Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Olympus E-PM2 - test aparatu

19 kwietnia 2013
Maciej Latałło Komentarze: 15
Komentarze czytelników (15)
  1. D200
    D200 19 kwietnia 2013, 22:37

    Fajny aparacik, coraz ciekawsze są aparaty tego segmentu i pewnie kiedyś zamiast taszczyć ciężką lustrzankę będe paradował z czymś tego pokroju z przyczepionym naleśnikiem.

    A tak poza tym jak ten aparat sprawuję się przy "polowaniu" na dzieci ? Porównując np do lustrzanki sredniej klasy ?

  2. thedoc
    thedoc 19 kwietnia 2013, 22:52

    D200 - jeżeli chodzi o działanie AF to E-PM2 jest tak samo szybki.
    Udało mi się nabyć ten aparacik za 1,5 tys na portau aukcyjnym. Jest mały, wielkością nie przekracza małej małpki dla mas, nie rzuca się w oczy, można go nosić w kieszeni, a połączony z Panasonikiem 20.17 tworzą iście szatański zestaw. Taki mój komentarz subiektywny do testu Optycznych.

  3. rubio
    rubio 19 kwietnia 2013, 23:34

    dużo testów ostatnio- dzięki w imieniu wszechświata :)

  4. focjusz
    focjusz 19 kwietnia 2013, 23:42

    Peny są fajniutkie - tylko drogie niestety ( a konkurencja coraz silniejsza)
    Była by ona (cena ) znośniejsza gdyby w kicie można było kupować je ze stałkami zamiast wciskania tego "kitu" który można tanio dostać na aukcjach ( a przede wszystkim - po co on wiernym zwolennikom marki którzy nabyli któryś z poprzedników ) Sadzę że właśnie takich zwolenników należało by dopieszczać właśnie w taki sposób ( oferując nowe modele z różnymi obiektywami ) niestety nie robi tego chyba (.?) żadna firma foto - a przez to mamy masę walających się po aukcjach badziewiastych kitów które są sprzedawane z aparatami z minimalną dopłatą i przyczyniają się do zaśmiecania tej planety niepotrzebną produkcją...

  5. PowerShot A720
    PowerShot A720 20 kwietnia 2013, 10:16

    O żesz ty! RADMOR 5102!
    Stracił czarny kolor tak samo jak mój już 30-sto paro letni i wciąż działający 5102-TE :)

  6. 20 kwietnia 2013, 14:11

    Nowe peny to przede wszystkim świetna matryca, która radzi sobie z każdą pogodą. Jeśli ktoś chce zobaczyć, ostatnia setka zdjęć od góry to epm2 z różnymi zoomami m4/3:
    link

  7. ato7
    ato7 20 kwietnia 2013, 18:04

    Jedyne czego wg. mnie brakuje w m4/3 dla amatora to ze szkieł tańszego standardu z F1.4.
    Panasonic 25mm kosztuje trochę za dużo.Reszta szkieł jest ok. Jak wyjdzie jeszcze
    Panasonic 42mmF1.2, to będzie naprawdę dobrze.

  8. gietrzy
    gietrzy 20 kwietnia 2013, 18:08

    thedoc, janko i inni (może redakcja?):

    - czy w trybie wideo da się sterować parametrami obrazka tj. wyłączyć to agresywne wyostrzanie?

    @redakcja

    Dzięki za potwierdzenie, że filmiki z nowych matryc Olka (30p) to niesmaczny żart, przynajmniej w tej części globu. Dalej czekam na 25p "w 5-osiowym Olku".

  9. czary44
    czary44 21 kwietnia 2013, 00:19

    @jankomuzykant, jeśli to Twoja strona, to chciałem wyrazić swój podziw. Piękne pejzaże :)

    Moja mała sugestia odnośnie witryny, dorzuć jakąś przeglądarkę do fot, np coś w stylu jquery. Aktualny sposób przeglądania, moim skromnym zdaniem jest nie wygodny do szerszej eksploracji tych pięknych fot :)

  10. 21 kwietnia 2013, 01:23

    W trybie wideo raczej pracuje wszystko, co w trybie foto, oczywiście przy ograniczonej dynamice, jak to zwykle w filmującym sprzęcie foto. Mamy zatem ostrzenie, kontrast, panowanie nad barwą i dynamiką (tu ostrzegam - gradacja auto może powodować zmiany dynamiki scen nawet w trybie manualnym, co przy np. panoramowaniu nie jest zbyt ładne). Pracują też cyfrowe filtry, choć większość się nie wyrabia w czasie rzeczywistym. Minusem jest kiepska interpolacja powodująca morę i ''schodki'', niezoptymalizowana kompresja dająca artefakty na szczegółowych scenach, zawężanie pola widzenia przy włączonej stabilizacji i typowe falowanie dla progresywnego czytania matrycy - czyli właściwie standard dla aparatów używanych jako kamery. Ale i tak jest całkiem nieźle. Brak 25fps to problem właściwie telewizyjny tylko.
    Dzięki za miłe słowo na temat strony, link, który podałem, prowadzi do zdjęć przeznaczonych do pobrania (tapety). Strona ''do oglądania'' znajduje się pod tym adresem: link

  11. Leeb70
    Leeb70 21 kwietnia 2013, 12:44

    Jeśli chodzi o szum na RAWach, to do ISO 1600 ich poziom jest porównywalny ze starszym E-PM1 czy E-PL2. Od 3200 jest niewielka poprawa. Tak więc znaczna poprawa szumu na jpg to chyba bardziej zasługa oprogramowania niż nowej matrycy. Zakres tonalny też podobny jak w przypadku starszych modeli. Tak więc jeśli ktoś siedzi w RAWach i nie używa ISO wyższego od 1600 nie musi się napalać na nowy model, a przynajmniej może poczekać do spadku cen. Obecnie body E-PM1 kosztuje ok. 799 zł.

    Czekam na Pena z wizjerem coś w stylu NEX-6, tańszą i mniejszą alternatywę OM-D.

    @jankomuzykant, fotki niezłe. Część chyba robiona XZ-1. Pamiętam skądś tą wiewiórę.

  12. 21 kwietnia 2013, 14:57

    Sorry, ale jest zupełnie inaczej, poziom szumów (dla rawów) i dynamiki ma się mniej więcej jak 200 iso dla starych penów i 800 dla nowych. Te matryce dzieli przepaść, starsze reprezentują poziom lustrzanek rok ~2005, nowe - najwyższe współczesne loty, których Canon nigdy nie widział (nie chcę tu żadnej wojny, fotografuję zarówno Olkiem jak i Canonem). Wystarczy powiedzieć, że obecny poziom tych matryc (oraz większości ze stajni Sonego, czyli także Nikon i Pentax) umożliwiają zdejmowanie dynamiki w każdych warunkach, czyli także w ''samo południe w słoneczny dzień'', do tej pory zwykle sprawiający problemy ze smolistymi cieniami, które w końcu są klarowne. Pojawiają się za to inne problemy: transmisja i rozproszenie światła w obiektywach zaczyna przeszkadzać przy takiej dynamice i trzeba będzie testować podczas wyboru na tę ewentualność.
    Część zdjęć na stronie z linka wyżej jest robiona XZ1. To mniej więcej jakość starszych penów przy poprawnym obiektywie i świetnej stabilizacji, w przeciwieństwie do penów. Rozdzielczość HD da się z tego zrobić nie do odróżnienia od czegokolwiek.

  13. 25 kwietnia 2013, 00:28

    Bardzo ładne jpgi, jak zwykle z Olka (dokładniej: kolorystyka).
    Kontrastowe sceny bardzo dobrze naświetlił, np. ta ceglana ściana z bramą bez drzwi - brak przepałów na śniegu, a przy tym jest zarys szczegółów w środku.
    Fajny kocur, choć chyba już dosyć stary :)

  14. themoth
    themoth 6 maja 2013, 21:17

    Adam, dlaczego niesprawiedliwie porównujesz CCD z XZ1 do LiveMOSów ze starszych penów, przecież wiesz że e-pl3 to nie ta sama półka co Twój XZ-1. Po za tym należy też zauważyć różnicę w powierzchni "płótna".

  15. #:-) gps
    #:-) gps 4 czerwca 2013, 12:04

    @jankomuzykant
    Bardzo nadzwyczajnie elegancko przepiękne zdjęcia. [ zachwyt ! ]

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział