Nowe obiektywy filmowe Canon
Oferta pełnoklatkowych obiektywów filmowych Canon powiększyła się o modele CN-E20-50 mm T2.4 L F / FP oraz CN-E45-135 mm T2.4 L F / FP oferujące odpowiednio zakresy ogniskowych 20-50 oraz 45-135 mm.
INFORMACJA PRASOWA
Canon Europe rozszerza ofertę produktów do produkcji filmowych,
wprowadzając pierwsze pełnoklatkowe obiektywy typu cine-zoom
Canon Europe wprowadza na rynek pierwsze pełnoklatkowe obiektywy zmiennoogniskowe klasy premium przeznaczone do profesjonalnych produkcji kinowych – serię Flex Zoom. CN-E20-50MM T2.4 L F / FP i CN-E45-135MM T2.4 L F / FP oferują wyjątkową wydajność i imponującą jakość w produkcjach HDR, 4K i 8K. Wprowadzając te obiektywy, Canon wzbogaca swoją ofertę, by zaspokoić różne potrzeby filmowców, zapewniając im jeszcze większe bogactwo możliwości oraz ułatwiając tworzenie wysokiej jakości treści w różnych kontekstach zdjęciowych. Oba obiektywy zapewniają stałą, szybką transmisję światła T2.4 w całym zakresie ogniskowych, jak również pokrywają ogniskowe najczęściej używane przez filmowców w różnych produkcjach.
Kinowa jakość i szybkość w pełnym zakresie
Seria Flex Zoom, stworzona z myślą o doskonałości optycznej, jest dowodem zaangażowania Canon w tworzenie filmowych narracji. Obiektywy nadają się do kamer pełnoklatkowych oraz Super 35 mm i oferują niesamowitą jakość rejestracji obrazu w standardach 4K i 8K – od środka po krawędź kadru. Co więcej, przysłony obu obiektywów mają po 11 listków, co pozwala uzyskać naturalną i filmową głębię ostrości oraz piękne refleksy świetlne.
Oba obiektywy są pierwszymi pełnoklatkowymi manualnymi obiektywami typu cine-zoom produkcji Canon – o najwyższym w branży stałym współczynniku T2.4 w pełnym zakresie ogniskowych. Stanowią idealny wybór w przypadku wielu scenariuszy zdjęciowych i oferują szeroki zakres ogniskowych, od szerokokątnego CN-E20-50MM T2.4 L F / FP do średnioogniskowego zakresu CN-E45-135MM T2.4 L F / FP, obejmujący ogniskowe najczęściej wykorzystywane w filmach i produkcjach kinowych.
Oba obiektywy typu cine-zoom odziedziczyły tę samą subtelną, ciepłą tonację barwną, tak charakterystyczną dla pełnej gamy obiektywów Cinema firmy Canon – kompatybilność ułatwia filmowcom korzystanie z różnych obiektywów podczas produkcji, bez wpływu na ogólny balans kolorów. Podczas gorączkowej pracy na planie zmniejsza to potrzebę późniejszej czasochłonnej postprodukcji, zapewniając spójność wszystkich materiałów filmowych.
Efektywny przepływ pracy
Seria Flex Zoom jest zgodna ze standardowymi w branży formatami metadanych dzięki funkcji komunikacji między obiektywem a mocowaniem aparatu, m.in. z technologią Cooke /i Technology™ oraz metadanymi ZEISS eXtended Data™ (na mocowaniu PL) i metadanymi Canon (na mocowaniu EF). Umożliwia to użytkownikom wyświetlanie lub zapisywanie informacji o obiektywie – w przypadku komunikacji EF pozwala to na korzystanie z takich funkcji jak korekcja aberracji i korekcja oświetlenia peryferyjnego w zgodnych kamerach Cinema EOS. Komunikacja z uchwytem umożliwia także korzystanie z funkcji Dual Pixel Focus Guide, która zwiększa wygodę korzystania i precyzję podczas ręcznego ustawiania ostrości. Jest to szczególnie przydatne w przypadku ustawiania ostrości krytycznej podczas kręcenia produkcji 4K kamerą pełnoklatkową.
Wszechstronność i operatywność
Zarówno CN-E20-50MM T2.4 L F / FP, jak i CN-E45-135MM T2.4 L F / FP są dostępne z mocowaniem EF lub PL – mocowanie jest wymienne, za pośrednictwem autoryzowanych firm zewnętrznych oraz centrów serwisowych Canon[1] – oferując szerokie możliwości kompatybilności dla twórców zarówno przy produkcji seriali, jak i filmów pełnometrażowych. Obiektywy Flex Zoom charakteryzują się ujednoliconą konstrukcją, stałą średnicą przednią, pozycjami oraz kątami obrotu zębatek, a także oraz dużą wytrzymałością – dzięki temu oba obiektywy doskonale nadają się do profesjonalnego użytku w różnych warunkach zdjęciowych. Pierścienie ustawiania ostrości, zoomu i przysłony są wyposażone w standardowe zębatki o skoku 0,8 mm, co umożliwia stosowanie akcesoriów innych producentów, takich jak silniki i systemy follow focus. Na obiektywy naniesiono dodatkowo świecące w ciemności oznaczenia metryczne i anglosaskie, co ułatwia pracę w warunkach słabego oświetlenia. Wysokiej klasy konstrukcja oraz znakomite elementy optyczne i komponenty zapewniają szybkie i precyzyjne działanie oraz trwałość we wszystkich przypadkach profesjonalnej rejestracji obrazu.
Canon informuje też dziś o premierze najnowszego obiektywu telewizyjnego do transmisji 4K, UHD DIGISUPER 122AF, który charakteryzuje się niewiarygodnym 122-krotnym współczynnikiem zoomu i zaawansowaną technologią automatycznego ustawiania ostrości, dzięki czemu obiektyw osiąga niewiarygodny zakres ogniskowych od 8,2 do 1000 mm. Od lipca 2022 roku dostępna jest również najnowsza aktualizacja oprogramowania sprzętowego dla profesjonalnego monitora referencyjnego DP-V1830 obsługującego jakość 4K HDR w wysokiej klasy produkcjach kinowych i telewizyjnych.
Więcej informacji o modelach CN-E20-50MM T2.4 L F / FP oraz CN-E45-135MM T2.4 L F / FP opublikowano na stronach:
- https://www.canon.pl/lenses/cn-e20-50mm-t2-4-l-f-fp
- https://www.canon.pl/lenses/cn-e45-135mm-t2-4-l-f-fp
[1] Wymienne pomiędzy EF i PL. Jest to usługa płatna, dostępna wyłącznie za pośrednictwem autoryzowanych podmiotów zewnętrznych i centrów serwisowych Canon.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Cena to 18 900 Euro + Vat.
W/w cena jest taka sama w obu przypadkach (podałem cenę za 1 obiektyw).
Pól darmo
link
link
Wow, no i w końcu marzenia o 20-50 zostały spełnione :D
szkoda tylko, że w taki sposób, że nigdy tego obiektywu nie kupię :(
@mav - dokładnie to samo sobie pomyślałem.
Zostaje nam czekanie aż zrobi to Tamron, Samyang albo Sigma
Cóż, takie szkła sprzedaje się w ilościach 30-40 sztuk głównie do wypożyczalni więc cena nie dziwi.
jak by były x2 konpresja to kto wie może zaczoł bym zbierać no i wtedy ten bełkot marketingu miał by sens przynajmniej zrobili by szkła raz dla filmu a tak to
niewiem najnowsze iryxy albo tokiny albo starsze canony
@Piter
"Cóż, takie szkła sprzedaje się w ilościach 30-40 sztuk głównie do wypożyczalni więc cena nie dziwi."
Myślę, że w znacznie, znacznie większych ilościach
@domek
Bełkotem jest Twój wpis - "polski trudny języka"?