obiektyw typu All Weather – odporna konstrukcja z system uszczelek skutecznie zapobiega przedostawaniu się wody i kurzu do wnętrza obiektywu.

5. Pozostałe funkcje

  • Kołowa przysłona zbudowana z 9 listków pozwala uzyskać naturalny efekt bokeh (rozmycia tła) aż do wartości F2.8 przy jednoczesnym minimalizowaniu efektu punktowych smug światła
  • Konstrukcja zewnętrzna obiektywu zapewnia komfortową pracę podczas ręcznego ustawiania ostrości, jednocześnie pozwalając na pewny chwyt.
  • Mechanizm elektromagnetycznego sterowania przysłoną* zapewnia precyzyjną kontrolę ekspozycji podczas nagrywania filmów
  • Powłoki SP (Super Protect) ułatwiają usuwanie drobinek kurzu czy innych zabrudzeń z przedniej soczewki obiektywu.

Specyfikacja obiektywu jest już dostępna w naszej bazie:


Komentarze czytelników (45)
  1. Negatyw
    Negatyw 28 maja 2020, 09:37

    Obiektyw dla profesjonalistów i cena "profesjonalna". Mam nadzieję, że jak już będzie w sprzedaży to doczekamy się testu. Ale pewnie w przypadku Pentaxa to tylko marzenie.

  2. 28 maja 2020, 09:39

    8,5 klocka, czyli najdroższy w swojej klasie (wyłączając Otusa).

    Sample i development story:
    link

  3. WueN
    WueN 28 maja 2020, 09:43

    Dla mnie - cena premium, toto kosztuje więcej, niż wart jest cały mój sprzęt foto.

  4. komor
    komor 28 maja 2020, 10:03

    Waga: kilo trzysta… Cięższy od Sigmy…

  5. waldi72
    waldi72 28 maja 2020, 10:48

    A Samyang w tym czasie zapowiedział za odpowiednik 800 dolarów 85mm f/1.4 z autofokusem dla systemu Canon R.
    link

  6. Legoman
    Legoman 28 maja 2020, 10:49

    Cena jak za dwie Sigmy, czy będzie dwa razy lepszy ? Wątpię czy będzie lepszy choć minimalnie a prawdę mówiąc sukces to jeśli nie będzie gorszy .

  7. dARTi
    dARTi 28 maja 2020, 10:51

    Heh.. 8500 No to pentaxiarze mają zgryz. Kiedyś to był system który oferował dobrą jakość szczególnie wykonania za atrakcyjną cenę.
    Waga prawie 1.3kg. Szok. Waży 200g więcej niż genialny optycznie Canon R 85 F1.2. Zastanawiam się do czego to potrzebne? Waży ponad 2 razy więcej niż świetny optycznie Samyang 85 1.4. Rozumiem, że szkło premium rządzi się swoimi prawami i akurat Samyanga porównywać wstyd. Ale już Canon to ekstraklasa a lżejszy i jaśniejszy. To jakiś absurd dla mnie.
    p.s. moment obrotowy chyba jest większy a nie szybszy? Szybsza może być prędkość obrotowa ale to inny parametr.

    Idą na rekord w wadze. Oby był też rekord w jakości choć na tym poziomie i przy matrycy którą oferuje Pentax moim zdaniem nie ma to kompletnie żadnego uzasadnienia. Różnic w jakości już dziś trzeba się dopatrywać w wycinkach 300%. Przy tak jasnym szkle i tak ważniejsza jest precyzja działania układu AF a nie 3% lepsza jakość optyczna.

  8. PDamian
    PDamian 28 maja 2020, 11:13

    link
    przód ~jak w Milvus link
    tył jak w Othus link

  9. koń który mówi
    koń który mówi 28 maja 2020, 11:29

    @Negatyw
    Zgadzam się - marzenie.

  10. brt
    brt 28 maja 2020, 11:37

    SDM to ten silnik co się psuje na potęgę?

  11. krukm
    krukm 28 maja 2020, 11:42

    "moment obrotowy tego silnika jest 1,3 raza szybszy" - ciekawe, od kiedy "szybkość" liczymy w Nm?

  12. Kuba Nowak
    Kuba Nowak 28 maja 2020, 12:12

    Optyczni @ - Skoro ów obiektyw już jest w bazie, to warto byłoby wrzucić też 70-210/4, bo jest dostępny od jakiegoś czasu.

  13. TRI-X
    TRI-X 28 maja 2020, 14:19

    Im większe kawałki szkła tym łatwiejsze do centrowania podczas montażu i mniejsze odchylenia ruchomych części jak IF czy ewentualnie stabilizacja. Już stare manualne 84/1.4 były cieżkimi klocami, za to jakoś na pełnej dziurze lepsza od Canikonów. Ciekawe jak będzie z tym klockiem.

  14. SKkamil
    SKkamil 28 maja 2020, 14:19

    Można się smiać lub patrzeć na to inaczej trzech miłych Japończyków opracowuje sobie obiektyw ,spokojnie bez pospiechu , za wzór mają kilka generacji pentaxów o tej ogniskowej , testują , testują ..potem będą reklamować wśród znajomych ..na tym to polega i co z tego ze drogo ...samuraj na mieczu nie oszczędzał ; Nie wiem kto ma większy ubaw pewnie oni gdyby znali nasz jezyk

  15. PDamian
    PDamian 28 maja 2020, 14:47

    Jakbym miał wybierać system dla portretówki 85/1.4 to nie patrzyłbym na to
    że u Nikona czy Canona taki obiektyw kosztuje tylko 1500$, a u Sony 1700 i 1800$ gdy u Pentaxa az 1900.
    Tanie to są Samyangi i Sigma.

    Tutaj cena zbliżona do Milvusa, którego brak AF coraz bardziej zaczyna mnie wkurzać.

  16. Kuba Nowak
    Kuba Nowak 28 maja 2020, 14:53

    Na prawo od litery "m" na klawiaturze jest przecinek - warto go używać, były wieloletni "Pentalibie" ;-)

  17. SKkamil
    SKkamil 28 maja 2020, 14:57

    Mnie tam nic nie uwiera ..popatrzcie na ceny nowych konstrukcji Canona pod bagnet R , nowa 85 tka 12 tyś , troche jasniejsza fakt ale gdyby patrzeć na ceny obiektywów to praktycznie cena adekwatna ...róznice 300 - 400 dolców raczej można pominąć

  18. lord13
    lord13 28 maja 2020, 15:20

    @SKkamil
    "Mnie tam nic nie uwiera ..popatrzcie na ceny nowych konstrukcji Canona pod bagnet R , nowa 85 tka"

    Fajnie tak sobie relatywizować do szkła f/1.2. A czemu nie porównasz do Canona EF 85/1.4 L IS, który na starcie był jednak zauważalnie tańszy?

  19. samp
    samp 28 maja 2020, 15:37

    @dARTi, nie do końca zgodzę się, że Pentaxiarze mają zgryz czy „nie jest to system za rozsądną cenę”. Kilka tygodni temu w jednej z popularnych sieci była promocja i nowy K-1 można było mieć za 5899 zł – to bardzo rozsądna cena jak na korpus full frame (dający świetną jakość zdjęć). A obiektywy takie jak ten 85/1.4 czy np. HD D FA 150-450/4.5-5.6 to klasa premium i dla mnie jest jasne, że nie dla każdego (a właściwie dla mało kogo).

    Trzeba pamiętać, że w ofercie nadal są 100/2.8 czy 77/1.8 – czyli obiektywy zdecydowanie bardziej przystępne cenowo.

  20. 28 maja 2020, 15:46

    Krzywe MTF
    link

  21. SKkamil
    SKkamil 28 maja 2020, 15:51

    Własnie ...nie chodzi o to by jakies wojenki systemowe wywoływac ale kupowanie obiektywu Canona za 6-7 tyś i do tego korpus który ma migawkę 1/4000 to lekki bezsens no chyba ze kros kupuje dla własnego użytku , lepszy korpus lustrzankowy w Canonie to jednak 5 tka ..wtedy ma to jakiś sens ;

  22. dARTi
    dARTi 28 maja 2020, 16:02

    @SKkamil
    Owszem, ale to polityka firmy. A ta w Pentaxie wydaje się dziwna. Canon postanowił zbudować w ramach nowej generacji system premium. Fakt z pierwszą puszką dali trochę ciała ale w planach jest zdecydowana poprawa. Nikt tam nie zakłada, że będzie tanio. Tam się zakłada, że będzie najlepiej bo jak widać nie mają zamiaru kopać się z sony. Poza tym chcą zatrzymać wymagających użytkowników swojego systemu, wśród których wielu jest bardzo zamożnych. Stąd postawili poprzeczkę bardzo wysoko i robią obiektywy jednak dość wyjątkowe. To może też przyciągnąć nowych zamożnych którzy często patrzą pod kątem "a który jest najlepszy" A w przypadku Pentaxa mogło by się wydawać, że chcą odciąć resztkę kuponów od dawnej świetności. Tyle, że z taką ceną mogą przekonać wahających się do zmiany systemu o którym ostatnie co można powiedzieć to, że jest przyszłościowy lub choćby rokujący.
    Jest miejsce na rynku dla produktów wybitnych. Być może taki właśnie będzie ten obiektyw. Tyle, że przy matrycy Pentaxa ta ewentualna para może pójść w gwizdek jeśli chodzi o rekordowe rozdzielczości bo gęstych nowych matryc nie przebiją.
    Ogólnie wydaje się, że nowa generacja drogich obiektywów będzie o działkę jaśniejsza. Canon R z 50 i 85 1.2, Sigma z 35 1.2 która pokazała coś czego w sumie nikt się nie spodziewał. Okazało się, że można i co więcej przy tym 1.2 potrafią być lepsi, niż konkurencja przy 1.4.
    A robienie dzisiaj swojej wersji Otusa, bo zakładam, że takie ambicje przyświecały konstruktorom, jest chyba obliczone na to, żeby jak najwięcej wydrzeć z kieszeni użytkownikom, którzy nie mają w sumie nic innego do wyboru.
    "róznice 300 - 400 dolców raczej można pominąć" Do tych zupełnie pomijalnych 400$ można dołożyć nic nie znaczące 200$ i mieć "za darmo" Samyanga 85 1.4 który realnie pewnie będzie się różnił od Pentaxa tym, że ma większą winietę..

  23. PDamian
    PDamian 28 maja 2020, 16:03

    -Nikkor G (1500$): dość leciwy, mało ostry jak na dzisiejsze standardy, lekki

    -Sony Zeiss (1700$): klasyczny do bólu ośmiosoczewkowy Planar -ze wszystkimi tego konsekwencjami, wymarły system

    -Sony FE GM (1800$): dostaje łomot od Samyang AF 85 mm f/1.4 FE link za 1/3 ceny

    -Canon IS: słabszy od Sigmy link , na ~poziomie Sony FE GM link , ze stabilizacją

  24. PDamian
    PDamian 28 maja 2020, 16:13

    @dARTi
    Raczej wersję Milvusa.

    Nie miałabym nic przeciwko MIilvusowi z AF.

  25. samp
    samp 28 maja 2020, 16:48

    Ja z kolei po ostatnim wysypie testów obiektywów do systemu bezlusterkowych zaczynam mieć lekkie wątpliwości, czy to naprawdę takie jednoznacznie rewolucyjne i przyszłościowe. Szczerze mówiąc, spodziewałem się że będzie lepiej, w teorii było tyle obietnic – dla mnie jedyną realną zaletą są mniejszcze gabaryty korpusów (z obiektywami to już niekoniecznie, chociaż czasami są pozytywne zaskoczenia jak RF 70-200mm F2.8 L). Ale to subiektywne odczucia.

    Moim zdaniem ceny systemów R i Z wcale nie nie wynikają z tego, że są pozycjonowane jako „premium”, bardziej płaci się tam podatek od nowinki technicznej, nowej technologii.

  26. sanescobar
    sanescobar 28 maja 2020, 17:09

    @samp, w gruncie rzeczy jest tak jak napisałeś, niestety :)
    Oczywiście są też szkła lżejsze/mniejsze 1.8 czy 2.0 a nawet 2.8 ale wcale nie są tańśze, producenci też postawili najpierw na optykę z wyższej półki, bo nie oszukujmy się, trendy zakupowe w związku ze smartfonami wracają do tych z czasów kiedy fotografia była albo dla zawodowców albo dla hobbystów, którzy nie marudzą jak muszą wydać całkiem sporo.
    Niestety robi się to zabawa gdzie zapaleniec z mniejszym budzetem musi grubo pogłówkować.

  27. r2mdi
    r2mdi 28 maja 2020, 17:16

    Ceny. Mam wrażenie, że jak pandemia jeszcze potrwa nie daj Panie Boże z pół roku to niektórzy będą chcieli dodać zero na końcu ceny. Takiego nabrali rozpędu. :)

  28. Paździoch
    Paździoch 28 maja 2020, 17:30

    @r2mdi

    A nich dodają i dwa zera, na szczęści nie ma obowiązku płacenia ze ta absurdy.

  29. Fenol
    Fenol 28 maja 2020, 17:36

    Nie wiem skąd zaskoczenie ceną :) DFA* 50/1.4 startowało w cenie 4999 zł, to wiadomo było, że DFA* 85/1.4 będzie droższe. I poziom około 8k zł wydawał się od początku dość oczywisty, szczególnie patrząc na ceny konkurencji systemowej z tej półki obiektywów.
    Do oceny jakości szkła trzeba poczekać na pierwsze testy, ale znając właściwości optyczne DFA*50/1.4 to i o tę konstrukcję byłbym spokojny.

    Żeby nie było żadnych wątpliwości: tak, posiadam DFA*50/1.4 i miałem okazję porównywać ten obiektyw z wieloma innymi o podobnych parametrach.

  30. Deadi
    Deadi 28 maja 2020, 17:36

    @sanescobar

    Na szczęście zostaje rynek wtórny :)
    Legendarna Sigma 17-50 2.8 w idealnym stanie + rok gwarancji za 1000zł.
    Z resztą ową Sigmę można kupić nową za niewiele ponad 1400zł co też jest swoistą okazją i jednocześnie masakrą dla nowych systemów :)

  31. Dżozef
    Dżozef 28 maja 2020, 17:49

    Wszyscy ostatnio próbują nieudolnie małpować Canonowską elkę 1,4 is. Dajcie znać jeśli to się komuś uda :) .
    Łatwo się robi tabelki ze statywu ale weście taką podróbę do łapy i ruszcie w plener lub repo, czar pryska, tu eLa rządzi.

  32. lord13
    lord13 28 maja 2020, 17:51

    @Fenol
    "I poziom około 8k zł wydawał się od początku dość oczywisty, szczególnie patrząc na ceny konkurencji systemowej z tej półki obiektywów."

    No nie wiem której, bo Canon 85/1.4 i Nikor 85/1.4 są zauważalnie tańsze (w granicach 6,5 tys. zł), a i Sony 85/1.4 GM da radę dostać w cenie poniżej 7 tys. PLN. Jak dodamy do tego możliwość użycia obiektywów firm trzecich, gdzie takowego nie ma w Pentaksie, to wysoka cena za to szkło wcale nie jest tak oczywista.

  33. sektoid
    sektoid 28 maja 2020, 18:12

    Czy to Tamron ?

  34. samp
    samp 28 maja 2020, 18:41

    Czy to trolling?

  35. Arek
    Arek 29 maja 2020, 10:00

    Zrobiłem porządek.

    Straszne jest to jak marka używanego sprzętu rzuca się niektórym na głowę i wykazują się kompletnym barkiem zrozumienia, że ludzie mogą mieć inne od nich potrzeby, gusta i zapatrywania. Trochę szacunku dla kolegów i koleżanek, którzy dzielą z Wami wspólną pasję. A to, że wybrali inny sprzęt niż Wy, to nie powód, żeby się z nich nabijać.

  36. f8@24mm
    f8@24mm 29 maja 2020, 10:13

    szklo mis. chociaz nie wiem na ile to na pewno nie jest ich ostatnie slowo.

    wszystkim trzem przyszlym posiadaczom gratuluje fajnego szkla. nie wiem na ile grupa wiekowa 65+ sobie chwali targanie prawie 1.5kg, no ale kupic mozna zawsze, uzywac poza domem przeciez nie trzeba :)

  37. LR
    LR 29 maja 2020, 10:50

    Zawodowym fotografem nie jestem, to nie kupię, zresztą portretów mało robię. Bardzo lubię FA 77/1.8 Ltd. i przy nim zostaje. Zawodowcom pewnie brakowało takiego obiektywu. Z niecierpliwością natomiast czekam na DFA 21 mm Ltd. ;-)

  38. Cichy
    Cichy 29 maja 2020, 10:54

    @Arek

    Posypuję głowę popiołem.

    Aczkolwiek z ceną grubo przegięli, faktycznie sprzęt mocno elitarny się zrobił.

  39. thorgal
    thorgal 29 maja 2020, 12:06

    @samp

    "Moim zdaniem ceny systemów R i Z wcale nie nie wynikają z tego, że są pozycjonowane jako „premium”, bardziej płaci się tam podatek od nowinki technicznej, nowej technologii."

    Z tym "premium" to różnie bywa, Z6 jest tańszy od A7III.

  40. BlindClick
    BlindClick 29 maja 2020, 17:30

    A ile ma on kosztowac skoro ostatio pokazany tamron 28mm f2.8 z soczewka wielkosci ziarnka grochu tani nie jest.
    Po prostu 400E teraz to drobne...
    A ze to 85mm 1.4 wiec do 4000E to norma.

  41. sektoid
    sektoid 29 maja 2020, 17:53

    Ponawiam pytanie. Czy to Tamron ?

  42. sanescobar
    sanescobar 30 maja 2020, 08:13


    @sektoid, napisał:
    "Ponawiam pytanie. Czy to Tamron ?"

    Który konkretnie tamron 85/1.4 :P ?

  43. LR
    LR 30 maja 2020, 20:43

    Dopiero zacząłem oglądać zdjęcia przykładowe i na F 1.4 prezentuje się bardzo dobrze

    link

  44. sosin
    sosin 1 czerwca 2020, 12:44

    @LR, dla mnie już za późno, chociaz jak patrze na cene to może lepiej, że jestem juz po zmianie systemu.

  45. LR
    LR 1 czerwca 2020, 16:02

    @sosin

    Z tego co obserwuje od dwóch lat u Pentaxa, to wypuszczają produkty premium. Po wypuszczeniu nowego korpusu APS-C i nowego DA*16-50 II zapewne pojawi się nowy korpus FF. Ciekaw jestem jakie mają plany w MF 645

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.