Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 300 mm f/2.8 L IS II USM - test obiektywu

30 stycznia 2012

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Jak widać z poniższych wycinków, koma jest korygowana wzorowo. W zasadzie poniższe zdjęcia moglibyśmy losowo poprzestawiać i nikt nie zauważyłby różnicy. Wygląd diody jest bowiem dokładnie taki sam w centrum kadru, w rogu matrycy APS-C oraz w rogu pełnej klatki.

Canon EF 300 mm f/2.8 L IS II USM - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm nie jest może korygowany tak idealnie jak koma, ale tutaj także trudno mieć zastrzeżenia. Średnia różnica pomiędzy pionowymi i poziomymi wartościami funkcji MTF50 wyniosła bowiem 5.2%, co jest wynikiem na granicy poziomu bardzo dobrego i dobrego.

----- R E K L A M A -----

Poniższe wycinki pokazują rozogniskowany obraz diody dla różnych wartości przysłony, umieszczony w centrum kadru, w rogu matrycy APS-C i w rogu pełnej klatki. Jak widać, krążki mają równomierny rozkład światła, nie widać wyraźnych niejednorodności, ani jaśniejszych i ciemniejszych kręgów. Można więc wnioskować, że wygląd nieostrości będzie uznawany za ładny i przyjemny dla oka.

Canon EF 300 mm f/2.8 L IS II USM - Koma, astygmatyzm i bokeh