Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Fujifilm X-T3 - test aparatu

31 października 2018
Komentarze czytelników (85)
  1. wzrokowiec
    wzrokowiec 31 października 2018, 16:22

    Naprawdę jestem pod wrażeniem ile poprawili.

  2. komor
    komor 31 października 2018, 16:32

    dcs zaspał i jeszcze nie zapytał, czemu AF w stałkach f/1.4 jest taki wolny. :) Obejrzałem trochę filmów zrobionych tym korpusem, przez Digital Review, Kaia i kogoś tam jeszcze, bardzo zacny materiał daje.

  3. PDamian
    PDamian 31 października 2018, 17:09

    Nie mam dziś czasu.
    Czeka na mnie parę butelek dobrych win i dwie koleżanki.

    Przy Zaduszkach spodziewałem się raczej testu czegoś od Pentaksa lub Olympusa...

  4. ryszardo
    ryszardo 31 października 2018, 17:09

    Powiedzmy sobie szczerze: gdyby ten aparat miał stabilizację matrycy, to byłby w zasadzie bezkonkurencyjny. Szkoda tylko, że cały system cenowo mało przystępny :/

  5. Vocir
    Vocir 31 października 2018, 17:32

    Czyli że lepszy od D500?

  6. m_smyl
    m_smyl 31 października 2018, 17:36

    @ryszardo to pewnie X-H2 :)

  7. handlowiecupc
    handlowiecupc 31 października 2018, 18:07

    W opisie jest, że dodano stabilizację matrycy, a wadach, że jej nie ma...
    Tak ma się spodziewałem. Nie kupię :-)

  8. ryszardo
    ryszardo 31 października 2018, 18:11

    @m_smyl
    Pewnie tak. Tylko on jednak większy i bardziej toporny pewnie będzie. Chyba, że wprowadzą istotne zmiany konstrukcyjne względem pierwszej wersji.

  9. Szabla
    Szabla 31 października 2018, 18:15

    Większy? To zależy. link

  10. focjusz
    focjusz 31 października 2018, 18:18

    Wybór redakcji ? realy ? Wiadomo że ma ona słabość ( delikatnie mówiąc ) do Fuji ale bez przesady. Matryca osiągi ma te same albo gorsze ( sic ! ) co poprzednik a parę elektroniczyncy gadżetów nie powinno przesądać o takiej ocenie. AF lepszy ale ciągle to nie poziom najlepszych lustrzanek z niewiele droższym ( a realnie tańszym D500)
    No i oczywiście brak stabilizacji - to jakaś kpina obecnie. Panas może sobie pozwolić na to w modelu dedykowanym do filmowania ale czy Fuji teraz ma być dla fimowców bardziej niż dla fotografów ???

  11. focjusz
    focjusz 31 października 2018, 18:20

    A no i punkt dla Szabli - obeność na rynku A6500 ( za 5100 PLN !) powoduje że ocena tego powinna być ... urealniona

  12. ryszardo
    ryszardo 31 października 2018, 18:28

    @Szabla
    Że są mniejsze korpusy ze stabilizacją, to ja wiem.
    Chciałbym się mylić, ale taka chyba filozofia Fuji, że seria H będzie duża.

  13. Szabla
    Szabla 31 października 2018, 18:30

    Chodzi o korpusy APS, bo m4/3 to jednak inna liga.

  14. m_smyl
    m_smyl 31 października 2018, 18:44

    @handlowiecupc gdzie jest w opisie o dodaniu stabilizacji? We wstępie pisze o stabilizacji, ale w kontekście X-H1.

    @focjusz chwila, w dniu premiery A6500 kosztował 7000 zł, a więc więcej, niż X-T3.. . Zobaczymy, ile będzie kosztował A7000.
    Parę elektronicznych gadżetów? Bardzo mocno dopracowany i świetnie spisujący autofokus, dopracowane opcji filmowe, nowy procesor dający bardzo dobre osiągi trybu seryjnego. Obiektywnie, ciężko było nie przyznać temu aparatowi wyboru redakcji.

  15. WueN
    WueN 31 października 2018, 18:49

    X-T3 z x-transem jest o po pół działki w plecy do XF10 bayerowską matrycą w temacie dynamiki? Serio?

  16. sektoid
    sektoid 31 października 2018, 18:53

    Ktoś paskudnie zepsuł scenkę. Zawsze oglądałem liście :(

  17. Arek
    Arek 31 października 2018, 19:08

    focjusz - redakcja Optyczne.pl ma słabość do dobrych sprzętów. Tym razem to Fuji.

  18. PDamian
    PDamian 31 października 2018, 19:40


    Jakość obrazu JPEG
    "Pod względem wizualnym, nie zauważymy specjalnej różnicy w zdjęciach wykonanych X-T3 oraz X-T2. Wydaje się jednak, że silnik JPEG-ów w najnowszym korpusie nieco lepiej przetwarza zdjęcia na najwyższych czułościach."

    "Nieco":
    X-T3: 6.14
    X-T2: 4.43
    [pkt]

    ...
    GFX 50S: 5.02
    D850: 4.98
    A7R III: 4.47
    5D IV: 5.09

  19. m_smyl
    m_smyl 31 października 2018, 19:48

    @PDamian kolezanki jednak Cie wystawily?
    W tej kategorii XT3 wypada lepiej ze wzgledu na wiecej czulosci z niewielka iloscia szumu (80, 100, 125, 160)

  20. PDamian
    PDamian 31 października 2018, 19:49

    ...
    "Zdjęcia JPEG z Fujifilm X-T3 robią bardzo dobre wrażenie. W porównaniu do X-T2 wydaje się, że fotografie wykonane testowanym aparatem są ciut ostrzejsze. Różnicy nie można jednak w żadnym wypadku nazwać drastyczną. Pod względem zaszumienia natomiast, do ISO 12800 aparaty idą „łeb w łeb”. Powyżej tej wartości można odnieść wrażenie, że to na zdjęciach wykonanych X-T3 można wyróżnić nieco więcej detali."

    "Wady:
    brak specjalnej poprawy w jakości obrazu względem poprzednika, "

    -A punktacja swoje. ;)

  21. PDamian
    PDamian 31 października 2018, 19:53

    @m_smyl
    Macie możliwość sprawdzenia jaki aparat według waszej punktacji zajmuje zaszczytne drugie miejsce za X-T3 w Jakość obrazu JPEG?

  22. BieLLu
    BieLLu 31 października 2018, 20:01

    Niestety dalej nie wiemy jak X-T3 radzi sobie z bolączkami matryc X-Trans czyli:

    - woskową skórą na portretach
    - robakami przy wyostrzaniu
    - wyciąganiem z cieni i obróbka w RAW w większości dostępnych programach

    Jak na cropa za 7 tys jest tych problemów sporo a tłumaczenie marketingowców że Fuji produkuje "Waxy Skin" na specjalne życzenie rynku japońskiego bo kobiety lubią tam mieć wygładzoną skórę przestaje już nawet wystarczać w samej Japonii.

    Za taką cenę nie wystarczy też argument o zbędnym materiale RAW na rzecz jak mówi PR Fuji "fantastycznych JPEG" . Nie choćby się dwoili i wydali cały budżet roczny na reklamę nie przekonają nawet półprofesjonalnego fotografa o wyższości plików JPEG nad RAW, które na x transach są w wielu standardowych zastosowaniach bezużyteczne.

    Jak dla mnie wycelowali kulą w płot bo umieszczają się cenowo na półce profesjonalnej , proponując rozwiązania dla amatorów a na tych warunkach mozna już złapać się z niezłą pełna klatką.

  23. Fennec
    Fennec 31 października 2018, 20:02

    PDamian, jednak dało się wyłączyć koleżanki z Pornhub? Wino się nie rozlało? xD

  24. Fennec
    Fennec 31 października 2018, 21:08

    @BieLLu
    Woskowa skóra nigdy nie została stwierdzona na RAF, to efekt odszumiania na JPEG. To nie jest efekt działania X-Transa tylko procesora.Bzura Panie.

    Robale to tylko w przypadku obróbki w lamerskim Lr. Inne programy radzą sobie dobrze z X--Transem

    Wyciąganie z cieni w XT3 jest jeszcze lepsze niż w przypadku XT2. Oczywiście w LR jest lama, ale to wina Lr, że nie potrafią tego programować.



  25. WueN
    WueN 31 października 2018, 21:50

    No raczej nie. Przynajmniej nie w przypadku zabaw z C1.

  26. Fennec
    Fennec 31 października 2018, 22:10

    @BieLLu
    To też mega ciekawe: "Jak dla mnie wycelowali kulą w płot bo umieszczają się cenowo na półce profesjonalnej , proponując rozwiązania dla amatorów a na tych warunkach mozna już złapać się z niezłą pełna klatką"

    Znajdź mądralo profesjonalna jakikolwiek korpus w cenie 6.5k z tak szybką serią, z tak dobrym video, bez blackoutu w EVF, zebrą, tak dobrym focus peakingiem, AF ciągłym.
    Gdzieś poczytał, z angielskim na bakier więc mityczne wady znalazł, no profesjonalista pełną gębą. BieLLu "miszcz".

  27. focjusz
    focjusz 31 października 2018, 22:32

    @Fennec -wszyscy krytykujący ( a przynajmniej większość) nie twierdzi że to zły aparat tylko że z mocno ograniczoną grupą docelową.
    Prawdopodobnie X-T3 nie powiększy istotnie grona uzytkowników systemu Fuji ( to prognoza ale wydaje się dość prawdopodobna)

    Tak szybka seria bez blackoutu i tak nie spowoduje że Fuji przebije D500 i profesjonalne lustra, natomiast brak stabilizacji w body oznacza że nadal ( z wieloma stałkami nie da się zrobić zdjęcia z ręki z czasami dłuższymi niż około 1/30s co jest sporym minusem obecnie kiedy oferuje to prawie każdy producent.

  28. Szabla
    Szabla 31 października 2018, 22:33

    Jest nieprofesjonalny A6500.

  29. focjusz
    focjusz 31 października 2018, 22:36

    @Arek - ta prawda była:

    Może zrobili byście coś z wewnętrzną niespójnościa swoich testów bo jak słusznie zauważył PDamian

    "Pod względem wizualnym, nie zauważymy specjalnej różnicy w zdjęciach wykonanych X-T3 oraz X-T2. Wydaje się jednak, że silnik JPEG-ów w najnowszym korpusie nieco lepiej przetwarza zdjęcia na najwyższych czułościach."

    A w tabelce przekłada się to na

    X-T3: 6.14
    X-T2: 4.43
    [pkt]

  30. Przemek_
    Przemek_ 31 października 2018, 22:56

    PDamian to rasowy trol, ktorego nawet wymyslone kolezanki olaly... zalosny typ

  31. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 31 października 2018, 23:43

    Skad tylu idiotow na optycznych?

    PDamian podaje konkrety. Fakty numeryczne. A grupa oslow ujada jak ratlerki. A co mnie jeszcze bardziej dziwi to tolerancja Arka dla takich recenzji. Przez lata PDamina osmiesza wasza punktacje pokazujacnie tyle niescislosci co zwyczajne przklamania. Przeciez piuunkacja jakosci obrazu jest nie do obrony. I co na to optyczne? Ano nic. chce was traktowac jako powazne zrodlo informacji, ale rekami i nogami sie przed tym bronicie.

    @m_smyl
    "chwila, w dniu premiery A6500 kosztował 7000 zł, a więc więcej, niż X-T3.. . "

    Uwazam ze nie nadajesz sie na recenzenta jezeli nie rozumiesz ze produkty porownuje sie w okreslonym momencie. Cena A6500 sprzed dwoch lat nie ma zadnego znaczenia, konsumeci dokonuja wyborow tu i teraz. A o cenie A7000 poduskutujemy kiedy wyjdzie i kiedy poznamy jego mozliwosci (ide o zaklad ze np bedzie mial np. ibis).

  32. Doc1965
    Doc1965 1 listopada 2018, 00:00

    Skąd... pyta się 😂😂😂

  33. m_smyl
    m_smyl 1 listopada 2018, 00:04

    @komisarz_ryba uwazam, ze nie nadajesz sie na powaznego komentatora jezeli nie potrafisz czytac dluzszych teskstow ze zrozumieniem. Albo, co gorsze, komentujesz nie czytajac, co. Masz w podsumowaniu wprost zestawienie ceny XT3 z Sony A6500. Kazdy jednak wie, ze aparat po premierze tanieje :)
    A wynik jakosci juz tlumaczylem.

  34. gamma
    gamma 1 listopada 2018, 00:27

    ludzie... a Wy naprawde czytacie punktacje? i co z niej wynika? ze jeden aparat ma 65pkt a drugi 66pkt? i co dalej? ano generalnie nic...

    zastanowcie sie co chcecie focic i ajkie obiektywy sa potrzebne. nastepnie porownajcie obiektywy rozanych firm, wybierzcie odpowiedni stosunek jakosci do ceny ktory chcecie miec, i jak juz bedziecie wiedziec jaki system szkiel, to wtedy dobierzcie do tego aparat. i tyle.

    ja bym tego aparatu nie kupil bo szkla pod fuji sa super drogie, a nadal jest to tylko apsc. ale jezeli komus pasuje to niech kupuje i niech sie cieszy i tyle.

  35. Fennec
    Fennec 1 listopada 2018, 00:45

    @komisarz_ryba
    Skad tylu idiotow na optycznych?
    Od zawsze jesteś w czołówce.

  36. janbezziemi
    janbezziemi 1 listopada 2018, 01:05

    A czy to przypadkiem nie sigma sd , ma najwyższą rozdzielczość z wszystkich aps ?

  37. veto
    veto 1 listopada 2018, 10:21

    Zaczynają wasze testy przypominać coś fajnego dla Kowalskiego .
    Rozumiem ,że gdzie indziej siła leży waszego targetu ,ale zaczynacie być mało profesjonalni !
    Problem pasiaków występują na elektronicznej migawce(sztuczne światło) było widać w T2 ? .
    Wada to bateria i drukowanymi literami powinniście to opisać .
    W T2 przy podpiętym gripie ładuje tylko 2 baterie, tę w aparcie trzeba wyciągać i ładować oddzielnie- dziadostwo !
    U znajomego w T2 jest lekkie niedoświetlenie na 20-30 % zdjęć(przy ustawieniu w punk) ten problem znikł w 3?.
    Matryca znowu delikatnie zmalała 23.5mm 15.6mm ,a waga rośnie 540g mogli by dać 24x16mm !
    Bufor mógłby być lepszy ,pasek rewelacja ,taki mały grip na palce powinien być w zestawie .
    Ten aparat trochę kręci wideo i tu jest mocno poprawiony a wasz test gdzieś to uwzględnia ?
    Balans bieli próbowaliście ustawić na jakimś znaczniku i odchylenia podać ? , delta 3-15 i więcej to nie jest wzór .
    Była próba kalibrowaliście wyświetlacz LCD żeby podawał prawidłowo kolor ?
    Aplikacja wT2 była taka sobie ,czy ten silnik i moduł jest ten sam ?
    I te pliki raw , każdy programik otwiera to po swojemu i to jest następna męka !
    Nic tylko pożyczyć i samemu sprawdzić .

  38. staytuned
    staytuned 1 listopada 2018, 10:43

    Ostatnie edycje LR poprawiły efekty i szybkość przetwarzania RAF, ale oczywiście pliki z sensorów bayera są wygodniejsze w obróbce niż te z Fuji, no i przy powiększeniu detale zieleni wyglądają znacznie bardziej szczegółowo. Pisanie, że LR to lamerski program, który niegodzien jest szlachetnego Fuji to jakaś kolejna forma sekciarstwa a'la Pentaliban :P. Na dłuższą metę nikt, kto ma swój workflow nie będzie testował i uczył się tygodniami niszowych aplikacji do obróbki rawów.

  39. Fennec
    Fennec 1 listopada 2018, 10:51

    @staytuned
    No jak ktoś jest małozdolny to się nie nauczy. Mi zajęło to jeden wieczór. Zarządzanie kolorem w C1 jest nie do pobicia, więc dlaczego używać Lr. który jest w tym słabiutki? Leniwi i niezdolni mogą sobie używać czego chcą, ja zawsze wybieram najlepsze rozwiązanie.

  40. staytuned
    staytuned 1 listopada 2018, 10:58

    Oczywiście miszczu :D

  41. JacekC
    JacekC 1 listopada 2018, 11:24

    Dlaczego optyczne nie idą w ślady swoich zagranicznych kolegów po fachu i nie zamieszczają w zdjęciach przykładowych plików raw? To dałoby zdecydowanie lepszy obraz możliwości aparatów. Kilka rawów zamiast masy jpg i każdy może lepiej ocenić przedmiot testów.

  42. Misieq84
    Misieq84 1 listopada 2018, 11:47

    Różnica wagi miedzy a6500 a XT-3 to tylko 86 gramów tu prawie nie ma różnicy
    A ile Sony ma uszczelnionych szkieł ? jedno kojarzę (18-105)
    A ile Fuji ma więcej pokręteł i przycisków ?
    Do tego Fuji można używać w temp. poniżej zera.
    6300 vs. 5100 też nie wygląda tak źle ... a jest szansa że stanieje
    Fuji dogania ładnie Sony a Sony w segmencie APS-C śpi bo jest skupiona na FF.

  43. mig-37
    mig-37 1 listopada 2018, 13:01

    Wiadomo że podawanie wartości w poszczególnych kategoriach z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku przez Optyczne to uznaniologia stosowana i służy tylko po to żeby wyszła fajna i nieokrągła liczba w podsumowaniu. Porównywanie poszczególnych wartości w różnych aparatach prowadzi do wniosku że tego dnia ten właśnie autor tekstu miał takie a nie inne widzimisię. Za to w samym tekście testu czasem da się wyłuskać trochę przydatnych informacji. I na tym poprzestańmy.

  44. karolt
    karolt 1 listopada 2018, 13:07

    W wadach koniecznie bym dopisał "fatalna bateria".
    To największa wada tego aparatu.
    Da się z tym żyć, jak się ma 4-5 baterii. Ale milej by było, jakby był to poziom A7III czy lustrzanek (marzenie...).

  45. kris@79
    kris@79 1 listopada 2018, 13:39

    Pierwsze i w sumie jedyne co tak mocno rzuca się w oczy w lekturze testu to to na co zwrócił uwagę PDamian. Ta punktacją strzelacie sobie w kolano, bo jak się widzi takie numery to wasza wiarygodność ulatuje przez dziury merytoryczne waszych wyliczeń. I to nieprawda że się nie da, albo że to nie ma znaczenia. Doskonale wiecie ile osób czyta całe testy, a ilu odwiedzających używa ostatniej tabelki z punktacją. To nadużycie, którego notorycznie i świadomie się dopuszczacie i tylko domyślać się można w imię czego. Można bo do tego dopuszczacie. Brak jasnych kryteriów, brak logiki, zostawia jak zwykle pole do manipulacji. Miłego

  46. 1 listopada 2018, 14:57

    @karolt ^^
    podzielam opinie. Jedyne co zniecheca do kupna seri X-T to ta feralna bateria W126. Mialem X-T1 i sie pozbylem a jednym z wzgledow byla bateria.
    W innym wypadku uwazam ze to doskonaly sprzet wart swojej ceny bez wzgledu na belkot ktory mozna poczytac w niektorych komentarzach nt punktacji powyzej czy innych masturbcji niektorych uzytkownikow :)

  47. Szabla
    Szabla 1 listopada 2018, 15:14

    Poniżej zera? Naprawdę? :D

  48. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 1 listopada 2018, 16:56

    @m_smyl - zalosna odpowiedz. lepiej dla ciebie jak milczysz. Nie dosc ze dalej nie rozumiesz podstaw to jeszcze urzadzasz psykowke. "a ty tez nie" - przedszkole.

  49. Turbodymomen
    Turbodymomen 1 listopada 2018, 17:32

    W X-T3 z tylnej ścianki zniknął napis "MADE IN JAPAN"

  50. karolt
    karolt 1 listopada 2018, 20:20

    >>> W X-T3 z tylnej ścianki zniknął napis "MADE IN JAPAN"

    Dlatego jest tańsza na starcie niż była X-T2.

  51. Misieq84
    Misieq84 1 listopada 2018, 20:27

    @Szabla Tak naprawdę ludzie robią zdjęcia, gdy temperetura spadnie poniżej zera.

  52. PDamian
    PDamian 1 listopada 2018, 20:32


    m_smyl: "W tej kategorii XT3 wypada lepiej ze wzgledu na wiecej czulosci z niewielka iloscia szumu (80, 100, 125, 160)"

    Wiele aparatów (także pełnoklatkowych) posiada ISO 50 [jakby nie patrzeć o 2/3 EV niżej od 80 w X-T3] a powyżej 100 ISO czułość można także zmieniać z krokiem 1/2 EV -czyli dochodzi wartość 140 ISO.

    Parę NIkonów (np D850) ma najniższą czułość 32 ISO (o 1 i 1/3 poniżej 80 tego Fuji) a więc posiada takie czułości [z niewielką ilością szumu ;) ] jak: 32 i 64 ISO.

    Rozumiem, że pod względem "Jakość obrazu JPEG" X-T3 [ 6.14 pkt] deklasuje te (i wszystkie pozostałe) testowane przez was aparaty:
    GFX 50S: 5.02
    D850: 4.98
    D5: 5.09
    A9: 4.86
    A7R III: 4.47
    1D X II: 5.13
    5D IV: 5.09
    6D II: 4.94

    No to mamy lidera w tej kategorii któremu żadna inna marka przez wiele lat nie podskoczy czy to aparatem pełnoklatkowym czy małym średnim formatem.

    [Mimo wysokiej oceny ogólnej X-T3 nie udało się pokonać Olka E-M1 II
    który wciąż pozostanie pierwszym wyborem profesjonalistów. ;) ]

  53. vulkanwawa
    vulkanwawa 1 listopada 2018, 23:02

    ale o co chodzi ? bo nie widać poprawy w nowszych matrycach fuji (poza rozdzielczością
    link

    link

  54. BlindClick
    BlindClick 2 listopada 2018, 02:02

    Coz, cyferki nie mieszaja sie z artyzmem.....
    ni jak..

  55. zembaty
    zembaty 2 listopada 2018, 02:38

    Śmieszny aparat. Coś jak Pentax.

  56. człowiek
    człowiek 2 listopada 2018, 07:31

    Witam

    Tylko pogratulować Fuji udanej konstrukcji

    I współczuć co niektórym zwolennikom pisania-czepiania.
    Lekarstwo na trollowanie jest jedno , może wreszcie kupicie jakieś
    body i zaczniecie robić zdjęcia.

    Pozdrawiam

  57. Szabla
    Szabla 2 listopada 2018, 09:09

    @Misieq84: robią, ale nie wtedy gdy aparat osiągnie -10...

  58. Szabla
    Szabla 2 listopada 2018, 09:11

    @PDamian: nic nie rozumiesz, punktacja jest za odczucia, a te nie podlegają ocenie gawiedzi ;)

  59. BlindClick
    BlindClick 2 listopada 2018, 09:40

    @PDamian - juz wiem, w XXIw, nawet w matematyce jest inflacja, heheh,
    3pkt z 2016 to nie te same 3pkt co w 2018 :)

    No, Nobel sie nalezy, uwazam.

  60. WueN
    WueN 2 listopada 2018, 09:41

    Przy minus 18 stopniach Celsjusza, w exifie miałem zapisaną temperaturę matrycy minus 4 stopnie (pentaks k-30 zapisuje taka informację, nie wiem, jak inne aparaty). Chyba częściej występuje przegrzanie, przegrzałem kiedyś Olka, który na kilka dni przestał reagować na zmianę przysłony i co jakiś czas sygnalizował błąd w komunikacji z obiektywem.

    Taka ciekawostka o poprzednim modelu, x-t2 ;)
    link

  61. RobKoz
    RobKoz 2 listopada 2018, 11:35

    No i pięknie. Niczego nie zepsuli trochę poprawili a cena poszła w dół. Tak trzymać!

    Może dzięki temu dalej zwiększa udział w rynku a większa skala produkcji spowoduje że ceny znowu będą mogły spaść.

  62. nipoch
    nipoch 2 listopada 2018, 19:40

    W reporterce często jestem zmuszony używać wysokich czułości. Jeszcze sporo czasu potrzebuje Fuji, żeby dorównać w tym leciwemu Canona 5D MkIII. Wodotryski nie są mi potrzebne

  63. Turbodymomen
    Turbodymomen 2 listopada 2018, 20:37

    @nipoch Dokładnie. A poza tym, w przeciwieństwie do Fuji, Canon jest wciąż MADE IN JAPAN

  64. PDamian
    PDamian 3 listopada 2018, 09:41

    Vocir "Czyli że lepszy od D500?"

    -Szybszy, choć seria nie tak długa link link

    Reszta...
    Szumy: "X-T3 ustępuje aparatowi D500 o około 1/2 EV"

    Rozdzielczość: "Maksymalny wynik X-T3 jest w zasadzie taki sam, co D500, który jednak posiada zaledwie 20.9-megapikselową matrycę. Lustrzanka Nikona efektywniej wykorzystuje zatem swoje piksele. "

    Zakres tonalny: "Dla ISO 160 liczba tonów wynosi 370, co daje 8.5-bitowy zapis danych. X-T3 ustępuje tutaj Nikonowi D500, który uzyskał 8.9 bita"

    Dynamika tonalna: "Dla najlepszej jakości obrazu przy ISO 160 (najniższej natywnej czułości) testowany aparat osiągnął 8.8 EV /.../ Lepszy w tej kategorii okazał się Nikon D500 (aż 9.7 EV)."

  65. gamma
    gamma 3 listopada 2018, 11:22

    @Turbodymomen
    "... Canon jest wciąż MADE IN JAPAN..."

    Zastanowmy sie czy to ma jakiekolwiek znaczenie. Kiedys, w poprzednim wieku, gdy naklad pracy ludzkiej byl duzy pewnie mialo to znaczenie. Ale w XXIw gdzie? Co sie teraz robi rekoma przy produkcji aparatow? Myslisz, ze w dzisiejszych czasach Made in China jest gorsze od Made in Japan? Marketingowo tak, ale jakosciowo pewnie nie ma roznic przy produkcji wielkoseryjnej.

  66. Szabla
    Szabla 3 listopada 2018, 13:53

    No raczej.

  67. Turbodymomen
    Turbodymomen 3 listopada 2018, 13:57

    Tak, wciąż made in China jest gorsze od made in Japan. To zupełnie inna kultura pracy i żadne procedury tego nie zmienią. Dla mnie to ma duże znaczenie i myślę że nie jestem przypadkiem odosobnionym. Tak duże, że nowego Fuji już nie kupię. A nowa fabryka + nowy model urządzenia zwykle oznacza nowych pracowników bez doświadczenia oraz tzw. "choroby wieku dziecięcego".

  68. Szabla
    Szabla 3 listopada 2018, 15:34

    Ale to Chińczycy latają w Kosmos, a nie Japończycy :)

  69. PDamian
    PDamian 3 listopada 2018, 15:43

    Oni są z kosmosu link

  70. gamma
    gamma 3 listopada 2018, 17:17

    @turbodynamo
    masz racje... maszyna w hali produkcyjnej na terenie Japonii zrobi lepszy uklad drukowany elektroniczny niz ta sama maszyna na terytorium ChRL. srubki Japonczycy tez staranniej dokrecaja. pzdr

  71. MaciekNorth
    MaciekNorth 3 listopada 2018, 17:35

    Nawet jak w Chinach potrafią coś dobrze wyprodukować, to jeszcze trzeba to odpowiednio złożyć i skalibrować, a kontrola jakości leży tam i kwiczy, podobnie jak w Korei. Mam niemiłe doświadczenia z koreańskimi oraz chińskimi obiektywami i to nie z pojedynczą sztuką. Albo mniej ostra jedna strona kadru, albo nie ostrzy na nieskończoność...

  72. Szabla
    Szabla 3 listopada 2018, 18:08

    Panowie, przestańcie opowiadać bajdy.

  73. Szabla
    Szabla 3 listopada 2018, 18:23

    W chińskich/tajlandzkich fabrykach produkujących aparaty japońskich firm, kierownictwo plus kontrola jakości to Japończycy.

  74. PDamian
    PDamian 3 listopada 2018, 19:04

    Dlaczego?
    Chińczycy/Tajlandczycy nadają się tylko do wkręcania śrubek [mało skomplikowanych prac]?

  75. Szabla
    Szabla 3 listopada 2018, 19:53

    Chciałem pocieszyć rasistów :P

  76. PDamian
    PDamian 3 listopada 2018, 21:08

    Wątpię żeby dla nich Japończycy byli żółtkami lepszego sortu. ;)

  77. Szabla
    Szabla 4 listopada 2018, 09:34

    Jeżeli Chińczycy nie nadają się do produkcji precyzyjnego sprzętu, to co powiedzieć o Polakach?

  78. Fennec
    Fennec 5 listopada 2018, 12:52

    Assembled in china...
    Tam tylko składają do kupy. Jak komuś robi napis na body, no to nie ma o czym rozmawiać. Moim i nie tylko zdaniem, T3 jest lepiej zbudowany od T2. Zrezygnowano np. z dzielonej płytki dolnej na rzecz monolitycznej, przyciski też wyglądają na mocniejsze i wytrzymalsze. Poprawiono uszczelnienia i wiele wiele innych. Ten "chińczyk" jest lepiej zrobiony niż poprzednik. Mityczna japońska kontrola techniczna, nie wyłapała wcześniej np. padającego spustu migawki. Uwielbiam jak piszecie o czymś czego nie dotykaliście i nie używaliście. Buziaczki;*

  79. matzll
    matzll 9 listopada 2018, 11:16

    Jak zobaczyłem test to pomyślałem, że się wypowiem. Posiadam X-T3, ale też sprzęt konkurencyjny. Dosć sporo mógłbym o tym powiedzieć, co mogłoby komuś się przydać przy podejmowaniu decyzji. Ale po przejrzeniu tego co tutaj wysraliście utwierdizłem się tylko w przekonaniu, że sekcja komentarzy tutaj to tylko wylęgarnia stękania dla trolli, zrzęd, marud i frustratów. Nie interesuje Was nic poza uzewnętrznieniem własnych, wyłącznie negatywnych, spostrzeżeń. Tak, jakby znalezienie powodów do krytyki danego sprzętu dodawało wam punktów do statystyk... Żałosny pokaz, kolejny. Gratuluję, jestem niezmiennie pod wrażeniem :)

  80. Hunart
    Hunart 9 listopada 2018, 16:26

    @matzll

    Ja chętnie poczytam o Twoich spostrzeżeniach. Mam X-T2, lubię bardzo ten aparat i się zastanawiam nad T3 (chciałem drugi T2, żebym miał dwa obrazki wideo, ale zapowiedzieli T3). Wszedł bym w to ciemno ale każda opinia cenna :)

  81. WueN
    WueN 29 listopada 2018, 08:58

    Hej, jak właścicielom tego aparatu idzie sterowanie z poziomu smartfona z androidem? W przypadku x-t100 to jest tragedia, można stwierdzić, że w zasadzie ta funkcja nie działa.

  82. q3aki
    q3aki 12 marca 2019, 20:36

    a ja oprocz sprzetu Canona czy Sony, mam X-100 i oprocz tego, ze jest to dla mnie maszynka cudowna to mysle o zakupie sprzetu jak XT2 czy XT3, a dlaczego - subiektywnie podoba mi sie obraz jaki generuje FUJI. Tyle.

  83. hello
    hello 11 stycznia 2021, 18:30

    Cześć,
    Tak się przymierzam do zakupu jakiegoś przyzwoitego bezlusterkowca i szczerze mówiąc to właśnie T-X3 zwrócił moją uwagę. Tylko cena trochę odstrasza. Jednak widzę, że są też inne aparaty z tej serii, np. X-T30. Ale porównuję sobie zdjęcia i na moje oko te jpegi tutaj na portalu zdecydowanie lepsze z T3 wychodzą. Z czego to wynika? Czym istotnym różnią się te dwa modele?

  84. ilDottore
    ilDottore 21 stycznia 2021, 00:41

    @hello - zajrzyj na eglobalcentral. Ceny dużo lepsze niż w Europie. Ja tam kupiłem X-T4 i 5 słoików (szósty w planach ;) ). Jak zobaczyłem, że za X-100V przepłaciłem w sklepie w Irlandii ponad 400€, to się po prostu wściekłem. Inna sprawa, że na X-100V miałem tak okrutną fazę, że bym nie wytrzymał czekania 30 dni na dostawę z Hąkągu. :) Ale jak możesz poczekać i zależy Ci na cenie to eglobalcentral jest świetną opcją. Jeśli nie zależy Ci na uszczelnieniu to zamiast X-T3 rozpatrywać powinieneś X-S10. Ta sama matryca, a jest stabilizacja, która naprawdę może uratować tyłek gdy światła nie staje. :)

  85. MateuszS.
    MateuszS. 30 stycznia 2022, 20:32

    Aparat został wykonany z dbałością o szczegóły, jest dość lekki, ale jednocześnie wytrzymały. Na plus jest dla mnie odchylany, dotykowy ekran LCD, który ma powłokę antyrefleksyjną i szeroki kąt widzenia. A co ważne, przy korzystaniu z wizjera możemy być pewni, że płynnie odtworzymy widziany przez nas obraz.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział