Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Jeżeli(może to być słowo klucz) ISO 100k wygląda jak 25k to możliwości są 2: -Charakterystyka szumu nie jest logarytmiczna. -Totalnie spieprzone ustawienia JPG'a na zdjęciach przykładowych: link
ISO 3200 i 6400 z sampli powyżej wyglądają mniej więcej tak samo jak D4 w 1:1, czyli po przeskalowaniu będzie to z 0,5 EV przewagi.
Z tym 4k to niezle polecieli. D5 kreci tylko 3 min w formacie 4k. A D500 robi takiego cropa ze wlasciwie mozna nazwac ze to sciema. Sony wstydzila sie tego cropa x lat temu. Wtedy wszyscy minusowali A77 za cropa a teraz jeszcze wiekszego cropa robi Nikon. Mialo byc pozamiatane a wyszlo jak zwykle. dzidostwo jesli o filmowanie chodzi.
On a practical level the video modes of the new D5 and D500 are so poorly thought out and makes you wonder if Nikon even asked a single filmmaker what they needed, or at least the right kind of filmmaker.
W D5 jest ograniczenie do 3 minut tylko przy nagrywaniu na karty, na zewnętrznym rekorderze nie ma ograniczenia. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że pliki są ograniczone limitem wielkości 4GB, a system w D5 był zaklepany przed decyzją o wrzuceniu tam 4K - czyli x lat temu - i jego przepisanie na późniejszym etapie byłoby niewykonalne, a sam w sobie nie pozwala na dzielenie materiału na mniejsze pliki automatycznie. W międzyczasie 4K się upowszechniło na tyle, że zdecydowali się go wrzucić (w D5 crop jest m/w 1.5x) więc ograniczenie pozostało. Nikon nigdy nie miał pojęcia o co chodzi filmowcom, bardzo powili to łapią (co się dziwić, Canon, Sony i Panas na rynku pro video są od lat...), niepotrzebnie tylko zrobili takie halo z 4K. Skupiliby się na skalowaniu obrazu z sensora od FHD, bo w D4 nawet to kulało...Jak ktoś chce filmować, ma inne opcje.
@espresso J/w Czyli mówisz ze większość fotel robionych przez fotografów slobnych jest bezużyteczna. Malo tego większość fotek robionych w nocy, gwiazdy, mglawice, droga mleczna fotki robione z reki wieczorem na spacerze jest bezużyteczna? Bardzo ciekawe rzeczy opowiadasz, bardzo...
Najlepsze jest to, że zakres tonalny dla każdego sensora jest inny, więc takie stawianie sprawy jest nieco dziwne, bo niektóre już na bazowym ISO nie powalają...
"Dla mnie bezużyteczne staje się ISO od momentu spadku wartość zakresu tonalnego. Najczęściej dzieje się to powyżej 200 ISO. W każdym systemie. " musisz zająć się czymś innym
@espresso "Dla mnie bezużyteczne staje się ISO od momentu spadku wartość zakresu tonalnego. Najczęściej dzieje się to powyżej 200 ISO. W każdym systemie."
Czyli uważasz, że jeśli nie da się czegoś sfotografować na ISO poniżej 200, to nie należy tego fotografować???
no nie przesadzajmy espresso ma trochę racji. W pewnych zastosowaniach może to być najważniejsze. Ale oczywiście ogólnie nie jest - co zresztą jasne skoro obaj wielcy w swoich flagowcach maja dziesiątki tysięcy iso ( teraz już miliony ) Dla mnie jasne jest że te najwyższe iso są zawsze słabo użyteczne. Jednak już A7s można było robić zdjęcia przy ognisku (z ręki) więc jeśli tutaj jest jeszcze o 4EV wyżej to naprawdę oznacza że doszliśmy do granic wizjera optycznego. Dalej można podnosić - ale tylko z EVF Baron się ucieszy :)
Wszystko zależy, co się fotografuje, ale nie można kategorycznie stwierdzić, że ISO powyżej 200 jest bezużyteczne, a tak trochę ta wypowiedź zabrzmiała :) Wiadomo, że czułości rozszerzone w zasadzie nie nadają się nawet do publikacji w internecie, ale są dziedziny fotografii, w których ISO na poziomie 6400 jest wykorzystywane. Mając do dyspozycji wyższe, pewne zdjęcia będzie się robiło łatwiej, a w końcu chyba o to chodzi, żeby sobie życie i pracę ułatwiać.
fotoreporterom ślubniakom fotografom policyjnym detektywom fotografom przyrody astrofotografom fotografom na koncertach
Wiem, że w studio używa się najniższego iso, ale twoja wypowiedź zabrzmiała jak osoby, która zajmuje się głównie testowaniem matryc w celu osiągnięcia rekordowego DR. Gdy musisz fotografować przy świetle zastanym ISO 800, 1600 jest bardzo przydatne. A miałem sytuacje, gdy wszyscy robili na 6400 lub 12800, bo inaczej się nie dało.
Robiłem ostatnio sylwestrowe spotkanie przy ISO3200. Wyszło nieźle. Ale jak publika ruszała się do pląsów - bez lampy ani rusz. A lampa zabija spontaniczność. :/ Gdybym miał w "przyzwoitej jakości" ze 2EV niżej - dałbym radę zrobić wszystko bez lampy. Czyli mi wystarczyłoby w miarę użyteczne ISO 12800. A tu rozmawiamy o jakimś ISO kosmosie. Kto nie będzie potrafił zrobić zdjęcia tym aparatem w każdych warunkach - musi być niezłym ignorantem. :P
10 stycznia 2016, 18:36
>Arek >Da się je ustawić w aparacie i da się zrobić zdjęcie ;)
Pewnie, że się da, ale czy się --- da pochwalić, zobaczyć na cieszyć: ---ostrością ---nasyceniem ---jakością
takim "jak trzeba" -- a nie "sraczką, w kropki", szaroburym tym czymś, czego nikt nie chce ;-)
W uzupełnieniu co napisał kolega "arthur".
Są różne ISO zadowalające. Bo "da się" to jest pewne....
Kiedyś widziałem nocne fotografie Canona EOS 1D, były perfekcyjne. Ale nie miałem możliwości porównania konkurencji. Oczywiste jest, że konkurencja, Nikon zrobiła postępy. I jakie to są postępy? Bo teraz mam okazje dopytać.
Bo zrobić fotki, w słoneczny dzień 50K ISO to zawsze będzie rewelacja.
,,Użyteczne ISO102400...to brzmi absolutnie niewiarygodnie.,,, Bardzo wiarygodnie jak puszka zamiast obiektywu będzie mieć adapter ...a całość zepniesz np. z jakimś Sky-Watcherem .... gdzie nie ma strzału tylko czasy...i nie widzisz a nawet nie wiesz co złapiesz ...
Wydaje się, że to będzie ciekawa lustrzanka, ale nie rozumiem, po co wszystkie matryce mają teraz rozdzielczości 16-52 megapikseli. Jak dla mnie idealna była by chłodzona matryca, o rozdzielczości 4-5 mpx (obecnie na rynku moim zdaniem najlepszą matrycą jest GSENSE400BSI , jest monochromatyczna, ale mnie to by za bardzo nie przeszkadzało)
O jak fajnie mam kolegę antON2 z którym to nie zgadzam się wysokie ISO jest również potrzebne choćby było kosztem wyższych szumów. No bo jakby miało nie być porównując ISO dla wartości 100 i 6400 to chyba logiczne ,że zmiany są radykalne.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Użyteczne ISO102400...to brzmi absolutnie niewiarygodnie...Dla mnie oznacza to rewelacyjne ISO3200, a to wszystko, czego oczekuję. Wow.
Można określić definicję "użyteczne " ISO?
Da się je ustawić w aparacie i da się zrobić zdjęcie ;)
A jak po zrobieniu wygląda w odniesieniu do nowych FF pokroju D4/D4s/D750/6D/5D3/1DX?
Potwierdzono podobno 2ev zysku wzgledem poprzednika - ISO 102400 jak wczesniej w 25600.
Jeżeli(może to być słowo klucz) ISO 100k wygląda jak 25k to możliwości są 2:
-Charakterystyka szumu nie jest logarytmiczna.
-Totalnie spieprzone ustawienia JPG'a na zdjęciach przykładowych:
link
ISO 3200 i 6400 z sampli powyżej wyglądają mniej więcej tak samo jak D4 w 1:1, czyli po przeskalowaniu będzie to z 0,5 EV przewagi.
Z tym 4k to niezle polecieli. D5 kreci tylko 3 min w formacie 4k. A D500 robi takiego cropa ze wlasciwie mozna nazwac ze to sciema. Sony wstydzila sie tego cropa x lat temu. Wtedy wszyscy minusowali A77 za cropa a teraz jeszcze wiekszego cropa robi Nikon. Mialo byc pozamiatane a wyszlo jak zwykle. dzidostwo jesli o filmowanie chodzi.
On a practical level the video modes of the new D5 and D500 are so poorly thought out and makes you wonder if Nikon even asked a single filmmaker what they needed, or at least the right kind of filmmaker.
Ciekawe jak Canon na to odpowie bo na d 500 to pewnie nie predko
Ten lancuszek przy aparacie, jak od korka do wanny :-)))
W D5 jest ograniczenie do 3 minut tylko przy nagrywaniu na karty, na zewnętrznym rekorderze nie ma ograniczenia. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że pliki są ograniczone limitem wielkości 4GB, a system w D5 był zaklepany przed decyzją o wrzuceniu tam 4K - czyli x lat temu - i jego przepisanie na późniejszym etapie byłoby niewykonalne, a sam w sobie nie pozwala na dzielenie materiału na mniejsze pliki automatycznie. W międzyczasie 4K się upowszechniło na tyle, że zdecydowali się go wrzucić (w D5 crop jest m/w 1.5x) więc ograniczenie pozostało. Nikon nigdy nie miał pojęcia o co chodzi filmowcom, bardzo powili to łapią (co się dziwić, Canon, Sony i Panas na rynku pro video są od lat...), niepotrzebnie tylko zrobili takie halo z 4K. Skupiliby się na skalowaniu obrazu z sensora od FHD, bo w D4 nawet to kulało...Jak ktoś chce filmować, ma inne opcje.
@Arek,
"Da się je ustawić w aparacie i da się zrobić zdjęcie ;)"
Dla mnie bezużyteczne staje się ISO od momentu spadku wartość zakresu tonalnego. Najczęściej dzieje się to powyżej 200 ISO. W każdym systemie.
"Dla mnie bezużyteczne staje się ISO od momentu spadku wartość zakresu tonalnego. Najczęściej dzieje się to powyżej 200 ISO. W każdym systemie. "
Wybitnie głupie twierdzenie ale rozumiem, że trzeba podkreślić swój kunszt ekstrawagancją.
@espresso
J/w
Czyli mówisz ze większość fotel robionych przez fotografów slobnych jest bezużyteczna. Malo tego większość fotek robionych w nocy, gwiazdy, mglawice, droga mleczna fotki robione z reki wieczorem na spacerze jest bezużyteczna? Bardzo ciekawe rzeczy opowiadasz, bardzo...
Najlepsze jest to, że zakres tonalny dla każdego sensora jest inny, więc takie stawianie sprawy jest nieco dziwne, bo niektóre już na bazowym ISO nie powalają...
"Dla mnie bezużyteczne staje się ISO od momentu spadku wartość zakresu tonalnego. Najczęściej dzieje się to powyżej 200 ISO. W każdym systemie. " musisz zająć się czymś innym
@espresso
"Dla mnie bezużyteczne staje się ISO od momentu spadku wartość zakresu tonalnego. Najczęściej dzieje się to powyżej 200 ISO. W każdym systemie."
Czyli uważasz, że jeśli nie da się czegoś sfotografować na ISO poniżej 200, to nie należy tego fotografować???
no nie przesadzajmy espresso ma trochę racji. W pewnych zastosowaniach może to być najważniejsze.
Ale oczywiście ogólnie nie jest - co zresztą jasne skoro obaj wielcy w swoich flagowcach maja dziesiątki tysięcy iso ( teraz już miliony )
Dla mnie jasne jest że te najwyższe iso są zawsze słabo użyteczne. Jednak już A7s można było robić zdjęcia przy ognisku (z ręki) więc jeśli tutaj jest jeszcze o 4EV wyżej to naprawdę oznacza że doszliśmy do granic wizjera optycznego.
Dalej można podnosić - ale tylko z EVF
Baron się ucieszy :)
Przeciez napisal ze dla niego to jest bezuzyteczne, co sie tak czepiacie?
@focjusz
Wszystko zależy, co się fotografuje, ale nie można kategorycznie stwierdzić, że ISO powyżej 200 jest bezużyteczne, a tak trochę ta wypowiedź zabrzmiała :) Wiadomo, że czułości rozszerzone w zasadzie nie nadają się nawet do publikacji w internecie, ale są dziedziny fotografii, w których ISO na poziomie 6400 jest wykorzystywane. Mając do dyspozycji wyższe, pewne zdjęcia będzie się robiło łatwiej, a w końcu chyba o to chodzi, żeby sobie życie i pracę ułatwiać.
@espresso
Powiedz to o bezużyteczności takiej czułości:
fotoreporterom
ślubniakom
fotografom policyjnym
detektywom
fotografom przyrody
astrofotografom
fotografom na koncertach
Wiem, że w studio używa się najniższego iso, ale twoja wypowiedź zabrzmiała jak osoby, która zajmuje się głównie testowaniem matryc w celu osiągnięcia rekordowego DR. Gdy musisz fotografować przy świetle zastanym ISO 800, 1600 jest bardzo przydatne. A miałem sytuacje, gdy wszyscy robili na 6400 lub 12800, bo inaczej się nie dało.
Robiłem ostatnio sylwestrowe spotkanie przy ISO3200. Wyszło nieźle. Ale jak publika ruszała się do pląsów - bez lampy ani rusz. A lampa zabija spontaniczność. :/ Gdybym miał w "przyzwoitej jakości" ze 2EV niżej - dałbym radę zrobić wszystko bez lampy. Czyli mi wystarczyłoby w miarę użyteczne ISO 12800. A tu rozmawiamy o jakimś ISO kosmosie. Kto nie będzie potrafił zrobić zdjęcia tym aparatem w każdych warunkach - musi być niezłym ignorantem. :P
>Arek
>Da się je ustawić w aparacie i da się zrobić zdjęcie ;)
Pewnie, że się da, ale czy się --- da pochwalić, zobaczyć na cieszyć:
---ostrością
---nasyceniem
---jakością
takim "jak trzeba" -- a nie "sraczką, w kropki", szaroburym tym czymś, czego nikt nie chce ;-)
W uzupełnieniu co napisał kolega "arthur".
Są różne ISO zadowalające. Bo "da się" to jest pewne....
Kiedyś widziałem nocne fotografie Canona EOS 1D, były perfekcyjne. Ale nie miałem możliwości porównania konkurencji. Oczywiste jest, że konkurencja, Nikon zrobiła postępy. I jakie to są postępy? Bo teraz mam okazje dopytać.
Bo zrobić fotki, w słoneczny dzień 50K ISO to zawsze będzie rewelacja.
"lampa zabija spontaniczność"
bzdura, lampa to kontrola nad światłem i świadoma kreacja
,,Użyteczne ISO102400...to brzmi absolutnie niewiarygodnie.,,,
Bardzo wiarygodnie jak puszka zamiast obiektywu będzie mieć adapter ...a całość zepniesz np. z jakimś Sky-Watcherem .... gdzie nie ma strzału tylko czasy...i nie widzisz a nawet nie wiesz co złapiesz ...
Wydaje się, że to będzie ciekawa lustrzanka, ale nie rozumiem, po co wszystkie matryce mają teraz rozdzielczości 16-52 megapikseli. Jak dla mnie idealna była by chłodzona matryca, o rozdzielczości 4-5 mpx (obecnie na rynku moim zdaniem najlepszą matrycą jest GSENSE400BSI , jest monochromatyczna, ale mnie to by za bardzo nie przeszkadzało)
O jak fajnie mam kolegę antON2 z którym to nie zgadzam się wysokie ISO jest również potrzebne choćby było kosztem wyższych szumów.
No bo jakby miało nie być porównując ISO dla wartości 100 i 6400 to chyba logiczne ,że zmiany są radykalne.