Światowa branża filmowa zachwycona kamerą Sony Venice 2
Zaprezentowana w zeszłym roku kamera filmowa Sony Venice 2 popracowała już na pierwszych planach filmowych i póki co zbiera bardzo pozytywne recenzje użytkowników.
INFORMACJA PRASOWA
Światowa branża filmowa zachwycona kamerą Sony VENICE 2
Pierwsze dostawy flagowej, cyfrowej kamery filmowej VENICE 2 trafiają do Klientów.
Aktualizacja oprogramowania do wersji 2 jest planowana na początek 2023 r.
Do wypożyczalni sprzętu i wyspecjalizowanych dealerów Sony dotarły już pierwsze dostawy flagowych cyfrowych kamer filmowych. Gorąco wyczekiwana kamera VENICE 2 była już wykorzystywana w produkcji prestiżowych reklam, a wśród jej pierwszych użytkowników znaleźli się między innymi Claudio Miranda ASC, Newton Thomas Sigel ASC, Tommy Maddox-Upshaw ASC i Rachel Morrison ASC.
Zapowiedziana w zeszłym roku kamera VENICE 2 spotkała się z wyjątkowym zainteresowaniem światowej branży filmowej, stając się uniwersalnym rozwiązaniem stworzonym przez twórców dla twórców. Dzięki nowemu, pełnoklatkowemu przetwornikowi obrazu o imponującej rozdzielczości 8,6K kamera VENICE 2 rejestruje wspaniałe obrazy w różnorodnych formatach — pełnoklatkowym, Super35, anamorficznym i innych — w oczekiwanej obecnie przez wiele platform streamingowych oraz liczne studia filmowe rozdzielczości 4K i wyższej.
Reżyser i autor zdjęć filmowych Gonzalo Amat ASC testował w listopadzie kamerę VENICE 2 w Nowym Jorku i wykorzysta ją w produkcji nowych odcinków serialu Netfliksa „Outer Banks”.
— VENICE 2 ma nowy, pełnoklatkowy przetwornik obrazu 8,6K i ważną funkcję dwóch bazowych czułości ISO, umożliwiającą przechodzenie między ISO 800 a 3200 — mówi Amat. — Jakość przetwornika jest pierwszorzędna. Zakres dynamiki tonalnej, kolory, światła... Wszystko było jeszcze ostrzejsze niż dotąd, podczas gdy menu nadal przypomina to, które już znam. Można filmować w bardzo jasne, słoneczne dni bez utraty detali. Odwzorowanie kolorów i odcieni karnacji na twarzach jest prawdziwie kinowe. Ma się wrażenie, że obraz pochodzi z kamery na taśmę filmową, a nie urządzenia w pełni cyfrowego.
Przedpremierowe zastosowania VENICE 2 nie ograniczały się do wysokobudżetowych reklam. Kamera została wykorzystana w produkcjach filmowych i serialowych, a korzystali z niej już między innymi Claudio Miranda ASC, Gonzalo Amat ASC, Rob McLachlan ASC, CSC i Salvatore Totino ASC.
— Używamy nowej kamery 8K VENICE 2 na planie mojego nowego filmu fabularnego i wszystko idzie świetnie — mówi Miranda. — Niesamowita jest czułość ASA 3200. Ustawiamy ją podczas wszystkich ujęć nocnych.
— Od ośmiu tygodni kręcimy zdjęcia do nowego serialu „American Gigolo”, utrzymanego w konwencji thrillera „Color Noir” — mówi McLachlan. — Używamy dwóch kamer VENICE 2 i każdego dnia, w każdych warunkach i każdym otoczeniu jesteśmy pod ich wrażeniem. W nocy, o świcie, w studiu, nocą w mieście, w samo południe lub o zachodzie słońca na pustyni światła naturalnie przechodzą do prześwietlenia, a nasi aktorzy wyglądają znakomicie. Nocne krajobrazy miejskie niemal nie wymagają oświetlenia, a ja nigdy jeszcze nie kontrolowałem światła w tak małym zakresie. Wiedziałem, że tak będzie, bo wcześniej nakręciłem próbny film, ale teraz naprawdę zachwyca nas niewiarygodna czystość i uroda obrazu przy czułości ISO 3200. Robiliśmy też próby w czułości ISO 6400, a nawet w 12 800 i wygląd nadal jest dobry. Nie tylko akceptowalny, ale wprost znakomity.
VENICE 2 wykorzystuje mocne strony pierwszej kamery VENICE. Wyjątkowo realistycznie rejestruje szczegóły, ma 16-stopniowy zakres dynamiczny i bardzo wysoką czułość przy słabym oświetleniu. Światła łagodnie przechodzą w prześwietlenie, a naturalne odcienie skóry wyglądają jak na kliszy filmowej. VENICE 2 ma również mniejszą, lżejszą obudowę i umożliwia wewnętrzny zapis w formatach X-OCN oraz 4K Apple ProRes 4444 i 422 HQ.
Na Gonzalo Amacie szczególne wrażenie zrobił sposób, w jaki VENICE 2 8K odwzorowuje skórę i odcienie skóry: „Największe wrażenie robi sposób, w jaki kamera radzi sobie ze skórą. Używałem już wcześniej innych kamer 8K i zawsze byłem zaskoczony, że na ludzkiej skórze widać wszystko. W przypadku [VENICE 2 8K] jest inaczej. Nadaje ona pewną miękkość odcieniom skóry, naśladując pod tym względem film. Trzyma ostrość tam, gdzie trzeba, ale nie na skórze. W końcu tak właśnie opowiada się historię filmową”.
Trwają już dostawy kamer VENICE 2, a filmowcy z całego świata mają już możliwość ich przetestowania. Uwzględniając sugestie rynku, z chwilą wydania wersji V2 na początku 2023 r. Sony udostępni również następujące funkcje:
Dodatkowe tryby przetwornika obrazu
- 8,6K 17:9 do 48 kl./s
- 8,2K 2,39:1 do 72 kl./s
- 8,1K 16:9 do 48 kl./s
- 5,8K 4:3 do 60 kl./s
- 5,5K 2,39:1 do 120 kl./s
Tryb „Zoom to Fit” do użytku z obiektywami anamorficznymi
Dodatkowo na początek 2023 r. planowane jest wprowadzenie nowego systemu rozszerzenia VENICE 2 z matrycą 8K.
Nagrania z nowej kamery VENICE 2 i materiały poświęcone temu i innym produktom filmowym Sony można też znaleźć w serwisie www.sonycine.com, stworzonym w celu kształcenia i inspirowania wszystkich fanów i użytkowników produktów Sony Cinema Line.
Showreel kamery VENICE 2 można zaś obejrzeć TUTAJ.
Szczegółowe informacje o produkcie znajdują się pod adresem TUTAJ
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Kto to jest ta zachwycona branża, w dodatku światowa? Ja słyszałem, że ma wysypkę, ale wstydzi się iść do lekarza.
To brzmi jak propagandowy pasek z TVP Info :D
link
:D
Chwali trzech.
Nazwiska pozostałych zostały użyte instrumentalnie.
Czy to jest ta reakcja "światowych filmowców" na pojawienie się tej kamery?
link
Jeżli faktycznie daje analogowy look to będzie grupa zachwyconych. Praca z analogowymi kamerami jest znacząco trudniejsza i podejrzewam, znacząco droższa. Chłopaki nie robią sobie tego na złość tylko w konkretnym celu. Po mojemu dla mega zachwytów trochę za mały sensor ;)
@rockatansky
A co sytuacja Netflixa ma wspólnego z kamerą Sony? Netflix traci klientów bo jego oferta jest dwa razy droższa od konkurencji.
Rosja miesza stąd i spadek abonentów.
zawsze byłem zaskoczony, że na ludzkiej skórze widać wszystko. W przypadku [VENICE 2 8K] jest inaczej. Nadaje ona pewną miękkość odcieniom skóry,
matryca to robi????!!!!!
A ja tu myślałem że to jest albo nie cecha obiektywu.
@TRI-X
Nie chcę umniejszać opisywanej kamerze, bo jestem pewien, że jest bardzo dobrym sprzętem, ale ta "branża" jest dosyć specyficzna. Teoretycznie Arri (np Alexa nawet nie ma 4K) nie jest najdoskonalszym (wg. specyfikacji) sprzętem, ale ma bardzo duże grono oddanych fanów (precyzyjniej twórców), którzy nie pracują na innych sprzętach.
deel77
Racja ale to miałem na myśli ewidentne marketingowanie. Zgoda filter AA zabezpieczający przed moirą zmiękcza minimalnie obraz ale to mają wszystkie matryce filmowe. Jedyne co można powiedzieć na temat oddawania skóry to wierność kolorów przed gradingiem. Reszta to szkła, jedne tną jak brzytwa, inne mają miekkie przejście ostrości, jest też kontola mikrokontrastu. Nic dziwnego, że najważniejsi producenci szkieł filmowych oferują cała skalę zamierzonych oddawań obrazu.