Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
- natywnego ISO 50 - odchylanego LCD - focus peakingu wspomagającego MF - szybszych slotów kart pamięci, zwłaszcza SD
Ogolnie trochę więcej bonusów niż sam Dual Pixel. Spodziewałem się po mkIV dużo więcej, a tak to niech spadają na bambus. Coś czuję, że przytulę D810 + 105/1.4 za rozsądniejszą dużo kasę.
Na mój ogląd, to Canon próbuje wywindować ceny. Jest jedna istotna zmiana: podniesienie dopuszczalnego iso. O ile nie poszły w górę proporcjonalnie szumy, jest jakiś realny zysk. Pytanie, czy jest to aparat adresowany do zawodowca? Wątpliwość budzi 30 mpiksli. Jeśli to ma być sprzęt dla reportera, kogoś, kto produkuje materiały dla gazet i portali informacyjnych, to niech mi ktoś wyjaśni po ki diabeł te 30 megapiksli? Pierwsze profi lustrzanki miały po 6 megapikseli i wystarczało z okładem. Nie mam pojęcia gdzie te 30 megapikseli średnio rzecz biorąc będą potrzebne. Incydentalnie, jak najbardziej. Tyle że np do sesji modowych Canon ma już lustrzankę z 50 megapikselami. Można założyć, że fotograf studyjny kupi raczej ten model. Moje wyjaśnienie: bardziej celujemy na bogatego kolekcjonera sprzętu. Tak zwany zawodowiec powoli staje się legendą. Wąska grupa zarabia na fotografii, to nie jest target. Z nich się firma nie utrzyma.
Nieźle, korekcja punktu ostrości może być ciekawa, może uratować mnóstwo istotnych zdjęć. @Cichy muhahahahah właśnie czekałem na tego typu komentarze. Ojoj czego to ja bym nie chciał i co najwyżej za połowę tej ceny, w takim razie wypchaj się Canonie, zaraz idę kupić Nikona. OMG! Pod wcześniejszym artykułem było też tego spoko. Beka z onanistów sprzętowych.
@druid: A moim zdaniem w sprzęcie foto pojawia się coraz więcej funkcji typu gadżet dla leniwego fotografa. Mam takie porównanie, obstrykiwałem teraz imprezę (Polcon 2016) i zabrałem ze sobą min 18-55 Canona i Sigmę 18-35. Na pierwsze porównanie Ten Canon ze światłem f/3,5 i stabilizacją ponad 3 EV bije na głowę Sigmę, bo stabilizacja pozwala fotografować w takim świetle, do jakiego potrzebny byłby obiektyw nawet w okolicy f/0,95. Oczywiście figa. Bo jeśli nawet zejdę z powodzeniem do 1/10 sekundy to mi się poruszą ludzie w kadrze. Sigma z ministatywem pozwala focić z dowolnie długimi czasami, a jednocześnie skraca czas naświetlania (bo jest f/1,8) do znosnych wartości, gdy jest ciemno. To chyba jest tak, że jak producent sobie z czymś nie radzi, to próbuje obejść problem bokiem. Prawdopodobnie DPR jest "darmowym" bonusem wynikającym z nowej budowy matrycy, ale trudno mi opędzić się z wrażenia, że przy wielkiej rozdzielczości matrycy wyszły błędy AF-u. Aby klient nie klął w żywe kamienie, wykonano protezę. Ok. jest pomyślimy jak tego użyć, ale najlepiej jednak chyba trafiać od razu tam gdzie trzeba.
Taki dual pixel przydałby się jako wirtualny klin do manuali. Szczerze powiedziawszy zamiast OVF wolałbym EVF, no ale to nie jest aparat adresowany do amatora kombinatora jakim jestem.
Powiedziałbym , że nie wiem :-) Chyba jest raczej tak, że obie firmy dryfują w kierunku pewnego modelu klienta. Średnio kumatego, onanista sprzętowy, ale nie w starym dobrym znaczeniu. Już nie będzie fotografował ceglanego muru, by sprawdzić, czy wydobył wszystko ze sprzętu. On go nosi i się z nim pokazuje. Rajcują go megapiksele, bo czasami lubi pooglądać w 1:1 i ma w głowie hasło "szczegółowość". Nie jest to człowiek, który żyje z fotografii, ma jakiś inny dobrze płatny zawód. Nie sądzę, by Canon walczył z Nikonem o klienta. Podział rynku już nastąpił. Kto ma czyją szklarnie, średnio zostanie przy firmie. Aliści, to moja gdybologia i nie będę bronił wniosków jak niepodległości. Moim zdaniem d810 wyraźnie odstaje w dół dostępną czułością, ale nie wiem jak działa rynek, może być i to.
25 sierpnia 2016, 23:58
W tabeli porównawczej jest drobny błąd. 5d mark III nie wspiera trybu UHS-I dla kart SD (w przeciwieństwie do nowszych aparatów, w tym z tego co mi wiadomo np. 6d). Transfer odbywa się zgodnie ze starszą specyfikacją. Spowalnia to zapis / odczyt z karty a w przypadku zapisu filmów na najwyższych dostępnych czułościach w fullHD z kompresją wewnątrzklatkową All-I (czyli w przypadku największej ilości danych do zapisania) - potrafi przerwać nagrywanie z powodu przepełnienia bufora. Przekonałem się o tym po tym jak kupiłem szybszą kartę SD po to by się filmy przestały zacinać... Jedyna skuteczna metoda w przypadku 5dIII to używanie kart CF.
@baron13 "m. Prawdopodobnie DPR jest "darmowym" bonusem wynikającym z nowej budowy matrycy, ale trudno mi opędzić się z wrażenia, że przy wielkiej rozdzielczości matrycy wyszły błędy AF-u. Aby klient nie klął w żywe kamienie, wykonano protezę. Ok. jest pomyślimy jak tego użyć, ale najlepiej jednak chyba trafiać od razu tam gdzie trzeba. "
Baronie, znowu ponosi Cię pisarska fantazja. Błędy AFu wyjdą tak samo przy 20, 24, czy 30 mpix matrycy. Albo jest trafione albo nie, błąd AF to sobie można najwyżej w rozdzielczości ekranowej lekko przymaskować, choć doświadczony wyjadacz i tak zauważy.
Na razie nie ma co gdybać, dopiero praktyka pokaże, ale jeśli będzie można dzięki temu skorygować nawet drobne przesunięcia, typu ostrość na ucho zamiast oko, to będzie według mnie wielka innowacja, szczególnie przydatna zawodowcom czy ambitnym pasjonatom którym chce się potem w to bawić.
@Cichy - Cóż za rozsądne słowa ;P. Oczywiście dobiera się narzędzie do przeznaczenia ale tym razem Canon trafia w próżnię bo a) Jakość obrazka będzie najprawdopodobniej gorsza od dużo tańszej konkurencji ( D810, K-1) a na pewno gorsza od podbnie wycenionego 5D s/r b) Dla kotleciarzy wniesie raczej niwiele - już MkIII ma wystarczający AF i jakość ( no prawie ;) W każdym razie nie widzę dużego potenciału wymiany wewnątrz systemu zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę. c) W kwesti video widać postęp - ale MJPG i crop 1,7 zabijają go na dzień dobry. Za tą cenę można mieć GH4 albo a6300 z kompletem szkieł i speedboosterów
Trudno mi jednak oszacować potenciał i głębokości miłości canonierów do "swojej" ( to zawsze mnie najbardziej bawi ;) firmy ale moim zdaniem zagłosowanie nogami było by najwyższym przejawem takiej mądrej miłości.
@druid - twoja teza jest absurdalna. AF ( prawie) nigdy nie trafia idealnie w punkt. A czym większa rozdzielczość to tym bardziej możemy powiekszyć i zobaczyć to przesuniecie. Dlatego przenoszenie celnego systemu AF na bardziej zagęszczone matryce pokazuje jego braki ( vide D700)
....widać, że 5D przeszła do wyższej ligi... śmiało zastępuje serię 1Ds, i tak należy traktować tę premierę(to samo o poprzedniku: 5DmkIII).... cena w b&h jest ok ale europa niestety drogo.....nowa matryca i nowe tryby wyciskania co się da.... ...powtórzę się, mnie interesuje mjpg i 8mp/30fps i co się z tego da uzyskać, już od premiery 1Dx mówiło się o tym w "kręgach" dla wielu to zmiana w sposobie fotografowania: jest 30fps, ale af słabszy no i jpg zamiast raw, ale to nie wesele i nikt nie ślęczy nad każdą fotką po 3h..... ...mamy kolejny wół roboczy od canona, ludzie zarabiający na fotografii, czy oczekujący najwyższej jakości zdjęć wiedzą, że nie popełnią błędu focąc nową piątką... ... czekam na testy
Ludzie,co wy z tą wysoką ceną? To my żyjemy w trzecim świecie. W USA cena jest taka sama jak Mark III przy premierze. Slaby kurs dolara, stad te 18 patykow.
Focjusz masz rację co do tego AF ale tylko w 100 % powiększeniu bo przy większej rozdzielczości oglądając obraz po zmniejszeniu do rozmiaru wydruku to i tak nie będzie różnicy widać wiec jeśli ktoś drukuje zdjęcia to powiedzmy sobie ze dual piksel jest mu mniej potrzebny tym bardziej ze te nowsze Af są coraz lepsze ;
MNie zastanawia jedno ilekroć patrze na allego na używany sprzęt to pojawia się informacja że sprzet nie był używany do filmowania ..( filmowanie tak mocno wpływa na zużycie sprzętu ? ) Przecież to musi być elektroniczna migawka .. Co się tam zużywa zatem ..?
@SKkamil podobno używanie do filmowania wypala matrycę. Jedną wypaloną matrycę widziano w Canonie w łodzkiej filmówce, gdzie przez parę lat studenci dzień w dzień uczyli się filmować. Więcej o tym mi nie wiadomo.
Jakimś tropem może być to, że w wyższych temperaturach następuje dyfuzja elementów półprzewodnikowych, np rozłażą się ścieżki. Być może jest tak, że matryce aparatów są niedostatecznie chłodzone. W kamerach np przemysłowych, które chodzą 24 godziny na dobę, nic takiego nie zachodzi. Jest jeszcze zjawisko cykli termicznych. Każde urządzenie po nagrzaniu ulega naprężeniom. Ileś takich cykli grzanie-chłodzenie powoduje np mechaniczne uszkodzenia, coś pęknie, oderwie się. W obu przypadkach częstość uszkodzeń jest proporcjonalne do eksponenty z temperatury. Podejrzewam jednak, że nawet gdyby, to aparatowi trzeba dać zdrowo do wiwatu.
W kwestii lamentów, to na moje marzenia, przydała by się funkcja sprzętowego sumowania sygnału sąsiednich pikseli. To by pozwoliło realnie podnieść czułość matrycy. Jest oczywiście problem w matrycy Bayera , bo kolory są pooddzielane, ale nie do pogardzenia był by tryb czarno-biały. Wyższe iso zawsze się przyda to DPR to zobaczymy.
Jeżeli DPRAW zapisuje dodatkowo informacje o paralaksie, to wychodziłoby na to, ze największa korzyść (największe przesunięcie) będzie dla bliskich odległości (krótkich ogniskowych?). W zasadzie znikome dla bardzo długich tele? z większej i dużej odległości. Czy jednak inaczej?
26 sierpnia 2016, 09:41
Ciekaw jestem testów. Jakości obrazka i matrycy. I porównania z Pentaxem K-1.
Zapowiada się ciekawie, choć nie moja bajka, ale jednej rzeczy nie rozumiem... dlaczego jest takim problemem zrobienie odchylanego ekranu? Rozumiem, że może to nie wyglądać wystarczająco "profi" ale jednak jest takie wygodne.
rafax: mnie się wydaje że brak odchylanego ekranu nie jest związany z wyglądem ale z potrzebą zapewnienia trwałości, wodoodporności, szczelności konstrukcji i odporności na uderzenia, wstrząsy, upadki itp. itd. Odchylony ekran łatwiej uszkodzić niż nieodchylony. Profesjonaliści najbardziej potrzebują trwałości i niezawodności dlatego odchylane ekrany są zwykle w sprzęcie amatorskim.
26 sierpnia 2016, 11:35
@ad1216
A7s z uchylanym ekranem przejechany samochodem :)
O dziwo ekran się nie ułamał mimo, że jest odchylany i całe body się wygięło.
link link /13102683_1023387714410793_1837237902776501678_n.jpg?oh=aa53c3e4242408ad0df4f20afef0d774&oe=5853B0EB
@zdebik "Fajna puszka, ale prof potrzebuje dwoch korpusow. " Drugi korpus wystarcza jako backup. Wszystko da się zrobić jednym. Nawet ze stałoogniskowym obiektywem.
Canon dostrzegł w końcu że nabywcy tej marki do asów fotografii nie należą :D Na MF masakra , dodali im AF który sprawy nie poprawił , wiec teraz wychodząc na przeciw potrzebom małosprytnych stworzyli Dual Pixel . Pielęgnacja gieniuszy cześć dalsza , jak nie potrafisz zrobić zdjęcia w terenie canon Ci pomoże, teraz możesz nawalać bez celowania, a ostrość ustawiasz w domu :D dalej puszki z dynamika ciut lepsza od kompaktów ale kto by się tym interesował , pixele i inne duperele są cool
Post focus to akurat fajna sprawa bo bardzo często okazuje się że skupiając się na oku młodej damy przeoczamy ( nieostrość) coś ciekawszego. Tylko to rozwiązanie Canona raczej tej funkcjonalności nie zapewni. Dlatego też lepsze są często mniejsze matryce z większą GO
Ja nie mówię że aparat jest bez sensu. Mowię tylko że biorąc po uwagę istnienie 5DS to ten model jest tylko prostym nastepcą mkIII - dlatego tylko niezrozumiała jest jego wycena
Nadszedł czas wymienić 5dmk2 na nowszy model. Może nikon 810? Bo w cenie 5dmk4 będę miał body n810 plus np. sigme 35mm, a to idealny zestaw weedingowy.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Przy tej masie nowości brakuje mi tylko odchylanego ekranu.
4K rejestrowane tylko w cropie ? Ło jezusicku :D
Za tę cenę oczekiwałbym:
- natywnego ISO 50
- odchylanego LCD
- focus peakingu wspomagającego MF
- szybszych slotów kart pamięci, zwłaszcza SD
Ogolnie trochę więcej bonusów niż sam Dual Pixel. Spodziewałem się po mkIV dużo więcej, a tak to niech spadają na bambus. Coś czuję, że przytulę D810 + 105/1.4 za rozsądniejszą dużo kasę.
Cichy nie lepiej Pentaxa K1
Na mój ogląd, to Canon próbuje wywindować ceny. Jest jedna istotna zmiana: podniesienie dopuszczalnego iso. O ile nie poszły w górę proporcjonalnie szumy, jest jakiś realny zysk. Pytanie, czy jest to aparat adresowany do zawodowca? Wątpliwość budzi 30 mpiksli. Jeśli to ma być sprzęt dla reportera, kogoś, kto produkuje materiały dla gazet i portali informacyjnych, to niech mi ktoś wyjaśni po ki diabeł te 30 megapiksli? Pierwsze profi lustrzanki miały po 6 megapikseli i wystarczało z okładem. Nie mam pojęcia gdzie te 30 megapikseli średnio rzecz biorąc będą potrzebne. Incydentalnie, jak najbardziej. Tyle że np do sesji modowych Canon ma już lustrzankę z 50 megapikselami. Można założyć, że fotograf studyjny kupi raczej ten model. Moje wyjaśnienie: bardziej celujemy na bogatego kolekcjonera sprzętu. Tak zwany zawodowiec powoli staje się legendą. Wąska grupa zarabia na fotografii, to nie jest target. Z nich się firma nie utrzyma.
Nieźle, korekcja punktu ostrości może być ciekawa, może uratować mnóstwo istotnych zdjęć.
@Cichy
muhahahahah właśnie czekałem na tego typu komentarze.
Ojoj czego to ja bym nie chciał i co najwyżej za połowę tej ceny, w takim razie wypchaj się Canonie, zaraz idę kupić Nikona. OMG! Pod wcześniejszym artykułem było też tego spoko. Beka z onanistów sprzętowych.
@druid: A moim zdaniem w sprzęcie foto pojawia się coraz więcej funkcji typu gadżet dla leniwego fotografa. Mam takie porównanie, obstrykiwałem teraz imprezę (Polcon 2016) i zabrałem ze sobą min 18-55 Canona i Sigmę 18-35. Na pierwsze porównanie Ten Canon ze światłem f/3,5 i stabilizacją ponad 3 EV bije na głowę Sigmę, bo stabilizacja pozwala fotografować w takim świetle, do jakiego potrzebny byłby obiektyw nawet w okolicy f/0,95. Oczywiście figa. Bo jeśli nawet zejdę z powodzeniem do 1/10 sekundy to mi się poruszą ludzie w kadrze. Sigma z ministatywem pozwala focić z dowolnie długimi czasami, a jednocześnie skraca czas naświetlania (bo jest f/1,8) do znosnych wartości, gdy jest ciemno. To chyba jest tak, że jak producent sobie z czymś nie radzi, to próbuje obejść problem bokiem. Prawdopodobnie DPR jest "darmowym" bonusem wynikającym z nowej budowy matrycy, ale trudno mi opędzić się z wrażenia, że przy wielkiej rozdzielczości matrycy wyszły błędy AF-u. Aby klient nie klął w żywe kamienie, wykonano protezę. Ok. jest pomyślimy jak tego użyć, ale najlepiej jednak chyba trafiać od razu tam gdzie trzeba.
@baronie
a co Ty na to, że canon po prostu podciąga pod d810.
Taki dual pixel przydałby się jako wirtualny klin do manuali. Szczerze powiedziawszy zamiast OVF wolałbym EVF, no ale to nie jest aparat adresowany do amatora kombinatora jakim jestem.
Powiedziałbym , że nie wiem :-) Chyba jest raczej tak, że obie firmy dryfują w kierunku pewnego modelu klienta. Średnio kumatego, onanista sprzętowy, ale nie w starym dobrym znaczeniu. Już nie będzie fotografował ceglanego muru, by sprawdzić, czy wydobył wszystko ze sprzętu. On go nosi i się z nim pokazuje. Rajcują go megapiksele, bo czasami lubi pooglądać w 1:1 i ma w głowie hasło "szczegółowość". Nie jest to człowiek, który żyje z fotografii, ma jakiś inny dobrze płatny zawód. Nie sądzę, by Canon walczył z Nikonem o klienta. Podział rynku już nastąpił. Kto ma czyją szklarnie, średnio zostanie przy firmie. Aliści, to moja gdybologia i nie będę bronił wniosków jak niepodległości. Moim zdaniem d810 wyraźnie odstaje w dół dostępną czułością, ale nie wiem jak działa rynek, może być i to.
W tabeli porównawczej jest drobny błąd. 5d mark III nie wspiera trybu UHS-I dla kart SD (w przeciwieństwie do nowszych aparatów, w tym z tego co mi wiadomo np. 6d). Transfer odbywa się zgodnie ze starszą specyfikacją. Spowalnia to zapis / odczyt z karty a w przypadku zapisu filmów na najwyższych dostępnych czułościach w fullHD z kompresją wewnątrzklatkową All-I (czyli w przypadku największej ilości danych do zapisania) - potrafi przerwać nagrywanie z powodu przepełnienia bufora. Przekonałem się o tym po tym jak kupiłem szybszą kartę SD po to by się filmy przestały zacinać... Jedyna skuteczna metoda w przypadku 5dIII to używanie kart CF.
@baron13
"m. Prawdopodobnie DPR jest "darmowym" bonusem wynikającym z nowej budowy matrycy, ale trudno mi opędzić się z wrażenia, że przy wielkiej rozdzielczości matrycy wyszły błędy AF-u. Aby klient nie klął w żywe kamienie, wykonano protezę. Ok. jest pomyślimy jak tego użyć, ale najlepiej jednak chyba trafiać od razu tam gdzie trzeba. "
Baronie, znowu ponosi Cię pisarska fantazja. Błędy AFu wyjdą tak samo przy 20, 24, czy 30 mpix matrycy. Albo jest trafione albo nie, błąd AF to sobie można najwyżej w rozdzielczości ekranowej lekko przymaskować, choć doświadczony wyjadacz i tak zauważy.
Na razie nie ma co gdybać, dopiero praktyka pokaże, ale jeśli będzie można dzięki temu skorygować nawet drobne przesunięcia, typu ostrość na ucho zamiast oko, to będzie według mnie wielka innowacja, szczególnie przydatna zawodowcom czy ambitnym pasjonatom którym chce się potem w to bawić.
@Cichy - Cóż za rozsądne słowa ;P.
Oczywiście dobiera się narzędzie do przeznaczenia ale tym razem Canon trafia w próżnię bo
a) Jakość obrazka będzie najprawdopodobniej gorsza od dużo tańszej konkurencji ( D810, K-1) a na pewno gorsza od podbnie wycenionego 5D s/r
b) Dla kotleciarzy wniesie raczej niwiele - już MkIII ma wystarczający AF i jakość ( no prawie ;) W każdym razie nie widzę dużego potenciału wymiany wewnątrz systemu zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę.
c) W kwesti video widać postęp - ale MJPG i crop 1,7 zabijają go na dzień dobry. Za tą cenę można mieć GH4 albo a6300 z kompletem szkieł i speedboosterów
Trudno mi jednak oszacować potenciał i głębokości miłości canonierów do "swojej" ( to zawsze mnie najbardziej bawi ;) firmy ale moim zdaniem zagłosowanie nogami było by najwyższym przejawem takiej mądrej miłości.
@druid - twoja teza jest absurdalna. AF ( prawie) nigdy nie trafia idealnie w punkt. A czym większa rozdzielczość to tym bardziej możemy powiekszyć i zobaczyć to przesuniecie.
Dlatego przenoszenie celnego systemu AF na bardziej zagęszczone matryce pokazuje jego braki ( vide D700)
Nie mieli w reku a juz stawiaja werdykt , typowe dla polskiej nacji.
....widać, że 5D przeszła do wyższej ligi... śmiało zastępuje serię 1Ds, i tak należy traktować tę premierę(to samo o poprzedniku: 5DmkIII).... cena w b&h jest ok ale europa niestety drogo.....nowa matryca i nowe tryby wyciskania co się da....
...powtórzę się, mnie interesuje mjpg i 8mp/30fps i co się z tego da uzyskać,
już od premiery 1Dx mówiło się o tym w "kręgach" dla wielu to zmiana w sposobie fotografowania: jest 30fps, ale af słabszy no i jpg zamiast raw, ale to nie wesele i nikt nie ślęczy nad każdą fotką po 3h.....
...mamy kolejny wół roboczy od canona, ludzie zarabiający na fotografii, czy oczekujący najwyższej jakości zdjęć wiedzą, że nie popełnią błędu focąc nową piątką...
... czekam na testy
Ludzie,co wy z tą wysoką ceną? To my żyjemy w trzecim świecie. W USA cena jest taka sama jak Mark III przy premierze. Slaby kurs dolara, stad te 18 patykow.
Focjusz
masz rację co do tego AF ale tylko w 100 % powiększeniu bo przy większej rozdzielczości oglądając obraz po zmniejszeniu do rozmiaru wydruku to i tak nie będzie różnicy widać wiec jeśli ktoś drukuje zdjęcia to powiedzmy sobie ze dual piksel jest mu mniej potrzebny tym bardziej ze te nowsze Af są coraz lepsze ;
MNie zastanawia jedno ilekroć patrze na allego na używany sprzęt to pojawia się informacja że sprzet nie był używany do filmowania ..( filmowanie tak mocno wpływa na zużycie sprzętu ? ) Przecież to musi być elektroniczna migawka ..
Co się tam zużywa zatem ..?
ps .oczywiście miałem na mysli jakościowe wydruki a nie gazetowe ;
@SKkamil
podobno używanie do filmowania wypala matrycę. Jedną wypaloną matrycę widziano w Canonie w łodzkiej filmówce, gdzie przez parę lat studenci dzień w dzień uczyli się filmować. Więcej o tym mi nie wiadomo.
Wiedza zaczerpnięta z internetów ;-)
Dobrze ze wyjaśniłeś ..chodz fachowo to chyba powinno się mówic ze matryca ..siadła ?;
Jakimś tropem może być to, że w wyższych temperaturach następuje dyfuzja elementów półprzewodnikowych, np rozłażą się ścieżki. Być może jest tak, że matryce aparatów są niedostatecznie chłodzone. W kamerach np przemysłowych, które chodzą 24 godziny na dobę, nic takiego nie zachodzi. Jest jeszcze zjawisko cykli termicznych. Każde urządzenie po nagrzaniu ulega naprężeniom. Ileś takich cykli grzanie-chłodzenie powoduje np mechaniczne uszkodzenia, coś pęknie, oderwie się. W obu przypadkach częstość uszkodzeń jest proporcjonalne do eksponenty z temperatury. Podejrzewam jednak, że nawet gdyby, to aparatowi trzeba dać zdrowo do wiwatu.
W tabeli porównawczej jest błędnie podana masa 5D4.
Skąd się bierze rozdzielczość 30.4 Mpix skoro z rozmiarów wychodzi 30.1?
W kwestii lamentów, to na moje marzenia, przydała by się funkcja sprzętowego sumowania sygnału sąsiednich pikseli. To by pozwoliło realnie podnieść czułość matrycy. Jest oczywiście problem w matrycy Bayera , bo kolory są pooddzielane, ale nie do pogardzenia był by tryb czarno-biały. Wyższe iso zawsze się przyda to DPR to zobaczymy.
Jeżeli DPRAW zapisuje dodatkowo informacje o paralaksie, to wychodziłoby na to, ze największa korzyść (największe przesunięcie) będzie dla bliskich odległości (krótkich ogniskowych?). W zasadzie znikome dla bardzo długich tele? z większej i dużej odległości. Czy jednak inaczej?
Ciekaw jestem testów. Jakości obrazka i matrycy. I porównania z Pentaxem K-1.
Zapowiada się ciekawie, choć nie moja bajka, ale jednej rzeczy nie rozumiem... dlaczego jest takim problemem zrobienie odchylanego ekranu? Rozumiem, że może to nie wyglądać wystarczająco "profi" ale jednak jest takie wygodne.
Fajna puszka, ale prof potrzebuje dwoch korpusow. Cena spadnie ale za rok po premierze d820.
rafax: mnie się wydaje że brak odchylanego ekranu nie jest związany z wyglądem ale z potrzebą zapewnienia trwałości, wodoodporności, szczelności konstrukcji i odporności na uderzenia, wstrząsy, upadki itp. itd. Odchylony ekran łatwiej uszkodzić niż nieodchylony. Profesjonaliści najbardziej potrzebują trwałości i niezawodności dlatego odchylane ekrany są zwykle w sprzęcie amatorskim.
@ad1216
A7s z uchylanym ekranem przejechany samochodem :)
O dziwo ekran się nie ułamał mimo, że jest odchylany i całe body się wygięło.
link
link
/13102683_1023387714410793_1837237902776501678_n.jpg?oh=aa53c3e4242408ad0df4f20afef0d774&oe=5853B0EB
coś się linki zesrały
link
link
@zdebik
"Fajna puszka, ale prof potrzebuje dwoch korpusow. "
Drugi korpus wystarcza jako backup. Wszystko da się zrobić jednym. Nawet ze stałoogniskowym obiektywem.
@Borat
"A7s z uchylanym ekranem przejechany samochodem :) "
Niby o czym to ma świadczyć? Że uchylany LCD jest każdemu niezbędny? Błędne rozumowanie.
Borat: wyjątek potwierdza istnienie reguły :) Spójrz na topowe modele Canona D1, DX i Nikona D3, D4, D5, tam nie znajdziesz uchylanych ekranów
@dziobakx
Że można zrobić aparat z odchylanym ekranem, który będzie bardzo wytrzymały.
link
Canon dostrzegł w końcu że nabywcy tej marki do asów fotografii nie należą :D
Na MF masakra , dodali im AF który sprawy nie poprawił , wiec teraz wychodząc na przeciw potrzebom małosprytnych stworzyli Dual Pixel .
Pielęgnacja gieniuszy cześć dalsza , jak nie potrafisz zrobić zdjęcia w terenie canon Ci pomoże, teraz możesz nawalać bez celowania, a ostrość ustawiasz w domu :D
dalej puszki z dynamika ciut lepsza od kompaktów ale kto by się tym interesował , pixele i inne duperele są cool
Post focus to akurat fajna sprawa bo bardzo często okazuje się że skupiając się na oku młodej damy przeoczamy ( nieostrość) coś ciekawszego.
Tylko to rozwiązanie Canona raczej tej funkcjonalności nie zapewni. Dlatego też lepsze są często mniejsze matryce z większą GO
Ja nie mówię że aparat jest bez sensu. Mowię tylko że biorąc po uwagę istnienie 5DS to ten model jest tylko prostym nastepcą mkIII - dlatego tylko niezrozumiała jest jego wycena
Zwiększenie liczby pixeli ma przede wszystkim tą zaletę, że mRawy są większe !
Nadszedł czas wymienić 5dmk2 na nowszy model. Może nikon 810? Bo w cenie 5dmk4 będę miał body n810 plus np. sigme 35mm, a to idealny zestaw weedingowy.