Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - test obiektywu

29 czerwca 2020

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 mile zaskakuje, jeśli chodzi o korygowanie komy. Na mniejszej matrycy APS-C nie widać tej wady praktycznie wcale, a w rogach pełnej klatki osiąga ona rozmiary co najwyżej średnie. W tej kategorii podobnie dobre (a może nawet ciut lepsze) osiągi prezentował model o ogniskowej 20 mm. Widać więc, że seria stałoogniskowych Tamronów o świetle f/2.8 została dobrze skorygowana pod względem wad pozaosiowych mających wpływ na punktowe obrazy światła.

Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/4.0 Róg APS-C, f/4.0 Róg FF, f/4.0
Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł 4.6%, co uznajemy za granicę poziomu bardzo małego i małego. W tej kategorii do testowanego obiektywu nie możemy mieć żadnych zastrzeżeń.

----- R E K L A M A -----

Wygląd obrazów pozaogniskowych testowanego Tamrona jest bardzo rozsądny. Po obiektywie szerokokątnym o takim świetle oczekiwaliśmy gorszych efektów, a tutaj trudno mieć jakieś poważne zastrzeżenia. Jedyne co rzuca się w oczy, to jaśniejsza obwódka, której intensywność rośnie wraz z przymykaniem przysłony, a także wpływ winietowania mechanicznego, które w rogach pełnej klatki jest widoczne nawet na przysłonie f/5.6. Efekty związane z tą wadą opiszemy dokładniej w następnym rozdziale.

Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/4.0 Róg APS-C, f/4.0 Róg FF, f/4.0
Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/5.6 Róg APS-C, f/5.6 Róg FF, f/5.6
Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M 1:2 - Koma, astygmatyzm i bokeh