Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Poradniki

Zaklęcia Photoshopa - wywoływanie plików RAW

11 grudnia 2009
Anna Owczarz-Dadan Komentarze: 35

4. Korekcja balansu bieli

Korekcja balansu bieli jest pierwszą rzeczą, jaką zazwyczaj robimy w oknie Camera Raw, jeśli - oczywiście - zdjęcie tego wymaga (4.5). Wyjątek stanowią tylko bardzo ciemne zdjęcia, w przypadku których trzeba najpierw skorygować ekspozycję, aby w ogóle zorientować się, czy korekcja balansu jest konieczna, a jeśli tak, to na czym ma polegać. Jeśli już wiemy, że zdjęcie wymaga takiej korekcji, do wyboru mamy cztery metody.

Zaklęcia Photoshopa - wywoływanie plików RAW - Korekcja balansu bieli
Rysunek 4.5. Fotografia, na której zostanie przeprowadzona korekcja balansu bieli


Dwie z nich opisałam już w poprzednim rozdziale. Pierwsza polegała na odpowiednim wykorzystaniu suwaków Temperatura (Temperature) oraz Tinta (Tint), a druga na skorzystaniu z narzędzia Balans bieli (White Balance). Teraz pokażę dwie pozostałe.


----- R E K L A M A -----

PROMOCJA SONY - 50% RABATU NA OBIEKTYW!

Sony A7 IV + 50/1.8 FE

13146 zł 12722 zł

Pierwsza z nich polega na wybraniu z rozwiniętej listy w polu Balans bieli (White Balance) jednej z dostępnych tam opcji odpowiadających określonemu typowi balansu bieli (4.6). I już. Technika prosta, łatwa i przyjemna. Najczęściej wystarcza. Jest dostępna tylko dla obrazów RAW. Jeśli do okna Camera Raw wczytasz plik JPEG, predefiniowane ustawienia balansu bieli nie będą dostępne.

Zaklęcia Photoshopa - wywoływanie plików RAW - Korekcja balansu bieli
Rysunek 4.6. Jedną z metod korekcji balansu bieli jest wybór jednej z opcji dostępnych na liście


Druga metoda polega na wybraniu z listy Balans bieli (White Balance) opcji automatyczny (Auto) (4.7).

Zaklęcia Photoshopa - wywoływanie plików RAW - Korekcja balansu bieli
Rysunek 4.7. Automatyczna korekcja balansu bieli za pomocą opcji automatyczny (Auto)