10 lat Canon Cinema EOS
Firma Canon świętuje dziesiąte urodziny systemu profesjonalnych kamer filmowych Cinema EOS, w ramach którego zaprezentowano w tym czasie 13 modeli.
INFORMACJA PRASOWA
Canon świętuje dziesięciolecie systemu Cinema EOS
Warszawa, Polska, 25 listopada 2021 – Canon świętuje 10. rocznicę powstania uznanej serii Cinema EOS, chwalonej przez filmowców – m. in. Jimmy'ego China, reżysera i producenta nagrodzonego Oscarem filmu dokumentalnego „Free Solo”. W tym czasie na rynku zadebiutowało 13 kamer, w tym kultowe modele EOS C300, C500 czy C700.
W 2011 roku Canon dokonał przełomu, wprowadzając na rynek system Cinema EOS: EOS C300 - pierwszą cyfrową kamerę filmową Full HD w swoim portfolio. Dzięki matrycy CMOS, która pozwalała na reprodukcję wideo porównywalną z filmem 35 mm, w 2012 roku przyznano jej nagrodę Emmy w kategorii osiągnięć technologicznych i inżynierskich. Utorowało to drogę innym produktom z serii Cinema. Sprzęt ten wkrótce zaczęto wykorzystywać do kręcenia programów telewizyjnych, a nawet filmów fabularnych, w tym w nominowanego do Oscara filmu „Kapitan Phillips” i przebojowego serialu kryminalnego Netflix pt. „Taśmy winy”.
Prekursor nowych możliwości
Nowy system stanowił rewolucję, oferując operatorom mnóstwo kreatywnych możliwości. Od tamtego czasu, wraz z każdą z 13 innowacyjnych kamer z tej serii, Canon wprowadzał do branży filmowej przełomowe technologie – od potężnego i precyzyjnego systemu Dual Pixel CMOS AF (po raz pierwszy zastosowanego w lustrzance Canon EOS 70D) po technologię Canon Cinema RAW Light (kamera EOS C200), która sprawiła, że filmowanie w formacie RAW stało się wydajniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W zeszłym roku Canon rozpoczął nową erę systemu Cinema EOS, wprowadzając pierwszą kamerę z mocowaniem RF – EOS C70 – co dało filmowcom jeszcze większe możliwości.
Wyjątkowe spotkanie z okazji rocznicy
Z okazji 10-lecia powstania systemu, kamerom Cinema EOS poświęcono odcinek specjalny Shutter Stories – w podcaście, ambasador Canon Ilvy Njiokiktjien, rozmawiał o Cinema EOS z filmowcami: Meeną Singh i Jimmym Chinem. Omówione zostały m. in. kluczowe osiągnięcia technologiczne systemu, w tym uznana technologia zapisu koloru i wysokiej jakości obrazu firmy Canon. Filmowcy opowiedzieli również jakich zestawów używają i dlaczego a także zdradzili historie kryjące się za niektórymi z ich najbardziej pamiętnych projektów.
– W ramach obchodów 10. rocznicy systemu Cinema EOS przyglądamy się rozwiązaniom, które otworzyły nowe możliwości dla branży filmowej. Po sukcesie aparatu EOS 5D Mark II w produkcji filmowej i telewizyjnej, zaczęły docierać do nas oczekiwania ze strony branży, które dotyczyły kamer i obiektywów zoptymalizowanych pod kątem kinematografii. Właśnie dlatego opracowaliśmy system Cinema EOS – opowiadaYuichi Ishizuka, CEO Canon EMEA. – Od tamtego czasu stale wsłuchujemy się w zmieniające się potrzeby branży. W ciągu ostatniej dekady przesuwaliśmy granice tego, co technicznie możliwe, opracowując wszechstronny system obejmujący 13 kamer i 30 obiektywów, które pomagają filmowcom opowiadać swoje historie. Przyszłość branży wideo zapowiada się niezwykle ciekawie – jest bardziej aktywna i zróżnicowana niż kiedykolwiek. Jako jedna z niewielu firm, które opracowują wszystkie trzy kluczowe komponenty kamer – obiektywy, matryce i procesory – nieustannie mamy obowiązek tworzenia coraz bardziej wszechstronnych produktów, które wykraczają poza oczekiwania klientów w zakresie jakości obrazu. A to zawsze było istotą systemu Cinema EOS.
Więcej o 10. rocznicy systemu Cinema EOS można przeczytać pod poniższym linkiem: www.canon-europe.com/pro/stories/10-years-canon-cinema-eos/
Podcast Shutter Stories, powstały z okazji 10. rocznicy systemu Cinema EOS, dostępny jest pod adresem www.canon-europe.com/pro/shutter-stories-podcast/#episodes
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Jejku, tylko 10 lat, bym postawil ze sa z 25 lat.
Wszystkie Cinema EOS byly Super 35, mniejsze od pelnej klatki, czy sie myle? Bo EOS-1D C mial matryce FF, ale filmowal zdaje sie w cropie 1.3?
Po pierwsze nie wszystkie - C500 Mark II i C700 są pełnoklatkowe.
Po drugie - 1D C miał cropa 1.3x tylko w 4K, w Full HD leciał z całej szerokości.
@Amadi thanks :)
Miałem okazje pracować na C300mkIII, C200 i C100. Fajnym rozwiązaniem było to, że wszystkie te sprzęty mają prawie taką samą obsługę (menu) i jak ktoś pozna jeden model to wystarczy chwilka, aby obsługiwać inne. Jeszcze jedną cechą która mi bardzo odpowiada jest łatwość dopasowania kolorów w materiałach pochodzących z kilku źródeł (kamery XF, 5d Mk III i IV, R5).