Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Panasonic Lumix GX80 i lampa DWM-FL200L w naszych rękach

5 kwietnia 2016
Szymon Starczewski Komentarze: 19
Komentarze czytelników (19)
  1. waldi72
    waldi72 5 kwietnia 2016, 07:54

    Aparat ciekawy, ale moim zdaniem nie na tyle aby zastanawiać się na przesiadkę z GX7. Co do testów bezlusterkowców, to czy możecie testować autofokus w trybie śledzącym na obiektach zbliżających się i oddalających od aparatu chaotycznie, bo praktycznie wszystkie testy dostępne na internecie są na obiektach zachowujących w miarę stałą odległość od aparatu lub niewiele się zmieniającą w czasie. A nietrzymanie ostrości na obiekcie oddalającym się i zbliżającym do aparatu, to była bolączka GX7 i jest nadal przeważającej większości bezlusterkowców. Testowałem osobiście autofokus na wielu bezlusterkowcach w ten sposób, że osoba biegała, oddalając i zbliżając się do aparatu i testy wypadały naprawdę bardzo mizernie w porównaniu z lustrzanką 7D II. Tak więc, jak się nic nie zmieniło w przypadku nowego Panasonica (mimo jego zapowiedzi, że ulepszył autofokus), to nadal będę "włóczył" cięższy zestaw lustrzanki jako bardziej uniwersalny w moim przypadku.

  2. septemberlicht
    septemberlicht 5 kwietnia 2016, 08:20

    "Włóczył"?

  3. waldi72
    waldi72 5 kwietnia 2016, 08:34

    @septemberlicht
    Lubię zawsze mieć coś do robienia zdjęć przy sobie, a telefon nie zawsze wystarcza, tak więc waga, wielkość zestawu i zbytnie nie rzucanie się w oczy w wielu przypadkach ma znaczenie.

  4. Chris62
    Chris62 5 kwietnia 2016, 09:48

    Takiej lampii nie jest potrzebne obracanie wokół osi czy odchylanie powyżej 90 stopni.
    Po prostu nie zapina sie jej na aprat tylko uruchamia na slave i można nią kierować jak się chce.
    Chwali sie sam fakt, że ktoś pomyślał o kompaktowym flashu do bezlusterkowca (Metz oferuje podobne 26-AF1)
    Połączenie diod led do filmowania i flasha do zdjęć w jednym urządzeniu to praktyczne rozwiazanie i widze tu potencjał do rozwoju.
    ===============

    waldi72
    5 kwietnia 2016, 07:54 

    . Testowałem osobiście autofokus na wielu bezlusterkowcach w ten sposób, że osoba biegała, oddalając i zbliżając się do aparatu i testy wypadały naprawdę bardzo mizernie w porównaniu z lustrzanką 7D II
    ----
    To przetestuj NX1 - nie mam z nim takich problemów.
    Możliwe też, że Sony A6300 będzie przyzwoite ale tego póki co nie wiem.

  5. Piotr_0602
    Piotr_0602 5 kwietnia 2016, 10:02

    Gdzieś muszą upchnąć zapasy 16Mpix-elowych matrych skoro linie produkcyjne zaczynają robić matryce 20Mpix (nowe Panasy i Olek PEN-F). Rozsądne jest zrobić z nich tańszy aparat. Soft do tej matrycy pewnie dopracowany, jak widać dodają nowe funkcje.

    Sensownie, bo nie poszli w większe gabaryty jak w GX8.
    Zmieścili w małym body i wizjer, i lampkę (Olek jakoś nie mógł w nowym, dużo droższym PEN-F).

    W video, zwyczajowo, Panasonc daje bardzo dużo. Jakby to jeszcze ktoś shakował jak serię GH, to byłoby jeszcze lepiej. Soft pewnie ten sam, może tylko przyblokowany sztucznie by budżetowy Panas nie miał możliwości flagowego Panasa.

    Tryb 4K to zdjęcia 8Mpix, dla mnie na przykład w zupełności wystarczające do 80% zastosowań. I tu można tych 8Mpix trzaskać 30 na sekundę. Otwierają się nowe możliwości.

    Jak nic dodać potem upgrade softu by w tym trybie trzaskał zdjęcia z nieco zmienionymi parametrami ekspozycji, a potem łączył je w locie tworząc zdjęcie np z lepszą dynamiką. Powiedzmy, z migawką elektronczną, robimy fotki 1/16000, 1/8000, 1/4000, 1/2000, 1/1000, 1/500, 1/250, 1/125, 1/60 - razem 9 fotek w ciągu 0,33 sekundy. Szybko soft składa to w kupę, wyciągając szczegóły ze świateł i cieni, poprawia poruszenie na zdjęciu, i daje 8Mpix fotkę o podniesionej o parę EV dynamice.

    System wspierany przez Olka i Panasa dostaje systematycznie zastrzyk nowych body i szkiełek. Miło.

    Te body pewnie wkrótce stanieje i będzie kuszącą propozycją.

  6. Piotr_0602
    Piotr_0602 5 kwietnia 2016, 10:05

    Z tym AF-em to też chyba nie problem stuknąć 30 zdjęci na sekundę po 8Mpix każde z minimalnym przesunięciem AF i wybrać jedno ostre, albo złożyć z tych jakieś o dużej GO. Spryty soft pewnie byłby w stanie dorobić do tego piękne rozmycie tła, czyli użytkownik wybiera z tych 30 te które jest ostre tam gdzie sobie życzy, a aparat z reszty dorabia GO jak z FF i 200mm f/2, rozmazując pięknie to co jest poza ostrością.

  7. korab
    korab 5 kwietnia 2016, 10:38

    Jakiś taki zakurzony egzemplarz dostaliście do oględzin, a może oględziny takie hardkorowe ;)

    No ja właśnie przymierzam się aparatu z dobrym filmowaniem. I ten model jest naprawdę ciekawy. G7 również. G7 ma lepszy uchwyt.

    Obiektyw Mega OIS, a kiedyś były Power OIS...

  8. sando
    sando 5 kwietnia 2016, 15:40

    @Piotr_0602
    "Z tym AF-em to też chyba nie problem stuknąć 30 zdjęci na sekundę po 8Mpix każde z minimalnym przesunięciem AF i wybrać jedno ostre"

    Na tym właśnie polega funkcja "Post Focus" dostępna w GX80 i kilku innych Panasa (GX8 i G7).

  9. Heimo
    Heimo 5 kwietnia 2016, 20:03

    @Piotr_0602
    Zapasy - dobre sobie. W fabryce produkującej wielkoseryjnie zapasy to raptem kilka dni produkcji. Nikt nie mrozi kapitału trzymając go na półkach w magazynie.

  10. focjusz
    focjusz 5 kwietnia 2016, 20:48

    Ciekawe jaka będzie cena bo kit z 12-32 powinien być dla Panasonika podstawowym zestawem ( te 1-2mm na dole to jest sporo)
    Najważniejsze jednak dla mnie będą możliwości filmowe - w zestawieniu z G7 bo GX8 odstaje.

  11. mate
    mate 5 kwietnia 2016, 23:16

    @focjusz
    "Ciekawe jaka będzie cena bo kit z 12-32 powinien być dla Panasonika podstawowym zestawem ( te 1-2mm na dole to jest sporo)"

    Cena jest znana, $799/£599 za zestaw z 12-32.

    "Najważniejsze jednak dla mnie będą możliwości filmowe - w zestawieniu z G7 bo GX8 odstaje."

    Napiszesz w końcu w czym tak ten GX8 odstaje?

  12. korab
    korab 6 kwietnia 2016, 00:03

    Gx8 odstaje od kieszeni bo jest duży, a bezlusterkowiec z założenia miał być lepszy od lustra bo ... mały do kieszeni. :)

  13. tomiz90
    tomiz90 6 kwietnia 2016, 07:50

    W jak terminie planowana jest premiera tego modelu w Polsce ??

  14. siejacy_zamet
    siejacy_zamet 6 kwietnia 2016, 14:11

    Ciekawostki. W Japonii GX80 ma być sprzedawany jako GX7 Mark II. W dodatku różni dystrybutorzy mogą sprzedawać różne wersje kolorystyczne. Więcej można znaleźć na stronie: link

  15. afrod
    afrod 6 kwietnia 2016, 14:30

    I właśnie to GX80 wygląda na faktycznego, oczekiwanego (nie tylko przeze mnie) następcę GX7 a nie GX8. Oczywiście czegoś tam poskąpiono (odchylany wizjer, migawka 1/8000), ale też są nowe rozwiązania (znowu migawka, lepsza stabilizacja, itp..). Podoba mi się mniejszy grip w GX80 zamiast "bułowatego" w GX7. Zapowiada się dobrze i ciekawe jak wypadnie w testach?

  16. 6 kwietnia 2016, 22:09

    Nazwanie go GX7 Mark II to przesada z powodów o jakich piszesz (migawka, wizjer, czas synchro chyba?) Ale Panas od początku ma bałagan i nie może się zdecydować, linia G ewoluowała w dół i w górę niczym sinusoida, GF podobnie choć przesunięta w fazie (taki cosinus ;)), nie potrafili zdecydować się co do GM-ów (mają mieć wizjer, czy nie?), no więc nie dziwią nic a nic zawirowania w GXach.

  17. Chris62
    Chris62 7 kwietnia 2016, 13:13

    korab
    6 kwietnia 2016, 00:03 

    Gx8 odstaje od kieszeni bo jest duży, a bezlusterkowiec z założenia miał być lepszy od lustra bo ... mały do kieszeni. :)

    --------------
    Nie zgadzam się z tym.
    Mały do kieszeni może być ale nie musi a dotego te aspekty są zależne od rodzaju optyki. Aby zestaw był małymusi być możłiwość podpięcia naleśnika.
    Kwestia co kto woli.
    Ja preferuję kompromis - korpus tak mały i lekki jak tylko to możliwe ale jednak pewnie siedzący w dłoni i ergonomiczny.

    Naprawdę mały to jest kompakcik z małą matrycą.


  18. mate
    mate 7 kwietnia 2016, 14:23

    @Chris62
    "Nie zgadzam się z tym."

    Ironii to byś nie poznał, nawet jakby cię w 4 litery kopnęła, nie?

  19. krzyber
    krzyber 19 czerwca 2016, 14:43

    Jakieś informacje na temat pełnego testu?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział