Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Pentax KF w nowych kolorach

Pentax KF w nowych kolorach
26 stycznia
2023 09:58

Firma Ricoh Imaging poinformowała o powiększeniu oferty wariantów kolorystycznych niedawno zaprezentowanej lustrzanki Pentax KF o dwa kolejne odcienie.

Nowe kolory to oliwkowy i szary, dołączą one do już oferowanej palety obejmującej warianty aparatu wykończone na biało, czarno lub niebiesko. Ich zestawienie można znaleźć na japońskiej stronie firmy Ricoh Imaging.

Nowe warianty wejdą na rynek 2-go lutego. Póki co nie wiadomo, czy będą one dostępne poza Japonią.

Pentax KF w nowych kolorach

Pentax KF w nowych kolorach


Komentarze czytelników (60)
  1. qqrq
    qqrq 26 stycznia 2023, 10:01

    W sumie ciekawy ruch, mieć aparat pod kolor popularnej marki pasków do aparatów. Oba wyglądają trochę jak z Lego, ale chyba minęły czasy kiedy aparaty były w srebrnych i czarnych wersjach, gdzie czarna kosztowała 10% więcej bo wyglądała bardziej profesjonalnie. Szkoda że chyba tylko Pentax się regularnie bawi w te kolorowe wersje, większej ilości marek by sie przydało więcej dystansu.

  2. zdebik
    zdebik 26 stycznia 2023, 10:49

    No teraz to napewno jeden kupie tylko który? Wiem, niech zrobią 18% szarości to colorcheckera zastąpi.

  3. Szabla
    Szabla 26 stycznia 2023, 10:51

    @qqrq
    Przy tak malej produkcji można sobie na to pozwolić.

  4. JarekB
    JarekB 26 stycznia 2023, 11:11

    @Szabla
    Wyjaśnisz czemu przy dużej produkcji się nie da? Wydawałoby się, że raczej duża skala produkcji to ułatwia.

  5. Szabla
    Szabla 26 stycznia 2023, 12:21

    @JarekB
    Przy produkcji wielkoseryjnej wymaga to zaangażowania nowych środków i osób. Jeżeli skala produkcji jest mała, łatwiej modyfikować produkowane modele.

  6. PDamian
    PDamian 26 stycznia 2023, 12:28

    Wymaga to więcej zachodu
    niż pierwszy firmware po 10 latach od wprowadzenia do kiepskiego kitowego obiektywu.

  7. BlindClick
    BlindClick 26 stycznia 2023, 12:45

    Hahahaha,
    ech przy małej skali można, przy duzej to już maszyna leci, robi 100 pcs/s I zatrzymanie tego na 8h to już straty idą w miliony, więc się nie da.
    ahahahha, mamy mocny marketing, oni brak innego koloru obudowy zastąpią innym kolorem pudełka.....
    A to są już olbrzymie oszczędności bo pudełka kupimy od razu w 3 kolorach....
    I my nie będziemy tego robić i zatrzymywać maszyn, lol.

    Az strach pomyśleć że to są realia a nie bajdurzenie nawalonego gościa.

    Pentax ma aparaty w nowych odcieniach, Leika w nowych kolorach. Niby to samo a jednak inaczej, a jak oryginalnie :)

  8. ad1216
    ad1216 26 stycznia 2023, 12:59

    PDamian jak zwykłe nie mógł sobie darować aby przy okazji zhejtować znienawidzoną przez siebie markę. Niektórzy już tak mają że bez hejtowania nie mogą żyć ;)) W gruncie rzeczy to szkoda mi takich ludzi

  9. espresso
    espresso 26 stycznia 2023, 13:01

    Olivka jest THE BEST.

    ps.
    Spece od kamuflażu się wkurzą.

  10. samp
    samp 26 stycznia 2023, 13:04

    Ładne odcienie, fajnie wyglądają z tymi paskami i podoba mi się, że pokolorowali nawet zaślepkę bagnetu. Trochę kojarzy mi się z nowym GRIII Diary Edition, który też ma barwiony pasek i jest śliczny (BTW, przypadkiem dowiedziałem się, że taki kolor nazywa się Taupe).

  11. PDamian
    PDamian 26 stycznia 2023, 13:13

    Dlaczego gumy muszą być czarne?

    link

  12. JarekB
    JarekB 26 stycznia 2023, 13:27

    @Szabla
    Jest zupełnie odwrotnie - im większa skala, tym łatwiej.

  13. zembaty
    zembaty 26 stycznia 2023, 13:30

    A będzie wersja w serduszka? Albo w słoniki?

  14. f8@24mm
    f8@24mm 26 stycznia 2023, 13:33

    w moich stronach mowilo sie: nie robmy sobie jaj z pogrzebu :D

  15. Oxygenum
    Oxygenum 26 stycznia 2023, 13:47

    No ładne ale mogli jeszcze chociaż kosmetycznie zmienić matrycę i dać taką z 26 MP , 2 nowe kolory i 2 MP więcej? ;-)

  16. Szabla
    Szabla 26 stycznia 2023, 14:16

    @JarekB
    Jasne :D

  17. lord13
    lord13 26 stycznia 2023, 14:36

    @JarekB
    "Jest zupełnie odwrotnie - im większa skala, tym łatwiej."

    Mylisz łatwiej z taniej, a to nie jest to samo.

  18. Wojt_wro
    Wojt_wro 26 stycznia 2023, 14:44

    Fajnie dobrane do pasków Peak Desing.

    Choć jest to smutne że przy innych producentach i ich premierach/plotkach ekscytujemy się silnikiem wibracji haptycznych w spuście, wspieraniu Ai przy AF, śrubowanymi możliwościami FPS, czy rozdzielczości, a u Pentaxa że...no ma fajne kolory na obudowie.

  19. SKkamil
    SKkamil 26 stycznia 2023, 15:17

    Oczywiscie wszystko jest dozwolone , ale taniej by było zrobić sama zaslpekę bagnetu w szarym kolorze .. tak zwana szara karta ; Swoja droga dlaczego jeszcze nikt nie wpadł na zrobienie zaslepki bagnetu ktora z drugiej strony ma gwint do wkręcania w obiektyw? I która jest mleczno biała ( ustawianie balansu bieli) ...szły by jak woda ; Pięć procent za pomysł hihih

  20. lord13
    lord13 26 stycznia 2023, 15:52

    @SKkamil
    "Swoja droga dlaczego jeszcze nikt nie wpadł na zrobienie zaslepki bagnetu ktora z drugiej strony ma gwint do wkręcania w obiektyw? I która jest mleczno biała ( ustawianie balansu bieli)"

    Że co? Mógłbyś jaśniej napisać jak i po co?

  21. Szabla
    Szabla 26 stycznia 2023, 16:01

    @SKksmil
    Sony ma szare zaślepki bagnetu od wielu lat.

  22. PiotrWachowiak
    PiotrWachowiak 26 stycznia 2023, 16:30

    Szabla, Sony przede wszystkim zarabia ciężkie miliardy dolarów m.in. na mnie, bo robiąc ten ultra-mały bagnet znacznie mniej wydają na materiał do zaślepek. Przypadek ?

  23. Szabla
    Szabla 26 stycznia 2023, 16:38

    @PiotrWachowiak
    Dlatego Sony musi tyle aparatów sprzedać, żeby wyjść na swoje. Aparatów z wielkimi zaślepkami nie trzeba tyle produkować. ;)

  24. lord13
    lord13 26 stycznia 2023, 18:15

    @PiotrWachowiak
    "Sony przede wszystkim zarabia ciężkie miliardy dolarów m.in. na mnie, bo robiąc ten ultra-mały bagnet znacznie mniej wydają na materiał do zaślepek."

    Miliardy dolarów na mniejszych zaslepkach? Dobrze się czujesz?

  25. JdG
    JdG 26 stycznia 2023, 20:12

    > Szkoda że chyba tylko Pentax się regularnie bawi w te kolorowe wersje, [qqrq]

    nie tylko Pentax, Olympus Pen E-PL też występuje w wielu wersjach kolorystycznych, choć noże nie takich jak Pentax,; popularne aparaty Panasonic też mają sporą gamę kolorystyczną;

    to nawet czasem problem, bo np. E-PL10 jest dostępny obecnie u nas tylko w wersji białej (z kilku oryginalnie).

  26. BlindClick
    BlindClick 26 stycznia 2023, 21:07

    Guma czarna bo jakby mogła być biała...

    uwaga niebezpieczeństwo.

  27. 26 stycznia 2023, 21:12

    Dobrze mieć dwa aparaty Sony, jeden tylko dla zaślepki, żeby nie być gorszym od konkurencji. Dobry fotograf to zaślepki nawet nie ściąga jak robi zdjęcia.

  28. diklofenak
    diklofenak 26 stycznia 2023, 22:10

    @qqrq
    Są kolorowe Nikony Zfc, więc nie tylko Pentax:
    link

  29. qqrq
    qqrq 26 stycznia 2023, 22:38

    @diklofenak
    Ominąłeś w mojej wypowiedzi kluczowe słowo "regularnie".

  30. PDamian
    PDamian 26 stycznia 2023, 23:26


    Wymienne kolorowe gumy -to jest to.
    link

    link

  31. PiotrWachowiak
    PiotrWachowiak 26 stycznia 2023, 23:32

    Szabla ! Wszystko jasne. Szczwane lisy z sony.

    lord13 Nie bardzo, podnosiłem ekspres i strzeliły mi plecy.

  32. r2mdi
    r2mdi 27 stycznia 2023, 08:56

    Szabla:
    "@qqrq
    Przy tak malej produkcji można sobie na to pozwolić."

    Tia. Producenci samochodów tłuką miliony sztuk i im się jednak opłaci robienie różnych wersji kolorystycznych karoserii, różnych wzorów tapicerki, różnych wersji wyposażenia, etc.
    A aparaty tylko czarne mają być. :)

  33. Szabla
    Szabla 27 stycznia 2023, 09:19

    Uderzające podobieństwo produkcji. :D

  34. morska_menda
    morska_menda 27 stycznia 2023, 09:38

    @szabla - od zawsze wszyscy wiedzą, że Sony nie ma fantazji i nie potrafi zrobić dizajnerskiej kolorowej obudowy, za to oferuje fantastyczne dizajnerskie kolory produkowanych zdjęć z którymi 50% użytkowników ma problem typu - co to za zielone artefakty na garniturze ;)

  35. r2mdi
    r2mdi 27 stycznia 2023, 09:50

    morska_menda:
    "co to za zielone artefakty na garniturze"

    Może to kosmita na zdjęciu? :)

  36. PDamian
    PDamian 27 stycznia 2023, 09:58


    Kiedyś mieli więcej polotu link

    link

  37. r2mdi
    r2mdi 27 stycznia 2023, 10:10

    Szabla:
    "Uderzające podobieństwo produkcji. :D"

    Mam nadzieję, że żartujesz. :)

  38. Szabla
    Szabla 27 stycznia 2023, 10:38

    @r2mdi
    Tak. Przecież każdy może zamówić aparat z wybranym typem matrycy, migawki, LCD, wizjera, płyty głównej, wielkością i szybkoscią pamięci RAM i gniazdem kart pamięci. :)

  39. qqrq
    qqrq 27 stycznia 2023, 12:45

    A to by było akurat ciekawe. Kupujesz sobie platformę, a potem wybierasz moduły takie jakie Ci się podoba, konfigurując sobie pod własne zastosowania.

  40. r2mdi
    r2mdi 27 stycznia 2023, 13:16

    Szabla:
    "Tak. Przecież każdy może zamówić aparat z wybranym typem matrycy, migawki,..."
    Nie o to mi chodzi. Globalni producenci samochodów do tej pory malowali karoserię w jednym kolorze. Od jakiegoś czasu jeden z producentów japońskich - firma na T - zaczął sprzedawać samochody dwukolorowe. Kolor dachu jest inny niż reszta karoserii. Pewnie im wyszło z badań rynkowych, że sprzedadzą więcej samochodów jeśli dostarczą klientom różne wersje kolorystyczne.
    Być może Pentax też tak działa. To nie jest nic złego i da się to spokojnie wprowadzić tak jak to robi Pentax. :)

  41. morska_menda
    morska_menda 27 stycznia 2023, 13:36

    @r2mdi - tylko samochód Panie Kolega jest symbolem statusu i stylu. Aparat to tylko narzędzie. Nawet nie gadżet.

  42. PiotrWachowiak
    PiotrWachowiak 27 stycznia 2023, 14:07

    Właściwie to ja się zawodowo zajmuje takimi urządzeniami, które występują w wersji modularnej lub nie. Podobnej klasy i typu urządzenia modularne są kilkukrotnie droższe, niż niemodularne. Z tym, że akurat ci producenci dają wybór, ale w tym przypadku jest on uzasadniony różnymi potrzebami klientów - zarówno w skali jak i funkcjonalności. W każdym razie taka różnorodoność i elastyczność kosztuje. No cenowo w stosunku do aparatów to jednak 2, 3 lub 4 zera więcej na końcu (bez przecinka).

  43. JarekB
    JarekB 27 stycznia 2023, 14:48

    @PiotrWachowiak
    Wydaje mi się, że tu raczej chodzi o 'modularność' podobna jak w przypadku komputerów (gdzie użytkownik ma pewną możliwość konfigurowania) oraz na modularność na poziomie producenta, a nie użytkownika. Dobierasz podzespoły (w konfiguracjach dopuszczalnych przez producenta), a producent to Tobie składa. Jeżeli wybierasz konfigurację fabryczną (lub popularną), to wtedy kupujesz z półki, a jezeli chcesz indywidualizować, to wtedy czekasz na realizację zamówienia. Myślę, że można to ładnie prześledzić na poziomie konfigurowania dowolnego MacBooka...

  44. r2mdi
    r2mdi 27 stycznia 2023, 15:02

    morska_menda:
    "@r2mdi - tylko samochód Panie Kolega jest symbolem statusu i stylu. Aparat to tylko narzędzie. Nawet nie gadżet."

    Powiedz to kobiecie (pani fotograf), że aparat fotograficzny będzie ściśle dopasowany np. do koloru jej sukienki. Natychmiast kupi. :)

  45. Szabla
    Szabla 27 stycznia 2023, 16:41

    Wygląda, że nie znasz żadnej...

  46. PiotrWachowiak
    PiotrWachowiak 27 stycznia 2023, 17:41

    JarekB, racja, to tez rozwiązanie. MacBooki chyba jednak po prostu są produkowane w kilku wariantach, tam wszystko jest zintegrowane od jakiegos czasu. Może z postępującą cyfryzacją (w sensie obliczeniowym) fotografii tak będzie. Albo tak, jak dawniej w mainframe IBM (w sumie teraz to wraca) i obecnie w samochodach, gdzie hardware masz wymaksowany, a licencyjnie odblokowujesz "ficzery". 8k/60fps na miesiac ? prosze. dodatkowe 30Mp na godzinke ? Prosze przylozyc karte. Pana abonament niestety nie pozwala na ISO > 6400 - zwiekszyc ? Uwaga, konczą się celne trafienia AF - dokupić ? :D

  47. SKkamil
    SKkamil 27 stycznia 2023, 17:44

    Tak ta k , zawsze przy postach o Pentaxie jest motyw przewodni ze So ny ma wszystko od wielu lat ......a jednak jak sie fotografuje to logo jest ważne no bo niby dlaczego producent walk MANÓw miałby byc lepszy od firmy z tradycjami?

  48. SKkamil
    SKkamil 27 stycznia 2023, 17:52

    ps Oczywiscie zartuję ale troszkę jest prawdy w tym ze nawet przejęcie firmy jest nie bez znaczenia ciekawiej to wyglada jak firma z branży foto przejmuje inna firme z tej samej branży ( ale nie ma co biadolić ) po prostu producentów matryc jest tylko kilku i tyle , pomysły sony sa stosunkowo mierne ale potencjal duzy

  49. PiotrWachowiak
    PiotrWachowiak 27 stycznia 2023, 23:15

    Przecież i tak powszechnie wiadomo, że Sony jest najbardziej innowacyjną firmą na rynku foto i praktycznie samodzielnie lideruje, pozostawiając konkurencję w tyle. Jej produkty są najbardziej przemyślane, dojrzałe, funkcjonalne i niezawodne.

    pozdrawiam,

    Piotr

  50. PiotrWachowiak
    PiotrWachowiak 28 stycznia 2023, 11:27

    Przepraszam, czeski blad, chodzilo mi oczywiscie o Canona.

  51. PiotrWachowiak
    PiotrWachowiak 28 stycznia 2023, 11:28

    Tzn, Nikona, cholerna klawiatura.

  52. Szabla
    Szabla 28 stycznia 2023, 12:53

    Pentax.

  53. PiotrWachowiak
    PiotrWachowiak 28 stycznia 2023, 16:42

    No tak, a jak ja napisalem ?

  54. Szabla
    Szabla 28 stycznia 2023, 19:08

    OM.

  55. BlindClick
    BlindClick 29 stycznia 2023, 13:13

    A dlaczego modularnosc jest taka droga?

  56. druid
    druid 31 stycznia 2023, 13:22

    No tak, dla ludzi od Sony takie coś jest nie do wyobrażenia. Wszystkie korpusy takie same od czasów pierwszego sony A7 :D

  57. Szabla
    Szabla 31 stycznia 2023, 15:10

    Tylko po ciemku. :D

  58. seboc
    seboc 1 lutego 2023, 21:38

    "W sumie ciekawy ruch, mieć aparat pod kolor popularnej marki pasków do aparatów. Oba wyglądają trochę jak z Lego"

    Miales kiedykolwiek w reku cos produkcji Pentaksa,
    stary cymbale?

  59. r2mdi
    r2mdi 3 lutego 2023, 18:24

    druid:
    "No tak, dla ludzi od Sony takie coś jest nie do wyobrażenia. Wszystkie korpusy takie same od czasów pierwszego sony A7"

    Ciosane tą samą siekierką. Bez polotu. :)

  60. BlindClick
    BlindClick 3 lutego 2023, 20:00

    Stary cymbale, tak, tak do mnie mówisz, Synku, nowego appla miałem w reku.
    Ja się znam nie Ty!

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.