Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Trzy obiektywy z mocowaniem Sony A oraz akcesoria do aparatów

Trzy obiektywy z mocowaniem Sony A oraz akcesoria do aparatów
20 lutego
2013 08:33

Firma Sony poinformowała o poszerzeniu swojej oferty o trzy obiektywy z mocowaniem Sony A: pełnoklatkowy telezoom 70-400 mm z serii G, pełnoklatkowy obiektyw Carl Zeiss Planar 50 mm f/1.4, zoom standardowy DT 18-55 mm f/3.5-5.6. Zaprezentowano też pilota i niedużą, zewnętrzna lampę błyskową.

Pełne specyfikacje obiektywów są dostępne w naszej bazie:

Informacja prasowa

Nowości w ofercie Sony: trzy obiektywy z mocowaniem A oraz akcesoria do aparatów z mocowaniem typu A i typu E

Pełnoklatkowy telezoom 70 – 400 mm z serii G; pełnoklatkowy obiektyw Carl Zeiss Planar 50 mm F1,4; zoom standardowy DT 18 – 55 mm F3,5-5,6; pilot i nieduża, zewnętrzna lampa błyskowa.

  • 70 – 400 mm F4-5,6 G SSM II: teleobiektyw zmiennoogniskowy nowej generacji odznaczający się lepszymi parametrami optycznymi i czterokrotnie szybszym działaniem automatyki ostrości
  • Carl Zeiss Planar T* 50 mm F1,4 ZA SSM: jasny obiektyw stałoogniskowy do aparatów z pełnoklatkową matrycą obrazu, który charakteryzuje się imponującą zdolnością rozdzielczą i reprodukcją kontrastów
  • DT 18 – 55 mm F3,5-5,6 SAM II: lekki, nieduży zoom standardowy 3x o odświeżonym wyglądzie, przeznaczony do aparatów z matrycą APS-C
  • HVL-F20M: nieduża lampa błyskowa z funkcją sterowania bezprzewodowego, pozwalająca na fotografowanie w świetle odbitym
  • RM-VPR1: przewodowy pilot ułatwiający sterowanie spustem migawki, nagrywaniem filmów i zoomem
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasjonatów i zawodowych fotografów, firma Sony powiększyła ofertę wymiennych obiektywów z mocowaniem typu A o trzy nowe modele.

Modele 70 – 400 mm F4-5,6 G SSM II i Carl Zeiss Planar T* 50 mm F1,4 ZA SSM pozwalają w pełni wykorzystywać możliwości pełnoklatkowej matrycy obrazu w aparacie α99. Z kolei lekki i nieduży zoom DT 18 – 55 mm F3,5-5,6 SAM II będzie doskonałą parą do każdego aparatu z mocowaniem typu A i matrycą APS-C.

W sprzedaży pojawią się również nowe akcesoria: przewodowy pilot do makrofotografii i innych zastosowań oraz zewnętrzna lampa błyskowa.

Teleobiektyw zmiennoogniskowy 70 – 400 mm F4-5,6 G SSM II

Trzy obiektywy z mocowaniem Sony A oraz akcesoria do aparatów

W 2013 roku w serii obiektywów G pojawi się zmodernizowany model 70 – 400 mm F4-5,6 G SSM II, który podobnie jak jego poprzednik doskonale nadaje się do fotografowania sportu i dzikiej przyrody. Wprowadzono w nim szereg udoskonaleń konstrukcyjnych, między innymi w optyce i systemie automatyki ostrości. Silnik SSM otrzymał nowo opracowany układ scalony napędu, dzięki czemu automatyka ostrości działa około cztery razy szybciej niż w modelu dotychczasowym. Usprawniono także śledzenie ostrości, co ma zasadnicze znaczenie przy fotografowaniu i filmowaniu szybko poruszających się obiektów.

Trzy obiektywy z mocowaniem Sony A oraz akcesoria do aparatów

Konstrukcja optyczna pozostała taka sama jak w poprzednim modelu, nowością jest natomiast zastosowanie firmowych powłok optycznych Sony Nano AR – około pięciu razy skuteczniejszych od standardowych powłok przeciwodblaskowych. W rezultacie efektywnie osłabiają one refleksy i zapewniają nieprzeciętny kontrast odwzorowywanego obrazu.

Carl Zeiss Planar T* 50 mm F1,4 ZA SSM

Trzy obiektywy z mocowaniem Sony A oraz akcesoria do aparatów

Nowy Planar T* 50 mm F1,4 ZA SSM to kolejny – obok obiektywów Distagon 24 mm, Planar 85 mm i Sonnar 135 mm – stałoogniskowy model Carl Zeiss wyposażony w mocowanie typu A. Najważniejszą cechą tego obiektywu standardowego jest oczywiście wyjątkowo duża jasność F1,4, tak ważna przy fotografii portretowej i zdjęciach w słabym oświetleniu.

Trzy obiektywy z mocowaniem Sony A oraz akcesoria do aparatów

Dla zapewnienia optymalnej współpracy z pełnoklatkowym aparatem Sony α99, obiektyw ma nową konstrukcję optyczną. Zawiera 8 elementów w 5 grupach, w tym dwie soczewki asferyczne. Wyjątkowa zdolność rozdzielcza i kontrast w całym zakresie ustawień przysłony idą w parze z płynnym, cichym działaniem automatyki ostrości. Dzięki systemowi tylnego ogniskowania, nastawianie ostrości nie zmienia długości obiektywu. Podczas zdjęć w plenerze atutem okaże się odporna na pył i wilgoć obudowa.

Obiektyw zmiennoogniskowy DT 18 – 55 mm F3,5-5,6 SAM II

Trzy obiektywy z mocowaniem Sony A oraz akcesoria do aparatów

Ten lekki i nieduży obiektyw zmiennoogniskowy zwraca uwagę odświeżonym, nowoczesnym wyglądem. Jest następcą popularnego modelu DT 18 – 55 mm F3,5-5,6 SAM, wprowadzonego w 2011 roku. 3-krotny zoom pokrywa zakres często stosowanych ogniskowych: od szerokiego kąta 18 mm po standardową perspektywę 55 mm (27 – 82,5 mm w przeliczeniu na format małoobrazkowy). Obiektyw zawiera taki sam jak w poprzednim modelu silnik SAM automatyki ostrości oraz nowe tylne soczewki, które skuteczniej chronią przed powstawaniem refleksów. Unowocześniono również elementy mechaniczne, co przyczyniło się do poprawy ogólnej wygody użytkowania.

Nowe akcesoria do aparatów i kamer Sony

Nieduża i poręczna lampa błyskowa HVL-F20M jest przeznaczona do aparatów ze stopką Multi Interface. Znakomicie doświetla portrety, wnętrza i inne ciemne sceny. Pewnym zaskoczeniem w tak małym fleszu może być rozbudowany zestaw funkcji, jakiego nie powstydziłoby wiele urządzeń profesjonalnych. Lampa może między innymi pracować w trybie bezprzewodowym w systemach z wieloma źródłami światła; pozwala także na wykonywanie zdjęć w świetle odbitym i na automatyczną kompensację balansu bieli, która ułatwia uzyskanie wierniejszej kolorystyki obrazu. Aby ją włączyć, wystarczy unieść głowicę — a po zakończeniu zdjęć z powrotem ją opuścić.

Trzy obiektywy z mocowaniem Sony A oraz akcesoria do aparatów


Trzy obiektywy z mocowaniem Sony A oraz akcesoria do aparatów

Przewodowy pilot RM-VPR1 jest przystosowany do współpracy z coraz liczniejszą rodziną aparatów α z mocowaniem typu A i typu E, aparatów Cyber-shot™ i kamer Handycam® wyposażonych w uniwersalne wielozłącze Multi Terminal. Poza wyzwalaniem migawki umożliwia nastawianie zoomu oraz rozpoczynanie i zatrzymywanie nagrywania filmu. Użytkownicy aparatów α mogą ponadto skorzystać z funkcji blokady spustu migawki, przydatnej przy długich ekspozycjach w trybie B. Pilot jest dostarczany w komplecie z dwoma kablami: jednym służącym do łączenia z aparatami i kamerami ze złączem Multi Terminal, a drugim przeznaczonym do wyzwalania migawki w starszych aparatach α z mocowaniem typu A, które są wyposażone tylko w złącze zdalnego sterowania.

Trzy obiektywy z mocowaniem Sony A oraz akcesoria do aparatów


Trzy obiektywy z mocowaniem Sony A oraz akcesoria do aparatów

Szczegółowe informacje o nowych obiektywach i akcesoriach można znaleźć pod adresem http://www.sony.pl/hub/obiektywy

Wprowadzanie nowych obiektywów i akcesoriów na rynek europejski rozpocznie się wiosną 2013 r.

Najważniejsze cechy 70 – 400 mm F4-5.6 G SSM II Planar T* 50 mm F1,4 ZA SSM DT 18 – 55 mm F3.5-5.6 SAM II
FormatPełnoklatkowy (35 mm)Pełnoklatkowy (35 mm)APS-C
Budowa obiektywu
(grupy/elementy)
12/185/87/8
Minimalna odległość od obiektu1,5 m0,4 m0,25 m
Maksymalne powiększenie0,270,140,34
Średnica filtra77 mm72 mm55 mm
Maks. wymiary
(średnica x długość)
94,5 x 196 mm81 x 71,5 mm71,6 x 69 mm
Przybliżona waga1500 g
(bez uchwytu do statywu)
518 g222 g


Komentarze czytelników (38)
  1. rafisko
    rafisko 20 lutego 2013, 08:39

    Ciekawe jaka cena za 50/1.4

    BTW. opaczne nic nt A58 nie piszą..?

  2. sloma_p
    sloma_p 20 lutego 2013, 08:52

    Pół kilo wagi standardowej 50tki? Oby optyka to rekompensowała...

  3. SlawGaw
    SlawGaw 20 lutego 2013, 09:00

    No tak, wszystko rozbije się o cenę. Jeśli nowy CZ będzie tak dobry jak 85, to ekstra, ale do czego to podpiąć, do A99? Czy Sony oferuje coś "niezafoliowanego", godnego takich szkieł, służącego do robienia zdjęć, takiej zwykłej oldskulowej lustrzanki DSLR dającej dobrą jakość zdjęć, bo o A900/850 to już raczej należy zapomnieć. Nie żebym miał coś przeciw SLT, ale takiego totalnego pozbycia się czegoś co było dobre i sprawdzone (DSLR) jakoś nie mogę zaakceptować.

  4. qbic
    qbic 20 lutego 2013, 09:27

    No i czemu nie F1.2 ?

    Son(y), I am disappoint.

  5. SlawGaw
    SlawGaw 20 lutego 2013, 09:56

    qbic
    Czemu nie 1.2? Zapewne miałby wtedy taką cenę że i tak nikt by tego nie kupił.

    Swoją drogą zastosowanie tylnego ogniskowania sugeruje że nie będzie to obiektyw z jakąś super plastyką, podejrzewam że kąt widzenia będzie się zwiększał wraz ze zmniejszaniem się odległości ostrzenia, a nie jak w klasycznych konstrukcjach gdzie kąt widzenia się zmniejszał wraz z ostrzeniem na bliższe odległości, ale pożyjemy zobaczymy.

  6. buzz
    buzz 20 lutego 2013, 09:56

    70-400 dostal biala obudowe. Zrezygnowano ze srebrnej? Teraz "professional look like" na festynach bedzie pelna geba. :-)

    A powaznie... gdyby cena A99 byla znosna, bym troche pokrecil nosem, ale kupil ten aparat. Teraz bym pewnie zbieral na ten nowy obiektyw 50 mm, bo akurat takowy by mi sie przydal.

    A tak... coz... Nie mam pelnej klatki - nie zapowiada sie bym ja mial, bo nadal wzajemnie sie pewnie zapewniacie w korporacji Sony, ze racja w ksztaltowaniu polityki cenowej jest po Waszej stronie.
    Dla mnie jednak, jako konsumenta, sens przeplacania za kolejny obiektyw pelnoklatkowy, by miec mozliwosc podpiecia go do JEDNEGO, przecietnego, ale za to przeszacowanego body - jest mocno dyskusyjny.

    Ja wiem, ze C/N i maja rownie bezsensowna polityke cenowa, ale jednak Sony NIE MA takiego zaplecza zaawansowanych uzytkownikow, by ich tak beznamietnie probowac "dymac", jak robi to C/N.

    Ceny sa abstrakcyjne. Slupki sprzedazy pikuja przez to w dol. Z jakis czas bedzie ogloszony koniec ery lustrzanek, bo sie nie sprzedaja. Merketingowcy sie skupia na bezlusterkowcach, by podtrzymac sens swego bytu w korporacjach. Nastepnie system bezlusterkowy bedzie coraz wiekszy zarowno pod wzgledem ilosci produktow i gabarytow... by pozniej odkryc na nowo mozliwosci lustrzanek, SLT czy czegos tam nowego.

  7. Arek
    Arek 20 lutego 2013, 10:08

    Fajny ten Zeissik. Jak docelowa cena będzie na poziomie obecnej ceny klasycznego Planara 1.4/50, to będzie ciekawie.

  8. ilDottore
    ilDottore 20 lutego 2013, 10:32

    Zeiss fajny ale to para w gwizdek. Przecież w tym (pożal się Boże) systemie nie ma do czego go przypiąć. :)
    Sam obiektyw zdjęcia nie zrobi a przez tyle lat Play Station nie zaprezentowało ani jednego wolnego od problemu szumów aparatu FF.

  9. 20 lutego 2013, 10:35

    70-400 zapowiada się nieźle :)

  10. qbic
    qbic 20 lutego 2013, 10:37

    ilDottore, za to inni producenci przedstawili bezszumowe idealne konstrukcje :-|

  11. Szabla
    Szabla 20 lutego 2013, 10:37

    Czy jest tu doktor? ;)

  12. johndoe
    johndoe 20 lutego 2013, 10:39

    >> Czy jest tu doktor? ;)
    ---
    jest jeden... i dwóch napoleonów:)

  13. SlawGaw
    SlawGaw 20 lutego 2013, 10:42

    Istnieje w ogóle jakiś cyfrowy aparat bez problemu szumów?

  14. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 20 lutego 2013, 10:44

    Zaczyna się...

  15. johndoe
    johndoe 20 lutego 2013, 10:44

    @SlawGaw
    >> Istnieje w ogóle jakiś cyfrowy aparat bez problemu szumów?
    ----
    Pod artykułem o S takich aparatów jest bez liku: każdy C,N,P....

  16. SlawGaw
    SlawGaw 20 lutego 2013, 10:50

    Chyba w innej kolejności -> CPN

  17. 20 lutego 2013, 11:00

    @ilDottore z jakiego systemu korzystasz? dasz linkę do swoich prac?

  18. jaad75
    jaad75 20 lutego 2013, 13:08

    @qbic - "disappointed", jak już...
    @pan.tadeusz - z Canona oczywiście...:P

    Ładne te szkła (Zeiss i G) - podoba mi się dizajn. :)

  19. qbic
    qbic 20 lutego 2013, 13:18

    jaad75, nie znasz memów.

  20. Michel
    Michel 20 lutego 2013, 13:24

    SAR podaje cenę (preorder) 1300 GBP za 50/1.4ZA. Zadzieram kiecę i lecę (kupić)...

  21. Arek
    Arek 20 lutego 2013, 13:39

    No tak... Czyli wszystko jasne. W zestawie z A99 na promocji będzie można kupić za 15999 zł ;)

  22. westberg
    westberg 20 lutego 2013, 14:58

    Nie czytając komentarzy pod tekstem byłem przekonany, że nieśmiertelny tekst pod każdą premierą obiektywu sony i tutaj znajdzie miejsce. Oto ten cycat: "…i tak nie ma do czego tego podpiąć…". ;oDDD

    Otóż, rzeczywiście - do canona 5d Il Dottore lub cube, rzeczywiście tej zeissowskiej 50 1.4 od sony nie da się podpiąć do canona. Zgroza…

    Ale jest pacaneum na smutki - zawsze można sprzedać piątkę canona i kupić sobie sony 900/850. Wówczas od razu stanie się cud - i już będzie do czego podpiąć.

    Ad rem; ta 50-tka to jak brat bliźniak 85-tki. Niczym się nie różni z wyglądu (prima facie, że tak powiem). Ciekawię się jak się spisze w porównaniu do 50 1.4 od sigmy. Zapowiada się fascynujący pojedynek.

  23. westberg
    westberg 20 lutego 2013, 15:06

    ----- Michel | SAR podaje cenę (preorder) 1300 GBP za 50/1.4ZA. Zadzieram kiecę i lecę (kupić)...----

    Cena w sam raz dla pracownika kancelarii Sejmu RP, po przyznaniu nagrody. W zasadzie taniocha.

  24. lemarais
    lemarais 20 lutego 2013, 15:17

    Nie chciałbym być brutalny (i nie wyjść na wieśniaka) ale 5D2 + C50mm/1.4 można mieć używany za 4000-5000PLN. I z całkowitym spokojem bez kompleksów wobec tego zestawu Sony.

  25. Szabla
    Szabla 20 lutego 2013, 15:24

    Ale to Canon... :P

  26. johndoe
    johndoe 20 lutego 2013, 15:46

    @lemarais
    Nie chciałbym być brutalny (i nie wyjść na wieśniaka) ale 5D2 + C50mm/1.4 można mieć używany za 4000-5000PLN.
    ---
    Tak już bywa na tym świecie, że niektóre używki strasznie tracą na wartości. Ot taki fiat czy alfa romeo.

  27. sloma_p
    sloma_p 20 lutego 2013, 16:16

    Pożiwiom, uwidim, jak to mawiali starożytni rosjanie - jeśli bedzie znacząco lepszy od Sigmy, to może cena i wielkość będzie miałą uzasadnienie. Jeśli nie, to cóż...będzie dodawany do kita za pół-darmo.

  28. Didymos
    Didymos 20 lutego 2013, 16:30

    Nowe 70-400...
    Znajomy ma poprzednią wersję i już jej mu zazdrościłem, a teraz to zapiekło.
    Nikon, którego jestem użytkownikiem ma w swej ofercie obiektyw 80-400 sprzed 13 lat, z wolnym AF'em bez silnika i z pierwszą wersją VR. Firma nie widzi jednak powodów dla którego miałaby unowocześnić tak wspaniałego "klasyka" i nadmiernie rozpieszczać swoich klientów.
    Przecież mogą sobie kupić 200-400 f.4 za 25 kawałków.
    A pospólstwo niech spada...

  29. sloma_p
    sloma_p 20 lutego 2013, 16:40

    Masz rację, choć zawsze jest Sigma 120-300 ;) + 1,4x

  30. dude83
    dude83 20 lutego 2013, 16:59

    @rafisko

    strzelam, że po premierze 5999 PLN

  31. Didymos
    Didymos 20 lutego 2013, 17:28

    sloma_p
    Mam Sigmę 150-500. Bylem też na plenerze z kolegą wyposażonym w Canona 100-400. Efekt był taki, że chcialem zmienić system. Po podliczeniu okazalo się jednak że poszedłbym z torbami. Czekam na zapowiadany w plotkach nowy, dłuższy zoom Nikona od ponad dwóch lat.
    I czekam, czekam, czekam.....

  32. ilDottore
    ilDottore 20 lutego 2013, 18:00

    @pan.tadeusz: korzystam z jedynie_słusznego_systemu Canona. Nikon co prawda robi najlepsze aparaty ale Canon robi najlepsze zdjęcia. :)
    Linku do prac Ci nie dam, bo ja nie robię żadnych tam "prac" tylko pstrykam sobie beztrosko i w 100% amatorsko. O, np: link

  33. Sky_walker
    Sky_walker 20 lutego 2013, 18:16

    "5D2 + C50mm/1.4" - hehe, już widzę tą jakość obrazu w porównaniu z Zeissem i A99 :) Sorry, ale ta 50 Canona jakością obrazu nie zachwyca. 5D też już staruszek pokroju A99. Jeśli już porównywać tego Canona to do A900 z Sony 50 f/1.4, może wtedy byłaby jakaś walka w której Canon mógłby wygrać :)

  34. Sky_walker
    Sky_walker 20 lutego 2013, 18:17

    ilDottore - no tak, typowy ignorant z Canona. "Nie ma do czego przypiąć". Klasyk.

  35. ilDottore
    ilDottore 20 lutego 2013, 18:35

    Cieszę się, że jestem "ignorantem z Canona". Jutro mogę zmienić system ale nie mam najmniejszej motywacji. :) Wiele lat temu dobrze wybrałem.

  36. Szabla
    Szabla 20 lutego 2013, 18:58

    I tego się trzymaj. :)

  37. lemarais
    lemarais 20 lutego 2013, 22:47

    @Sky walker
    Ja bym nie walił aparatem jednym w drugi, po jaką cholerę?

  38. lajkonik12
    lajkonik12 22 lutego 2013, 00:18

    Kolejny bezsensowny spor, jak w piaskownicy, kazdy ma swoja racje, wie ze nie przekona do niej drugiego ale i tak mozna troche pospamowac

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.