Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Panasonic Lumix DC-GH5 - test aparatu

6 kwietnia 2017
Maciej Smyl, Marcin Czajkowski Komentarze: 141

2. Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Nowy flagowiec firmy Panasonic jest znacznie większy on swojego poprzednika – modelu Lumix GH4. Jest szerszy, wyższy, wyposażony też został w większą rękojeść. Charakteryzuje się również wagą większą od poprzednika o blisko 30%. Dokładne wymiary obu modeli (wraz z akumulatorem) są zaprezentowane w poniższej tabelce.

Aparat
Wymiary
Waga
Panasonic GH5
138.5 × 98.1 × 87.4 mm
725 g
Panasonic GH4
132.9 × 93.4 × 83.9 mm
560 g


----- R E K L A M A -----

Kształt korpusu wciąż bardziej przypomina lustrzankę niż bezlusterkowca, jednak dzięki temu sprawia bardzo dobre wrażenie dając poczucie, że mamy do czynienia z solidnym sprzętem. Co uderza od razu po wzięciu aparatu do ręki to właśnie wykonanie. Po każdym elemencie widać, że producent postawił tutaj na najwyższą jakość użytych materiałów. Korpus GH5 został wykonany, podobnie jak poprzednik, ze stopów magnezu. Bardzo dobre wrażenie robią również gumowane pokrętła do regulacji czasu naświetlania i wartości przysłony. Miło nas zaskoczył dżojstik, który Panasonic umieścił nad wyświetlaczem, a który jest nowością w stosunku do GH4. Wygoda jego obsługi stoi na bardzo wysokim poziomie. Co jeszcze przykuwa uwagę na pierwszy rzut oka – każdy z przycisków znajdujących się na górze korpusu (tj. WB, ISO, korekcja ekspozycji, Fn1 i przycisk do nagrywania) ma nieco inny wygląd i kształt, co sprawia, że łatwo je odróżnić nawet nie patrząc na nie. Jest to również nowość w stosunku do poprzednika.

Warto też wspomnieć o tym, że GH5 został pozbawiony wbudowanej lampy błyskowej. Ruch ten pozwolił producentowi nieco skrócić górny element wystający nad obiektywem i nadać mu bardziej obły kształt.

Równie istotnym aspektem obudowy są uszczelnienia zastosowanie przez japońskiego producenta. Panasonic zapewnia, że aparat jest odporny na kurz i zachlapania, a patrząc na nowy sprzęt trudno nie uwierzyć tym zapewnieniom. W odróżnieniu od poprzednika nowy model jest również bardziej odporny na niskie temperatury i pozwala na użytkowanie nawet przy temperaturze −10°C.

Poniżej prezentujemy bezpośrednie porównanie korpusów GH4 i GH5.

Panasonic Lumix DC-GH5 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Panasonic Lumix DC-GH5 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Panasonic Lumix DC-GH5 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Panasonic Lumix DC-GH5 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność


Zasilanie i gniazda

Panasonic Lumix GH5 zasilany jest akumulatorem litowo-jonowym DMW-BLF19 o napięciu 7.2 V i pojemności 1860 mAh, czyli dokładnie takim samym jak jego poprzednik – model GH4. Docenią to użytkownicy przesiadający się z GH4 na GH5 i mający kilka zapasowych akumulatorów. Co ciekawe, mimo zasilania takim samym akumulatorem jak poprzednik, a dużo większych możliwości nowego flagowca, czas pracy na baterii uległ jedynie delikatnej zmianie. Producent deklaruje, że na jednym akumulatorze jesteśmy w stanie zrobić 410 zdjęć (500 w przypadku GH4), jednak podczas naszych testów byliśmy w stanie zrobić ich ponad 600. Możliwe jest również dokupienie dodatkowego uchwytu do zdjęć pionowych, w którym możemy umieścić dodatkowy akumulator.

Lumix GH5 współpracuje z kartami SD/SDHC/SDXC, również zgodnymi z UHS-I i UHS-II. Nowością w stosunku do GH4 jest to, że GH5 posiada dwa sloty na karty pamięci umożliwiając:

  • równoległy zapis na obie karty tworząc kopię zapasową,
  • zapisywanie na drugiej karcie po tym, jak na jednej skończy się miejsce,
  • wybór osobnych slotów do filmów i zdjęć.

Slot na karty pamięci znajduje się na prawej ścianke aparatu i zabezpieczony jest plastikową klapką.

Panasonic Lumix DC-GH5 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Na lewej ścianie korpusu znalazły się (w kolejności od góry):

  • wejście mikrofonu,
  • wejście słuchawkowe minijack o średnicy 3,5 mm,
  • wyjście HDMI,
  • USB typu C.

Panasonic Lumix DC-GH5 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Ponadto na prawej ścianie korpusu, oprócz podwójnego slotu na karty SD, znalazło się wejście na wężyk spustowy o średnicy 2,5 mm. Na przedniej ścianie natomiast znajduje się gniazdo synchronizacji lampy błyskowej.

Przyciski

Tradycyjnie opis przycisków zaczynamy od górnej części korpusu. W stosunku do modelu GH4 zaszła tu tylko jedna, widoczna na pierwszy rzut oka, zmiana – na górę został przeniesiony przycisk nagrywania. Wymagać to będzie na pewno przyzwyczajenia, jako że w większości aparatów popularnych wśród filmowców (w tym w poprzedniku Lumiksa GH5) ten znajduje się na tylnej ścianie. Decyzja ta jest o tyle uzasadniona, że teraz, podobnie jak przycisk wyzwolenia migawki, można włączyć i wyłączyć nagrywanie palcem wskazującym. Drugą istotną zmianą jest usunięcie przycisku podniesienia wbudowanej lampy błyskowej, jako że Lumix GH5 w ogóle jej nie posiada.

Czego na pierwszy rzut oka nie widać, a jest warte wspomnienia, to fakt, że przyciski WB, ISO, korekty ekspozycji oraz Fn1 delikatnie różnią się od siebie. WB jest wypukły, na ISO znajdują się dwie wypukłe kropki, przycisk korekty ekspozycji jest płaski a Fn1 znajduje się nieco niżej. Jest to detal, który z pewnością ułatwi korzystanie z aparatu patrząc przez jego wizjer, lub po prostu w ciemnościach. Duży plus dla Panasonika.

Panasonic Lumix DC-GH5 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Na górnej ścianie aparatu, po lewej stronie umieszczono pokrętło trybów pracy migawki, zawierające sześć pozycji: zdjęcia pojedyncze, seryjne, bracketing, samowyzwalacz, zdjęcia poklatkowe 4K/6K oraz funkcję Post Focus/Focus Stacking. Z prawej strony natomiast znajduje się pokrętło nastaw zawierające następujące pozycje:

  • iA – inteligentny tryb automatyczny,
  • P – tryb półautomatyczny,
  • A – tryb priorytetu przysłony,
  • S – tryb priorytetu migawki,
  • M – tryb ręczny,
  • M Film – tryb ręczny filmowania,
  • C1, C2, C3 (1, 2, 3) – tryby użytkownika,
  • tryb kreatywnego sterowania – zdjęcia z dodatkowymi efektami modyfikującymi wygląd obrazu (szczegóły w rozdziale 6).

Przycisk znajdujący się pośrodku pokrętła służy do jego zablokowania. Bezpośrednio przy pokrętle trybów pracy znajdziemy natomiast włącznik aparatu. Dalej na prawo zlokalizowano pierwszy z programowalnych przycisków – Fn1 oraz przycisk włączający nagrywanie. Domyślną funkcją przycisku Fn1 jest przełączenie operacji pokrętła, możemy natomiast przyporządkować mu następujące funkcje (zrzut ekranu z instrukcji obsługi):

Panasonic Lumix DC-GH5 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Panasonic Lumix DC-GH5 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Powyżej przycisków Fn1 oraz nagrywania znajdują się trzy przyciski wspomniane wcześniej, odpowiedzialne za zmianę balansu bieli, czułość ISO oraz korektę ekspozycji. Nad nimi znajduje się pokrętło sterujące oraz przycisk wyzwolenia migawki.

Panasonic Lumix DC-GH5 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

W stosunku do poprzednika na tylnej ścianie korpusu Lumiksa GH5 zaszło niewiele zmian. Zniknął oczywiście przycisk do nagrywania, przeniesiony został bowiem na górną ścianę. Między wizjerem a dźwignią zmiany trybów AF pojawił się też dżojstik. Z dżojstika można korzystać na dwa sposoby – przesuwać go w górę, w dół i na boki oraz go wciskać. Dżojstik zapewnia dostęp do takich samych funkcji jak przyciski kursora i przycisk MENU. W trybie wykonywania zdjęć pozwala również zmienić pozycję ramki autofokusu lub wspomagania trybu ręcznego ostrzenia, gdy z niego korzystamy.

Zaczynając od lewego górnego rogu – znajdują się tam przyciski Fn5/LVF (domyślnie służy do przełączania między wizjerem elektronicznym a trybem Live View) i wejście do trybu przeglądania zdjęć. Dalej, z prawej strony wizjera znalazł się wspomniany wyżej gumowany dżojstik i dźwignia trybów AF. Dostępne nastawy to:

  • AFS/AFF – tryb pojedynczy/automatyczny,
  • AFC – tryb ciągły,
  • MF – ostrzenie ręczne.

W środku tego przełącznika znalazł się przycisk AF/AE LOCK. Jego funkcję definiujemy w menu, a możliwe warianty obejmują następujące opcje: tylko blokada ekspozycji, tylko blokada ostrości, blokada ekspozycji oraz ostrości, aktywacja autofokusu (AF-ON). Obok dźwigni zmiany trybów AF znalazło się drugie pokrętło sterujące.

Poniżej, analogicznie jak w wypadku modelu GH4 znajdują się:

  • Fn2 – uruchamia domyślnie Q.MENU,
  • Fn3 – pozwala na zmianę trybu autofokusa lub włącza miniaturki w trybie przeglądania,
  • DISP – sterowanie sposobem wyświetlania informacji na ekranie.

Pod nimi umieszczono obrotowy pierścień sterujący, znany chociażby z aparatów firmy Canon, pełniący jednocześnie rolę krzyżaka kierunkowego. Przyciski kierunkowe pełnią jedynie funkcje nawigujące. Z uwagi na dość duże (jak na bezlusterkowca) rozmiary korpusu, średnica pierścienia sterującego jest na tyle duża, że pozwala na bardzo wygodne korzystanie z niego. Pośrodku pokrętła znajduje się guzik MENU/SET, który służy do otwierania menu aparatu i zatwierdzania dokonanych ustawień. Na samym dole tylnego panelu odnajdziemy przycisk Fn4, który domyślnie pozwala na usuwanie zdjęć w trybie przeglądania lub cofnięcie się w menu o jedną pozycję. Przyjrzyjmy się teraz przedniej ścianie aparatu.

Panasonic Lumix DC-GH5 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Tutaj znalazł się przycisk blokady bagnetu oraz (nowość) przycisk funkcyjny Fn9, domyślnie służący do włączenia funkcji 4K/6K Photo.

Menu

Menu nowego Lumiksa zostało podzielone na 6 zakładek. Opcje w nich dostępne i szczegóły dotyczące obsługi aparatu prezentujemy na poniższych filmach:

Menu fotografowania

Menu filmowania AUTO

Menu filmowania M

Menu ustawienia C

Menu ustawienia zwykłe

Moje menu

Przegląd Quick Menu

Przegląd trybów autofokusa

Focus Peaking

Zebra

Przegląd zdjęć opcje

Zdjęcia 4K/6K

Wyświetlacz

Panasonic Lumix DC-GH5 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

W Lumiksie GH5 zastosowano wyświetlacz nieco większy niż w GH4 – 3,2-calowy zamiast 3-calowego. Zwiększeniu uległa również jego rozdzielczość i w modelu Lumix GH5 wynosi ona 1 620 000 punktów. Podobnie jak w poprzedniku w menu konfiguracji aparatu znaleźć możemy opcje pozwalające regulować jasność, kontrast i nasycenie, a także kolorystykę (odcień czerwony-zielony oraz żółty-niebieski) wyświetlanych na nim obrazów. Zmiana odbywa się w 7-stopniowej w skali w zakresie od −3 do +3 i skoku jednostkowym. Korygować możemy również intensywność podświetlenia ekranu (auto, zwiększona jasność, standardowa jasność).

Standardowo dla najwyższej serii firmy Panasonic wyświetlacz został zamocowany na obrotowym przegubie, którym możemy regulować położenie ekranu. Odchylić go możemy o 180 stopni, a obrócić o ok. 240 stopni. Przegub został umiejscowiony po lewej stronie korpusu, co w żaden sposob nie wpływa negatywnie na wygodę użytkowania.

Nie mamy zastrzeżeń co do jakości wyświetlanego obrazu. Panasonic twierdzi, że Lumix GH5 posiada wyświetlacz dwukrotnie jaśniejszy od swojego poprzednika i rzeczywiście, obraz wyświetlany na nim jest wyraźny nawet w ostrym świetle.

Ekran w GH5 wyposażono w funkcję dotykowej obsługi. Dzięki temu sporą część ustawień możemy dokonywać praktycznie bez użycia przycisków. W menu głównym oraz Q.MENU możemy zmieniać parametry oraz nawigować po nich. W trybie przeglądania zdjęć możemy nie tylko przewijać je palcem, ale również powiększać i pomniejszać. W trybie robienia zdjęć za pomocą dotykowego ekranu możemy wybrać obszar ostrości lub wyzwolić migawkę za pomocą „pacnięcia” w ekran. Ta opcja, niestety, często dawała o sobie znać podczas robienia zdjęć, zmieniając wybrany obszar ostrości w momencie, w którym aparat wisiał na pasku. Możliwe jest również zoomowanie za pomocą dotyku (z obiektywami typu Power Zoom). Warto także dodać, że poza standardowymi przyciskami Fn opisanymi wcześniej, w ramach dotykowego interfejsu mamy dostęp do kolejnych pięciu. Oczywiście można je konfigurować tak samo, jak ma to miejsce przy zwykłych przyciskach. Do działania dotykowego ekranu nie mamy zastrzeżeń, poza przypadłością opisaną powyżej, jednak Panasonic umożliwia całkowite wyłączenie tej funkcjonalności w MENU.

Korzystając z przycisku DISP możemy w trybie fotografowania przełączać tryby wyświetlanych informacji, co dokładnie widać na poniższym filmiku:

  • aktualny kadr + dodatkowe informacje (parametry ekspozycji oraz wybrane ustawienia),
  • aktualny kadr bez dodatkowych informacji (parametry ekspozycji widoczne po wciśnięciu spustu migawki do połowy),
  • dwa kolejne ekrany są analogiczne do poprzednich, jednak dodatkowo wyświetlana jest elektroniczna poziomica,
  • tablica kontrolna z ustawieniami aparatu,
  • wyświetlacz wyłączony.

Również w trybie przeglądania mamy do wyboru kilka wariantów przeglądania zdjęć, a są to:

  • samo zdjęcie,
  • zdjęcie + podstawowe informacje,
  • miniaturka zdjęcia + skrócony EXIF,
  • miniaturka zdjęcia + informacje o parametrach ekspozycji + histogramy RGBY,
  • zdjęcie ze wskaźnikami przepaleń (o ile w menu konfiguracji włączona jest odpowiednia opcja),
  • przeglądanie w postaci miniaturek (12 lub 30 szt.),
  • przeglądanie z poziomu kalendarza.

Menu podgląd i przeglądanie + wstępna obróbka

Menu podgląd i przeglądanie + wstępna obróbka

Tryb Wideo

Panasonic Lumix GH4 był znany ze swojego rozbudowanego trybu filmowania. Umożliwiał on nagrywanie filmów w 4K 25/24p i 8 bitach. Model GH5 idzie tu o krok dalej i pozwala na nagrywanie w 4K 25/24p i 10 bitach lub 4K 60/50p i 8 bitach, jednak co jeszcze ważniejsze – podczas nagrywania wykorzystywana jest cała powierzchnia matrycy, a później materiał jest skalowany do 4K. Ponadto GH5 umożliwia nagrywanie w rozdzielczości Full HD przy 180 klatkach na sekundę. Odnośnie formatów mamy następujące możliwości:

  • AVCHD
    • Full HD 1920×1080 pix, 50p / 8 bit / 28 Mbps,
    • Full HD 1920×1080 pix, 50i / 8 bit / 17 Mbps,
    • Full HD 1920×1080 pix, 50i / 8 bit / 24 Mbps / Dostępna funkcja VFR,
  • MP4
    • 4K 3840×2160pix, 25p / 8 bit / 100 Mbps / AAC,
    • Full HD 1920×1080 pix, 50p / 8 bit / 28 Mbps / AAC,
    • Full HD 1920×1080 pix, 25.00p / 8 bit / 20 Mbps / AAC,
  • MP4(LPCM)
    • 4K 3840×2160pix, 50p / 8 bit / 150 Mbps / LPCM,
    • 4K 3840×2160pix, 25p / 10bit / 150 Mbps / LPCM,
    • 4K 3840×2160pix, 25p / 8 bit / 150 Mbps / LPCM / Dostępna funkcja VFR,
    • Full HD 1920×1080 pix, 50p / 8 bit / 100 Mbps / LCPM / Dostępna funkcja VFR,
    • Full HD 1920×1080 pix, 25p / 8 bit / 100 Mbps / LCPM / Dostępna funkcja VFR,
  • MOV
    • 4K 3840×2160pix, 50p / 8 bit / 150 Mbps / LPCM,
    • 4K 3840×2160pix, 25p / 10 bit / 150 Mbps / LPCM,
    • 4K 3840×2160pix, 25p / 8 bit / 100 Mbps / LPCM / Dostępna funkcja VFR,
    • Full HD 1920×1080 pix, 50p / 8 bit / 100 Mbps / LCPM / Dostępna funkcja VFR,
    • Full HD 1920×1080 pix, 25p / 8 bit / 100 Mbps / LCPM / Dostępna funkcja VFR.

Dokładna lista wszystkich formatów i kodeków jest dostępna w szczegółowej specyfikacji aparatu ze strony Panasonika. Jak widać, możliwości jest całkiem sporo, dodatkowo inżynierowie firmy w modelu GH5 nie wprowadzili żadnego limitu czasowego nagrywanego filmu. Podobnie jak w modelu GH4, Lumix GH5 pozwala nam nagrywać w zwolnionym i przyspieszonym tempie. Opcja ta jest dostępna w trybach MOV (4K/25p/8 bit, Full HD/50p/8 bit oraz Full HD/25p/8 bit) MP4 LPCM (4K/25p/8 bit, Full HD/50p/8 bit oraz Full HD/25p/8 bit), AVCHD (Full HD/25p/8 bit). Względem GH4 zwiększył się również klatkaż, w jakim nagrywane są filmy slow motion – do 180 kl/s w wypadku Full HD i 60 kl/s w wypadku 4K.

Dostępne w trybie filmowania są również tryby PASM, charakteryzujące się analogiczną funkcjonalnością jak w wypadku trybu fotografowania. Również tryb pomiaru światła możemy wybrać analogicznie jak w przypadku trybu fotograficznego. Z poziomu menu możemy włączyć takie funkcje jak inteligentna dynamika, inteligentna rozdzielczość, kompensacja zacienienia, kompensacja dyfrakcji, stablizację matrycy (5-osiowa lub pion), e-stabilizacja. Wbudowany mikrofon umożliwia również wyciszanie szumu obiektywu (dla obiektywów typu Power Zoom), eliminację szumu wiatru czy ograniczenie pozycji mikrofonu.

Skoro jesteśmy przy mikrofonie – testowany Panasonic Lumix GH5 pozwala na użycie zewnętrznych mikrofonów dzięki wbudowanemu wejściu mikrofonowemu. Dostępne są mikrofony Panasonika: stereo VW-VMS10, stereo kierunkowy DMW-MS2, oraz mikrofony firm trzecich. Wbudowane w korpus gniazdo HDMI typu A pozwala na użycie zewnętrznego recordera.

W menu dostępne są także opcje pozwalające na regulację poziomu czerni w 31-stopniowej skali oraz poziomu luminancji w trzech opcjach: 0–255, 16–235 i 16–255. Opcja Skanowanie synchroniczne pozwala ograniczyć efekt migotania podczas filmowania, natomiast funkcja „Test pasów kolorowych” pozwala na regulację obrazu na zewnętrznym monitorze (dostępne opcje to: SMPTE, EBU oraz ARIB). Podczas wyświetlania kolorowych pasów emitowany jest także dźwięk kontrolny. Podobnie jak w modelu GH4, w GH5 zaimplementowano funkcję kodów czasowych, które ułatwiają synchronizację audio i wideo w postprodukcji oraz łączenie ujęć z kilku kamer w posprodukcji.

Wśród ustawień filmowania możemy znaleźć opcję umożliwiającą ciche sterowanie kilkoma parametrami podczas nagrywania filmu (opcję tę należy uprzednio aktywować w menu). Zmian dokonujemy za pomocą suwaków wyświetlanych i obsługiwanych przy pomocy ekranu dotykowego. Dostępne funkcje to:

  • zoom (konieczne jest zastosowanie kompatybilnego obiektywu Power Zoom),
  • przysłona,
  • czas naświetlania,
  • kompensacja ekspozycji,
  • czułość ISO,
  • regulacja poziomu nagrywania dźwięku.
Podczas odtwarzania filmów, na dotykowym ekranie dostępne są następujące przyciski: play, pauza i przewijanie przód/tył. Po zatrzymaniu odtwarzania przy użyciu pauzy, mamy możliwość zapisania zdjęcia z wybranej sceny.

Przykładowe filmy

Filmy wykonywaliśmy trzema obiektywami: Sigma 30 mm f/1.4 (OB1), Olympus 12–40 mm f/2.8 (OB2) oraz Leica 12–60 mm f/2.8–4.0 (OB3).

Mp4

  • film 1 – MP4 4K 3840×2160 pix, 30p, 192 MB (OB2),
  • film 2 – MP4 4K 3840×2160 pix, 25p, 249 MB (OB2),
  • film 3 – MP4 4K 3840×2160 pix, 24p, 139 MB (OB1),
  • film 4 – Full HD 1920×1080 pix, 50p, 40 MB (OB2),
  • film 5 – Full HD 1920×1080 pix px, 50i, 64 MB (OB2),
  • film 6 – Full HD1920×1080 pix, 50i, 36 MB (OB2), Autofokus ciągły,
  • film 7 – Full HD 1920×1080 pix, 25p, 52 MB (OB2),

Mp4 (LPCM)

  • film 8 – MP4 (150 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 60p, 282 MB (OB1),
  • film 9 – MP4 (150 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 60p, 274 MB (OB3), Film nagrany po zmroku,
  • film 10 – MP4 (150 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 50p, 152 MB (OB2),
  • film 11 – MP4 (100 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 30p, 177 MB (OB1),
  • film 12 – MP4 (150 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 25p, 228 MB (OB2),
  • film 13 – MP4 (150 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 25p, 341 MB (OB3), Autofokus ciągły, Film nagrany po zmroku,
  • film 14 – MP4 (100 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 25p, 120 MB (OB3), Autofokus ciągły, Film nagrany po zmroku,
  • film 15 – MP4 (150 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 24p, 243 MB (OB1),
  • film 16 – MP4 (150 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 24p, 307 MB (OB1),
  • film 17 – MP4 (100 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 24p, 177 MB (OB1),
  • film 18 – MP4 (150 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 24p, 344 MB (OB3), Autofokus ciągły, Film nagrany po zmroku,
  • film 19 – MP4 (150 Mbps) C4K 4096×2160 pix, 24p, 298 MB (OB1),
  • film 20 – MP4 (100 Mbps) C4K 4096×2160 pix, 24p, 176 MB (OB1),
  • film 21 – MP4 (100 Mbps) C4K 4096×2160 pix, 24p, 233 MB (OB3), Autofokus ciągły, Film nagrany po zmroku,
  • film 22 – MP4 (100 Mbps) Full HD 1920×1080 pix, 60p, 166 MB (OB1),
  • film 23 – MP4 (100 Mbps) Full HD 1920×1080 pix, 60p, 213 MB (OB3), Autofokus ciągły, Film nagrany po zmroku,
  • film 24 – MP4 (100 Mbps) Full HD 1920×1080 pix, 60p, 197 MB (OB3), Film nagrany po zmroku,
  • film 25 – MP4 (100 Mbps) Full HD 1920×1080 pix, 30p, 153 MB (OB1),
  • film 26 – MP4 (100 Mbps) Full HD 1920×1080 pix, 30p, 145 MB (OB3), Film nagrany po zmroku,
  • film 27 – MP4 (100 Mbps) Full HD 1920×1080 pix, 25p, 140 MB (OB3), Film nagrany po zmroku,
  • film 28 – MP4 (100 Mbps) Full HD 1920×1080 pix, 24p, 153 MB (OB1),

MOV

  • film 29 – MOV (150 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 60p, 310 MB (OB1),
  • film 30 – MOV (150 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 60p, 310 MB (OB3), Film nagrany po zmroku,
  • film 31 – MOV (100 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 60p, 274 MB (OB3), Film nagrany po zmroku,
  • film 32 – MOV (150 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 30p, 287 MB (OB1), Prędkość 200%,
  • film 33 – MOV (150 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 30p, 307 MB (OB3), Film nagrany po zmroku,
  • film 34 – MOV (100 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 30i, 72 MB (OB1)
  • film 35 – MOV (150 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 24p,300 MB (OB1), Prędkość 67%,
  • film 36 – MOV (100 Mbps) 4K 3840×2160 pix, 24p, 270 MB (OB1),
  • film 37 – MOV (150 Mbps) C4K 4096×2160 pix, 24p, 306 MB (OB1),
  • film 38 – MOV (100 Mbps) C4K 4096×2160 pix, 24p, 135 MB (OB1),
  • film 39 – MOV (150 Mbps) C4K 4096×2160 pix, 24p, 270 MB (OB3), Film nagrany po zmroku,
  • film 40 – MOV (100 Mbps) Full HD, 1920×1080 pix, 60p, 243 MB (OB1),
  • film 41 – MOV (100 Mbps) Full HD, 1920×1080 pix, 60p, 248 MB (OB3), Film nagrany po zmroku,
  • film 42 – MOV (100 Mbps) Full HD, 1920×1080 pix, 30p, 154 MB (OB3),
  • film 43 – MOV (100 Mbps) Full HD, 1920×1080 pix, 30p, 188 MB (OB3), Film nagrany po zmroku,
  • film 44 – MOV (100 Mbps) Full HD, 1920×1080 pix, 25p, 141 MB (OB3), Film nagrany po zmroku,
  • film 45 – MOV (100 Mbps) Full HD, 1920×1080 pix, 24p, 190 MB (OB1), Film nagrany po zmroku,

AVCHD

  • film 46 – AVCHD Full HD, 1920×1080 pix, 50p, 56 MB (OB1),
  • film 47 – AVCHD Full HD, 1920×1080 pix, 50i, 56 MB (OB2), Filtr Wysoka Dynamika,
  • film 48 – AVCHD Full HD, 1920×1080 pix, 25p, 23 MB (OB3), Film nagrany po zmroku,
  • film 49 – AVCHD Full HD, 1920×1080 pix, 25p, 40 MB (OB2), Filtr Wysoka Dynamika,
  • film 50 – AVCHD Full HD, 1920×1080 pix, 25p, 40 MB (OB2), Filtr Retro,
  • film 51 – AVCHD Full HD, 1920×1080 pix, 25p, 28 MB (OB2), Autofokus ciągły,

Test Stabilizacji

Wizjer elektroniczny

W stosunku do GH4 zwiększyła się rozdzielczość wizjera elektronicznego – w GH5 wynosi ona 3 680 000 punktów. Zwiększyło się również jego powiększenie, bowiem wynosi ono 1.56x/0.76x (ekwiwalent 35 mm) (1.34x/0,67x w GH4). Ogólnie do działania EVF w nowym flagowcu firmy Panasonic nie mamy żadnych zastrzeżeń, obraz wyświetlany jest płynnie i wyraźnie. W gorszych warunkach oświetleniowych widoczny jest spadek płynności, aż do mocnego klatkowania w ciemności. W porównaniu z innymi bezlusterkowcami podobnej klasy EVF w najnowszym flagowcu firmy Panasonic prezentuje się świetnie.

EVF wyświetla dokładnie to, co na ekranie LCD, posiada więc 100% krycie. Możliwa jest również regulacja dioptrii w dość szerokim spektrum przy użyciu pokrętła znajdującego się przy wizjerze. Bezpośrednio pod wizjerem znajduje się również czujnik zbliżenia aparatu do oka, który w testowanym aparacie działa bardzo dobrze. Automatyczne przełączanie między ekranem LCD a OLED-owym wizjerem można całkowicie wyłączyć przyciskiem DISP.