Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Fujifilm X-T2 w naszych rękach

7 lipca 2016
Szymon Starczewski Komentarze: 57
Komentarze czytelników (57)
  1. Youkin
    Youkin 7 lipca 2016, 07:03

    Wszystko pięknie i ładnie, ale cena 7399 zł to prawie jak X-PRO 2
    Aparat kapitalny, czekamy na testy; dla kogoś, kto waha się przed wyborem (pierwszy aparat) a może jednak kupić lustrzankę ??
    Siedzę w Lumixie, a drugi system kusi ...

  2. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 7 lipca 2016, 07:24

    @Youkin, wystarczy zerknąć na notkę prasową:
    "Aparat X-T2 staje się flagowym modelem serii X na równi z FUJIFILM X-Pro2..."
    i kwestia ceny staje się jasna. :P

  3. WueN
    WueN 7 lipca 2016, 07:59

    I wciąż malutki NP-W126.

  4. Zorr
    Zorr 7 lipca 2016, 08:04

    "W stosunku do trybu Normal poprawia się szybkość AF z 0.08 do 0.06 sekundy. Jak już wspominaliśmy wcześniej do 100 fps zwiększa częstotliwość odświeżania obrazu w wizjerze. Opóźnienie migawki skraca się z 50 do 45 ms, a szybkość zdjęć seryjnych wzrasta z 8 do 11 kl/s. Skraca się także czas (z 0.13 do 0.114 sekundy) w którym tracimy podgląd obrazu w trakcie fotografowania. "
    Interesujące ...
    Wychodzi na to, iż po dodaniu baterii i wybraniu boost, aparat podnosi taktowanie procesora tak o 1/4.

  5. PappaIce
    PappaIce 7 lipca 2016, 08:15

    Niestety nie poprawiono niczego co złe było dla mnie w X-T1. Praktycznie zerowy grip, upstrzone pokrętła, które same lubią się przestawiać i irytujące blokady co w sumie zamiast przyspieszać utrudnia pracę, malutki spust migawki na palec dziecka i brak rewolucji w największym problemie tego aparatu - AF. Kto próbował zdjęć dynamicznych czy reportażu ślubnego X-T1 wie o czym piszę.

  6. Youkin
    Youkin 7 lipca 2016, 08:22

    @Pappalce

    zapewne już wypróbowałeś działanie AF w praktyce...

  7. jausmas
    jausmas 7 lipca 2016, 08:54

    Zdecydowanie Fuji robi obecnie najładniejsze puszki i można je nosić niczym dodatki od Louisa Vuitton

  8. bambo1983
    bambo1983 7 lipca 2016, 09:16

    @WueN - ponoć coś nowszego, NP-W126S, cholera wie czy wytrzymuje więcej w rzeczywistości niż "stary" - bez "S".

  9. +tof
    +tof 7 lipca 2016, 09:18

    Pytanie ogólne: czy tylko ja jestem dziwak? Czy tylko ja mam jakieś wymagania? A teraz ad rem:

    Panie Szymonie jak ma Pan w ten sposób pisać to lepiej nich Pan nie pisze w ogóle.
    Dopiero z tekstu konkurencji dowiedziałem się o czymkolwiek. Piszcie proszę pełne testy, obliczajcie i mierzcie. To wychodzi świetnie.
    Tylko na Boga nie używajcie nic nie mówiących wyrażeń:
    "Szum na zdjęciach ..... w szerokim zakresie czułości nie jest jednak szczególnie wysoki."
    "oferującego dobre osiągi w szerokim zakresie ogniskowych"
    "Jakość obrazu na zdjęciach w formacie RAW ..... w szerokim zakresie czułości jest porównywalna z tą, jaką prezentują poprzednie"
    "Obraz na surowych zdjęciach.....utrzymuje się na dobrym poziomie w szerokim zakresie czułości"
    O aparatach w waszych rękach może??.... nie piszcie wcale.
    O zdjęciach przykładowych twarzy i wstążki też może się nie będę wypowiadał.
    Mam tę wadę, że nie używam nieparlamentarnych słów publicznie.

  10. fides
    fides 7 lipca 2016, 09:55

    Na dprereview piszą:
    "Do note that if you want continuous autofocus, you'll need to drop the frame rate down to 5 fps"

  11. maronka6@wp.pl
    maronka6@wp.pl 7 lipca 2016, 10:00

    panowie a jaka jest wielkość tej matrycy pełna czy aps bo nie doczytałem

  12. dranio
    dranio 7 lipca 2016, 10:10

    APS-C.

  13. WueN
    WueN 7 lipca 2016, 10:44

    @bambo1983
    Na zdjęciu jest bez S, z opisu nie wynika, żeby był w jakikolwiek sposób lepszy od poprzednika: "W aparacie zastosowano akumulator NP-W126S o pojemności 1260 mAh, którego wydajność wynosi około 340 zdjęć". NP-W 126 ma teoretyczną wydajność na poziomie 350 zdjęć, w x-m1 nigdy nie udało mi się takiej ilości fotek na jednym ładowaniu zrobić, w porywach robię koło 200-220.

    Alfa 5000 z baterią o podobnych parametrach (NP-FW50) można spokojnie napstrykać 600-650 fotek.

  14. fides
    fides 7 lipca 2016, 10:46

    Ciekawe ile materiału 4K można nakręcić na tym akumulatorze.

  15. szafir51
    szafir51 7 lipca 2016, 10:49

    pewnie nie więcej niż 30 min dopuszczalne przez EU dla aparatów. Mam nadzieję, że nie 3 min.

  16. karolt
    karolt 7 lipca 2016, 10:52

    Wszystko pięknie, ale ciągle piętą achillesową jest zasilanie w tych aparatach...

  17. fides
    fides 7 lipca 2016, 10:54

    Nie no 4K jest ograniczone w Fujifilm X-T2 do 10 minut. link

    Mi chodzi po jakim czasie akumulator wyzionie ducha.

  18. fides
    fides 7 lipca 2016, 10:55

    Movie recording [4K (3840x2160)] 29.97p / 25p / 24p / 23.98p 100Mbps up to approx. 10min.
    [Full HD (1920x1080)] 59.94p / 50p / 29.97p / 25p / 24p / 23.98p 100Mbps up to approx. 15 min.
    [HD (1280x720)] 59.94p / 50p / 29.97p / 25p / 24p / 23.98p 50Mbps up to approx. 30min.

  19. bambo1983
    bambo1983 7 lipca 2016, 11:06

    @WueN - no dlatego napisałem, że cholera wie jak to będzie z tym nowym :)
    A co do ilości zdjęć, ja na X-E2 też nigdy nie osiągnąłem nawet 300, no ok. 250 najczęściej udaje się zrobić, a czasem tylko 200 - dodam tylko, że tryb high perf. mam włączony cały czas.
    I zgadzam się, że najczęściej u konkurencji wygląda to lepiej.

  20. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 7 lipca 2016, 11:11

    10min 4K? 15min fullHD? 5fps z AF-C? Fuji tradycyjnie wyznacza nowe standardy. Oczywiscie zostawili inowacyjny brak gripa

    @fides - zapewne sam sobie odpowiedziales. Czas nagrywania organioczny zywotnoscia baterii (=10min).

  21. +tof
    +tof 7 lipca 2016, 11:26

    No cóż, tak właśnie myślałem prezentacja Fujifilm X-T2 trwała krócej niż 10 minut. I dlatego mnożą się pytania czytelników.

    A może była konkurencja która ten sam egzemplarz aparatu też chciała wziąć do ręki? I czasu zabrakło? A może trzeba było zadać jakieś pytanie wypożyczającemu?

  22. +tof
    +tof 7 lipca 2016, 11:29

    Eh, życie! Całe szczęście, że jak jaki głupi wyobrażam sobie, że mam wszystko czego potrzebuję i nie wybieram się na zakupy.

  23. lcf
    lcf 7 lipca 2016, 11:30

    @karolt: wszystko zależy ile zdjęć z jednej sesji przynosisz. Jak często przekraczasz możliwości 1 baterii, to wrzucasz 1 lub 2 zapasowe do plecaka i po problemie.

  24. MatthiasWro
    MatthiasWro 7 lipca 2016, 11:43

    A ja w kwestii estetycznej: że aparat, w którym wygląd pełni tak dużą rolę, ma battery grip tak brzydko niezlicowany z body (lewa ścianka boczna) to jest skandal!

  25. ciszy
    ciszy 7 lipca 2016, 11:58

    @+tor
    Co do używania niezbyt precyzyjnego slownictwa zgadzam się. Mój promotor chyba do końca życia wyleczyl mnie z używania slow: zazwyczaj, w większości, bardzo często... Dla jednego często to raz dziennie dla innego raz w tygodniu co powoduje ze odbiór danego tekstu nie jest jednoznaczny...
    Polecam redakcji ograniczenie tego typu slownictwa i używanie bardziej jednoznacznego...
    Co do reszty wypowiedzi kolegi rozumiem poirytowanie ale informuj redakcje, przekaz rady a nie krzyczysz na nich, to nie sa 5 letnie dzieci, trochę szacunku...

  26. szafir51
    szafir51 7 lipca 2016, 12:08

    @czyszy
    "trochę" tzn. ile? :P

    Fajny aparator, jak ktoś chce "wejść" w Fudźi to jak najbardziej. Sensu upgrade z X-T1/T10 za bardzo nie widzę. I dobrze, jak firma będzie kontynuowała politykę aktualizowania firmware starszych modeli to będą służyć wiele lat.

  27. szafir51
    szafir51 7 lipca 2016, 12:09

    miało być @ciszy ale się literówka wredna wkradła

  28. WueN
    WueN 7 lipca 2016, 12:22

    Tylko jeśli jako jedną sesję traktuję urlop, w czasie którego nie mam przez 3-4 tygodnie dostępu do gniazdka z prądem, to problem pozostaje W ubiegłym roku, przez miesiąc zrobiłem odrobinę ponad 1500 zdjęć - na taką okazję mam kupować 8 czy 10 zapasowych baterii? Nawet jeśli wybiorę zamienniki (ale przyzwoite), to i tak wyjdzie 500-600 złotych.

  29. Zubik
    Zubik 7 lipca 2016, 12:37

    Od dwóch miesięcy mam x-pro2, przesiadłem się z nikona d750. Żywotność baterii to dramat, af mi nie przeszkadza, nie uprawiam zawodowej reporterki ale i tak na dalekie wyjazdy kupiłem sobie worek filmów i starego analoga. Mam dość życia pod gniazdkiem planując zagraniczne włóczęgi.

  30. +tof
    +tof 7 lipca 2016, 13:06

    @ciszy, nich mi wybaczą wszyscy, którzy widzą w moich postach krzyk. To jest tylko poirytowanie. Nie mam zamiaru łajać nikogo, bo przecież nie o to chodzi.
    Jasno, prosto i wyraźnie piszę, że mi się nie podoba. Nie mam już tak dużo lat życia przed sobą jak większość tutaj piszących i po prostu szkoda mi czasu na dwuznaczne uśmiechy i poklepywanie się po plecach. Świat też jest dla mnie prostszy niż w młodości, bo widzę, że ludzie mogą być zdecydowanie lepsi i gorsi niż mi się wydawało w młodości.
    U konkurencji znajduję zajawki, wystawy, prezentacje. Tutaj nie ma nawet wzmianek o śmierci wybitnych fotografików na barkach których stoi cały ten fotograficzny świat.
    Dostaję za to spóźnione testy jak np. Olympusa 300mm o którym wiem, że jest ostry i świetny (bo wszyscy od dawna o tym trąbią), ale zależy mi na informacji o stabilizacji. Na tym polu często Optyczne i konkurencja mają zupełnie różne wyniki i nagle okazuje się, że nie przetestowali, bo nie posiadali aparatu. Dla mnie osobiście taki test sensu większego nie ma, zwłaszcza po panującej już powszechnie zgodzie co do pozytywnych podstawowych wymogów czyli: ostrości, celności i małych wad optycznych.

    Pod innymi recenzjami także potrafiłem się już pieklić, bo ewidentnie były popsute. Za to pojawiają się recenzje jakichś produktów egzotycznych, które kupi może 5 osób w Polsce, a setka na całym świecie.
    Oczywiście mogę przestać czytać Optyczne, ale Sam Nacelny "obiecał" mi kontynuację astronomii przez lornetkę i nie chciałbym, by przez braki w recenzjach musiał zamykać portal, bo nie będzie wtedy gdzie astro publikować.
    Jeszcze tylko kiedyś wybłagam na Nim metodą Juranda ze Spychowa (czyli w worku pokutnym i na kolanach) spis polecanego sprzętu do astrofotografii dla bieżącego pokolenia młodych aspirujących astronomów. I będzie można wykasować/zbanować mojego wrednego użytkownika z portalu.

  31. +tof
    +tof 7 lipca 2016, 13:09

    przepraszam za wrednego chochlika: Sam Naczelny.
    I nie mylić z Naczelnymi.

  32. fides
    fides 7 lipca 2016, 13:56

    Naczelnik raczej należy do naczelnych
    choć o tym może lepiej magister Biologii Krzysztof Szablisty się wypowie.

  33. 7 lipca 2016, 13:56

    Co do nieprecyzyjności sformułować - w ,,Pierwszych wrażeniach'' mi nie przeszkadza. Jak napiszą wprost, że coś jest słabe w porównaniu do konkurencji, to więcej zaproszenia nie dostaną i nie przeczytamy nic. Poza tym trudno o kategoryczne stwierdzenia bez porządnego testu.

    Ale, jeśli chodzi o testy, to pomiary oczywiście są pomiarami, ale tekst, tego zwłaszcza Autora, także jest często nieprecyzyjny. Kolega ciszy miał swoją lekcję od promotora, a ja miałem kiedyś podobną od jednego wykładowcy, który wybił mi z głowy pisanie niby naukowo brzmiącego ,,wydaje się, że....'' Uczył, że albo coś twierdzę, podaję argumenty i otwieram się tym samym na krytykę (bo mogę się mylić), albo nie piszę nic.

  34. fides
    fides 7 lipca 2016, 14:11

    Jakość zdjęć pewnie taka sama jak z X-Pro2.
    Nie spodziewałbym się jakichś niespodzianek.

  35. bambo1983
    bambo1983 7 lipca 2016, 14:49

    @WueN - czyli Fuji raczej nie dla Ciebie ;) i w sumie nie uważam, że wymagania jakie stawiasz odnośnie 'wytrzymałości' baterii są jakieś z kosmosu, ot... każdy potrzebuje czegoś innego, ja też bym nie narzekał gdyby dało się zrobić z 2x tyle zdjęć na jednym aku.

    @fides - no chyba nie ma się co spodziewać, matryca ta sama. Pytanie tylko czy problem z 'darkami' jak w X-Pro2 będzie, czy nie...

  36. Chris62
    Chris62 7 lipca 2016, 15:28

    Rzeczywiście macie takie problemy z akumulatorami Fujików?
    Nie do wiary bo Samsung na jednym aku spokojnie daje radę działać przez ok. 2 godziny np. na koncercie i pstrykać seriami bez wymiany aku a ma tylko 1140 pojemności...

  37. bambo1983
    bambo1983 7 lipca 2016, 16:23

    @Chris62 - serio, takie mamy problemy.
    Gdybym miał być złośliwy to bym napisał, że to nie sztuka walić seriami z Samsunga przez 2h, a lepiej mieć połowę acz sensownego materiału. Ale się oczywiście powstrzymuję i napiszę tylko: Brawo Samsung ! Czekamy na nowe body i szkła !

  38. jaro63
    jaro63 7 lipca 2016, 18:06

    Oj .....nie chcecie pamiętać jak co 36 zdjęć wymieniało się film w aparacie analogowym. Teraz wielkim problemem jest wymienić akumulator co 250 zdjęć. Każdy sprzęt ma swoje wady. Za jakość zdjęć (według mnie) warto dać "garść akumulatorów".

  39. 7 lipca 2016, 19:50

    @Chris62: "Rzeczywiście macie takie problemy z akumulatorami Fujików?
    Nie do wiary bo Samsung na jednym aku spokojnie daje radę działać przez ok. 2 godziny np. na koncercie i pstrykać seriami bez wymiany aku a ma tylko 1140 pojemności"

    Z testu Samsunga NX30: "Samsung NX30 zasilany jest akumulatorem litowo-jonowym BP1410 o pojemności 1410 mAh i napięciu 7.6 V. Według instrukcji aparatu, wydajność akumulatora wynosi około 360 zdjęć. "

    Reasumując, po pierwsze bateria NX30 ma większą pojemność, a po drugie jej wydajność wypada tak samo jak w X-Pro2. Czyli jak zwykle Chris62, pleciesz trzy po trzy.

  40. robii
    robii 7 lipca 2016, 20:54

    Nowe to ciekawe :) ale Fuji z dobrego i szybkiego AF raczej nie słynie wiec trochę wątpię w ten super ciągły AF.
    Druga sprawa to często porównywanie tego nowego modelu jeszcze gorącego do lustrzanek FF na różnych forach , trzeba dodać że trudno tu porównywać do 6d Canona i 610 Nikona .
    Fujek jest piękny ale drogi i bardziej się sprawdzi jako drugi aparat , ale nie jako jedyne i główne body , bo to raczej tylko dla nielicznych będzie jako jedyne body.

  41. MarekZegarek
    MarekZegarek 7 lipca 2016, 21:05

    Na moim xt1 robię typowo ponad 300 zdjęć. Zauważyłem, że im bardziej oszczędzam kartę pamięci, tym krócej żyje akumulator. W zasadzie normalny objaw, wielokrotne "przymierzanie się" ze spustem wciśniętym do połowy, to praca autofokusa, wizjera i/lub wyświetlacza, i zużywanie prądu.
    Więc coś za coś, nie ma co marudzić. Miniaturyzacja ma swoje wymagania.

    Szkoda tylko, że cena jest od czapy. Zastanawiałem się nad wymianą xt1 na xt2, ze względu na nową matrycę, ale przy tej cenie już nie muszę.

  42. WueN
    WueN 7 lipca 2016, 21:32

    @bambo1983
    Jako matrycę do pleśniaków - bardzo lubię, ale na wyjazdy wolę coś mniej upierdliwego w temacie zasilania :)

  43. Cichy
    Cichy 7 lipca 2016, 21:52

    Jak wypuszczą w końcu pełną klatkę to mnie obudźcie

  44. cube
    cube 8 lipca 2016, 00:01

    Szanowna Redakcjo,
    Kiedy zaczniecie w końcu testy optyki na bagnet FE?!?!? Czy są w ogóle takie przymiarki??? Coraz nudniej tu się robi, testy telefonów i innych substytutów. Nie mówiąc że faworyzujecie ostatnio bardzo mocno pewne marki. Tak się składa, że Sony FE ma w tej chwili bogatszą ofertę sprzętową niż fuji, a testu szkła ani jednego. Czy są szanse, że to się zmieni czy też zaglądanie tutaj traci sens???

  45. juh
    juh 8 lipca 2016, 02:18

    Pytanie moje czy NP-W126 będzie działał z X-T2? Konstrukcyjnie chyba to te same akumulatory. Zakupiłem do X-T1 5 takich akumulatorów i szkoda by ich nie wykorzystać po przesiadce z X-T1.

  46. szafir51
    szafir51 8 lipca 2016, 08:33

    @cube
    w skrócie: Sony nie chce udostępniać sprzętu do testów a redakcja nie będzie kupować każdego obiektywu tylko dla testów.
    Więcej pod testem Sigmy C30: link
    Kup, wypożycz obiektywy Optycznym do testów i wtedy nastąpi zmiana :)

  47. Chris62
    Chris62 8 lipca 2016, 09:01

    janek_wu
    7 lipca 2016, 19:50 


    Z testu Samsunga NX30: "Samsung NX30 zasilany jest akumulatorem litowo-jonowym BP1410 o pojemności 1410 mAh i napięciu 7.6 V. Według instrukcji aparatu, wydajność akumulatora wynosi około 360 zdjęć. "
    ---------------
    Prawda po prostu pomyrdało mi się.
    ========================

    Reasumując, po pierwsze bateria NX30 ma większą pojemność, a po drugie jej wydajność wypada tak samo jak w X-Pro2. Czyli jak zwykle Chris62, pleciesz trzy po trzy
    --------------------------
    Nie wiem jak wypada X-Pro2 wiem tylko,że bez problemu robiłęm ca 800 zdjęc bez wymiany aku I to jeszcze kiedy mialem NX10 I niezależnie od tego co podają w instrukcji w każdym razie nie doskwiera mi problem szybkiego padania aku jak tu się skarżą - po prostu jestem ciekaw gdzie leży przyczyna.
    Natomiast mój egzemplarz NX30 wyczerpuje nieco baterię kiedy nie robi zdjęć I nie wiem czy to nie dzieje się tylko z przypiętym 45/1,8 muszę sprawdzić.
    W starszym i nowszym modelu tego nie zaobserwowałem..
    =================
    ===============
    bambo1983
    7 lipca 2016, 16:23 


    Gdybym miał być złośliwy to bym napisał, że to nie sztuka walić seriami z Samsunga przez 2h, a lepiej mieć połowę acz sensownego materiału.
    -----------------

    Mogę to walę potem na spokojnie wybieram "sensowny materiał".
    Wolno mi?
    ==============
    Ale się oczywiście powstrzymuję i napiszę tylko: Brawo Samsung ! Czekamy na nowe body i szkła !
    ----------------------
    Brawo Ty!





  48. druid
    druid 9 lipca 2016, 01:51

    Ja się tylko pytam jaki jest sens kupowania aparatu z cropową matrycą za ponad 7 tys. który nawet nie nadaje się do profesjonalnych reportersko-przyrodniczych zastosowań. Ja wiem, że można mieć takie widzi mi się, chęć posiadania konkretnego napisu na obudowie.. no ale jednak z punktu widzenia stosunku cena/możliwość ten aparat wypada bardzo niekorzystnie ;)

  49. Kary30
    Kary30 9 lipca 2016, 19:50

    Tylko kto to kupi za te pieniądze. Polityka firmy trochę chora.

  50. 11 lipca 2016, 14:42

    Posiadam od dwóch miesięcy XPro2. Zrobiłem nim 3000 zdjęć. Rzeczywiście żywotność akumulatora może rozczarowywać, szczególnie jak się wcześniej używało tak jak ja – Canona 5D. Jednak od czego są zapasowe akumulatory? Kupiłem kilka takich po 30 zł i naprawdę nawet nie myślę już o tym problemie. Zasilanie to nie jest jedynie bolączka nowoczesnych aparatów fotograficznych, ale wielu urządzeń na akumulatory, np. telefonów.

    @druid: Z zakupu jestem zadowolony. Wybór był przemyślany.

  51. jausmas
    jausmas 12 lipca 2016, 01:58

    @druid
    poniekąd rozumiem ale musisz przyjąć, że nie wszystkie firmy idą w większy format sensora albo wyścig highISO. fajnie, że Fuji konsekwentnie rozwija listę aparatów premium. zasilanie to bolączka wszystkich współczesnych bezlusterkowców.

  52. NikonD
    NikonD 13 lipca 2016, 23:24

    Co do zdjęć seryjnych to 5 klatek jeśli chce się mieć na bieżąco po każdym zdjęciu podgląd a 8/11 już bez podglądu po każdej klatce!!! Proszę czytać ze zrozumieniem angielsko języczne portale :-) Z gripem max długość w 4K to 30min, w dodatku w nim jest wyjście na słuhawki przy nagrywaniu!!! Więc bez gripa ani rusz :-D Większośc osób wypowiadających się o aparacie proszę najpierw o dogłębne zapoznanie się z tematem i nie wprowadzanie ludzi w błąd!!! :-P

  53. orbital
    orbital 22 lipca 2016, 15:42

    Kurcze żeby można było to potestować z tydzień lub dwa. Mam teraz D300s i waham się czy wchodzić w FX-a, czy może dokupić bezlusterkowca np. właśnie X-T2. Wizjer elektroniczny kusi mnie najbardziej...

  54. c.o.d.
    c.o.d. 28 lipca 2016, 07:37

    Chcieć!
    Szczególnie w wersji srebrnej ... eh jakaś nostalgia za moim pierwszym Zenitem E :)

    link

    Brak gripa to chyba dobre posunięcie, jeżeli komuś potrzeba to zawsze może dołożyć. Jeżeli byłby na stałe to nic nie dało by się z tym fantem zrobić.

    Oficjalnie wchodzę w Fuji X, będzie to już mój trzeci system ale raz się żyje!

  55. Rafiki
    Rafiki 28 lipca 2016, 11:11

    c.o.d.
    ...A7II ma dobrze wyprofilowany grip... A jak komuś mało można dokupić dodatkowy :-) Krótko mówiąc jedno drugiemu nie przeszkadza

  56. c.o.d.
    c.o.d. 29 lipca 2016, 02:42

    @ Rafiki

    Pewno i masz rację choć jak dla mnie ten w A7II jest zbyt ordynarny :) coś jak OMD EM1. Co w sytuacji gdy chciałabym mieć A7II bez gripa? Nie da się. Dlatego bardziej pasuje mi tutaj podejście Fuji.

    Może po prostu jestem starszej daty i pamietam swoje pierwsze lustra na film gdzie nie było gripa w ogóle i nikt nie narzekał.

  57. Rafiki
    Rafiki 29 lipca 2016, 08:37

    c.o.d.
    Narzekali, tylko że na dostępność sprzętu na półkachi, no i na fakt że średnia płaca wynosiła wtedy 20 dolarów.
    Tęsknisz za klasyczną lustrzanką? Kup klasyczną lustrzankę.
    Dziś wystarczy góra sto dolarów. :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział