Nikkor Z DX 18-140 mm f/3.5-6.3 VR
Firma Nikon poinformowała o pracach nad kolejnym obiektywem przeznaczonym dla bezlusterkowców systemu Z wyposażonych w matryce APS-C. Jest to zoom o parametrach 18-140 mm f/3.5-6.3.
INFORNACJA PRASOWA
Firma Nikon wzbogaci serię Z o nowy superzoom
Firma Nikon informuje o postępie prac nad obiektywem NIKKOR Z DX 18-140mm f/3.5-6.3 VR – o dużym zakresie ogniskowych i przeznaczonym do aparatów bezlusterkowych formatu APS-C (formatu DX firmy Nikon), w których zastosowano mocowanie Z. Premierę obiektywu zaplanowano jeszcze na ten rok.
Obiektyw NIKKOR Z DX 18-140mm f/3.5-6.3 VR będzie umożliwiał fotografowanie szerokiej gamy ujęć — od szerokokątnych po wykonywane przy ogniskowej teleobiektywu oraz z małych odległości. Kompaktowy i lekki obiektyw umożliwi rejestrowanie zdjęć i filmów w różnych sytuacjach.
Prowadzone prace są wyrazem nieustannego dążenia firmy Nikon do zapewnienia nowego wymiaru jakości optyki. Firma Nikon nie tylko stale wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników, ale przyczynia się też do rozwoju kultury fotografii, poszerzając jednocześnie zakres ekspresji obrazu.
* Wygląd obiektywu może różnić się od przedstawionego na zdjęciu powyżej.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Uff, dobrze że nie f8.0 na końcu...
Jeśli projektanci i decydenci nie zrozumieją że ludzie chcą szerokiego kąta to amatorskie aparaty będą traciły coraz większy kawałek rynku.
W roku 2021 amatorski zoom uniwersalny musi zaczynać się od odpowiednika 24mm inaczej to nie ma sensu.
Nie no nie mogą przecież dać wszystkiego w jednym obiektywie, nie byłoby zachęty do kupna czegoś szerszego;)
ani szeroko, ani jasno, ani male, ani lekkie... tanie tez nie bedzie... :)
odgaduje haslo: beda kupowac :D i nawet chwalic, bo "ma dlugiego zooma". a od 16-50 i tak bedzie lepszy optycznie, co bynajmniej nie swiadczy dobrze o powyzszym 18-140 ;)
kolejny przyklad na to, ze jak ktos chce APS-C z optyka na powaznie, to tylko Fuji jest. cala reszta APS-C robi z jakiegos przymusu...
"Prowadzone prace są wyrazem nieustannego dążenia firmy Nikon do zapewnienia nowego wymiaru jakości optyki. Firma Nikon nie tylko stale wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników, ale przyczynia się też do rozwoju kultury fotografii, poszerzając jednocześnie zakres ekspresji obrazu."
mujboze... nowy wymiar optyki #LOL
A co to znaczy że Nikon "poszerza zakres ekspresji obrazu"?
"przyczynia się też do rozwoju kultury fotografii, poszerzając jednocześnie zakres ekspresji obrazu" ;-) ;-) ;-)
@f8@24mm No nie wiem, czy tak chętnie ludzie będą to kupować. Udziały Nikona w rynku lecą na pysk, lustrzanki w zasadzie już zaorali, bezlusterkowy system dla amatorów wciąż jest jeszcze w lesie.
Ja kiedyś byłem wielkim fanem D7200, ale widząc uwstecznianie się systemu uciekłem - do Fuji właśnie.
Co do "Firma Nikon nie tylko stale wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników, ale przyczynia się też do rozwoju kultury fotografii, poszerzając jednocześnie zakres ekspresji obrazu"
to chyba optyczne, w testach, będą musiały wprowadzić nową ocenę za ekspresję obrazu (mierzoną w ekspresach) :)
komentarz w stylu wszystkich płaczących przy postach z m4/3:
27-210mm f/5.2-9,45
bez rewelacji, do pieca.
"Prowadzone prace są wyrazem nieustannego dążenia firmy Nikon do zapewnienia nowego wymiaru jakości optyki. Firma Nikon nie tylko stale wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników, ale przyczynia się też do rozwoju kultury fotografii, poszerzając jednocześnie zakres ekspresji obrazu."
Zastanawia mnie, jacy idioci pracują w Nikonie (i nie tylko), aby wymyślać tak debilne, marketingowe papki, które są oczywistym przerostem formy nad treścią i w zasadzie nikt ich już na poważnie nie czyta (jedynie, aby się pośmiać). Zamiast marnować czas na takie bzdury, mogliby się skupić na czymś pożytecznym...
@Vendeur Ci, którzy to wymyślają, raczej nie potrafią robić niczego pożytecznego.
Hah, chyba już tylko PR zostal w Nikonie. 18 200 było kiedyś, postapilismy krok naprzód i mamy 18 140, zróbmy jeszcze ze 2 kroki i róbmy tylko stałki.
kopia Sony 18-135mm f/3.5-5.6 OSS ale ciemniejszy
Ale się uczepiliście. Obiektyw będzie pewnie ważył 300-350 gram. Oprócz tego jest świetny i ultra mały 16-50 pod Z DX. Chcesz jaśniejszy obiektyw to kupujesz FF. 27-210 to świetne ogniskowe dla amatora, a stabilizacja ratować będzie słabe światło. Taki następca 18-140 z F DX.
cytuję :
"komentarz w stylu wszystkich płaczących przy postach z m4/3:
27-210mm f/5.2-9,45
bez rewelacji, do pieca."
?? jasność w czym mierzona, bo nie rozumiem :XD
@Youkin1953
Trzeba czytać komentarze pod artykułami i m4/3. Tam pod każdym masz to wyjaśnione. Kilkukrotnie, żeby przypadkiem nikt nie przegapił :-)
Youkin195330 czerwca 2021, 12:55
cytuję :
"komentarz w stylu wszystkich płaczących przy postach z m4/3:
27-210mm f/5.2-9,45
bez rewelacji, do pieca."
?? jasność w czym mierzona, bo nie rozumiem :XD
.........
Rzeczywista przesłona przeliczona do ekwiwalentu FF. Nie tylko ogniskową się przelicza na ekwiwalent, ale też światło. Dlaczego? Bo światłosiła to iloraz przedniej soczewki i ogniskowej obiektywu.
chyba głąbię ostrości, bo obiektyw nie będzie ciemniejszy
GO idzie w parze z ilością światła przechodzącą przez obiektyw. Obiektyw o świetle 2.8 na MTF przepuści 4 razy mniej światła niż na FF. W przeliczeniu na powierzchnię matrycy wartość jest ta sama, ale matryca MTF jest właśnie 4 razy mniejsza.
O, i znowu ta patologia z przeliczaniem przysłon :D
LbArtJ30 czerwca 2021, 13:20
Rzeczywista przesłona przeliczona do ekwiwalentu FF. Nie tylko ogniskową się przelicza na ekwiwalent, ale też światło. Dlaczego? Bo światłosiła to iloraz przedniej soczewki i ogniskowej obiektywu.
-----------------
prosze nie wypisuj glupot.
Nie tlumacz rzeczy , ktorych sam nie znasz.
Jesli juz to iloraz SREDNICY ZRENICY WEJSCIOWE i dlugosci ogniskowej .
nie przedniej soczewki - litosci.
LbArtJ30 czerwca 2021, 14:10
GO idzie w parze z ilością światła przechodzącą przez obiektyw. Obiektyw o świetle 2.8 na MTF przepuści 4 razy mniej światła niż na FF. W przeliczeniu na powierzchnię matrycy wartość jest ta sama, ale matryca MTF jest właśnie 4 razy mniejsza.
-------------------------
LITOSCI !!!
czlowieku co za brednie wypisujesz
GO jest w ogole niezalezna od ilosci swiatla przechodzacego przez obiektyw.
w sloneczny dzien przejdzie go wiecej , w pochmurny mniej .
ilosc swiatla przechodzaca przez obiektyw mozesz regulowac filtrem szarym , nie zmieni to GO.
jesli miales cos innego na mysli , to najpierw naucz sie poprawnie formulowac to co miales na mysli . najpierw zdaj sobie sprawe z tego o co chodzi , a potem szukaj wlasciwych slow.
w przeliczeniu na powierzchnie matrycy ilosc swiatla jest na MTF ok 4 razy mniejsza niz na FF.
w przeliczenieu na jednostke powierzchni jest ta sama. albo mowiac inaczej na tej samej powierzchni ilosc swiatla jest dokladnie taka sama..
to sa roznice , ktore swiadzca o tym czy rozumiesz o czym mowa , czy nie.
Z tego że obiektyw jest ciemniejszy bierze się głównie oszczędność na masie i rozmiarze , bo jeśli jeśli chcemy mieć taki sam ekwiwalent swiatlosily to rozmiary i masa obiektywu będą się mało różniły.
nowy wyraz ekspresji Nikona to przejscie w nowy wymiar ciemnicy, czyli z 5.6 na 6.3. zwiekszyli tym samym glebie obrazu - z tym chyba mozns sie zgodzic?
gdyby tak nikon zrobil pod apsc na poczatek odpowiedniki 35mm 2.0 oraz jakis nietypowy zoom typu 20-50mm, pozniej zwykla 50mm i 85mm, i pozniej jeszcze ze 2 zoomyo swietle 4.0 to by ten system wystartowal.
w z fc bym wyrzucil te "nostalgiczne" pokretla iso i shutter speed, z ktorych i tak nikt nie bedzie korzystac. dalbym tam wyswietlacz typu leica, kilka guzikow do iso, wb, trybu pomiaru swiatla, druga karte, wejscie na sluchawki i bylby sensowny sprzet/ system.
Leica nie przypomina Nikona FM2 ;
zero nostalgii i wrażeń
@LbArtJ
"Bo światłosiła to iloraz przedniej soczewki i ogniskowej obiektywu."
Ciekawe rzeczy wypisujesz. Taki Irix 11 f/4 ma przednią soczewkę o średnicy 76 mm, czy to znaczy, że producent się pomylił i to nie jest f/4 tylko f/0.14(!)?
"GO idzie w parze z ilością światła przechodzącą przez obiektyw."
Jak na obiektyw f/2.8 założysz filtr szary ND4, to ten obiektyw jest nadal f/2.8 czy już f/5.6? Zmienia się GO czy nie?
Może by tak najpierw samemu zweryfikować swoją wiedzę, a później tłumaczyć coś innym?