Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Przerwa w dostępności wybranych urządzeń Sony

Przerwa w dostępności wybranych urządzeń Sony
22 listopada
2021 10:28

Na japońskiej stronie firmy Sony pojawił się komunikat o tymczasowym wstrzymaniu przyjmowania zamówień na wybrane modele bezlusterkowców, kamer oraz akcesoriów.

Wspomniana przerwa w przyjmowaniu zamówień wynika, jak można się domyślić, z ograniczonej dostępności komponentów półprzewodnikowych, z którą borykają się w ostatnim czasie niemal wszystkie branże. Objęła ona następujące urządzenia:

  • aparat Sony A6100,
  • aparat Sony A6400,
  • aparat Sony A7 II,
  • kamerę Sony PXW-Z190,
  • mikrofon kierunkowy instalowany na stopce Multi Interface Sony ECM-B1M.

Pełna treść komunikatu w tej sprawie jest dostępna na japońskiej stronie firmy Sony.


Komentarze czytelników (62)
  1. BlindClick
    BlindClick 22 listopada 2021, 12:12

    Gorzej niz u Pentaxa ;)

  2. mason
    mason 22 listopada 2021, 12:15

    Będzie wygodne wytłumaczenie dlaczego sprzedaż kolejny raz spadła

  3. Paździoch
    Paździoch 22 listopada 2021, 12:41

    Dziwne, że A7II jeszcze produkowali.

  4. trollewnaX
    trollewnaX 22 listopada 2021, 13:02

    niewidzialna ręka "wolnego" rynku :D

  5. MaciekNorth
    MaciekNorth 22 listopada 2021, 13:35

    @Paździoch, bo ciągle się sprzedaje. A7 II to najtańsza pełna klatka ze stabilizacją, dlatego wręcz idealna pod wszelkie manuale. I dopiero od tego modelu A7 możemy mówić o autofokusie, pierwsza seria (A7, A7R, A7S) to był pod tym względem dramat w trzech aktach. Ostatnia aktualizacja softu miała miejsce w 2019 roku, więc nie tak dawno, a w międzyczasie sporo dodano.
    Patrząc na cenę A7 III, to niech dwójka zostanie w ofercie jak najdłużej, dla tych co chcą niskim kosztem wejść w FF. Tym bardziej, że oferta tanich i przyzwoitych obiektywów AF na ten bagnet stale się powiększa.

  6. MichałKr
    MichałKr 22 listopada 2021, 13:35

    Szkoda, bo to tylko oznacza wyższe ceny.

  7. JdG
    JdG 22 listopada 2021, 14:07

    > niewidzialna ręka "wolnego" rynku :D

    dokładnie; tylko po co ten cudzysłów? tak właśnie ta "niewidzialna ręka" się prezentuje (o ile to dobre słowo); zresztą nie tylko scalaków brakuje ale także magnezu do stopów ; ponoć producenci samochodów go głównie zużywają i mają teraz problemy, bo Chiny są też dostawca tego surowca.

  8. r2mdi
    r2mdi 22 listopada 2021, 16:58

    A Chińczycy pozamykali huty bo za dużo prądu zużywały do produkcji stopów magnezu. A prąd jest potrzebny do funkcjonowania gospodarki i ogrzewania domów, w których mieszkają Chińczycy. Wiatraki i fotowoltaika nie dają tyle prądu co potrzeba, węgiel wraca o łask. I tak kończą się lewicowe mrzonki o alternatywnych źródłach energii.

  9. Szabla
    Szabla 22 listopada 2021, 17:12

    Człowieku, co to ma wspólnego z lewicą?

  10. r2mdi
    r2mdi 22 listopada 2021, 17:24

    Tzw. ekologia się kłania. To nie jest wymysł lewicy? Kto najgłośniej krzyczy, że trzeba odchodzić od tradycyjnych paliw?

  11. Szabla
    Szabla 22 listopada 2021, 17:26

    Dokształć się.

  12. r2mdi
    r2mdi 22 listopada 2021, 17:33

    A Ty pomyśl i nie zaklinaj rzeczywistości. Fizyka się kłania. Nie zmienisz jej choć bardzo się starasz. :)

  13. thorgal
    thorgal 22 listopada 2021, 17:58

    No a jak nasi zamkną tranzyt przez Białoruś żeby odegrać się Moskwie to zabraknie wszystkiego :)

  14. molon_labe
    molon_labe 22 listopada 2021, 18:22

    No i ..książki o koncepcji "lean management" Kiichirō Toyody ...na makulaturę.
    Imperium oparte na kaizen i kaikaku ..jakby drży w posadach.....
    a swoja drogą, to nie ekolodzy zbudowali potęgę przemysłową Japonii czy Ameryki.

  15. JdG
    JdG 22 listopada 2021, 18:29

    > I tak kończą się lewicowe mrzonki o alternatywnych źródłach energii.

    a tak ględzą ludzie przesadnie zideologizowani; ekologia i źródła energii (nawet "alternatywne") nie są bowiem ani lewicowe, ani prawicowe; natomiast wycinanie np. Puszczy, czy walka z wiatrakami są juz mocno ideologiczne

  16. r2mdi
    r2mdi 22 listopada 2021, 18:38

    Tia. A czy ta jak mówisz Spurtek nie jest gorliwą ekolożką? Chyba nawet bardziej niż Greta. :)

  17. r2mdi
    r2mdi 22 listopada 2021, 18:40

    JdG:
    Ja nie walczę z wiatrakami. Walczę z głupotą ludzi, którzy uważają, że wiatraki rozwiązują sposób wytwarzania energii niezbędnej do życia w 21 wieku.

  18. JdG
    JdG 22 listopada 2021, 19:09

    > Walczę z głupotą ludzi,...

    no to heros z Ciebie, bo głupota uchodzi przecież od wieków za czynnik stały, wieczny, chyba nawet właściwość ludzkości;

    co do wiatraków, to chyba nikt nie upiera się, że cokolwiek one rozwiązują, bo wiadomo, czasem wiatr nie wieje, ale to nie przeszkadza, że są używane od setek lat (a może i dłużej), żegluga zaś na podobnym instrumencie (żagiel) opierała się przez cała historię cywilizacji aż do XX w. (a i teraz eksperymentuje się w tym zakresie);

    zauważ tez, że tam gdzie się cywilizacja załamała, na różnych wojennych i powojennych terytoriach, gdzie państwo już nie funkcjonuje, miejscowa ludność jedyny ratunek znajduje w ogniwach fotowoltaicznych i telefonii komórkowej.

  19. r2mdi
    r2mdi 22 listopada 2021, 19:24

    Tak. Migranci na nasze wschodniej granicy ciągle mieli przy sobie smartfony. Ogniw fotowoltaicznych jednak nie pokazywali w mediach. Czy to sygnał, że na Białorusi cywilizacja nie załamała się? :)

  20. JdG
    JdG 22 listopada 2021, 19:43

    > Czy to sygnał, że na Białorusi cywilizacja nie załamała się? :)

    jakaś z pewnością jest; zresztą po naszej stronie te telefony też, zdaje się, działały. Osobny problem, czy to jest powód do radości?

  21. Janusz1965
    Janusz1965 22 listopada 2021, 21:04

    @MaciekNorth
    "... bo ciągle się sprzedaje. A7 II to najtańsza pełna klatka ze stabilizacją, dlatego wręcz idealna pod wszelkie manuale..."

    I właśnie to jest producentowi nie na rękę.
    Producent woli sprzedawać droższe modele.
    Jeżeli Klienci uparcie wolą kupować tańszy, acz bardzo dobry sprzęt, to czasem producent musi wycofać tańszy model ze sprzedaży. W końcu nie po to produkują droższy towar, żeby sprzedawać tańszy.

  22. Szabla
    Szabla 22 listopada 2021, 21:54

    Oj, Janusz, Janusz...

  23. komor
    komor 22 listopada 2021, 23:47

    @Janusz1965: „Producent woli sprzedawać droższe modele.” – to jasne. Choć ściślej, to pewnie woli sprzedawać te, na których więcej zarabia, nie zawsze są to te droższe.

    @Janusz1965: „Jeżeli Klienci uparcie wolą kupować tańszy, acz bardzo dobry sprzęt, to czasem producent musi wycofać tańszy model ze sprzedaży.” – i dlatego Sony ciągle sprzedaje starocia A7 II? :)

  24. deel77
    deel77 23 listopada 2021, 08:26

    Mnie zastanawia na ile informacje o mniejszej dostępności sprzętów (różnych firm) są powodowane tylko czynnikami zewnętrznymi, a ile to "strategie". W przypadku Sony nie zdziwiło by mnie, że ograniczają produkcje A7II bo rynek czeka na A7IV (a moce produkcyjne nie są z gumy). Z punktu widzenia klienta taki stan rzeczy objawia się brakiem promocji czy "kaszbaków" (w najlepszym razie znacznym ograniczeniem).

  25. Szabla
    Szabla 23 listopada 2021, 09:46

    Tak, strategia drugiego stopnia - rezygnacji ze sprzedaży. Globalny spisek lewackich elementów masońsko-eskimosko-żydowsko-sorowskich... :P

  26. BlindClick
    BlindClick 23 listopada 2021, 10:02

    Tak ogólnie to mam wrażenie że tak to już było, czyli jak w PRL. Mamy XXI wiek i nie ogarniamy się z produkcją prostych elementów. Brakuje czipow by robic nowe egzemplarze starej kopi.
    Jedynie produkcja szmatek na dziubek idzie dobrze.
    Sony sprzedaje równocześnie 3 generacje tego samego modelu, albo tak nazywa 3 różne aparaty.
    Tu czasami pojawiają się informacje ze co 2 czy 3 lata trzeba nowy model.
    Ja mam 6 letni i dalej amatorsko przerasta moje potrzeby. Tylko ja kupuje raz a dobrze, nie mam potrzeby mieć co 2 lata nowa nazwę. Jak będę miał zbędna gotówkę to wymienię na D850 i zakładam że małe są szanse teraz na to że pojawi się kolejna lustrzanka oferująca coś rewolucyjnego.
    I ja potrzebuje 1 czip na 8 czy 10 lat.
    A jeśli to prawda z czipami to się cieszę, z łzami w oczach, bo ten idiotyczny pęd do wymiany szybko na nowy model w dodatku nie kompatybilny z poprzednim by nie opłacało się robić kopi czy reverse engeeneringu osiągnął szczyt.

  27. r2mdi
    r2mdi 23 listopada 2021, 10:17

    Zdecydowanie tak. Tylko jak przedstawiciele koncernów (tacy jak Kolega Szabla) nie nagonią sprzedaży to stracą pracę i będą sprzedawać np. pietruszkę na targu. Bo na to jest rzeczywiste zapotrzebowanie dzień po dniu. :)

  28. Myszowor
    Myszowor 23 listopada 2021, 10:18

    Jak Nikon miał trudności w dostawach to wieszczyli upadek firmy, Sony plajtuje ?

  29. molon_labe
    molon_labe 23 listopada 2021, 10:20

    ...lepiej, żeby to jednak była "strategia drugiego stopnia", bo w przeciwnym razie, przypomina to ..historię pewnego zaopatrzeniowca Bączyka z Sulęcic i ...kombajn, w którym zabrakło treblinki. "Kurka wodna."

  30. r2mdi
    r2mdi 23 listopada 2021, 10:21

    Szabla:
    "Tak, strategia drugiego stopnia - rezygnacji ze sprzedaży. Globalny spisek lewackich elementów masońsko-eskimosko-żydowsko-sorowskich..."

    Nie mieszałbym do tego Eskimosów. :)

  31. Szabla
    Szabla 23 listopada 2021, 10:25

    @r2mdi: nie wymyślałbym spisku, a ja nie zajmuję się sprzedażą :)

  32. deel77
    deel77 23 listopada 2021, 12:06

    @Szabla
    "Tak, strategia drugiego stopnia - rezygnacji ze sprzedaży. Globalny spisek lewackich elementów masońsko-eskimosko-żydowsko-sorowskich... :P "

    O spisku kogokolwiek nie pisałem. Po co te nerwy. Zastanawia mnie tylko to - i mam świadomość, że to nie jest tylko praktyka Sony - po co robić premiery sprzętów, skoro dostępność jest mizerna (sami twierdzicie, że A7IV jest najlepiej "przedsprzedanym" aparatem), teraz A7II (najtańszy model) ma ograniczoną produkcje. To przy tekstach (przy okazji udziałów na rynku), że nie liczy się ilość, a wartość skłania do powątpiewania czy tylko złe okoliczności zewnętrzne mają wpływ na sytuacje (bo firma może i sprzeda mniej, ale w wyższej cenie). Przez lata marketing dorobił się takiej reputacji, że większość nie do końca wierzy w reklamową papkę - często Ty sam pokazywałeś "smaczki" w wypocinach marketingowców konkurencyjnych wobec Sony firm (chwała Ci za to).

  33. Szabla
    Szabla 23 listopada 2021, 12:14

    @deel77
    Nie masz dostępu do informacji? Problem dostępności elektroniki nie dotyczy wyłącznie Sony i nie dotyczy wyłącznie producentów aparatów cyfrowych. Musiałeś o tym słyszeć lub czytać, o ile nie jesteś odcięty od świata na wysepce na Malediwach...

  34. stb
    stb 23 listopada 2021, 12:32

    Czytając te wypowiedzi co niektórych bohaterów walczących z wiatrakami i niuchających spiski i złą wolę parszywych producentów, można dojść do wniosku, że ta cała pandemia to pikuś. Potrzeba by było szczepionki przeciwko głupocie...

  35. Szabla
    Szabla 23 listopada 2021, 12:32
  36. r2mdi
    r2mdi 23 listopada 2021, 13:10

    Pandemia to jest pikuś. Podstawowym problemem jest niekontrolowana w jakikolwiek sposób globalizacja. Byle taniej, brak uwzględniania ryzyka, że coś może pójść nie tak. Gdyby nie przekazano całości produkcji (w niektórych przypadkach) w jedno miejsce to nie byłoby takich problemów z łańcuchami dostaw. Pandemia to tylko pokazała.

  37. molon_labe
    molon_labe 23 listopada 2021, 13:29

    Szabla
    ..oczywiście, a rozwiązywanie problemów, których można było uniknąć, to cecha ..socjalizmu. Sony nie jest pierwsze,........ alfabetycznie rzecz ujmując.

  38. Szabla
    Szabla 23 listopada 2021, 13:34

    Upadku można uniknąć, kładąc się - jakież to oczywiste :)

  39. molon_labe
    molon_labe 23 listopada 2021, 13:38

    Szabla
    ...proroctwo dla Sony? ...no tego jednak byśmy nie chcieli.

  40. Szabla
    Szabla 23 listopada 2021, 13:47

    Oddajmy głos Tygrysowi (kumplowi Puchatka): "Dziwna sprawa z tymi wypadkami. Nic o nich nie wiadomo, dopóki się nie wydarzą." :D

  41. molon_labe
    molon_labe 23 listopada 2021, 14:05

    Szabla
    ..taa,
    gdybyś nie napisał, że to z "Kubusia.." w ciemna wziąłbym za ujawnienie stenogramu z nardy Board of Directors

  42. r2mdi
    r2mdi 23 listopada 2021, 14:50

    Bo Kubuś Puchatek nie zarządzał ryzykami (mogą się wydarzyć), tylko zagadnieniami (już się wydarzyły).

    Lepiej być mądrym przed szkodą, a nie po szkodzie. :)

  43. deel77
    deel77 23 listopada 2021, 15:20

    Mam nadzieję, że Fuji i Nikon nie będą ograniczali produkcji ze względu na braki, w szczególności matryc :)

  44. stb
    stb 23 listopada 2021, 15:58

    @deel77
    Z Fuji niewiadomo, ale Nikon ma to i tamto od Sony

    @Szabla
    "Upadku można uniknąć, kładąc się "

    Powinieneś wiedzieć że szanowne Japsy mówią - ugnij się aby zwyciężyć.
    Ale historia jeszcze nigdy niczego decydentów nie nauczyła.
    Najpierw wpakowano w Chiny na całego nowoczesną technologię, żeby było jeszcze te 5 centów zysku na sztuce więcej, a potem się dziwią jak jest.
    Japsy zapomniały już chyba, jak zerżnęli Toyotę z Opla, a potem wyprzedzili tegowego i całą masę innych. Teraz robią to Chinole z elektroniką, mechaniką i lekami. Po co wojna z czołgami? Wystarczy przerwać dostawy.

  45. Szabla
    Szabla 23 listopada 2021, 16:56

    A na czym będą zarabiać juany?

  46. deel77
    deel77 23 listopada 2021, 17:01

    Np. na tym DJI RONIN 4D 6K, albo na smartfonach, albo na innych gotowych produktach. Cały zysk będzie chiński, a nie marża na podzespołach.

  47. Szabla
    Szabla 23 listopada 2021, 17:04

    Wprowadzi się zakaz importu!)

  48. r2mdi
    r2mdi 23 listopada 2021, 17:38

    Szabla:
    "A na czym będą zarabiać juany?"

    Zapomniałeś o różnicy: oni nie muszą nam sprzedać, a my musimy kupić.

  49. Szabla
    Szabla 23 listopada 2021, 18:01

    A komu będą sprzedawać?

  50. r2mdi
    r2mdi 23 listopada 2021, 18:34

    Np. Niemcom? Chyba ostro wspierają Chińczyków. :)

  51. Szabla
    Szabla 23 listopada 2021, 19:22

    Acha.

  52. Vendeur
    Vendeur 23 listopada 2021, 22:28

    @r2mdi

    Racja, używajmy węgla, niszczmy planetę, bo przecież myślimy wyłącznie o sobie i co będzie za 50-100 lat nas nie interesuje. A alternatywne źródła energii to wyłącznie "wiatraki"... Gdybyś tylko miał IQ wyższe od małpy, do dostrzegł byś swoją głupotę.Typowy wyborca PiSu... Niemcy złe, Tusk zły, wszyscy są źli. Wymyślasz teorie i spiski, co rusz popełniąjąc logiczne błędy w rozumowaniu. Aż dziw, że ktokolwiek ci odpisuje po pierwszym poście, bo z miejsca sam się zaszufladkowałeś. Każdy generalizujący strony polityczne, narodowości etc, jest idiotą i nie warto nawet zaczynać z nim polemizować.

  53. r2mdi
    r2mdi 23 listopada 2021, 22:55

    Jakbyś Kolego wiedział coś na temat wytwarzania prądu to byś tak nie pisał. Jak nie wieje to nie masz prądu. Jak nie swieci to nie masz prądu. Wyjdź przed dom i sprawdź, czy wieje i czy swieci. Zadaj sobie pytanie skąd wziął się ten prąd, z którego teraz korzystasz. Pewnie z węgla, ropy, gazu lub atomu. No chyba, ze pedałujesz na rowerze i masz dynamo. :)
    Pomyśl o magazynach energii. Polska ma około 60 GW mocy w elektrowniach. Elektrownia szczytowi pompowa w Żarnowcu ma około 700 MW mocy. Woda spuszczana z górnego zbiornika cieknie prze 6 godzin i w tym czasie produkuje prąd. A potem nie na prądu, chyba ze napełnisz znowu zbiornik.
    A jak nie wieje przez kilka dni? A jak zimą słoneczko jest za grubymi chmurami i szybko zapada noc?

    Policz ile potrzeba Polsce takich zbiorników aby uniezależnić się od węgla, ropy, gazu lub atomu.

    Ogarniasz już temat Kolego? Czy ciagle będziesz żył w świecie lewicowych mrzonek?

    A wiesz, ze teraz Niemcy po zamknięciu elektrowni atomowych otwierają elektrownie węglowe? Tego Ci nie podali w Onecie, TVN? A wiesz dlaczego? Bo nie mają tyle prądu ile potrzebują.

    Biedaku, cechuje Cię zawiniona ignorancja. Dotarło?

  54. deel77
    deel77 23 listopada 2021, 23:30

    W Bełchatowie do 2024 PGE wybuduje dużą instalację fotowoltaiczną - 100ha powierzchni i 60MW zainstalowanej mocy (co nie oznacza, że z taką mocą będzie pracować przez cały czas - to oczywiste). To oznacza że ta jedna z największych instalacji "słonecznych" w Polsce będzie mogła w porywach dostarczyć nieco ponad 1% mocy Elektrowni Bełchatów. W tej chwili największa elektrownia fotowoltaiczna na świecie (w Indiach) ma maksymalną moc poniżej 50% mocy EB (i zajmuje powierzchnię 57 km kwadratowych). Oczywiście w regionie Bełchatowa (na Górze Kamieńsk) zlokalizowana jest jeszcze farma wiatrowa (kilkanaście sztuk) oraz kilka mniejszych wiatraków i nawet jedna MEW (Mała Elektrownia Wodna). Warto dodać, że EB dostarcza również energie cieplną do miasta (w Bełchatowie nie ma elektrociepłowni), a z odpadów z instalacji odsiarczania spalin produkuje się popularne płyty katron-gips.

    Mieszkam w Bełchatowie (ale nie jestem związany z PGE) i czasem jak czytam czy słyszę wynaturzenia znafcuf po obu stronach sporu o energetykę to uświadamiam sobie jak małą wiedzą dysponują ci ludzie (po za ewidentnymi przypadkami nieleczonych zaburzeń psychicznych).

    PS. Przepraszam za offtopa.

  55. molon_labe
    molon_labe 24 listopada 2021, 07:49

    :)

    dużo prądu wydziela się przy głaskaniu kota lub chomika, kocie futro może osiągnąć napięcie nawet kilku tysięcy woltów. Moim zdaniem kocie farmy produkujące prąd to poważna alternatywa dla instalacji "słonecznych" .

  56. lotofag
    lotofag 24 listopada 2021, 08:34

    "Tak, strategia drugiego stopnia - rezygnacji ze sprzedaży. Globalny spisek lewackich elementów masońsko-eskimosko-żydowsko-sorowskich... :P"

    Marksiści, zapomniałeś o marksistach... :)

  57. r2mdi
    r2mdi 24 listopada 2021, 08:47

    molon_labe:
    Dobre! I takie prozwierzęce, ekologiczne, na czasie można powiedzieć, dobrze się prezentuje w PE. :)

    Dać kotu więcej mięsa aby włos miał dłuższy (będzie wtedy większe napięcie).

    Wróć! Mięso to Twój wróg. Trzeba je dodatkowo opodatkować. :)

  58. nexsrex
    nexsrex 25 listopada 2021, 00:36

    r2mdi / molon_labe sugeruję niepopuszczenie w zwieraczach z głaskania się po wiadomo czym.

    Przyszłość energetyki w rozsądnym europejskim kraju jest banalna:
    Mikst atomowo - wodno - wiatrowy. Z naciskiem na pierwsze.
    Cała reszta to prawicowe p...

    Globalne ocieplenie to fakt i jego negacja to niestety prawicowe p... :-)

    To, że dieta wegetariańska wydłuża życie to fakt i jego negacja to po raz kolejny p p :-)

    pozdrawia Was serdeczenie lewicowy nygus atomowy i jeszcze niedawno mięsożerny.

  59. stb
    stb 25 listopada 2021, 15:27

    @nexsrex
    "To, że dieta wegetariańska wydłuża życie to fakt..."

    .. tak, szczególnie krowom.

  60. seboc
    seboc 25 listopada 2021, 18:10

    Aut tez nie mozna wyprodukowac, ale amerykanski Ford z fabryka w Hiszpanii jakos problemow nie notuje.
    Moj mial byc w lutym gotowy, dotarl w pazdzierniku, hybryda.

  61. r2mdi
    r2mdi 25 listopada 2021, 20:50

    nexsrex:
    Tak. Psy domowe też MUSZĄ przejść na dietę wegańską. A potem to czeka tygrysy i lwy także w naturze.
    Ciekawe co na to tzw. obrońcy zwierząt. Będą za czy przeciw?

    A Twoje koty baronie co jedzą? Bo dobrze wyglądają. :)

  62. Zeeb
    Zeeb 29 listopada 2021, 12:38

    Oszołomów proponuję moderować, człowiek wchodzi tu odstresować się a wpada w bagienko, teorie spiskowe, polityka i antynaukowe głupoty.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.