Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Samyang AF 24 mm f/1.8 FE (Aktualizacja)

Samyang AF 24 mm f/1.8 FE (Aktualizacja)
9 kwietnia
2021 11:43

Firma Samyang zaprezentowała "zaprojektowany z myślą o astrofotografii i fotografii krajobrazowej" obiektyw AF 24 mm f/1.8 FE. Jak wskazuje nazwa, posiada on autofokus i jest dostępny z mocowaniem Sony E / FE.

Najważniejsze parametry nowego obiektywu przedstawiają się następująco:

  • Ogniskowa: 24 mm,
  • Światłosiła: f/1.8,
  • Pole widzenia: 83.7°,
  • Ostrość od: 0.19 m,
  • Maksymalne powiększenie: 0.21x,
  • Maksymalna wartość przysłony: 22,
  • Liczba listków na przysłonie: 9,
  • Mechanizm autofokusa: STM,
  • Konstrukcja: 11 elementów / 8 grup (2 elementy asferyczne, 3 ze szkła o wysokim współczynniku załamania, 2 ze szkła ED),
  • Rozmiar filtra: 58 mm,
  • Dostępne mocowania: Sony E / FE,
  • Wymiary: 65 x 71.5 mm,
  • Waga: 230 g.

Samyang AF 24 mm f/1.8 FE (Aktualizacja)

Polska cena Samyanga AF 24 mm f/1.8 FE w przedsprzedaży to 2190 zł. Dostawy mają się rozpocząć w drugiej połowie maja 2021.

Specyfikacja obiektywu jest już dostępna w naszej bazie:

Aktualizacja - otrzymaliśmy od polskiego dystrybutora marki Samyang, firmy Focus Nordic, informację prasową na temat nowego obiektywu.

INFORMACJA PRASOWA

Nowy, szerokokątny obiektyw zoptymalizowany pod kątem astrofotografii

Marka Samyang poszerza swoją serię „Tiny” o nowy wszechstronny obiektyw szerokokątny, który będzie znakomicie pasował do aparatów marki Sony.

Seria „Tiny” począwszy od jej premiery w 2017 r. jest bardzo popularna wśród użytkowników aparatów Sony z mocowaniem typu E. Teraz naszedł czas na nowy lekki i szerokokątny obiektyw zoptymalizowany pod kątem astrofotografii — Samyang AF 24 mm f /1,8 FE.

Model AF 24 mm f /1,8 FE waży jedynie 230 g i ma tylko 7,1 cm długości. Jego rozmiary, a także świetne parametry przysłony sprawiają, że to idealny obiektyw dla często podróżujących fotografów krajobrazów. Obiektyw zaprojektowano z myślą o aparatach pełnoklatkowych, ale sprawdza się też znakomicie na matrycy APS-c.

Nowe funkcje zoptymalizowane pod kątem astrofotografii

W obiektywie AF 24mm f /1,8 FE zastosowano nową funkcję przeznaczoną do astrofotografii i nazwaną „Custom Mode” (Tryb niestandardowy) ze wskaźnikiem LED. Tryb niestandardowy można obsługiwać za pomocą nowo zaprojektowanego przycisku Focus Hold (Blokada ostrości). Dzięki tej funkcji poprzez naciśnięcie przycisku w momencie przełączania się na tryb niestandardowy możesz bezpośrednio przestawić ostrość na nieskończoność. Ponieważ domyślna wartość fabryczna może się nieznacznie różnić w zależności od korpusu aparatu, ta funkcja jest bardzo praktyczna. Umożliwia Ci zapisanie i zastosowanie ściśle określonej wartości ostrzenia na nieskończoność charakterystycznej dla Twojego korpusu aparatu.

Jeżeli ustawiona wartość ostrości nie będzie się zgadzać, dioda LED zaświeci się na czerwono. Gdy naciśniesz przycisk, Twoja wartość ostrości zostanie automatyczne zmieniona na zapisaną, a dioda LED zaświeci się na zielono.

Biorąc pod uwagę to, że gdy zajmujemy się astrofotografią, spędzamy mnóstwo czasu w ciemnościach, to wyjątkowo przydatna funkcja.

Konstrukcja optyczna składa się z 11 elementów w ośmiu grupach z siedmioma specjalnymi soczewkami (2 ASP, 3 HR, 2 ED), dzięki którym wyrazisz swoją nieskończoną kreatywność. Taka konstrukcja nadaje się szczególnie dobrze do astrofotografii, ponieważ umożliwia wykonanie zdjęć zachwycającej jakości o ograniczonej do minimum aberracji sferycznej i komie.

W obiektywie zastosowano najnowocześniejszy silnik krokowy STM, który umożliwia cichszą i precyzyjniejszą regulację większej i cięższej grupy soczewek do ostrzenia obrazu.

Dziewięciolistkowa przysłona pozwala uzyskać miękki, aksamitny i naturalnie wyglądający efekt bokeh, aby wyróżnić temat zdjęcia na tle.

Ponadto w obiektywie umieszczono uszczelki w pięciu miejscach, aby zabezpieczyć go przed kurzem, lekkim deszczem i ściegiem, co pozwala na wykonanie doskonałych zdjęć w niedoskonałych warunkach.

Specyfikacja:

  • Kompaktowy i lekki obiektyw.
  • Zoptymalizowany pod kątem astrofotografii.
  • Nowy przycisk blokady ostrości (Focus Hold).
  • Doskonała jakość optyczna.
  • Uszczelniona konstrukcja.


Komentarze czytelników (77)
  1. PDamian
    PDamian 9 kwietnia 2021, 11:48

    £459.99

  2. PDamian
    PDamian 9 kwietnia 2021, 11:54

    ...albo 16900 batów 😜
    THB link

  3. Heimo
    Heimo 9 kwietnia 2021, 12:51

    Czytałem wczoraj na którymś z forów 600USD. Pewnie w UE 600 EUR, czyli 3000 tys.

    Ten wykres MTF wygląda imponująco...

  4. komor
    komor 9 kwietnia 2021, 13:23

    @Heimo, „3000 tys.” to są trzy miliony.

  5. Jackobt
    Jackobt 9 kwietnia 2021, 13:42

    Te zdjęcia z linku dodanego przez @PDamian są jakoś mało imponujące. Może i nie są za ciekawe, za to wyglądają słabo.

    Wykresy faktycznie nastrajają pozytywnie, zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.

    Dobrze, że pojawia się powoli jakaś konkurencja w zakresie tej ogniskowej i światła 1.8, chociaż czekam wciąż na jakiś ruch ze strony Sigmy bądź Tamrona.
    Póki co to będzie chyba jedyna alternatywa (w zakresie obiektywów z AF) dla 24/1.4 GM, co za tym idzie przypuszczam, że szkło szybko zniknie z półek sklepowych.

  6. 133bert
    133bert 9 kwietnia 2021, 13:50

    Zdjęcia z linku @PDamian to raczej kompresja zjadła. Można znaleźć lepsze na stronie samyanga, a najlepiej poczekać na test na optycznych.
    Dla mnie to szkło na które czekałem i na pewno kupię. Taki Samyang G Master dla amatora ;) .

  7. Amadi
    Amadi 9 kwietnia 2021, 13:57

    Podoba mi się określnie "Samyang G Master" :D

  8. Cichy
    Cichy 9 kwietnia 2021, 14:01

    No i pięknie. Jak oni to reklamują do astro z minimalną komą i aberracjami, to musi być naprawdę dobre.

  9. Cichy
    Cichy 9 kwietnia 2021, 14:01

    PS. SRP w PL = 2190 zł.

  10. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 9 kwietnia 2021, 14:15

    niski ciezar jest imponujacy , i w ogole fajna wagmiara jak na swiatlosile 1,8

    sony to ma dobrze , nie musi sam takich obiektywow projektowac ;-)
    jakis hak w tak niskiej cenie sie zapewne znajdzie , ale gdzie to sie okaze - warstwy po. ?

  11. Szabla
    Szabla 9 kwietnia 2021, 14:21

    Waga, a nie wagomiara.

  12. chwytamznieba
    chwytamznieba 9 kwietnia 2021, 14:23

    Za chwię w sklepach pojawi się Viltrox o tych samych paramterach, z miłym udogodnieniem w postaci pierścienia regulacji przysłony...
    Robi się ciekawie :)

  13. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 9 kwietnia 2021, 14:38


    Szabla9 kwietnia 2021, 14:21
    Waga, a nie wagomiara.

    --------
    wagomiara to iloczyn wagi i wymiarow czyli objetosci.

    calkiem niezla.

    "wagomiar " - to wersja wojskowa
    "wagomiara " - to wersja cywilna.

    istnieje "roboczogodzina " , "swiatlosila ", " tonokilometer " , "osobokilometer " - sama wiec konstrukcja nie jest czyms nowym. Dziwi mnie , ze niektorych to tak szokuje , ale z drugiej strony jest mi swiadomym, iz ludziska malo czytaja , stad tez i wyobraznia slowotworcza skapa.

  14. Amadi
    Amadi 9 kwietnia 2021, 14:45

    Amperogodziny i watogodziny jakoś nikomu nie przeszkadzają

  15. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 9 kwietnia 2021, 14:49

    dokladnie.

    wagomiara akurat w stosunku do sprzetu fotograficznego jest calkiem praktycznym wskaznikiem . Fotograf zawsze ceni sobie male wymiary i lekkosc , a walczy z ciezarem i objetoscia.

    slowo wagomiara pozwala obydwa te parametry ogarnac od strony praktycznej jednym wskaznikiem.

  16. BlindClick
    BlindClick 9 kwietnia 2021, 14:52

    230g, wow, no proszę, można. Oby obudowa tylko nie była z papieru. Chyba że umia robić cienki soczewki. Pierścienia przysłony szkoda.
    Czyzby Samyang chciał wskoczyć na drugie miejsce po Sigmie?

  17. Amadi
    Amadi 9 kwietnia 2021, 14:58

    Mamy potwierdzoną cenę (2190 zł w przedsprzedaży) i dostępność (druga połowa maja)

  18. Cichy
    Cichy 9 kwietnia 2021, 15:20

    Ale sample na stronie to chyba robili G-Masterem :P :P
    link
    link

  19. sektoid
    sektoid 9 kwietnia 2021, 15:41

    To hotpixele.

  20. ikit
    ikit 9 kwietnia 2021, 15:57

    @ Cichy
    'Ale sample na stronie to chyba robili G-Masterem :P :P'

    :D:D

  21. r2mdi
    r2mdi 9 kwietnia 2021, 16:00

    Amper i godzina to są jednostki natężenia prądu i czasu.
    Wat i godzina to są jednostki mocy i czasu.

    Natomiast co to jest wagomiara?

    "wagomiar " - to wersja wojskowa
    "wagomiara " - to wersja cywilna."

    Bełkoczesz kolego Pokora. Znowu.

  22. Szabla
    Szabla 9 kwietnia 2021, 16:05

    wagomysły - to wersja optyczna

  23. dkaz
    dkaz 9 kwietnia 2021, 16:15

    News o obiektywie a komentarze o słowotwórstwie... Idźcie na jakąś stronę Miodka

  24. r2mdi
    r2mdi 9 kwietnia 2021, 16:26

    dkaz:
    To nie jest słowotwórstwo. To jest Zawiniona Pokora Dla Głupoty. :)

  25. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 9 kwietnia 2021, 16:42


    r2mdi9 kwietnia 2021, 16:00
    Amper i godzina to są jednostki natężenia prądu i czasu.
    Wat i godzina to są jednostki mocy i czasu.

    Natomiast co to jest wagomiara?

    "wagomiar " - to wersja wojskowa
    "wagomiara " - to wersja cywilna."

    Bełkoczesz kolego Pokora.

    Znowu.

    -------------------------------------------

    co za ponuractwo i ciemnogrod!

    wagomiara to iloczyn wagi i wymiaru czyli kg *m ( m^3)

    tak ciezko przemnozyc wage przez objetosc ?
    - no ciezko skoro nieqmaty , zeby nie powiedziec glupkowaty.

    prosze bardzo :

    sam 24 1,8 wagomiara 60Kgcm^3
    nikkor z 24 1,8 wagomiara 209 Kgcm^3
    sony 24 1,4 wagomiara 182 kGcm^3

    natomiast "wagomiar" od zarania uzywany jest przez wojsko do okreslania kalibru pociskow.

    rece opadaja , ciemnogrod to chyba za delikatne okreslenie. tutaj trzeba pisac jak dla .. nie powiem

  26. Szabla
    Szabla 9 kwietnia 2021, 16:57

    Wagomiar: link
    link

  27. Szabla
    Szabla 9 kwietnia 2021, 16:59

    Księgomiar analogicznie byłby iloczynem ilości stron i wagi książki :P

  28. PDamian
    PDamian 9 kwietnia 2021, 17:03

    @Szabla

    że też nie byłeś tak aktywny w temacie usterek migawek w Sony A7 III. 🙄

  29. sanescobar
    sanescobar 9 kwietnia 2021, 17:15



    "Bełkoczesz kolego Pokora. Znowu. "

    Jak to znowu? ? ? ! ! ! ? ? ? Kiedy przestał, cos mnie ominęło?

    Obiektyw spoko, bardzo przyzwoita cena i do tego 1.8, kurcze nawet jak się nie robi landszaftów i astro warto :)

  30. Maykel
    Maykel 9 kwietnia 2021, 17:26

    Raczy waść moderator wkroczyć z miotłą i zrobić porządek z komentarzami frustratów.

    Jak będzie na f1.8 dawał obrazki bez komy w rogach, to rozejdzie się jak świeże bułeczki, bo w astrofoto coraz więcej ludzi się bawi.

  31. espe
    espe 9 kwietnia 2021, 18:15

    fajne, szkoda, że nie dali od razu wersji RF

  32. komor
    komor 9 kwietnia 2021, 18:37

    @Pokoradlasztuki: „osobokilometer” albo „tonokilometer” to w jakim języku? Bo raczej nie w polskim. Człon „kilometer” to tak z niemiecka trochę, tylko wielką literą powinien się zaczynać.

    @Maykel: „Raczy waść moderator wkroczyć z miotłą i zrobić porządek z komentarzami frustratów.” – dopóki nie ma obrażania i słów powszechnie uznawanych, to chyba nie ma co… Sezon i tak jakiś taki ogórkowy…

  33. Szabla
    Szabla 9 kwietnia 2021, 18:59

    @komor: a kilwater? ;))

  34. sektoid
    sektoid 9 kwietnia 2021, 19:27

    Wcześnie zaczęliście weekendowe spożycie.

  35. gamma
    gamma 9 kwietnia 2021, 19:42

    @pokora
    rozumiem, ze poslugujac sie wagomiarem mamy nastepujaca zaleznosc, jezeli dwa apararaty maja identyczny wagomiar: np. jeden aparat jest 2x mniejszy objetosciowo, ale 2x ciezszy, i wtedy ma taki sam wagomiar? tak?
    tak pytam z ciekawosci ;-)

  36. PiotrWachowiak
    PiotrWachowiak 9 kwietnia 2021, 20:20

    Obiektyw ma ciekawą światłosiłomasę oraz przesłonośrednicę, GMki na pewno nie przebije, ale poza GM faktycznie nie ma specjalnie wyboru. Zanim kupiłem GMke za 24mm robił zoom 24-70 f/2.8...

  37. Stivenson
    Stivenson 9 kwietnia 2021, 20:26

    @Cichy
    Faktycznie zdjęcia na przysłonie 1,4 i 1,6 :D Koreańczycy to tacy Tureccy sprzedawcy perfum

  38. ad1216
    ad1216 9 kwietnia 2021, 22:41

    Ja czekam na nowego jasnego Samyanga do apsc Sony, podobno ma być 12mm f/2 z AF. Do FF mam już Sigmę 14-24mm f 2,8 więc 24mm Samyanga już nie kupię

  39. Bahrd
    Bahrd 10 kwietnia 2021, 08:23

    Ciekawe, swoją drogą, że na FF 24/1.8 jest taki duży, a na APS-C 22/2 znacznie mniejszy...

    komor: "@Maykel: „Raczy waść moderator wkroczyć z miotłą i zrobić porządek z komentarzami frustratów.” – dopóki nie ma obrażania i słów powszechnie uznawanych, to chyba nie ma co… Sezon i tak jakiś taki ogórkowy…"

    Poza tym, czego można się spodziewać w komentarzach pod obiektywem, którego jeszcze nikt nie miał w rękach...


    gamma: "np. jeden aparat jest 2x mniejszy objetosciowo, ale 2x ciezszy, i wtedy ma taki sam wagomiar? tak?"

    No ba! ;)

    Tak samo, jeśli spaliłem wczoraj na rowerze 1000 kcal, to mogłem je spalić w trzy godziny albo w godzinę - praca ta sama mimo innego watażu(?) ;) Wydaje mi się, że jeśli wychodzi z tego powszechnie używana jednostka (np. właśnie energii, czyli w SI ), to taki Wortzusammensetzung staje się naturalny.

    Naturalne jest też, że Pokorze, podobają się jego własne neologizmy. I poniekąd równie naturalne, że innym niekoniecznie... [ link ]
    "... Wtem poeta, skromnie
    Spuściwszy swoje oczy, odwraca się do mnie
    I wręcz mnie zapytuje: «Czy zgadniesz, kolego,
    W czym ja jestem właściwie wyższy od Goethego?»
    Jam zdrętwiał - a on widząc, że nie zgadnę skoro,
    Rzecze: «Ja jestem wyższy od niego pokorą.»"

  40. Bahrd
    Bahrd 10 kwietnia 2021, 08:32

    Coś ucięło mi dżula, czyli "masopolorzutkość"...

  41. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 10 kwietnia 2021, 09:01

    gamma9 kwietnia 2021, 19:42
    @pokora
    rozumiem, ze poslugujac sie wagomiarem mamy nastepujaca zaleznosc, jezeli dwa apararaty maja identyczny wagomiar: np. jeden aparat jest 2x mniejszy objetosciowo, ale 2x ciezszy, i wtedy ma taki sam wagomiar? tak?
    tak pytam z ciekawosci ;-)

    ---------

    przede wszystkim rozmyslajac o wagomiarze warto zachowac relaks , wewnetrzny spokoj , spojrzec na zycie z przymrozonym okiem, usmiechnac sie . Byloby mi niezmiernie przykro , gdyby ktos z tego powodu doznal palpitacji serca lub innych niechcianych efektow.

    to nalezy traktowac pol zartem pol serio.

    ale ma to oczywiscie pewien aspekt praktyczny. Gdyby sie zastanowic, jest to jakas miara uciazliwosci targania sprzetu przez fotografa.
    puste pudelko po butach jest rownie niewygodne do noszenia jak mala kostka olowiu wielkosc pudelka papierosow. Choc ta uciazliwosc jest odbierana roznie , jest to jednak jakas niewygoda

    gdybym sposrod dwoch identycznych optycznie obiektywow musial wybrac jeden , to wybralbym ten mniej uciazliwy do noszenia , czyli przemnozylbym ciezar przez objetosc i porownal ich wagomiary.

    dwa obiektywy o roznym ciezarze , roznej wielkosci ale tej samej wagomiary moga byc podobnie niewygodne / wygodne do noszenia przez fotografa biorac pod uwage caloksztalt - czyli jest to jakby parametr uciazliwosci bioracy pod uwage i ciezar i wymiary geometryczne. Nie widze w tym nic bezsensownego. NIektorzy wpadaja w oslupienie i sie wqr - ja , ale to dlatego ze ich wyobraznia zostala przerosnieta przez cudza. Zal sciska d... ze wlasna na to nie wpadla - to sie dzieje w podswiadomosci ale jest tak uzewnetrzniane jak to mamy w paru przypadkach wyzej- agresywnym postingiem . Tez bym sie w takim przypadku albo wq..l , albo popracowal nad wlasnym rozwojem.

  42. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 10 kwietnia 2021, 09:06

    Pod APS-c będzie fajna i nieażtakdroga 35-ka.

  43. chwytamznieba
    chwytamznieba 10 kwietnia 2021, 09:46

    MaciekKwarciak, pod APS-C Fuji i Sony jest Viltrox 23/1.4 link

  44. ad1216
    ad1216 10 kwietnia 2021, 10:48

    Trochę za wąskie te 35 i 23mm pod APSC do astro.

  45. ad1216
    ad1216 10 kwietnia 2021, 10:56

    według sonyrumors ma to być jednak 12mm f/2 link

  46. ikit
    ikit 10 kwietnia 2021, 11:06

    @ Bahrd
    ''Ciekawe, swoją drogą, że na FF 24/1.8 jest taki duży, a na APS-C 22/2 znacznie mniejszy... ''

    No połowę mniejsza matryca, do tego ciut ciemniej. A jeszcze jest jakość optyczna, może też oszczędzono.

  47. ad1216
    ad1216 10 kwietnia 2021, 11:24

    ikit, Bahrd: Nie ma i nie będzie (przyjmniej na razie) Samyanga 22/2, jest i będzie nowy Samyang z AF 12/2

  48. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 10 kwietnia 2021, 12:49

    @ Bahrd
    ''Ciekawe, swoją drogą, że na FF 24/1.8 jest taki duży, a na APS-C 22/2 znacznie mniejszy... ''

    -------------------------

    24/1,8=13 mm
    22/2 =11 mm

    jako ze format krycia dla 24mm wiekszy niz dla 22mm, aby zachowac taka sama viniette soczewki winny byc o wiekszej srednicy ( dokladniej mowiac po stronie wyjscia ) .
    gdyby zachowac srednice jak w oiektywie 22 mm - wzrosnie vinietta.


    przy mniejszej srednicy soczewek wyjsciowych promieniowanie skrajne pada pod wiekszym katem ( bardziej skosnie ) . Natezenie powierzchniowe oswietlenia zmienia sie zgodnie z prawem lamberta , czyli proporcjonalnie do czwartej potegi cosinusa kata padania liczac kat w stosunku do osi optycznej ..

    wieksza srednica soczewek = mniejsza vinieta.

    to jedna z konsekwencji mniejszej srednicy bagnetu sony - wieksza vinietta , gdyz odejmujac od srednicy bagnetu grubosc obudowy obiektywu mamy ograniczenie maksymalnej srednicy soczewki wieksze niz u konkurentow. konkurenci wiec beda viniettowac mniej.

  49. Blue
    Blue 10 kwietnia 2021, 12:58

    Wygląda na to że przed Samyangiem pojawi się Viltrox 24 1.8 link

  50. ad1216
    ad1216 10 kwietnia 2021, 15:30

    Blue: ale pewnie bez AF

  51. ikit
    ikit 10 kwietnia 2021, 15:32

    @ ad1216
    "ikit, Bahrd: Nie ma i nie będzie (przyjmniej na razie) Samyanga 22/2, jest i będzie nowy Samyang z AF 12/2"

    Ale jest canon 22/2...

  52. ad1216
    ad1216 10 kwietnia 2021, 16:29

    ikit: ale temat jest o Samyangu tym razem :)

  53. cedrys
    cedrys 10 kwietnia 2021, 16:31

    @Bahrd
    A może wiesz kto napisał tekst do piosenki pewnego znanego polskiego piosenkarza, cytuję: "zgubiłem twoje zdjęcie w tramwaju na zakręcie"?

  54. Szabla
    Szabla 10 kwietnia 2021, 18:34

    "vinietta" to miało być po włosku? :)))

  55. r2mdi
    r2mdi 10 kwietnia 2021, 19:11

    Szabla
    Nie czepiaj się. Ważna jest konsekwencja w postach. :)

  56. Szabla
    Szabla 10 kwietnia 2021, 20:31

    vinietta, distorzia, aberrazia i resoluzia :)

  57. Bahrd
    Bahrd 10 kwietnia 2021, 20:56

    ♫♪
    Mamma mia!
    Here We Go Again!
    ♫♪

    Cedrys, no niestety, ABC kojarzę tylko z p. Haliną Frąckowiak.

  58. cedrys
    cedrys 11 kwietnia 2021, 07:13

    @Bahrd
    Ten tekst śpiewał Krzysztof Krawczyk z Trubadurami, ale nie jestem w stanie znalźć w której piosence i kto to napisał. Google też nie dał rady, znalazł tylko mój wpis na Optyczne.

  59. Bahrd
    Bahrd 11 kwietnia 2021, 07:50

    Ja znalazłem tylko to: [ link ] z linkiem na YT [ link ].

    Swoją drogą, autorem musiał być fotograf z krwi i kości! :)
    ♪♫
    Nosiłem je na sercu
    W portfelu miało miejsce
    A teraz pusty portfel
    To puste moje serce
    ♪♫

    A mówi się, że to dopiero Internet wymyślił: "Pictures or it didn't happen!"

  60. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 11 kwietnia 2021, 08:55

    tutaj jest wszystko wyjasnione ( ponizej tekstu w przypisach)

    link



  61. cedrys
    cedrys 11 kwietnia 2021, 09:12

    @Bahrd & @Pokoradlasztuki
    Dzięki Panowie, a więc było tak:
    Autor tekstu: Marek Gaszyński
    Wykonanie oryginalne: Wojciech Skowroński & Grupa ABC
    Nie wiem skąd wziął się ten mój błąd.

  62. cedrys
    cedrys 11 kwietnia 2021, 10:08

    Starałem się zwizualizować tę scenę: duże miasto z tramwajami, za duża prędkość tramwaju lub kiepski stan torowiska, duża siła odśrodkowa zwala z nóg nasładzającego się zdjęciem lubej - jest przecież kwiecień a wiosna jest radosna, co nie? Jak to sfocić, żeby wszystko było i miało siłę wyrazu jak należy?

  63. PDamian
    PDamian 11 kwietnia 2021, 10:34

    "A może ktoś mi skradł je
    Nosiłem je na sercu
    W portfelu miało miejsce
    A teraz pusty portfel"

    -Rozpuścił kasę na balety, a teraz ściemnia że go obrobili -nawet ze zdjęcia.
    Żadna kobita nie uwierzy w takie bajeczki.

    "A jeśli wiatr je podarł
    To znajdę sobie inne
    Ty będziesz nie ta sama
    I zdjęcie będzie inne"

    -Na baletach zapoznał inną,
    a zdjęcie sam podarł.



  64. Bahrd
    Bahrd 11 kwietnia 2021, 10:37

    Może łatwiej nakręcić miniaturkę?
    Podobna już nawet jest: [ link ]

  65. Bahrd
    Bahrd 11 kwietnia 2021, 10:48

    PDamian, nie chciałbym iść w stronę nieobyczajną, ale to mogło być zdjęcie z ostatniej strony "Razem"... Gość przecież nie wie/nie pamięta, jak dziewczyna ma na imię! Gdyby mu zależało, to by śpiewał raczej tak:
    :♪♫Anno, wracaj Anno !echo Anno, odpowiada mi!♪♫
    albo (jeśli to jednak "Razem"):
    ♪♫O Magdaleno, Magdaleno,
    choć dla wszystkich jesteś, nie ma ciebie nikt...♪♫

    ;)

    PS
    Moim zdaniem jedno zdjęcie nie ogarnie tematu...

  66. cedrys
    cedrys 11 kwietnia 2021, 11:30

    Tak, choćby i telefonem, bo jest pod ręką. Pod warunkiem, że też nie wypadł na tym zakręcie.
    Łee, wtedy jeszcze nie nie było takiej możliwości.

  67. komor
    komor 11 kwietnia 2021, 12:51

    @Pokoradlasztuki: „spojrzec na zycie z przymrozonym okiem”
    – z przymrożonym??? Odmrożenia oka są bardzo bolesne i nie kończą się zbyt dobrze. Lepiej sobie nie przymrażać oka.

  68. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 11 kwietnia 2021, 12:58

    dziekuje za uwazna analize moich tekstow.
    fakt, blad i teraz nie umiem powiedziec czy to byl blad maszynowy , czy chwilowe zacmienie.

    wedlug mojej aktualnej wiedzy wiem, ze w przeszlosci wiedzialem , ze sie pisze "mrugac".

    ale jesli komus przymroziloby jedno oko , to niech uzywa drugiego .

  69. ikit
    ikit 11 kwietnia 2021, 21:05

    @ ad1216
    ''ikit: ale temat jest o Samyangu tym razem :)''

    90% tego tematu nie jest o samyangu;p

  70. misiak76
    misiak76 12 kwietnia 2021, 08:25

    No niech Samyang takie szkła zacznie wypuszczać dla innych systemów

  71. lord13
    lord13 12 kwietnia 2021, 08:33

    @Pokora
    "wagomiara to iloczyn wagi i wymiaru czyli kg *m ( m^3)
    tak ciezko przemnozyc wage przez objetosc ?"

    Nie wagę tylko masę, to po pierwsze. Po drugie nie znasz objętości, tylko liczysz po obrysie skrajnych punktów. I o ile w przypadku obiektywów to jeszcze i by uszło, bo mają kształt zbliżony do walca, o tyle w przypadku aparatów to już nie jest takie proste. Jeżeli producent da np. bardziej ergonomiczną muszlę oczną, mocniej wysuniętą poza tylną ściankę, to twoja "wagomiara" może zauważalnie wzrosnąć, ale pod względem całokształtu puszki jej wymiary i łatwość transportu się zasadniczo nie zmieniły. Tyle jest warta ta "miara".

    "puste pudelko po butach jest rownie niewygodne do noszenia jak mala kostka olowiu wielkosc pudelka papierosow."

    Nie, nie jest równie niewygodne.

  72. Bahrd
    Bahrd 12 kwietnia 2021, 08:53

    Lord: "Nie, nie jest równie niewygodne."
    Ja to się zastanawiam, kiedy jest! ;)


    No cóż - nazwa jest myląca (jak wiele nazw z historią dłuższą niż wojna), więc się niektórym mylnie kojarzy.

  73. lord13
    lord13 12 kwietnia 2021, 11:30

    @Amadi
    "Amperogodziny i watogodziny jakoś nikomu nie przeszkadzają"

    To są konkretne jednostki opisujące ilość energii w czasie i mające sens praktyczny.
    O czym Ci mówi w praktyce wirtualny i w sumie zafałszowany (bo nie opierający się na realnej objętości) parametr, że aparat ma np. 267 906 gramocentymetrów sześciennych? Albo, że w porównaniu do niego inny ma 581 166 gramocentymetrów sześciennych?

  74. ad1216
    ad1216 13 kwietnia 2021, 14:04

    Pokora świetnie trolluje a tyle osób dało się nabrać i karmi trolla ;)

  75. BlindClick
    BlindClick 14 kwietnia 2021, 06:39

    @lord13
    Ma.
    Przeciez rozumiesz z kostka, to czego nie rozumiec z aparatem. Nie jest tu tak spektakulranie, ale jest.
    Mnie to bardziej ciekawi w obiektywach, Tam teraz jest glownie sprzedawane powietrze. Czesciowo ukryte przez gruby plastik, zakladam czesto zbedny.

  76. Szabla
    Szabla 16 kwietnia 2021, 14:59

    Tak, a powietrze wewnątrz jest tak sprężone, że wyraźnie zwiększa ciężar. ;)

  77. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 26 lipca 2021, 14:36

    Fajny obiektyw, szkoda ze nie z mocowanie canon RF, chetnie bym to podpial po eos”a RP. Taki tani zestaw FF, to byloby super

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.