O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Tradycyjnie zapraszamy was do lektury naszego cyklicznego zestawienia najciekawszych plotek, z którego dowiecie się, jakie premiery czekają nas w przyszłym tygodniu.
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł, które publikowane są w portalach:
Canon
Canon EOS R3
Podobno premiera Canona EOS R3 odbędzie się już w najbliższy wtorek, czyli 29 czerwca. Najnowsza, domniemana specyfikacja nadchodzącego bezlusterkowca wygląda następująco:
- matryca CMOS BSI 30.1 Mpix,
- obrotowy, dotykowy ekran LCD,
- nowe złącze akcesoriów,
- interfejs WiFi 5 GHz,
- zdjęcia seryjne do 30 kl/s RAW z migawką elektroniczną i śledzeniem AF,
- czułość AF -7.0 EV,
- hybrydowa stabilizacja o efektywności 8 EV,
- 4K Canon Log3,
- oversampling 4K,
- wewnętrzny zapis wideo RAW,
- tryb śledzenia AF dla motocykli i samochodów,
- uszczelnienia jak w serii EOS-1D,
- akumulator LP-E19,
- dwa sloty kart pamięci (SD i CFexpress).
Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM
Wraz z opisanym wyżej EOS-em R3 ma zostać zaprezentowany obiektyw Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM, którego pierwsze zdjęcie wyciekło właśnie do sieci.
Canon EOS R3
Podobno premiera Canona EOS R3 odbędzie się już w najbliższy wtorek, czyli 29 czerwca. Najnowsza, domniemana specyfikacja nadchodzącego bezlusterkowca wygląda następująco:- matryca CMOS BSI 30.1 Mpix,
- obrotowy, dotykowy ekran LCD,
- nowe złącze akcesoriów,
- interfejs WiFi 5 GHz,
- zdjęcia seryjne do 30 kl/s RAW z migawką elektroniczną i śledzeniem AF,
- czułość AF -7.0 EV,
- hybrydowa stabilizacja o efektywności 8 EV,
- 4K Canon Log3,
- oversampling 4K,
- wewnętrzny zapis wideo RAW,
- tryb śledzenia AF dla motocykli i samochodów,
- uszczelnienia jak w serii EOS-1D,
- akumulator LP-E19,
- dwa sloty kart pamięci (SD i CFexpress).
Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM
Wraz z opisanym wyżej EOS-em R3 ma zostać zaprezentowany obiektyw Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM, którego pierwsze zdjęcie wyciekło właśnie do sieci.Canon RF 16 mm f/2.8 i RF 70-400 mm f/5.6-7.1 IS
Mówi się, że w najbliższym czasie czeka nas również premiera obiektywów Canon RF 16 mm f/2.8 oraz Canon RF 70-400mm f/5.6-7.1 IS, jednak z pewnością nie zostaną one zaprezentowane pojutrze i będziemy musieli na nie jeszcze trochę poczekać.Fujifilm
Fujifilm GFX 50S MKII
Pojawia się co raz więcej doniesień na temat drugiej odsłony średnioformatowego bezlusterkowca Fujifilm GFX 50S. Aparat ma odziedziczyć korpus po GFX 100S, jednak zgodnie z nazwą w jego wnętrzu znajdzie się sensor o rozdzielczości 50 Mpix i dokładnie ten samy, który wykorzystywany jest w w poprzednich modelach. Zostanie on jednak wyposażony w system stabilizacji obrazu, a wszystko to mamy dostać za cenę ok. 4000 USD.Nowy firmware do X-T4
Mówi się, że bezlusterkowiec Fujifilm X-T4 ma niebawem doczekać się nowej aktualizacji firmware.Nikon
Nikon Z30 i Zfc
Plotki głoszą, że zaplanowana na jutro premiera bezlusterkowca w stylu retro z matrycą APS-C, który ma być oznaczony jako Nikon Zfc, nie będzie kolidować z planami wprowadzenia na rynek modelu Z30. Ten ostatni ma być budżetowym produktem skierowanym do najmniej wymagających użytkowników, podczas gdy Zfc pod względem parametrów i ceny zbliżony będzie do Z50.Panasonic
Panasonic LUMIX GH6
Do sieci wyciekła właśnie domniemana specyfikacja zapowiadanego bezlusterkowca Panasonic LUMIX GH6. Oto ona:- nowa matryca formatu Mikro Cztery Trzecie,
- AF na bazie detekcji fazy,
- unowocześniony procesor Venus Engine,
- tryby wideo:
- 5.7K 60p 10-bit,
- DCI 4K 10-bit 4:2:2 bez ograniczenia czasu nagrywania,
- UHD 4K 120p 10-bit HFR,
- cena ok. 2500 USD.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
GH6 w cenie dobrych puszek FF? Czy po to tworzono m¾ by tak doić pacjentów?
Propozycje Nikona mogą się okazać interesujące.
@handlowiecupc: Komuś przyświeca idea MAŁE JEST PIĘKNE, co nie znaczy że tanie.
Jajka Faberge są mniejsze od strusich a jednak droższe.
Pachnie sezonem ogórkowym.
Nikon w "starym wydaniu" biore w ciemno.
Co do canona jako ze pracowalem przeszlo 10 lat na ich sprzecie, to ciekawie wyglada ta nowa specyfikacja, a baza szkiel robie sie praktycznie kompletna.
Mikro 4/3 to powinno lądować co najwyżej w kompaktach, a nie w czymś ambitniejszym, no i w cenie 2500, ale koron duńskich, a nie dolarów amerykańskich.
@handlowiecupc napisał:
„GH6 w cenie dobrych puszek FF? Czy po to tworzono m¾ by tak doić pacjentów?”
2500 x 3.8 = 9500 zł
Jakie "puszki" FF w cenie 9500 zł nagrywają w 5.7K 60p 10-bit ?
Ja mam wrażenie, że żeby "doić pacjentów" to są nowe systemy FF z cenami "puszek" 20 tys. zł + (o cenach obiektywów nie wspomnę).
Kto chce to kupi, a kto nie, to nie i tyle - proste. Najlepiej niech nikt nikomu nie zaglada do portfela xD Dla mnie gh6 spoko, chetnie bym kupil cos takiego, ale moje serce nalezy do OLKA i czekam na nowe EM1 mk 4 z nowa matryca i podobnymi mozliwosciami filmowymi, ewentualnie em5 lub pen F, wazne zeby byl magnezowy korpus - plastiku nie cierpie, nie znioslbym tej swiadomosci, ze mam plastikowy aparat, nawet gdyby robil najcudowniejsze zdjecia swiata… Jakos plastik zawsze mi sie kojarzy z tandeta. Ciekawi mnie jeszcze ten nikon retro, ale jak bedzie plastikowy, to sukcesu mu nie wroze xD, bo wtedy lepiej juz kupic no fuji xt3 i bawic sie w tym systemie, bo przynajmniej ma kompletna szklarnie
@ handlowiecupc: "Czy po to tworzono m¾ by tak doić pacjentów?"
Tym wpisem dowiodłeś zwyczajnie braku kultury..., choć zasadne byłoby bardziej dosadne określenie.
@ boa ksztusiciel: "Jakos plastik zawsze mi sie kojarzy z tandeta."
Twoje skojarzenie nie zawsze jest trafne. Przykłady: link , link (spory udział elementów z tworzyw sztucznych), link i wiele innych.
cygnus: "Pachnie sezonem ogórkowym."
No nie no! ;) Premiera we wtorek, a nawet w poniedziałek (a tego to nawet w teatrze człowiek nie uświadczy [ link ])!
R3 bez 8K?
Tragedia, w PL tego nikt nie kupi - hehehe.
R3 i
"hybrydowej stabilizacji o efektywności 8 EV" ..
O ile pamiętam z opisu R5/6 też była taka "cecha", a test epatował poziomem 4,5.
Zatem , czy "hybrydowa" to w języku marketingowym Canona, znaczy "na statywie"?
Hm....
Zapowiedź Nikona , Fujifilm GFX 50S MKII i nowej matrycy MFT z AF na bazie detekcji fazy, ktoś podsumował " sezonem ogórkowym".
Mnie zainteresowało to bardzo, więc mam pytanie: Co jest ciekawe ?
Czy wiadomo coś więcej o nowej matrycy w GH6 ? To ta od Sony ?
@Z_photo
Plastik? No właśnie. Rzuć okiem na przykład w to:
link
A przez ładnych kilka lat byłem użytkownikiem Minolty X700. Zajechał ją dołączany motor? Dlaczego? Ano dlatego, że plastikowe trybiki w korpusie nie uniosły sił generowanych przez mechanizmy silnika elektrycznego (taka była diagnoza naprawdę kompetentnego serwisanta. Dlatego też sądzę, że plastiku w porządnym sprzęcie usprawiedliwić się nie da, szczególnie w sprzęcie, gdzie mechanika, a nie elektronika odgrywa wiodąca rolę. Ale ja się nie znam...
@Z_photo
Ale co cię boli? Pamiętam doskonale początki tego systemu bo brałem go pod uwagę. Jednym z haseł było "mała wielkość, mała cena" a nie wszedłem w to głównie z powodu braku szerokich szkieł, bo ceny wówczas nie odstraszały na tle konkurencji czy zarobków. Kto korzystał z tego systemu? Najchętniej podróżnicy i vlogerzy. GH5 jest w rękach wielu z nich i czekają z utęsknieniem na 6-kę, jednocześnie podpytując czy warto. Nie wiem czy jeśli poznają cenę, nie zmienią kierunku zainteresowań.
Po premierze nikona Zfc i nikona z30 bedzie wiecej korusow APS-C systemu Z niz obiektywow dedykowanych pod cropa. Brawo Nikon ;)
@ jamnik: " Ale ja się nie znam..."
No chyba rzeczywiście się nie znasz :), bo obecnie zastosowanie tworzyw sztucznych w konstrukcji sprzętu fotograficznego (nawet tego z najwyższej półki) jest powszechne i technicznie (a nie tylko ekonomicznie) uzasadnione - co dotyczy także układów mechanicznych. A to, że elementy mogą mieć wady konstrukcyjne - w tym nietrwały, czy o zbyt małej wytrzymałości materiał z których je wykonano - to odmienna sprawa.
@ handlowiecupc: "Ale co cię boli".
Nazywanie nabywców sprzętu m43 "pacjentami". Jeśli nie rozumiesz dlaczego, to tym bardziej źle to świadczy o Tobie.
@133bert
"Po premierze nikona Zfc i nikona z30 bedzie wiecej korusow APS-C systemu Z niz obiektywow dedykowanych pod cropa. Brawo Nikon ;)"
Canon zdaje się w systemie M też wypuścił na rynek więcej body niż szkieł :-)
@ jamnik: " Rzuć okiem na przykład w to: link "
Usterkę o której mowa w przytoczonym przez Ciebie wątku naprawiłem sam - w identycznym co wspomniany obiektywie, należącym do mojego kolegi. Nie było to skomplikowane, choć wymagało cierpliwości.
Z drugiej strony: oczekujesz, że oprawę styków będzie się wykonywać z metalu?
molon_labe:
"R3 i «hybrydowej stabilizacji o efektywności 8 EV» ..
O ile pamiętam z opisu R5/6 też była taka «cecha», a test epatował poziomem 4,5. Zatem , czy «hybrydowa» to w języku marketingowym Canona, znaczy «na statywie»?"
Moim zdaniem znaczy to samo, co w każdym reklamowym komunikacie: że w pewnych, bardzo niekiedy wyszukanych, warunkach uda się osiągnąć 8EV.
I znaczy też na pewno, że więcej nie! ;)
Przecież podobnie, jeszcze całkiem niedawno, kiedy najważniejszym parametrem aparatu był DR, producenci nie reklamowali jego wartości dla maksymalnego ISO...
Wyglada na to , ze canon przeczytal moje posty , posluchal rad i zrezygnowal w R3 z 8k.
to wydaje sie oczywista koniecznoscia w takich aparatach - jest jeszcze za wczesnie na te technologie , aczkolwiek jest dostepna.
-30 mpx to i tak sporo dla aparatu reporterskiego.
mam nawet dla canona haslo dla kampani reklamowej
" jest jak lustrzanka , tylko ze lepszy"
Nie ma największego ogóra weekendu - Pentaxa L1 :D
link
Canon EOS R3
Dlaczego podobno?. Zawsze jest problem z konkretami i ta domniemana specyfikacja.
Pokoradlasztuki
na tym polega "rola lidera w branży":
-pierwszy wprowadził 8K i ...pierwszy porzucił,
.....a hasło, mam swoje: "Ani ziębi, ani ...grzeje"
@1507: problem jest w tym, że nie przeczytałeś nagłówka wątku albo nie wiesz co znaczy słowo plotka.
Bahrd ".. że w pewnych, bardzo niekiedy wyszukanych, warunkach uda się osiągnąć 8EV".
Czy słowo klucz, to " uda się"?
@boa ksztusiciel
"plastiku nie cierpie, nie znioslbym tej swiadomosci, ze mam plastikowy aparat"
No to Canon nie dla Ciebie. Tam nawet eLki są plastikowe.
@handlowiecupc
"GH6 w cenie dobrych puszek FF?"
Nie ma takiej puszki FF w takiej cenie. Możesz mieć taką cenę, ale bez takich możliwości, albo takie możliwości, ale wtedy cena bliżej 4000 USD.
@ Z_photo
Z drugiej strony: oczekujesz, że oprawę styków będzie się wykonywać z metalu?
Nikon ma te styki zaprojektowane w beznadziejny sposób. W Canonie czy Sony piny są w korpusie a obiektyw ma tylko płaskie blaszki kontaktowe link link Dzięki temu styki obiektywów są mniej podatne na uszkodzenia.
Nie ma też większego problemu aby obudowa styków była w metalu. Tak jest np w obiektywach Pentax link Styki są w metalowym pierścieniu odizolowaną tulejką w tworzywa.
Coś się zachrzanił link do mocowania Pentaxa link
W kwestii GH6 to zależy do czego dany pacjent kupuje tę puszkę, jeśli jako kamerę do zarobkowego robienia filmów to GH6 jest lepszą propozycją niż FF w tej cenie, jeśli do robienia głównie zdjęć to FF w tej cenie ma zdecydowaną przewagę w jakości, jeśli kupuje tzw. amatorski fotograf hybrydowy, czyli trochę zdjęć i trochę filmów, to jemu 4k z FF zupełnie wystarczy, a jakość zdjęć będzie lepsza z FF. Panas wchodzi w końcu wiele lat za konkurencją w fazowy AF na matrycy i na początku może nie być tak dobrze jak w Sony czy Canonie, które ćwiczą temat fazowego AF na matrycy od dawna i mają już n-te wersje tego AF.
@Jarun
"2500 x 3.8 = 9500 zł
Jakie "puszki" FF w cenie 9500 zł nagrywają w 5.7K 60p 10-bit ?"
Ceny w USD są cenami netto, ile razy trzeba to pisać? U nas 2500 USD to będzie realnie w okolicach 12-13 tys. PLN.
W cenie 2500 USD nie ma ff zapisującego 6K (bo tak po prawdzie wiele puszek oferujących 4K z całej szerokości matrycy i tak robi oversampling z 6K właśnie), ale już w formacie Super 35 jest w czym wybierać w tej cenie, Blackmagic PCC 6K to 2 tys. USD, do tego matryce w proporcjach panoramicznych, więc efektywnie jeszcze większa różnica. A jeżeli chodzi o foto, no to ten GH6 tym bardziej ma mocniejszą konkurencję.
No a jak się zapatrujesz na fazowy AF w Panasie? Już nie będziesz twierdzić, że kontrastowy jest najlepszy? :)
Na moje oko to Canon realizuje dwa cele: wprowadzanie na rynek produktów bardzo drogich i takich dla tatusiów. Na które każdego Amerykanina stać. Przy czym kategoria pierwsza, sprzęt bardzo drogi, to sprzęt kolekcjonerski. A ten dla tatusiów, to sprzęt kiepściejszy od tego, co już było. Obstawiam, że ów słoik 70-400 z f/7.1 to dla tatusiów. Zobaczymy dla kogo dwa pozostałe obiektywy. Wróżę że 16 mm f/2,8 na polskie będzie powyżej 10 kpln. Od lamentu, że drogo, ważniejsze jest pytanie i do czego to? Owszem jedno zastosowanie: astro-foto. Oki, tylko co poza tym? Kilka razy to pisałem, przy krótkich ogniskowych ta wielka jasność jest średnio potrzebna, trzeba przymykać, aby plan się w GO zmieścił. Zazwyczaj nie ma potrzeby stosowania krótkich czasów. Więc to szkło dość typowe do tego, by się nim chwalić.
Mnie ten trynd po prostu mocno rozczarowuje. Dodam, R3 także nie wygląda zachęcająco. Wszyscy zwrócili uwagę na stabilizację. Ja na działanie AF od - 7 EV. Jakiś czas pstrykolę w ten sposób że mam pod ręką dwa aparaty RP i 80d. No i niestety, wychodzi na to, że AF lustrzanki sprawuje się znacznie lepiej. Sprawdzałem w sklepie R, mam wrażenie, że AF działa jak w RP. akurat stabilizacja to kiepski ersatz statywu, ale AF znacznie ułatwia zabawę. To niestety wygląda, że firmy, nie tylko Cwanon, robią to, co się da. A nie to, co potrzebne. Zawsze się znajdzie głupi, co kupi.
@baron13
" ... wprowadzanie na rynek produktów bardzo drogich i takich dla tatusiów. Na które każdego Amerykanina stać."
Masz mocno chore pojęcie o Ameryce.
baron13: jeśli 16mm 2,8 jest wg. Ciebie wielką jasnością, to co powiesz np. na Sigmę 16mm f/1,4, za 1,6 tys. zł, co prawda dla apsc ale bardzo chwalona przez użytkowników. Przy tej ogniskowej dla FF, f/2.8 i obiekcie oddalonym min. o 4m masz wszystko ostre od 2m do nieskończonosci i nie musisz przymykać. Prawie każdy zaawansowany amator lub pro ma w swoim zestawie zoom szerokokątny f/2.8, ja bym powiedział, że 16mm f/2.8 jest za ciemny, żeby go dokupić, jeśli ktoś ma taki zoom, po co dublować ogniskowe o tej samej jasności? Chyba, ze będzie tani, dobry i lekki. A zastosowanie oprócz astro: wnętrza, architektura i krajobrazy nocą z ręki, kiedy nie masz statywu i pewnie sto innych
@stb:
Co do Amerykanów Baron trochę ma racji.
Jeżeli przeciętny Polak zarabia 3000zł (netto) i wydaje np 2500zł na utrzymanie a Amerykanin wykonujący podobną pracę zarabia 3000 USD a wydaje na utrzymanie 2500USD to ja myślisz - który z nich szybciej uzbiera na aparat za 2500USD?
W roku przestępnym czy zwykłym? :P
@ Paździoch: "W Canonie czy Sony piny są w korpusie a obiektyw ma tylko płaskie blaszki kontaktowe"
A w lustrzankach Nikona jest odwrotnie, co nie zmienia zasady - gdzieś muszą być wyoblone piny, żeby w innym miejscu mogły być płaskie blaszki..
"Pentax link Styki są w metalowym pierścieniu odizolowaną tulejką w tworzywa"
I to w tej tulejce zatopione są styki, a nie w pierścieniu, przez którego otwory te styki tylko przechodzą.
Jakby nie było - nie ma ucieczki od tworzyw sztucznych we współczesnym sprzęcie fotograficznym.
@mgkiler
To nie pytanie kto nazbiera szybciej. To pytanie kto to jest przeciętny amerykanin, a jak już na to odpowiesz, to ilu takich jest? To tak jak w przeszłości, gdy człowiek wyrwał się z komuny na zachód i wydawało mu się że wszyscy wszystko mają.
A tu tymczasem jest trochę inaczej, chociaż socjalnie, w przekroju społecznym przeciętny mieszkaniec Europy miał się akurat zdecydowanie lepiej, od tego przeciętnego za tą dużą sadzawką.
Jeżeli przeciętną liczyć z Buffet, Bezos, Gates & Co. to jeszcze ujdzie. Ale zapomnij prawie 3 tysiące miliarderów i kilkadziesiąt tysięca milionerów - bo to nie przeciętna. Po odcięciu 5% bogatych, kończy się Ameryka, a zaczyna tzw. socjalny Meksyk, gdzie nie zbiera się na sprzęt, tylko na rachunek za wodę i prąd.
@stb
Poczytaj co to Mediana.
A potem sprawdź ile ona wynosi w Polsce, w Niemczech, w Wielkiej Brytani i USA.
Wnioski wyciągnij.
Jak wymyślimy metal ktory jest izolatorem, oraz kolejny który lepiej operuje światłem niż szkło to będziemy mieli 100% metalowe obiektywy. I będziemy mogli być z tego dumni, jeśli ktoś tego potrzebuje.
Mnie to akurat grzeje, chciałbym by natomiast producenci z roku na rok przebijali się trwałością, osiągami, łatwością naprawy i dostępem części zamiennych, w takim przypadku może być całość i z plastiku. Jak będzie lekki wezmę ze sobą 2, a 1 ręką wolę podnosić 1kg a nie 2kg, natomiast mogę mieć 2 plecak obiektywów zamiennych.
@mgkiler
Nie muszę czytać. Termin jest mi nie obcy, tak jak nie obca jest mi wiedza praktyczna z życia w tamtym kraju. Kilka długich lat w pięciu stanach, na, jak to by baron określił przeciętnym poziomie. Wiem jak złudne i zawodne są statystyki i jak cienka ta błyszcząca powłoka, więc nie ma o czym mówić.
Wróciłem niedługo przed pandemią do Europy i nie żałuję, Mam się lepiej niż tam.
RF 14-35 mm f/4L IS USM wygląda całkiem przyzwoicie. Sądząc ze stosunku wielkości bagnetu do reszty konstrukcji, powinien być stosunkowo kompaktowy, chyba mniejszy od 24-105 f4,0, a cena będzie prwdopodobnie porównywalna. Jako nieduży, lekki i tańszy od 15-35 f2,8 może się dobrze sprzedawać. Nie zawsze potrzeba 2,8, waga i rozmiary też się liczą. Szklarnia do RF robi się dość szybko prawie kompletna, mimo że trzeci się nie kwapią.
@lord13 napisał:
„No a jak się zapatrujesz na fazowy AF w Panasie? Już nie będziesz twierdzić, że kontrastowy jest najlepszy? :) „
A czy kiedykolwiek twierdziłem, że „kontrastowy jest najlepszy” ?
Przypomnisz mi taką moją wypowiedź ?
@lord13 napisał:
„W cenie 2500 USD nie ma ff zapisującego 6K (bo tak po prawdzie wiele puszek oferujących 4K z całej szerokości matrycy i tak robi oversampling z 6K właśnie), ale już w formacie Super 35 jest w czym wybierać w tej cenie, Blackmagic PCC 6K to 2 tys. USD, do tego matryce w proporcjach panoramicznych, więc efektywnie jeszcze większa różnica. A jeżeli chodzi o foto, no to ten GH6 tym bardziej ma mocniejszą konkurencję.”
Według Ciebie Blackmagic PCC 6K to jest konkurencja dla zapowiadanego Panasonica GH6 ?
Według mnie, są to KOMPLETNIE różne produkty, skierowane do kompletnie innych twórców.
@ Z_photo
A w lustrzankach Nikona jest odwrotnie, co nie zmienia zasady - gdzieś muszą być wyoblone piny, żeby w innym miejscu mogły być płaskie blaszki..
I rozwiązanie Nikona jest gorsze bo łatwiej o uszkodzenie pinów w wystającym kołnierzu obiektywu niż niż schowanych w głębi mocowaniu aparatu.
Zresztą usterka pinów obiektywach Nikona jest dość częsta i nie bez powodu Nikon w systemie Z poszedł śladem pozostałych producentów i piny umieścił w body.
@ Paździoch: "Zresztą usterka pinów obiektywach Nikona jest dość częsta..."
Nie mogę potwierdzić Twojego stwierdzenia, ani mu zaprzeczyć.
Ta usterka, którą udało mi się usunąć dotknęła obiektywu zakupionego pod koniec lat 80 XX w. Z innymi tego typu przypadkami się nie zetknąłem, a sam od długiego czasu mam praktyczną styczność z różnymi Nikkorami. I nigdy żadnego nie uszkodziłem (odpukać!).
mgkiler28 czerwca 2021, 13:04
@stb:
Co do Amerykanów Baron trochę ma racji.
Jeżeli przeciętny Polak zarabia 3000zł (netto) i wydaje np 2500zł na utrzymanie a Amerykanin wykonujący podobną pracę zarabia 3000 USD a wydaje na utrzymanie 2500USD to ja myślisz - który z nich szybciej uzbiera na aparat za 2500USD?
lepiej to liczyć inaczej ile pensji najniższych potrzeba aby być w stanie kupić takie cudo
islandia dwie pensje na r5 z kitem a jak zaszalejesz z nadgodzinami to nawet jedna i to jest liczone dla najsłabiej zarabiających :P
Przeciętny Amerykanin kupuje R5 czy przeciętny Polak, bo się pogubiłem?
@stb
Wróciłeś do Europy - słowo klucz "Europy".
Europa to nie konicznie Polska (mogą to być Niemcy, GB, Irlarndia, itp).
Generalnie w sumie to co chciałem napisać napisał już @domek 2 posty wyżej (o 19:41).
No chyba, że sugerujesz, że standard życia w USA jest niższy niż w Islandii.
baron1328 czerwca 2021, 10:43
Na moje oko to Canon realizuje dwa cele:.... Przy czym kategoria pierwsza, sprzęt bardzo drogi, to sprzęt kolekcjonerski. .......
......
Sprawdzałem w sklepie R, mam wrażenie, że AF działa jak w RP.
...
---------------------------------
a kiedy to i jaki sprzet produkcji canona byl kolekcjonerski ?
Jego aparaty drogie w chwili premiery po 10 - 15 latach sa bezwartosciowe - mozna kupic za cene jednego obiadu .
Kolekcjonerskie to wypuszcza tylko leica, nikt inny nie przychodzi mi do glowy.
Kiedys jeszcze contax , ale nie wypuszcza sie pod ta marka aktualnie aparatow. .
sprawdzanie osiagow AF w sklepie to tak jak sprawdzanie osiagow samochodu w salonie.
Nie wiem dlaczego tak lubisz mydlic sobie samemu w glowie.
Czyżby @PDamian został wysłany na przymusowy urlop bezdyskusyjny?
Szkoda chłopa, zrobiło się nudnie.
@Jarun
A mało to razy trolowałeś jak Ci ludzie pisali, że Panas nie ma AF-C z prawdziwego zdarzenia i że w tym zastosowaniu fazowy sprawdza się dużo lepiej?
A co do Blackmagic PCC 6K i GH6 to jacy to są wg. Ciebie kompletnie różni twórcy/zastosowania?
mgkiler, myślę, że stb chciał zwrócić uwagę na to, że jeśli pomieszka się w danym miejscu dłużej i zajrzy w miejsca mniej turystycznie uczęszczane, to można dostrzec, że np. na decyzje o zakupach wpływa znacznie więcej czynników niż tylko średnia, mediana, czy moda zarobków.
Cedrys, no właśnie zauważyłem, że ominęła mnie okazja do powymądrzania się i nawet nie wiem, o co poszło... ;)
@Pokoradlasztuki:
"a kiedy to i jaki sprzet produkcji canona byl kolekcjonerski ?
Jego aparaty drogie w chwili premiery po 10 - 15 latach sa bezwartosciowe - mozna kupic za cene jednego obiadu ."
Bo @baron13 pomylił termin kolekcjonerskie z terminem szpanerskie. Raczej trudno by było znaleźć taki termin, który @baron13 by nie pomylił. Z tego co pamiętam nie myli aparatu dalmierzowego z dalmierzem. Ale napisał, że na aparat fotograficzny powinno się mówić dalmierz, wprawdzie wie, że niepoprawnie ale twierdzi, że ta nazwa jest ładniejsza.
@Bahrd
Ja też nie wiem o co poszło, ani nawet nie domyślam się. W tej sytuacji pozostali muszą postarać się, aby ten fejkowo-ogórkowy sezon jakoś urozmaicić. Na pewno nie przez napadanie na użytkowników m4/3.
@Bahrd
+++ Dzięki!
Jeszcze Polska nie zginęła... Są jednak ludzie potrafiący czytać i rozumieć.
@mgkiler
"No chyba, że sugerujesz, że standard życia w USA jest niższy niż w Islandii."
Nie, nie sugeruję, bo Islandię widziałem tylko kilka razy z góry.
Preferuję lepszą pogodę i temperatury. Poza tym nie wszystkie klimaty mi pasują, obojętnie czy pogodowe, czy inne.
Co to jest dla ciebie standard życia w USA. Gdzie? NY, LA czy może Appalachy. California to jedno, Montana i Arkansas to drugie.
Zresztą o czym tu mówić.
Z innej beczki:
RF 14-35 ma już cenę - trochę ponad 1800 Euro (z podatkiem, nie jak ceny w USA).
Pozostawiając na boku kwestie, co kolekcjonerskie, a co szpanerskie, to ów 14-35 w Polsce pewnie pojawi się w okolicy 8500 pln. Powiedziałbym tak, że czekam z niecierpliwością na zdjęcia, które mnie przekonają do kupna takiego sprzętu. Zupełnie inna sprawa, że mnie nie stać :-) Chodzi o to, jak ewentualnie rozłożyć inwestycje, gdyby się kasę miało. Po mojemu można wskazać wiele innych urządzeń, których zakup wyda zaskakującym, czy innymi niż robione do tej zdjęciami. Domyślam się, że te obiektywy będą miały jednak większe rozdzielczości od poprzedników. Tyle, że na zdjęciach nikt tego nie zobaczy. To jest niestety taki ból i czas, że np w RT mamy suwaczki od lokalnego kontrastu, mamy korekcje wad typu aberracja chromatyczna. Jak się strzeli mocną focię, to opłaci się posiedzieć z pół godzinki. Oki, jak są duże problemy ze szkłem, to się ich nie usunie, ale jak mamy szkło przyzwoite i doskonałe, to różnice są poza percepcją. W pewnym momencie trzeba zacząć albo robić sprzęt po prostu tańszy, albo inny, kryjący inny zakres ogniskowych, z większą jasnością, coś takiego.
@stb
@Bahrd
W każdym kraju znajdziemy biede - to oczywiste.
Ale nie można na tej podstawie wyciągać wniosku, że nie da się nic porównać bo wszędzie znajdziemy biede.
Można na podstawie mediany (nawet nie średniej, mediana lepiej opisuje przeciętnego człowieka niż średnia - chyba nie muszę tłumaczyć czemu), dominandy i szerokości rozkładu wyciągnąć bardzo dużo informacji jak się żyje w danym rejonie.
Oczywiście zmieniają się koszty utrzymania.
Ale nawet jeśli koszty utrzymania są 5x wyższe, ale pensje też 5x wyższe to to co nam zostaje po opłaceniu kosztów też jest 5x wyższe i łatwiej tam zarobić na dobry aparat.
Gdyby tak nie było to ludzie by nie wyjeżdzali do Warszawy, bo koszta życia w wawie przecież większe (nie mówiąc o chorej cenie mieszkań tam).
Tak samo nie wyjeżdzali by do Niemiec czy WIelkiej Brytanii. Jednak skoro tam wyjeżdżają i porzucają bliskich to znaczy, że się to im opłaca i tam im jest łatwiej.
@baron13
"Powiedziałbym tak, że czekam z niecierpliwością na zdjęcia, które mnie przekonają do kupna takiego sprzętu."
"Tyle, że na zdjęciach nikt tego nie zobaczy."
To po co Ci ta niecierpliwość? Ponadto wszystkie ogniskowe są już obsadzone i w kombinacjach z jasnością. Po co większa rozdzielczość to już wiemy - wkrótce będzie 16K.
baron1329 czerwca 2021, 11:05
Chodzi o to, jak ewentualnie rozłożyć inwestycje, gdyby się kasę miało.
---------------
inwestycja to sa poniesione koszty/naklady niezbedne w celu uzyskania przychodu.
jesli nie zarobujesz aparatem nie ma mowy o inwestycji , mozna mowic tylko o stracie , wydatku , kosztach.
Decydujac sie na zakup aparatu bez zarobkowania zawsze ponosisz strate .
NO dobrze a jesli to hobby ?
Mozna miec satysfakcje , tylko ze satysfakcji nie wycenie sie ksiegowo .
W gruncie rzeczy chodzi o wypelnienie jakims zajeciem - w tym wypadku fotografowaniem - czesci czasowego odcinka zyciowego o calkowitej dlugosci od chwili poczecia do zejscia . Zapewne to lepsze od wpatrywanie sie w sufit lub " zalewania paly" - co niektrzy chetnie praktykuja.
W sumie nic zlego , ale to nie jest inwestycja , jesli nie zarabiasz.
mgkiler, myślę, że należy wziąć jeszcze pod uwagę wariancję. Serio. Bo o ile wahania cen benzyny, opłat za wizytę u lekarza, czesnego, etc. nie są tak dotkliwe dla zarabiających znacznie powyżej nazwijmy to "progu komfortu psychicznego" (choć pewnie ekonomiści mają na to nazwę), to dla większości osób balansujących na jego granicy tego typu zakupy jak aparat fotograficzny pozostają poza obszarem zainteresowań niezależnie od szerokości geograficznej (u nas mogłaby to wyglądać tak: jaką grupę zarabiających ok. 3kPLN stanowią kupujący aparaty za 4kPLN?).
stb: "RF 14-35 ma już cenę - trochę ponad 1800 Euro"
I tak oto EF 16-35/4 stał mi się jeszcze droższy! Pozostaje nadzieja, że jak będzie można znów latać, to rozmiary bagażu podręcznego się nie zmniejszą!
@Bahrd
no to jest nas dwóch (co najmniej). Finansowo mógłbym sobie pozwolić, ale nie muszę. Mój EF pasuje mi też do lustra. Przy pół tysiąca taniej byłoby kuszące, bo mniejszy, lżejszy itp. To nie jest tak (przynajmnie w towarzystwie w którym się obracam) że jak mnie stać to kupie, trzeba czy nie. Niezałeżnie jaki procent miesięcznego dochodu by mi to połknęło, rozsądek mówi - nie warto. Po co?
Masz czym robić.
Z lataniem to jeszcze potrwa. To się nie skończy ani w tym, ani w przyszłym roku - tak twierdzi pewien znajomy, utytułowany mikrobiolog. Niedawno byłem znowu u góry, ale zero serwisu, kaganiec na twarz, zero relaksu. No ale to był wyjazd w interesach, bo na taki "urlop" to ochoty nie mam.
Ja mam słabość do latania, więc bym te parę godzin w OP-1 (niech będzie nawet ze "słonikiem"!) przetrzymał, ale i tak nie wpuszczają... ;)
@Z_photo
1) Przeczysz sam sobie:
"A to, że elementy mogą mieć wady konstrukcyjne - w tym nietrwały, czy o zbyt małej wytrzymałości materiał z których je wykonano - to odmienna sprawa."
Czyli co? Jak usprawiedliwić powszechną obecność plastiku, zakładając jednocześnie jego nietrwałość? Ociera się to o lekki dysonans poznawczy, nieprawdaż?
2) Oczywiście, że nie oczekuję "otuliny" dla styków zrobionej z metalu. Ale ten plastik kompromitująco szybko ulega "erozji". Jak na moje oczekiwania - zbyt szybko. To taka forma połowicznego rozpadu... ;)))
3) Nie przekonasz mnie do plastiku. Nigdy. Zbyt wiele razy na nim się zawiodłem:
a) pękające na mrozie zaciski w statywie Manfrotto,
b) popękane i zniszczone klamry w profesjonalnej torbie Tamrac 12pro (takiej z dawnych, dobrych czasów),
c) zniszczone plastikowe karabińczyki w torbie Lowepro (wcale jej nie przeciążałem) - na szczęście przewidująco zdublowałem połączenie tzw. trytytką i urwana torba nie spadła na ziemię.
I dodam tylko, że jakoś nigdy nie zdarzyła mi się niespodzianka w przypadku części metalowych. Dodam, że szlachetnym naszym hobby zajmuję się od pół wieku.
Ale ja się nie znam...
@Z_photo
I byłbym zapomniał:
naprawdę znający swój fach majster w serwisie Minolty (być może - w swoim czasie - najlepszy w Polsce) też się nie znał...
@jamnik, z punktu widzenia interesów firmy sprzedawany towar nie może być mało trwały, ale też nie może być zbyt trwały bo masz kupić po pewnym czasie drugi. Stąd powszechna obecność tworzyw sztucznych "zaprogramowanych" na określony okres czasu.
Firmy pewnie cieszą się, że potencjalni i faktyczni nabywcy ich produktów tak świetnie rozumieją ich interes ekonomiczny. Ja jednak - pozwolisz - będę bronił swojego interesu, który stoi w jawnym konflikcie z interesem tychże firm. I nigdy nie zrozumiem dialektycznej konieczności występowania urywających się klamr, pękających zacisków, odklejania się gum, itp.
Nikomu natomiast nie zabraniam empatii i wyrozumiałości wobec postępującego dziadostwa.
Ale ja nienowoczesny jestem... ;)))
@jamnik
Ja też nie jestem nowoczesny, też mi pękają klamerki w monopodzie a żonie klamerki na suszarce wystawionej na działanie UV. To właśnie promieniowanie UV jest odpowiedzialne za twardnienie niektórych tworzyw sztucznych, głównie polimerowych. Żeby tego uniknąć plastikowe korpusy wykonywane są z tworzyw zbrojonych włóknem węglowym lub bazaltowym. Ich elementy nie są poddawane takim naprężeniom jak klamry, ale mogą być narażone na uderzenia. Zbrojenie włóknem zapewnia bezpieczeństwo przeciw takim sytuacjom jak np. upadek a także, co nawet ważniejsze, zapewnia stabilność kształtu niezbedną dla szczelności.
Nie piszę tego po to, by Cię przekonać, gdyż jesteś już przekonany, ale po to byś tak bardzo nie psioczył na tworzywa sztuczne w ogólności, bo są naprawdę różne. Jednak z klamrami przyznaję Ci całkowitą rację i dziwię się, że producenci nie promują metalowych klamer, szczególnie że stopy Al są lekkie.
@jamnik:
"I nigdy nie zrozumiem dialektycznej konieczności występowania urywających się klamr, pękających zacisków, odklejania się gum, itp."
To jest odwieczny problem, że syty nie rozumie głodnego i na odwrót, głodny sytego. Owszem można wyprodukować torbę z metalowymi klamrami. Żelazo lub stopy Al nie nadają się do tego. Żelazo koroduje a aluminium brudzi. To musiałby być stop chromoniklowy lub magnezowy jeżeli miałby to być lekki metal. Oczywiście mogą być jakieś inne stopy, jeszcze droższe. Ale taka torba by była co najmniej dwa razy droższa.