Nowe obiektywy Xeen
Marka Xeen to stworzona przez Samyanga gałąź profesjonalnych obiektywów filmowych. Ich oferta właśnie powiększyła się o trzy jasne, pełnoklatkowe stałki oraz jeden instrument anamorficzny.
Wspomniany powyżej obiektyw anamorficzny oferuje parametry 50 mm T2.3, współczynnik horyzontalnej kompresji obrazu wynoszący 2x i także kryje sensory pełnoklatkowe. Jego pełna specyfikacja nie została jeszcze ujawniona, póki co wiadomo jedynie, że nowy instrument będzie wyposażony w 13-listkową przysłonę i będzie miał popularną wśród obiektywów filmowych średnicę 114 mm.
Pozostałe trzy dzisiejsze nowości to obiektywy z nowej linii Xeen Meister. Te są już "normalne" (sferyczne) i oferują parametry:
- 35 mm T1.3,
- 50 mm T1.3,
- 85 mm T1.3.
Według dostępnych póki co informacji, wszystkie trzy instrumenty mają zapewniać rozdzielczość pozwalającą filmować w 8K oraz korzystać z nowych powłok "X", które z jednej strony mają zapewnić wysoki kontrast i dobrą transmisję, a z drugiej malowniczo wyglądające, ale pozostające pod kontrolą flary. Obudowy obiektywów mają z kolei być wykonane z tytanu.
Podobnie jak w przypadku modelu anamorficznego, także i tu znajdziemy 13-listkowe przysłony. Oprócz nich ustandaryzowany jest także zakres obrotu pierścienia ostrości (300°), a obiektywy są, jak przystało na zestaw, dopasowane do siebie pod względem kolorystyki. Warto także wspomnieć, że ich wersje z mocowaniem Arri PL będą kompatybilne z technologią transmisji metadanych "i", powszechnie stosowaną w obiektywach filmowych na ten bagnet.
Ceny ani daty wejścia do sprzedaży dzisiejszych nowości nie zostały jeszcze ogloszone.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Z tytanu, znaczy do tej pory wielkim problemem były łamiące się obudowy obiektywów na planach firmowych?
Jestem ciekaw czy w związku z premierą tych obiektywów filmowych pojawią się ich fotograficzne odpowiedniki czyli 35/1.2, 50/1.2 i 85/1.2
@Amadi
One są dostępne. link
Fakt, ale myślałem o czymś z autofokusem
Amadi Masz kupę AF na rynku, jak myślisz dlaczego robią manuale?
Obiektywów filmowych z AF jest raczej niewiele na rynku...
Rafiki Zobacz oferty Angenieux, Zeissa, Leitza, Cooke robiących stałki w przedziale 20-40 tys ~dolców za sztukę. Ani jednego autofocusa. AF to ekstra ruchome elementy które trudno montować z super precyzyjnością i powtarzalnością ustawienia, cos co jest korygowane przez AF w kamerze, tak jak zresztą zmiana ogniskowej w zoomie. Obecne systemy wspomagającę a sterowane przez focus pulleranastawienie ostrości są bardziej precyzyjne. Oczywiście do wariackich action shots w ultra przyspieszonym tempie używa się kamery z AF podobne do topowych Nikonów, Sony czy Canona.