Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Olympus zamyka centra serwisowe w Japonii

Olympus zamyka centra serwisowe w Japonii
26 października
2020 11:05

Firma Olympus poinformowała o zamknięciu części swoich placówek serwisowych w Japonii. Zamknięte zostaną placówki w Osace oraz w Sapporo. Placówka w miejscowości Fukuoka ma być przeniesiona, a centrum serwisowe w Tokyo zmniejszone.

Zamknięcie ma nastąpić w grudniu. Przeniesiona z miejscowości Fukuoka placówka ma z kolei rozpocząć działalność w styczniu. Jej nowej lokalizacji nie ujawniono. Jeśli chodzi o Tokio, centrum serwisowe będące częścią Olympus Plaza Tokio, ma zostać zredukowane z dwóch pięter do jednego.

Pełen komunikat w tej sprawie (po japońsku) jest dostępny tutaj.


Komentarze czytelników (29)
  1. Paździoch
    Paździoch 26 października 2020, 11:08

    To JIP nie przejął sieci serwisowej?

  2. PDamian
    PDamian 26 października 2020, 11:18

    Po co?
    Naprawy gwarancyjne przynoszą straty.

  3. BlindClick
    BlindClick 26 października 2020, 11:26

    Zamknie 10 a otworzy 1 nowoczesne w Chinach, z obsługą online.
    Fajnie by było dostać newsa co i kiedy powstanie zamian bo inaczej monzna mozna myśleć że tylko zamykają.

  4. r2mdi
    r2mdi 26 października 2020, 11:45

    Teraz są takie fajne promocje na Olympusa. Np. M1 w wersji II wraz z jednym obiektywem PRO za 5999 zł. Tylko w świetle tego newsa to słaby biznes jak się coś zrypie. Faktycznie promocja.

  5. BlindClick
    BlindClick 26 października 2020, 11:49

    Centrum serwisowe, tu bardziej liczą się naprawy pogwarancyjne, gwarancja chyba jest jakoś zapewniona?
    Czy kupując nowy aparat teraz w promo kupuje z gwarancją dopóki Olympus chce?

  6. HH
    HH 26 października 2020, 12:09

    Gwarancja to świstek który w sumie niewiele znaczy - rękojmia za to jest i producent nie jest w niej stroną, więc nawet jeżeli Olympus się zwinie, to w okresie rękojmi nie jest to problemem kupującego.

  7. Negatyw
    Negatyw 26 października 2020, 12:18

    @HH:
    "...rękojmia za to jest i producent nie jest w niej stroną, więc nawet jeżeli Olympus się zwinie, to w okresie rękojmi nie jest to problemem kupującego."

    A kto jest stroną, Sklep? Dzisiaj sprzeda a jutro się zwinie.

  8. lord13
    lord13 26 października 2020, 12:25

    @Negatyw
    "A kto jest stroną, Sklep? "

    Tak, ustawowym gwarantem zobowiązań wobec konsumenta jest sprzedający. Gwarancja producenta jest jego dobrowolnym świadczeniem i w ogóle nie musi jej udzielać, aczkolwiek jeżeli już udzielił, to oczywiście jej zapisy są wiążące.

  9. Negatyw
    Negatyw 26 października 2020, 12:59

    Więc jest to problem kupującego.

  10. focjusz
    focjusz 26 października 2020, 13:08

    Nie przesadzajmy - nowe iphony kosztują tyle samo a "rypią" się znacznie częściej. To też jest problem kupującego mimo "legendarnego" serwisu

  11. PDamian
    PDamian 26 października 2020, 13:13


    Czas najwyższy żeby Olympus napisał KTO będzie zapewniał serwis
    aparatów i obiektywów które teraz wyprzedają
    i co z gwarancją.

  12. HH
    HH 26 października 2020, 13:19

    @Negatyw
    Jasne, jak sklep się zwinie, to wtedy można iść na gwarancje do producenta - ale ten może odmowić współpracy pod dowolnym pretekstem, trzymać sprzęt przez miesiące itp. Warto więc kupować w sklepach które się nie zwiną. :)

  13. lord13
    lord13 26 października 2020, 13:25

    @HH
    "Jasne, jak sklep się zwinie, to wtedy można iść na gwarancje do producenta - ale ten może odmowić współpracy pod dowolnym pretekstem,"

    Nie nie, nie mieszaj dwóch rzeczy.
    Zgadza się, że w przypadku usterki konsument (nie każdy kupujący jest konsumentem), może wybrać, czy chce skorzystać z rękojmi czy z gwarancji (o ile producent udzielił gwarancji), jednak dowolność udzielania gwarancji nie świadczy o dowolności interpretacji jej zapisów. Gwarancja producenta jest umową cywilno-prawną dwóch stron i skoro producent zdecydował się jej udzielić, to jest zobowiązany jej zapisami.

  14. HH
    HH 26 października 2020, 13:37

    @lord13
    Ale dobrze wiesz, że jeżeli producent powie "nie" to jedyne co możesz zrobić, to iść do sądu. Poza tym gwarancja jest napisana w sposób mocno faworyzujący producenta. Producentowi ciężko jest z (większości) takich umów się nie wywiązać - bo sam je pisał, pod siebie i pod produkt. Oczywiście, zależy dużo od producenta - bo są tacy, którzy idą na rękę i nie ma z nimi najmniejszych problemów.

  15. tripper
    tripper 26 października 2020, 14:16

    @PDamian

    Przecież napisali. I nie Olympus, tylko JIP.

  16. tripper
    tripper 26 października 2020, 14:24

    @r2mdi

    A co, myślisz, że naprawy dla klientów z EU robione są w Japonii, i to dokładnie w tym jednym z zamkniętych centrów?

    Sony nie ma w Polsce własnego centrum serwisowego, serwis ogrania firma trzecia. Czy ktoś sugeruje, że gwarancja na produkty Sony to rzecz niepewna?

    Mnie w tej informacji dziwi tylko jedno. Że Olympus miał w jednym tylko kraju aż cztery centra serwisowe. Nikon na całe USA ma jedynie dwa centra serwisowe, a przecież mają na rynku nieporównywalnie więcej produktów.

  17. Szabla
    Szabla 26 października 2020, 14:31

    Japonia jest dłuższa od USA :)

  18. voyager100
    voyager100 26 października 2020, 14:48

    Zamkną Olympusa, Nikona, Canona i na koniec Sony

  19. banc
    banc 26 października 2020, 14:57

    @tripper "Nikon na całe USA ma jedynie dwa centra serwisowe"

    Może właśnie dlatego serwis Nikona jest legendarny :-)

  20. voyager100
    voyager100 26 października 2020, 15:23

    Co do Nikona to nie mogę narzekać. W zeszłym roku po przeszło trzech latach użytkowania padł jeden z moich D750. Migawka zaczęła robić ciemne koliste plamy na niektórych fotkach o ile pamiętam przy czasach krótszych niż 1/800. Aparat pojechał bodajże do Czech. A był na liście serwisowej tej słynnej wady gdzie zaraz po włączeniu blokowała się migawka. Wszystko zrobiono szybko i sprawnie no i za darmo.

  21. janek_w
    janek_w 26 października 2020, 22:04

    @voyager100
    A optyczne.pl będą pisać tylko o lornetkach? Swarovski będzie tam robił za Lajkę, Fulfrejmowcy ogłoszą, że patrzeć da się tylko przez lunety, wojenkę luster z bez- przeniesiemy na porro vs. pryzmat dachowy. A jak Sony wykupi dział lornetkowy z logo Pentaxa, to już będzie beka na całego...

  22. souacz
    souacz 27 października 2020, 02:10

    @r2mdi

    "...Teraz są takie fajne promocje na Olympusa. Np. M1 w wersji II wraz z jednym obiektywem PRO za 5999 zł...."

    Nie do końca za 5999zł. Od obiektywu musisz zapłacić podatek od darowizny.

    Poza tym to body możesz kupić w tej chwili za ok. 4400 z polskiej dystrybucji, z (póki co, jeszcze ważną) oficjalną gwarancją i to jest realna cena E-M1 II.

  23. człowiek
    człowiek 27 października 2020, 10:32

    Witam

    Kto to tłumacz ?

    Raport informuję o wycofaniu się Olympusa z tzw. okien serwisowych (Japonia)
    czyli punktów kontaktu bezpośredniego z klientem.
    W miejsce to wchodzi obsługa serwisowa klienta w formie wysyłkowej.
    Pozdrawiam serdecznie

  24. Z_photo
    Z_photo 27 października 2020, 11:16

    @souacz: "Od obiektywu musisz zapłacić podatek od darowizny."

    Że co proszę?

  25. jarekzon
    jarekzon 27 października 2020, 12:21

    @r2mdi

    4400 zł. to możesz sobie kupić pełną klatkę od Sony

  26. r2mdi
    r2mdi 27 października 2020, 12:47

    jarekzon:
    No właśnie. Ale Sony jest stareńkie, Olek mniej stareńki. Ten obiektyw PRO jest fajny, ale całość w kontekście zwijania się Olympusa już zdecydowanie mniej.

  27. Paździoch
    Paździoch 28 października 2020, 11:07

    @r2mdi

    A co w obecnych Olympusach jest nowego skoro pchają w te puszki to samo od kilku lat.

  28. souacz
    souacz 30 października 2020, 14:24

    @Z_photo

    No tak, obiektyw dostajesz od Olympusa a nie kupujesz w komplecie z aparatem. Było to wytłumaczone bardzo dobrze w dyskusji na grupie na FB

  29. souacz
    souacz 30 października 2020, 14:28

    @jarekzon

    "...4400 zł. to możesz sobie kupić pełną klatkę od Sony..."

    Której jedyną przewagą nad E-M1 II jest wielkość matrycy, bo za tyle to tylko A7II

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.