Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tamron 70-300 mm f/4.5-6.3 Di III RXD

Tamron 70-300 mm f/4.5-6.3 Di III RXD
4 sierpnia
2020 06:50

W ofercie firmy Tamron pojawił się model 70-300 mm f/4.5-6.3 Di III RXD. Jest to zmiennoogniskowy teleobiektyw przeznaczony dla pełnoklatkowych aparatów z bagnetem Sony E.

INFORMACJA PRASOWA

Tamron przedstawia nowy obiektyw do aparatów marki Sony z mocowaniem typu E

Nowy obiektyw 70–300 mm F/4,5–6,3 Di III RXD to najmniejszy i najlżejszy teleobiektyw typu zoom na świecie z mocowaniem typu E do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych marki Sony.

Chociaż firma Tamron wyprodukowała wiele popularnych teleobiektywów typu zoom o długości ogniskowej sięgającej nawet 300 mm do cyfrowych lustrzanek, nowy obiektyw 70–300 mm F4,5-6,3 jest pierwszym modelem opracowanym z myślą o pełnoklatkowych aparatach bezlusterkowych. Jego projektanci postawili sobie za cel stworzenie łatwego w obsłudze teleobiektywu, który pozwoli fotografom cieszyć się dużymi przybliżeniami w dowolnym miejscu. To najmniejszy i najlżejszy* na świecie obiektyw typu zoom o długości ogniskowej 70–300 mm, o długości obudowy 148 mm, wadze 545 g i średnicy maksymalnej wynoszącej 77 mm, który umożliwia uzyskanie obrazu o wyjątkowej jakości.

Jego zabezpieczona przed wilgocią konstrukcja zapewnia lepszą ochronę podczas fotografowania w plenerze, a do obiektywu pasują filtry o średnicy 67 mm typowej dla wszystkich obiektywów marki Tamron przeznaczonych do bezlusterkowych aparatów pełnoklatkowych. Obiektyw w pełni wykorzystuje również możliwości aparatu, w tym system Fast Hybrid AF i funkcję Eye AF, które są dostępne w aparatach firmy Sony i umożliwiają osiąganie fantastycznych rezultatów w trakcie sesji. Obiektyw 70–300 mm F4,5–6,3 jest wyjątkowo praktyczny i sprawia, że posługiwanie się nim, uprawiając różne rodzaje fotografii, takie jak fotografia krajobrazowa, sportowa i podczas wydarzeń sportowych, fotografia dzikiej przyrody, portretowa itd., daje wyjątkową satysfakcję.

Cena i dostawa

Nowy obiektyw będzie dostępny jesienią 2020 r. Firma Tamron poda informacje o cenie w późniejszym terminie.

Najważniejsze cechy

  • Najmniejszy i najlżejszy teleobiektyw na świecie umożliwi Ci odkrycie, ile radości sprawia ten typ fotografii.
  • Wyjątkowe możliwości układu optycznego, w tym wysoka jakość obrazu i korekcja aberracji.
  • W układzie AF zastosowano silnik krokowy RXD umożliwiający szybką, bardzo precyzyjną i cichą pracę.
  • Zabezpieczona przed wilgocią konstrukcja sprawia, że obiektyw jest wygodny i łatwy w użytkowaniu.

*Wśród teleobiektywów typu zoom z długością ogniskowej 300 mm do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych (stan na lipiec 2020 r.: Tamron)


Komentarze czytelników (25)
  1. handlowiecupc
    handlowiecupc 4 sierpnia 2020, 06:55

    Jeśli ma tyle fajnych zalet jak wielkość i masa, to pisanie o wyjątkowej jakości obrazu jest co najmniej niestosowne. Takie teksty dla pospólstwa były dobre 10 lat temu, ale dziś pozostała już tylko świadoma klientela.

  2. MatrixSTR
    MatrixSTR 4 sierpnia 2020, 07:58

    "*Wśród teleobiektywów typu zoom z długością ogniskowej 300 mm do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych"
    No nie powiem ale faktycznie to jest osiągnięcie :P zwłaszcza że chyba konkuruje tylko z jednym obiektywem :P

  3. ad1216
    ad1216 4 sierpnia 2020, 08:24

    handlowiecupc: naprawdę nie widzisz, że to jest informacja prasowa przygotowana przez producenta, a nie test ? czyżby ślepe krytykanctwo (żeby nie napisać hejterstwo) zupełnie odebrało Ci zdolność widzenia? Swoją drogą to może być ciekawy obiektyw ale do używania z droższymi puszkami Sony, które mają IBIS, bo ten Tamron nie ma stabilizacji. Jeśli będzie lepszy optycznie i dużo tańszy od Sony 70-300 to ma szansę się przebić

  4. OiK0
    OiK0 4 sierpnia 2020, 08:50

    Ciekawi mnie, jaką konkurencję będzie miał ten nowy obiektyw w konstrukcji... TAMRON 28-200 RXD (model A071)?
    Teoretycznie te obie propozycje nie powinny się wzajemnie "podgryzać" na rynku. W praktyce - nie jestem o tym całkowicie przekonany.

  5. saturn
    saturn 4 sierpnia 2020, 08:51

    W bezlusterkowym świecie coraz CIEMNIEJ się robi, teraz mam wrażenie, że 3,5-5,6 to jest całkiem jasno.

    Tamron 70-300 USM VC 4-5,6 z genialną stabilizacją zamrażającą dosłownie ruch w wizjerze i ostrością kosztował swego czasu nowy ok 1450 zł - taka dykresja.

    Ale widzę nowa fale użytkowników którzy uwierzyli w rzekomą ,,mniejszą wagę i rozmiar'' kosztem coraz gorszego światła:-)

    p.s. takiego zooma jaki by nie był i tak nikt nie schowa w kieszeń.

  6. Cichy
    Cichy 4 sierpnia 2020, 10:09

    Celowałbym w cenę 2490 zł, bo tyle powinien kosztować, ale pewnie skończy się na 3990.

  7. lord13
    lord13 4 sierpnia 2020, 10:54

    @Cichy
    "ale pewnie skończy się na 3990."

    Bardzo mało prawdopodobne. Mimo wszystko obstawiałbym ok. 1000 zł mniej.

  8. RobKoz
    RobKoz 4 sierpnia 2020, 11:42

    Pod koniec czasów analogowych 70-300 Tamrona kosztował 600zł Wtedy to był najlepszy obiektyw na rynku (niektórzy uważają że Sigma była lepsza ale to zależało od egzemplarza) o tym zakresie bez stabilizacji. Zdecydowanie lepszy był dopiero 70-300 IS Canona za trzy razy więcej.

    Uwzględniając inflację ten nowy obiektyw również bez IS nie powinien kosztować więcej niż 1500zł. Daleki jestem od socjalizmu i cen regulowanych i zgadzam się z twierdzeniem, że towar jest wart tyle ile ktoś chce za niego zapłacić, ale ja czułbym się jak frajer gdybym zapłacił 3k za ciemny, niefirmowy obiektyw 70-300 w dodatku bez IS.

  9. lord13
    lord13 4 sierpnia 2020, 12:01

    @RobKoz
    "Uwzględniając inflację..."

    A uwzględniłeś zupełnie inną pozycję rynkową Sigmy i Tamrona dzisiaj, a 20 lat temu, oraz jakość samych produktów przez te firmy oferowanych?

  10. RobKoz
    RobKoz 4 sierpnia 2020, 12:08

    @lord13

    Ale już wtedy wspomniany Tamron był najlepszy w swej klasie. Czyli dało się robić taniej i lepiej niż Canon czy Nikon i na tym zarabiać.

  11. lord13
    lord13 4 sierpnia 2020, 12:31

    @RobKoz
    "Ale już wtedy wspomniany Tamron był najlepszy w swej klasie."

    Nie był, nie opowiadaj ckliwych historii. I nie chodziło tylko o rozdzielczość. Wadą ówczesnych Sigm i Tamronów był przede wszystkim niepewny AF. W teście Tamrona 70-300 tu na Optycznych w 2006 r. trzeba było sprowadzać drugi egzemplarz, bo pierwszy miał tak gigantyczny front focus, że pozostawało właściwie tylko manualne ostrzenie.

  12. RobKoz
    RobKoz 4 sierpnia 2020, 14:07

    @lord13

    Masz rację źle się wyraziłem. Chodziło mi że był najlepszy optycznie. Powtarzalność egzemplarzy pod względem AF była taka sobie. W sklepie trzeba było wybierać z trzech lub kupować z pewnego źródła. Na forach nawet funkcjonował zlepek słów: "Tamron od Cichego" oznaczający dobry egzemplarz..

    Ale o co mi chodzi - skoro wtedy Tamron potrafił sprzedawać lepszy i tańszy układ optyczny od Canona, to pewnie teraz gdyby chciał też by potrafił.

    Nie przemawia do mnie argument że skoro teraz są bardziej szanowaną firmą to mogą sobie pozwolić na większe marże. Ja nie płacę za metkę ale za produkt i produkt oceniam a nie jego producenta.

    Gdyby ten ciemny i pozbawiony IS zoom inny producent zaoferował w cenie 3k to też bym stwierdził że to drogo.

    Generalnie ilekroć jest dyskusja że aparaty są drogie to przyznaję Ci rację że są najtańsze w historii bo uwzględniając inflację tak jest. Nigdy wcześniej nie było tak tanich cyfrówek APS i FF.

    Natomiast w przypadku obiektywów nie zgadzam się z teorią że nowe i lepsze obiektywy "muszą" być droższe. Aparaty też są nowe i lepsze a jakoś są tańsze.

  13. lord13
    lord13 4 sierpnia 2020, 14:19

    @RobKoz
    "Gdyby ten ciemny i pozbawiony IS zoom inny producent zaoferował w cenie 3k to też bym stwierdził że to drogo."

    Póki co, to nie wiemy za ile on faktycznie zostanie zaoferowany.
    Że Tamron i Sigma zaczęli się wyżej cenić to jest akurat fakt, jasne że wszyscy by woleli aby było taniej, jednak chyba małe szanse na to. O ile w stałkach rolę Sigmy i Tamrona jako tanich dostarczycieli szkieł przejęły takie firmy jak Samyang, Viltrox czy Youngnuo, o tyle w zoomach nie ma póki co takiej alternatywy.

  14. Mirkowaty
    Mirkowaty 4 sierpnia 2020, 14:54

    narzekający tu na cenę mogą zawsze pójść w stronę Canona i ich tele f11 za około 4tys zł :) Grunt, że jest wybór hehe

  15. RobKoz
    RobKoz 4 sierpnia 2020, 15:02

    @lord13

    Ja nie mam problemu z ceną większości obiektywów serii Art Sigmy. Są wielkie i bezkompromisowe więc swoje muszą kosztować. Ale ten Tamron to najzwyklejszy zoom klasy 70-300. Nie ma stabilizacji nie jest to DO ani PF. Ot jeden z wielu.

    Z ciekawości właśnie zerknąłem na cyfrowe czy Canon nadal oferuje 75-300 i szczerze powiedziawszy się zdziwiłem:

    Tamron 70-300 - 640
    Tamron 70-300 VC - 1700 zł
    Canon 75-300 - 1100
    Canon 75-300 USM - 1400
    Canon 70-300 IS II - 2400

    Ten stary Tamron jest nadal oferowany (zakładam że z lepszym AF - to tylko soft) i nadal kosztuje nominalnie tyle samo.

    Natomiast względnie nowe, dobre i stalilizowane szkła kosztują 1700 (Tamron) i 2400 (Canon) naprawdę nie widzę powodu by ten nowy Tamron do Sony miał kosztować więcej niż 2000

  16. Szabla
    Szabla 4 sierpnia 2020, 15:54

    2000 kosztuje tamronowski 35/2,8.

  17. MatrixSTR
    MatrixSTR 4 sierpnia 2020, 16:14

    @Szabla: czyli trochę taniej niż canonowski 35/1.8 z IS 🤔

  18. MatrixSTR
    MatrixSTR 4 sierpnia 2020, 16:28

    @RobKoz: tak patrzę na te ceny i nie wiem czy tak w górę poszły, czy po prostu cyfrowe mają drożej? Bo Tamrona 70-300 kupiłem 2 lata temu za 500 zł, a 70-300 IS II rok temu za 2150

  19. MatrixSTR
    MatrixSTR 4 sierpnia 2020, 16:33

    Chyba faktycznie poszły w górę, bo tego 70-300 IS II kupiłem za 2150 - cashback 480, a teraz w tym sklepie jest za 2380 - cashback 280...

    Czyli chyba faktycznie taniej to już było jeśli chodzi o foto...

  20. sektoid
    sektoid 4 sierpnia 2020, 20:49

    Nie rozumiem ludzi, którzy udowadniają wyższość FF nad 4/3 a następnie kupują takie szkła.

  21. drun_bass
    drun_bass 4 sierpnia 2020, 21:39

    @MatrixSTR
    To jest w dużej mierze też sprawa kursów walut. Przez prawie pół roku złotówka bardzo się osłabiła i cała elektronika zrobiła się dużo droższa. Dopiero niedawno dolar zaczął spadać, ale euro nadal się trzyma.

    @sektoid
    "Nie rozumiem ludzi, którzy udowadniają wyższość FF nad 4/3 a następnie kupują takie szkła."
    Możesz wskazać taką osobę, czy tylko próbujesz wprowadzić zamieszanie?

  22. handlowiecupc
    handlowiecupc 4 sierpnia 2020, 23:35

    @ad1216
    Jeśli już hejtuję to właśnie informację prasową skierowaną do świadomego odbiorcy a nie portal.

  23. ikit
    ikit 5 sierpnia 2020, 08:44

    @sektoid
    'Nie rozumiem ludzi, którzy udowadniają wyższość FF nad 4/3 a następnie kupują takie szkła.'

    Stwierdzenie że osoby kupujące szkła do FF cokolwiek obchodzi 4/3 jest dość aroganckie:D
    Poza tym szkła pokroju 70-300 na FF to idealne obiektywy wycieczkowe gdzie nie muszą być jasne, są dość lekkie, mają spory zakres, a jednocześnie korzystają ze świetnej jakości matryc z dużym DR, rozpiętością tonalną, duża ilością MP. Więc w razie czego zdjęcia z takiego zestawu mają ogromną przewagę nad 4/3 z dowolnym telezoomem.

  24. HH
    HH 5 sierpnia 2020, 17:56

    @sektoid
    Bo jest w miare lekkie i małe - a dzięki 4x większej matrycy, jakość obrazka będzie i tak i tak dużo lepsza od m43 (jeżeli m43 ma jakiś odpowiednik 35-150).

  25. TRI-X
    TRI-X 6 sierpnia 2020, 12:49

    Mój Fuji 55-230 ( odpowiednik 75-320 FF) ma długość 11cm, waży 350gr i używa filtry 58mm i git.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.