Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikkor Z DX 18-140 mm f/3.5-6.3 VR

Nikkor Z DX 18-140 mm f/3.5-6.3 VR
29 czerwca
2021 08:00

Firma Nikon poinformowała o pracach nad kolejnym obiektywem przeznaczonym dla bezlusterkowców systemu Z wyposażonych w matryce APS-C. Jest to zoom o parametrach 18-140 mm f/3.5-6.3.

INFORNACJA PRASOWA

Firma Nikon wzbogaci serię Z o nowy superzoom

Firma Nikon informuje o postępie prac nad obiektywem NIKKOR Z DX 18-140mm f/3.5-6.3 VR – o dużym zakresie ogniskowych i przeznaczonym do aparatów bezlusterkowych formatu APS-C (formatu DX firmy Nikon), w których zastosowano mocowanie Z. Premierę obiektywu zaplanowano jeszcze na ten rok.

Obiektyw NIKKOR Z DX 18-140mm f/3.5-6.3 VR będzie umożliwiał fotografowanie szerokiej gamy ujęć — od szerokokątnych po wykonywane przy ogniskowej teleobiektywu oraz z małych odległości. Kompaktowy i lekki obiektyw umożliwi rejestrowanie zdjęć i filmów w różnych sytuacjach.

Prowadzone prace są wyrazem nieustannego dążenia firmy Nikon do zapewnienia nowego wymiaru jakości optyki. Firma Nikon nie tylko stale wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników, ale przyczynia się też do rozwoju kultury fotografii, poszerzając jednocześnie zakres ekspresji obrazu.

* Wygląd obiektywu może różnić się od przedstawionego na zdjęciu powyżej.


Komentarze czytelników (27)
  1. brt
    brt 29 czerwca 2021, 08:52

    Uff, dobrze że nie f8.0 na końcu...

  2. RobKoz
    RobKoz 29 czerwca 2021, 09:16

    Jeśli projektanci i decydenci nie zrozumieją że ludzie chcą szerokiego kąta to amatorskie aparaty będą traciły coraz większy kawałek rynku.

    W roku 2021 amatorski zoom uniwersalny musi zaczynać się od odpowiednika 24mm inaczej to nie ma sensu.

  3. ikit
    ikit 29 czerwca 2021, 10:22

    Nie no nie mogą przecież dać wszystkiego w jednym obiektywie, nie byłoby zachęty do kupna czegoś szerszego;)

  4. f8@24mm
    f8@24mm 29 czerwca 2021, 10:49

    ani szeroko, ani jasno, ani male, ani lekkie... tanie tez nie bedzie... :)

    odgaduje haslo: beda kupowac :D i nawet chwalic, bo "ma dlugiego zooma". a od 16-50 i tak bedzie lepszy optycznie, co bynajmniej nie swiadczy dobrze o powyzszym 18-140 ;)

    kolejny przyklad na to, ze jak ktos chce APS-C z optyka na powaznie, to tylko Fuji jest. cala reszta APS-C robi z jakiegos przymusu...

  5. f8@24mm
    f8@24mm 29 czerwca 2021, 10:50

    "Prowadzone prace są wyrazem nieustannego dążenia firmy Nikon do zapewnienia nowego wymiaru jakości optyki. Firma Nikon nie tylko stale wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników, ale przyczynia się też do rozwoju kultury fotografii, poszerzając jednocześnie zakres ekspresji obrazu."

    mujboze... nowy wymiar optyki #LOL

  6. MichałKr
    MichałKr 29 czerwca 2021, 11:50

    A co to znaczy że Nikon "poszerza zakres ekspresji obrazu"?

  7. krukm
    krukm 29 czerwca 2021, 12:12

    "przyczynia się też do rozwoju kultury fotografii, poszerzając jednocześnie zakres ekspresji obrazu" ;-) ;-) ;-)

  8. DlaZabawy
    DlaZabawy 29 czerwca 2021, 13:24

    @f8@24mm No nie wiem, czy tak chętnie ludzie będą to kupować. Udziały Nikona w rynku lecą na pysk, lustrzanki w zasadzie już zaorali, bezlusterkowy system dla amatorów wciąż jest jeszcze w lesie.

    Ja kiedyś byłem wielkim fanem D7200, ale widząc uwstecznianie się systemu uciekłem - do Fuji właśnie.

  9. mkol
    mkol 29 czerwca 2021, 13:59

    Co do "Firma Nikon nie tylko stale wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników, ale przyczynia się też do rozwoju kultury fotografii, poszerzając jednocześnie zakres ekspresji obrazu"
    to chyba optyczne, w testach, będą musiały wprowadzić nową ocenę za ekspresję obrazu (mierzoną w ekspresach) :)

  10. jean_c_vac_ban
    jean_c_vac_ban 29 czerwca 2021, 16:04

    komentarz w stylu wszystkich płaczących przy postach z m4/3:

    27-210mm f/5.2-9,45

    bez rewelacji, do pieca.

  11. Vendeur
    Vendeur 29 czerwca 2021, 16:15

    "Prowadzone prace są wyrazem nieustannego dążenia firmy Nikon do zapewnienia nowego wymiaru jakości optyki. Firma Nikon nie tylko stale wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników, ale przyczynia się też do rozwoju kultury fotografii, poszerzając jednocześnie zakres ekspresji obrazu."

    Zastanawia mnie, jacy idioci pracują w Nikonie (i nie tylko), aby wymyślać tak debilne, marketingowe papki, które są oczywistym przerostem formy nad treścią i w zasadzie nikt ich już na poważnie nie czyta (jedynie, aby się pośmiać). Zamiast marnować czas na takie bzdury, mogliby się skupić na czymś pożytecznym...

  12. DlaZabawy
    DlaZabawy 29 czerwca 2021, 16:58

    @Vendeur Ci, którzy to wymyślają, raczej nie potrafią robić niczego pożytecznego.

  13. BlindClick
    BlindClick 29 czerwca 2021, 21:19

    Hah, chyba już tylko PR zostal w Nikonie. 18 200 było kiedyś, postapilismy krok naprzód i mamy 18 140, zróbmy jeszcze ze 2 kroki i róbmy tylko stałki.

  14. ad1216
    ad1216 29 czerwca 2021, 22:16

    kopia Sony 18-135mm f/3.5-5.6 OSS ale ciemniejszy

  15. LbArtJ
    LbArtJ 30 czerwca 2021, 09:24

    Ale się uczepiliście. Obiektyw będzie pewnie ważył 300-350 gram. Oprócz tego jest świetny i ultra mały 16-50 pod Z DX. Chcesz jaśniejszy obiektyw to kupujesz FF. 27-210 to świetne ogniskowe dla amatora, a stabilizacja ratować będzie słabe światło. Taki następca 18-140 z F DX.

  16. Youkin1953
    Youkin1953 30 czerwca 2021, 12:55

    cytuję :
    "komentarz w stylu wszystkich płaczących przy postach z m4/3:

    27-210mm f/5.2-9,45

    bez rewelacji, do pieca."

    ?? jasność w czym mierzona, bo nie rozumiem :XD

  17. tripper
    tripper 30 czerwca 2021, 12:59

    @Youkin1953

    Trzeba czytać komentarze pod artykułami i m4/3. Tam pod każdym masz to wyjaśnione. Kilkukrotnie, żeby przypadkiem nikt nie przegapił :-)

  18. LbArtJ
    LbArtJ 30 czerwca 2021, 13:20

    Youkin195330 czerwca 2021, 12:55
    cytuję :
    "komentarz w stylu wszystkich płaczących przy postach z m4/3:

    27-210mm f/5.2-9,45

    bez rewelacji, do pieca."

    ?? jasność w czym mierzona, bo nie rozumiem :XD

    .........

    Rzeczywista przesłona przeliczona do ekwiwalentu FF. Nie tylko ogniskową się przelicza na ekwiwalent, ale też światło. Dlaczego? Bo światłosiła to iloraz przedniej soczewki i ogniskowej obiektywu.

  19. Youkin1953
    Youkin1953 30 czerwca 2021, 13:43

    chyba głąbię ostrości, bo obiektyw nie będzie ciemniejszy

  20. LbArtJ
    LbArtJ 30 czerwca 2021, 14:10

    GO idzie w parze z ilością światła przechodzącą przez obiektyw. Obiektyw o świetle 2.8 na MTF przepuści 4 razy mniej światła niż na FF. W przeliczeniu na powierzchnię matrycy wartość jest ta sama, ale matryca MTF jest właśnie 4 razy mniejsza.

  21. lotofag
    lotofag 30 czerwca 2021, 14:14

    O, i znowu ta patologia z przeliczaniem przysłon :D

  22. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 30 czerwca 2021, 14:21

    LbArtJ30 czerwca 2021, 13:20


    Rzeczywista przesłona przeliczona do ekwiwalentu FF. Nie tylko ogniskową się przelicza na ekwiwalent, ale też światło. Dlaczego? Bo światłosiła to iloraz przedniej soczewki i ogniskowej obiektywu.


    -----------------

    prosze nie wypisuj glupot.
    Nie tlumacz rzeczy , ktorych sam nie znasz.

    Jesli juz to iloraz SREDNICY ZRENICY WEJSCIOWE i dlugosci ogniskowej .

    nie przedniej soczewki - litosci.

  23. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 30 czerwca 2021, 14:29


    LbArtJ30 czerwca 2021, 14:10
    GO idzie w parze z ilością światła przechodzącą przez obiektyw. Obiektyw o świetle 2.8 na MTF przepuści 4 razy mniej światła niż na FF. W przeliczeniu na powierzchnię matrycy wartość jest ta sama, ale matryca MTF jest właśnie 4 razy mniejsza.

    -------------------------

    LITOSCI !!!
    czlowieku co za brednie wypisujesz

    GO jest w ogole niezalezna od ilosci swiatla przechodzacego przez obiektyw.

    w sloneczny dzien przejdzie go wiecej , w pochmurny mniej .
    ilosc swiatla przechodzaca przez obiektyw mozesz regulowac filtrem szarym , nie zmieni to GO.


    jesli miales cos innego na mysli , to najpierw naucz sie poprawnie formulowac to co miales na mysli . najpierw zdaj sobie sprawe z tego o co chodzi , a potem szukaj wlasciwych slow.


    w przeliczeniu na powierzchnie matrycy ilosc swiatla jest na MTF ok 4 razy mniejsza niz na FF.

    w przeliczenieu na jednostke powierzchni jest ta sama. albo mowiac inaczej na tej samej powierzchni ilosc swiatla jest dokladnie taka sama..

    to sa roznice , ktore swiadzca o tym czy rozumiesz o czym mowa , czy nie.

  24. BlindClick
    BlindClick 30 czerwca 2021, 20:59

    Z tego że obiektyw jest ciemniejszy bierze się głównie oszczędność na masie i rozmiarze , bo jeśli jeśli chcemy mieć taki sam ekwiwalent swiatlosily to rozmiary i masa obiektywu będą się mało różniły.

  25. gamma
    gamma 30 czerwca 2021, 21:43

    nowy wyraz ekspresji Nikona to przejscie w nowy wymiar ciemnicy, czyli z 5.6 na 6.3. zwiekszyli tym samym glebie obrazu - z tym chyba mozns sie zgodzic?

    gdyby tak nikon zrobil pod apsc na poczatek odpowiedniki 35mm 2.0 oraz jakis nietypowy zoom typu 20-50mm, pozniej zwykla 50mm i 85mm, i pozniej jeszcze ze 2 zoomyo swietle 4.0 to by ten system wystartowal.

    w z fc bym wyrzucil te "nostalgiczne" pokretla iso i shutter speed, z ktorych i tak nikt nie bedzie korzystac. dalbym tam wyswietlacz typu leica, kilka guzikow do iso, wb, trybu pomiaru swiatla, druga karte, wejscie na sluchawki i bylby sensowny sprzet/ system.

  26. Youkin1953
    Youkin1953 1 lipca 2021, 06:53

    Leica nie przypomina Nikona FM2 ;

    zero nostalgii i wrażeń

  27. lord13
    lord13 1 lipca 2021, 10:10

    @LbArtJ
    "Bo światłosiła to iloraz przedniej soczewki i ogniskowej obiektywu."

    Ciekawe rzeczy wypisujesz. Taki Irix 11 f/4 ma przednią soczewkę o średnicy 76 mm, czy to znaczy, że producent się pomylił i to nie jest f/4 tylko f/0.14(!)?

    "GO idzie w parze z ilością światła przechodzącą przez obiektyw."

    Jak na obiektyw f/2.8 założysz filtr szary ND4, to ten obiektyw jest nadal f/2.8 czy już f/5.6? Zmienia się GO czy nie?

    Może by tak najpierw samemu zweryfikować swoją wiedzę, a później tłumaczyć coś innym?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.