Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Carl Zeiss Distagon T* 35 mm f/1.4 ZE/ZF.2 - test obiektywu

27 czerwca 2011

5. Aberracja chromatyczna

Jeśli chodzi o podłużną aberrację chromatyczną, to wszystkie testowane przez nas obiektywy klasy 1.4/35 miały z nią sporo problemów. Od Zeissa można jednak oczekiwać, że to właśnie on wyznaczy nowe standardy w tej dziedzinie. Okazuje się, że niestety nie. Poniższe wycinki jasno pokazują, że pod względem korygowania podłużnej aberracji chromatycznej należy on do końca stawki, a nie do jej czołówki.

Carl Zeiss Distagon T* 35 mm f/1.4 ZE/ZF.2 - Aberracja chromatyczna

Problem jest na tyle spory, że fotografując białe rzeczy i używając okolic maksymalnego otworu, możemy łatwo zaobserwować fioletowe zabarwienia i obwódki.

----- R E K L A M A -----

Znacznie lepiej jest z poprzeczną aberracją chromatyczną. Jej poziom jest średni w okolicach maksymalnego otworu względnego, a po przymknięciu spada do granicy wartości średnich i małych. Tutaj Zeiss wyraźnie wygrywa rywalizację z Nikkorem, Sony czy Canonem, za to przegrywa ją z… Samyangiem. To właśnie ten ostatni obiektyw, z całej grupy instrumentów 1.4/35, najlepiej koryguje poprzeczną aberrację chromatyczną.

Carl Zeiss Distagon T* 35 mm f/1.4 ZE/ZF.2 - Aberracja chromatyczna

Carl Zeiss Distagon T* 35 mm f/1.4 ZE/ZF.2 - Aberracja chromatyczna