Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Na japońskiej stronie firmy Sony pojawił się komunikat informujący o możliwych opóźnieniach w dostawach obiektywu FE 50 mm f/1.2 GM.
Przyczyną jest, jak to często bywa w ostatnim czasie, "ilość zamówień, która przekroczyła oczekiwania". Póki co nie wiadomo jak duże jest opóźnienie i jak przełoży się to na już poczynione zamówienia na ten instrument.
Wysłać do testów i influencerów przedprodukcyjne egzemplarze, ogłosić premię, wysłać komunikat że opóźnienia z powodu trzepotu skrzydeł motyla na drugiej półkuli, wysłać do sklepów pół roku po premierze :D Dzisiejszy model biznesowy...
Wygląda na to że pierwszej partii starczyło tylko dla testerów i influencerów a do sprzedaży nie dotarł żaden egzemplarz i wcale nie była to specjalna partia do testów.
@Szabla, czy ty rozumiesz, że koledzy mówią, że to już zwyczaj? Nie chodzi o to jak jest w Japonii, bo to wszyscy wiedzą. Chodzi o to, że to jest już reguła, świecka tradycja czy co tam chcesz.
Optyczne testowało w listopadzie Sony 35/1.4 GM -podobno egzemplarz produkcyjny, a w lutym był komunikat o opóźnieniu pierwszych dostaw link Gdzie wcięło na parę miesięcy te obiektywy z serii produkcyjnej z której dano redakcjom do testów?
@chwytamznieba, nie, ale domyślam się że takie są, z niepokojem nie, bo obiektyw będzie, po prostu później, tak naprawdę to ja nie oczekuję już od jakiegoś czasu że coś będzie na czas. Na czas będzie jak jest jawnie i twardo na papierze napisane że tak musi być, a najlepiej jak jest i kaucje ktoś wniósł, wtedy można marzyć o terminowości, inaczej to jedynie pęcherz o czasie przypomni o sobie 😊😊 A fajnie było jakby i optyczni odważyli się robić testy losowych obiektywów z półek sklepów. Wtedy byśmy nie musi tak dywagowac.
"A fajnie było jakby i optyczni odważyli się robić testy losowych obiektywów z półek sklepów."
W początkach swej działalności tak właśnie robili. Ale rozumiem też argumenty za tym by szkło testować tak szybko jak to możliwe - a to sprowadza się do testowania przed formalną premierą.
@BlindClick "...robić testy losowych obiektywów z półek sklepów."
Koszt wykonania testów finansowany z płatnych subskrypcji dostępu do wyników. W sumie....ciekawy byłby pierwszy proces i nie przesądzam kto kogo by pozywał.
to tak jakby maszynista tlumaczyl opoznienie pociagu duza liczba czekajacych pasazerow na najblizszej stacji.
opoznienie , czyli dostawy w terminie pozniejszym niz wczesniej planowano nie wynika z intensywnosci zakupow. Co najwyzej moga wystapic trudnosc w nabyciu produktow przez wszystkich chetnych , ale to nie powoduje opoznienia w dostawach.
Jesli zaplanowano np na kwiecien dostawe 1000 obiektywow i tyle dostarczono , a chetnych jest 2000 kupujacych , to nie jest to opoznieniem
gdyby dostarczono tyko 500 obiektywow to moznaby mowic o opoznieniu miezaleznie od liczby chetnych . ono by wystapilo nawet wowczas gdyby chytnych bylo tylko 100 osob.
Slowem opoznienie dostaw nie zalezy od liczby kupujacych, lecz wylacznie od producenta.
"Koszt wykonania testów finansowany z płatnych subskrypcji dostępu do wyników. W sumie....ciekawy byłby pierwszy proces i nie przesądzam kto kogo by pozywał."
Ale jaki proces przewidujesz?
Są serwisy które tak właśnie testują - na losowych egzemplarzach.
LensRentals kilka razy publikowało wyniki testów wielu sztuk tego samego szkła i było widać ze nawet drogie obiektywy mają czasem lepsze i gorsze egzemplarze.
@Pokoradlasztuki, Opóźnienie dostaw z powodu: "ilość zamówień, która przekroczyła oczekiwania"., to jest komunikat na gruncie prawnym, wykluczający dochodzeniu roszczeń z powodu niemożności zakupu obiektywu.
Już wyjaśniam: w języku prawnym jest "opóźnienie" i "zwłoka" w wykonaniu zobowiązania. Słowa te mają odmienne znaczenie w prawie,
Z opóźnieniem mamy do czynienia gdy jako "dostawca" nie wykonamy zobowiązania w terminie z przyczyn od nas niezależnych (było dużo zamówień).
Natomiast w przypadku zwłoki, jako "dostawca" ponosimy odpowiedzialność za przyczyny niewykonania zobowiązania z przyczyn przez nas zawinionych (zbyt mało wyprodukowaliśmy).
Firma uprzedza w ten sposób, możliwe roszczenia, bowiem ktoś mógłby żądać naprawienia szkody, jakiej doznał nie mogąc kupić obiektywu w terminie. jaki wynikał z zapowiedzi wprowadzenia go na rynek. (Przykład obrazowy: Wiedziałem, że będzie nowy obiektyw, zawarłem kontrakt na zdjęcia. Nie mogłem go kupić, poniosłem stratę kontraktu, należy mi się naprawienie szkody.)
Obiektywy są normalnie dostępne ja swoje zamówienie złożyłem w amazonie w poniedziałek i wczoraj dostałem paczkę zarówno z 50/1.2 jak i 35 1.4 , dzisiaj kumpel też dostał 35/1.4 zamówione we wtorek...jeśli masz $$$ "wchodzisz" i kupujesz od ręki :)
A poczytajcie sobie .dpreview.com/forums jak to jest ostatnio z dostępnością obiektywów Sony po premierach. Piszą tam nie tylko Amerykanie ale także wszyscy inni używający angielskiego.
Z opóźnieniem mamy do czynienia gdy jako "dostawca" nie wykonamy zobowiązania w terminie z przyczyn od nas niezależnych (było dużo zamówień).
-------------------------------------------------
przyczyna opoznienie nie moze byc liczba zamawiajacych.
zaklad ma okreslona moc produkcyjna.
jesli zobowiazal sie dostarczyc wiecej niz wynosi moc produkcjna to oczywiscie dojdzie do opoznien lub zwloki , ale nie z winy duzej liczby zamawiajacych . Powodem bedzie bledna sprzedaz przez dostawce - sprzedano wiecej niz mozna wyprodukowac.
jesli zobowiazal sie dostarczyc tyle ile moze wyprodukowac , nawet gdyby zamawiajacych bylo 5 razy wiecej , to do opoznien mogolby dojsc gdyby z jakiegos powodu zaklad nie mogl wyprodukowac zaplanowanje ilosci np z powodu awarii .
to tez nie jest wina zbyt duzej liczby zamawiajacych .
to tak jakaby maszynista tlumaczyl spoznienie pociagu zbyt duza liczba pasazerow czekajacych na najblizszej stacji.
Hipotetyczna sytuacja , ze zamawiajacy skladaja np zamowienia internetem u dostawcy przez zwykle klikniecie i calkowita liczba zamowien jakie mozna zlozyc nie jest ograniczona czyli moze byc wielokrotnie wieksza od mozliwosci dostawy/produkcji - to opoznienie nie wynikaloby z liczby zamawiajacych ale ze zlej oferty sprzedazy przez dostawce. oferowal wiecej niz moze wyprodukowac. Czyli powodem bylaby zla sprzedaz przekraczajaca mozliwosci podazy - tez nie zbyt duza liczba zamawiajacych.
Powiedzmy produkuja 1000 obiektywow / miesiac , to nalezy tak sprzedaz zorganizowac , by nie sprzedac wiecej niz 1000 / miesiac - liczba chetnych nie bedzie miala zadnego , najmniejszego wplywu na terminy dostaw.
co innego np awaria - ale to tez nie z powodu za duzej liczby zamowien.
Pokoradlasztuki: "...jakaby maszynista tlumaczyl spoznienie pociagu zbyt duza liczba pasazerow czekajacych na najblizszej stacji." - to jak najbardziej uzasadniony powód opóźnienia!.
To jest pojęcie "overbooking" i ma zastosowanie także w turystyce- hotelarstwie, podróżowaniu samolotami, POCIĄGAMI, ....itd. Sytuacja nadsprzedaży jest usankcjonowana prawnie, Prawdziwa jest taka sytuacja, że pomimo posiadanego biletu, możesz nie polecieć zaplanowanym samolotem, bo ktoś inny zajął "twoje" miejsce wcześniej. Nie masz prawa do odszkodowania, a jeśli "twoje" zachowanie na pokładzie przyczyni się do "opóźnienia" odlotu, możesz ponieść tego konsekwencje, do aresztu włącznie.
overbooking oznaczalby ( jesli rzeczywiscie cos takiego stosuja , tego nie wiem ) , ze sprzedali wiecej obiektywow niz moga wyprodukowac.
Wina nie lezalby zatem po stronie zbyt duzej liczby kupujacych a po stronie zbyt duzej sprzedazy bez pokrycia. To nie jest spowodowane zbyt duza liczba chetnych , tylko wlasnie sprzedaza bez pokrycia.
nie wnikam juz w zasadnosc roszczen odszkodowawczych . ale w takim przypadku sytuacja jest skutkiem przyjetego systemu sprzedazy.
wyobrazmy ze produkuja miesiecznie 1000 obiektywow.
produkcja majowa jest juz sprzedana z dostawa w maju , choc jeszcze nie jest wykonana . produkcja czerwcowa jest sprzedana z dostawa w czerwcu. Ktos chce kupic 1000 obiektywow. Mozna je sprzedac z dostawa w lipcu. Gdyby sprzedano je dodatkowo w maju to oczywiscie ktos nie dostanie obiektywow ktore mial dostac w maju. Sytuacja nie zostala wywolana liczebnoscia kupujacych , lecz zbyt duza sprzedaza towaru co do ktorego wiadomo , ze w tym terminie nie moze byc dostarczony.
Jesli linia sprzeda na samolot 100 osobowy 120 biletow i wszyscy sie zglosza , to musi sie liczyc oczywiscie z jakims odszkodowaniem , ale to jakipisalem pomijam , wszystko zalezy od umowy.
I jesli to nawet jest uzasadnione prawnie , to nie mozna powiedziec ze wine ponosi za to zbyt duzo kupujacych. To jest skutkiem sprzedazy bez pokrycia w danym przedziale czasowym. Kupujacy nie maja wplywu i nie ponosza winy za to , ze samolot ma tylko 100 miejsc
Jakby takie dane nie byly tajne, to bysmy wiedzieli czy w ogole Sony wyprodukowalo obiektyw, czy najpierw sprzedalo go iles sztuk, a linie sie nastawi na produkcje tego szkla - jesli sie tak robi, jak bedzie zaplacone za pierwsze 10-1000 szt. Po co ponosic niepotrzebne ryzyko, heheeh.
Skala produkcji jest założona w momencie skierowania produktu do produkcji. Dopiero w momencie umieszczenia produktu w ofercie okazuje się, czy produkcja będzie wystarczająca, aby zaspokoić pierwsze zapotrzebowanie. Jeżeli tak nie jest, należy poinformować zainteresowanych.
o opoznieniu mozna mowic , jesli dostawca zobowiazal sie dostarczyc produkt w okreslonym terminie i tego nie dotrzymal.
jesli sprzedaz przebiega planowo ( czego bym sie spodziewal ) a jest zbyt niska w stosunku do zapotrzeboiwania rynku to opoznienia nie ma.
Gdyby jednak dostarczal mniej niz sie zobowiazal np sprzedajac towar , to oczywicie mozna mowic o opoznieniu ale powodem nie byloby zbyt wiele zamowien tylko niewywiazanie sie z ustalonych dostaw czym tam spowodowane , na pewno nie liczba zamowien.
na miesjcu sony wydalbym nastepujace oswiadczenie.
" informujemy naszych uzytkownikow , ze produkcja i sprzedaz naszych obiektywow sa ralizowane planowo i bez opoznien. z uwawgi na olbrzymie zainteresowanie przekraczajace aktualne zdolnosci produkcyjne zarzad firmy zdecydowal sie uruchomic druga linie produkujaca te obiektywy. po jej uruchomieniu czas oczekiwania na obiektyw ulegnie znacznemu skroceniu.
Do tego momentu proponujemy zakup na czas przejsciowy naszego 50 /1,8, ktory przy zakupie 50/1,2 zobowiazujemy sie w razie zainteresowania odkupic wedlug aktualnej wartosci"
Brodi 30 kwietnia 2021, 20:22 "Obiektywy są normalnie dostępne ja swoje zamówienie złożyłem w amazonie w poniedziałek i wczoraj dostałem paczkę zarówno z 50/1.2 jak i 35 1.4 , dzisiaj kumpel też dostał 35/1.4 zamówione we wtorek...jeśli masz $$$ "wchodzisz" i kupujesz od ręki :)" Brodi 30 kwietnia 2021, 20:28 "A gwoli ścisłości, zamawialiśmy przez amazon.de"
-A gdzie jest strona produktu Sony 50/1.2 GM? .de link .com link
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Wszystko startup, najpierw nabrać kasy, potem sprzedawać.
Wysłać do testów i influencerów przedprodukcyjne egzemplarze, ogłosić premię, wysłać komunikat że opóźnienia z powodu trzepotu skrzydeł motyla na drugiej półkuli, wysłać do sklepów pół roku po premierze :D Dzisiejszy model biznesowy...
Wygląda na to że pierwszej partii starczyło tylko dla testerów i influencerów
a do sprzedaży nie dotarł żaden egzemplarz
i wcale nie była to specjalna partia do testów.
A prozaiczny powód jest taki, że na japońskich producentach ciąży obowiązek publicznego informowania o opóźnieniach w dostawach produktów.
BlindClick, rozumiem, że znasz osoby, które zapłaciły za ten obiektyw i teraz czekają z niepokojem na dostawę?
Ten komunikat jest dla mnie zupełnie neutralny, ale wyjaśnij @Szabla, jaką wartość ma taki komunikat i ten obowiązek?
Komunikat jest istotny dla Japończyków, gdy firma podaje dokładny termin pojawienia się produktu w sklepach.
Komunikat jest także istotny dla tych co czekają na testy obiektywów pochodzących ze sklepów
a nie dostarczonych przez dział marketingu...
@Szabla, czy ty rozumiesz, że koledzy mówią, że to już zwyczaj?
Nie chodzi o to jak jest w Japonii, bo to wszyscy wiedzą. Chodzi o to, że to jest już reguła, świecka tradycja czy co tam chcesz.
Komunikat jest dla Japonii, a nie całego świata :P
PS. O ile pamiętam, przy Nikkorze 50/1,2 i Canonie RF 50/1,2 nie było podobnych komunikatów, więc trudno nazywać to regułą ;)
Optyczne testowało w listopadzie Sony 35/1.4 GM -podobno egzemplarz produkcyjny,
a w lutym był komunikat o opóźnieniu pierwszych dostaw link
Gdzie wcięło na parę miesięcy te obiektywy z serii produkcyjnej z której dano redakcjom do testów?
@chwytamznieba, nie, ale domyślam się że takie są, z niepokojem nie, bo obiektyw będzie, po prostu później, tak naprawdę to ja nie oczekuję już od jakiegoś czasu że coś będzie na czas. Na czas będzie jak jest jawnie i twardo na papierze napisane że tak musi być, a najlepiej jak jest i kaucje ktoś wniósł, wtedy można marzyć o terminowości, inaczej to jedynie pęcherz o czasie przypomni o sobie 😊😊
A fajnie było jakby i optyczni odważyli się robić testy losowych obiektywów z półek sklepów. Wtedy byśmy nie musi tak dywagowac.
@Szabla
Ale było o Noct f0.95 ;)
@BlindClick
"A fajnie było jakby i optyczni odważyli się robić testy losowych obiektywów z półek sklepów."
W początkach swej działalności tak właśnie robili. Ale rozumiem też argumenty za tym by szkło testować tak szybko jak to możliwe - a to sprowadza się do testowania przed formalną premierą.
@BlindClick
"...robić testy losowych obiektywów z półek sklepów."
Koszt wykonania testów finansowany z płatnych subskrypcji dostępu do wyników.
W sumie....ciekawy byłby pierwszy proces i nie przesądzam kto kogo by pozywał.
to tak jakby maszynista tlumaczyl opoznienie pociagu duza liczba czekajacych pasazerow na najblizszej stacji.
opoznienie , czyli dostawy w terminie pozniejszym niz wczesniej planowano nie wynika z intensywnosci zakupow.
Co najwyzej moga wystapic trudnosc w nabyciu produktow przez wszystkich chetnych , ale to nie powoduje opoznienia w dostawach.
Jesli zaplanowano np na kwiecien dostawe 1000 obiektywow i tyle dostarczono , a chetnych jest 2000 kupujacych , to nie jest to opoznieniem
gdyby dostarczono tyko 500 obiektywow to moznaby mowic o opoznieniu miezaleznie od liczby chetnych . ono by wystapilo nawet wowczas gdyby chytnych bylo tylko 100 osob.
Slowem opoznienie dostaw nie zalezy od liczby kupujacych, lecz wylacznie od producenta.
@molon_labe
"Koszt wykonania testów finansowany z płatnych subskrypcji dostępu do wyników.
W sumie....ciekawy byłby pierwszy proces i nie przesądzam kto kogo by pozywał."
Ale jaki proces przewidujesz?
Są serwisy które tak właśnie testują - na losowych egzemplarzach.
LensRentals kilka razy publikowało wyniki testów wielu sztuk tego samego szkła i było widać ze nawet drogie obiektywy mają czasem lepsze i gorsze egzemplarze.
@Pokoradlasztuki,
Opóźnienie dostaw z powodu: "ilość zamówień, która przekroczyła oczekiwania"., to jest komunikat na gruncie prawnym, wykluczający dochodzeniu roszczeń z powodu niemożności zakupu obiektywu.
Już wyjaśniam: w języku prawnym jest "opóźnienie" i "zwłoka" w wykonaniu zobowiązania. Słowa te mają odmienne znaczenie w prawie,
Z opóźnieniem mamy do czynienia gdy jako "dostawca" nie wykonamy zobowiązania w terminie z przyczyn od nas niezależnych (było dużo zamówień).
Natomiast w przypadku zwłoki, jako "dostawca" ponosimy odpowiedzialność za przyczyny niewykonania zobowiązania z przyczyn przez nas zawinionych (zbyt mało wyprodukowaliśmy).
Firma uprzedza w ten sposób, możliwe roszczenia, bowiem ktoś mógłby żądać naprawienia szkody, jakiej doznał nie mogąc kupić obiektywu w terminie. jaki wynikał z zapowiedzi wprowadzenia go na rynek.
(Przykład obrazowy: Wiedziałem, że będzie nowy obiektyw, zawarłem kontrakt na zdjęcia. Nie mogłem go kupić, poniosłem stratę kontraktu, należy mi się naprawienie szkody.)
@RobKoz: "Ale jaki proces przewidujesz?"
Sam napisałbym z.... "99" pozwów dla każdej ze stron....
@PDamian
Obiektywy są normalnie dostępne ja swoje zamówienie złożyłem w amazonie w poniedziałek i wczoraj dostałem paczkę zarówno z 50/1.2 jak i 35 1.4 , dzisiaj kumpel też dostał 35/1.4 zamówione we wtorek...jeśli masz $$$ "wchodzisz" i kupujesz od ręki :)
A gwoli ścisłości, zamawialiśmy przez amazon.de wysyłka i sprzedaż bezpośrednio przez Amazon :)
@Brodi
podważasz sens istnienia niektórych na tym forum... nieładnie tak kupować obiektywy Sony bez opóźnień i narzekania.
Do B&H 50/1.2 GM już dotarł, czy wciąż preorder?
A poczytajcie sobie .dpreview.com/forums jak to jest ostatnio z dostępnością obiektywów Sony po premierach.
Piszą tam nie tylko Amerykanie ale także wszyscy inni używający angielskiego.
molon_labe30 kwietnia 2021, 20:14
Z opóźnieniem mamy do czynienia gdy jako "dostawca" nie wykonamy zobowiązania w terminie z przyczyn od nas niezależnych (było dużo zamówień).
-------------------------------------------------
przyczyna opoznienie nie moze byc liczba zamawiajacych.
zaklad ma okreslona moc produkcyjna.
jesli zobowiazal sie dostarczyc wiecej niz wynosi moc produkcjna to oczywiscie dojdzie do opoznien lub zwloki , ale nie z winy duzej liczby zamawiajacych . Powodem bedzie bledna sprzedaz przez dostawce - sprzedano wiecej niz mozna wyprodukowac.
jesli zobowiazal sie dostarczyc tyle ile moze wyprodukowac , nawet gdyby zamawiajacych bylo 5 razy wiecej , to do opoznien mogolby dojsc gdyby z jakiegos powodu zaklad nie mogl wyprodukowac zaplanowanje ilosci np z powodu awarii .
to tez nie jest wina zbyt duzej liczby zamawiajacych .
to tak jakaby maszynista tlumaczyl spoznienie pociagu zbyt duza liczba pasazerow czekajacych na najblizszej stacji.
Hipotetyczna sytuacja , ze zamawiajacy skladaja np zamowienia internetem u dostawcy przez zwykle klikniecie i calkowita liczba zamowien jakie mozna zlozyc nie jest ograniczona czyli moze byc wielokrotnie wieksza od mozliwosci dostawy/produkcji - to opoznienie nie wynikaloby z liczby zamawiajacych ale ze zlej oferty sprzedazy przez dostawce. oferowal wiecej niz moze wyprodukowac. Czyli powodem bylaby zla sprzedaz przekraczajaca mozliwosci podazy - tez nie zbyt duza liczba zamawiajacych.
Powiedzmy produkuja 1000 obiektywow / miesiac , to nalezy tak sprzedaz zorganizowac , by nie sprzedac wiecej niz 1000 / miesiac - liczba chetnych nie bedzie miala zadnego , najmniejszego wplywu na terminy dostaw.
co innego np awaria - ale to tez nie z powodu za duzej liczby zamowien.
glupie tlumacznie.
Pokoradlasztuki: "...jakaby maszynista tlumaczyl spoznienie pociagu zbyt duza liczba pasazerow czekajacych na najblizszej stacji." - to jak najbardziej uzasadniony powód opóźnienia!.
To jest pojęcie "overbooking" i ma zastosowanie także w turystyce- hotelarstwie, podróżowaniu samolotami, POCIĄGAMI, ....itd.
Sytuacja nadsprzedaży jest usankcjonowana prawnie,
Prawdziwa jest taka sytuacja, że pomimo posiadanego biletu, możesz nie polecieć zaplanowanym samolotem, bo ktoś inny zajął "twoje" miejsce wcześniej. Nie masz prawa do odszkodowania, a jeśli "twoje" zachowanie na pokładzie przyczyni się do "opóźnienia" odlotu, możesz ponieść tego konsekwencje, do aresztu włącznie.
overbooking oznaczalby ( jesli rzeczywiscie cos takiego stosuja , tego nie wiem ) , ze sprzedali wiecej obiektywow niz moga wyprodukowac.
Wina nie lezalby zatem po stronie zbyt duzej liczby kupujacych a po stronie zbyt duzej sprzedazy bez pokrycia. To nie jest spowodowane zbyt duza liczba chetnych , tylko wlasnie sprzedaza bez pokrycia.
nie wnikam juz w zasadnosc roszczen odszkodowawczych . ale w takim przypadku sytuacja jest skutkiem przyjetego systemu sprzedazy.
wyobrazmy ze produkuja miesiecznie 1000 obiektywow.
produkcja majowa jest juz sprzedana z dostawa w maju , choc jeszcze nie jest wykonana . produkcja czerwcowa jest sprzedana z dostawa w czerwcu. Ktos chce kupic 1000 obiektywow. Mozna je sprzedac z dostawa w lipcu. Gdyby sprzedano je dodatkowo w maju to oczywiscie ktos nie dostanie obiektywow ktore mial dostac w maju. Sytuacja nie zostala wywolana liczebnoscia kupujacych , lecz zbyt duza sprzedaza towaru co do ktorego wiadomo , ze w tym terminie nie moze byc dostarczony.
Jesli linia sprzeda na samolot 100 osobowy 120 biletow i wszyscy sie zglosza , to musi sie liczyc oczywiscie z jakims odszkodowaniem , ale to jakipisalem pomijam , wszystko zalezy od umowy.
I jesli to nawet jest uzasadnione prawnie , to nie mozna powiedziec ze wine ponosi za to zbyt duzo kupujacych. To jest skutkiem sprzedazy bez pokrycia w danym przedziale czasowym. Kupujacy nie maja wplywu i nie ponosza winy za to , ze samolot ma tylko 100 miejsc
Jakby takie dane nie byly tajne, to bysmy wiedzieli czy w ogole Sony wyprodukowalo obiektyw, czy najpierw sprzedalo go iles sztuk, a linie sie nastawi na produkcje tego szkla - jesli sie tak robi, jak bedzie zaplacone za pierwsze 10-1000 szt.
Po co ponosic niepotrzebne ryzyko, heheeh.
Skala produkcji jest założona w momencie skierowania produktu do produkcji. Dopiero w momencie umieszczenia produktu w ofercie okazuje się, czy produkcja będzie wystarczająca, aby zaspokoić pierwsze zapotrzebowanie. Jeżeli tak nie jest, należy poinformować zainteresowanych.
o opoznieniu mozna mowic , jesli dostawca zobowiazal sie dostarczyc produkt w okreslonym terminie i tego nie dotrzymal.
jesli sprzedaz przebiega planowo ( czego bym sie spodziewal ) a jest zbyt niska w stosunku do zapotrzeboiwania rynku to opoznienia nie ma.
Gdyby jednak dostarczal mniej niz sie zobowiazal np sprzedajac towar , to oczywicie mozna mowic o opoznieniu ale powodem nie byloby zbyt wiele zamowien tylko niewywiazanie sie z ustalonych dostaw czym tam spowodowane , na pewno nie liczba zamowien.
na miesjcu sony wydalbym nastepujace oswiadczenie.
"
informujemy naszych uzytkownikow , ze produkcja i sprzedaz naszych obiektywow sa ralizowane planowo i bez opoznien. z uwawgi na olbrzymie zainteresowanie przekraczajace aktualne zdolnosci produkcyjne zarzad firmy zdecydowal sie uruchomic druga linie produkujaca te obiektywy. po jej uruchomieniu czas oczekiwania na obiektyw ulegnie znacznemu skroceniu.
Do tego momentu proponujemy zakup na czas przejsciowy naszego 50 /1,8, ktory przy zakupie 50/1,2 zobowiazujemy sie w razie zainteresowania odkupic wedlug aktualnej wartosci"
Na szczęście, nie jesteś.
fakt , mialem szczescie , ze tam nie trafilem.
Zeusowi niech będą dzięki :D
@Szabla @Pokoradlasztuki te przecinki w cały świat to sobie stawiacie tak na złość czy sarkastycznie? XD
@Pokoradlasztuki taki komunikat faktycznie brzmi nak na prawdziwych samurajów przystało ;)
Świat obejrzał zdjęcia z Nikorra F1.2 no i opóźnienia w dostawach Sony gwarantowane ;)
@dARTi moje przecinki są pierwsza klasa :)
Brodi 30 kwietnia 2021, 20:22
"Obiektywy są normalnie dostępne ja swoje zamówienie złożyłem w amazonie w poniedziałek i wczoraj dostałem paczkę zarówno z 50/1.2 jak i 35 1.4 , dzisiaj kumpel też dostał 35/1.4 zamówione we wtorek...jeśli masz $$$ "wchodzisz" i kupujesz od ręki :)"
Brodi 30 kwietnia 2021, 20:28
"A gwoli ścisłości, zamawialiśmy przez amazon.de"
-A gdzie jest strona produktu Sony 50/1.2 GM?
.de link
.com link
Wywiad z konstruktorami 50/1,2 GM link